کاشت مو به روش BHT

کاشت مو به روش BHT | هزینه، مراحل و مراقبت ها

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه کاشت مو

اگر اکنون با مشکل ریزش مو یا طاسی درگیر هستید، شاید این سوال را از خود پرسیده باشید که آیا نمی‌توان از موهای بدن برای پوشاندن نواحی طاسی سر استفاده کرد؟ اگر چند سال پیش این سوال را از خود می‌پرسیدید قطعا پاسخ آن منفی بود؛ اما خوشبختانه اکنون روشی به وجود آمده است که به کمک آن می‌توانید موهایی جذاب‌تر و زیباتر داشته باشید. کاشت مو به روش BHT این راهکار جذاب است که به موهای شما جذابیت و زیبایی می‌بخشد.

اگر به دنبال یک روش مناسب برای کاشت موی همسرتان می‌گردید یا جزء آقایانی هستید که از ریزش موها رنج می‌برید پیشنهاد می‌کنیم که خواندن این مطلب را از دست ندهید.

منظور از کاشت مو با موهای بدن چیست ؟

اگر به موهای بدن خود دقت کنید متوجه می‌شوید که ساختار آن‌ها با موهای سر بسیار متفاوت است؛ الگوی رشد، ضخامت و حتی رنگ این موها تفاوت زیادی با موهای سر دارد و به همین دلیل ممکن است با این سوال مواجه شوید که چطور می‌توان آن‌ها را به سر افراد پیوند زد؟

در کاشت مو با موهای بدن یکی از مهم‌ترین وظایف پزشک بررسی دقیق ساختار موهای بخش‌های مختلف بدن مانند کناره‌های گوش، زیر ریش، پشت گردن، سینه، بازوها یا در بعضی موارد موهای کمر است. این کار به منظور پیدا کردن ناحیه‌ای که شبیه‌ترین موها را به موهای سر دارد انجام می‌شود و باید با دقت بالایی صورت گیرد. نکته مهم اینکه همه موهای بدن مناسب برداشت نیستند و عدم توجه به فاکتورهای موثر در برداشت باعث می‌شود که در نهایت موهای سر شخص حالتی غیرطبیعی و شلخته داشته باشند.

تکنیک کاشت BHT یکی از روش‌های نوین کاشت مو است که در برترین کلینیک‌های پوست و موی جهان استفاده می‌شود و در حال حاضر افراد زیادی از آن نتیجه گرفته‌اند.

این تکنیک برای خانم‌ها قابل استفاده نیست و نمی‌توان از موهای بدن آن‌ها برای کاشت استفاده کرد. چرا که موهای سر خانم‌ها بسیار بلندتر و نرم‌تر است و ساختار آن به طور کلی با ساختار موهای بدن متفاوت است. پس اگر خانم هستید از همین ابتدا به سراغ روش‌های دیگری بروید که شما را به نتایج دلخواهتان می‌رساند.

روش انجام کاشت مو از بدن

پایه و اساس کاشت BHT همان کاشت مو به روش FIT یا FUE است که در آن‌ها گرافت‌های مو به صورت دستی یا با استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک به صورت دانه‌ای برداشت می‌شوند. این گرافت‌ها معمولا از نواحی زیر ریش، سینه و شکم برداشته می‌شوند و بعد از آن به صورت دانه‌ای در ناحیه مورد نظر قرار می‌گیرند. معمولا پزشکان برداشت از موهای بدن را به عنوان آخرین گزینه در نظر می‌گیرند و این روش را بیشتر برای افرادی به کار می‌برند که بانک موی ضعیفی دارند و موهای این ناحیه نمی‌تواند جوابگوی منطقه طاسی آن‌ها باشد.

با توجه به تفاوت‌هایی که بین موهای سر و بدن وجود دارد در کاشت مو به روش BHT نکاتی وجود دارد که عدم توجه به آن‌ها می‌تواند بر روی نتایج کاشت تاثیر منفی بگذارد. مراحل پیوند موهای بدن به موهای سر تفاوتی با کاشت مو به روش SUT و FUE ندارد؛ اما در نظر گرفتن نکات زیر در زمان کاشت باعث می‌شود که شما به همه نتایج دلخواه خود برسید.

موها باید در فاز درست قرار گرفته باشند

به طور کلی موهای بدن ما دارای فازهای مختلف رویشی هستند که در زمان برداشت موها باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود. اگر توجه کرده باشید موهای بدن هرگز از حد مشخصی بلندتر نمی‌شوند؛ این موضوع به این دلیل است که فاز استراحت یا تلوژن آن‌ها بسیار طولانی‌تر از موهای سر است. نکته مهم اینکه برداشت موها در فاز استراحت کار بسیار غلطی است و باعث می‌شود که حجم گرافت‌های آسیب دیده بالا برود و در نهایت فرد به نتایجی که در نظر داشته است نرسد.

نکته مهم اینکه هنگامی که موهای شما بلند هستند، تشخیص اینکه گرافت‌ها اکنون در کدام فاز قرار گرفته‌اند کار مشکلی است. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که سه تا چهار روز قبل از کاشت موهای خود را بتراشید تا بتوان گرافت‌هایی که در فاز آناژن قرار دارند را تشخیص داد.

گردش خون نسبتا یکسانی با پوست سر داشته باشد

شرایط خون‌رسانی به بخش‌های مختلف بدن مانند شکم، سینه، بازوها و پاها با سر تفاوت دارد؛ به همین دلیل زمانی که پزشک شما را برای کاشت مو به روش BHT مناسب تشخیص می‌دهد باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد. اگر گرافت‌ها در ناحیه‌ای قرار داشته باشند که سرعت خون‌رسانی به آن بیشتر از پوست سر است، زمانی که در ناحیه گیرنده قرار می‌گیرند، مواد مغذی کافی دریافت نمی‌کنند و به همین دلیل وارد فاز رشد نمی‌شوند.

با توجه به همین موضوع همواره تلاش می‌شود که موها از نواحی نزدیک‌تر به سر مانند ریش‌ها، اطراف گوش یا پشت گردن برداشته شوند تا هم از نظر گردش خون و هم از نظر مشخصات ظاهری شباهت زیادی به موهای سر داشته باشند.

مراحل BHT

نواحی مناسب برداشت در روش BHT

نواحی مختلف بدن ما پوشیده از مو است و معمولا متقاضیان BHT تصور می‌کنند که می‌توان از همه این فولیکول‌ها برای کاشت استفاده کرده است. با توجه به نکاتی که در بخش قبل بیان کردیم، در زمان انتخاب ناحیه اهدا در بدن باید وسواس زیادی به خرج داد و نمی‌توان صرفا به این دلیل که در ناحیه‌ای مو روییده است از آن برای کاشت استفاده کرد. بر اساس تحقیقاتی که طی سال‌های متمادی انجام گرفته است، فقط موهایی که در نواحی زیر رشد می‌کنند، بهترین گزینه برای کاشت هستند.

ناحیه سینه

یکی از نواحی برداشت در کاشت مو به روش BHT قسمت سینه است. در این قسمت نیز معمولا فولیکول‌ها تک تار مویی هستند و البته ضخامت آن‌ها از ریش کمتر است. نکته مهم اینکه رشد موهای سینه بسیار کندتر از ریش‌ها و موهای سر است و معمولا هم زمان زیادی در فاز استراحت بافی می‌مانند. علاوه بر این موهای ناحیه سینه اغلب فر هستند و بیشتر از 5 یا 6 سانتیمتر رشد نمی‌کنند. با توجه به همین موضوع می‌توان از این موها در قسمت جلوی سر یا ناحیه وسط استفاده کرد.

ناحیه زیر چانه (ریش‌ها)

تحقیقات نشان داده‌اند که موهای ریش بیشترین شباهت را به موهای سر دارند و به همین دلیل جزء اولین گزینه‌ها برای برداشت هستند. البته ریش‌ها دو تفاوت عمده با موهای سر دارند؛ اولین تفاوت مربوط به سرعت رشد آن‌ها است. معمولا موهای سر آقایان و ریش‌های آن‌ها از نظر اندازه یکسان هستند؛ اما سرعت رشد ریش‌ها بسیار کمتر است. علاوه بر این موهای ریش بسیار ضخیم‌تر از موهای سر هستند و اغلب به صورت تکی رشد می‌کنند. در واقع هر گرافتی که از ریش برداشته می‌شود، حاوی یک تار مو است و گرافت‌های چند تار مویی در این ناحیه وجود ندارد.

معمولا پزشکان برداشت از ریش‌ها را از زیر چانه انجام می‌دهند؛ چرا که این ناحیه اصلا در معرض دید نیست و اگر احیانا جای زخمی بر روی آن باقی بماند مشخص نخواهد بود. علاوه بر این برداشت از نواحی دیگر مانند گونه‌ها باعث از بین رفتن یکدستی ساختار ریش‌ها می‌شود و ظاهر آن‌ها را خراب می‌کند. در نتیجه پزشکان از قسمت زیر چانه برداشت را انجام می‌دهند تا افرادی که روی ریش‌های خود حساسیت دارند نگرانی نداشته باشند.

ناحیه برداشت زیر ریش

عوارض کاشت مو

روش BHT یکی از کم‌خطرترین روش‌های کاشت مو است و با توجه به پیشرفت‌هایی که در تکنیک‌های برداشت گرافت صورت گرفته است، عوارض بسیار کمی دارد. البته این بدان معنا نیست که بعد از کاشت با این روش هیچ عارضه‌ای را تجربه نخواهید کرد؛ اما این عوارض خیلی زود برطرف می‌شوند و نیازی نیست نگرانی از بابت این موضوع داشته باشید. در ادامه این بخش برخی از عوارض شایع بعد از کاشت به روش BHT را بیان خواهیم کرد.

  • چند روز بعد از کاشت در ناحیه اهدا و گیرنده اسکارهای بسیار ریزی تشکیل می‌شود که نشان‌دهنده بهبود هستند. توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه این زخم‌ها را دست‌کاری نکنید یا لایه رویی آن‌ها را جدا نکنید. با این کار هم به گرافت‌های مو آسیب رسانده‌اید و هم در نهایت جای اسکار بر روی پوست شما باقی می‌ماند.
  • در اکثر موارد بعد از گذشت 2 تا 4 هفته از کاشت موهای کاشته شده کم‌کم می‌ریزند؛ این موضوع کاملا طبیعی است و نیازی نیست نگران آن باشید. به طور کلی ریزش یک باره موها بعد از کاشت و رویش مجدد آن‌ها در سال اول بعد از کاشت طبیعی است و نشان‌دهنده این است که گرافت‌ها در حال طی کردن روند بهبودی و رسیدن به نتیجه نهایی هستند.
  • در 2 هفته اول بعد از کاشت احساس سوزش، خارش و بی‌حسی در محل اهدا و گیرنده دارید. علاوه بر این پوست شما ملتهب و قرمز است؛ این عوارض بعد از گذشت نهایتا دو هفته برطرف می‌شوند و دیگر اثری از آن‌ها باقی نخواهد ماند.

کاندید مناسب روش BHT

معمولا پزشکان کاشت موی BHT را به هر کسی پیشنهاد نمی‌دهند؛ در واقع اشخاصی اغلب افرادی که موهای سرشان به هیچ وجه برای کاشت مناسب نیست برای این روش انتخاب می‌شوند. با توجه به همین موضوع گروه‌های زیر برای کاشت مو به روش BHT بهترین گزینه‌ها هستند.

  • کسانی که موهای سرشان را به دلیل شیمی درمانی یا عوارض برخی داروها از دست داده‌اند و این موها دیگر مقاومت کافی برای رویش دوباره را ندارند.
  • افرادی که بانک موی آن‌ها بسیار ضعیف است و نمی‌تواند گرافت‌های کافی برای پر کردن ناحیه طاسی را تامین کند.
  • افرادی که بخش زیادی از موهای خود را در اثر یک سانحه یا سوختگی از دست داده‌اند.
  • افرادی که حجم موهای بدن آن‌ها زیاد است و می‌تواند تعداد مناسب گرافت برای برداشت را تامین کند.

برداشت از ناحیه زیر ریش در روش BHT

نحوه انتخاب گرافت‌های مو

درست است که این افراد کاندید مناسبی برای BHT هستند؛ اما این بدان معنا نیست که می‌توان از همه موهای بدن آن‌ها برای برداشت استفاده کرد. پزشکان در زمان انتخاب ناحیه اهدا در بدن فاکتورهای مختلفی را در نظر می‌گیرند تا مطمئن شوند که این موها قابلیت کاشت دارند. پزشک بر اساس این پارامترها امتیازهایی به گرافت‌های کاندید برای رشد می‌دهد و سپس با توجه به نتیجه نهایی ناحیه مناسب برای برداشت را انتخاب می‌کند؛ اما این فاکتورها چه هستند؟

میزان تراکم

بسته به اینکه در هر سانتی متر مربع از بدن فرد چه تعداد گرافت فعال قابل برداشت وجود دارد، تراکم موها تعیین می‌شود. ممکن است برخی افراد کمتر از 20 گرافت در یک سانتیمتر مربع از بدن خود داشته باشند که امتیاز 0 به آن تعلق می‌گیرد. امتیاز 1 مربوط به کسانی است که در هر سانتیمتر مربع بین 20 تا 40 گرافت مو دارند و اگر تعداد فولیکول‌ها بیشتر از 40 بشود، امتیاز 2 به فرد تعلق می‌گیرد.

شباهت موهای بدن و موی سر

معمولا موهای بدن از نظر رنگ، ضخامت و میزان نرمی با موهای سر تفاوت زیادی دارند؛ به همین دلیل لازم است که پزشک ناحیه‌ای را انتخاب کند که بیشترین شباهت را به موهای سر داشته باشد تا یکدستی آن‌ها از بین نرود. بر اساس میزان تفاوت بین موهای محل اهدا و ناحیه گیرنده امتیاز از 0 تا 2 به این پارامتر داده می‌شود.

تعداد گرافت‌های چند فولیکولی

موهای بدن معمولا به صورت تک فولیکولی رشد می‌کنند؛ به این معنا که در هر گرافت تنها یک تار مو وجود دارد؛ این موضوع باعث می‌شود که در مقایسه با سایر روش‌های کاشت مو نیاز به برداشت تعداد بیشتری گرافت وجود داشته باشد. در بعضی از قسمت‌ها ممکن است گرافت‌های فعالی با بیش از یک تار مو نیز پیدا شوند که اگر تعداد آن‌ها کمتر از 20 درصد کل گرافت‌های مورد نیاز باشد امتیاز 0، اگر بین 20 تا 30 درصد باشد امتیاز 1 و برای بالاتر از 30 درصد امتیاز 2 را تخصیص می‌دهند.

مساحت ناحیه برداشت

هرچه مساحت ناحیه برداشت بیشتر باشد، می‌توان گرافت‌های بیشتری برداشت کرد؛ به همین دلیل این فاکتور نیز در انتخاب موهای بدن تاثیر زیادی دارد. پزشکان به مساحت کمتر از 50 سانتی متر مربع امتیاز 0 می‌دهند. نواحی با مساحت بین 50 تا 200 سانتیمتر مربع امتیاز 1 می‌گیرند و به بیشتر از 200 امتیاز 2 داده می‌شود.

طول موهای بدن

بسته به اینکه طول موهای بدن چقدر است و چقدر با طول موهای سر تناسب دارد، امتیازهای متفاوتی به این پارامتر تعلق می‌گیرد. معمولا موهای کمتر از 2 سانتیمتر امتیاز 0 می‌گیرند. اگر طول آن‌ها بین 2 تا 5 سانتیمتر باشد امتیاز 1 است و در صورتی که طول موها بیشتر از 5 سانتیمتر شود، امتیاز 2 به گرافت‌ها داده می‌شود.

مجموعه امتیازهایی که به این پارامترها داده می‌شود، تعیین می‌کند که آیا ناحیه انتخابی منطقه مناسبی برای برداشت است یا خیر. معمولا مناطقی که امتیاز کمتر از 4 دارند از لیست حذف می‌شوند. امتیاز بین 4 تا 8 میزان موفقیت کاشت را به صورت نسبی افزایش می‌دهد و امتیاز بالاتر از 8 بدان معنا است که این منطقه بهترین ناحیه برای برداشت گرافت‌ها است.

کاشت موی نچرال

نتایج کاشت مو به روش BHT

با توجه به اینکه سرعت رشد موهای بدن با موهای سر تفاوت بسیاری دارد، مراحل نتیجه گرفتن از این روش کمی طولانی‌تر از دیگر روش‌ها است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که صبور باشید و اگر احساس کردید که موهای شما یکدستی خود را از دست داده‌اند نگران نشوید. در ادامه این بخش توضیح می‌دهیم که در هر مرحله بعد از کاشت باید انتظار چه نتایجی را داشته باشید.

یک ماه بعد از کاشت

ماه اول بعد از کاشت مو بیشتر صرف برطرف شدن عوارض و از بین رفتن دلمه‌ها و التهابات ایجاد شده می‌شود. در این زمان معمولا موها در فاز استراحت قرار دارند و تقریبا هیچ رشدی در آن‌ها دیده نمی‌شود یا موها بلافاصله بعد از رشد می‌ریزند. همین موضوع باعث می‌شود که متقاضیان تصور کنند که عمل کاشت مو برای آن‌ها موفقیت آمیز نبوده است و دیگر نمی‌توانند از آن نتیجه بگیرند؛ اما باید بدانید که این موضوع کاملا طبیعی است و در این زمان شما باید همه تمرکز خود را بر روی رعایت بهداشت و مراقبت از گرافت‌های تازه بگذارید.

سه ماه بعد از کاشت

معمولا رشد اولیه موها حدود 3 ماه بعد از کاشت به روش BHT صورت می‌گیرد. موهایی که در این زمان رشد می‌کنند بسیار نازک و کمرنگ هستند و حالتی تیغ تیغی به کف سر می‌بخشند؛ اما این تازه اولین قدم برای گرافت‌های کاشته شده است و شما باید به آن‌ها زمان بدهید تا با محیطی که تازه وارد آن شده‌اند وفق پیدا کنند و کم‌کم خود را نشان دهند.

9 ماه بعد از کاشت

از بعد از ماه سوم که موها شروع به رشد می‌کنند، تفاوت رنگ و ضخامت موهای کاشته شده و موهای واقعی فرد بسیار به چشم می‌آید؛ اما بعد از گذشت 9 ماه این مسئله تقریبا حل می‌شود و موهایی که اکنون کمی ضخیم‌تر شده‌اند و شباهت زیادی به موهای نواحی اطراف دارند دیده خواهند شد.

12 تا 18 ماه بعد از کاشت

در بیشتر افراد 1 سال بعد از کاشت BHT نتایج خود را نشان می‌دهند؛ اما بسته به سرعت رشد موهای بدن و ناحیه‌ای که برداشت از آن صورت گرفته است، ممکن است تا حدود 1 سال و نیم بعد از کاشت نیز رشد موها و تغییرات ادامه داشته باشد. در هر حال بعد از گذشت این مدت موهای شما شکلی کاملا یکدست و طبیعی پیدا کرده‌اند و می‌توانید از زیبایی و جذابیت واقعی آن‌ها لذت ببرید.

عکس کاشت مو

تفاوت بین BHT-FUE و کاشت مو به روش FUE

تکنیک لازم برای پیوند موهای بدن از روش کاشت موی FUE مشتق شده، و اساسا شامل گسترش ناحیه اهدا کننده به کل بدن می باشد. BHT در درجه اول در مواردی استفاده می شود که ناحیه اهدا کننده در سر، دیگر برای استخراج مواد اهدا کننده مناسب نیست یا به اندازه کافی متراکم نیست. در چنین مواردی، و در صورت برطرف شدن نیازهای فیزیکی، واحدهای فولیکولی را می توان به طور مستقیم از ناحیه های مختلف بدن – سینه، شکم و زیر ریش – استخراج کرده و به پوست سر پیوند داد. روش BHT-FUE فرصت های جدیدی را به ویژه برای افرادی فراهم می کند که مناطق اهداکننده شان مورد استفاده بیش از حد قرار گرفته باشد یا حتی بدلیل استفاده از روش های منسوخ، از بین رفته باشد.

کاندیدهای BHT می بایست شرایط فیزیولوژیکی خاصی را داشته باشند، بدین ترتیب که موهای بدن باید برای استفاده بر روی سر مناسب باشد. موهای بدن در چرخه های مختلف رشد وارد می شوند. با این که این تغییرات در طول زمان تا به حال از نظر علمی ثابت نشده است، تجربه خود ما اشاره به این مورد دارد. گرافت های گرفته شده از بدن، از لحاظ آناتومیک با موهای گرفته شده از سر تفاوت دارند. در حالی که گرافت های گرفته شده از سر به طور کلی شامل 1، 3 یا 5 مو هستند، در اغلب موارد گرافت های بدن تنها یک مو دارند.

جراح مو می بایست برای انجام چنین پیوندی، دانش و تجربه کافی از هر دو روش پیوند FUT و FIT را داشته باشد و برای موفقیت آمیز بودن چنین پیوندی، اصول اساسی خاصی را در نظر بگیرد. این موارد شامل نکات ذیل می شود:

  • استخراج صحیح موهای اهداکننده،
  • آماده سازی مناسب واحدهای فولیکولی،
  • ذخیره سازی بدون خطا و هیدراتاسیون پیوندهای استخراج شده،
  • کاشت بهینه با در نظر گرفتن جهت رشد و ترتیب پیوند ها،
  • بدست آوردن خط موی طبیعی،
  • رویکرد دقیق و استفاده از تکنیک مناسب، جهت به حداقل رساندن آسیب به پیوندها.

قبل و بعد از کاشت مو

محدودیت‌های روش BHT

به عنوان یک روش، پیوند موی بدن هنوز موضوع تحقیق های زیادی به اندازه ای روش های FIT و FUT قرار نگرفته است. با توجه به فقدان تجربه و دانش، BHT باید به عنوان آخرین روش برای بهبود وضعیت موجود مورد توجه قرار گیرد. تجربه ما تا به امروز به میزان 70 تا 80 درصد میزان بقا اشاره دارد. شاید این مقدار کم به نظر برسد، اما برای بسیاری از بیماران این تنها گزینه است. بیمارانی که مایل به انجام کاشت مو به روش BHT هستند باید از این واقعیت مطلع باشند که هیچ قطعیتی وجود ندارد که درصد بالایی از ایمپلنت ها ریشه بزنند.

موهای بدن می توانند پس از پیوند، ساختار خود را تغییر دهند. در بیشتر موارد، آن ها طولانی تر و صاف تر می شوند، که به طرز جالب توجهی ساختار موی سر را به خود می گیرند. بیمارانی که مایل به درمان به روش BHT هستند، باید از این واقعیت مطلع باشند که این نوع درمان یک تلاش مرحله آخر بوده و احتمال موفقیت آن قابل پیش بینی نیست. این بدان معنی است که بیماران اقدام کننده پیوند موی بدن باید معیارهای خاصی از جمله TDI ذکر شده در بالا را داشته باشند. تحت شرایط خاص، این درمان نیز ممکن است برای بیمارانی که قبلا تحت پیوند قرار گرفته اند و نتایج آن کاملا غیر طبیعی به نظر رسیده، و زندگی عادی غیرممکن است، مناسب باشد.

این بدین معنی است که هر بیماری که مایل به انجام کاشت مو به روش BHT است، باید با جراح موهایش درباره این موضوع صحبت کند. به همین ترتیب، عمل باید توسط یک جراح موی کاملا توانا انجام شود، زیرا موفقیت پیوند موی بدن بستگی به تجربه، دانش و توانایی جراح دارد. در کلینیک ما، از موی قفسه سینه به عنوان موی اهدا کننده در این گونه پیوند استفاده می شود. با توجه به خطر بالای زخم شدن، ما موهای ریش را پیوند نمی دهد.

تاریخ انتشار : 1401-11-09
سوالات متداول
  • آیا امکان ترکیب کاشت مو به روش BHT با روش‌های دیگر وجود دارد ؟

    بسته به ویژگی‌های موهای بدن و بانک موی سر افراد، پزشکان در روش‌های ترکیبی یا سوپر ترکیبی کاشت BHT را نیز اضافه می‌کنند. این موضوع کمک می‌کند که تراکم موهای کاشته شده بیشتر شود یا افرادی که ناحیه طاسی آن‌ها وسیع‌تر است به نتایج دلخواه خود برسند.

  • امکان برداشت چه تعداد گرافت در روش BHT وجود دارد ؟

    معمولا تعداد گرافت‌هایی که در روش BHT برداشته می‌شوند، کمتر از سایر روش‌های کاشت مو هستند. در این روش تعداد گرافت‌ها بیشتر از ۱۰۰۰ نخواهند شد؛ اما همین تعداد نیز می‌توانند در رسیدن به تراکم مورد انتظار بسیار موثر باشند.

  • آیا امکان برداشت گرافت‌ها از ناحیه شرمگاهی وجود دارد ؟

    خیر. موهای ناحیه شرمگاهی ساختاری بسیار ضخیم دارند و معمولا تعداد آن‌ها بسیار کم است. به علاوه به دلیل حساسیت این ناحیه کمتر پزشکی ریسک برداشت گرافت‌ها از آن را قبول می‌کند.

  • چگونه از گرافت‌های کاشته شده در روش BHT مراقبت کنیم ؟

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • محسن
    1402-06-26

    سلام.من دوبار کاشت مو انجام داده ام.لیکن محل کاشت شده بسیار کم پشت میباشد .قبلا بسیار محدود ار ریش هم برداشت شده است.آیا برای پرپشت کردن محل کاشت امکان استفاده از مو سینه میباشد .با تشکر

    • مشاور کلینیک زیبایی پارسا
      1402-06-27

      سلام و وقت بخیر

      استفاده فقط از موهای بدن امکان پذیر نیست. باید بیشتر مو از بانک موی پشت سر شما برداشت شود.

  • مستر
    1401-07-14

    سلام
    آیا برداشت گراف از ناحیه سینه و ریش ارتباطی با بانک مو پشت سر دارد؟ یا مستقل از هم میشه فقط از موی سینه کاشت رو انجام داد

    • دکتر شریفی
      1401-07-14

      سلام و وقت بخیر

      خیر امکان برداشت از سینه و نواحی دیگر بدن بدون استفاده از بانک موی پشت سر وجود ندارد.

  • غرل
    1400-12-21

    سلام من یه خانمم ۳۵ساله کم کاری تیرویید دارم موهام از جلو پیشانیم خیلی ریخته کف سرم معلومه آیا زن میتونه کاشت کنه یا نه؟؟؟

    • دکتر شریفی
      1401-01-22

      سلام و وقت بخیر

      از لحاظ پوستی تداخلی ندارد اما بهتر است از پزشک متخصص غدد داخلی مشورت بگیرید.

  • بهنام موسوی
    1400-05-29

    با سلام.من از بچگی موهای تنک و کم پشتی دارم و بانک موی پشت سرم ضعیف است میخواستم بدونم از ناحیه سینه و زیر چانه میتونی برام کاشت bhtانجام بدین .باتشکر

    • دکتر شریفی
      1400-11-10

      سلام و وقت بخیر

      بله اگر در نواحی سینه و زیر ریش بانک موی خوبی داشته باشید برای ایجاد تراکم بالاتر می توانید از این روش استفاده کنید.

  • Vahid
    1400-04-11

    عرض سلام و خسته نباشید،لطفا بفرمایید در روش کاشت بی اچ تی اسکار بروی سینه میماند؟

    • دکتر شریفی
      1400-11-11

      سلام و وقت بخیر

      در روش های جدیدتر کاشت مو برداشت از سینه دیگه انجام نمیشه.
      اسکار نمی ماند ولی جای برداشت قابل دید است.

  • فرزاد
    1399-10-26

    حداقل و حداکث ماندگاری موها در این روش چند سال می باشد ؟

  • علی
    1399-07-08

    سلام و عرض ادب
    من 38 سالمه در سن ۲۳سالگی دو مرحله کاشت انجام دادم و دور سرم کم پشت شده و از بانک موی خوبی برخوردار نیست خط بخیه هم کاملا دیده میشه آیا با روش BHT میشه روی خط بخیه مو کاشت و پشت سرم که بانک مویی ضعیفی داره پر کرد ؟
    ضمنا سینه و بازو و کمر من بانک مویی خوبی داره
    با سپاس

  • مسعود
    1399-06-10

    سلام وقت بخیر، یه جا خوندم موهای بدن مثه موهای جلوی سر گیرنده هرمونی داره، یعنی مثه موهای قسمت بانک مو نیست، و بعدها بعد از کاشت ضعیف میشه و دوباره میریزه.

  • آرمان
    1399-03-19

    سلام خسته نباشید
    ببخشید میشه از موی سر رو برداشت و در سینه کاشت ؟

    • دکتر شریفی
      1399-04-24

      😐

  • امیر
    1399-03-12

    با سلام و عرض وقت بخیر
    ضمن تشکر از مطالب مفیدتون
    من کاشت مو انجام دادم و جلو سرم کم پشت اما بنظر خودم مطلوب هست. اما ناحیه بالای سرم به اندازه یک کف دست خالی هست. بانک روی سینه و ریشم بسیار عالی و پر پشت هست اما بانک پشت سرم بنظرم مطلوب نیست . آیا امکان کاشت از بدن و ریش برای پر کردن اون ناحیه خالی وجود دارد؟ حاضرم هرقدرش هم باقی موند موهام رو کوتاه نگه دارم.
    با تشکر

    • دکتر شریفی
      1399-03-12

      عرض ادب و احترام

      جهت بررسی به شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ از طریق واتس اپ پیام بدین

  • امیر
    1399-02-18

    با سلام و احترام
    بنده دو بار کاشت مو انجام دادم و بانک موم ضعیف شده
    ایا امکانش هست از زیر بغل و ناحیه شامگاه برای کاشت استفاده کرد؟… جلو و وسط موهام بعد از دو مرحله کاشت خوب شده، برا بالای انتهایی سرم میخام از بانک زیر بغل و ناحیه شرمگاه استفاده کنم… ممنون میشم راهنمایی کنید…
    تشکر

    • دکتر شریفی
      1399-02-18

      با سلام و وقت بخیر

      خیر در صورتی که بانک موی پشا سر شما شرایط لازم را نداشته باشد امکان برداشت فقط از بدن وجود ندارد. ضمنا تعداد تار موی زیر بغل و ناحیه شرمگاهی بسیار پایین است. همچنین برداشت از اون دو ناحیه انجام نمی شود.

  • رضا
    1398-10-26

    سلام من حدود ۳۹ سال هستم حدود ۱۰ سال قبل کاشت مو انجام دادم چند مرحله و با جلو سر خود و بالا مشکلی ندارم ولی تو این چند سال پشت سرم قسمت پایین کرک شده حس میکنم شاید بانک مو نداشته باشم ریش و موهای بدنم اوکی هستن خواستم ببینم شما از روش خاصی میتونید به من کمک کنید که فثط همون پشت سرم نزدیک به بانک مو رو شاید یک کف دست باشه انجامش بدید با تشکر ممنون میشم پاسخ بدید

    • دکتر شریفی
      1399-01-26

      با سلام و احترام

      اگر بانک موی پشت سر شما مناسب نباشد تقریبا کاری نمی توان انجام داد.

  • عباس
    1398-10-08

    سلام من یکبار کاشت مو انجام دادم و 3000 گرافت کاشت کردم الان ناحیه دهنده مو پشت سرم بسیار کم پشت شده و اگه مجددا مویی برداشت بشه ظاهر پشت سرم زیبا نخواهد بود اما در ناحیه دستهام موهای بسیار ضخیمی دارم که هرکدام از گرافتاش شامل 2 یا 3 مو می باشد و ناحیه بسیار بزرگی رومیشه کاشت کرد کل سر دو نفر رو میشه از موهای دست من کامل کاشت کرد من خودم میخوام از دستام پیوند زده بشه نظر تون رو لطفا بفرمایید

    • دکتر شریفی
      1398-12-14

      عرض ادب و احترام

      از ناحیه دست ها مو برای کاشت در ناحیه سر نمی توان برداشت کرد.

      پیروز باشید

  • سعید محمودی
    1398-10-07

    سلام‌ من یه دوره جلوی موهامو پنج سال پیش کاشت کردم و دکتر گفتن که سنت پایینه و باز اون بالایی ها که داری میریزه و الانم خالی شده و پرز مونده من به یه کلینیک رفتم گفتن که چهار هزار یا نهایت چهار و پانصد گرافت از پشت سر میشه برداشت و به اندازه چهار انگشت بالای سرم پر میشه من بخوام هم از ریش و هم از پشت سر بردارم هزینه جقد میشه حدودا ممنون از راهنماییتون.

    • دکتر شریفی
      1398-10-07

      عرض ادب و احترام

      جهت تعیین هزینه کاشت مو از ۳ ناحیه روبرو، بالا و پشت سر خودتون عکس گرفته و به شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ ارسال کرده و منتظر پاسخ مشاورین ما بمانید.

      با تشکر

  • کاظمی
    1398-10-05

    با سلام و عرض ادب
    سی سالم هست و از بدو تولد کلا موهای تنک و کم پشتی داشتم. متاسفانه موهای ضعیفی هم در بدن دارم. نمیدونم اصلا باید چه کار کنم چون موهای جلوم تنک تر شده و ضعیت خوبه نداره. قبلا بهتر بود. راه حلی وجود داره با تشکر فراوان

    • دکتر شریفی
      1398-10-05

      عرض ادب و احترام

      از سه ناحیه روبرو، بالا و پشت سر خودتون عکس گرفته و به شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ ارسال کنید تا بعد از تشخیص پزشک نظر ایشان برای شما ارسال گردد.

      پیروز باشید

  • علیرضا زارعی
    1398-09-22

    سلام و شاد باش خدمت شما… من 9دسال پیش کاشت داشتم ولی هم خودم کم کاری کردم دارو هامو کامل مصرف نکردم هم اون موقع هنوز خوب نبود کاشت… موهای سینه و بدن پر و بلندی دارم…
    آیا شعبه ای شیراز دارید؟ ایا تکنسین خاصی برای برداشت از بدن دارید؟

    • دکتر شریفی
      1398-09-24

      عرض ادب و احترام

      خیر دکتر شریفی هیچ شعبه ای در هیچ شهری ندارد. برای برداشت مو از بدن تیم تخصصی روش BHT در کلینیک بصورت دائم مستقر هستند.

  • امید
    1398-08-23

    درود بر شما، در این روش مو هایی که تکی هستند قابل کاشت نیستند؟
    و اینکه برای مثال مویی که از روی دست کاشت شده… وقتی روی دست بود تا یک اندازه ثابت قبلا رشد کرده بود و بعد از کاشت روی سر باز به هم همان اندازه رشد میکنه یا مثل موهای سر رشدش ادامه داره؟

    • دکتر شریفی
      1398-09-27

      عرض ادب و احترام

      در روش کاشت مو از بدن (BHT) فقط از ناحیه زیر ریش و سینه برداشت می شود. موهای برداشت شده با تغییر مکان با جایگاه جدید خود همخوانی پیدا می کنند و رشد مانند موهای سر شما خواهد بود.

      پیروز باشید

  • رهگذر
    1398-07-26

    سلام ، اگه کسی بخواد همه ریش های صورتش رو به سرش کاشت کنه ایرادی نداره؟

    • دکتر شریفی
      1398-07-28

      با سلام و احترام

      امکان کاشت همه موهای ریش به سر نیست. دلیل اصلی آن هم ایجاد اسکار در صورت شما می باشد. بعد از برداشت از ناحیه صورت بصورت کامل جای زخم های کوچکی در صورت شما باقی می ماند که وضعیت زیبایی شما را به خطر می اندازد.

      پیروز باشید

  • پیام
    1398-07-11

    سلام من حدود سی سالمه. جدیدترین روش کاشت مو Micro FIT – بدون تراشیدن سر و روش موی ریش و بدن رو خوندم. چندتا سوال دارم. من بانک مو خوبه و موی سرم هم طاس نیست ولی تنک شده اخیرا. موهام خیلی پر بودن. نسبت به برداشت از موی پشت سر (بانک مو) تردید و استرس و حس بدی دارم چون کمال گرام و دوس ندارم موهای سرم کم بشه. الانم برای ریزش سرم ماینو و قرص استفاده میکنم. ریشهای زیادی نداشتم اما در اثر استفاده طولانی ماینو ریشهای بسیار پرپشتی دارم. سوالم اینه آیا میشه از موهای دست پا بدن و ریش به میزان زیادی برای پرپشت کردن سرم استفاده بشه ؟ حتی در حد 20 هزارتا … بهرحال بانک موی سر محدوده ولی بدن سینه دست و پا و ریش هرچقدم کم بشه از نظر روانی برام ناراحتی ایجاد نمیکنه و ضمنا میشه تعداد زیادتری موی پرپشت داشت (البته میدونم موهای غیر سر اون زیبایی و استحکام و درازی موی سرو ندارن) میخوام بدونم شدنیه؟ و ایا اسکار و جوشگاه از موهای برداشته شده ایجاد میشه؟ و هزینه هر گرافت چقده؟ (یک سوال حاشیه ای من روی دستم یک موی زائد دارم با موچین چندبار حتی از ریشه درش اوردم ولی بازم درمیاد یعنی دراومدن از ریشه به معنی نابودی مو نیست؟) ممنونم

  • دوست
    1398-04-12

    سلام ، در روش bht آیا امکان کاشت از موهای ناحیه دست ها و پاها و شکم و سینه به موهای سر امکان پذیره؟

    • دکتر شریفی
      1398-04-15

      عرض ادب و احترام

      بهترین مو برای روش BHT موهای ناحیه سینه و ریش می باشید. معمولا از موی سایر نقاط بدن استفاده نمی شود.

      پیروز باشید

  • hesam
    1397-12-26

    سلام و خسته نباشید. من 34 ساله هستم .واز 25 سالگی موهام از طرف پیشایم خیلی ریخته نزدیک 3 الی 4 سانت رفته بالا . میخواستم شرایط و هزینش رو لطف کنین ..ممنون میشم

    • دکتر شریفی
      1397-12-26

      با سلام و احترام

      برای دریافت هزینه کاشت مو از سه تاحیه روبرو، بالا و پشت سر خود به شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ از طریق تلگرام یا واتس اپ عکس ارسال نمایید. در اسرع وقت و بعد از مشاهده پزشک هزینه تقریبی کاشت موی شما با نظر پزشک متخصص اعلام میگردد.

      پیروز باشید

  • rahim
    1397-12-15

    با سلام
    آیا بعلت کمی بانک مو ،برای کاشت مو از موهای غیر از پشت سر استفاده می کنید؟ مثلا ریش.
    من یکی از دوستانم در شیراز انجام داده و خیلی خوب شده است.

  • اشکان
    1397-11-02

    من دارای بانک موی کمی هستم ووسعت طاسی سرم نیز زیاد است به یکی دوجا مراجعه کردم و نتیجه کار را با عکسهای که برای دیگران انجام گرفت نشانم دادند که برایم راضی کننده نبود و من برای کاشت موافقت نکردم – گفتند فقط یک تا یک و نیم اندازه ی کف دست در وسط سر – خواستم ببینم روش – بی اچ تی – چقدر می تواند کمک کننده باشد سپاس

  • محمد صالح
    1397-10-22

    سلام در در مورد کاشت مو بر روی صورت (ریش) مشاوره میخواستم
    آیا می توان با روش bht این کار را انجام داد مثلا از ساق پا به صورت انتقال داد؟

    • دکتر شریفی
      1397-10-24

      با سلام و احترام

      خیر برای کاشت ریش فقط از ناحیه بانک موی سر امکان انتقال گرافت های مو می باشد.

      پیروز باشید

  • مصطفی
    1397-10-19

    سلام
    با احترام اینجانب علاقمند به کاشت مو به روش بی اچ تی برای قسمتی از سر هستم و نوع طاسی من زیاد است نحوه کاشت و زمان و هزینه و میزان موفقیت این روش کاشت را میخواهم بدانم در صورت امکان سریع پاسخ دهید.

    • دکتر شریفی
      1397-10-19

      با سلام و احترام

      کاشت مو به روش BHT یا کاشت مو از بدن به سر هزینه ای مشابه با سایر روش های کاشت مو دارد. اما برای تشخیص مناسب بودن این روش برای شما احتیاج به ویزیت حضوری و بررسی گرافت های موی بدن شما می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و ویزیت رایگان با پزشک متخصص از طریق منوی درخواست مشاوره اقدام فرمایید.

      موفقیت این روش بین 50 تا 60 درصد می باشد. یعنی گرافت های برداشت شده از بدن تا 60 درصد رشد طبیعی خواهند داشت.

      پیروز باشید

+مشاهده بیشتر