عوارض لیزر موهای زائد

عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد چیست ؟

پزشک : دکتر نادیا رضایی متخصص پوست و مو دسته بندی : مقالات لیزر مو

لیزر موهای زائد در سال‌های اخیر به یکی از بهترین راه‌های خلاص شدن از دست موهای مزاحم بدن و صورت تبدیل شده است. این روش ایمن و موثر، تنها روش دائمی حذف موهای زائد است. تمامی روش‌های درمانی و زیباسازی، هرچقدر هم که کم‌تهاجمی و ایمن باشند، احتمال ایجاد عوارضی را دارند و لیزر هم از این قاعده مستثنی نیست.

در این مقاله می‌خواهیم عوارض لیزر موهای زائد را با هم مرور کنیم.

علت بروز عوارض لیزر

لیزر موهای زائد روشی ایمن و کم‌عارضه است. با این حال مثل هر روشی احتمال بروز عوارض محدودی وجود دارد. برای این که متوجه علت عوارض لیزر موهای زائد بشوید، باید کمی در مورد اساس کار این روش صحبت کنیم. در این بخش می‌خواهیم به سوالات زیر پاسخ دهیم:

برای این که پرتوی لیزر به پیاز مو برسد، باید از لایه‌ی سطحی پوست که اپی‌درم یا روپوست نام دارد، عبور کند. پیاز مو در لایه‌ی دِرم قرار گرفته که در زیر اپی‌درم واقع شده است. اپی‌درم مانند پیاز و ساقه‌ی مو، ملانین دارد. به همین جهت پرتوی لیزر در راه خود تا رسیدن به پیاز مو، کمی هم جذب اپی‌درم می‌شود. برای همین است که عوارضی مانند سوختگی، تغییر رنگ پوست، زخم و دیگر عوارض مشابه ایجاد می‌شوند.

میزان عوارض به چه عواملی بستگی دارد ؟

این که لیزر چقدر عارضه داشته باشد، به ویژگی‌های دستگاه و همچنین رنگ پوست متقاضی بستگی دارد. متفاضیانی که پوست تیره‌تری دارند، بیشتر مستعد دچار شدن به عوارض پوستی هستند؛ چرا که آن‌ها ملانین بیشتری در پوست خود دارند. تیرگی پوست می‌تواند ناشی از برنزه کردن و افزایش سن باشد یا این که به طور ژنتیکی و طبیعی پوست تیره‌ای داشته باشید. به همین جهت اگر قصد لیزر کردن دارید، باید فعلاً از آفتاب گرفتن و سولاریم پرهیز کنید.

عوامل دیگری که به طور بالقوه می‌توانند باعث افزایش احتمال عوارض لیزر موهای زائد شوند شامل طول موج لیزر، مدت زمان تابش، اندازه‌ی نقطه‌ی تابش و استفاده‌ی نامناسب از تکنیک‌های خنک‌سازی پوست است.

هرچه طول موج دستگاه لیزر بیشتر و مدت زمان تابش کوتاه‌تر باشد، احتمال وقوع عوارض جانبی کمتر می‌شود. افزایش طول موج و کاهش مدت زمان تابش باعث می‌شود که انرژی کمتری جذب ملانین شود. این اتفاق هم در اپی‌درم دیده می‌شود و هم در پیاز مو. پس طول موج زیاد و مدت تابش کم باعث کاهش تاثیر لیزر بر حذف موها می‌شود.

انتخاب صحیح پارامترهای مربوط به دستگاه لیزر، یعنی طول موج و مدت تابش به همراه استفاده از تکنیک‌های مناسب خنک‌سازی پوست، باعث به حداکثر رسیدن تاثیر لیزر و به حداقل رسیدن عوارض لیزر می‌شود. با توجه به این که دستگاه‌های لیزر معمولاً یک یا نهایتاً دو نوع طول موج را تولید می‌کنند، خیلی مهم است که دستگاهی متناسب با رنگ پوست شما انتخاب شود.

جوش بعد از لیزر

شایع‌ترین عوارض لیزر موهای زائد

عوارض روش‌های درمانی مختلف به چند شکل پدیدار می‌شوند. برخی عوارض طبیعی هستند. به هر حال در طی لیزر یا روش‌های زیبایی دیگر، شما دارید تغییری در ساختار طبیعی بدن ایجاد می‌کنید و باید انتظار داشته باشید که بدن شما به آن تغییر واکنش نشان دهد. عوارض طبیعی شامل درد اندک، التهاب و قرمزی پوست می‌شود. این عوارض لیزر معمولاً موقتی هستند و خیلی زود ناپدید می‌شوند.

برخی عوارض لیزر موهای زائد مانند پوسته پوسته شدن، موقتی و طبیعی هستند؛ ولی به ندرت مشاهده می‌شوند. سایر عوارض لیزر مانند تغییر رنگ پوست و ایجاد اسکار، عوارض حاد این روش درمانی محسوب شده و معمولاً ناشی از خطای درمانی هستند. به طور کلی لیزر موهای زائد روشی بسیار ایمن بوده و عوارض جانبی به ندرت مشاهده می‌شوند.

درد، قرمزی و التهاب

قرمزی و التهاب معمولاً موقت بوده و خیلی زود ناپدید می‌شوند. نواحی پوست که دچار این عارضه می‌شوند، ظاهری مشابه پوستی خواهند داشت که به تازگی وکس یا اپیلاسیون شده باشد. گاهی برای کاهش واکنش پوست به فرآیند لیزر، از داروهای بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. این عوارض قابل پیشگیری نیستند و از عوارض طبیعی لیزر موهای زائد محسوب می‌شوند. در مورد درمان، استفاده از کمپرس سرد بلافاصله بعد از لیزر و استفاده از استروئیدهای موضعی (در صورت نیاز) می‌توانند باعث بهبود این عوارض شوند.

التهاب، قرمزی و درد معمولاً چند ساعت تا نهایتاً دو روز بعد از لیزر درمانی برطرف می‌شوند. علاوه بر کمپرس سرد، این عوارض لیزر معمولاً پاسخ خوبی به حمام با آب سرد می‌دهند.

پوسته پوسته شدن

پوسته پوسته شدن از جمله عوارض محتمل لیزر موهای زائد است و در صورتی که مراقبت‌های لازم را به درستی انجام دهید، نگران کننده یا خطرناک نیست. این عارضه در درصد کمی از متقاضیان مشاهده می‌شود و معمولاً عارضه‌ای خفیف به حساب می‌آید. پوسته پوسته شدن باعث خشک و آسیب پذیر شدن پوست می‌شود. به همین دلیل ممکن است منجر به ایجاد زخم و اسکارهای پوستی شود. مراقبت‌های صحیح مانند استفاده از کرم‌های مرطوب کننده، می‌توانند ایجاد زخم‌ها جلوگیری کنند.

پوسته شدن پوست

 تغییر در رنگ پوست

تغییرات خفیف در رنگ پوست از جمله عوارض لیزر موهای زائد است. بسته به شرایط، ممکن است پوست متقاضی بعد از درمان، اندکی روشن‌تر یا تیره‌تر شود. افرادی که پوست روشنی دارند، بیشتر دچار تیره شدن رنگ پوست می‌شوند. افرادی که پوست تیره‌تری دارند، بیشتر مستعد روشن شدن رنگ پوست هستند.

هایپوپیگمنتیشن

کاهش رنگدانه‌ها یا همان روشن‌تر شدن رنگ پوست را هایپوپیگمنتیشن می‌گویند. این عارضه معمولاً گذرا و موقت است؛ ولی می‌تواند برای متقاضی آزاردهنده باشد. علت بروز این عارضه نامعلوم است و اثر آن می‌تواند تا چند ماه ماندگار شود.

دوری از قرار دادن محل تحت درمان در زیر نور مستقیم خورشید و همچنین استفاده از کرم‌های ضد آفتاب به مدت ۶ هفته پیش و پس از لیزر موهای زائد در کاهش احتمال بروز این عارضه موثر است. استفاده از دستگاه لیزر با طول موج مناسب، زمان تابش کوتاه و همچنین استفاده‌ی صحیح از تکنیک‌های خنک‌سازی می‌توانند باعث پیشگیری از روشن شدن رنگ پوست یا هایپوپیگمنتیشن شوند.

هایپوپیگمنتیشن

هایپرپیگمنتیشن

افزایش رنگدانه‌ها یا همان تیره‌تر شدن رنگ پوست را هایپرپیگمنتیشن می‌گویند. این عارضه هم گذار و موقت بوده و معمولاً طی ۳ تا ۴ هفته برطرف می‌شود. هاپیرپیگمنتیشن را معمولاً زمانی مشاهده می‌کنید که پوست شما زخم شده و بهبود می‌یابد. حتماً دیده‌اید که جای زخم برای مدت زیادی تیره‌تر از نواحی مجاور خود است. اگر لیزر باعث زخم شدن یا ایجاد اسکار شود، شاهد هایپرپیگمنتیشن خواهیم بود که برای مدت طولانی‌تری روی پوست مشاهده می‌شود.

آسیب به چشم

بدیهی است که در لیزر موهای زائد از اشعه‌ی پرقدرت لیزر استفاده می‌شود. برای همین خطر آسیب شدید به بینایی وجود دارد؛ به ویژه هنگامی که می‌خواهیم موهای صورت را لیزر کنیم. استفاده از عینک‌های محافظ توسط بیمار و همچنین متخصص لیزر، خطر این عارضه را به کلی برطرف می‌کند.

سوختگی و تاول

سوختگی و تاول از جمله‌ عوارض شدید لیزر موهای زائد هستند که به دلیل خطای درمان و تکنیک‌های نامناسب لیزر درمانی ایجاد می‌شوند. مراجعه به مراکز معتبر و حرفه‌ای، خطر این عارضه را به حداقل ممکن می‌رساند. استفاده از دستگاه‌های به‌روز و پیشرفته و همچنین تکنیک‌های خنک‌سازی مناسب، از جمله مواردی هستند که خطر سوختگی و تاول را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

سوختگی پوست

اسکار و زخم

ایجاد اسکار و زخم را نمی‌توان از عوارض لیزر موهای زائد در نظر گرفت؛ اما اگر پزشک یا متخصص لیزر اشتباهی در طول فرآیند درمان انجام دهد، ممکن است پوست شما زخم شده و آسیب ببیند. بازهم با انتخاب مراکز معتبر و حرفه‌ای برای لیزر درمانی، احتمال این عارضه را به حداقل می‌رساند. علت دیگر ایجاد اسکار، عدم پیروی از توصیه‌های مراقبتی بعد از لیزر است.

تاریخ انتشار : 1400-07-08
سوالات متداول
  • آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

    دو سه روز بعد از لیزر، ممکن است پوست ناحیه‌ی تحت درمان کمی قرمز و کم درد را داشته باشد. بسیاری از بیماران می‌گویند که این درد مشابه با درد آفتاب سوختگی است و به خوبی تحمل می‌شود. اما خود فرآیند لیزر معمولاً دردناک نیست.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • مونا عامری
    1402-12-18

    سلان وقت بخیر من ده جلسه صورتمو لیزر کردم سه ماهه سرگیجه دارم از عوارض لیزر میتونه باشه .لطفا راهنماییم کنید چکار کنم تمام آزمایشاتم سالمه ولی سرگیجه زندگیمو مختل کرده

  • سما
    1402-04-16

    سلام ببخشید سوال من راجب لیزر خال صورته من خال کنار چشممو که خیلی نزدیک چشمم بود وبا لیزر برداشتم البته چشمامم بسته وبود وچیزی هم نفهمیدم بعدشم مشکلی نداشتم ممکنه آسیب رسونده باشه ؟بعد تازه متوجه شدم همون چشمم نسبت به چشم دیگه یکم ضعیفتره ممکنه از لیزر باشه؟خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنید

    • مدیر سایت
      1402-04-16

      سلام و وقت بخیر

      باید به پزشک متخصص چشم مراجعه بفرمایید.

  • سپید سپهر
    1401-03-21

    ایا درسته که میگن لیزر صورت ،موهای صورت رو بیشتر از قبل میکنه

    • دکتر شریفی
      1401-03-21

      سلام و وقت بخیر

      در حالت کلی خیر، اما اگر از دستگاه غیر استاندارد و یا دستگاهی که مناسب پوست و موی شما نباشد استفاده کنید این مورد امکان پذیر و اجتناب ناپذیر است.

    • ناشناس
      1401-08-06

      می ترسم

    • ناشناس
      1401-08-08

      راسته من صورتم داغون شده دوساله دستم بنده هیج جورم خوب نمیشه?????

    • ناشناس
      1401-09-06

      سلام خدا قوت
      لیزرshr واسه موهای زائد خوبه ؟لطفا توضیح بفرمایید ممنون

  • ناشناس
    1401-02-21

    آیا لیزر کردن دست و پا خوبه گوشت اضافی در نمی کنیم

    • دکتر شریفی
      1401-02-29

      سلام و وقت بخیر

      خیر لیزر باعث ایجاد گوشت اضافه نمی شود.

    • ناشناس
      1401-03-21

      چرا عزیزم

    • ناشناس
      1401-03-21

      سلام چرا باعث ایجاد یه سری گوشت اضافه اس من فقط واژنم دوتا در اوردم فکر کردم زیگیل زفتم دکتر ازمایش دادم چک کرد کفت پوست واژنم نازک بوده حساس شده اگ پوست دست و پات نازک باشه امکانش هست

  • هدا
    1401-01-25

    سلام ،لیزر شادی بهتره یا رولی؟؟

    • ناشناس
      1401-05-03

      سلام من انجام دادم خدا روشکر هیچ مشکلی نداشتم ۱۳ جلسه رفتم

  • مریم سیف اللهی
    1401-01-15

    سلام آیا اشعه لیزر باعث آسیب ب ملانین تارموی سر و سفیدی زود رس مو هم می‌تونه بشه؟؟؟ به هر حال تو اون محیط که این اشعه هست ،پوست سر هیچ محافظی نداره و نمیتونه بی تاثیر باشه

    • دکتر شریفی
      1401-01-16

      سلام و وقت بخیر

      خیر چنین عوارضی برای لیزر گزارش نشده است.

    • دینارا
      1401-02-08

      سلام ریز روی پوست حساس و جوش دار آیا خوبع یانع

  • sara
    1401-01-15

    سلام وقت بخیر
    ببخشید خواهر من مشکل شقاق مقعد دارن ۶ سالی میشه درگیره
    اما یک سال و نیم بود کامل خوب شده بود حالا برای لیزر موهای زائد اقدام کرده قسمت لاین هم لیزر میکنه و شقاشق مجدد برگشته هر سری چند روز بعد از لیزر تشدید میشه آیا واقعا به لیزر ربط داره؟ یعنی لیزر میتونه اینو تشدید کنه؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    • دکتر شریفی
      1401-01-16

      سلام و وقت بخیر

      خیر مستندات علمی مبنی بر تاثیر لیزر وجود ندارد. اما بهتر است با پزشک متخصص زنان حتما مشورت کنید.

  • zari
    1400-12-07

    سلام بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد چه دستگاهی است؟

  • فاطمه
    1400-12-04

    سلام ببخشیددرمشهدهم کلینیک پارسا بیوتی هست؟

    • دکتر شریفی
      1400-12-04

      سلام و وقت بخیر

      خیر کلینیک ما هیچ شعبه ای در هیچ کجای کشور ندارد.

    • Fateme.A
      1401-01-23

      سلام وقتتون بخیر من چن یه هفته پیش پریود شدم ب نواربهداشتی حساسیت داشتم و دهانه واژنم زخم شده..دیروز نوبت لیزر داشتم جای زخمم خیلی میسوزه و روش سفید شده..ممکنه بخاطر زخمم بوده باشه؟اخه قبلا اصلا اینجوری نبودم..احتیاجی ب دکتر رفتن هست

  • یاسمن
    1400-11-24

    سلام وقت بخیر…ببخشید من ۵ جلسه لیزر صورت انجام دادم متاسفانه الان رو صورتم قارچ و قرمزی به وجود اومده….پماد استفاده میکنم…به نظرتون دلیل این بیماری پوستی میتونه از لیزر باشه؟؟ و اینک ایا ادامه بدم یا ن؟

    • دکتر شریفی
      1400-12-02

      سلام و وقت بخیر

      عزیزم این مورد حتما باشد توسط پزشک و بصورت حضوری بررسی شود.
      تشخیص قارچ فقط توسط پزشک متخصص پوست انجام می شود که لیزر نمی تواند از علل ایجاد قارچ باشد.

  • سانا
    1400-11-22

    سلام من ۱۵ سالمه ولی بدنم بیشتر از مرد ها مو داره خیلی روحیم خرابه مریض شدم از روحیه داغونم دلم میخاد لیزر کنم ولی میترسم چون شنیدم خطر سرطان داره و اینکه ما ارث سرطان داریم برای همین خطرش برای من زیاد توروخدا بگید واقعا خطر سرطان هست یا ن????اگ خطرش نیست بگین یا بگید چیکار کنم ک بتونم بدون خطر لیزر کنم????

    • دکتر شریفی
      1400-11-23

      سلام و وقت بخیر

      لیزر خطر سرطان ندارد. اما برای انجام لیزر درمانی بهتر است تا بعد از ۱۸ سالگی صبور باشید.

    • تهمینه
      1401-08-14

      سلام چرا شما نوره کشی نمیکنید تاثیرش خیلی خوبه

    • الینا دهقان
      1401-09-21

      سلام لیزر نازایی نمیاره؟

      • دکتر شریفی
        1401-09-22

        سلام و وقت بخیر

        خیر، لیزر موجب نازایی نمی شود.

  • کوثر
    1400-10-29

    سلام وقتتون بخیر ممنون میشم به سوالم جواب بدین
    من امروز برای لیزر صورتم رفتم یکی از مراکز اول برام سلفون کشید سر دستگاه و بعد با ژیلتی که خودم بردم موهای صورتم رو شیو کرد با ژیلت پوست صورتم رو کامل زخم کرد و متاسفانه من اصلن متوجه نشدم فک میکردم سوزش بخاطر لیزر هس و اینکه پوستم خیسه بخاطر ژلی هم که استفاده میکنه ،الان میخواستم بدونم چقد احتمال انتقال ایدز وجود داره لازمه آزمایش بدم کاری هس که انجام بدم ؟

    • دکتر شریفی
      1400-11-23

      سلام و وقت بخیر

      احتمال انتقال بیماری در این حالت زیاد است. اما به شرطی که دستگاه لیزر آلوده به ویروس بوده باشد.
      بهتر است به پزشک مراجعه کرده و آزمایش HIV انجام دهید.

  • زیبا
    1400-10-13

    سلام منم دقیقا همینطوری دندان پر کردم درد داشت و الان دیدم دیوارش رد ترک خوردگی پیدا کرده !!!?? چیکار کنیم ؟!

  • سحر
    1400-08-02

    من نزدیک دوساله لیزر میرم شارژ میکنم هر دو ماه یک بار میخواستم بدونم ضرر نداره انقد لیزر کردن

    • دکتر شریفی
      1400-12-01

      سلام و وقت بخیر

      گزارشی مبنی بر این موضوع و عوارض لیزر هنوز ثبت نشده است.

  • لیلی
    1400-07-20

    با عرض سلام و احترام
    وقت بخیر،خسته نباشید
    ببخشید یه سوال داشتم،من الان هفت جلسه برای کل بدن رفتم لیزر انجام دادم،دو ماهی هم میشه که فهمیدم تیروئید کم کار دارم لووتیروکسین میخورم،خواستم بدونم اگه جلسات لیزرم تموم شه،و وقتی تیروئیدم ب نرمال رسید با دستور پزشکم داروهامو قطع کنم ،امکان این که دوباره موهای زائد رشد کنه هست آیا؟؟؟!!
    ممنون میشم اگه جواب بدین

    • دکتر شریفی
      1400-12-01

      سلام و وقت بخیر

      بله عزیزم امکانش هست.

  • Sarani09
    1400-05-01

    سلام وقت بخیر
    من نه پوستم نه موهام رنگدانه داره و کاملا بور هستم میخواستم بدونم لیزر برای موهای زائدم اثر داره یا نه ممنون میشم اگه پاسخ بدید.

  • هستی
    1400-04-24

    لیزر با واکسن کرونا تداخل نداره

    • دکتر شریفی
      1400-11-17

      سلام و وقت بخیر

      یک هفته بعد از تزریق واکسن با خیال راحت می تونین لیزر کنین.

  • NO!
    1400-04-21

    سلام چندتا سوال درمورد لیزر داشتم
    اولا از چه سنی لیزر مشکل نداره؟
    دوما اینکه اگه پوست تیره بشه رنگ اصلیش برمیگرده یا همیشگیه؟

  • Hamta
    1400-03-21

    سلام من اولین جلسه لیزر موی صورتم رو رفتم من روی صورتم چندتا خال خیلی ریز داشتم که بطور کلی خیلی قابل دید نبود…ولی از دقیقا روز بعد لیزرم حس کردم این خال پررنگ تر و تا ی حد خیلی کمی بزرگ شده یعنی قابل دید شده دیگه…واقعا ممکنه لیزر موی صورت همچین تاثیری روی خال داشته باشه یا فقط من حساس شدم؟ میشه زودتر جواب بدید خیلی استرس میکشم بخاطرش

  • خاطره
    1400-03-18

    با سلام دوستان هرکسی میتونه منو راهنمایی کنه
    دستگاهی به اسم shralex داریم؟چطوره؟من سه جلسه رفتم تا الان جواب گرفتم ولی خیلی نگرانم که دستگاه خوبی نباشه!اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه ممنون

  • فاطی
    1400-03-07

    سلام وقتتون بخیر من روی صورتم لکه دارم.میخواستم بدونم لیزر موی صورتم ضرر نداره برای پوستم لکم بدتر نشه و اینکه پوستم سبزس موهای صورتمم کرکی نیست شما لیزر صورت رو پیشنهاد میکنید؟

  • M.n
    1400-02-28

    سلام من ۴ جلسه لیزر توتال رفتم با دستگاه الکساندرایت و هچ تاثیری ندیدم و بیشتر موهای بدنم در حد ۹۰ درصد رشد کردن اپراتور گفتم طبیعیه و بین جلسه ۴ تا ۶ رشد موها زیاده، خیلی نگرانم که کلا تاثیری نداشته باشه و اینکه ایا توتال رو توصیه میکنین؟
    من چند جلسه باید برم که اثر کنه؟ پوست بدنم گندمی هست

  • خانم موسوي
    1400-02-15

    سلام خسته نباشيد
    ببخشيد من سوالي داشتم من امروز جلسه اول ليزر بيكيني رو انجام دادم با دستگاه الكسانديريت دكا
    حدود ٢٠ ساعت بعدش احساس درد در ناحيه شكم رو داشتم ميخواستم ببينم درد شكمم بخاطر ليزر نباشه

  • سوینج
    1400-02-05

    من درسینه ی چپم توده ی هیپواکوگرید3دارم،میتونم لیزرزیربغل انجام دهم؟

    • ناشناس
      1402-02-28

      خیر

    • ناشناس
      1402-02-29

      بنظرم عاقلانه نیست چون تحریک میکنه

  • آسیه
    1400-01-25

    سلام من ۴جلسه لیزر رفتم یک خال روی بدنم وسطش انگار پاک شده و رنگ پوستم شده نگرانم دلیلش چیه؟

    • ناشناس
      1401-11-11

      این سوال منم هست خیلی نگرانم????????????

  • آرا
    1400-01-18

    سلام خسته نباشید
    من سال ۹۶ با دستگاه کندلا روی دوتا ساق پام لیزر انجام دادم، دو روز اول فقط قرمز شده بود اما از روز سوم جوش‌های قرمز و متورم روی ساق پام دراومد که شدیدا خارش داشت؛ پوستم افتضااااح شده بود، تا سه ماه هر روز چهارتا پماد رو باهم قاطی میکردم میزدم رو پاهام؛ بعد از چندماه گفتم شاید مشکل از دستگاه بوده؛ رفتم جای دیگه با آپوچی پلاس روی دستم امتحان کردم، دستم شدیدا متورم شد و باد کرد تا یک ماه؛ واقعا فاجعه بود؛ به نظر شما مشکل از کجا بوده؟ آیا دیگه نمیتونم لیزر انجام بدم؟ یعنی پوستم خیلی حساسه؟ درمان دارویی نیاز هست؟

    • مینا
      1400-02-09

      سلام دقیقا من هم دو بار لیزر با دو دستگاه متفاوت و کلینیک متفاوت انجام دادم و این مشکل برام پیش اومد…خیلی بده

      • فیروزه
        1400-04-15

        سلام وقت بخیر. من با دستگاه پلاتینیوم پلاس لیزر میکنم. موقع لیزر پیشانی برام عینک نمیزنه و من نور رو حس میکنم. با اینکه چشمم بسته س. یعنی چشمام آسیب دیده؟

    • ناشناس
      1400-09-21

      منم لیزر انجام دادم زیر بغل هیچ مشکلی نداشتم ولی پاهام به شدت خارش میوفته و یه بار انقدر خاروندم کبود شده بود فکر میکردم به خاطر اب پوستم به خارش افتاده که سر جلسه بعدی لیزر دیدم نه واقعا دردناکه و خیلی بده???

    • ناشناس
      1401-05-14

      منم اینجوری شدمممم ??نمی‌دونم چجوری درمانش کنم

    • راضیه
      1401-10-07

      منم رفتم لیزر بیشترازسه ماهه خارش شدید دارم وپوستم حساس وقرمز شده فقط با قرص سیتریزن خوب میشم

  • فاطمه
    1400-01-09

    سلام وقتتون بخیر
    من ۴ جلسه برای موهای زائد دور سینه لیزر انجام دادم.
    موهای زائد اولیه از بین رفت اما موهای کرکی اطرافش به تعداد زیاد ضخیم تر شدن و دیگه ادامه ندادم
    الان نگرانم یعنی مشکلی بوجود اومده؟ ضرر داره لیزر دور سینه؟

    • دکتر شریفی
      1400-01-12

      با سلام و وقت بخیر

      خیر مشکلی نیست. لیزر مو باعث ضخیم شدن موهای کرکی می شود. به همین دلیل قبل از لیزر جلسه مشاوره با پزشک متخصص انجام میشه که این موارد رو تذکر میدن.

    • ناشناس
      1400-12-20

      سلام وقت بخیر من سری قبل تو کیلینک لیزر انجام دادم یهو موقع شان زدن دندون جلوم درد گرفت الانم وقتی فشار میدم بعد بیست روز یه کوچلو درد حس میکنم علتش بخاطر لیزره؟؟؟؟خیلی نگران این موضوع شدم

    • ناشناس
      1401-01-12

      سلام و وقت بخیر من موهای بدنم زیاده و قرص اسپیرونولاکتون برای کاهش موهای بدنم استفاده میکنم خواستم بدونم خطری ایجاد نمیکنه ؟؟یا امکان داره موهای بدنم برگرده؟؟

      • دکتر شریفی
        1401-01-16

        سلام و وقت بخیر

        باید در ذیل عوارض اسپیرونولاکتون جستجو کنید.
        داروی ضد هورمون مردانگی است که باعث فیبروکیست سینه خانم ها می شود.

  • مهگل
    1399-12-29

    سلام ۵ روزه از لیرز کردنم میگذره رو دوتا پاهام تعداد خیلی زیادی لکه های قهوه ای کمرنگ بوجود اومده جلسه سومم بود تو جلسه های قبلی اینجوری نشده بودم موقع لیزر هم درد و سوزش داشتم لکه های قهوه ای از بین میرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • دکتر شریفی
      1400-01-12

      با سلام و وقت بخیر

      بله ولی ممکن است ۲ تا ۶ ماه درمان آن طول بکشد. بهتر است برای لیزر به مراکز معتبر که پزشک متخصص نظارت بر انجام لیزر دارد یا شخصا لیزر موهای زائد را انجام می دهد مراجعه کنید تا از عوارض این چنینی به دور باشید.

  • آرام
    1399-12-26

    سلام من به تازگی اولین جلسه لیزر پشت لب و چونه رو انجام دادم. وقتی که اپراتور داشت پشت لبم رو لیزر میکرد با هر بار تابش دستگاه دندون جلوی من که قبلا پر کرده بودم درد میگرفت . میخواستم بدونم این دندون درد اثر مخربی روی دندونم میذاره؟ خطرناک نیست اگه دوباره برم واسه لیزر؟

    • مهسا
      1400-03-03

      سلام.
      من هم لیزر پشت لب انجام دادم، دندونای پیشم درد گرفت.
      سالمم هستن یعنی پر نکردم اما درد داشت.

    • Shadi
      1401-01-19

      سلام من 8 جلسه لیزر کردم که از جلسه 5 به بعد درجشو خیلی زیاد کردن که رنگدونه موهامو از بین برده نصف موهای بیکینیمو سفید کرده.. درمان داره؟

      • دکتر شریفی
        1401-01-22

        سلام و وقت بخیر

        لویکوتریشی بدلیل زیاد کردن درجه نیست بلکه بدن شما کار لیزر را بدل می‌زند و باعث می‌شود موها سفید شود اگر حدود ۲ تا ۶ ماه لیزر نکنید رنگ موها دوباره برمی گردد.

  • سارا
    1399-12-21

    باسلام من یک جلسه لیزرموهای صورت رفتم بادستگاه الیت پلاس وزیرچانه وگردنم موهای زبرهست که لیزرانجام شدمن چندسال پیش فقط 10 عددموی ضخیم زیرچانه داشتم که رفته رفته موهاپیشرفت کرده وموهای گردنم که پرزی بودن ضخیم شدن باتوجه به این موضوع میخاستم بدونم که اگرادامه بدم اطراف گردنم که موهای پرزگونه داره هم مثل زیرگردن زبروضخیم میشه؟درضمن تخمدان پلی کیستیکم.واینکه اگه کلا دیگه نرم بازم موهام زیادترمیشن؟

    • ناشناس
      1401-02-10

      سلام منم اینجوری شدم تازگی الان برای شما بیشتر شده؟

  • تنها
    1399-12-19

    سلام ،ببخشید من سه جلسه لیزر رفتم قسمت بیکینیم چند درجه تیره شده ،اصلا نمیدونم چیکار کنم ادامه بدم یا یجا دیگه برم ؟ایا تیرگی این قسمت خوب میشه ؟الان که سه ماهه تغییری نکرده ‌

    • دکتر شریفی
      1400-01-12

      با سلام و وقت بخیر

      ممکن است تا ۶ ماه درمان و رفع آن طول بکشد. بهتر است لیزر را ادامه ندهید.

  • مرضیه
    1399-12-18

    سلام
    من پوست اطراف ناحیه لب و چانه ام و همچنین اطراف چشمم تیره تر از پوست صورتمه
    اگر لیزر انجام بدم امکان برطرف شدن تیرگی هست؟
    اگر هست چه مت ماندگاری داره؟

  • نادیا
    1399-12-17

    سلام وقت بخیر
    بعد از لیزر موهای زائد امکان رشد دوباره وجود داره؟
    اگه امکانش هست حدود چند سال؟

    • دکتر شریفی
      1399-12-22

      با سلام و وقت بخیر

      بله امکان آن وجود دارد اما زمان دقیقی برای آن نمی توان ذکر کرد. البته در حد احتمال هست و در افراد مختلف این مسئله متفاوت است.

  • شادي
    1399-11-28

    سلام وقت بخير
    ببخشيد من الان ٣ جلسه ليزر بيكيني انجام ميدم ولي احساس ميكنم پوست اون قسمت ليزر شده شل و نازك شده
    ممكنه از عوارض ليزر باشه؟
    و اينكه بايد چيكار كنم؟
    چون شنيده بودم بيزر ماهيچه هاي دستگاه تناسلي رو آب ميكنه
    ميشه راهنمايي بفرماييد
    ممنونم

    • نگین
      1400-12-02

      سلام
      با استفاده از دستگاه پلاتینیوم الکس که مالشی هست و ضدعفونی و سلفون کشیده شده برای لیزر بیکینی امکان انتقال ویروس وجود داره؟

      • دکتر شریفی
        1401-01-15

        سلام و وقت بخیر

        اگر ضدعفونی بصورت صحیح انجام نگیره ممکن است موجب ایجاد عفونت و بیماری شود.

  • معصومه
    1399-11-12

    سلام و عرض ادب
    قبلا از زحمات و پاسخگویی و مطالب بسیار مفید شما تشکر می گردد.
    برای یک ماه بعد وقت اولین جلسه رو دارم
    ممکنه بگید از الان تا اون موقع چیکار باید بکنم
    اپیلاسیون انجام ندم؟
    زیر بغل و واژن رو پودر نزنم؟
    چه مواردی رو باید رعایت کنم تا اون موقع
    من اصلا از ژیلت استفاده نمیکنم
    لطفا راهنمایی فرمایید
    با تشکر و عرض خسته نباشید

    • f&m
      1399-12-15

      یک سوال دیگه
      بعد اتمام جلسه ۸ که میره برای یاداور تا قبل لیزر موهای که در اومده رو باید اپلاسیون فقط انجام داد

    • محدثه
      1400-01-07

      سلام
      جاهایی مثل پشتمون که نمیتونیم اصلاح کنیم و دستمون نمیرسه رو باید چکار کنیم ؟ اگر شیو نکنیم و بیایم لیزر چه اتفاقی میفته

      • دکتر شریفی
        1400-01-07

        با سلام و وقت بخیر

        مشکلی نیست. قبل از انجام با اپراتور در میان بگذارید.

  • مطهره
    1399-11-09

    سلام من مو های صورتم رو ۷جلسه لیزر کردم و متاسفانه هم صورت و گردن مو های من زیاد شدن مشکل هورمونی هم ندارم ولی به پیشنهاد پزشک اسپرونولاکتون میخورم می خواستم بدونم آیا لیزر کردن این مو هایی که در اثر لیزر ضخیم شده جواب میده ؟ مو ها دوباره نازک و کم میشن ؟ یا ثاثیر نداره دیگه

  • Marjan
    1399-11-09

    ممنونم از وقت و پاسختون?

  • Nashnaz
    1399-11-07

    ببخشید من سه تا سوال دارم یکی اینکه اگه شکمم رو لیزر کنم برا بدنم ضرر نداره؟؟ واینکه لیزر خانگی هم باید از چشم بند استفاده کنیم؟؟ و لیزر خانگی هم موثر و خوب هست؟

    • دکتر شریفی
      1399-11-08

      با سلام و وقت بخیر

      خیر لیزر موهای زائد ناحیه شکم در صورتی که توسط دستگاه استاندارد و اپراتور حرفه ای یا پزشک متخصص انجام بشه هیچ عوارضی ندارد.
      لیزرهای خانگی ( دستگاه های IPL ) هم موثر هستند اما تاثیر آن ها به اندازه لیزرهای کلینیکی نیست.

      • روژان
        1400-04-04

        سلام . ببخشید می خواستم بدونم لیرز کردن ناحیه بیکینی و زیر بغل برای سنین ۱۶ و ۱۷ ساله می تونه منجر به نازایی یا سرطان بشه؟؟

        • دکتر شریفی
          1400-11-23

          سلام و وقت بخیر

          موجب سرطان و نازایی نمی شود. اما بهتر است تا بعد از ۱۸ سالگی برای لیزر درمانی صبور باشید.

  • Sh
    1399-11-04

    سلام
    من شنیدم که لیزر مو های کورکی احتمال اینکه این موها بیشتر و تبدیل به مو زائد بشه زیاده
    خواستم بدونم من الان تقریبا یه ساله موهای زیر گردنم خیلی زیاد شده موهای زیر گردنم زائد نیست که زبر و.. باشع ولی خیلی زیاد شده
    آیا لیزر کردن موهای زیر گردنم باعث میشه این اتفاقی که بالا گفتم بیوفته؟؟

    • دکتر شریفی
      1399-11-07

      با سلام و وقت بخیر

      بله اگر دستگاه مناسب انتخاب نشه احتمال این مورد وجود داره. در هر صورت بهتر است موهای کرکی رو لیزر نکنید.

  • Marjan
    1399-11-04

    سلام خسته نباشید،
    من چند روز پیش جلسه دوم لیزرم بود، 2 مورد باعث استرس شدیدم شده، یکی اینکه، 4 شات از همون درجه ای که برای صورتم استفاده میکردن برای موهای داخلی بینی هم استفاده کردند، این واقعا نگرانم کرده عوارضی ممکنه داشته باشه، داخل بینیم خیلی خشک شده، ممکنه بویاییم رو از دست بدم؟!
    دوم اینکه چون سرم رو خیلی بالا گرفته بودم حس میکنم پوست گلوم کشیده شده بود و لایه نازکی روی گلوم از گوشت و پوست بوده، این مورد میتونه برای گلو عارضه ای به وجود بیاره؟!
    ممنون میشم جواب بدید،

    • دکتر شریفی
      1399-11-07

      با سلام و وقت بخیر

      نه عزیزم چنین مواردی برای عوارض لیزر موهای زائد گزارش نشده است.

      • Maryam
        1400-11-22

        سلام وقت بخیر…..سوال داشتم، از چند سالگی میتوان لیزر انجام داد؟ تیا ضرری هم داره؟! برای پوست های گندمی ضرری ایجاد میکنه؟؟

        • دکتر شریفی
          1400-11-23

          سلام و وقت بخیر

          بهتر است بعد از ۱۸ سالگی برای لیزر موهای زائد اقدام کنید.
          خیر برای پوست گندمی ضرری ندارد.

  • مهدیس
    1399-11-03

    سلام.من ۱۷سالمه و میخام لیزر موهای صورت رو انجام بدم. بعضیا میگن که لک میشه صورتم یا موها بیشتر میشه
    درسته؟!
    باید صبر کنم تا سنم بیشتر بشه؟!

  • فرشته
    1399-11-03

    سلام… وقت بخیر
    من خیلی دوست دارم لیزر کنم اما یکی با کلی استدلال برلی من توضیح داد که بدن بعد از لیزر اون ابرسانی و مواد لازم برای رشد مو رو همچنان تولید میکنه اما از اونجایی که با لیزر پیازچه و فولیکول مو از بین رفته و درواقع راه رشدش کور شده این فعل و انفعلات بدن بهم میخوره و جای دیگه بروز میکنه و باعث بیماری میشه
    میدونم یکم عجیبه ولی امکانش هست بگید چنین چیزی صحت داره یا دقیقا چه اتفاقی تو بدن میوفته؟؟

  • ترانه
    1399-10-28

    با سلام من سال گذشته ۱۲ جلسه لیزر دایود فول بادی انجام دادم اما با اینکه موهام کرکی نبود تمام موهای بدنم به شدت ضخیم و مردانه شد. الان من باید چه کار کنم تست هورمون و سونو هم انجام دادم به من گفتن لیزر تاثیر عکس گذاشته برای رفع این مشکل باز هم میتونم لیزر کنم یا خیر؟؟

    • قاسم
      1400-03-07

      کجا رفتید بگید من برای موهای سرم برم بلکم ذخیمو پر پشت بشن

      • طاهره
        1400-03-28

        حجخخخخخخ

  • Sobhan
    1399-10-28

    سلام در مورد لیزر موی زائد سوال داشتم
    خیلی تحقیق کردم ولی هنوز به این نتیجه نرسیدم که لیزر مو دائمیه یا موقتی ممنون میشم راهنمایی کنید

  • Sahar
    1399-10-27

    سلام وقت بخیر
    من در سن 16 سالگی ب یک مرکز لیزر مراجعه کردم ،مشکلم موهای زاعد صورتم بود که مثل ریش مرد بودن اول فقط چانه و زیر گردنم موهای ضخیم داشت ولی بعد از اینکه لیزر انجام دادم اوایل خوب بود و کم شده و بودنو کم در میومد ولی بعد ک رفتم مو ها کم کم داشتن ب سمت بالا ترمیومدن ب طوری ک الان داره کنار لپامن در میاد ، در اصل باید طول جلسه هایی ک میریم لیزر 8جلسه باشه و من بخاطر اینکه نتیجه نگرفتم ۱۴ جلسه رفتمو دیگه ادامه؟ندادم چون هیچ تاثیری نداشتو داشتن بیشتر میشدن .
    فک میکنم بیشتر شدن موها شاید مال شیو کردن بوده باشه ک بیشترشون کرده ، اینم بگم ک در طول درمانم از قرص های اسپرونلاکتون و فیناید استفاده میکردم .الان سوالم اینه که الان ک 18 سالم شده میتونم دوباره برم فقط میترسم ک دوباره نتیجه نگیرم ، دستگاهشونم الکس آمریکایی و اِلیت پلاس بودکه قبلا رفتم

    • دکتر شریفی
      1399-11-07

      با سلام و وقت بخیر

      عزیزم بهترین کار ممکن قبل از لیزر تحقیق در مورد مرکز لیزری هست که دارین میرین و بررسی اینکه پزشک متخصص بهتون مشاوره میده یا خیر.
      پزشک با بررسی همه جوانب هم دستگاه مناسب شما رو انتخاب میکنه ( در صورتی که مرکز لیزر مجهز به دستگاه های مدرن و مختلف باشه).

      حداکثر جلسات لیزر هم بین ۶ تا ۸ جلسه هست و اگر در طول این مدت پاسخگویی نداشته باشه نباید ادامه داد.

      • فرشته
        1399-12-10

        سلام وقت بخیر من ۶ جلسه هست میرم لیزر بیکینی چند تا حرف شنیدم میگن مو لیزر کنی از داخل بدن مو در میادیعنی برعکس لز تو بدن مو میاد اینجوری هست ؟

        • دکتر شریفی
          1399-12-11

          سلام و وقت بخیر

          این شایعات بی اساس رو از کجاها پیدا میکنید ؟

        • لیلا
          1400-03-16

          میگم عزیزم تو 6جلسه رفتی بیکینی خوب بود الان قسمته بیکینیت مو درنیومده

    • Mahsa
      1400-12-09

      باسلام کوتاه و مختصر میپرسم بنظرتون لیزر بهتره انجام بدیم یا اپلاسیون ؟؟

  • Nilii
    1399-10-26

    سلام‌وقتتان‌به‌خیر.
    من‌ناحیه‌گردنم‌موهای‌ضخیمی‌دارد‌آیا‌با‌لیزر‌کردن‌امکان‌از‌بین‌رفتن‌انها‌وجود‌دارد؟

    • دکتر شریفی
      1399-11-07

      با سلام و وقت بخیر

      بله عزیزم از بین میبره. لیزر در کمترین حالت ممکن موهای ضخیم رو نازک میکنه. البته باید قبل از انجام لیزر با پزشک متخصص مشورت کنید که بهترین دستگاه لیزر رو براتون انتخاب کنه و بررسی کنه ببینه لیزر پاسخگویی روی پوست و موی شما دارد یا خیر.

  • الناز
    1399-10-23

    سلام و عرض ادب
    من الان سه جلسه لیزر انجام دادم.دو جلسه اول با دستگاه دایود.دفعه اول هیچ مشکلی برام پیش نیومد اما جلسه دوم زیر لبم به شکل تاول متورم شد و یه زخم سوختگی متورم روی چونم ایجاد شد و حین لیزر رو این نواحی دستگاه رو خیلی نگه داشت و به شدتم میسوخت تا جایی ک داشتم به گریه می افتادم با اینکه صورتم شیو کامل بود ولی مسولش گفت ک مشکلی نیست بعد از لیز از کرم ترمیم کننده ای که پزشک داده بودن استفاده کردم تا یه ماه ولی جاش موند الانم جاشون گود افتاده.سری بعد که مراجعه کردم فقط دستگاه رو برام عوض کردن و مزو انجام دادن و یه محلول و پماد اسکار دادن و هیچی رو بر عهده نگرفتن و گفتن که مشکل از ما نیست و تو این سه جلسه اصلا هم عینک ندادن و گفتن لازم نیس وگفتن فقط چشماتو ببند
    الان سوالی ک پیش اومده برام اینکه اصلا همچین عوارضی طبیعی هستن یا ن مشکل از اپراتور دستگاه بوده و اصلا بر طرف هم میشن و اینکه الان مشکلی برای چشمام ممکنه پیش بیاد؟
    الان خیلی ناراحتم ممنون میشم جواب بدین.

  • محمدندیم
    1399-10-22

    سلام و عرض حرمت
    راه حل پیشنهادی و یا بهتر بگویم جایگزین این روش چیست؟
    سلامت باشید

  • طناز اسعدی
    1399-10-22

    با سلام
    من ۳ روز پیش لیزر کل بدن انجام دادم ، جلسات یاد آوریم هست .و فکر کنم جلسه ۹ یا بیشتر بود . از دیشب در قسمت پشت آرنج های دستم برآمدگی های سفت تذول مانند به وجود اومده . با فرق این که تاول نیست و از جنس پوست خودمه ، درد ندارم ولی همون قسمت به شدت خارش داره . + اینکه از دیشب کف و روی دست هام به شدت به خارش افتاده .
    آیا خطری تهدید ام میکنه ؟ علت چیه ؟ گذریه ؟ یا نه ؟

    • Baran
      1401-08-12

      سلام منم اینطوری شدم حالتون چطوره چوار کردید..دارم عذاب میکشم

  • M
    1399-10-21

    سلام من 16 سالمه،تو این سن برای کم شدن موهای بدنم لیزر ضرر داره؟
    واینکه روی نازایی تاثیرنداره؟

    • دکتر شریفی
      1399-10-24

      با سلام و وقت بخیر

      برای انجام لیزر موهای زائد سن ۱۸ سال به بالا توصیه شده است. البته حتی ممکن است به دلیل عدم ثبات هورمون ها حتی به صلاحدید پزشک سن بالاتری در نظر گرفته شود.
      خیر لیزر موجب نازایی نمی شود.

  • م
    1399-10-20

    سلام
    من یکبار در سال ۹۲ در بیمارستان رازی کل بدنمو به جز زیر بغلمو، لیزر موهای زائد انجام دادم.
    و تو صورتم چانه و خط ریشمو لیزر کردم.
    دو ماه بعد که رفتم بیمارستان برای بار دوم لیزرم دکتر پوست آقای صیرفی ویزیت میکردن از من پرسیدن مشکلی برات پیش نیومد سری پیش… کلا از همه مراجه کنندگان میپرسن ایشون…
    من گفتم نه ولی نمیدونم آخه جدیداً روی پیشونیم ی لک کوچک افتاده که یکم روشنتر از پوستم هست، نمیدونم علتشم چیه…
    ایشون به همین علت دیگه به من اجازه لیزر ندادن
    گفتن نمیتونی لیزر کنی.
    در حالیکه در صورتم من اصلا پیشونیمو لیزر نکردم. خط ریش و چونمو انجام دادم.

    به نظر شما چرا من اینطوری شدم؟
    عوارض لیزر بوده یا من باید آزمایش بدم بفهمم مریضی دارم. ممکن ویتیلیگو گرفته باشم.
    چه آزمایشی باید بدم.
    یا نمونه برداری بشه از پوستم.
    چون من واقعا دلم میخواست موهای زائدمو لیزر کنم + لیزر مونالیزا..
    من پوست گندمی و سبزه هم ندارم پوستم روشن با موهای مشکی. و جالب با همون یکبار موهای پام مقداریش کم شد.

    • دکتر شریفی
      1399-10-21

      با سلام و وقت بخیر

      این موارد باید بصورت حضوری معاینه گردد. متاسفانه بدون معاینه امکان تشخیص و تجویز درمان وجود ندارد.

      • علی
        1400-01-06

        سلام وقتتون بخیر
        بنده ۴ جلسه لیزر فول بادی داشتم البته نه در کلینیک شما
        جلسه چهارمم مهر ۹۹ بود
        بعداز جلسه چهارم ایجاد خطوط ملتهب قرمز در پوست و خارش شدید دارم بیشتر تو ناحیه دست و پاهام
        که یک روز درمیان بروز میکنه ، تا الان ادامه داره و تا شربت سیتریزین نخورم برطرف نمیشه

        قرار بود ۴ جلسه دیگه هم شارژ کنم و ادامه بدم ( که جمعا جلساتم بشه ۸ جلسه)
        که بخاطر بروز این مشکل ادامه ندادم

        آیا این خارشها از عوارض لیزر هستش؟
        اگه آره درمانش چیه؟

        • دکتر شریفی
          1400-01-12

          با سلام و وقت بخیر

          این مورد می تواند از عوارض نادر لیزر باشد و معمولا با مصرف کرم ۱۰٪ اوره مشکل برطرف می شود، در صورت ادامه دار بودن مشکل با پزشک متخصص مشورت کنید.

  • مهری
    1399-10-20

    سلام من ۲۰ آذر رفتم لیزر میدونم ک بین جلسات لیزر فق باید ی بار شیو کرد ولی من دو هفته بعد از لیزر(همون ۲۰ آذر)دوبار شیو کردم مشکلی ک ب وجود نمیاد؟

  • نفس
    1399-10-19

    باسلام من ۲۰سالمه و در سینه ام توده دارم ولیزر بیکینی و پاهامو به صورت کامل انجام میدم ایا امکان تحریک توده و یاتبدیل ان ب توده سرطانی وجود دارع؟اصلا لیزر تاثیری چه تاثیری روی توده سینم میزاره؟ممنون میشم پاسخ بدین

    • دکتر شریفی
      1400-01-13

      با سلام و وقت بخیر

      هیچ گونه تاثیری چه مثبت و چه منفی ندارد.

  • شریفی
    1399-10-18

    سلام وقت بخیر
    بنده با دستگاه لیزر سایناشور در جلسه سوم قسمت ساق پا، بیکینی و زیر بغل را لیزر کردم اما بعد از چند روز تموم پیشونیم و کمرم پر از لک قهوه ای و روی گونه هام جوش قرمز شده، ممکن هست بخاطر لیزر باشه؟

    • دکتر شریفی
      1399-10-20

      با سلام و وقت بخیر

      در صورتی که نواحی لیزر شده زیر نور آفتاب قرار گرفته باشند بلی و این قصور خودتان است چون بعد از لیزر موهای زائد تا دو هفته نباید نور بخورد. اما اگر نور آفتاب به مناطق لیزر شده نرسیده به پزشک خود مراجعه کنید.

    • نگين
      1399-11-22

      سلام من به مدت ٦سال هست ليزر انجام ميدهم در ٤ سري آخر دستگاهم رو عوض كردم و متاسفانه ٢سري هستش كه بعد از ليزر سينه هام به شدت خارش پيدا كرده است، علت آن چيست؟

  • شیدا
    1399-10-03

    سلام من تقریبا ۳هفته هست که برای اولین جلسه لیزر کل بدن انجام دادم
    و مشکلم این هست که زیر بغلم بوی عجیب مواد شیمیایی میده و بوی عادی نداره
    چکار باید بکنم؟مشکلی هست؟ ممکنه روی غدد لنفاویم تاثیر گذاشته باشه؟باید لیزر رو قطع کنم؟
    مشکلی از لحاظ تورم قرمزی یا درد و سوزش هم نداشتم به هیچ وجه

    • دکتر شریفی
      1399-10-30

      با سلام و وقت بخیر

      لیزر روی غدد لنفاوی تاثیر گذار نیست. با این حال بهتر است این مشکل را با پزشک خود در میان بگذارید. اگر مرکز لیزر فاقد پزشک متخصص پوست و مو است حتما به مراکز معتبر لیزر موهای زائد مراجعه کنید.

    • فاطمه
      1399-11-26

      سلام منم دقیقا مشکل شما تو سه هفته بعد از اولین‌جلسه برام پیش اومد
      موقع عرق کردن بوی تند مواد شیمایی و گوگرد و اینجور بوها میده بدنم
      شما چیکار کردین؟حل شد؟

  • Spide
    1399-10-03

    سلام و عرض ادب
    من نزدیک به ۲۰ روز هست ک لیزر بیکنی و خط باسن رو انجام دادم و جلسه ۷ ام من بود چون طول موج رو بالا برده بود بعد اژ لیر تا چند روز در اطراف مقعدم حس سوزش داشتم ک برطرف شد ولی چند روزه متوجه شدم ک اطراف مقعدم یه حاله سیاه و لابی ها هم تیره شده در ضمن پوست بدنم خیلی روشن بود.
    واقعا نگرانم برای این هاله سیاهی ک ایجاد شده درمانی هست یاخیر و اینکه جلسه آخر رو برم بااین اوصاف یا خیر .
    با تشکر از شما

  • Ff
    1399-10-01

    سلام
    من ۸ جلسه لیزر صورت انجام دادم با دستگاه الکساندرایت ولی تاثیری نداشته موهام بیشترم شده من تخمدان پلی کیستیک دارم
    باید چیکار کنم خیلی اذییتم لطفا راهنماییم کنید

  • شبنم.ن
    1399-09-28

    سلام‌
    من پنج روز پیش جلسه چهارم لیزر بیکینی ام بود‌همیشه درد داشتم موقع لیزر .ولی تا ده دقیقه بعدش کلا برطرف میشد هرگز خارش سوزش یا تاول و قرمزی نداشتم.پنج روز پیش سوزشم وقت لیززبیشتر از دفعات قبل بود.پماد بی حسی مو‌هم عوض کرده بودم.بعد اومدن به خونه دردم رفت .اما فرداش متوجه شدم که اطراف لابیا ها پر از خط های نازک سیاه هستن‌.طوری که شبیه مو دیده میشن.دکتر گفت پماد مگاکورت بزن….ایا برطرف میشه ؟؟خیلی ناراحتم

    • دکتر شریفی
      1399-10-01

      با سلام و وقت بخیر

      بلی برطرف میشه .
      هیچ مستندات علمی راجع به نواحی که تحت لیزر قرار دادید و نوع مشکلی که برای شما بوجود آمده وجود ندارد، لذا تنها راه بررسی مشکل معاینه پزشک می باشد. بهتر است با پزشک متخصص خود در تماس باشید.

  • خزان
    1399-09-18

    سلام .من ۲جلسه لیزر پیشونی رفتم جلسه اول مشکلی نداشتم ولی جلسه دوم که رفتم با اینکه عینک گذاشته بودم وقتی عینک برداشتم چشمام تار میدید ویه لحظه خوب بود و تا پلک میزدم دوبار تار میدیدم به خاطر لیزره آیا؟

    • دکتر شریفی
      1399-09-19

      با سلام و وقت بخیر

      اینکه با قطعیت بتوان گفت بخاطر لیزر است خیر. ممکن است بخاطر ضعف بدنی یا عوامل دیگری باشد.

    • مریم
      1400-10-13

      سلام ، شما لیزر پیشونی رو ادامه دادین؟ و جواب گرفتین؟

  • مریم
    1399-09-18

    آیا لیزر باعث ضعیف شدن تخمدان و در نهایت نازایی میشه؟

    • دکتر شریفی
      1399-09-19

      با سلام و وقت بخیر

      خیر این موارد از عوارض لیزر نیست. این شایعات بی اساس توسط مراکز غیرمجاز و غیر بهداشتی رفع موهای زائد برای سودجویی و کسب درآمد نادرست در فضای مجازی پخش می شود.

      • f&m
        1399-12-15

        سلام من ۱سالی هست که صورت رو لیزر انجام تا به الان ۱۴ جلسه شده تمام صورتم موی زائد نداشته به صورت پراکنده و کم بوده ولی تو این مدت این پراکندگی بیشتر شده و بعد ۴۵ روز از لیزر برای نوبت بعدی کلا همشون شروع به رشد میکنه موهای پرز هم الان مشکی تر شده من باید تا کی لیزر انجام بدم تا کلا همشون تبدیل به پرز مثل اولش بشه ایا میشه با جلسات بیشتر یا باید دیکه لیزر نکنم

        و سوال دیگه من الان به تازگی زیر بغل رو تازه لیزر کردم و از زمان لیزر بوس نامطبوع میگیره کلازیر بغلم بدون تعریق هست و اصلا بو نمیگرفت بعد لیزر اولین باره همچین اتفاقی افتاده برام ایا علتش به خاطر لیزره

        • دکتر شریفی
          1399-12-15

          با سلام و وقت بخیر

          نوع و مدل دستگاهی که باهاش لیزر انجام میدین رو لطف میکنین اعلام کنین‌؟

        • زهرا
          1399-12-15

          سلام وقت شما بخیر… من شش ماه پیش لیزر رو با دستگاه الکساندریت تا 4جلسه انجام دادم… به خاطر استفاده از راکوتان نتونستم ادامه بدم… ولی الان روی قسمت پایین بدنم موها به صورت دونه های سیاد هستند واقعا ذهنمو به خودش درگیر کرده… باید چکار کنم؟

  • حيدري
    1399-09-17

    سلام خسته نباشيد من امروز براي دفعه ي اول ليرز صورت رفتم كه عينك واسم نزاشت،درد و سوزش و هيچي ندارم ولي خيلي ترسيدم امكان داره چشمم اسيب ديده باشه؟و اينكه اسيب ديدگي چشم چطور هست ايا همون لحظه خودشو نشون ميده يا به مرور؟

    • دکتر شریفی
      1399-09-18

      با سلام و وقت بخیر

      در این مورد باید با پزشک چشم پزشک مشورت کنید.

  • بنام او که همتایی ندارد
    1399-09-17

    با سلام و عرض ادب خدمت شما
    من ۲۰ساله هستم میخواستم وقت بگیرم برای لیزر کل بدن
    از شما میخوام کمکم کنین استرس دارم ، موهای سیاه و ضخیمی دارم و پوستم روشن است،

    پوستم بعد لیزر لک برنمیداره ؟
    ایا درد داره?
    برای صورتم ضرری نداره?
    ایا ممکنه بعدها موها رشد کنند؟
    ممنون که به سوالاتمون پاسخ میدین ??

    • دکتر شریفی
      1399-09-17

      با سلام و وقت بخیر

      خیر عوارضی برای شما ندارد. مشکلی نیست.
      برای دریافت وقت مشاوره لیزر با شماره ۰۲۱۲۲۱۲۲۸۲۲ یا واتس اپ ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ در تماس باشید.

    • فاطمه
      1399-10-08

      سلام.من لیزر انجام دادم ۵ جلسه با دستگاه آلما و روی هند پیس سلفون میزنن و برای هر مراجعه کننده سلفون رو تعویض میکنن و بعد با الکل ضد عفونی میکنن
      آیا امکان انتقال بیماری مثل زگیل تناسلی وجود داره؟؟
      یه پزشک منو ترسونده و گفته ادامه نده
      اما نمیشه که
      موندم چیکار کنم
      لطفا جواب بدید

      • دکتر شریفی
        1399-10-11

        با سلام و وقت بخیر

        با توجه به رعایت نکات بهداشتی توسط کلینیک خیر مشکلی بوجود نخواهد آمد.

  • حسین زاده
    1399-09-16

    سلام وقتتون بخیر…
    من یک جلسه لیزر رفتم از اون روز به بعد موهای سرم به شدت ریزش پیدا کرده.
    میخواستم بدونم آیا میتونه از عوارض لیزر باشه؟؟
    و اینکه اگر از عوارض لیزره بعد از اتمام لیزرم ریزشم قطع میشه؟؟

    • دکتر شریفی
      1399-09-16

      با سلام و وقت بخیر

      خیر از عوارض لیزر نیست. مشکل را از با پزشک خود در میان گذاشته و علت را پیدا کنید.

  • فرزانه
    1399-09-15

    سلام.وقت بخیر.من۲۷سالمه‌آیا اشعه لیزر دستگاه اس اچ آر برای تخمدان وتیرویید خطرناک و سرطان زاست.من بعد از دو جلسه لیزر ناحیه زیر بغلم هربار ک عرق میکنم بوی خاصی شبیه مواد شیمیایی میده آیا غدد لنفاوی من مشکلی پیدا کرده و ادامه بدم لیزر رو؟یا نوع دستگاه رو عوض کنم؟

    • دکتر شریفی
      1399-09-15

      با سلام و وقت بخیر

      خیر، لیزر موهای زائد نه سرطان زاست و نه برای تخمدان های شما مشکل ایجاد می کند.
      این دستگاه ها فقط رنگدانه ها را هدف قرار میدهند و بعد از سی سال ثابت شده که روی هیچ ارگان یا عضوی اثر سوئی ندارند.
      البته در نظر داشته باشید که دستگاه SHR نوع پیشرفته دستگاههای IPL قدیمی است و در رده لیزرهای مدرن قرار نمی گیرد.

  • شقایق
    1399-09-14

    سلام، ممنون بابت مطالب مفیدتون،من یه سوالی داشتم ۸ جلسه لیزر رفتم تو ی جای معتبر، فقط واسه لیزر صورتم بهم عینک دادن و برای بدنم عینک رو گفتن در بیار، شدیدا حس میکنم چشمام ضعیف شده در صورتی که بدون عینک هم سعی میکردم نور لیزرو نگاه نکنم. اما بعد ۸ جلسه تازه به من عینک دادن و گفتن باید حتما بزنی و واجبه. به نظرتون اسیبی که به چشمم خورده زیاده؟

    • دکتر شریفی
      1399-09-14

      با سلام و وقت بخیر

      برای دریافت پاسخ این پرسش باید به پزشک متخصص چشم مراجعه فرمایید.

  • Amir
    1399-09-06

    سلام من لیزر فول انجام دادم البته یه قسمتایی که نازک بود نزدم پوستم سفیده ( تیپ ۲ یا ۱ ) اما بعضی قسمتا مثلا خط ریش روی صورت مو های خیلی نازک و کوتاه و رون هست که به سختی دیده میشه که در این محدوده تعدادی موهای تقریبا ضخیم هست میخواستم بدونم چطور میشه این نقطه رو لیزر کنم که احتمالا ضخیم نشه ؟ میشه روش پماد زینک بزنم ؟ ایا شیو کردن مو کرکی باعث خیم تر شدن و فعال دن نمیشه ؟ اندازه مو شیو شده چقدر باید باشه و با ماشین اصلاح صفر زن میشه ؟چون موهای کرکی نمیزنه
    دستگاهم کندلا ۲۰۲۰ بود

    • دکتر شریفی
      1399-10-24

      با سلام و وقت بخیر

      ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از لیزر Shave شود.
      موهای نازک را بزنید امکان دارد ضخیم شود.

  • Dr eam
    1399-09-02

    سلام وقتتون بخیر
    من حدود ۴ روز هست از لیزرم گذشته
    حدود یکساعت بعد لیزر ناحیه بیکینی (واژن) دچار خارش خیلی زیاد و سوزش شد
    ولی قرمز نشده فقط حس میکنم یمقدار ملتهبه
    و یکدفعه شروع ب خارش شدید میکنه بعد از ۴ روز کمتر نشده
    هم واژن و هم مقعد دوتاش این مشکل رو داره
    میخاستم بدونم مشکل حادی هست؟ جلسه دوم لیزر دایود هست میرم. دکتر شریفیل البته ۶ جلسه رفتم و امسال دوباره شروع کردم
    مشکلی نداشتم اولین باره.

    • دکتر شریفی
      1399-09-03

      با سلام و وقت بخیر

      در آن محل ها لیزر شده است؟ توجه کنید در محل مقعد و ورودی واژن نباید لیزر شود که سوختگی آن نواحی حاد تر است با توصیفات شما بنظر میاید سوختگی پوست مخاطی دارید.

  • مهسا صالحی
    1399-08-28

    سلام’خسته نباشید’ من دوجلسه لیزر صورت رفتم’بااینکه عینک مخصوص گذاشتم موقع لیزر گونه ها توی چشم هام نور بنفش رنگ می‌دیدم’ الان هم یکم چشمام درد میکنه نگرانم بیناییم آسیب دیده باشه’ بنظرتون ممکنه چشمام آسیب دیده باشه? تورو خدا جواب بدید خیلی نگرانم

    • دکتر شریفی
      1399-08-29

      با سلام و وقت بخیر

      نگرانی شما با پیش متخصص چشم رفتن و معاینه قرنیه لنز و شبکیه حل خواهد شد. ولی اگر عینک گذاشته اید خطری وجود ندارد.

  • Soheila
    1399-08-28

    سلام میخاستم بدونم تقریبا بعد چه مدت از لیزر کل بدن ،مو رشد میکنه

  • فرهاد
    1399-08-28

    با سلام
    من موهای بالای پیشانیم رو میخوام لیزر کنم یعنی هم از طول و هم از عرض میخواستم این ناحیه افزایش پیدا کنه. آیا امکان رشد دوباره موهای این قسمت بعد از هفت الی هشت جلسه وجود دارد؟ چون جز موهای اصلی بدن و سر بوده و لیزر این قسمت درد بیشتری نسبت به سایر اندام ها دارد.

    و اینکه لیزر قسمت پیشانی، به مغز آسیبی وارد نمی کند؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  • اعطم پوراحمدی
    1399-08-27

    سلام و وقت بخیر خدمت شما، هنگام لیزر کردن روی خال رو با چه چیزی میشه کاور کرد ؟

    • دکتر شریفی
      1399-08-27

      با سلام و وقت بخیر

      قبل از اقدام برای لیزر با اپراتور لیزر مسئله را در میان بگذارید، خود ایشان برای شما کاور خواهند گذاشت.

  • مرجان
    1399-08-25

    سلام من میخواهم کل ابرو رو لیزر کنم ایا عوارض داره واسه چشم و پوستم

    • دکتر شریفی
      1399-08-25

      با سلام و وقت بخیر

      خیر عوارضی ندارد. هنگام لیزر مو از عینک یا چشم بندهای مخصوص برای محافظت از چشم استفاده می شود.

      • حدیث
        1400-01-15

        سلام وقتتون بخیر من چهار جلسه لیزر بیکینی با دستواه دایوود انجام دادم جلسه سوم بهم گفت من درجه رو میبرم بالاتر بعد اون جلسه اطراف ناحیه ام جوش های ریز زده و به شدت میخاره و بعضی قسمتا بیکینی به خصوص نزذیک کشاله هام تیره تر شده و حالت کدری داره و پوست پوست میشه… واقعا نمیدونم چکار انجام بدم جلسه قبل برام اون جاهایی که جوش زده شات نزد ولی هنوز که هنوز جوش ها از بین نرفتن و به شدت نیخارن… توروخدا راهنماییم کتید که چه مشکلی برام پیش اومده طبیغیه و از بین میره؟؟؟ چه پمادی استفاده کنم بهتره؟!!!!!

  • Neda
    1399-08-17

    سلام من یک جلسه لیزر فول بادی انجام دادم از فردای اون روز تا الان که یک هفته گذشته تمام بدنم درد داره انگار که دچار کوفتگی شده باشه میشه بگید دلیلش چیه؟

    • دکتر شریفی
      1399-08-19

      با سلام و وقت بخیر

      دلیل کوفتگی بدن شما لیزر نیست. علت را در جای دیگری جویا شوید.

    • ناشناس
      1401-11-19

      چرا مربوط به لیزر هست منم تمام بدنم درد گرفت دوروزه بشدت استخوانام تیر میکشه

  • فاطمه
    1399-08-17

    سلام من 29 سالمه هفته قبل به کلینیک مراجعه کردم برای لیزر صورتم و5جلسه مونده خواستم بدونم بعد 6جلسه دوباره موهای صورتم رشدمیکنه ممنون میشم پاسخ بدین

    • دکتر شریفی
      1399-08-19

      عرض ادب و احترام

      رشد مو بسیار کمتر خواهد بود و بازه زمانی مشخصی برای آن نیست.

  • Star
    1399-08-05

    سلام,من دو هفته پیش لیزر انجام دادم و حدود یک هفتست درد در ناحیه زیربغل سمت چپ دارم که تمام نواحی کتف و سینه و بازو و دستم رو درگیر کرده همراه با درد و گرما…باید چیکار کنم.خیلی نگرانم..اوایل درد ملایم بوده الان یخورده آزاردهنده شده…

    • دکتر شریفی
      1399-08-07

      با سلام و وقت بخیر

      مراجعه به پزشک تنها راهی است که میتوان در حال حاضر به شما پیشنهاد داد.

  • یاشار
    1399-08-03

    سلام دوباره
    من (دوماه) عمل کاشت مو سر انجام دادم
    ایا لیزر بدن(قسمت سینه و پشت) ممکنه باعث آسیب ب موی کاشته شده سر بشه؟

    • دکتر شریفی
      1399-08-03

      با سلام و وقت بخیر

      خیر مشکلی نیست.

    • سارینا
      1400-12-20

      باسلام،من چهل سال دارم،دوست دارم لیزر کنم موهای زاید بدنمو،آیا توی کیش یک کلینیک معتبری وجود دارد؟لطفا معرفی بفرمایید!

  • یاشار
    1399-08-03

    سلام
    من وماه عمل کاشت مو سر انجام دادم
    ایا لیزر بدن ممکنه باعث آسیب ب موی کاشته شده سر بشه؟

    • دکتر شریفی
      1399-08-03

      با سلام و وقت بخیر

      اولا ماه چندم کاشت مو هست و دوم اینکه کدام ناحیه ؟

    • تینا
      1401-06-05

      من انجام دادم ولی میترسم از اخر برام مشکل ایجاد کنه 16سالمه

  • Z
    1399-08-02

    سلام
    من بعد از لیزر متوجه نقاط سفید رنگ روی پاهام شدم
    خیلی نگران شدم
    لطفا راهنماییم کنین

  • نفس
    1399-07-30

    سلام
    من ۱۷ سالمه و بیماری پیسی دارم
    میخاستم بدونم اگه لیزر کنم لکه های پوستم زیاد نمیشه؟یا باعث ایجاد لکه جدید نمیشه؟
    تو این سن لیزر موردی نداره؟

  • خاطره
    1399-07-30

    سلام
    من هیفده سالمه و وچار بیماری پیسی هستم میخاستم بدونم اگه لیزر کنم این باعث بیشتر شدن لکه هام نمیشه؟ یا باعث نمیشه لکه های جدیدی بوجود بیاد؟ توی این سن لیزر کردن موردی نداره؟

  • کتایون
    1399-07-28

    سلام خسته نباشید ایا لیزر برای افرادی که کیست دارند خطرناک هست؟ واینکه باعث بزرگ تر و زیاد شدن کیست میشود؟

    • دکتر شریفی
      1399-09-03

      با سلام و وقت بخیر

      خیر هیچ تاثیری روی کیست ندارد.

    • زهرا
      1400-05-07

      سلام وقتتون بخير
      من بعد از اتمام اولين جلسه ليزر ب شدت خارش پوستي داشتم و پشت كمرم پر از جوش شد و يه مدت بعدش دقيقا دور همان نواحي ك جوش زد لك بزرگي تيره تر از رنگ پوستم ايجاد شده. الان بعد از پنج ماه هنوز لك برطرف نشده .ايا اين لك ماندگاره ؟

  • مری
    1399-07-25

    سلام
    خواستم بپرسم هزینه کلی دست وپا چقدمیشه ودرچند جلسه تموم میشه

    • دکتر شریفی
      1399-09-01

      عرض ادب و احترام

      برای دریافت هزینه لیزر فقط با شماره ۲۲۱۲۲۸۲۲ – ۰۲۱ کلینیک دکتر شریفی در تماس باشید. یا به شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ از طریق واتس اپ پیام ارسال فرمایید.

  • ساناز میرفتاحی
    1399-07-25

    سلام خدمت شما خواستم بپرسم شما لیزر موی پشت لب را توصیه میکنید ؟ به پوست اسیب نمیرسه؟

    • دکتر شریفی
      1399-09-17

      با سلام و وقت بخیر

      خیر به پوست آسیب نمی رساند. برای این کار بهتر است که موها ضخیم و سیاه باشند.

  • نازی
    1399-07-22

    سلام من امروز جلسه دوم لیزرم بود ولی تقریبا از یه ساعت بعدش بدنم درد میکنه در حد اینکه وقتی پوستمو لمس میکنم انگار کبودی رو فشار میدم باید به پزشک مراجعه کنم یا خودش خوب میشه؟

    • دکتر شریفی
      1399-08-25

      با سلام و وقت بخیر

      تا ۷۲ ساعت بعد از لیزر موهای زائد عوارض آن از بین میرود. در غیر اینصورت به پزشک مراجعه کنید.

  • زهرا
    1399-07-20

    با سلام من امروز لیزر بودم به من عینک ندادن من چشمام بسته بود اما نور لیزر به چشمام میخورو و درد داشت در ضمن چشمام ضعیف هم هستند ولی ازشون پرسیدم گفتن برای چشم ضرر نداره الان احساس میکنم چشمم درد میکنه و توش یه تیکش خون هست میترسم برای این باشه تروخدا کمکم کنید ممنون

    • دکتر شریفی
      1399-09-01

      با سلام و وقت بخیر

      متاسفانه کار صحیحی انجام ندادن. چون اشعه لیزر به شدت برای چشمان شما ضرر دارد. حتما به پزشک متخصص چشم مراجعه کنید.
      ضمنا خواهشمندیم لیزر مو را فقط در مراکز پوست و مو دارای مجوز و معتبر انجام دهید.

  • Sama
    1399-07-20

    سلام و عرض ادب من دیشب صورتمو لیزر کردم قسمت چونم برآمدگی وحشتناکی پیدا کرده یه چیزی شبیه توده و خیلی سفت زیر چونم ایجاد شده
    التهاب شدیدی داره زیر پوست من باید چکار کنم
    آیا همیشه همینجور میمونه

    • دکتر شریفی
      1399-10-24

      با سلام و وقت بخیر

      التهاب بعد از لیزر موهای زائد یک مسئله طبیعی است و از بین میرود. نگران نباشید. اگر احیانا این مسئله طولانی شد با پزشک خود در تماس باشید.

  • محمد رضا
    1399-07-08

    سلام من ۱۴ سالمه و میخواستم ناحیه دور آلت را لیزر کنم آیا ضرری نداره

    • دکتر شریفی
      1399-08-25

      عرض ادب و احترام

      بهتر است صبوری کنین و در سنین بالاتر اقدام کنین.

  • مهشید
    1399-07-07

    سلام!انجام لیزر باعث ایجاد غده ی تیروئید میشه؟

    • دکتر شریفی
      1399-07-07

      عرض ادب و احترام

      خیر همچنین عوارضی برای لیزر وجود ندارد.

    • N.n
      1399-09-15

      سلام وقت بخیر من ۱ روز بعد از لیزر کمی احساس درد در عضلات۹ پام دارم طبیعی هست این موضوع؟

      • دکتر شریفی
        1399-10-30

        با سلام و وقت بخیر

        این مسئله به لیزر موهای زائد ربطی ندارد.

  • lindi
    1399-07-04

    سلام
    روزتون به خیر
    من روی ساق پا لکه های سفید ناشی از ویتیلیگو دارم که بیشتر از 10 ساله تغییری در وضعیتشون ایجاد نشده. نه کمتر شده نه بیشتر

    میخواستم بپرسم با انجام لیزر موهای زاید در قسمت هایی غیر از این لکه ها مثل صورت امکان فعال شدن مجدد این بیماری وجود داره؟ مخصوصا در قسمت هایی که لیزر موی زاید انجام بشه

    • دکتر شریفی
      1399-08-26

      عرض ادب و احترام

      همیشه امکان فعال شدن ویتیلیگو خاموش وجود دارد بخصوص اگر رنگدانه هارا با لیزر موهای زائد هدف قرار دهید.
      لذا توصیه پزشکی این است که از این کار صرفنظر کنید.

  • Z
    1399-07-03

    سلام
    من بعد از یه جلسه لیزر متوجه نقطه های ریز سفید روسی ساق پاهام شدم
    خیلی میترسم
    راهنماییم کنین لطفا
    ایا درمان داره یا ن؟

    • دکتر شریفی
      1399-10-30

      با سلام و وقت بخیر

      احتیاج به کار خاصی نیست. بین ۲ تا ۶ ماهه حل می شود. جای نگرانی نیست.

  • ساحل
    1399-06-31

    سلام من از واجبی استفاده کردم ..یکم زیاد موند رو مقعدم سوخت ناحیه پشتم ..الان خیلی درد میکنه به نظر شما لیزر کنم خیلی درد میگیره؟ ترخدا جواب بدین من ۲ ساعت دیگ وقت دارم

    • دکتر شریفی
      1399-06-31

      عرض ادب و احترام

      به هیچ وجه تا زمان التیام ناحیه آسیب دیده مجاز به استفاده از لیزر موهای زائد نیستید.

  • آتنا
    1399-06-27

    سلام خسته نباشید مطالبتون خیلی عالی بودن و از این بابت از شما متشکرم فقط من ی سوالی داشتم. من 17 سالمه و میخام ک کل بدنمو لیزر کنم ولی بهم گفتن ک تو این سن اصلا ب درد نمیخوره و دوباره بعد از یکی دو سال برمیگرده و فایده ایی نداره،برای یکی از دوستانم هم همینگونه شد ایا واقعا درسته؟و ی سوال دیگه من بقیه ی قسمت های بدنم ب غیر از بیکینی موهای ب اون صورت ضخیمی نداره ایا بازم میتونم لیزر کنم یا بهتره انجام ندم و اگه بهتره انجام ندم پس چطوری باید از بین ببرمشون؟با تشکر

    • دکتر شریفی
      1399-06-29

      عرض ادب و احترام

      بله بهتر است در سن شما لیزر انجام نشود. مخصوصا در نواحی صورت. انجام لیزر بیکینی برای نازک شدن موهای آن مشکلی ندارد.

  • زهرا
    1399-06-24

    سلام من میخواستم موهای پشت لبم رو لیزر کنم اما موهای من خیلی نازک هست، ازونجایی که نوشتید لیزر موهای نازک رو ضخیم تر میکنه به نظرتون بابد لیزر و انجام بدم؟

    • دکتر شریفی
      1399-06-31

      با سلام و وقت بخیر

      خیر انجام لیزر ناحیه پشت لب توصیه نمی شود.

  • سبحان
    1399-06-22

    سلام برای لیزر موهای صورتم به کلینیک معتبر رفتم مشاورش گفت موهای صورت کرک محسوب میشن و موی زاید نیستن و ما اونا رو بهتون میگیم لیزر نکنید چون که بعد دوباره اینا درمیاد و به شکل مو زخیم و بدتر میشه
    پس چطور خانما میرن کل صورتشون رو لیزر میکنن موهاشون همه نرم و کرکیه
    میخواستم بدونم این صحت داره که مثلا خانما که موهای نازک و نرم داره صورتشون لیزر کنن بجای برطرف شدن بدتر بشه و پرتر شه صورت
    دستگاهشونم الکس ۲۰۱۸

    • دکتر شریفی
      1399-08-25

      با سلام و وقت بخیر

      بله لیزر کردن موهای کرکی ممکن است سبب ضخیم تر شدن آن ها شود.

  • سبحان
    1399-06-22

    سلام برای لیزر موهای صورتم به کلینیک معتبر رفتم مشاورش گفت موهای صورت کرک محسوب میشن و موی زاید نیستن و ما اونا رو بهتون میگیم لیزر نکنید چون که بعد دوباره اینا درمیاد و به شکل مو زخیم و بدتر میشه
    پس چطور خانما میرن کل صورتشون رو لیزر میکنن موهاشون همه نرم و کرکیه

  • ماهان
    1399-06-20

    سلام، من روز ۸ ام پریویم لیزر فول بادی با دستگاه الکس انجام دادم، این ماه نتیجه تست بارداریم مثبت شده، آیا تاثیری بر روی جنین داده؟

    • دکتر شریفی
      1399-07-12

      با سلام و وقت بخیر

      خیر هیچ گونه تاثیر سویی ندارد

  • R
    1399-06-14

    با سلام
    لیزر مو های زائد بدن برای کسانی که واریس دارن ضرره؟

    • دکتر شریفی
      1399-06-15

      با سلام و وقت بخیر

      خیر ضرری ندارد.

  • سحر
    1399-06-07

    سلام وقت بخیر من دیروز لیزر انجام دادم ی لحظه عینکمو برداشتم به طور اتفاقی تابش اشعه رو دیدم آیا چشمهام آسیب دیده؟

    • دکتر شریفی
      1399-09-01

      با سلام و وقت بخیر

      با مراجعه به پزشک متخصص چشم نگرانی خود را برطرف کنید.

  • مرضیه
    1399-06-05

    ببخشید من پوستم تیره هست دور سینه م رو لیزر کردم یه حاله ی قهوه ایی تیره شده انگار رندگدانه قهواه ایی نوک سینه پخش شده خواهش میکنم راهنمایی کنید درمان داره؟

    • دکتر شریفی
      1399-06-05

      با سلام و عرض ادب

      تغییرات از این نوع دو تا شش ماه بعد برطرف می شود.

  • فهیمه
    1399-05-24

    سلام، دیروز جلسه دهم لیزر با دستگاه دایوت انجام دادم ک بیکینی شدیدا دچار سوختگی شده ب حدی ک در بافت آن فرورفتگی ایجاد شده. خیلی نگرانم آیا قابل ترمیم هس؟

    • دکتر شریفی
      1399-05-26

      با سلام و وقت بخیر

      سوختگی کم ممکن است بوجود آید اما به دلیل اینکه شما اعلام کردین فرورفتگی بوجود آمده حتما باید به پزشک متخصص جهت درمان مراجعه فرمایید. بله قابل درمان می باشد.

  • ساحل
    1399-05-18

    سلام
    آیا امکان لیزر تمام موهای بدن وجود داره ؟

    • دکتر شریفی
      1399-05-20

      با سلام و وقت بخیر

      تا منظور شما از کل موهای بدن چی باشه ؟ اگر موهای زائد کل بدن هست. بله امکان لیزر فول بادی وجود دارد.

  • Kaira
    1399-05-09

    سلام و خسته نباشید.ببخشید من روی صورتم یه خال تقریبا گوشتی دارم رفتم لیزر موهای زائد برای صورتم، روی خالم رو هم انگار لیزر کردن و از دیروز خالم برجسته تر شده و یجور حالت التهابی هم داره.خودش به حالت اولش برمیگرده یا ممکنه تا آخر همینطور برجسته بمونه؟و ایا ممکنه باعث سرطانی شدنش بشه؟؟

    • دکتر شریفی
      1399-08-25

      با سلام و وقت بخیر

      روی خال ها را نباید لیزر کرد .
      التهاب آن از بین میرود و به حال اول برمی گردد.

  • دوست
    1399-05-09

    سلام و عرض ادب
    براي انجام ليزر فرمودين بايد دستگاه مناسب باطول موج كم باشه ميتونيد معرفي بفرماييد نام دستگاه مناسب رو كه براي بررسي و پيگيري اطلاع داشته باشيم تا مشكلي پيش نياد

  • حسین
    1399-05-07

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما.می خواستم بدونم که لیزر موی زاعد صورت از چند سالگی به بعد خوبه؟

    • دکتر شریفی
      1399-05-09

      با سلام و وقت بخیر

      سن خیلی مطرح نیست، اما بهترین سن برای انجام لیزر بعد از تکمیل رشد موهاست و اصولا بعد از ۳۰ سالگی لیزر تاثیر بسیار زیادی بر موهای زائد دارد.

  • Fatemeh
    1399-05-02

    سلام خسته نباشید ایا لیزر موهای کرکی رو از بین نمیبره؟؟
    پس موهای زائد و کرکی ک رو پشت و شکم هستن و چطور میتونیم از بین ببریم؟؟

    • دکتر شریفی
      1399-09-17

      با سلام و وقت بخیر

      خیر موهای کرکی با لیزر از بین نمیرود. از راهکارهای دیگه رفع موهای زائد استفاده کنید.

  • Zeinab
    1399-04-31

    سلام..من دوروزه لیزر بیکینی انجام دادم…پوستم لکه لکه نشده اما تیره شده‌.خیلی نگرانم ..رنگ پوستم برمیگرده یا نه؟؟آیا سوخته؟؟

    • دکتر شریفی
      1399-10-24

      با سلام و وقت بخیر

      بین ۲ تا ۶ ماه ممکن است زمان ببرد تا رنگ پوست شما به رنگ اولیه برگردد.

  • زهرا
    1399-04-30

    من هر سری که میرم لیزر انجام میدم اون روز و فرداش شدیدا خسته و کوفته م مثل آدمهای مریض. آیا واقعا بخاطر لیزر هست؟

    • دکتر شریفی
      1399-09-01

      با سلام و وقت بخیر

      خیر خستگی و کوفتگی از عوارض لیزر نمی باشد. علت را در جای دیگری دنبال کنید.

    • رها حسین زاده
      1401-01-16

      بخدا منم همین مشکل رو دارم کل بدنم کوفته س الان
      این از عوارض لیرز چون خیلیا بهش اشاره کردن?

  • سعادت
    1399-04-29

    باسلام من دوهفته پیش لیزر پوهای کل بدن و انجام دادم از دوروز پیش توبدنم جوش های چرکی شروع ب درومدن کردن که واقعا هم دردناک هستن.ایا میتونه از عوارض لیزر باشه؟و چکارکنم؟

    • دکتر شریفی
      1399-10-01

      با سلام و وقت بخیر

      کرم اوره ده درصد استفاده کنید تا دوهفته دیگر مشکل شما حل می شود. ضمنا برای انجام لیزر موهای زائد به مراکز معتبر که متخصص پوست و مو بر انجام لیزر نظارت دارد یا خود شخصا لیزر موهای زائد انجام می دهد مراجعه کنید.

  • وزيري
    1399-04-19

    سلام
    ميخواستم ببينم آيا ليزر باعث بوجود اومدن رگ هاي عنكبوتي يا به اصلاح واريس روي پا ميشه؟

    • دکتر شریفی
      1399-04-24

      با سلام و وقت بخیر

      خیر لیزر موهای زائد باعث بوجود آمدن این عارضه نمی شود.

  • nassss
    1399-04-18

    با سلام بنده میخواستم بیکینی رو لیزر کنم .یه خال گوشتی بالای ناحیه بیکینی دارم خواستم بدونم که اشعه ی لیزر این خالو تحریک میکنه یانه.خیلی سردرگمم. ممنون میشم راهنمایی کنید

    • دکتر شریفی
      1399-04-22

      با سلام و احترام

      با لیزر موهای زاید نباید خال ها زده شوند چرا که باعث تحریک خال یا احیانا سوختگی در محل خال می شوند. برای این منظور روی خال را می پوشانند و کار لیزر را انجام می دهند.

  • nana
    1399-04-15

    سلام .ببخشید من پوستم تیره است ایامشکلیه که لیزرکنم؟باعت تیره ترشدن پوستم نمیشه؟

    • دکتر شریفی
      1399-04-31

      با سلام و وقت بخیر

      خیر، لیزر مو اگر با دستگاه مناسب و اپراتور لیزر حرفه ای انجام شود عوارض این چنینی ندارد.

  • Wink
    1399-03-24

    سلام باید قبل از لیزر موهای زائد رو برداریم یا خیر؟؟

    • دکتر شریفی
      1399-03-26

      با سلام و وقت بخیر

      اگر منظور شما شِیو کردن موهای زائد قبل از لیزر مو می باشد پاسخ شما مثبت است. ۱ یا ۲ روز قبل از انجام لیزر باید موهای زائد خود را شِیو کنید.

  • سیروان ولی زاده
    1399-03-18

    سلام بنده پیوند کلیه شدم،۲۲ سالمه بدنم واقعا پر موه افتضاحه کمرم و سینمودستام همه جیی بدنم‌ مو داره ایا به خاطر شرایطم میتونم لیزر بکنم??

    • دکتر شریفی
      1399-04-31

      با سلام و وقت بخیر

      امکان لیزر کردن برای شما وجود دارد. مشکلی نیست. اما اینکه تا چه حد موجب برطرف شدن موهای زائد شما شود مشخص نیست.

  • مسعود
    1399-03-04

    سلام ببخشید لیزر برای صورت اقایان چه عوارضی داره و امکان اسیب ب پوست صورتم داره ؟

  • Shakila
    1399-02-27

    سلام
    آیا لیزر زیر بغل باعث فعال شدن هورمون هایی که باعث سرطان سینه می‌شود تاثیر دارد؟؟

    • دکتر شریفی
      1399-02-28

      سلام و وقت بخیر

      خیر چنین عوارضی وجود ندارد.

    • مينا
      1399-03-18

      سلام خسته نباشيد من كل بدنمو ديروز ليزر كردم به من عينك ندادن بزنم چند ماهه پيش عمل ليزيك چشم انجام دادم ممكنه اسيب برسونه به چشمم؟

      • دکتر شریفی
        1399-04-24

        با سلام و وقت بخیر

        بله امکان دارد آسیب وارد شده باشد. بهتر است با پزشک متخصص چشم خود در ارتباط باشید.

  • فاطیما
    1399-02-10

    سلام میخواستم بدونم اینکه میگن انجام لیزر روی بیکینی باعث نازایی و از بین رفتن تخمدانها میشه درسته یا از اساس غلط هستش ؟

    • دکتر شریفی
      1399-02-11

      با سلام و وقت بخیر

      اساسا اشتباه و غیر علمیست.

  • Mahsa
    1399-02-08

    سلام خسته نباشید.اینکه میگن لیزر در دراز مدت عوارض داره و باعث سرطان میشه درسته یا نه خواهش میکنم راهنمایی کنید واقعا سردرگمم!!!

    • دکتر شریفی
      1399-02-08

      با سلام و احترام

      خیر درست نیست.

  • میترا
    1399-02-01

    سلام
    وقت بخیر
    میخواستم بپرسم این درسته که لیزر نه تنها باعث از بین بردن موهای کرکی نمیشه حتی باعث ضخیم شدنش هم میشه؟

    • دکتر شریفی
      1399-02-06

      عرض ادب و احترام

      بله. بهترین شرایط برای لیزر پوست سفید و موهای ضخیم و سیاه است. اما متاسفانه موهای نازک نه تنها از بین نمی رود بلکه ضخیم تر نیز می شود.

  • مهناز
    1399-01-27

    با سلام، اینکه میگن لیزر بیکینی برای دختران باکره خطرناک هست درسته ؟ ایا عوارضی داره و باعث پارگی پرده بکارت می شود ؟

    • دکتر شریفی
      1399-01-28

      با سلام و وقت بخیر

      خیر و بازهم خیر.
      در طول سال های گذشته هیچگونه عوارضی برای دختران ایجاد نکرده است.

    • mamad
      1399-02-18

      سلام و عرض ادب
      ایا بعد از لیزر صورت کامل آقایان بازهم امکان رشد مو هستش ؟؟؟ایا ممکنه عوارضی داشته باشه که تا آخر عمر از بین نره

      • دکتر شریفی
        1399-02-24

        با سلام و وقت بخیر

        اگر لیزر صحیح انجام شود و دستگاه لیزر استاندارد باشد عوارضی ندارد. بله بعد از لیزر مو باز امکان رشد مو هست. اما موهای رشد کننده بعد از آن بسیار نازک خواهد بود.

    • Mhi
      1399-03-21

      با سلام
      من لیزر انجام دادم و زیر بغلم بعد از دو هفته ملتهب و قرمز شده و درد هم داره
      ایا از عوارض لیزر هست ؟

      • دکتر شریفی
        1399-04-05

        با سلام و وقت بخیر

        از عوارض لیزر نیست. اما ممکن است به دلیل ناشی بودن اپراتور آسیب به بافت شما وارد شده باشد. بهتر است به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

    • Mo
      1399-04-10

      سلام و عرض ادب
      امروز جلسه اول لیزر، اپراتور فراموش کرد به من عینک بدهد، موقع لیزر دست چند بار نور لیزر رو دیدم. آیا باعث آسیب به چشم میشه؟ نیاز به مراجعه چشم پزشک هست؟

      • دکتر شریفی
        1399-04-11

        با سلام و وقت بخیر

        اگر مشکلی مثل ابریزش چشم قرمزی و خارش وجود ندارد خیر فقط در حالتی مستقیما نور آن به چشم شما اصابت کرده باشد باید برای کنترل شبکیه چشم مراجعه کنید.

    • tina
      1399-05-16

      سلام
      من ده سال پیش به پیشنهاد یک متخصص پوست و مو ناحیه زیر صورت قسمت چانه رو هفت جلسه لیزر کردم. قبل از لیزر موی صورت من کاملا دخترانه و نازک بود. نه اینکه صورتم بدون مو بود ولی صورت و چانه ام موی کاملا طبیعی و دخترانه داشت ودر کل مویی نازیبا و ظخیم نداشتم.
      بعد از انجام لیزر متاسفانه دقیقا بخشی که لیزر شد اوت کرد و به طور خیلی نازیبا با رویش موی زاید ظخیم دربخش لیزر شده مواجعه هستم. به گونه ای که هر دوروز یکبار باید اصلاح کنم. ده سال از لیزر گذشته ولی رویش موی این ناحیه بدتر شده که بهتر نشده.
      ممنون میشم راه حل مناسب برای رفع این مشکل به من بگید

      • دکتر شریفی
        1399-08-25

        با سلام و وقت بخیر

        موهای کرکی نباید زده شود وگرنه ضخیم می شود .
        الان که ضخیم شده می توان لیزر کرد.

  • مونا
    1398-12-09

    واقعا لیزر موهای زائد عوارض وحشتناک نداره ؟

    • دکتر شریفی
      1398-12-09

      عرض ادب و احترام

      خیر، مواردی که در فضای مجازی و وب سایت ها هست فقط در صورتی ایجاد می شود که انجام لیزر توسط فرد غیر متخصص و با دستگاه های غیر استاندارد انجام شود.

      پیروز باشید

    • منا
      1399-12-20

      سلام من 5جلسه لیزر بدن رفتم از جلسه 3 کل دست و پاها م شکمم شد کبودی گفتن احتمالا موج زیاد استفاده شد و فلان جلشه بعدش گفتن حله مشکلی نیست رفتم دوباره بدنم کبودی زد این بت بیشتر انگار یکی زده باشتت طوری که تو یماه این کبودیا هنوز مونده و بازم جاهای از بدنم که کبودی نداشته کبود میشه و باز خوب میشه بعد گفتن نگران نباش غلظت خون داری نگفتی بهمون این بخاطر غلظت خونته ؟.
      الان سوالم اینه من غلط
      غلظت خون دارم اما انقد کمه دکتر گفت لازم نیست قرص مصرف کنی با ورزش حل میشه ایا این دلیلی برا کبودی های بدنم که بعد یماهم باز کبودی جدید در میاد ؟اها اینم بگم دوسه تا از کبودی ها بروزه ایجاد شدن و رفع شدن ولی الان جاشون درد میکنه ممنون میشم جواب بدید یا خدای نکرده بخاطر لیزر مشکلی پیش اومده برام؟؟؟؟؟

      • دکتر شریفی
        1400-01-12

        با سلام و وقت بخیر

        این مورد باید توسط پزشک متخصص خون بررسی و علت آن مشخص شود.

    • گلرخ
      1400-03-20

      سلام وقت بخیر
      به مرکز لیزری برای موهای زائد صورت مراجعه کردم اما اپراتور به اشتباه قسمتی از موهای سرم را هم لیزر کرده اند الان اندازه یک دایره خالی شده اون قسمت ازتون خواهش میکنم پاسخ بدید آیا ممکنه با یک بار که این اتفاق افتاده دیگه موهای سرم درنیاد؟

+مشاهده بیشتر