ماندگاری بوتاکس

بررسی عوامل موثر بر میزان ماندگاری بوتاکس

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه بوتاکس

یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای زیبایی در دنیای امروز داشتن پوستی صاف و سالم بدون هرگونه چین و چروک است. به همین دلیل افراد در سنین مختلف به دنبال شیوه‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها پوست خود را صاف‌تر کرده و زمان بروز اولین نشانه‌های پیری را که همان چین و چروک‌های صورت است تا حد امکان به تاخیر بیندازند. یکی از جدیدترین و پرکاربردترین این شیوه‌ها، تزریق بوتاکس است که با شیوه‌های متفاوتی انجام می‌شود.

در این مطلب به بررسی عوامل موثر بر میزان ماندگاری بوتاکس می‌ پردازیم و به طور خاص زمان ماندگاری برندهای ایرانی را بررسی می‌کنیم.

عوامل موثر بر ماندگاری بوتاکس

طبیعتا بوتاکس یک درمان همیشگی نیست و هر از چند گاهی نیاز به تمدید و تزریق مجدد وجود دارد. این زمان می‌تواند بین 3 تا 6 یا 7 ماه متفاوت باشد. به جز مارک بوتاکس مورد استفاده، ماندگاری آن به عوامل متعدد دیگری وابسته است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

سن و سبک زندگی افراد

بدون شک فردی که پا به سنین میان‌سالی و پیری گذاشته است، باید در فاصله‌های کوتاه‌تری تمدید بوتاکس را انجام دهد. چراکه افزایش سن باعث کاهش خاصیت انعطاف‌پذیری و ضعف عضلات می‌شود. همچنین با افزایش سن چین و چروک‌ها به صورت طبیعی افزایش پیدا می‌کنند و بنابراین اثرات بوتاکس در مدت کوتاهی از بین می‌رود.

رژیم غذایی و ورزش تاثیر زیادی در حفظ سلامت پوست و جلوگیری از بروز چین و چروک در آن دارد. درصورتی‌که مدام در خال مصرف غذاهای چرب و فست فودی هستید یا به طور مرتب ورزش نمی‌کنید، میزان ماندگاری بوتاکس در شما کاهش خواهد یافت و خیلی زودتر از دوستان ورزشکارتان باید مجددا به کلینیک تزریق بوتاکس مراجعه کنید.

بوتاکس مسپورت

ساختار  و حالت صورت

اینکه صورت شما چقدر استخوانی و چقدر گوشتی است می‌تواند بر ماندگاری بوتاکس اثرگذار باشد. به طور معمول چین و چروک در افراد با صورت‌های چاق‌تر بیش از افراد با چهره‌های استخوانی ایجاد خواهد شد. بنابراین زمان ماندگاری بوتاکس نیز در این افراد کوتاه‌تر خواهد بود.

میزان ماندگاری بوتاکس بستگی زیادی به حالت‌های چهره شما دارد. اگر زیاد اخم می‌کنید یا می‌خندید، باید زودتر از دیگر افراد اقدام به تمدید بوتاکس خط اخم یا لبخند بکنید. همچنین افرادی که با چهره خود خیلی باز می‌کنند و پیش از بروز احساسات از زبانشان می‌توان آن را در چهره‌شان خواند، خطوط عمیق‌تری در چهره داشته و بنابراین زودتر به تمدید بوتاکس نیاز پیدا می‌کنند.

نوع پوست و میزان مراقبت از آن

بسته به اینکه پوست شما چرب یا خشک است، استعداد ایجاد چین و چروک در آن متفاوت است. افرادی که پوست خیلی خشک یا خیلی چرب دارند، در صورتیکه برای به تعادل رساندن سطح رطوبت و چربی پوستشان کاری نکنند، باید در فاصله‌های کوتاه‌تری تزریق بوتاکس را انجام دهند.

اگر از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمی‌کنید، روش‌های موجود برای تقویت سیستم ایمنی پوست را امتحان نکرده‌اید و آن‌چنان که باید به پوست خود اهمیت نمی‌دهید، باید فواصل تمدید بوتاکس را کوتاه‌تر کنید. چراکه ساعات طولانی قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش خورشید، استفاده از کرم‌های نامرغوب و توجه نکردن به سلامت پوست می‌تواند آسیب زیادی به عضله‌های چهره وارد کرده و چین و چروک را بیشتر کند.

بوتاکس پیشانی

ژنتیک یا بیماری

درصورتی‌که به صورت ژنتیکی مستعد چین و چروک باشید، تعداد دفعات بیشتر باید برای تمدید بوتاکس مراجعه کنید. چراکه بوتاکس نمی‌تواند با ویژگی‌های طبیعی بدن شما مبارزه کند. همچنین اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید، داروهای مورد استفاده یا نوع بیماری می‌تواند باعث کاهش ماندگاری بوتاکس برای شما شود.

نیکوتین موجود در سیگار و قلیان می‌تواند به عضلات شما آسیب رسانده و آن‌ها را ضعیف کند. بنابراین اگر سیگاری هستید و پس از تزریق بوتاکس هم آن را ترک نکرده‌اید، نباید انتظار زیادی از ماندگاری بوتاکس داشته باشید.

میزان ماندگاری بوتاکس مسپورت و دیسپورت

 ماندگاری بوتاکس دیسپورت کمی بیشتر از نمونه داخلی آن است است. چراکه این نوع بوتاکس بر اساس جدیدترین متد روز دنیا ساخته‌شده و تحقیقات بسیاری بر روی نوع ترکیبات و دوز هریک از آن‌ها شده است. بر اساس گزارش‌های موجود میزان ماندگاری بوتاکس دیسپورت بین ۴ تا ۷ ماه است. البته عواملی که در بخش قبل ذکر کردیم تاثیر زیادی در این زمان دارد اما این مدت برای اکثر مراجعه‌کنندگان با شرایط متفاوت صدق می‌کند. لازم به ذکر است که در مواردی ماندگاری بوتاکس دیسپورت تا ۹ ماه هم گزارش شده است.

بوتاکس مسپورت از زمان ماندگاری کمتری برخوردار است. این موضوع احتمالا به دلیل این است که روش تولید ماده این بوتاکس نسبت به روش‌های استفاده شده در کشورهای اروپایی متفاوت بوده و متخصصان داخلی هنوز به ترکیب قوی تری برای مسپورت نرسیده‌اند. با این حال زمان ماندگاری ۳ تا ۶ ماه برای بوتاکس مسپورت نسبت به دیگر مارک‌های بوتاکس بسیار خوب است.

تاریخ انتشار : 1400-08-24
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • مریم نشاط
    1402-06-14

    ببخشید امپول مصپورت بعد اینکه تزریق میشه نمیشه نگهداری کرد بعد ۶ ماه خودم استفاده کنم ؟ حتما باید موقع ترزیق به دونفر زده بشه ؟

    • مشاور کلینیک زیبایی پارسا
      1402-06-14

      سلام وقتتون بخیر

      خیر نمیتونین نگهداری کنین و بعدا استفاده کنید.
      باید بلافاصله بعد از باز شدن مصرف بشه.

  • ناشناس
    1401-03-22

    سلام من بوتاکس کردم بهم گفتن کره ای ولی مطمن نیستم دکتر گفته حتما 3ماه یکبار باید تکرارشود میخواستم ببینم ازاینکه سه ماه یکبار است این بوتاکس خوب هست یا نه
    سنم 32 سال هست

    • دکتر شریفی
      1401-03-22

      سلام و وقت بخیر

      زمان تمدید بوتاکس به میزان چین و چروک های شما و عمق آن ها بستگی دارد. هرچه عمیق تر و بیشتر باشد مدت زمان تمدیدهای اول کوتاه تر است.

  • ناشناس
    1400-11-19

    سلام خسته نباشید من ایرانی رو تزریق کردم ۴ روز ولی اصلا اثری نداشته و مثل قبل میتونم اخم کنم

  • بتی
    1400-08-07

    با سلام و سپاس از اطلاعاتی که قرار دادید. من از هر دو نوع بوتاکس استفاده کرده ام. پوستم بسیار خشک و حساس است. دیسگورت هیچ عارضه ای برای من نداشت. اما تزریق مسپورت باعث تورم زیر چشم شد و ابروهای من نا متقارن شدند. و تا مدتها این مشکل وجود داشت. سوالی که دارم :یک عدد آمپول بوتاکس برای چند مرحله استفاده می شود (یا برای چند نفر می توان استفاده کرد؟

    • دکتر شریفی
      1400-11-13

      سلام و وقت بخیر

      بستگی میزان تزریق نهایت برای ۳ نفر اما معمولا برای دو نفر تزریق می شود.

+مشاهده بیشتر