لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ | نتایج، ماندگاری، عوارض و هزینه

پزشک : دکتر نادیا رضایی متخصص پوست و مو دسته بندی : مقالات جوانسازی پوست

لیفت صورت با نخ، یک تکنیک جدید و مبتکرانه در زمینه زیبایی و جوانسازی صورت است که در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. این روش، با استفاده از نخ‌های بیولوژیکی ریسمان‌مانند، امکان جمع کردن و بهبود ظاهر پوست و عضلات صورت را فراهم می‌کند. با کمک این نخ‌ها، به طور طبیعی و بدون نیاز به جراحی، پوست صورت صاف و جوان می‌شود. لیفت صورت با نخ مزایایی مانند عملکرد سریع، غیرتهاجمی و دوره بهبودی کوتاه دارد که باعث شده است تا این روش بین افرادی که به دنبال روشی غیرجراحی برای جوانسازی صورت هستند، بسیار محبوب شود.

آماده‌اید تا درباره این روش جدید و مبتکرانه بیشتر مطالعه کنید ؟ پس ادامه این مقاله را از دست ندهید.

لیفت صورت با نخ چیست؟

روش‌های نوین جوانسازی پوست شاید نتوانند زمان را متوقف کنند ولی می‌توانند به شکل چشمگیری روند پیری پوست را کند و آهسته کنند. لیفت با نخ یکی از روش‌های محبوب و موثر برای بهبود انحنای سطحی یا کانتور صورت است و می‌تواند چین و چروک‌های صورت را حتی در سنین بالا، محو کند.

تا همین چند سال پیش تنها راه درمان افتادگی و شل شدگی پوست، جراحی لیفت صورت بود؛ یک جراحی دشوار با خطرات بسیار و دوران نقاهت طولانی. البته روش‌های جوانسازی بسیاری هستند که قدمتی طولانی دارند ولی نتایج اکثرشان قابل مقایسه با نتایج نهایی جراحی لیفت نبود. در واقع تنها راه رفع افتادگی پوست، حذف پوست اضافی به کمک تیغ جراحی بود.

جراحی لیفت با این که می‌تواند به نتایج فوق‌العاده‌ای منجر شود، خطرات بسیار و هزینه‌های بالایی دارد؛ برای همین بسیاری از متقاضیان یا علاقه‌ای به رفتن زیر تیغ جراحی نداشته یا از لحاظ شرایط جسمی و روانی، توان انجام این کار را ندارند. به همین دلیل روش‌های مدرن‌تر و کم‌تهاجمی‌تری برای لیفت صورت ابداع شد که لیفت صورت با نخ (Thread Lift) یکی از آن‌ها است.

لیفت صورت با نخ

تاثیر لیفت با نخ روی صورت

لیفت صورت با نخ یک روش جوانسازی است که در آن از نخ‌های بخیه‌ی موقت یا جذبی برای لیفت یا بالا بردن پوست استفاده می‌شود. بخیه‌های موقت در زیر پوست کار می‌شوند و ۲ تاثیر جوانسازی فوق‌العاده بر صورت شما می‌گذارند:

لیفت و سفت کردن پوست

در این روش نیازی به استفاده از تیغ جراحی نیست و هیچ برش یا برداشتی روی پوست انجام نمی‌شود. به جای آن جراح متخصص با ایجاد تغییراتی در زیر پوست کاری می‌کند که پوست صورت بالا بیاید و سفت شود. در واقع به جای بریدن پوست اضافه، جراح با استفاده از نخ‌های بخیه، آن‌ها را جمع و سفت می‌کند تا دیگر افتادگی در سطح پوست قابل مشاهده نباشد. پس بدون دردسرهای جراحی لیفت، پوستی جوان‌تر و زیباتر خواهید داشت.

تحریک کلاژن سازی

جالب است بدانید که نخ‌های کار شده در زیر پوست به جز این که پوست را سفت و خوش حالت می‌کنند، فرآیند پیری پوست را کند کرده و با آن مبارزه می‌کنند. این بخیه‌ها با تحریک «فرآیند ترمیمی» پوست کاری می‌کنند که بدن در نزدیکی مناطق درمان شده، مقادیر زیادی کلاژن بسازد. این تاثیر شگفت‌انگیز در رسیدن به اهداف ما نقش مهمی دارد؛ چون کلاژن‌ها یکی از عوامل اصلی جوانی و زیبایی پوست هستند.

کاهش حجم و قدرت پوست یکی از اصلی‌ترین علل افتادگی و چین و چروک‌های پوستی هستند. با ضعیف شدن پوست، قدرت آن برای بالا نگه داشتن ساختارها و بافت‌های زیرین کاهش می‌یابد. به این معنی که دیگر نمی‌تواند اثرات جاذبه‌ی زمین را خنثی کند و نیروی جاذبه باعث افتادگی و شل شدن پوست می‌شود. تحریک کلاژن سازی در پوست، زمانی که هنوز افتادگی وخیم نشده و انعطاف‌پذیری پوست وضعیت خوبی دارد، می‌تواند با افزایش ضخامت و قدرت پوست باعث کاهش سرعت پیری و زیباسازی آن شود.

به بیان دیگر لیفت صورت با نخ یک روش جوانسازی ادامه‌دار و پیشرفت کننده است. متقاضیانی که برای تحریک کلاژن سازی لیفت با نخ انجام می‌دهند به تدریج متوجه بهبود حجم و سفتی پوست خود خواهند شد. تا زمانی که نخ‌های بخیه در جای خود باشند، فرآیند ترمیمی بدن به طور مداوم فعال است چرا که بدن می‌خواهد بخش‌های بخیه خورده را ترمیم کرده و نخ‌های بخیه را از بین ببرد.

تاثیر لیفت با نخ

انواع نخ لیفت

در این روش جوانسازی پوست با استفاده از نخ‌های فلزی داربستی را در زیر پوست می‌سازیم. ضخامت این نخ‌ها در حد یک تار مو است. نخ‌ها ممکن است از فلزات گران قیمت مثل پلاتینیوم، طلا یا فیبرهای سنتتیک مثل پلی‌استر یا کاپرون یا ترکیبی از پلی‌مرهای صناعی با سایر مواد باشد.

لیفت با نخ را با استفاده از ۳ نوع نخ انجام می‌دهیم :

نخ‌های جذبی

این نخ‌ها بعد از مدتی جذب بدن می‌شوند و از موادی زیست سازگار ساخته شده‌اند. یعنی بافت‌های بدن انسان به آن‌ها واکنش نشان نمی‌دهد. سلول‌های پوست در مجاورت داربست تشکیل شده از این نخ‌ها تقسیم و مستقر می‌شوند. برای همین حتی بعد از جذب نخ‌ها اثرات آن ماندگار و قابل مشاهده است.

نخ‌های غیرقابل جذب

نخ‌های ساخته شده از طلا یا برخی فیبرهای سنتتیک در این دسته قرار می‌گیرند. این نخ‌ها تا آخر عمر در زیر پوست می‌مانند و بیشتر برای درمان مشکلات جدی و حاد پوست استفاده می‌شوند. مثلاً برای لیفت خیلی قوی گردن از این‌ها استفاده می‌کنیم.

نخ‌های ترکیبی

این‌ها به این صورت هستند که بخشی از مواد آن‌ها جذب پوست می‌شود و بخشی از نخ به شکل تکه‌های ریز ریز در زیر پوست باقی می‌ماند. معروف‌ترین نخ‌های این چنینی، نخ‌های سیلهوئت اینستالیفت (Silhouette instalift) هستند.

ساختار این نخ‌ها به این شکل است که خودشان جذب پوست می‌شود ولی در طول آن تکه‌های مخروطی قرار دارد که این‌ها جذب پوست نمی‌شوند و همیشه در زیر پوست باقی می‌مانند. البته این مخروط‌ها بسیار کوچک‌اند و از بیرون دیده نمی‌شوند. کمی هم که بگذرد، دیگر زیر پوست احساسشان نمی‌کنید. منتها مشکلی که دارند این است که بعد از جایگذاری، به سختی می‌توان تکان‌شان دارد.

انواع نخ لیفت

مزایای لیفت صورت با نخ

نتایج طبیعی

 مهم‌ترین مزیت لیفت با نخ این است که نتایج بسیار طبیعی و زیبایی دارد.  مثلاً بعد از جراحی‌های لیفت، پوست طوری می‌شود که انگار آن را کشیده‌اند. انحنای طبیعی صورت از بین می‌رود و حجم برخی بخش‌ها مثل گونه یا لب‌ها کاهش می‌یابد. در مورد لیفت با نخ اینطور نیست و ویژگی‌های اصلی صورت حفظ می‌شود. نخ‌ها با ظرافت مشکلات صورت را برطرف می‌کنند و جلوه‌ی پوست را زیبایی می‌بخشند. این کارها را می‌کنند بدون این که شکل یا ویژگی‌های صورت را تغییر دهند.

ایمنی بالا

از لیفت با نخ می‌توانیم در نواحی ابرو یا پلک‌ها نیز استفاده کنیم و مثلاً پلک‌های افتاده را لیفت کنیم. برخلاف سایر روش‌های لیفتینگ که در بسیاری از نقاط صورت نمی‌توانند اجرا بشوند، لیفت با نخ را می‌توانیم در حساس‌ترین نواحی هم استفاده کنیم.

ریکاوری سریع

دوره‌ی نقاهت یا ریکاوری حداکثر ۵ روز طول می‌کشد. برخلاف جراحی لیفت، در این مدت نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای ندارید و می‌توانید به کارهای روزمره خود مشغول شوید. اما رفتن به سرکار، رویدادهای اجتماعی یا ورزش را توصیه نمی‌کنیم.

هیچ اثری از درمان باقی نمی‌ماند

در مدت ۵ تا ۷ روز که دوره‌ی نقاهت را طی می‌کنید، تقریباً تمام نشانه‌های انجام لیفت با نخ ناپدید می‌شوند. نکته‌ی دیگر این است که نخ‌ها در زیر لایه‌های عمقی پوست قرار می‌گیرند، پس با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند. سوراخ‌هایی که برای وارد کردن نخ ایجاد می‌کنیم کوچک هستند و اصلاً دیده نخواهند شد.

هزینه مناسب

لیفت با نخ در مقایسه با جراحی لیفت هزینه‌ی بسیار کمتری دارد. جراحی لیفت نیاز به بی‌هوشی عمومی، اتاق عمل بیمارستانی، تیم کامل جراحی و شرایط بستری دارد. دردسرهایی که در لیفت با نخ وجود ندارند و باعث تفاوت قیمت چشمگیر این دو روش می‌شود. در کلینیک پارسا هزینه‌ی این روش جوانسازی پوست بین ۶ تا ۷ میلیون تومان است که البته به عوامل زیادی بستگی دارد. برآورد دقیق قیمت در جلسه‌ی مشاوره به شما اعلام می‌شود.

زاویه سازی صورت با نخ

مقایسه جراحی لیفت صورت و لیفت با نخ

اول از همه و مهم‌تر از همه این است که چه انتظاری از یک روش درمانی دارید. ابتدا باید محدودیت‌ها و اثرات یک روش درمانی را به خوبی بشناسید و ببینید که آیا با نیازها و اهداف شما همخوانی دارد یا نه. مثلاً گفتیم که در لیفت با نخ نمی‌توان تغییرات ساختاری عمده در صورت ایجاد کرد و فقط می‌توانیم شرایط را تا حدی بهبود ببخشیم. یعنی بهتر است به لیفت با نخ به عنوان یک ترمیم نگاه کنید، نه یک درمان زیبایی.

ماندگار و دشوار یا موقت و آسان

در مورد انتخاب بین لیفت با نخ و جراحی لیفت، دو ویژگی اصلی در مقابل هم قرار می‌گیرند:

  • درمان دائمی ولی با عوارض بیشتر و ریکاوری دشوارتر؛
  • درمان موقتی ولی بدون عارضه و با ریکاوری چند روزه‌ی آسان.

اولین عبارت مربوط به جراحی لیفت است. بله واقعیت این است که هیچکدام از روش‌های کم‌تهاجمی لیفتینگ به اندازه‌ی جراحی لیفت موثر نیستند. منتها جراحی لیفت تهاجمی، پرخطر و پرعارضه است. به هر حال در این روش به بی‌هوشی عمومی نیاز است و تغییرات ایجاد شده روی صورت بسیار شدید هستند. دوره‌ی نقاهت بعد از جراحی لیفت حداقل ۲ هفته زمان می‌برد و فعالیت سنگین را باید بعد از ۴ هفته آغاز کنید.

در لیفت با نخ نیازی به بی‌هوشی عمومی نیست، کل جلسه درمانی تحت بی‌حسی موضعی و ظرف ۴۵ دقیقه به پایان می‌رسد. بعد از اتمام جلسه نیازی به بستری شدن نیست و بلافاصله می‌توانید به خانه بروید. تمام اثرات درمان مثل تورم، قرمزی و موارد این چنینی حداکثر در مدت ۵ روز ناپدید می‌شوند و بعد از آن هم محدودیت خاصی ندارید.

 قیمت و هزینه های جانبی

به هر حال قیمت برای همه ما مهم است. جراحی لیفت چندین برابر روش‌های کم‌تهاجمی لیفتینگ هزینه دارد. لیفت با نخ، هایفوتراپی و اندولیفت به مراتب ارزان‌تر هستند ولی برای حفظ نتایج باید هر چندوقت یکبار انجامشان بدهید. این که کدام روش برای شما به‌صرفه‌تر است به شرایط شما بستگی دارد.

شاید دوره‌ی ریکاوری بلندمدت جراحی لیفت از نظر شغلی آسیب اقتصادی زیادی برایتان داشته باشد. یا مثلاً شرایط پیری پوست‌تان به شکلی باشد که اثرات روش‌های لیفتینگ کم‌تهاجمی خیلی کمتر از ۱ یا ۲ سال پایدار باشند.

سن و عوامل دیگر

ماندگاری روش‌های کم‌تهاجمی تا حد خوبی به شرایط شما بستگی دارند. پایداری درمان برای افرادی که دچار پیری شدید یا افتادگی‌های حاد پوستی هستند، بسیار کوتاه است. در مورد این افراد انتظار داریم که در عرض ۴ ماه، ۶۰ درصد از اثرات درمانی از بین بروند.

پیش از انجام هر روش درمانی باید شرایط شخصی و عواملی مانند فعالیت‌های روزمره، شغل و سبک زندگی را بررسی کنیم و ببینیم که آیا این روش برای شما مناسب است یا نه. سن هم عامل موثری است. روش‌های کم‌تهاجمی لیفتینگ به افراد جوان‌تر توصیه می‌شود که پوست‌شان قابلیت کلاژن‌سازی بالایی دارد. برای افراد بالای ۵۰ یا ۶۰ سال احتمالاً جراحی لیفت مناسب‌تر است.

لیفت صورت با نخ

مقایسه لیفت با نخ، اندولیفت و هایفوتراپی

سه روشی که نام بردیم، روش‌های نوین لیفتینگ پوست هستند. این سه روش بدون جراحی یا اصطلاحاً کم‌تهاجمی هستند. عوارض و خطرات کمی دارند و می‌توانند به اندازه‌ی جراحی موثر باشند. به طور کلی علم پزشکی به سمت توسعه‌ی روش‌های کم‌تهاجمی در حرکت است. ما هم سعی می‌کنیم تا حد ممکن از روش‌های تهاجمی دوری کنیم. هزینه‌های بالا، بار درمانی سنگین، عوارض و خطرات زیاد روش‌های تهاجمی باعث شده‌اند که محبوبیت‌شان در بین پزشکان و بیماران به شدت کاهش پیدا کند.

هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از نوین‌ترین روش‌های جوانسازی است که با استفاده از امواج ایمن فراصوت انجام می‌شود. در این روش امواج فراصوت در لایه‌های عمقی پوست آسیب‌های جزئی و انتخابی ایجاد می‌کنند و مثل اندولیفت یا لیفت با نخ، کلاژن سازی پوست را تحریک می‌کنند. لیفت صورت محبوب‌ترین کاربرد هایفوتراپی است که مورد تایید سازمان FDA هم قرار گرفته.

مهم‌ترین اثر هایفو روی لایه‌ای است که به اختصار SMAS نامیده می‌شود. این لایه در بین عضلات و چربی عمقی قرار گرفته و دقیقاً همان لایه‌ای است که در جراحی لیفت صورت روی آن کار شده و سفت می‌شود. به این ترتیب اثر هایفو دقیقاً مشابه اثری است که جراحی لیفت بر پوست می‌گذارد. هایفوتراپی در کاندیدای مناسب این روش می‌تواند موثرتر از لیفت با نخ یا اندولیفت باشد.

اندولیفت

در اندولیفت از فیبرهای نوری ويژه و تکنولوژی لیزر برای جوانسازی و لیفت استفاده می‌کنیم. در این روش فیبرهای بسیار نازکی را به زیر پوست می‌فرستیم و نور لیزر را به بافت‌های زیرین می‌تابانیم. لیزر آسیب‌های جزئی و کنترل شده‌ای را در پوست ایجاد کرده و ساختارهای عمقی را وادار به کلاژن سازی می‌کند. اگر لیزر را به نواحی صحیح بتابانیم، می‌توانیم لیفت موثری انجام بدهیم.

اندولیفت می‌تواند به اندازه‌ی لیفت با نخ یا حتی بیشتر موثر باشد. خطرات و عوارض این روش کمتر از لیفت با نخ بوده و دوره‌ی ریکاوری آن ۲ روز است. کلاژن‌سازی در روش اندولیفت موثرتر است، برای همین ممکن است ماندگاری این روش در برخی از بیماران بیشتر از لیفت با نخ باشد.

تاریخ انتشار : 1401-04-31
سوالات متداول
  • آیا لیفت با نخ درد دارد ؟

    در حین انجام لیفت با نخ ممکن است کمی درد داشته باشید که البته دور از انتظار نیست. به هر حال در طی جلسه درمانی نخ‌هایی را در زیر پوست‌تان کار می‌گذاریم و سپس برخی نواحی پوست را می‌کشیم. البته با استفاده از مسکن‌ها و داروهای بی‌حسی می‌توانیم این درد را به حداقل برسانیم.

  • نتایج و ماندگاری لیفت با نخ چقدر است ؟

    واقعیت این است که لیفت با نخ در مقایسه با جراحی‌های تهاجمی‌تر، ماندگاری بسیار کمتری دارد. جراحی لیفت ممکن است ۵ یا ۱۰ سال ماندگاری داشته باشد. در سوی دیگر، لیفت با نخ‌های جذبی معمولاً ۱ یا ۲ سال ماندگاری دارند و بعد از این مدت باید دوباره‌ لیفت را انجام بدهیم تا نتایج حفظ شوند.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • آناهیتا
    1401-07-02

    سلام وقت شما بخیر
    می خواستم بدونم انجام لیفت با نخ یا هایفو بعد از اینکه اثرش از بین بره باعث بدتر شدن وضعیت اولیه ی پوست میشه یا خیر؟

    • دکتر شریفی
      1401-07-02

      سلام و وقت بخیر

      خیر، بعد از از بین رفتن اثرات وضعیت بدتر نمیشه، بلکه از وضعیت قبل از عمل بهتر خواهد بود.

  • سارا
    1401-01-20

    علیرغم توضیحاتی که دادید من حدود7ماه پیش هایفو تراپی انجام دادم باجدیدترین دستگاه هایفو متاسفانه کوچکترین تاثیری نداشت.و ناامیدم کرد

    • دکتر شریفی
      1401-01-20

      سلام و وقت بخیر

      هایفوتراپی برای چکاری انجام دادین ؟ میزان افتادگی پوست شما چقدر بود ؟

    • بهار
      1402-02-12

      من سه ماه پیش هایفو انجام دادم….نتیجش عااالی بود عااالی…انگار زیر پوستم چیزی تزریق شده..پوستم سه درجه روشن تر شد…خیلی راضی ام

  • ناشناس
    1401-01-05

    سلام خسته نباشید من ۴۰ سالم میخواستم عمل لیفت انجام بدم بنظرتون خیلی زود نیست
    پوست من شل هست

    • بابک
      1401-08-28

      برای جراحی لیفت حتما باید متخصص جراحی پلاستیک بعد از معاینه نظر بدهند

  • امید
    1400-10-08

    سلام برای لاغر کردن صورت موثره؟

    • دکتر شریفی
      1400-10-11

      سلام و وقت بخیر

      لیفت با نخ برای ترمیم چین و چروک های صورت انجام میشه. زاویه صورت رو بهتر میکنه و مقدار کمی موجب لاغری میشه.
      اما روشی صرفا جهت لاغری صورت نیست.

  • Romiina
    1400-05-20

    عاااااااااااالی ❤️❤️❤️

  • setayesh
    1400-05-05

    سلام وقتتون بخیر
    میشه هایفو تراپی با لیفت شقیقه با نخ رو با هم انجام داد؟

    • دکتر شریفی
      1400-11-10

      سلام و وقت بخیر

      بهتر است با فاصله دو هفته انجام شود، اما می تواین در یک جلسه هم انجام داد.

    • ناشناس
      1401-01-02

      سلام
      افتادگی پلک هم با لیفت قابل درمان است

    • ناشناس
      1401-01-15

      واقعا مطالبتون مفید ، خواستم ازتون تشکر کنم بخاطر راهنماییهای کاملتون.اگه میشد درمورد انتخاب روش هم راهنمایی بیشتری می‌کردید ممنون میشدم

      • دکتر شریفی
        1401-01-15

        سلام و وقت بخیر

        نظر لطف شماست. در مورد انتخاب روش بهتر است بصورت حضوری به پزشک متخصص و مجرب مراجعه کنید تا بعد از بررسی وضعیت شما و معاینه روش مناسب شما را پیشنهاد دهد.

  • آدرینا
    1399-12-26

    سلام
    من هزینه عمل صورت بانخ چند هست 09198043261

  • مهدی
    1399-12-22

    سلام میخواستم بدونم که چروک دور چشم وبالا بردن ابرو وگونه هزینش چقدره؟
    و کل صورت هزینش چقدره؟
    متشکرم

    • دکتر شریفی
      1399-12-23

      با سلام و وقت بخیر

      برای تعیین هزینه فقط از طریق فرم مشاوره یا پیام به واتس اپ به شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ اقدام فرمایید.

      با تشکر

  • صبا حسینی
    1399-09-05

    سلام وقت بخیر. من قسمت فک سمت راستم پوستش شل شده و وقتی میخندم خط روی پوست فک من دیده میشه. بقیه صورتم هیچ مشکلی نداره. ولی می‌خوام قسمت گونه و قسمت فکم رو لیفت با نخ انجام بدم. هزینه ش حدودا چقدره

    • دکتر شریفی
      1399-09-05

      عرض ادب و احترام

      جسارتا برای تعیین هزینه با شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ (خانم راد) مشاور تخصصی زیبایی کلینیک دکتر شریفی از طریق واتس اپ در ارتباط باشید.

  • فاطمه
    1399-07-12

    سلام دوست عزیز
    برای کسی که خود ایمینی داره لیفت با نخ خوبه

    • دکتر شریفی
      1399-09-21

      با سلام و وقت بخیر

      خیر متاسفانه انجام لیفت با نخ و تزریق فیلر و ژل برای افرادی که به این بیماری دچار هستن ممنوع می باشد.

    • مریم
      1401-03-08

      درود برشماخانمی۵۰ساله هستم هزینه لیفت بانخ برای صورت.ممنونم

    • ناشناس
      1401-05-26

      سلام دوستی لیفت را نجام داده بود و میگفت ک گاهی مثل رعد برق احساس ترکشیدی در صورتم دارم میشه بگید دلیلش چه میتونه باشه؟

  • رها
    1399-06-02

    سلام من میخام خط خنده هام از بین بره چروک نیس فک میکنم مادرزادی باشه ولی میخام کاملا ازبین بره وچشم هامو هم لیفت کنم ب سمت بالا .سنم 37سال هستش .میخاستم راهنماییم کنین چ نوع لیفتی برام مناسبه

    • دکتر شریفی
      1399-06-05

      عرض ادب و احترام

      متاسفانه بدون معاینه از نزدیک نمی توان تشخیص قطعی و صحیح درمانی داد و این کار اصلا صحیح هم نیست. بهتر است با مراجعه حضوری از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

    • ناشناس
      1401-07-24

      خانم محترم با. توجه به. سنتان مراقب سلامت خود از لحاظ جسمی وجنسی باشید
      مگر خط خنده خدا دادی چه عیبی داره

+مشاهده بیشتر