کاشت مو با تراکم بالا

کاشت موی پر تراکم از چه روش هایی امکان پذیر است ؟

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه کاشت مو

کاشت مو درمانی قطعی برای آقایان و خانم‌هایی است که دچار ریزش ارثی موها هستند. راهکاری موثر که بیش از نیم قرن است که توسعه و پیشرفت فراوانی داشته و در حال حاضر با روش‌های بسیار حرفه‌ای در حال انجام است. کاشت مو با تکنیک‌های بسیار متفاوتی انجام می‌شود. تمام روش‌های کاشت مو در نهایت فولیکول‌های جدید را از بانک مو به منطقه طاسی انتقال می‌دهند و تنها تفاوت این روش‌ها با هم در نوع برداشت و کاشت گرافت‌هاست.

قطعا هر شخصی میل به کاشت مو با تراکمی بالا یا نسبتا مناسب دارد، اما نمی‌داند که در چه روش‌هایی امکان دستیابی به تراکم‌های بالا وجود دارد یا چه عواملی می‌توانند روی این موضوع تاثیر بگذارند. در این مطلب قصد داریم علاوه بر بررسی عوامل تاثیرگذار در تراکم مو، روش‌هایی را که تراکم بالای مو را فراهم می‌کنند، بررسی کنیم.

عوامل موثر بر تراکم کاشت مو

نتیجه کاشت مو زمانی لذت‌بخش است که فرد به تراکم بالایی دست پیدا کند و مناطقی که دچار طاسی شده‌ به خوبی پوشش داده شود. به همین دلیل است که معمولا افراد برای انجام کاشت مو فقط به دنبال کاشت نیستند و میل دارند که در کنار کاشت به نتیجه‌ای طبیعی و پرتراکم دست پیدا کنند. یکی از مهم‌ترین عواملی که در میزان تراکم کاشت مو تاثیر می‌گذارد، کیفیت بانک موی فرد متقاضی است. به همین دلیل پزشکان تمام تلاش خود را می‌کنند که بالاترین تعداد گرافت‌های ممکن را از ناحیه بانک مو استخراج کنند و آن‌ها را بکارند. اما در برخی افراد متاسفانه بانک مو ظرفیت مناسبی ندارد و این قابلیت را ندارد که تامین‌کننده خوبی برای جبران موهای ریخته شده باشد.

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر تراکم موها می‌توانیم به تیم پزشکی اشاره کنیم. تجربه، مهارت و تخصص تیم پزشکی برای جدا کردن فولیکول‌ها به شیوه‌ای کاملا استاندارد و نگهداری آن‌ها و در نهایت کاشت فولیکول‌ها بسیار مهم است. هرچقدر تیم پزشکی در رابطه با این مراحل حرفه‌ای‌تر عمل کند، گرافت‌هایی که برداشت می‌شوند از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و در نهایت فولیکول‌های بیشتری شانس کاشته شدن و رشد کردن را خواهند داشت.

کاشت مو یکی از عمل‌های زیبایی بسیار حساس است که باید با دقت بسیار بالایی انجام شود. لذا اگر تیم پزشکی در هر یک از مراحل کوتاهی یا سهل‌انگاری کنند، ممکن است فرد به نتیجه دلخواه خود در رابطه با تراکم موها دست پیدا نکند. هر یک از روش‌های کاشت مو برای شرایط خاصی مناسب است، اگر شما می‌خواهید کاشت مو را با بالاترین تراکم ممکن انجام دهید، بهتر است برای انتخاب روش کاشت موی خود با پزشک به خوبی مشورت کنید.

برخی از روش‌ها قابلیت کاشت با تراکم بالا را ندارند و حتما باید روش‌هایی انجام شود که این قابلیت را دارد. در ادامه بیشتر در مورد این تکنیک‌های کاشت مو صحبت می‌کنیم.

طراحی نواحی کاشت

روش های کاشت مو با تراکم بالا

به طور کلی روش‌های کاشت مو به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. روش هایی که با استفاده از جراحی انجام می‌شوند و با درد و خونریزی همراه هستند و روش هایی که بدون جراحی انجام می‌شوند و معمولا دوران نقاهت بسیار کوتاه‌تری دارند. روش‌های جراحی و غیرجراحی هر کدام دارای زیرمجموعه‌ای از تکنیک‌ها هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

کاشت مو به روش سوپر ترکیبی

در این تکنیک کاشت مو، گرافت‌های مورد نیاز با استفاده از روش FUT برداشته می‌شوند و در ادامه با استفاده از روش های غیرجراحی به حداکثر تراکم می رسیم. این تکنیک مخصوص کسانی است که طاسی شدیدی در نواحی سر آ‌ن‌ها اتفاق افتاده است.

کاشت مو به روش سوپر ترکیبی این قابلیت را دارد که در یک جلسه، چیزی نزدیک به 5000 گرافت استخراج و کاشت شود. این رقم برای کاشت مو بی‌نظیر است و می‌تواند تراکم بسیار مناسبی را برای افراد دارای طاسی شدید ایجاد کند. همچنین در روش سوپر ترکیبی، این امکان وجود دارد که با استفاده از روش BHT از دیگر نواحی بدن مثل موهای زیر ریش به عنوان بانک مو استفاده کرد. به همین دلیل افرادی که دارای بانک موی ضعیفی هستند، به راحتی با استفاده از این روش می‌توانند به تراکم مناسب دست پیدا کنند.

کاشت مو

کاشت مو به روش SUT

از مهم‌ترین ویژگی‌های کاشت مو به روش SUT می‌توانیم به حرفه‌ای بودن ابزارهای مورد استفاده اشاره کنیم. پزشکان با استفاده از این روش و ابزارهای نوین آن اقدام به کاشت مو با کیفیت بسیار بالایی می‌کنند. مراحل کاشت مو در روش SUT با سرعت بسیار بالایی طی می‌شود؛ چون پزشکان با استفاده از میکروموتورهای اتوماتیک می‌توانند طاسی سر را با سرعت بیشتری بپوشانند.

همانطور که اشاره کردیم ابزارهایی که در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرند باعث می‌شوند که فولیکول‌های مو با کمترین آسیب ممکن خارج شوند؛ به همین دلیل امکان این که فولیکول‌های بیشتری سالم مانده و کاشت شوند، بیشتر است. در برخی افراد که بانک موی فوق‌العاده خوبی دارند، این امکان برای پزشک جراح وجود دارد که تا 4000 هزار گرافت مو را برای فرد زیباجو پیوند بزند. نتیجه‌ای که این روش به همراه دارد بسیار طبیعی است.

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش میکروگرافت

در کاشت مو به روش میکروگرافت معمولا گرافت‌ها بر اساس دو روش متفاوت برداشت می‌شوند. در روش اول از ابزارهای اتوماتیک که در سایز میکرون هستند استفاده می‌شود و در روش دوم اگر طاسی فرد زیاد باشد، با استفاده از روش تریکوفیتیک اسکارلت گرافت‌ها برداشت می‌شوند. گرافت‌ها بعد از اینکه استخراج شدند، در نواحی مورد نظر کاشته می‌شوند. در این روش علاوه بر اینکه مراحل با کمترین آسیب ممکن طی می‌شود، پزشک می‌تواند با استفاده از ابزارهای مخصوص تراکم قابل توجهی را ایجاد کند.

عکس کاشت مو

تاریخ انتشار : 1401-05-20
سوالات متداول
  • آیا کاشت مو را فقط آقایان می‌توانند انجام دهند ؟

    همانطور که می‌دانید ریزش مو هم در آقایان و هم در خانم‌ها اتفاق می‌افتد. جنسیت مانعی برای انجام کاشت مو نیست، اما در خانم ها اگر ریزش مو الگوی زنانه داشته باشد، یعنی موها بصورت پراکنده دچار ریزش شده باشند امکان کاشت مو وجود ندارد.

  • چقدر طول می‌کشد تا شاهد نتیجه عمل کاشت مو باشیم؟

    معمولا بعد از عمل موهای جدیدی که پیوند زده شده‌اند شروع به ریزش می‌کنند، اما نگران نباشید چون طبیعی است. از حدود ماه چهارم فولیکول‌های جدید شروع به رویش می‌کنند و حدود ۹ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد که به تراکم مد نظر خود برسند.

  • آیا کاشت مو به صورت دائمی ریزش موها را جبران می‌کند؟

    از نظر ژنتیکی فولیکول موهای برداشت شده، نه تنها شبیه موهای قبلی فرد هستند بلکه بدلیل اینکه در برابر عوامل ریزش مو مقاوم هستند تا آخر عمر به رشد خود ادامه می‌دهند.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام