پوسته پوسته شدن پوست بعد از کاشت ابرو

پوسته شدن در ناحیه ابرو بعد از کاشت | علت و نحوه درمان

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه کاشت ابرو

کاشت ابرو بر خلاف میکروبلیدینگ ابرو روشی است دائمی، ایمن و موثر که به رفع مشکلات ناشی از ریزش و خالی شدن ابروها کمک می کند، درصد رضایت بالایی را به همراه دارد و اعتماد به نفس شما را بالا خواهد برد. با این حال، کاشت ابرو نیز همانند سایر روش های جراحی می تواند با یک سری عوارض همراه باشد که البته در صورتی که در کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص انجام شود، احتمال بروز عوارض و مشکلات بسیار کم خواهد بود.

از جمله عوارض کاشت ابرو می توان به پوسته شدن ابرو بعد از کاشت اشاره کرد که در این مطلب به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

علت پوسته شدن پوست بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو، روشی است که ابتدا با اعمال بی حسی در سر آغاز می شود، سپس مو از قسمت پشت سر و از طریق ایجاد برش نواری شکل در این ناحیه گرفته می شود و نیاز است که فولیکول ها به صورت واحد و زیر میکروسکوپ جدا شده و به قسمت هایی از ابرو پیوند زده شوند. کاشت ابرو روش بسیار حساسی است و نیاز به تخصص و مهارت دارد، به همین خاطر است که گفته می شود برای این کار حتما کلینیک معتبری را انتخاب کنید تا بهترین نتایج حاصل گرد.

نکته ای که در خصوص کاشت ابرو باید در نظر داشته باشید، عوارض این روش است که به دو دلیل ظاهر می شوند:

  1. خطای پزشکی در حین انجام روش
  2. عدم رعایت مراقبت ها توسط خود فرد در طول دوره نقاهت.

اما گاهی ممکن است یک سری علائم ظاهر شوند که جزئی از روند طبیعی ترمیم هستند و جزء عوارض در نظر گرفته شود که پوسته شدن ابرو از جمله این موارد است. اما چرا ابرو بعد از کاشت پوسته پوسته می شود؟ برای رفع پوسته ها چه باید کرد؟

در طول جراحی و حین انجام گرافت ها در ناحیه اهدایی (ابرو)، جراحاتی اتفاق می افتد که منجر به بروز التهاب می شود و سیستم ایمنی تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا جراحت و آسیب وارده را ترمیم کند. با این حال، از جمله دلایل پوسته شدن ابرو بعد از کاشت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • زمانی که گرافت ها در ابرو پیوند زده می شوند، از میزان چربی زیر پوست کاسته می شود و کاملا طبیعی است که درجه‌ای از خشکی پوست اتفاق بیفتد و زمانی که سلول های چربی نتوانند چربی مورد نیاز را به خوبی تامین کنند، پوسته هایی روی ابروها ظاهر خواهد شد که کاملا طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.
  • از طرفی، وارد شدن سوزن در ابروها منجر به خونریزی در ناحیه اهدایی می شود که معمولا چند روز زمان می برد تا لخته های خون خشک شوند که به شکل پوسته و دلمه ظاهر می شوند.
  • از دیگر دلایل تشکیل پوسته بعد از کاشت ابرو می توان به این مورد اشاره کرد که لایه های زاینده های پوست، سلول های مرده را حذف می کنند که این سلول های مرده به صورت پوسته های سفید رنگی بر روی ابروها ظاهر خواهند شد.

در کنار موارد گفته شده، این را در نظر داشته باشید که هر چه فرد خواهان ابروهای ضخیم تری باشد، به تعداد گرافت بیشتری نیاز خواهد بود، در نتیجه میزان زخم و التهابات پوستی بیشتر می شود و با پوسته های بیشتری روبرو خواهیم بود.

بعد از کاشت ابروی طبیعی

درمان پوسته شدن ابروها بعد از کاشت

درست است که پوسته شدن ابرو بعد از کاشت، جزئی از روند ترمیم است و بعد از گذشت مدتی از بین می رود، اما ممکن است در برخی افراد منجر به بروز علائمی مانند خارش و سوزش شود و ناراحتی هایی را به همراه داشته باشد، از این رو، انجام یک سری اقدامات اولیه می تواند به رفع سریع تر و موثر پوسته ها کمک کند. اقداماتی از قیبل:

  • در ابتدا و بعد از مشاهده اولین پوسته ها، برای شستن ابروها از شامپو بچه که فاقد مواد شیمیایی است و یا لوسیون های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید. توجه داشته باشید که هنگام شستشو، ناخن ها با گرافت ها نباید تماس داشته باشند و هیچ گونه فشاری نباید به ابروها وارد شود.
  • برای مرطوب کردن ابروها می توانید از روغن نارگیل یا روغن بادام استفاده کنید که این دو روغن، به داخل پوست نفوذ نمی کنند و آسیب و التهابات پوستی را به همراه ندارند، به علاوه این که به راحتی نیز شسته می شوند.
  • از پمادها، لوسیون ها و مرطوب کننده های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید تا جلوی خشک شدن ابروها گرفته شود.
  • رژیم غذایی سالم و مغذی داشته باشید تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود و سریع تر بتوانید التهاب موجود در ابرو ها را برطرف کند و زخم ها نیز سریع تر بهبود یابند.
  • تا جایی که می توانید آب بنوشید تا هیدراته بدن حفظ شود و از بروز خشکی در ابروها پیشگیری به عمل بیاید.
  • داروهای تجویز شده به خصوص آنتی بیوتیک ها را به طور منظم مصرف کنید، تا از بروز عوارضی مانند عفونت که می تواند با خونریزی و تشکیل پوسته همراه باشد، پیشگیری شود.

توصیه و مراقبت های ضروری

از جمله مراقبت هایی که نیاز است در طول دوره نقاهت و در صورت مشاهده پوسته بعد از کاشت ابرو، در نظر گرفته شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از خاراندن، کندن یا دستکاری پوسته ها باید خودداری شود، چرا این کار می تواند باعث خونریزی و بروز عوارضی مانند عفونت شود.
  • لوسیون، روغن و مرطوب کننده های تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و رفتن به محیط های گرم باید خودداری شود و در محیط های بیرون، حتما از کلاه استفاده کنید.
  • از مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات باید خودداری شود.
  • از انجام فعالیت های شدید بدنی و ورزش خودداری کنید، چرا که این قبیل فعالیت ها روند خونرسانی را افزایش می دهند و می توانند باعث خونریزی و تشدید پوسته شوند.
  • تا جایی که می توانید آب بنوشید و هیدراته بدن را حفظ کنید تا ابروها مرطوب باقی بمانند.
  • تا دو هفته بعد از کاشت، از لوازم آرایشی بر روی ابروها استفاده نکنید.
تاریخ انتشار : 1401-05-22
سوالات متداول
  • آیا پوسته شدن ابرو بعد از کاشت می تواند خطای پزشکی باشد؟

    معمولا زمانی که افراد با پوسته های بعد از کاشت ابرو روبرو می شوند، این سوال برایشان ایجاد می شود که خطای پزشکی دخیل بوده است، در صورتی که ما به این موضوع اشاره کردیم که پوسته شدن ابرو جزئی از مراحل ترمیم است، اما نکته ای که وجود دارد این است که درصورتی که مراحل کاشت با دقت و تخصص بالای پزشک انجام شود، کمترین میزان زخم و جراحت اتفاق می افتد و میزان پوسته ها نیز به مراتب کمتر خواهد بود. از این رو نمی توان گفت که مشاهده پوسته بعد از جراحی، نشانه ای است از خطای پزشکی.

  • چه مدت طول می کشد تا پوسته ها به طور کامل از بین بروند؟

    پوسته ها معمولا چند روز بعد از کاشت ابرو ظاهر می شوند و بعد از گذشت یک تا دو هفته از بین می روند و در صورتی که نکات و مراقبت های گفته شده رعایت شوند، روند از بین رفتن پوسته ها و بهبود زخم ها نیز با سرعت بیشتری طی خواهد شد. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که پوسته ها هیچ گونه اختلالی در روند ترمیم و بهبودی ایجاد نمی کنند و تاثیری بر روی نتایج و فرم دلخواه ابروها نخواهند گذاشت.

  • چند روز بعد از کاشت ابرو می توان پوسته ها را شست؟

    تا دو روز بعد از کاشت ابرو، از شستن ابروها باید خودداری شود آن هم به این دلیل که گرافت ها در حساس ترین زمان ممکن به سر می برند و آسیب های وارده می تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. از روز دوم به بعد می توانید ابروها را به آرامی و با آب و شامپو بچه بشویید، بی آن که فشار و ضربه ای به گرافت ها وارد شود.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام