کاندید مناسب تزریق چربی

بهترین سن و کاندید مناسب تزریق چربی

پزشک : دکتر کامران کیان فوق تخصص جراحی پلاستیک دسته بندی : مقالات تزریق چربی

یکی از روش‌های محبوب برای فرم دهی، زاویه‌سازی و جوان‌سازی پوست صورت و بدن روش تزریق چربی است. تزریق چربی مزایای فراوانی برای زیباجو به همراه دارد، از طرفی پزشکان فراوانی در سراسر دنیا از آن به‌عنوان یک روش نتیجه‌بخش، ماندگار و کم‌ریسک استقبال می‌کنند. در این روش پزشک به کمک چربی‌های اضافی موجود در نوحی باسن، شکم و ران به اصلاح فرم صورت و بدن می‌پردازد.یکی از سؤالاتی که ذهن مراجعه‌کنندگان را هنگام تزریق چربی به خود مشغول می‌کند، این است که بهترین سن برای تزریق چربی چه زمانی است؟ برای پاسخ به این سؤال با ما همراه شوید.

هر عملی برای آنکه موفقیت‌آمیز شود، شرایط خاص خودش را دارد. در انتقال چربی، اغلب پزشکان معتقدند که زیباجو باید به بلوغ کامل جسمی رسیده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید تا انتها با ما همراه باشید.

کاندید مناسب تزریق چربی

عمل زیبایی تزریق چربی هر سال افراد زیادی را در سراسر جهان به خود جذب می‌کند. افرادی که تمایل به انجام عمل پیوند چربی دارند، لازم است تا با شرایط آن نیز آشنا شوند. یکی از راه‌های اطمینان از ایده‌آل بودن شرایط زیباجو این است که او توسط پزشک متخصص بررسی و معاینه شود.

معمولاً افرادی که شرایط زیر را دارند برای تزریق و پیوند چربی، شرایط ایده‌آل و مناسبی دارند. این دسته از افراد می‌توانند بدون هیچ مشکلی دوره درمان را سپری کنند و شاهد نتایج بی‌نظیری باشند. از مهم‌ترین شرایط تزریق چربی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تزریق چربی برای افراد بالای 18 سال مجاز است.
  • فرد کاندید به‌منظور استخراج و پیوند چربی باید دارای چربی اضافی در نواحی شکم، پهلو یا باسن خود باشد.
  • داشتن سلامت جسمانی کافی و عدم ابتلا به بیماری‌های خاص یکی دیگر از شرایط مهم تزریق چربی است.
  • فرد کاندید نباید به دخانیات و الکل اعتیاد داشته باشد.
  • زنانی که باردار یا شیرده هستند برای این عمل شرایط لازم را ندارند.
  • افرادی که تمایل دارند فرم بدن یا صورت خود را با کمترین ریسک اصلاح کنند.
  • افرادی که نسبت به نتایج واقع‌بین هستند و روحیه مثبتی دارند.

تزریق چربی

بهترین زمان برای تزریق چربی

تزریق چربی معمولاً با هدف فرم دهی و زیباسازی هرچه بیشتر صورت و بدن افراد انجام می‌شود. در این متد زیبایی، استخراج چربی از بدن خود فرد انجام می‌شود، همین موضوع سبب شده است تا این روش با بدن سازگاری بالایی داشته باشد. به‌منظور استفاده از مزیت‌های پیوند چربی، بهتر است افراد پس از رسیدن به سن بلوغ اقدام نمایند. انجام هر نوع عمل زیبایی قبل از رسیدن به سن بلوغ ممکن است نتایج مطلوبی را به دنبال نداشته باشد.

اما علت چیست، چرا نمی‌توان در سنین پایین تزریق چربی انجام داد؟ همان‌طور که می‌دانید بدن فرد نابالغ پیوسته در حال ‌رشد است، از طرفی بافت و اندام‌ها قبل از رسیدن به دوران بلوغ هر روز نسبت تغییر می‌کنند؛ بنابراین هرگونه دست‌کاری در اندام‌ها و صورت می‌تواند باعث بروز نتایج ناگواری در آینده شود. همچنین فردی که در سن بلوغ قرار دارد، هنوز به ثبات وزنی مناسب نرسیده است و دارای اختلالات هورمونی شدیدی در بدن است. تمامی این مسائل سبب می‌شود تا تزریق چربی قبل از سن بلوغ با عواقب خطرناکی همراه باشد.

برای تزریق چربی با کمترین ریسک پیشنهاد می‌شود این کار را تا سن 18 سالگی به تعویق بیندازید. بر اساس نظر متخصصین بهترین سن برای تزریق چربی سنین بین 25 تا 65 سال است. به‌عبارت‌دیگر افراد بعد از سن 70 سالگی و قبل از سن 18 سالگی هم نمی‌توانند نتیجه دلخواه خود را با تزریق چربی به دست آورند. در سنین بالای 70 سال، پوست بیشتر چربی خود را ازدست‌داده است و برای رفع چین‌وچروک به میزان بسیار زیادی چربی نیاز دارد.

تأثیر تزریق چربی

تزریق چربی از جمله روش‌های زیبایی است که بیشتر مراجعه‌کنندگان می‌توانند آن را بدون هیچ محدودیتی انجام دهند. کافی است سن شما از 65 سال کمتر باشد و شرایط جسمی خوبی داشته باشید؛ در این صورت به‌راحتی می‌توانید از مزایای فوق‌العاده تزریق چربی بهره‌مند شوید. متابولیسم بدن افراد در هر سن و سالی فرق دارد؛ بنابراین انتقال و تزریق چربی در هر سن می‌تواند نتایج منحصربه‌فرد خود را به دنبال داشته باشد و تأثیرات و ماندگاری متفاوتی از خود نشان دهد. تحقیقات نشان داده است تزریق چربی در سنین مناسب تاثیر بیشتری دارد؛ زیرا در این بازه سوخت‌وساز بدن متعادل‌تر است، در نتیجه چربی‌های تزریق شده بیشتر در بدن باقی می‌مانند.

انتقال چربی به پوست باعث می‌شود تا پوست شما دیگر حالت کدر، بی‌روح و چروکیده نداشته باشد. این مسئله در سنین بالاتر برای افراد از اهمیت بیشتری برخوردار است. بدن انسان به دنبال افزایش سن چربی زیادی از دست می‌دهد و همین موضوع در کنار کاهش کلاژن علت اصلی بروز چین‌وچروک، نازک شدن پوست و شل شدن آن است. همان‌طور که گفته شد، به کمک انواع عمل‌های زیبایی می‌توان عیوب بدن و صورت را اصلاح کرد.

تزریق چربی در کلینیک پارسا

بدون شک انتخاب یک کلینیک معتبر و مطمئن، برای انجام تزریق چربی اهمیت زیادی دارد. یکی از کلینیک‌های تخصصی معتبر در ایران، کلینیک پارسا است. این کلینیک با استفاده از به‌روزترین و کامل‌ترین تجهیزات و کادر مجرب و حرفه‌ای توانسته خدمات با کیفیتی به مراجعه‌کنندگان ارائه کند. همین مسئله سبب رضایت حداکثری مراجعه‌کنندگان شده است. در کلینیک پارسا کلیه خدمات زیبایی نظیر تزریق چربی، ژل، بوتاکس، کاشت مو و ابرو و … به زیباجویان ارائه می‌شود.

 شما عزیزان می‌توانید از آلبوم آنلاین عکس‌های خدمات زیبایی قبل و بعد کلینیک پارسا دیدن کنید و در صورت تمایل به انجام خدمات زیبایی با این مجموعه تماس بگیرید. این کلینیک خدمات تزریق چربی را به بهترین شکل و با به‌روزترین تجهیزات به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌کند.

تاریخ انتشار : 1401-10-14
سوالات متداول
  • چرا نمی‌توان در سنین زیر 18 سال تزریق چربی انجام داد؟

    بدن افراد در سنین بلوغ پیوسته در حال رشد و تغییر است، از طرفی متابولیسم و سوخت‌وساز نوجوانان بسیار بالا است؛ تمامی این موارد سبب می‌شود تا تزریق چربی در سنین زیر 18 سال با عواقب زیادی همراه باشد.

  • آیا تزریق چربی در سنین بالای 70 سال نتیجه‌بخش است؟

    نمی‌توان گفت تزریق چربی برای سنین بالا 70 سال مؤثر نیست. افراد در سنین بالاتر از 70 سالگی، چربی و کلاژن بیشتری از دست می‌دهند، بنابراین عمل پیوند چربی برای این دسته از افراد کمتر نتیجه‌بخش خواهد بود و نیازمند تزریق حجم بسیار زیادی از چربی است.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام