بهترین کلینیک کاشت مو در مشهد

بهترین کلینیک کاشت مو در مشهد

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه کاشت مو

مشهد مقدس یکی از شهر‌های تفریحی، توریستی و زیارتی ایران است. با سفر به این شهر زیبا علاوه بر زیارت، تماشای آثار باشکوه تاریخی و گشت‌و‌گذار در مراکز خرید می‌توانید از خدمات درمانی این شهر نیز بهره‌مند شوید. مشهد یکی از قطب‌های درمانی برجسته ایران است که می‌تواند در موفقیت برنامه توریسم سلامت نیز نقش کلیدی ایفا کند.

آشنایی مخاطبان با مزایای درمانی این شهر در جذب توریست‌های داخلی و خارجی به کلینیک‌ها و مراکز درمانی مشهور موثر خواهد بود. اگر در شهر‌های کوچک زندگی می‌کنید و برای درمان مشکلات طاسی یا انتخاب مرکز کاشت مو با مشکل مواجه هستید، نگران نباشید. می‌توانید در یک سفر تفریحی و زیارتی، عمل کاشت مو را در مجهزترین کلینیک‌های مشهد انجام دهید.

فرایند کاشت موی طبیعی

در این جراحی پزشک با استفاده از تجهیزات مناسب گرافت‌های استخراج شده از بانک مو را به محل مناسب پیوند می‌زند. در این روش از مو‌های خود فرد برای پیوند استفاده می‌شود. نتیجه حاصل از کاشت کاملا طبیعی بوده و درمانی برای ریزش یا طاسی محسوب می‌شود. پس از کاشت مو متقاضی مجبور به استفاده از دارو‌های کاهش‌دهنده ریزش مو نیست. در شهر مشهد برای پیوند مو از روش‌های مختلف استفاده می‌شود.

استفاده از تکنیک‌های نوین و تجهیزات مدرن سبب افزایش کیفیت و ارتقای فرایند عمل شده است. نتیجه حاصل از اجرای روش‌های نوین کاشت مو در مقایسه با روش‌های قدیمی، طبیعی‌تر و ماندگارتر است. به‌علاوه، عوارض بعد از عمل نیز به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.

تکنیک‌های اصلی کاشت مو در مشهد

در حالت کلی می‌توان کاشت مو را به روش جراحی و غیرجراحی تقسیم کرد. روش جراحی یا FUT قدیمی‌ترین روش کاشت مو است که مرحله استخراج گرافت‌ها از طریق ایجاد برشی نواری در پشت سر انجام می‌شود. در روش غیرجراحی هیچ برشی در بانک مو ایجاد نمی‌شود. گرافت‌ها با استفاده از دستگاهی خاص و به‌صورت مجزا برداشته شده و سپس در محل موردنظر کاشته می‌شوند.

کاشت مو به روش FUT

این روش تهاجمی‌تر از سایر روش‌های کاشت مو است. در واقع این تکنیک از طریق جراحی انجام شده و با برش، بخیه و ایجاد زخم همراه است. در کاشت مو به روش FUT پس از تعیین بانک مو یک ۱۵ تا ۲۰ سانتی متری به عرض ۱ تا ۲ سانتی متر، از بانک مو برداشته شده و با استفاده از ابزارهای جراحی و زیر میکروسکوپ‌های مخصوص فولیکول‌های آن جداسازی و برای پیوند آماده می‌شوند.

هزینه این روش در مقایسه با روش‌های غیرجراحی کمتر است. برداشت و پیوند فولیکول‌ها در یک روز انجام می‌شود. در حین برداشت و کاشت هیچ آسیب جدی به گرافت‌ها وارد نمی‌شود. دوران بهبودی نسبتا طولانی، باقی ماندن جای زخم و افزایش احتمال ابتلا به عفونت بعد از کاشت مو از معایب اصلی این روش کاشت محسوب می‌شود.

کاشت مو به روش FUE

در روش FUE که در ایران به روش FIT نیر مشهوز است، استخراج گرافت‌ها به‌صورت تکی و بدون نیاز به برش و بخیه انجام می‌شود. زمان این عمل نسبتا طولانی بوده و ممکن است طی دو جلسه انجام شود. این تکنیک، روشی بسیار کم تهاجمی بوده و در مقایسه با سایر روش‌های کاشت، درد و خونریزی کمتری دارد.

حساسیت استخراج فولیکول‌های پیوندی در کاشت مو به روش FIT احتمال آسیب به بانک مو را بیشتر می‌کند. این روش هزینه بیشتری نسبت به روش FUT داشته و برای تسهیل فرایند استخراج گرافت‌ها باید موی متقاضی کوتاه شود.

مقایسهFIT

کاشت مو روش SUT

این روش کاشت را می‌توان حالت پیشرفته روش FIT در نظر گرفت. در روش SUT برای پیوند فولیکول‌های مو از دستگاه واسط استفاده می‌شود. به همین دلیل احتمال آسیب به فولیکول‌های پیوندی و بانک مو به صفر رسیده و سرعت عمل افزایش چشمگیری داشته است.

با اطمینان می‌توان سرعت این روش را بیش از ۵ برابر روش‌های قدیمی برآورد کرد. تعداد گرافت‌های پیوندی بسیار زیاد است. خط موی جلوی سر در این روش بسیار طبیعی است. فاصله کاشت فولیکول‌ها حدود ۱ میلی‌متر بوده و پس از مدتی مو‌ها ظاهری کاملا طبیعی و زیبا خواهند داشت.

کاشت مو به روش Super FUE

این روش تقریبا مشابه کاشت مو به روش FUE است، اما در آن از دستگاه‌های کاملا هوشمند برای استخراج فولیکول‌های پیوندی استفاده می‌شود. برخی افراد به‌صورت ژنتیکی پوست سر نسبتا سفتی دارند. در این دسته از متقاضیان امکان استخراج گرافت‌ها به روش FUT وجود ندارد.

به‌علاوه، افرادی که در اثر سوانح یا سوختگی با آسیب جدی در پوست سر مواجه هستند، برای انجام روش‌های معمولی کاشت مو با مشکلات عمده‌ای مواجه می‌شوند. در این دسته از افراد برای استخراج مو با چالش‌ها و دشواری‌های خاص مواجه هستیم اما روش Super FUE در درمان مشکلات این متقاضیان و افزایش کیفیت عمل بسیار موثر است.

کاشت مو به روش SUPER FUE فاقد درد و خونریزی است. مرحله استخراج با استفاده از دستگاه مخصوص بی‌حسی و بدون سوزن انجام می‌شود و خط موی بسیار طبیعی ایجاد می‌کند. تراکم مو‌ها در این روش حدود ۵ برابر روش‌های قدیمی است. احتمال انتقال عفونت و بیماری در حین عمل به صفر رسیده است.

بهبودی کامل پس از دوره‌ای کوتاه به‌دست می‌آید و سرعت رویش مو‌ها نیز بسیار بالا است. کوتاه کردن مو‌ها برای استخراج فولیکول‌ها، واکنش‌های آلرژیک به دارو‌های بی‌حسی و احتمال عفونت از معایب اصلی این روش محسوب می‌شود.

برداشت گرافت ها SUT

کاشت مو به روش میکروگرافت

میکروگرافت جدیدترین روش کاشت مو در ایران است که مرحله استخراج و پیوند فولیکول‌ها به‌صورت کاملا حرفه‌ای انجام می‌شود. ضرورتی برای برش، استفاده از تیغ و بخیه در روش میکروگرافت وجود ندارد. به همین دلیل، فرد پس از اتمام دوره نقاهت با جای زخم یا اسکار در بانک مو مواجه نمی‌شود.

مزیت اصلی کاشت مو به روش میکروگرافت استفاده از دستگاه ایمپلنتر است که امکان کاشت گرافت‌های بسیار زیاد در یک سانتی‌متر مربع را فراهم می‌کند. سرعت اجرای این روش بسیار زیاد است و در زمان یکسان با استفاده از این روش می‌توان تعداد فولیکول‌های استخراج شده را تا دو برابر افزایش داد. این تکنیک دوران نقاهت بسیار کوتاهی داشته و نتایج حاصل از آن بسیار طبیعی و دائمی است.

کاشت موی بدن به روش BHT

در این روش استخراج فولیکول‌های پیوندی مانند روش FUE  به‌صورت دانه‌ای انجام می‌شود. مزیت اصلی این روش نسبت به سایر موارد امکان استفاده از مو‌های زیر ریش، روی سینه و شکم برای کاشت در نواحی کم پشت است.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید بدانید این است که اجرای روش BHT در خانم‌ها امکان‌پذیر نیست. زیرا موی سر خانم‌ها بسیار بلند و نرم بوده از نظر ساختاری تفاوت‌های اساسی با مو‌های سینه و شکم دارد.

کاشت مو به روش ترکیبی

در اجرای روش ترکیبی از اصول کاشت مو در روش‌های FIT و FUE کمک گرفته می‌شود. افرادی که حجم طاسی آنها بسیار زیاد است، مناسب‌ترین کاندید برای اجرای روش ترکیبی هستند. تراکم کاشت مو در روش ترکیبی بسیار بالا است.

در این روش امکان برداشت نواری فولیکول‌های پیوندی و کوتاه کردن مو برای استخراج راحت‌تر گرافت‌ها وجود دارد. کاشت موی ترکیبی مقرون‌به‌صرفه‌ترین و سریع‌ترین روش کاشت مو بوده و برداشت فولیکول‌ها در مدت‌ز‌مانی بسیار کوتاه انجام می‌شود.

عکس کاشت مو

بهترین روش کاشت مو

سؤالی که اغلب متقاضیان پس از ورود به کلینیک می‌پرسند این است که چه روشی برای کاشت مو بازدهی بیشتری دارد؟ باید بدانید که هر یک از روش‌ها دارای مجموعه‌ای از مزایا و معایب هستند. در حقیقت، پیشرفت تکنولوژی سبب بهبود روش‌های کاشت مو و افزایش کیفیت آن شده است.

اما در انتخاب روش های کاشت مو باید به نیاز و شرایط فیزیولوژیکی متقاضی توجه کرد. انگیزه اغلب افرادی که عمل پیوند مو انجام داده‌اند با یکدیگر متفاوت است. جراح باید در جلسه مشاوره انتظارات زیباجو را بررسی کرده و به شناخت کافی از انگیزه او دست پیدا کند.

سپس با بررسی وضعیت بانک مو، گستردگی منطقه کم پشت یا طاس و کشسانی پوست روش مناسب را انتخاب کند. اغلب متخصصین به‌جای بهترین روش کاشت مو از واژه مناسب‌ترین روش استفاده می‌کنند. زیرا روش مناسب برای پیوند مو در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. روش مناسب باید:

  • سازگاری بالایی با پوست سر متقاضی داشته باشد.
  • هیچ عارضه جدی و خطرناکی به دنبال نداشته باشد.
  • قابلیت ایجاد تراکم مدنظر متقاضی با اجرای این روش وجود داشته باشد.
  • مهم‌تر از همه، سازگاری روش کاشت با بانک موی متقاضی اهمیت بسیار زیادی دارد.

عوامل موثر بر هزینه کاشت مو

اغلب متقاضیان علاقه دارند قبل از مراجعه به کلینیک از هزینه نهایی عمل اطلاع داشته باشند. اما محاسبه دقیق هزینه قبل از شرکت در جلسه مشاوره غیرممکن است. عوامل مختلفی در افزایش یا کاهش هزینه کاشت مو دخالت دارند. این موارد عبارتند از:

  • روش کاشت : دقت، ظرافت، تجهیزات به‌کار رفته و مدت عمل در روش‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. تجهیزات پیشرفته، کاهش مدت عمل و اجرای روش‌های نوین سبب افزایش هزینه عمل خواهد شد.
  • گستردگی ناحیه عمل: شدت طاسی و ریزش مو در متقاضیان متفاوت است. افرادی که طاسی گسترده‌تری دارند به گرافت‌های پیوندی بیشتری نیازمند هستند. این مورد نیز در افزایش هزینه موثر است.
  • تجهیزات اتاق عمل: در کلینیک های معتبر ایران از تجهیزات مدرن استفاده می‌شود و خدمات جانبی برای اطمینان از سلامت متقاضی و کیفیت عمل ارائه می‌شود. در نتیجه، هزینه کاشت مو در کلینیک‌های معتبر بیشتر از سایر مراکز درمانی است.
  • مهارت و تجربه جراح: یکی از مهم‌ترین عوامل در محاسبه هزینه عمل که رابطه‌ای مستقیم با کیفیت جراحی و بهبود نتیجه پیوند مو دارد، میزان مهارت جراح است. کلینیک‌های معتبر برای افزایش رضایت مراجعه‌کنندگان کمک گرفتن از جراحان مجرب را در اولویت قرار داده‌اند. همین امر سبب افزایش هزینه کاشت مو در این کلینیک‌ها شده است.
  • تعداد فولیکول‌های پیوندی: تعداد فولیکول‌های پیوندی با تراکم مو رابطه مستقیم دارد. در افرادی که به مو‌های پرتراکم علاقه دارند، استخراج حجم بالاتر فولیکول‌های پیوندی الزامی است. این مورد نیز در افزایش هزینه جراحی تاثیر مثبت دارد.
تاریخ انتشار : 1401-10-05
سوالات متداول
  • مزیت کاشت مو در کلینیک‌های معتبر چیست؟

    در بهترین کلینیک‌های کاشت مو علاوه بر استفاده از تجهیزات مدرن و اجرای تکنیک‌های نوین جراحی، استفاده از مهارت و تجربه جراحان مجرب در اولویت قرار گرفته است. همه این موارد در کنار هم سبب افزایش کیفیت عمل و بهبود نتایج حاصل از آن خواهد شد.

  • چه روش‌هایی برای کاشت مو در کلینیک‌های مشهد انجام می‌شود؟

    انتخاب روش به نیاز متقاضی و تشخیص جراح وابسته است. اما امکان اجرای روش‌های FUE، FIT، Super FUE، SUE، روش میکروگرافت، روش HBT و روش ترکیبی در کلینیک‌های مشهد وجود دارد.

  • مهم‌ترین عامل در انتخاب روش مناسب کاشت مو چیست؟

    سازگاری بالایی با پوست و بانک موی متقاضی داشته باشد و اجرای آن خطر جدی برای سلامتی زیباجو محسوب نشود.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام