لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ | مزایا، ماندگاری و نحوه انجام

پزشک : دکتر کامران کیان فوق تخصص جراحی پلاستیک دسته بندی : دانشنامه جراحی زیبایی

ابروها یکی از مهم‌ترین اجزای صورت هستند که مدل و حالت آن‌ها تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد. روش‌های مختلفی برای فرم دهی به ابروها و تغییر حالت آن‌ها به‌گونه‌ای زیباتر و جذاب‌تر وجود دارد. در میان این روش‌ها، لیفت ابرو یکی از پرطرفدارترین روش‌ها است، چراکه افتادگی‌های ابرو را از بین می‌برد و با افزایش فاصله چشم و ابرو، زیبایی چشم‌ها را بیشتر به رخ می‌کشد.

ممکن است بعضی افراد تصور کنند که لیفت ابرو با نخ باعث ایجاد خونریزی در زیر پوست ابروها شده و خطرناک است. همچنین برخی تصور می‌کنند که نخ‌های استفاده‌شده در لیفت ابرو، پس از عمل مانند نخ‌های بخیه قابل تشخیص هستند و آن‌ها نمی‌توانند پس از انجام این کار تا چند روز از خانه خارج شوند. همچنین برخی از عوارض بیهوشی لیفت ابرو با نخ و عوارض آن می‌ترسند. اما نکته مهم این است که این ترس‌ها ناشی از عدم آگاهی و گوش دادن به شایعات بی‌پایه و اساس است. در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی کامل در خصوص لیفت ابرو با نخ به شما بدهیم تا خطرات و فواید آن را بشناسید و با دیدی بازتر درباره استفاده یا عدم استفاده از این روش تصمیم بگیرید.

لیفت ابرو با نخ چیست ؟

لیفت ابرو با نخ یکی از جدیدترین تکنیک‌های بالا کشیدن ابروها است. این روش باعث جذاب تر شدن چهره افراد می‌شود و زیبایی و جذابیت را به چهره آن‌ها برمی‌گرداند. ابروهای افراد ممکن است به دلایل مختلفی همچون افزایش سن، سبک زندگی نامناسب، شل شدن پوست، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی و… حالت طبیعی خود را از دست بدهند. این موضوع بر روی چهره فرد تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود فرد همیشه خسته یا ناراحت به نظر برسد.

در این موارد است که لیفت نخ برای برگرداندن زیبایی، جوانی و جذابیت چهره فرد به کمک او می‌آید. با استفاده از این روش می‌توان ابروها را به سمت بالا کشید و فرم آن‌ها را اصلاح کرد. این بالا کشیدن ابروها نه‌تنها باعث زیباتر شدن فرم آن‌ها و رفع افتادگی می‌شود، بلکه زیبایی چشم‌ها را نیز بیشتر می‌کند. لیفت ابرو باعث می‌شود که چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسند و با برطرف کردن چین و چروک‌های نواحی اطراف چشم و پیشانی جوانی و شادابی را به چهره فرد هدیه می‌دهد.

لیفت ابرو با نخ

مشاوره قبل از لیفت ابرو

پیش از انجام لیفت ابرو با نخ، پزشک فرد داوطلب را به‌طور کامل معاینه می‌کند. این معاینه به جهت اطلاع از وضعیت سلامت فرد و تشخیص اینکه آیا لیفت با نخ بهترین روش برای او است، انجام می‌شود. همچنین در جلسات معاینه، پزشک با شخص صحبت می‌کند تا از انتظارات او به‌طور کامل اطلاع پیدا کند. این موضوع به پزشک کمک می‌کند که فاصله انتظارات شما با واقعیت را کمتر کند و در طول عمل دقیقا همان کاری را انجام دهد که شخص را به نتیجه دلخواهش برساند.

پس از اینکه پزشک از انتظارات شخص آگاه شد و وضعیت او را به‌طور دقیقی بررسی کرد، تاریخی برای انجام لیفت ابرو با نخ معین می‌شود. در این زمان شخص نباید از هیچ ماده آرایشی بر روی پوست خود استفاده کرده باشد. همچنین بهتر است از حدود یک هفته قبل از عمل مصرف مواد غذایی و داروهای رقیق‌کننده خون، سیگار، قلیان و الکل را قطع کند. این کارها باعث بهتر شدن نتایج و جلوگیری از بروز عوارض بعدی خواهد شد.

نحوه انجام عمل لیفت

قبل از شروع کار پزشک نواحی ورود و خروج سوزن‌ها را بر روی پیشانی و اطراف ابروهای فرد مشخص می‌کند. جنس نخ‌های مورداستفاده و طول آن‌ها با توجه به میزان افتادگی ابروها و انتظارات فرد تعیین می‌شود. پس از مشخص کردن این موارد، پزشک موضع را به‌طور کامل تمیز می‌کند و با استفاده از کرم‌های بی‌حسی موضعی، ناحیه عمل را کاملا بی‌حس می‌کند. در این عمل از بیهوشی عمومی استفاده نمی شود، زیرا عوارض بیهوشی بسیار بیشتر از بی‌حسی است.

پس از بی‌حس شدن، نخ‌ها در سوزن‌های توالی بسیار ظریفی قرار می‌گیرند و از محل‌های مشخص شده به صورت شخص وارد می‌شوند. این سوزن‌ها بسیار ریز هستند و به همین دلیل زخمی در چهره فرد ایجاد نمی‌کنند و اگر زخمی ایجاد شود، بسیار ریز است و پس از مدتی کوتاه از بین می‌رود. پس از ورود سوزن‌ها به محل‌های تعیین‌شده باید با استفاده از نخ، ابروها را به سمت بالا کشید. در اینجا نیز پزشک با توجه به مقدار افتادگی ابروها و انتظارات شما، نخ‌ها را در جهت مناسب و به اندازه کافی می‌کشد. این کشیدگی نخ‌ها را به بافت‌های پوست می‌چسباند و آن‌ها را نیز به سمت بالا می‌کشد.

پس از اینکه نخ‌ها در محل مناسبی قرار گرفته و ثابت شدند، سوزن‌ها از محل‌های مشخص شده خارج شده و ابتدا و انتهای نخ‌ها بسته می‌شود. این بسته شدن به این معنا نیست که ابتدا و انتهای نخ‌ها مثل نخ‌های بخیه از محل‌های ورود و خروج قابل تشخیص است. بلکه این بسته شدن در داخل پوست انجام می‌شود و از بیرون چیزی به‌جز سوراخ‌های ریز محل ورود و خروج سوزن‌ها مشخص نیست. نخ‌های استفاده‌شده برای لیفت با گذشت زمان جذب پوست می‌شوند و با تحریک سلول‌های پوستی فرایند ساخت کلاژن را تسریع می‌کنند. به‌این‌ترتیب لایه‌های آسیب‌دیده پوست کم‌کم ترمیم می‌شوند و افتادگی و شلی آن از بین می‌رود.

لیفت ابرو با نخ

کاندید مناسب لیفت ابرو

نکته مهم برای انجام لیفت ابرو با نخ برخورداری از سلامت عمومی است. به همین دلیل پزشکان استفاده از این روش را به افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای و خود ایمنی دارند و خانم‌های باردار و شیرده توصیه نمی‌کنند. در میان افرادی که از سلامت عمومی برخوردارند، کسانی که ابروهایی افتاده و متمایل به سمت پایین دارند، گزینه مناسبی برای لیفت ابرو با نخ هستند. همچنین افرادی که ابروهایشان حالت یا قوس خاصی ندارد و ابروهایشان کاملا صاف است، می‌توانند از این روش برای فرم دهی به ابروها استفاده کنند.

درصورتی‌که افتادگی پلک‌ها یا چین‌های افقی پیشانی باعث تغییر حالت ابروها شده است، لیفت ابرو با نخ می‌تواند گزینه مناسبی برای از بین بردن این چین‌ها و افتادگی‌های و برگرداندن حالت طبیعی ابروها باشد. همچنین با استفاده از این روش می‌توان چین‌های عمودی بین دو ابرو و خط اخم را نیز تا حدی برطرف کرد. البته توجه داشته باشید که لیفت ابرو با نخ روش مناسبی برای از بین بردن چین و چروک‌ها و افتادگی‌های عمیق نیست و افرادی که چین‌های عمیقی در چهره خود دارند باید از روش‌های دیگری نظیر جراحی برای رفع مشکل استفاده کنند.

مزایای لیفت ابرو با نخ

یکی از مهم‌ترین دلایل ارجحیت لیفت ابرو با نخ بر جراحی، دوره بسیار کوتاه نقاهت و عوارض جانبی کم است. عوارض لیفت نخ در التهاب و قرمزی و سوزش جزئی خلاصه می‌شوند. درحالی‌که در جراحی باید با عوارض ناشی از بیهوشی دست‌وپنجه نرم کرده و عدم مراقبت صحیح از زخم‌های جراحی ممکن است باعث ایجاد عفونت و مشکلات دیگر شود.

در لیفت ابرو با نخ نیازی به بی‌هوش کردن فرد نیست و به همین دلیل می‌توانید پس از عمل کارهای روزمره خود را انجام دهید. البته برای برگشتن به خانه نیاز به همراه داشته و خود شما نباید رانندگی کنید. اما برای انجام کارهای دیگر نیازی به کمک دیگران نخواهید داشت. درحالی‌که در جراحی این‌طور نیست و برای بهبودی نسبی حدود یک هفته زمان نیاز دارید و پس از دو هفته می‌توانید به محل کار خود برگردید. عوارض لیفت ابرو با نخ نهایتا ظرف یک هفته برطرف می‌شوند.

نتایج جراحی لیفت ابرو دائمی بوده و اگر شخص از نتایج ناراضی باشد، اصلاح آن‌ها کار دشواری است. درحالی‌که می‌توانسد برای اطمینان از نتایج لیفت ابرو با نخ از نخ‌های با ماندگاری کمتر استفاده کرده و در صورت رضایت، روش‌هایی با ماندگاری بیشتر را امتحان کنید. به دلیل خطر کمتر و دوره نقاهت کوتاه‌تر، پزشکان معمولا توصیه می‌کنند که افراد قبل از اقدام برای جراحی لیفت ابرو، از نخ استفاده کنند. درصورتی‌که مدتی پس از لیفت با نخ تمایل به انجام جراحی داشته باشید، این نخ‌ها هیچ تداخلی در جراحی ایجاد نکرده و خطرناک هم نیستند. بنابراین با خیال راحت می‌توانید جراحی را نیز امتحان کنید.

لیفت ابرو با نخ

ماندگاری نتایج لیفت ابرو با نخ چقدر است ؟

نتایج لیفت ابرو با نخ بلافاصله بعد از انجام عمل قابل تشخیص هستند. اما این نتایج در روزهای ابتدایی چندان محسوس نیستند. زیرا تورم و التهاب بعد از عمل هنوز به‌طور کامل برطرف نشده و فرایند کلاژن سازی نیز هنوز آغاز نشده است. بنابراین برای دیدن نتایج واقعی لیفت ابرو با نخ بهتر است یک یا دو ماه منتظر بمانید. در این مدت نخ‌ها وظیفه خود را به‌طور کامل انجام داده‌اند و شما به چیزی که مدنظر داشتید، می‌رسید.

میزان ماندگاری نتایج این روش بستگی به نوع نخ مورداستفاده و شیوه مراقبت پس از عمل دارد. اگر به‌خوبی توصیه‌های پزشک را رعایت کرده و از مصرف مواد غذایی آسیب‌زا نظیر غذاهای چرب و شور خودداری کنید و مصرف دخانیات و الکل را نیز متوقف کنید، می‌توان انتظار داشت و که نتایج لیفت ابرو با نخ ۲ تا ۳ سال باقی بمانند. اگر نتایج این روش را دوست داشتید و از آن راضی بودید، بهتر است قبل از اینکه همه‌چیز به حالت اولیه برگردد، برای تمدید نخ‌ها اقدام کنید.

سن افراد نیز بر روی ماندگاری نتایج تاثیرگذار است. در سنین بالاتر پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و تولید کلاژن نیز کمتر می‌شود. در نتیجه پوست در زمان کوتاه‌تری شل و افتاده می‌شود و نتایج لیفت با نخ زمان کمتری باقی می‌مانند. بااین‌حال حتی در سنین بالاتر نیز رعایت دقیق دستورالعمل‌های پزشک باعث افزایش ماندگاری نتایج خواهد شد.

تاریخ انتشار : 1401-01-19
سوالات متداول
  • در لیفت ابرو با نخ از چه نخ‌هایی استفاده می‌شود ؟

    نخ‌های این روش همان نخ‌های بخیه قابل‌جذبی هستند که در جراحی‌های مختلف استفاده می‌شوند. اما این به این معنا نیست که برای وارد کردن این نخ‌ها به اطراف ابرو، باید برشی در این ناحیه ایجاد شود و این برش با نخ‌ها بسته شوند. نخ‌های مورداستفاده در لیفت ابرو با نخ از جنس پرولن یا نخ‌های پروپیلن تک رشته‌ای هستند.

    این نخ‌ها بسیار باریک و ظریف هستند و با استفاده از سوزن‌های ظریفی وارد پوست می‌شوند. نخ‌های لیفت ابرو از نوع PDO هستند که پس از مدتی به‌طور کامل جذب پوست می‌شوند. این نخ‌ها با ساختار پوست سازگار هستند و جذب آن‌ها هیچ آسیبی به پوست نمی‌رساند. اما جذب نخ‌ها باعث از بین رفتن نتایج لیفت ابرو با نخ می‌شود. به همین دلیل باید پس از مدتی دوباره آن‌ها را تمدید کرد.

  • انجام عمل لیفت ابرو با نخ چقدر طول می‌کشد ؟

    مدت زمان انجام این عمل بستگی به میزان افتادگی ابروها، سن فرد، نوع پوست و حالت موردنظر شخص دارد. با توجه به این موارد انجام لیفت ابرو با نخ بین 1 تا 1.5 ساعت طول می‌کشد. در تمام این مدت شخص باید بی‌حرکت باقی بماند و به پزشک اجازه دهد که با دقت و ظرافت نخ‌ها را در محل‌های درست قرار دهد.

  • برای لیفت ابرو چه تعداد نخ استفاده می‌شود ؟

    تعداد نخ‌ها مورداستفاده در طول عمل و تعداد سوزن‌ها نیز به شدت افتادگی، جنس پوست و سن شما وابسته است.

  • لیفت ابرو با نخ بهتر است یا جراحی لیفت ابرو ؟

    برای افرادی که افتادگی‌های خفیف یا متوسط در ابروهای خود دارند و چین و چروک‌های چهره آن‌ها هنوز خیلی عمیق نشده است، لیفت ابرو با نخ گزینه بسیار مناسب‌تری از جراحی است. همچنین افرادی که از لیفت با جراحی می‌ترسند یا به هر دلیلی منعی برای جراحی دارند، می‌توانند از این روش برای زیباتر و جذاب‌تر کردن چهره خود استفاده کنند.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • خانم سعادت
    1401-04-23

    سلان قیمت لیفت ابرو چند؟؟؟

    • دکتر شریفی
      1401-04-24

      سلام و وقت بخیر

      لیفت ابرو با توجه به روش انجام هزینه متفاوتی دارد. با شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ از طریق واتس اپ در ارتباط باشید تا هزینه برای شما طبق روش ارسال گردد.

+مشاهده بیشتر