کرم بعد از تزریق چربی

کرم و پماد بعد از تزریق چربی | بروملین، آرنیکا، ویتامین A و D

پزشک : دکتر کامران کیان فوق تخصص جراحی پلاستیک دسته بندی : مقالات تزریق چربی

یکی از بهترین روش‌های طراوت و جوان‌سازی پوست و فرم دهی صورت، تزریق چربی است. در این روش  چربی از نقاطی مثل پهلو و شکم استخراج شده و پس از آماده‌سازی به نقاط موردنظر تزریق می‌شود. تزریق چربی در مدت‌زمان کوتاهی انجام می‌شود و معمولاً تأثیرات بسیار نتیجه‌بخش و ماندگاری دارد.

اما برای آنکه مراجعه‌کننده نتایج مطلوبی را از طریق تزریق چربی تجربه کند، نیازمند رعایت مراقبت‌ها و توصیه‌های مربوطه است. یکی از نکات مراقبتی استفاده از انواع کرم و پماد بعد از تزریق است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین کرم و پماد بعد از تزریق چربی آشنا کنیم.

اهمیت استفاده از کرم و پماد

پس از انتقال و تزریق چربی به‌ صورت، فرد هنوز در مرحله حساسی قرار دارد، بنابراین نیازمند این است که برای بهبود سریع‌تر از پماد و کرم‌های خاصی استفاده کند. مصرف انواع کرم‌ها بعد از تزریق چربی به ضدعفونی‌کردن پوست و جلوگیری از عفونت کمک فراوانی می‌کند. پزشک معمولاً بعد از تزریق چربی برای بهبود سریع ورم و کبودی، رفع التهابات ایجاد شده در محل تزریق، جلوگیری از انواع عفونت، کاهش درد و ترمیم یک سری پماد و کرم تجویز می‌کند.

 پزشک معمولاً بر اساس شرایط اولیه بدن افراد انواع مختلفی از کرم‌ها و پمادها را تجویز می‌کند. توجه داشته باشید که استفاده از انواع کرم‌های درمانی بدون مشورت و تجویز پزشک گاهی ممکن است وضعیت را بد کند؛ بنابراین حتماً برای انتخاب پماد و کرم، بر اساس نظر متخصص عمل کنید و به‌هیچ‌وجه از پماد و کرم‌ها به‌صورت سرخود استفاده نکنید.

این چند نکته را قبل از استفاده از کرم ها در نظر داشته باشید :

  • قبل از استفاده پماد بهتر است ناحیه موردنظر را با آب و شوینده مناسب بشویید و خشک و تمیز کنید.
  • کرم‌ها را مطابق دستورالعمل مصرف کنید.
  • هرگز بر روی زخم باز کرم نزده و با محل تزریق را ماساژ ندهید.
  • پیش از تهیه انواع پماد و کرم و استفاده آن بعد از تزریق چربی حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.

معرفی کرم ها

همان‌طور که گفته شد، افراد بعد از تزریق چربی به کرم ترمیم‌کننده نیاز دارند. کرم‌ها و پمادهایی که بعد از تزریق استفاده می‌شوند، در انواع مختلفی وجود دارند و هر یک دارای خواص و مزیت‌های منحصربه‌فردی هستند. در ادامه به معرفی پمادها و کرم‌های معروفی که در کاهش تورم و بهبود مؤثر هستند، اشاره خواهیم کرد.

کرم بروملین

یکی از بهترین کرم و پماد بعد از تزریق چربی که به صورت موضعی استفاده می‌شود و دارای خواص ضدالتهابی است، کرم بروملین است. این کرم در بازار موجود بوده و برای مصرف در دوران پس از تزریق چربی کاربرد دارد. بروملین در شکل‌های مختلفی تولید می‌شود و دارای ترکیبات بسیار مؤثر و مفیدی است. استفاده از این کرم می‌تواند تورم‌های ناشی از تزریق چربی را از بین ببرد.

جالب است بدانید که بروملین در واقع نوعی ترکیب طبیعی است که به کمک آنزیم‌های پروتئینی ساخته می‌شود و در میوه آناناس به‌وفور وجود دارد. این ترکیب در حقیقت واکنش‌های تورمی را متوقف می‌کند و تا حد زیادی جلوی آنها را می‌گیرد. کرم‌های حاوی بروملین از زمان‌های گذشته تا به امروز برای بیمارانی که جراحی انجام داده‌اند، تجویز می‌شود.

استفاده از کرم بروملین به مدت یک هفته می‌تواند بسیار اثربخش باشد. از مزیت‌های استفاده بروملین می‌توان به کاهش درد، کاهش تورم، افزایش سرعت بهبود بافت آسیب‌دیده و سریع‌تر شدن دوران ریکاوری اشاره کرد. با مصرف کرم بروملین زودتر می‌توانید به شرایط عادی و زندگی روزمره خود بازگردید.

کرم بروملین

کرم آرنیکا

این کرم بعد از تزریق چربی می‌تواند تأثیرات بسیار مثبتی روی زخم‌ها و ناحیه برش خورده داشته باشد. آرنیکا موتانا می‌تواند پس از تزریق، عوارض جانبی را کاهش دهد. این کرم جهت کاهش تورم و کبودی محلی که چربی از آن استخراج می‌شود نیز استفاده می‌شود. به کمک این محصول می‌توان دردهای پس از تزریق چربی را به حداقل کاهش داد. در واقع آرنیکا نوعی گیاه دارویی رایج و پرطرف‌دار است که از ریشه اولیه آن برای تهیه کرم و پماد استفاده می‌شود. این گیاه را می‌توان در سیبری و اروپای مرکزی یافت. امروزه مدل‌ها و اشکال مختلف و متنوعی از این دارو در دنیا وجود دارند. قدرت جذب کرم آرنیکا فوق‌العاده بالا بوده و مصرف آن به مدت یک هفته می‌تواند نتایج خوبی برای بیمار به همراه داشته باشد.

توجه داشته باشید که کرم آرنیکا را نباید روی زخم‌های باز به‌صورت مستقیم به کاربرد، توصیه می‌شود قبل از مصرف حتماً دستورالعمل مربوطه را مطالعه فرمایید.

کرم آرنیکا

کرم‌های استروئیدی

کرم‌هایی که استروئیدی هستند، بلافاصله پس از مصرف باعث سرکوب سیستم ایمنی می‌شوند؛ بنابراین عوارض ناشی از فعالیت سیستم ایمنی نظیر تورم شدید، التهابات پوستی، کبودی و… با مصرف این کرم‌ها کمتر می‌شود. استفاده از این محصول بدون تجویز پزشک اصلاً کار درستی نیست و ممکن است وضعیت را بدتر کند. این دسته از کرم‌ها مستقیماً روی سیستم بدن اثرگذار هستند و گاهی به دلیل جلوگیری از عفونت باید بر اساس تجویز پزشک متخصص به همراه داروهای آنتی‌بیوتیک استفاده شوند. تشخیص این موضوع بر عهده پزشک است و افراد غیرمتخصص هرگز نمی‌توانند راجع به این موضوع نظر دهند.

به‌منظور کاهش عوارض جانبی، گاهی به توصیه پزشک بهتر است از این کرم یک هفته قبل از تزریق چربی استفاده شود و تا 14 روز پس از تزریق ادامه یابد. تهیه کرم‌های استروئیدی بسیار راحت بوده و تقریباً می‌توان گفت در هر داروخانه‌ای وجود دارند.

کرم‌های استروئیدی

پمادهای حاوی ویتامین‌ A و D

از انواع بهترین کرم و پماد بعد از تزریق چربی می‌توان به کرم‌های حاوی ویتامین A و D اشاره کرد. مصرف این پماد پس از انتقال چربی از جانب پزشکان زیادی توصیه می‌شود. این دسته از کرم‌های ترمیمی به‌منظور بازسازی و تقویت سلول‌های پوستی و بافت آسیب‌دیده استفاده می‌شوند و قادرند عوارض بعد از تزریق چربی را تا حد زیادی از بین ببرند. علاوه بر این کرم‌های حاوی ویتامین دی و آ به دلیل ترکیبات ویتامینی خود هیچ‌گونه ضرری به افراد نمی‌رسانند و در رده محصولات ضدالتهاب، تقویتی و ترمیم‌کننده زخم قرار دارند. پزشک معمولاً به مراجعه‌کنندگان توصیه می‌کند تا یک روز بعد از تزریق چربی استفاده از کرم را شروع کنند.

مصرف این کرم‌ها در مدت‌زمان مشخصی می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای فرد به همراه داشته باشد. شاید بتوان گفت مهم‌ترین مزیت استفاده از این کرم‌ها بدون عارضه بودن آنهاست، مصرف مداوم کرم‌های ویتامینه نتیجه‌ای جز افزایش طراوت پوست و بهبود وضعیت زخم التهابات به دنبال نخواهد داشت.

پماد ویتامین‌ A و D

تاریخ انتشار : 1401-10-22
سوالات متداول
  • خواص کرم بروملین چیست؟

    از مهم‌ترین خواص کرم بروملین می‌توان به جلوگیری از تورم بعد از تزریق چربی، کاهش التهاب پوستی و افزایش سرعت بهبود اشاره کرد.

  • استفاده از کرم آرنیکا بعد از تزریق چربی چه فایده‌ای دارد؟

    مصرف این کرم زیر نظر پزشک می‌تواند ورم و کبودی و درد ناشی از تزریق چربی را به حداقل برساند.

  • کرم‌های استروئیدی برای چه استفاده می‌شوند؟

    از این دسته کرم‌های برای کاهش التهاب، ورم و دیگر عوارض بعد از تزریق استفاده می‌شود. وظیفه این کرم در واقع سرکوب سیستم ایمنی است.

  • زمان و میزان استفاده از بهترین کرم و پماد بعد از تزریق چربی چه موقع است؟

    تمامی کرم‌های را باید بر اساس نظر متخصص و دستورالعمل موجود در جعبه آنها استفاده کرد.

  • چگونه بهترین کرم و پماد بعد از تزریق چربی را انتخاب کنیم؟

    محصولات فراوانی برای بهبود زخم و عوارض ناشی از تزریق چربی در داروخانه وجود دارند، اما استفاده خودسرانه از هر یک از آنها می‌تواند عواقب بدی با خود به همراه داشته باشد. برای آنکه بهترین کرم و پماد بعد از تزریق چربی را انتخاب کنید، نیازمند راهنمایی یک فرد متخصص و باتجربه هستید.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام