درمان ریزش مو مردان با کاشت مو سلول های بنیادی

کاشت مو به روش سلول های بنیادی در ایران | هزینه و مزایا

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه کاشت مو

حتی شنیدن این خبر که به کمک سلول‌های بنیادی می‌توان موهایی طبیعی و پرپشت داشت هیجان‌انگیز و باورنکردنی است، اما در واقعیت این موضوع حقیقت ندارد. اگرچه کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی تکنیکی بی‌نظیر به نظر می‌رسد، اما این تکنیک تنها به‌صورت تئوری ارائه شده است. کاشت مو به کمک سلول‌های بنیادی شباهت زیادی به کاشت مو به کمک سایر روش های کاشت مو دارد. اما در این تکنیک به‌جای برداشتن تعداد زیادی فولیکول مو، تنها نمونه کوچکی از پوست که حاوی مو است برداشته می‌شود. به این ترتیب فولیکول‌های مو در آزمایشگاه تکثیر شده و در ناحیه فاقد مو کاشته می‌شوند.

اما این پروسه نیاز به تجهیزات و تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته ای دارد که در حال حاضر دنیا به آن دست نیافته است. با این وجود برخی از کلینیک‌های زیبایی ادعای پیاده‌سازی این تکنیک فوق پیشرفته را دارند. آیا این ادعا واقعیت دارد یا تنها قصد این افراد سودجویی از بازار موجود است؟

کاشت مو با سلول های بنیادی چیست ؟

حتماً تا به حال اسم سلول‌های بنیادی به گوشتان خورده است، اما درباره ماهیت این سلول‌ها چه می‌دانید؟ سلول‌های بنیادی در واقع سلول‌هایی هستند که پتانسیل تبدیل شدن به انواع سلول‌های بدن را دارند. این سلول‌ها به‌اصطلاح سلول‌های غیرتخصصی نام دارند؛ چرا که فعالیت خاصی در بدن را بر عهده ندارند. طبق تحقیقاتی که در اخیرا انجام شده است، نقص در سلول های بنیادی یکی از مهمترین دلایل ریزش مو به شمار می رود. بدین ترتیب استفاده از روش کاشت مو با استفاده از سلول های بنیادی در دستور کار قرار گرفته و این روش نیز توانسته است نتایج بسیار مثبتی را به دست آورد.

معمولا استفاده از سلول های بنیادی برای ترمیم بخش های مختلف بدن انسان در سال های اخیر بسیار موثر واقع شده و این موضوع باعث شده تا بتوان برای ترمیم طاسی سر نیز از سلول های بنیادی کمک گرفت. سلول های بنیادی به طرز معجزه آسایی می توانند در ترمیم بافت های مختلف بدن از جمله موها تاثیر گذار باشند. همچنین می توانند جایگزین بسیار مناسبی برای سلول های آسیب دیده شوند. افرادی که به دلیل مشکل ژنتیکی یا هر دلیل دیگری با ریزش مو مواجه بوده، می توانند از کاشت مو به روش سلول های بنیادی استفاده نمایند.

به خاطر کیفیت بسیار بالایی که این روش داشته، می تواند تغییر و تحولات بسیار گسترده ای در آینده ­ی کاشت مو ایجاد نماید. این موضوع باعث شده تا بسیاری از روش های کاشت مو حذف شوند و سلول های بنیادی جایگزین آن ها شود. با این حال یک خصیصه مهم این سلول‌ها را از سایر سلول‌های بدن متمایز می‌کند؛ قابلیت تقسیم و تکثیر و تبدیل شدن انواع سلول‌های بدن. با تقسیم این سلول‌ها و جایگزین شدن آنها با سلول‌های قدیمی و مرده می‌توان بافت آسیب دیده را ترمیم کرد. حالا که با این سلول‌های خاص آشنا شدیم، نوبت آن است که فرایند کاشت مو به کمک این تکنیک را بدانیم.

تصویر انتزاعی کاشت مو

فرآیند کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی

اولین زمزمه‌های کاشت مو به کمک سلول‌های به سال 2017 برمی‌گردد. زمانی که محققان ایتالیایی برای اولین بار ایده کاشت مو به این روش را ارائه دادند. در تئوری ارائه شده برای این تکنیک کاشت مو، مراحل زیر به چشم می‌خورد.

  • استخراج فولیکولهای مو : در این مرحله از بیوپسی پانچ برای کاشت مو استفاده می‌شود. در این روش از ابزاری که دارای تیغه‌ای دایره‌ای شکل است، استفاده می‌شود. این تیغه داخل پوست سر چرخانده می‌شود تا نمونه‌ای استوانه‌ای از بافت برداشته شود.
  • کاشت فولیکولهای مو : در فاز بعدی سلول‌های بنیادی به کمک دستگاهی به نام سانتریفیوژ از بافت جدا می‌شوند. در ادامه سوسپانسیون سلولی باقی می‌ماند که در نواحی فاقد مو به سر تزریق می‌شوند.

در حال حاضر چندین تیم تحقیقاتی در سراسر دنیا وجود دارند که روی فرایند درمان ریزش مو با استفاده از سلول‌های بنیادی کار می‌کنند. اگرچه تئوری‌های ارائه شده در این حوزه ممکن است کمی با یکدیگر متفاوت باشند، اما اساس همه آنها رشد فولیکول‌های موی جدید در آزمایشگاه است که به کمک یک نمونه کوچک از پوست متقاضی به‌دست آمده است.

کاندید مناسب

شکل اجرای کاشت مو به روش سلول های بنیادی با سایر روش های کاشت مو بسیار متفاوت می باشد. در این روش نیاز به برداشتن مو و کاشت آن در محلی که ریزش مو ایجاد شده نمی باشد و در واقع با استفاده از سلول های بنیادی می توان اقدام به کشت مو توسط این سلول ها نمود.

در این روش نیازی به استفاده از بانک مو نبوده و موهای پشت سر نیز کم پشت نخواهند شد. بهترین گزینه برای استفاده از روش سلول های بنیادی، افرادی هستند که بانک موی مناسبی ندارند. در حال حاضر افرادی که بانک موی ضعیفی دارند، دارای مشکل جدی برای کاشت مو بوده که روش سلول های بنیادی می تواند برطرف کننده بسیار خوبی برای این مشکل به شمار برود.

کاشت مو با استفاده از سلول‌های بنیادی برای افرادی که انواع روش‌های کاشت مو را امتحان کرده و نتیجه‌ای نگرفته‌اند، ایده‌آل به نظر می‌رسد و نور امیدی است. تحقیقات نشان می‌دهد که این روش برای افرادی که ریزش مو را به دلایل زیر تجربه می‌کنند، مناسب‌ترین روش ممکن خواهد بود که در آینده‌ای نه چندان دور به کمک این افراد می‌آید :

  • افراد دارای آلوپسی آندروژنتیک مردانه (طاسی با الگوی مردانه)،
  • افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک (طاسی با الگوی زنانه)،
  • افراد دارای آلوپسی سیکاتریسیال (در این عارضه فولیکول‌های مو از بین می‌روند و بافت اسکار جایگزین آنها می‌شود).

اگر در یکی از دسته‌های فوق قرار دارید، می‌توانید امیدوار باشید که تحقیقات روی سلول‌های بنیادی و کاشت مو به کمک آنها روزی شما را رویا همیشگی‌تان برساند.

طراحی خط رویش کاشت مو

دوران نقاهت

یکی از نکات جالب توجه درباره کاشت مو با استفاده از سلول‌های بنیادی، کوتاهی دوره نقاهت است. محققان پیش‌بینی می‌کنند بعد از انجام این تکنیک زیبایی، تجربه احساس درد را خواهید داشت. البته جای نگرانی در این باره وجود ندارد و احساس درد تنها طی یک هفته برطرف می‌شود. خبر خوش اینجاست که بعد از کاشت مو به این روش، به ریکاوری نیازی نخواهید داشت. تنها کافی است به‌مدت یک هفته از انجام فعالیت‌های شدید ورزشی دوری کنید. بعد از این دوره، امکان آن را خواهید داشت که فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید.

در ضمن در طول انجام این تکنیک، بی‌حسی موضعی روی سر اعمال می‌شود که تجربه احساس درد به حداقل برسد. بهتر است روز انجام این عمل، همراهی کنار شما باشد. با رعایت صحیح مراقبت های بعد از کاشت مو به شما گوشزد می‌شود، این امکان را خواهید داشت که دوره ریکاوری را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارید.

عوارض احتمالی

درست مانند هر تکنیک زیبایی دیگری، کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی نیز عوارض خاص خود را دارد؛ با این تفاوت که در این تکنیک سعی شده است عوارضی که در روش‌های قدیمی وجود داشت، برطرف شوند. از آنجا که تکنیک کاشت مو به کمک سلول‌های بنیادی هنوز وارد فاز عملی نشده است، اطلاعات دقیقی در رابطه با عوارض آن در دسترس نیست یا اطلاعات موجود بسیار محدود هستند. همواره خطر خونریزی و عفونت در محل برداشت نمونه و محل تزریق سلول‌های بنیادی وجود دارد. همچنین ممکن است که در محل برداشته نمونه‌ها شاهد به‌جای ماندن اسکار باشیم.

اگرچه عوارض ناشی از بیوپسی پانچ چندان قابل توجه نیست، اما همچنان احتمال آسیب‌دیدگی شریان یا اعصاب در بخش زیری نمونه وجود دارد. با این وجود با انتخاب پزشکی ماهر در این حوزه می‌توان عوارض کاشت مو را به حداقل رساند.

درصد موفقیت کاشت مو با استفاده از سلول‌های بنیادی

تحقیقات انجام شده روی تکنیک کاشت موی سلول‌های بینیادی نتایج امیدوارکننده‌ای را خبر می‌دهند. نتایجی که شاید آینده کاشت مو و سایر تکنیک‌های زیبایی را دگرگون کند. با این حال بسیار بعید به نظر می رسد که در آینده ای نزدیک بتوان به تکنولوژی های مورد نیاز برای این کار دست یافت. نتایج تحقیقات یک گروه ایتالیایی نشان از آن دارد که تنها با گذشت 23 هفته از درمان، تراکم موها در ناحیه دچار طاسی به‌اندازه 29 درصد با افزایش همراه بوده است. البته تحقیقات بیشتری در این زمینه نیز در حال انجام است.

اگرچه این نتایج بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسند، اما برای اثبات موفقیت این تکنیک هنوز به زمان بیشتری نیاز است. کلنیک‌های زیبایی که در حال حاضر ادعای پیاده‌سازی این تکنیک زیبایی را دارند، به هیچ عنوان تایید نشده‌اند و حتی هیچ تضمینی در رابطه با موفقیت نتیجه نهایی این روش وجود ندارد.

جالب است بدانید که سازمان غذا و داروی آمریکا در سال 2017 هشداری را برای جلوگیری از سوء استفاده سودجویان منتشر کرد. حتی کلینیک‌های زیبایی که ادعای اجرای این روش در ایران را دارند، هیچ تضمینی برای نتیجه عمل به شما نمی‌دهند. بنابراین بهتر است که از تکنیک های جایگزین برای آن استفاده کنیم و گول تبلیغات خوش رنگ و لعاب کلینیک های زیبایی سودجو را نخوریم.

مزایای کاشت مو به روش سلول های بنیادی

یکی از مشکلاتی که ممکن است افراد با کاشت مو به روش های سنتی داشته باشند، درد می باشد. از این رو ممکن است بسیاری از افراد از خیر کاشت مو به خاطر درد آن بگذرند. جدیدترین روش های کاشت مو مانند سلول های بنیادی  و کاشت مو به روش FUE توانسته در حل این مشکل موفقیت های بسیار زیادی را کسب نمایند.

زیرا معمولا با بی حسی موضعی می توان این کار را انجام داده و هیچ گونه درد در هنگام اجرای عمل کاشت مو به روش سلول های بنیادی احساس نخواهد شد. همچنین پس از عمل نیز هیچ گونه احساس درد مشاهده نخواهد شد.

نتیجه کاملا طبیعی

موهایی که با استفاده از این روش کاشته می شوند، شکل ظاهری و رشد کاملا طبیعی خواهند داشت. افرادی که می خواهند پس از کاشت مو هیچ گونه تفاوتی را بین موهای طبیعی و موهای کاشته شده مشاهده نکنند، می توانند روش سلول های بنیادی را انتخاب نمایند. زیرا طبیعی ترین نتایج ممکن کاشت مو با این روش برای افراد مختلف حاصل می شود.

بهبودی کامل در مدتی کوتاه

یکی از مشکلاتی که پس از کاشت مو برای افراد به وجود می آید، طولانی شدن دوره درمان می باشد. این موضوع باعث می شود تا نتوانند به کار خود برسند و حتی در انجام کارهای روزمره خود نیز با مشکل مواجه شوند. برای اینکه بتوان در مدت زمان بسیار کوتاهی پس از عمل کاشت مو بهبودی کامل را تجربه نمود، می توان از روش سلول های بنیادی استفاده نمود. زیرا در کمتر از یک هفته می توان به انجام کارهای مختلف پرداخته و هیچ گونه مشکلی نیز به وجود نمی آید.

مناسب برای درمان بافت سوخته

در برخی از موارد ممکن است دلیل ریزش مو، سوختگی باشد. در این موارد ممکن است نیاز به استفاده از روش های خاصی برای ترمیم موها باشد. روش سلول های بنیادی یکی از بهترین روش های کاشت مو برای افرادی است که با سوختگی موهای خود را از دست داده اند. زیرا در این روش سلول های بنیادی جایگزین سلول های آسیب دیده می شوند. در روش سلول های بنیادی کاشت مو با بهترین کیفیت ممکن انجام می شود. این موضوع باعث شده تا اغلب افرادی که با سوختگی مواجه شده، امیدوار به استفاده از روش سلول های بنیادی باشند.

بدون ایجاد زخم

روش سلول های بنیادی از جمله روش هایی برای کاشت مو به شمار می رود که در آن نیاز به ایجاد زخم و برش در پوست سر نمی باشد. در این روش هیچ گونه خط و اثری پس از درمان بر روی پوست سر باقی نمی ماند. از طرفی دیگر ریسک عمل نیز بسیار کمتر می شود. افرادی که می خواهند از یک روش کاملا مطمئن و موثر برای درمان ریزش مو استفاده نمایند، می توانند روش سلول های بنیادی را انتخاب نمایند. زیرا کمترین عوارض ناشی از کاشت مو در روش استفاده از سلول های بنیادی حاصل می شود و این موضوع باعث محبوبیت این روش شده است.

عکس کاشت مو

هزینه کاشت مو

همانطور که بارها مطرح کردیم، کاشت مو به کمک سلول‌های بنیادی همچنان در مراحل تحقیقاتی است و بعید است که در آینده ای نزدیک نتایج تحقیقات به ثمر بنشیند. بنابراین اگر در مورد هزینه‌های این تکنیک زیبایی کنجکاو هستید، باید گفت که هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست.

البته در حال حاضر روش‌های جایگزین این تکنیک به‌روز وجود دارند که در بسیاری از کلینیک‌های زیبایی اجرا می‌شوند. هزینه کاشت مو با توجه به الگوی ریزش و بزرگی ناحیه تحت درمان متفاوت است. با توجه به اینکه کاشت مو با استفاده از سلول‌های بنیادی تکنیکی جدید است و به آزمایشگاه‌هایی با تجهیزات فوق حرفه‌ای نیاز دارد، هزینه آن هم به نسبت بالا خواهد بود. بنابراین شاید در آینده‌ این تکنیک به‌صورت عملی و عمومی رایج شود و افراد در سراسر دنیا به آن دسترسی داشته باشند.

میزان تخصص پزشک، موقعیت جغرافیایی، انتظارات شما و پارامترهایی از این قبیل از دیگر عواملی هستند که هزینه نهایی کاشت مو را تعیین می‌کنند.

کاشت مو با استفاده از سلول های بنیادی اگرچه ایده‌ای هیجان‌انگیز به نظر می رسد، اما بعید است که بتوان این تکنیک را با استفاده از فناوری‌های امروزی اجرا کرد و عملا اجرای این روش در حال حاضر غیرممکن است. به همین خاطر بهتر است که تحت تأثیر تبلیغات دروغین سایت‌های سودجو قرار نگیریم و هزینه، زمان و از همه مهمتر سلامتی خود را در معرض خطر قرار ندهیم.

تاریخ انتشار : 1401-06-07
سوالات متداول
  • آیا پیاده سازی کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی در حال حاضر ممکن است؟

    با وجود اینکه کاشت مو به کمک سلول‌های بنیادی مزایای زیادی به دنبال دارد و خبری خوش برای متقاضیان کاشت مو است، اما این تکنیک هنوز نیاز به تحقیقات و آزمایشات بیشتر دارد.کلینیک‌های زیبایی وجود دارند که ادعا دارند خدمات کاشت مو سلول‌های بنیادی را ارائه می‌دهند، اما این تکنیک توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و وزارت بهداشت ایران مورد تایید قرار نگرفته است.

  • هزینه کاشت مو با استفاده از سلول‌های بنیادی چقدر است ؟

    همانطور که بارها مطرح کردیم، کاشت مو به کمک سلول‌های بنیادی همچنان در مراحل تحقیقاتی است و بعید است که در آینده ای نزدیک نتایج تحقیقات به ثمر بنشیند. بنابراین اگر در مورد هزینه‌های این تکنیک زیبایی کنجکاو هستید، باید گفت که هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • علی حسین
    1401-09-06

    سلام وقت به خیر.
    آیا از موهای سینه برای کاشت مو انجام میشه؟
    واینکه تا چه حدی؟

    • پارسا
      1401-09-06

      سلام و وقت بخیر

      خیر. در روش های نوین فقط از ناحیه زیر ریش برای برداشت استفاده می شود.

  • ناشناس
    1400-12-11

    سلام آیا کاشت مو به روش سلول های بنیادی به مرحله آزمایش بر روی حیوانات رسیده اگه رسیده باشه چقدر طول می کشه تا به مرحله انسانی برسه

  • اکبرزاده
    1400-11-21

    کاشت مو سلول های بنیادی یه دروغ بزرگ و خوشگله واسه چاپیدن مردم

    • فاطمه
      1402-01-08

      آیا امیدی به درمان به روش سلول‌های بنیادی نیست

  • سامان مقدسی
    1400-10-03

    دروغ دروغ دروغ

    هرکجا گفت داره با سلول های بنیادی کاشت مو انجام میده به دروغگوی بزرگ و کلاهبرداره.

    چرا اینقدر ساده باور میکنید؟

    اگر امکان ساخت عضو بدن بیرون از بدن بود خیلی چیزای واجب تر از مو مثل کلیه و دست و پا و قلب بود که زودتر به نتیجه برسه. عاخه مو که در نهایت فقط کاربرد زیبایی داره چرا باید اولویت داشته باشه ؟

    با نداشتن مو کسی نمرده اما با نبود قلب قطعا همه میمیرن.

  • احمد
    1400-08-02

    البته من بیشتر دارم تحقیقات دکتر ناتان هاکشاو رو دنبال میکنم که تو منچستر انگلستان به نتایج جالب و عجیبی رسیده درخصوص مهار پروتئین sfrp1 به کمک داروی پوکی استخوان way . پروتئین ذکر شده توسط سلولهای چربی ساخته میشه و مستقیما رو چرخه رشد فولیکول مو تاثیر میذاره و جا رو برای رشد سلولهای چربی بیشتر تو سر و سایر ارگان ها مثل عروق کرونری باز میکنه به خاطر همین تحقیقات نشون میده در افرادی ریزش موی الگوی آندروژنیک یا همون طاسی به زبان عامیانه دارن احتمال ابتلا به بیماری های قلب و عروقی و تصلب شرایین بیشتره . جالبه مگه نه

    • مهدی
      1400-09-19

      داداش اون دارو وارد چه مرحله ای شده؟ نمیدونی کی وارد بازار میشه؟
      و واقعا تاثیرش چجوریه ؟ موهامون میشه مث اول؟؟؟؟

  • احمد
    1400-08-02

    سلام منم شنیدم دکتر **** روی سه نفر به طور آزمایشی این کار رو انجام دادن ولی نتیجه اون هنوز منتشر نشده حتی من خودم چندین بار پیگیری کردم و ادمین پیجشون پرسیدم ولی جواب قانع کننده ای ندان متاسفانه من احتمال نود ونه درصد میدم که شکست خوردن چون اگه شکست نمیخوردن نتایج رو اعلام میکردن چون یکی دو سالی از آزمایش میگذره . نمیخوام نا امیدتون کنم ولی منطقا هم فکر کنید میبینید تو این روش هنوز مشکلات زیادی هست مثل رویش منظم مو وتعیین خط رویش دقیق پراکندگی یکنواخت فولیکولهای جدید حالا اگه واقعا ماده ترشح شده نتیجه بخش باشه و قابلیت تبدیل شدن به فولیکول قابل رشد داشته باشه .

  • رام
    1400-06-29

    همین الان تو ایران وارد فاز انسانی شده توسط یکی از دانشگاها ،از جمله کسایی که رو این پروژه کار میکنن دکتر نیلفروش زاده هست ولی فعلا فقط تو مرحله ازمایش هست،

    • رضا نبوی
      1400-06-30

      برادر چرا دروغ تحویل ملت میدی ؟

      همه میدونن نیلفروش زاده فقط چرت و پرت نشر داده تو سایتش و همچین چیزی وجود نداره. اگر وجود داشت کل دنیا الان میومدن ایران مو میکاشتن.

      بیخودی پولتون رو حروم کلینیک های کلاه بردار نکنین دوستان. فعلا هیچ چیزی در مورد این روش قطعیت نداره.
      اونا فقط با PRP و مزوتراپی سرتون کلاه میزارن و پول بیشتری بابت کاشت مو ازتون میگیرن.

    • محمدرضا
      1400-09-24

      خیلی تابلو بود که از طرف نیلفروش زاده تشریف آوردی اینجا تبلیغ کنی.
      برو عمو برو خدا روزیتو جای دیگه بده.

  • سام
    1400-06-07

    دوستان عزیز لطفاً فریب کلینیک ها و تبلیغات کذایی افراد سودجو نباشید مثل کلینیک هل…دکتر خ یا دکتر ب ب کلینیک مو روی….که میگن کاشت و تزریق سلول های بنیادی که جلسه ای یک میلیون تومان میگیرن فقط گورتون تزریق می‌کنند یا …دارو شامپو ماینوکسیدیل فنستراید تجویز میکنن تو غالب محلول به اسم خودشون …هر 25روز باید تزریق کنید….کاملا کذب هست و پس از قطع تزریق موهای درآمده بشدت می‌ریزه و کلی عوارض برای سلامتی بدن داره ….این روش فقط در ایران توسط دکتر نیلوفرش که رئیس پوست و مو در ایران هستند فقط در مرحله آزمایشی هست …لطفا حرفا و لایو های دکترهای پول پرست رو نخورید کاملا با یک سرچ ساده و مقداری تفکر متوجه فریب کاری افراد خواهید شد

    • ناشناس
      1400-12-16

      کاشت مو ویاحتی پرپشت کردن مو درخانمها وجلوگیری از ریزش مو با سلول‌های بنیادی کاملا روش علمی بوده و درآینده ای نزدیک محقق خواهد شدبه طوریکه هیچ روش دیگری نمی‌تواند جای آن رابگیرد.این مطلب را فقط افرادی که باعلم ودانش هستندمیتوانند بپذیرند.

  • مریم
    1400-02-31

    سلام.
    آیا روش کاشت بدون بانک مو به مرحله انسانی رسیده؟
    در تخران تعدادی کلینیک ادعا دارن که بر روی یه تعدادی سلبریتی این روش رو انجام دادن. صحت داره؟

    • پارسا
      1400-03-01

      سلام و وقت بخیر

      خیر صحت ندارد و متاسفانه دروغ های شاخدار عادی شده تو جامعه پزشکی ما.

      • حدیثه
        1400-03-28

        سلام وقت بخیر گزارشی از سلول بنیادی بدین خیلی از افراد منتظر هستن اینده اشون تحث تاثیر این موضوع قرار داره..

      • نگار
        1400-05-28

        من خيلي سرچ كردم و يك كلينيك به نام Giastar در شيكاگو پيدا كردم كه در حال حاضر اين كار رو انجام ميده
        هنوز هيچ تخميني براي كاربردي شدن اين روش در ايران نداريد؟

  • شهرزاد
    1399-12-27

    سلام در خصوص داروی way هم میشه اطلاعتی بدین؟

    • پارسا
      1399-12-28

      با سلام و وقت بخیر

      منظورتون از داروی WAY چیست ؟

  • رضا
    1399-08-03

    با عرض ادب و احترام
    من شنیدم در حال حاضر فقط در آمریکا و آلمان انجام میشه و در ایران هم در مراحل آزمایشگاهی هست… اگر در آنجا در حال انجام هست پس ان شاء الله در ایران هم انجام خواهد شد.

    • رضا
      1399-10-22

      دروود بر شما
      رضا جان آدرسی هم از وبسایت اون مراکز در آلمان و آمریکا دارید؟ یا اینکه فقط از دوستان شنیده اید؟ سپاسگزارم آدرس وبسایتها اگر دارید به اشتراک بگذارید.

  • ابوالفضل
    1399-07-20

    ایا تا پنج سال دیگ تو فاز انسانی میاد ؟؟؟؟

    • احسان
      1401-01-04

      پس این نیلفروش داره چه غلطی میکنه؟ده ساله همرو گذاشته سرکار.فقط قیافه گرفتن بلده هیچی بارش نیست

  • ندا
    1399-04-25

    انشالله درمانی میاد

  • arman
    1399-03-29

    من چند سایت سر زدم همگی اعلام کردن که کاشت مو بدون احتیاج به بانک مو ولی هر چی خوندم همشون حرفهای غیر مرتبط نوشتن و اشاره به روشهای معمول کاشت مو و نگفتن که شخصی که بانک موی ضعیف داره میتونه کاشت موی طلبی قابل رشد داشته باشه یا نه من بانک موی کمی دارم و میخام جواب صریح بشنوم

    • پارسا
      1399-03-30

      سلام و وقت بخیر

      کاشت مو بدون بانک مو از روش های طبیعی و معمولی امکان پذیر نیست. کاشت توسط سلول های بنیادی هم در حال حاضر روی انسان قابل انجام نیست.

  • hamed
    1399-03-13

    سلام این روش با روش جدیدhasci چه فرقی داره؟میشه بفرمایید کدوم موسسه داخل کشور به روش hasci کاشت انجام میده.تشکر

  • شادوالاه
    1399-02-06

    سلام این روش رو ده سال پیش یه ژاپنی به نام تاکاشی تسوجی ابداع کرد که قولشو واسه 2020 داد که همچنان بی نتیجه مونده و روی انسان قابل اجرا نیست چون هنوز نقص های بسیاری داره که خیر کلاه گیس از شر این روش بیشتره

  • Meysam
    1399-01-19

    سلام
    این روش چقد هزینه خواهد داشت . البته فهمیدم هنوز اجرایی نشده ولی حدودی اگه میشه بفرمایید تا به فکر باشیم … ممنون

    • پارسا
      1399-01-19

      عرض ادب و احترام

      اصلا مشخص نیست.

  • سیمرغ
    1399-01-19

    یه کلینیکی ادعا میکنه در تهران و شیراز کاشت مو ب طریق سلولهای بنیادی انجام میده ینی دروغ میگه؟ البته خودشم گفت تو شیراز تا حالا نبوده و جدیدا اومدن
    اخه من عکس براشون فرستادم گفتن بهتره بجای کاشت مو از سلولهای بنیادی استفاده کنی. ی جای دیگه هم که عکس فرستاده بودم گفتن ب کاشت نیاز نداری مثلا از prpاستفاده کن. ولی prp و مزوتراپی ب مدت 6 ماه هرهفته تاثیر چندانی روی من نداشت

    • پارسا
      1399-01-19

      عرض ادب و احترام

      بله کاملا دروغ و غیر علمی است.

  • فرشته بیدقی
    1398-11-14

    سلام‌.من یه خانوم ۲۶ ساله هستم که الان ۲ ساله طاس شدم. دو سال پیش یه جا رفتم برام کاشت انجام دادن با بانک موی کم. ولی نتیجه نگرفتم.دیگه دوس ندارم کاشت انجام بدم. و فکر نمیکنم دیگه امکانش باشه چون بانک موهام کمه. این روش کی شروع میشه؟؟

    • پارسا
      1398-11-14

      سلام و وقت بخیر

      مشخص نیست و این روش فقط در مرحله آزمایشگاهی هست و به مرحله فاز انسانی وارد نشده.

      پیروز باشید

    • سوفیا ستوده
      1401-01-06

      عزیزم همشان دروغ میگن البته آدمای دزد بی‌سواد در قالب علم وتخصص الان رفتن تو این نوع بازار کار

    • ناشناس
      1401-09-30

      سلام شما تهرانی؟

  • فریدون
    1398-11-04

    کاشت مو چقدر طول می کشه با روش sut هزینه هر تار مو چقدره

    • پارسا
      1398-11-05

      عرض ادب و احترام

      کاشت مو به روش sut در یک روز انجام میشود. برای دریافت هزینه با شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ در تماس باشید.

      پیروز باشید

  • Saghar
    1398-10-26

    این روش فقط واسه اقایونه؟ پس خانوما چی؟

    • پارسا
      1398-10-26

      عرض ادب

      این روش اصلا در فاز انسانی آغاز نشده و هیچ کجا انجام نمیشه، این مطلب صرفا خبر بوده و اگر در مرجله آزمایشگاهی بتونه موفقیت آمیز باشه در آینده شاید وارد فاز انسانی نیز شود.

      پیروز باشید

  • میرزایی
    1398-10-16

    والا الان تهران ی کلنیکی هست انجام میده. هر روز هم از مریضاش لایو میزاره اینستاگرام. پس چطور اونا انجام میدند که هنوز فاز انسانیش عملی نشده؟

    • پارسا
      1398-10-17

      عرض ادب و احترام

      دروغگویی راحت ترین راه برای فریب مردم ساده انگار می باشد.

      پیروز باشید

  • نیما
    1398-10-08

    تا کی باید صبر کنیم تا این روش بیاد؟

    • پارسا
      1398-10-08

      عرض ادب و احترام

      زمان دقیق مشخص نیست.

    • هادی
      1398-10-12

      احتمالا تا موقعی که موهای باقیموندمون مثل دندونهامون سفید شوند.
      احتمالا عمر ما قد نده

+مشاهده بیشتر