لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد صورت – هزینه، عوارض، مراقبت ها

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : مقالات لیزر مو

صورت یکی از مناطق بدن است که موهای زائد آن ناحیه برای خانم­ ها و بعضی از آقایان آزاردهنده است و می ­تواند ظاهر ناخوشایندی برای آن­ها ایجاد کند. در این مقاله به بررسی از بین بردن موهای زائد صورت به کمک لیزر و نکات مربوط به آن می­پردازیم.

لیزر موهای زائد صورت

در مجاورت فولیکول­ های مو، رنگدانه ­های پوست ما که ملانین نام دارند، قرار گرفته‌اند. این رنگدانه ­ها باعث ایجاد رنگ طبیعی پوست ما می­ شوند. لیزر یک دسته از پرتوهای نور با انرژی و طول موج خاصی است که پس از برخورد با ملانین باعث تخریب فولیکول­ های مو می­ شود. وقتی فولیکول مو تخریب می‌شود، دیگر نمی­ تواند تار مویی بسازد و به همین دلیل در آن منطقه دیگر مویی رشد نمی­ کند. به این ترتیب لیزر باعث حذف موهای زائد می ­شود.

پوست صورت بسیار حساس است و موهای زائد این ناحیه در زیبایی صورت اثرگذار هستند. به همین دلیل افراد مختلف روش­ های متفاوتی را برای از بین بردن موهای صورت انتخاب می‌کنند. استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد صورت از موثرترین روش ­های موجود است که قسمت قابل توجهی از مراجعات به کلینیک پوست و مو را شامل می­ شود.

به کمک لیزر می ­توان موهای زائد نواحی زیر را به طور دائمی حذف کرد:

  • دور ابروها،
  • مابین ابروها (ابروی پیوندی)،
  • پشت لب فوقانی،
  • چانه،
  • گردن،
  • پشت سر و گردن،
  • خط ریش آقایان.

 

کاندید مناسب

دو ویژگی اصلی در مورد شما می‌توانند تاثیر به سزایی در اثرگذاری لیزر موهای زائد داشته باشند، رنگ پوست روشن و موهای زائد ضخیم و تیره رنگ (که به موهای مردانه معروف هستند). به بیان دیگر بین رنگ مو و رنگ پوست کاندیدای ایده‌آل لیزر موهای زائد، باید کنتراست یا اختلاف مناسبی وجود داشته باشد. لیزر موهای زائد برای کسانی که موهای نازک، بور یا کرکی شکل دارند، مانند سایر تیپ های پوستی و مدل موی زائد تاثیر ندارد.

اگر رنگ پوست شما سبزه و تیره، ولی ضخامت و رنگ موهای شما مناسب باشد، می‌توانیم برای لیزر موهای زائد از فناوری‌های لیزری خاص (مثل Nd:Yag) استفاده کنیم. البته این که شما چقدر کاندیدای مناسبی برای لیزر موهای صورت هستید، به نظر مستقیم پزشکان و متخصصان کلینیک بستگی دارد.

حذف موهای زائد صورت با لیزر

لیزر موهای زائد صورت برای آقایان

لیزر موهای زائد برای آقایان که از شیو کردن­ ها مکرر خسته شده ­اند، یک گزینه ­ی مناسب است. همچنین در برخی بیماری­ ها انجام لیزر موهای صورت یک روش درمانی است. به طور مثال فولیکولیت کاذب یک بیماری پوستی در صورت آقایان است که در آن موهای ریش، به سمت پوست برگشته و به درون آن وارد می ­شود. این بیماری باعث ایجاد جوش‌های پراکنده (به ویژه در گردن) و التهاب پوست می­ شود. تنها درمان موثر فولیکولیت کاذب، لیزر موهای صورت است. به همین دلیل، عجیب نیست که این روزها مراجعین آقایان برای لیزر موهای زائد در حال افزایش است.

عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد صورت چندان خطرناک و غیر قابل درمان نیست و اکثرا گذرا و موقتی هستند. برخی از این عوارض عبارتند از:

قرمزی و درد خفیف

اگر چه این عارضه می ­تواند بسیار آزاردهنده باشد، اما در اکثر موارد نگران کننده نیست و به صورت گذرا به وجود می ­آید. با گذشت زمان این عارضه برطرف شده و دیگر ایجاد نمی ­شود.

پوسته پوسته شدن

 ایجاد این عارضه به نوع دستگاه لیزر مورد استفاده بستگی دارد. اما جای نگرانی وجود ندارد و این عارضه نیز دائمی نیست.

ایجاد تاول

اگر دستگاه مورد استفاده، برای پوست شما مناسب نباشد و یا اپراتور دستگاه مهارت کافی نداشته باشد، امکان ایجاد تاول در محل لیزر وجود دارد.

ایجاد اسکار (بافت جوشگاهی)

در صورتی که اپراتور مهارت کافی نداشته باشد یا مشکلی در تنظیمات دستگاه وجود داشته باشد، به ندرت امکان ایجاد اسکار (بافت جوشگاهی) وجود دارد که متاسفانه این عارضه دائمی و برگشت­ ناپذیر است.

لیزر موهای زائد صورت

توصیه­ و مراقبت ها

حتماً به توصیه‌های زیر عمل کنید تا بهترین نتیجه را لیزر موهای صورت بگیرید:

  • از حدود یک ماه پیش از انجام لیزر از موم انداختن، بند انداختن و کندن موهای خود پرهیز کنید. چرا که می ­توانند اثربخشی لیزر را کاهش دهند.
  • روز مراجعه برای لیزر موهای زائد صورت، حتما موهای آن ناحیه را شیو کنید. بایستی آرایش خود را پاک کرده و هیچ گونه کرمی نیز روی پوست نباشد.
  • در صورتی که به هرگونه بیماری خاصی مبتلا هستید، قبل از انجام لیزر حتما آن را با پزشک کلینیک در میان بگذارید.
  • در صورتی که هر نوع دارویی مصرف می­ کنید، پیش از انجام لیزر حتما آن را با پزشک کلینیک مطرح کنید. مثلا مصرف برخی آنتی ­بیوتیک­ ها می ­توانند بر روی حساسیت پوست شما به لیزر تاثیر داشته باشند.
  • انجام لیزر در دوران بارداری ممنوعیت نسبی دارد. بهتر است در این شرایط با پزشک خود مشورت فرمایید.
  • سعی کنید تا یک هفته بعد از انجام لیزر، در مقابل نور خورشید قرار نگیرید. در صورت لزوم برای خروج از منزل، حتما از کرم ­های ضدآفتاب استفاده فرمایید. همچنین اگر دچار تاول­های پوستی شده‌اید، از ترکاندن آن ­ها پرهیز کنید.

هزینه لیزر صورت در کلینیک پارسا

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد باید خدمات عالی و قیمتی منطقی داشته باشد. به تکنولوژی‌های مختلف مجهز باشد و از تیم درمانی حرفه‌ای بهره ببرد. مرکز لیزر درمانی باید مجوز‌های لازم را داشته باشد و تمامی درمان‌ها تحت نظارت پزشک متخصص انجام شود. در کلینیک پارسا مفتخریم که تمامی این موارد را به بهترین شکل ممکن رعایت کرده‌ایم تا خدمتگزاری شایسته برای شما عزیزان باشیم.


کد ناحیه لیزر هزینه (تومان) کد ناحیه لیزر هزینه (تومان)
۱۰۱ کل صورت ۱۰۰/۰۰۰ ۱۰۶ پشت لب ۳۰/۰۰۰ 
۱۰۲ چانه ۴۰/۰۰۰  ۱۰۷ پشت گردن آقایان ۵۰/۰۰۰ 
۱۰۳ گردن ۵۰/۰۰۰  ۱۰۸ خط ریش آقایان ۱۰۰/۰۰۰ 
۱۰۴ گونه ۵۰/۰۰۰  ۱۰۹ نیم تنه جلو آقایان ۲۰۰/۰۰۰ 
۱۰۵ پیشانی ۵۰/۰۰۰  ۱۱۰ نیم تنه پشت آقایان ۲۰۰/۰۰۰ 

آیا کلینیک­ های لیزر مو با هم تفاوت دارند؟

بله، کلینیک­ های مختلف با همدیگر تفاوت­ هایی دارند که این تفاوت­ ها عبارتند از:

  • پزشک معالج شما: مسئولیت کلینیک­ های لیزر بایستی بر عهده ­ی پزشک متخصص پوست و مو باشد. انتخاب دستگاه مناسب پوست شما، تعیین تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت و مدیریت عوارض احتمالی همگی بر عهده ­ی پزشک معالج است.
  • اپراتورهای انجام لیزر: به شخصی که کار لیزر درمانی را زیر نظر پزشک انجام می­دهد، اپراتور گفته می­ شود. تجربه، مهارت و تعهد اپراتور فاکتورهای مهمی در نتیجه ­ی نهایی لیزر موهای زائد صورت هستند.
  • دستگاه­های لیزر: همان طور که می­ دانید، دستگاه­ های مختلفی برای لیزر موهای زائد وجود دارد که هر ساله دستگاه­های جدیدتری نیز وارد بازار می ­شود. این دستگاه ­ها از نظر کیفیت، اثرگذاری، ایمنی و ایجاد عوارض احتمالی با هم تفاوت دارند.

ما به شما این اطمینان را می ­دهیم که در کلینیک پارسا تهران مجرب­ ترین کادر پزشکی، حرفه­ ای­ ترین اپراتورها و به روزترین دستگاه ­ها در کنار هم قرار گرفته ­اند تا بهترین نتیجه برای حذف موهای زائد صورت برای شما عزیزان انجام شود.

تاریخ انتشار : 1399-05-29
سوالات متداول
  • تعداد جلسات لیزر موهای زائد چقدر است ؟

    به طور معمول پیش از انجام لیزر، یک جلسه­ ی مشاوره با پزشک انجام می ­شود که در آن تعداد جلسات لیزر و فواصل بین آن­ها با نظر پزشک بر اساس وسعت ناحیه­ ی تحت درمان، نوع پوست و موی شما و مدل دستگاه لیزر تعیین می ­شود

  • آیا با یک بار لیزر کردن، همه­ ی موهای زائد صورت به طور دائمی حذف می­ شود؟

    لیزر فقط روی موهایی اثر دارد که در مرحله­ ی رشد (کاتاژن) قرار داشته باشند. هیچ­گاه همه ­ی موهای یک ناحیه از بدن مثل صورت، در یک مرحله از چرخه­ ی زندگی خود قرار ندارند. به همین دلیل با یک جلسه لیزر، نمی­ توان همه ­ی موهای زائد صورت را از بین برد. برای جبران این موضوع، توصیه ­ی ما جلسات متعدد لیزر است که امکان موفقیت در حذف موهای زائد صورت را افزایش می­ دهد.

  • آیا لیزر کردن، روش دائمی حذف موهای صورت است؟

    اگر لیزر با استفاده از دستگاه استاندارد و مناسب و با یک برنامه ­ی درمانی صحیح انجام شود، تقریبا باعث حذف دائمی موهای زائد صورت هم در آقایان و هم در خانم ­ها می­ شود. یعنی انتظار داریم با انجام لیزر به روش صحیح، بین 60 تا 90 درصد موهای زائد صورت از بین برود.

  • آیا امکان رشد مجدد موهای زائد حذف شده در ناحیه ­ی صورت وجود دارد؟

    در صورت آسیب و تخریب فولیکول مو، به طور معمول دیگر تار مویی از آن رشد نمی­ کند. اما در برخی شرایط خاص مثل سندرم تخمدان پلی کیستیک که در آن افزایش هورمون تستوسترون در خانم­ ها اتفاق می ­افتد، امکان فعالیت مجدد فولیکول لیزر شده وجود دارد.

  • آیا انجام لیزر صورت می ­تواند باعث آسیب به پوست صورت و چروکیدگی آن شود؟

    اگر لیزر با دستگاه مناسب و توسط اپراتور مجرب صورت بگیرد، احتمال آسیب پوست صورت شما بسیار اندک است و جای نگرانی وجود ندارد.

  • آیا می ­توان قبل از شروع به استفاده از لیزر، از ژیلت استفاده کرد؟

    استفاده از ژیلت می  ­تواند باعث ضخیم شدن موهای زائد بشود. همان طور که بالاتر گفته شد، هرچه موهای زائد ضخیم و تیره ­تر باشند، انجام لیزر نتایج بهتری به دنبال دارد. به همین دلیل برخی از کلینیک ها ممکن است به مراجعین توصیه کنند تا قبل از جلسه­ ی اول لیزر، اصلاح با ژیلت توصیه کنند.

    در فواصل بین جلسات لیزر، پوست صورت می ­تواند ملتهب باشد. به همین دلیل بهتر است در این زمان­ ها از ژیلت استفاده نشود.

  • آیا امکان بروز واکنش پوستی وجود دارد؟

    پزشک معالج قبل از شروع دوره­ ی درمان، ابتدا به طور آزمایشی یک نقطه از بدن شما را با لیزر مورد امتحان قرار می ­دهد تا مطمئن شود واکنش غیر طبیعی به دنبال لیزر ایجاد نمی­ شود. بعد از کسب اطمینان، جلسات لیزر موهای زائد صورت آغاز می‌شود.

  • آیا انجام لیزر برای حذف موهای صورت می ­تواند باعث آسیب به چشم شود؟

    پیش از شروع لیزر موهای زائد صورت، یک عینک مخصوص به شما داده می­­ شود که آن از آسیب رسیدن به چشم­ های شما جلوگیری می­ کند.

    پزشک معالج قبل از شروع دوره­ ی درمان، ابتدا به طور آزمایشی یک نقطه از بدن شما را با لیزر مورد امتحان قرار می ­دهد تا مطمئن شود واکنش غیر طبیعی به دنبال لیزر ایجاد نمی­ شود. بعد از کسب اطمینان، جلسات لیزر موهای زائد صورت آغاز می‌شود.

  • آیا لیزر موهای زائد صورت دردناک است؟

    تجربه ­ی شما از لیزر موهای زائد صورت مستقیما به آستانه­ ی تحمل درد شما بستگی دارد. گروهی از افراد ذکر می­ کنند که لیزر موهای صورت فقط باعث کمی سوزش می­ شود در حالی که گروه دیگری این فرایند را مثل برخورد کش با پوست صورت می دانند و کمی دردناک اعلام می کنند. در صورتی که آستانه ­ی درد پایینی دارید، مصرف یک قرص مسکن پیش از انجام لیزر، کمپرس سرد آن ناحیه یا استفاده از ژل های بی حسی موضعی می­ تواند به شما کمک کند. اگر در هر مرحله از درمان شدت درد شما را اذیت کرد، اپراتور ما می­ تواند انجام لیزر را متوقف کند.

  • آیا استفاده از لیزر برای موهای زائد صورت می تواند سرطان­ زا باشد؟

    پرتوهای به کار رفته در لیزر، به طور سطحی وارد پوست می­ شوند و عمقی نیستند. انرژی این پرتوها عمدتا جذب ملانین می­شود و بر روی سایر ساختارهای پوست اثر ناچیزی دارد. به همین دلیل گفته می­شود که با استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد بدن، خطری بدن شما را تهدید نمی­ کند. توجه داشته باشید که از لیزر در درمان برخی از بیماری­ های پوستی استفاده می­ شود. به همین دلیل اگر به درستی استفاده شود، نمی­ تواند وسیله ­ای مضر باشد.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • ینفر
    1401-03-22

    درود بر شما//ببخشید لیزر کردن به سن هم بستگی داره?ینی از یک سن خاصی به بعد انجام میشه یا برای هر سنی قابل انجامه?
    و اینکه اگه مثل اون دوستمون لیزر جوابگو نشه چیکار میشه کرد?

    • دکتر شریفی
      1401-03-23

      سلام و وقت بخیر

      بهترین سن برای لیزر مو بعد از ۱۸ سالگی است. بهتر است قبل از انجام لیزر با پزشک متخصص در مورد اثرگذاری آن مشورت کنید تا بهترین دستگاه لیزر برای شما انتخاب شود.

  • ساناز
    1401-02-11

    ۴نوبت لیزر در مشهد انجام دادم برای صورت،ولی متاسفانه عود میکرد و دوباره باید تکرار میکردم،یکی از دوستانم همین مشکل رو داشت وناحیه ی صورت ،پشت لب و چانه رویش داشت و خیلی خوب شده بود،من هم به اون متخصص مراجعه کردم الان خیلی راضی هستم ایشون دکتر خوبی بودن و درمان روان پوستی انجام دادن،امیدوارم تجربه ی من به دردتون بخوره.

    • رضا
      1401-05-29

      ببخشید میشه اسم و آدرش اون متخصص رو بگید؟

    • آزاده
      1402-03-08

      سلام کجا رفتین برای لیزر میشه آدرس بدین من هم برم

  • سارا حسینی
    1401-01-17

    سلام وقت بخیر من برای صورتم رفتم لیزر و هیچ نتیجه ای ندیدم .فقط چونم موهای زائد داشت من همه قسمت هارو زدم ولی خیلی پشیمونم تقریبا ۶جلسه رفتم که بعد لیزر مثل مردا مو در میومد. دیگه نرفتم ولی الان موندم چکار باید بکنم چه راهی پیشنهاد میدین لطف جواب بدین

    • دکتر شریفی
      1401-01-22

      سلام و وقت بخیر

      لیزر موهای زائد روی صورت و بدن شما پاسخگو نیست، بهتر است از سایر راه های حذف موهای زائد استفاده کنید.

    • سمیه وفایی
      1401-04-20

      سلام اگه موها ی صورت سفید شده باشند و ضخیم باشند آیا لیزر جواب می دهد؟

      • دکتر شریفی
        1401-04-21

        سلام و وقت بخیر

        خیر بهتر است از راهکارهای جایگزین استفاده نمایید.

    • ناشناس
      1401-08-13

      سلام منم دقیقا مشکل شما را پیدا کردم7 لیزر کردم صورتم پر موشده

    • غزل
      1402-01-26

      من هم این اشتباه کردم میشه بگید چ کار باید کرد ایا لیزر دوباره جواب میده ؟؟؟

  • عبدالسلام
    1400-12-19

    خط ریش مردانه

    • متین اسلامشهر
      1401-07-07

      سلام برای خط ریش خودم هرموقع در میومد یسال و نیم میرفتم ارایشگاه وکس مینداخت الان مویی نداره خط ریشم.
      ولی چون جاهای دیگه وکس یکمی درد داره ننداختن.

+مشاهده بیشتر