پزشک کاشت ابرو

آشنایی با بهترین پزشک کاشت ابرو در تهران

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه کاشت ابرو

کاشت ابرو موثرترین و ایمن ترین روش برای آن دسته از افرادی است که از ریزش ابروها یا نازک شدن موهای ابروی خود خسته اند و می خواهند ابروهای پر پشت و ضخیم داشته باشند. زمانی که صحبت از انجام این روش زیبایی می شود، انتخاب پزشک ماهر و باتجربه در این زمینه، از مهم ترین اقداماتی است که افراد باید در نظر داشته باشند، چرا که ابروها یکی از مهم ترین مولفه های زیبایی در صورت به حساب می آیند و از آن جایی که کاشت ابرو تغییرات دائمی را در مدل ابروها ایجاد می کند، باید با دقت و مهارت بسیار بالایی انجام شود.

از این رو، در ادامه این مطلب به معرفی خصوصیات بهترین پزشک کاشت ابرو خواهیم پرداخت.

اهمیت انتخاب پزشک در کاشت ابرو

در جراحی کاشت ابرو، چند مورد بسیار مهم وجود دارد که همگی با پزشک در ارتباط هستند، از جمله این که یکی از مهم ترین اقداماتی که توسط پزشک انجام می شود، انتخاب ناحیه بانک مو است، چرا که فولیکول هایی که برای کاشت انتخاب می شوند، باید در برابر ریزش مقاوم باشند تا در آینده دچار ریزش نشوند. در صورتی که در بانک مو، فولیکول به اندازه کافی وجود نداشته باشد و یا فولیکول ها نسبت ریزش مقاوم نباشند، قطعا نتایج ایده آلی حاصل نخواهد شد.

پزشک متخصص در این زمینه، این نکته را مد نظر قرار می دهد که خواب و رویش ابروها در قسمت های مختلف، متفاوت است و به همین دلیل، بسیار مهم است که در تعیین زاویه دقیق و صحیح کاشت گرافت ها حساسیت به خرج داده شود. در واقع، موهای ابرو کاملا روی پوست می خوابند، در حالی که موهای سر رشد عمودی دارند و به دلیل این که موهای پشت سر خواب مشابه ابروها دارند، این ناحیه به عنوان بانک مو انتخاب می شود.

از طرفی، کاشت مو همانند هر روش جراحی می تواند با یک سری عوارض احتمالی مانند آسیب رگ ها و اعصاب، التهاب و ورم، درد یا عفونت همراه باشد، اما در صورتی که این روش نزد پزشک متخصص در این زمینه انجام شود، قطعا احتمال بروز هرگونه مشکل و عارضه ای به حداقل خواهد رسید.

معیارهای انتخاب بهترین پزشک کاشت ابرو

کاشت ابرو به مهارت و تخصص بسیار بالایی نیاز دارد و زمانی که تصمیم به انجام آن می گیرید، باید یک سری فاکتورها و ویژگی ها را در پزشک مورد بررسی قرار دهید تا از حاصل شدن نتایج ایده آل تان اطمینان خاطر داشته باشید.

مهم ترین مرحله کاشت ابرو، شرکت در جلسات مشاوره است تا در خصوص مدل، تراکم یا مواردی مانند دوره نقاهت و مراقبت ها صحبت شود، حتما معیارهای زیر را در مورد پزشک تان مد نظر قرار بدهید:

  • دقت و مهارت بالا : فولیکول ها باید به نحوی از ناحیه اهدایی در قسمت پشت سر برداشته شوند که کمترین میزان آسیب به رگ های خونی و اعصاب ناحیه وارد شود، از طرفی، زاویه کاشت گرافت ها در ابرو نیز اهمیت پیدا می کند و این جاست که دقت و مهارت پزشک، حرف اول را در حاصل شدن نتایج طبیعی می زند. در صورتی که فولیکول ها حین برداشت، آسیب ببینند، دیگر امکان رشد در ناحیه گیرنده را نخواهند داشت.
  • ارائه مشاوره های لازم : قبل از انجام کاشت ابرو، حتما باید در جلسات مشاوره شرکت کنید تا پزشک به بررسی ناحیه بانک مو و ابروها بپردازد تا مشخص شود که آیا شما گزینه مناسبی برای انجام این روش هستید یا خیر و با توجه به مدل ابروی مد نظر شماست، میزان تراکم و تعداد گرافت های مورد نیاز تعیین شود. هم چنین  در این جلسات پزشک به ارزیابی سلامت جسمانی، سوابق بیماری یا مصرف هرگونه دارو می پردازد تا از ایمن بودن انجام جراحی، اطمینان حاصل گردد.
  • انتخاب روش مناسب کاشت ابرو : تکنیک های مختلفی برای انجام کاشت ابرو وجود دارد که پزشک با بررسی هایی که انجام می دهد و با توجه به علت ریزش و تعداد گرافت های مورد نیاز، تصمیم می گیرد که کدام روش برای شما مناسب تر می باشد.

طراحی مدل کاشت ابرو

روش‌های کاشت ابرو

روش و تکنیک کاشت ابرو با توجه به مدل دلخواه فرد و میزان تراکم ابروها مشخص می شود. دو روش FUT و FUE تکنیک های اصلی کاشت ابرو هستند که روند انجام هر دو به یک صورت است و تنها تفاوت آن ها در نحوه برداشت فولیکول ها از ناحیه بانک مو می باشد.

کاشت ابرو به روش FUT

در کاشت ابرو به روش FUT، نیاز است که نوار باریکی از پوست (فلپ پوستی) با استفاده از تیغ جراحی از قسمت پشت سر برداشته شود و سپس فولیکول ها با دقت بسیار بالا و زیر میکروسکوپ، از نوار پوستی جدا می شوند، که از آن جایی که برش در پایان بخیه زده می شود، جای زخم و اسکار در ناحیه باقی می ماند که به مرور کمرنگ خواهد شد. اندازه برش به میزان تراکم مو در ابروها بستگی دارد و این مرحله باید با دقت بسیار بالایی انجام شود تا آسیبی به رگ های خونی و اعصاب ناحیه وارد نگردد.

کاشت ابرو به روش FUE

در کاشت ابرو به روش FUE، گرافت‌های مو با استفاده از پانچ از بانک مو برداشته و از طریق ایجاد سوراخ، در ابروها پیوند زده می شوند که این روش، بدون نیاز به بخیه انجام می شود و بالطبع، دوره نقاهت بسیار کوتاهی را به همراه دارد و با توجه به نتایج درخشانی که به همراه دارد، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

نتایج کاشت ابرو

در طول جراحی کاشت ابرو، تراکم بالایی از فولیکول در ابروها پیوند زده می شود که معمولا گرافت‌ها دو هفته بعد از جراحی، دچار ریزش می شوند و از آن جایی که فولیکول ها زیر پوست سالم باقی می مانند، مجدد شروع به رشد و جوانه زدن می کنند، بگونه‌ای که شش تا نه ماه بعد از جراحی، نتایج نهایی کاشت ابرو مشخص خواهد شد. توجه داشته باشید که موهایی که مجدد رشد می کنند، از نظر ظاهری مشابه ابروها هستند و نتایج بسیار طبیعی خواهد بود.

در صورتی که این روش توسط پزشک متخصص انجام شود، مراحل کاشت به درستی هر چه تمام طی می شود، بی آن که عارضه ای برای فرد در طول دوران نقاهت به وجود بیاید، به علاوه این که گرافت ها به میزان کافی و در زاویه مناسب کاشته می شوند و شاهد حاصل شدن طبیعی ترین نتایج خواهیم بود. این نکته را همین جا خاطر نشان شویم که درست است که بخش اعظمی از نتایج این روش، به تبحر و تخصص پزشک بستگی دارد، اما رعایت مراقبت ها در طول دوره نقاهت توسط خود فرد، مستقیما بر نتایج جراحی تاثیر خواهد گذاشت.

کاشت ابرو بدون جراحی

هزینه کاشت ابرو چقدر است ؟

هزینه کاشت ابرو نزد بهترین پزشک نیز به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد، از جمله: نعداد گرافت ها، میزان ضخیم بودن ابروها، روش کاشت، تجهیزات و تعرفه های کلینیک و دستمزدی که خود پزشک دریافت می کند. به همین خاطر توصیه می شود در جلسات مشاوره حتما در خصوص هزینه ها با پزشک صحبت کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که کاشت ابرو، روش زیبایی است و شامل هزینه های بیمه نخواهد شد.

تاریخ انتشار : 1401-09-18
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام