مزوتراپی واژن

مزوتراپی واژن | تاثیرات، کاربرد، هزینه و مزایا

دسته بندی : زیبایی زنان

تعداد زیادی از زوج‌ها در تلاشند تا به هر طریقی که می‌شود، رضایتمندی را در زندگی مشترک‌شان بیدار نگه دارند. در این میان سلامت و زیبایی ناحیه تناسلی، نقش بسزایی را ایفا می‌کند. به لطف پیشرفت تکنولوژی، امروزه این امر میسر شده و می‌توان با استفاده از روش‌های متعدد از جمله مزوتراپی به این مهم دست یافت.

مزوتراپی روشی است که در آن ترکیبی از ویتامین‌ها، املاح، آنزیم‌ها، هورمون‌ها، مواد ضروری بدن و مخاط واژن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور معمول در این روش، کوکتل‌های مخصوص مزوتراپی به مزودرم پوست تزریق می‌شود که موجب تأثیرگذاری بیشتر و ماندگاری بالاتری می‌گردد. به عبارتی می‌توان مزوتراپی را یکی از روش‌های درمان موضعی پوست دانست که کاربردهای متنوعی دارد و به یک منطقه از بدن محدود نمی‌شود.

مزوتراپی ناحیه تناسلی

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که این روزها بانوان با آن روبه‌رو هستند تیرگی و خشکی واژن به خصوص بعد از دوران یائسگی است. بسیاری از مشکلات موجود در ناحیه تناسلی بانوان، بعد از زایمان، به خصوص زایمان طبیعی برای آن‌ها ایجاد شده و تاثیری مستقیم بر روی کیفیت زندگی‌شان می‌گذارد که از آن جمله می‌توان به بی‌اختیاری در ادرار اشاره کرد. مزوتراپی یکی از روش‌هایی است که این روزها مورد استقبال بانوان قرار گرفته است.

در مزوتراپی ناحیه تناسلی، عموماً از کوکتل‌هایی استفاده می‌شود که فاکتورهای روشن‌سازی، جوانسازی و لیفت را دارند. همچنین می‌توان از کوکتل‌هایی با فاکتورهای آب‌رسانی، روشن‌سازی و جوانسازی نیز بهره برد و شاهد نتایج شگفت‌انگیز آن بود. لازم به ذکر است، اگرچه این روش تقریباً برای همه افراد مناسب است، اما میزان نتیجه‌گیری در افراد متفاوت بوده و حتماً باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. زیرا او می‌تواند بر اساس نوع پوست و سن شما، درمان مناسب را برایتان مشخص کند.

جوانسازی واژن با استفاده از مزوتراپی ناحیه تناسلی

در دهه سوم زندگی، فاکتورهای رشد بدن با کاهش چشمگیری مواجه می‌شود که نتیجه آن کاهش کلاژن‌سازی بدن خواهد بود. این امر موجب می‌شود تا روند افزایش پیری در بدن سرعت بیشتری پیدا کند. با توجه به اینکه حدود 90 درصد از مخاط واژن از آب تشکیل شده، حفظ و نگهداری فاکتورهای رشد در این ناحیه بسیار حائز اهمیت است. زمانی که مواد مورد نیاز بدن برای کلاژن‌سازی از طریق داروهای خوراکی و یا تزریقی به بدن رسانده شود، توسط جریان خون رقیق شده و مقدار کمی به ناحیه هدف خواهد رسید که نمی‌تواند به نگهداری و افزایش فاکتور رشد کمک کند. بنابراین نیاز است از روشی استفاده شود که حجم لازم را با همان کیفیت به سلول هدف برساند.

در مزوتراپی تزریق مستقیماً روی بافت و سلول‌های هدف انجام می‌شود. یک متخصص و جراح زیبایی زنان، با توجه به اینکه آشنایی کاملی با گیرنده‌های این مواد در اندام تناسلی داخلی دارد، قادر است تا به بهترین شکل ممکن، تزریق را انجام دهد. در نتیجه بر اساس نوع اختلال موجود از قبیل خشکی واژن، خشکی ناحیه پرینه، شل شدگی و افتادگی بافت، تیرگی، چروک و … در ناحیه تناسلی، می‌تواند از مزوتراپی برای تزریق این مواد استفاده کند.

گاهی اوقات پزشک معالج از درمان ترکیبی استفاده می‌کند، به این صورت که با استفاده از سوزن‌های ظریف یا به کمک میکرونیدلینگ (رول‌های سوزنی) مواد را به زیر پوست و نواحی‌ای که گیرنده‌ها در آنجا قرار دارند کشانده تا به تدریج جذب شوند. با استفاده از این روش، فاکتورهای رشد در بدن افزایش یافته و موجب تسریع فرآیند بهبود می‌شود.

مزوتراپی ناحیه تناسلی

سفید کردن واژن با استفاده از مزوتراپی

یکی از روش‌های رفع تیرگی واژن و سفید کردن آن، استفاده از مزوتراپی است. در مزوتراپی ناحیه تناسلی، با ایجاد سوراخ‌های ریز بر روی سطح پوست و تحریک مکانیکی کلاژن، گردش خون در آن ناحیه را افزایش داده، سپس با تزریق داروهای مناسب از طریق محرک‌های شیمیایی می‌تواند موجب جوانسازی واژن و رفع تیرگی آن شود. به این ترتیب، مزوتراپی می‌تواند به درمان تیرگی ناحیه تناسلی کمک کند.

مزایای مزوتراپی در ناحیه تناسلی

  • بسیار ساده و در مطب قابل انجام است.
  • درد زیاد و عارضه خاصی را به همراه ندارد.
  • روند پیری را کند می‌کند.
  • بهبود وضعیت ظاهری ناحیه تناسلی موجب افزایش اعتماد به نفس بانوان می‌شود.

تعداد جلسات

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد مزوتراپی آن است که تنها یک جلسه برای رسیدن به نتیجه مطلوب کافی نیست و حتماً می‌بایست یک دوره (که گاهاً 6 تا 8 جلسه است) انجام شود. شاید در ذهن شما این سوال مطرح شود که چرا حتماً برای درمان باید یک دوره را طی کنیم؟ زیرا به مرور فاکتورهای رشد، افزایش پیدا کرده و باید به میزانی که مورد نیاز بدن است، برسد. در ادامه خود بدن توانایی بازسازی و بالا نگه داشتن فاکتورهای رشد را پیدا کرده و کار خود را شروع می‌کند. پس از انجام این رویداد، به تدریج فاصله بین جلسات مزوتراپی افزایش می‌یابد.

در ابتدا ممکن است جلسات مزوتراپی هر دو هفته یک بار انجام شود اما به تدریج فواصل جلسات افزایش پیدا کرده و به ماهی یک بار، سه ماه یک بار، شش ماه یک بار و گاهاً سالی یک بار برای شخص کفایت کند. اگر شخص قبل از اینکه دچار اختلالات شدید شود، به عنوان راهی برای پیشگیری از این اقدامات بهره ببرد، قطعاً نتایج بسیار مطلوب‌تری را برای وی به همراه خواهد داشت.

توصیه و مراقبت ها

اگرچه مزوتراپی روشی کاملاً بدون جراحی و درد است، اما ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد که می‌توان با رعایت برخی از توصیه‌ها و نکات قبل از انجام آن، به کاهش عوارض احتمالی کمک کرد.

  • به مدت دو روز قبل از این روش از نوشیدن الکل اجتناب کنید.
  • تا چند روز قبل از مزوتراپی بدون مشورت با پزشک، مصرف هیچ دارویی را قطع نکنید.
  • به مدت دو روز قبل از انجام مزوتراپی، از خوردن آسپرین یا داروهای ضد التهابی مانند ایبوبروفن و … خودداری کنید.
  • به مدت چهار هفته قبل از انجام مزوتراپی، استفاده از داروهای لایه‌بردار را قطع کرده و حتماً پزشک خود را در مورد استفاده از آن‌ها آگاه کنید.

مراقبت‌های بعد از درمان روند بهبود را تسریع کرده و نتایج ماندگاری از درمان را برای شما به همراه خواهد داشت.

  • پس از انجام مزوتراپی توسط پزشک، به جای قرارگیری در محیط‌های اجتماعی، مستقیماً به خانه رفته و استراحت کنید.
  • به مدت یک هفته بعد از انجام مزوتراپی از استحمام بپرهیزید و از ورود به وان آب، استخر و جکوزی خودداری کنید.
  • در صورت وجود درد تنها از مسکن‌های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

بهتر است در جلسه ابتدایی که به منظور مشاوره و معاینه صورت می‌گیرد، بایدها و نبایدهای قبل و پس از انجام مزوتراپی را از پزشک متخصص خود جویا شوید.

عوارض مزوتراپی واژن

عوارض

اگرچه مزوتراپی روشی بدون خطر است، اما تمامی روش‌های درمانی ممکن است در برخی افراد، مشکلاتی را ایجاد کند و مزوتراپی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در صورتی که مراقبت‌های مورد نیاز قبل و بعد از مزوتراپی انجام نشود، ممکن است منجر به ایجا عوارض شود. به عبارتی پس از انجام مزوتراپی ممکن است شخص دچار حالت تهوع، حساسیت، قرمزی، کبودی، درد، خارش و حتی زخم در ناحیه تزریق شود. اما جای نگرانی نیست، چرا که تمامی این موارد در مدت زمان کوتاهی برطرف خواهند شد. تنها عارضه‌ای که می‌تواند خطرناک باشد، ایجاد زخم و عفونت در پوست است که در موارد نادر اتفاق می‌افتد که با انجام مراقبت‌های ویژه، می‌توانید احتمال ایجاد این عارضه را از بین ببرید.

تاریخ انتشار : 1400-05-09
سوالات متداول
  • هزینه مزوتراپی ناحیه تناسلی چقدر است ؟

    هزینه مزوتراپی در ناحیه تناسلی بانوان به عوامل متعددی از جمله هزینه کلینیک، دستمزد پزشک، نوع مواد مصرفی و … وابسته است. بنابراین، قبل از معاینه شخص توسط پزشک متخصص، نمی‌توان رقم دقیقی برای انجام این کار بیان کرد. بنابراین بهتر است در جلسه مشاوره از پزشک خود قیمت را جویا شوید.

  • عوارض مزوتراپی در ناحیه تناسلی کدامند؟

    پس از انجام مزوتراپی ممکن است شخص دچار حالت تهوع، حساسیت، قرمزی، کبودی، درد، خارش و حتی زخم و عفونت در ناحیه تزریق شده، شود که در صورت انجام مراقبت‌های ویژه در مدت زمان کوتاهی برطرف خواهند شد.

  • تعداد جلسات مورد نیاز برای مزوتراپی ناحیه تناسلی چقدر است؟

    برای دریافت نتیجه مطلوب قطعاً یک جلسه کفایت نکرده و گاهاً یک دوره 6 تا 8 جلسه‌ای نیاز است. به هر حال تعداد جلسات با معاینه دقیق شخص، در همان ابتدا اعلام می‌شود.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام