زاویه سازی صورت با تزریق چربی

زاویه سازی صورت با تزریق چربی | مزایا، هزینه و عوارض

پزشک : دکتر کامران کیان فوق تخصص جراحی پلاستیک دسته بندی : مقالات تزریق چربی

تزریق چربی با هدف جوان‌سازی و ترمیم نواحی مختلف بدن و همچنین زاویه ‌سازی صورت انجام می‌شود. این روش امروزه توانسته در بین مراجعه‌کنندگان محبوب و پرطرف‌دار شود، از طرفی پزشکان هم از آن استقبال خوبی می‌کنند. زاویه سازی صورت با تزریق چربی اگر در کلینیک‌های معتبر و به کمک پزشکان متخصص و باسابقه انجام شود، بسیار کم‌ریسک و بی‌خطر خواهد بود و نتایج بسیار خوبی را با خود به همراه خواهد داشت. در این روش پزشک به کمک چربی‌های بدن خود فرد سعی می‌کند تا به نواحی مختلف، فرم ایده‌آلی دهد.

تزریق چربی ماندگاری بالایی دارد و در مقایسه با سایر روش‌ها کاملاً ایمن و مطمئن است. در ادامه بیشتر درباره زاویه سازی صورت به کمک این روش با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد.

زاویه سازی به کمک تزریق چربی چیست ؟

بسیاری از افراد به‌صورت ژنتیکی فک کوچکی دارند و همین موضوع سبب می‌شود تا صورت آن‌ها فرم زیبایی نداشته باشد. فک از مهم‌ترین قسمت‌های صورت است که می‌تواند در زیبایی ظاهری نقش داشته باشد. امروزه با وجود پیدایش روش‌های مؤثر و کم خطری مانند تزریق چربی، تمایل افراد به برجسته‌سازی فک و زاویه سازی صورت بیشتر از قبل شده است. افراد می‌توانند در این روش با استفاده از بافت چربی اضافی خود به زاویه سازی فک و صورت بپردازند. توصیه می‌شود برای انجام زاویه ‌سازی حتماً به کلینیک‌های معتبر و مطمئن مراجعه کنید. تا به عوارض جانبی آزاردهنده و انواع حساسیت‌ها دچار نشوید.

روش تزریق چربی برای آن دسته از زیبا جویانی که تمایل دارند ویژگی‌های ظاهری صورت خود را بدون دردسر و عمل‌های جراحی پیچیده اصلاح کنند، مناسب است.

به‌طورکلی تزریق چربی به‌صورت زیر انجام می‌شود:

  • در قدم اول پزشک در یک جلسه مشاوره وضعیت کلی زیباجو را بررسی می‌کند و اگر شرایط مناسب بود، فرایند تزریق آغاز می‌شود.
  • برای شروع فرایند تزریق، پزشکان معمولاً از بک بی‌حس‌کننده موضعی مثل لیدوکائین استفاده می‌کنند تا درد تزریق برای زیباجو به حداقل کاهش یابد.
  • در قدم بعدی سلول‌های چربی به کمک لیپوساکشن و یک سوزن باریک متصل به کانول از بانک چربی (شکم، پهلو، باسن یا ران) استخراج می‌شود.
  • در مرحله بعدی، چربی در سانتریفیوژ پالایش و تصفیه شده و سلول‌های آسیب‌دیده جدا می‌شوند.
  • پس از آنکه چربی خالص شد، پزشک به کمک سرنگ مخصوص از آن‌ برای زاویه سازی صورت و فک مراجعه‌کننده استفاده می‌کند. تعداد سرنگ مصرفی بر اساس آناتومی فک و صورت هر زیباجو متفاوت است.
  • برای زاویه سازی صورت با تزریق چربی معمولاً پزشک به حدود 20 دقیقه زمان نیاز دارد. این مدت‌زمان بسته به مهارت پزشک ممکن است تغییر کند. افراد برای انجام این روش زیبایی نیازی به بستری شدن ندارند.

زاویه سازی با تزریق چربی

تاثیرات

همان‌طور که می‌دانید چربی پس از تزریق به‌مرور جذب بدن می‌شود و هرچه زمان بیشتری بگذرد، مسلماً این میزان جذب بیشتر هم خواهد شد؛ بنابراین لازم است به‌منظور رسیدن به نتایج مطلوب و رضایت‌بخش، تزریق چربی طی چند مرحله انجام شود. پزشک بعد از تزریق اولیه بر اساس شرایط بیمار تاریخ مراجعه بعدی را به او اعلام می‌کند.

انتقال و تزریق چربی به دلیل آنکه با استفاده از چربی‌های بدن خود افراد انجام می‌شود، عوارض جانبی و خطرات بسیاری کمی دارد؛ لذا فرد می‌تواند با کمترین دردسر به نتیجه دلخواه خود برسد. تأثیرگذاری تزریق چربی، زمانی بیشتر می‌شود که این کار توسط پزشک کاربلد و حاذق انجام شود. هرچه پزشک متخصص تجربه بیشتری در کار خود داشته باشد، فرم دهی فک و صورت زیباجو بهتر و دقیق‌تر انجام خواهد شد. در غیر این صورت ممکن است به دلایلی مثل تزریق زیاد چربی، زاویه مناسبی در فک ایجاد نشود. پس در وهله اول از مهارت و تجربه پزشک خود مطمئن شوید.

معمولاً تأثیرات تزریق چربی همان روزهای اول حس می‌شود. پس از درمان، فک زاویه‌ بهتر و طبیعی تری پیدا می‌کند. درصورتی‌که جلسات تمدید تزریق چربی منظم انجام شود، نتایج می‌تواند تا حدود 1 سال ماندگار باشد.

فواید و مزایا

 تزریق چربی یکی از روش‌های رایج و پرطرفدار برای زاویه سازی فک و زیبایی صورت است. با انتقال چربی مناطق خالی از صورت که حالتی گرد دارند، پر می‌شوند. تزریق چربی به این نواحی سبب تقویت زاویه استخوان و فک پایین خواهد شد. از مزیت‌های روش تزریق چربی می‌توان به ماندگار بودن آن و اقتصادی بودن آن اشاره کرد. این روش می‌تواند در کوتاه‌مدت نتایج بسیار خوبی را برای زیباجو به وجود آورد. البته انتخاب کلینیک معتبر و پزشکان مجرب نیز برای رسیدن به نتایج مطلوب بی‌تأثیر نیست. تزریق چربی برای کانتورینگ و زاویه‌سازی فک معمولاً نتایج رضایت‌بخش و درخشانی به همراه دارد.

از دیگر مزیت‌های زاویه سازی صورت با تزریق چربی می‌توان به نتیجه‌بخشی بالا و سریع، آسان بودن روش، کم تهاجم بودن آن، دوره نقاهت کوتاه، بدون درد بودن، عوارض جانبی کم، ماندگاری بالا نسبت به روش‌های مشابه و انجام تزریق بدون بیهوشی اشاره کرد. تزریق چربی علاوه بر مدلینگ چهره در لاغری و خوش‌فرمی اندام شما نیز تأثیرگذار است؛ زیرا در این متد زیبایی متخصص اغلب از چربی‌های اضافی شکم و پهلو استفاده می‌کند.

تزریق چربی

عوارض و خطرات احتمالی

عوارض تزریق چربی به نسبت سایر روش‌های زیبایی کمتر و جزئی‌تر است؛ زیرا در این روش پزشک از بافت چربی خود فرد جهت تزریق استفاده می‌کند. اما گاهی می‌بینیم که برخی از افراد از عوارض جانبی ناشی از تزریق چربی شکایت می‌کنند. یکی از علل بروز عوارض جدی بی‌تجربه بودن و بی‌دقتی پزشک هنگام تزریق است. سپردن کار به مراکز  غیرمعتبر و ناشناخته نیز سبب بروز مشکلات جدی برای زیباجو می‌شود. علاوه بر این افرادی که مراقبت‌های توصیه شده پزشک بعد از تزریق چربی را جدی نمی‌گیرند هم با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شوند.

از جمله عوارض جانبی تزریق چربی غیراصولی می‌توان به التهاب در قسمت تزریق شده، عفونت، خونریزی، عدم تقارن بعد از زاویه‌سازی صورت، ایجاد کبودی و ورم بعد از تزریق چربی و احساس درد اشاره کرد.

نکات و توصیه‌ها

پس از آنکه زاویه سازی صورت با تزریق چربی انجام شد، لازم است تا زیباجو یک سری مراقبت‌های ویژه را رعایت کند و از این طریق عوارض جانبی را به حداقل کاهش دهد. تنها در این صورت او می‌تواند از نتایج نهایی لذت ببرد. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از تزریق چربی اشاره خواهیم کرد:

  • بعد از اتمام فرایند تزریق هرگز به ناحیه تحت درمان دست نزنید، پرهیز از دست زدن به نواحی تزریق شده خطر ابتلا به انواع عفونت‌ها را کاهش می‌دهد و از حرکت کردن چربی جلوگیری می‌کند.
  • شما می‌توانید پس از گذشت 24 ساعت، صورت خود را با شامپوی مخصوص بشویید و خشک کنید. توصیه می‌شود این کار را به‌آرامی انجام دهید و از وارد کردن هرگونه فشار اضافی بپرهیزید.
  • هرگز بعد از تزریق روی صورت خود نخوابید، می‌توانید از چند بالشت برای تنظیم حالت سر خود استفاده کنید. این کار را تا زمانی که چربی در جای خود ثابت شود، انجام دهید. خوابیدن طولانی‌مدت روی صورت نتیجه‌ای جز بد فرمی صورت شما و جابه‌جایی چربی تزریق شده به دنبال نخواهد داشت.
  • منطقه تحت درمان را هر روز تمیز کنید و بعد از سه الی چهار روز ناحیه‌ای که از آن چربی استخراج شده و ناحیه‌ای که به آن چربی تزریق شده است را  با محلول الکلی و پنبه استریل تمیز کنید.
  • سعی کنید در طول دوره نقاهت از مواد آرایشی و چرب استفاده نکنید.
  • داروها و مکمل‌هایی که پزشک برای شما تجویز کرده است را سر موقع و دقیق مصرف کنید تا دوره نقاهت شما به‌خوبی و در کمترین زمان ممکن سپری شود.
  • هرگز در دوره نقاهت خود از دخانیات و مشروبات الکلی استفاده نکنید، این کار دوره نقاهت شما را طولانی تر می‌کند و ممکن است عوارض جانبی را تشدید نماید.
  • گرما، اشعه و نور مستقیم دشمن چربی‌های تزریق شده هستند؛ بنابراین در طول دوره درمان و نقاهت خود کمتر در مقابل هوای گرما و نور خورشید قرار بگیرید.

قبل و بعد از تزریق چربی

هزینه تزریق چربی

میزان استخراج چربی از بدن زیباجو تا حدودی به نظر و درخواست متقاضی بستگی دارد. معمولاً امکان استخراج چربی برای حدود 10 جلسه تزریق چربی وجود دارد. یکی از سؤالات رایج مراجعه‌کنندگان در انجام متدهای زیبایی، بحث هزینه آن است. هزینه زاویه سازی صورت با تزریق چربی در هر فرد متفاوت است و به عوامل مختلفی مثل حجم چربی استخراج شده، وسعت ناحیه مورد تزریق، فرم موردنظر زیباجو و صلاحدید پزشک متخصص بستگی دارد.

هزینه زاویه سازی صورت با تزریق چربی در کلینیک زیبایی پارسا بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان می باشد.

هزینه تزریق چربی شامل بیمه نمی‌شوند، به‌عبارت‌دیگر کلیه هزینه‌های ناشی از عمل زیبایی برعهده خود زیباجو است. زیباجویان عزیز می‌توانند جهت کسب اطلاعات دقیق‌تر از هزینه‌های تزریق چربی برای زاویه ‌سازی فک با مشاورین کلینیک فوق‌تخصصی پوست و مو پارسا تماس بگیرند.

تاریخ انتشار : 1401-10-16
سوالات متداول
  • زاویه سازی صورت با تزریق چربی برای چه کسانی مناسب است ؟

    معمولاً افرادی دارای فک‌های عریض، پهن و مربعی هستند و یا چانه آنها فرم دایره‌ای و بدون زاویه دارد، کاندید خوبی برای زاویه سازی صورت به کمک تزریق چربی هستند. سلامت عمومی از دیگر مواردی است که در زاویه سازی صورت اهمیت دارد. افرادی که به بیماری خاصی مبتلا هستند در بیشتر مواقع نمی‌توانند زاویه سازی را انجام دهند، مگر آنکه پزشک به آنها اجازه دهد.

  • هزینه زاویه سازی صورت با تزریق چربی بیشتر است یا تزریق ژل ؟

    قیمت زاویه‌ سازی صورت با تزریق چربی نسبت به زاویه ‌سازی به کمک ژل بالاتر است. این افزایش قیمت تا حد زیادی به مراحل اجرای کار مربوط می‌شود. در پروسه تزریق چربی، پزشک باید از بانک موردنظر مقداری چربی استخراج کند و آن را به کمک دستگاه سانتریفیوژ خالص نماید.

    در مرحله بعد او باید این چربی تصفیه شده را با دقت به محل موردنظر تزریق نماید. این مراحل در تزریق ژل وجود ندارد و همین عامل سبب قیمت ارزان‌تر روش تزریق ژل است. اما صرفاً نباید به هزینه‌ها توجه کرد، توصیه می‌شود قبل از هر چیز انتظارات و توقعات خود، نتیجه نهایی کار، میزان ماندگاری و کیفیت را مدنظر قرار دهید و سپس برای اصلاح فرم صورت خود اقدام کنید.

  • زاویه سازی صورت با تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

    اگر دوام و ماندگاری کار بیشتر از عوارض آن برای شما اهمیت دارد، می‌توانید از روش تزریق ژل جهت زاویه سازی فک خود استفاده کنید؛ زیرا تزریق چربی بسته به متابولیسم بدن زیباجو ماندگاری دارد و گاهی ممکن است بخشی از سلول‌های چربی از دست برود. اما درصورتی‌که قصد دارید اصلاح فرم صورت خود را با کم‌ترین ریسک و به شکل کاملاً طبیعی انجام دهید، ما به شما تزریق چربی را پیشنهاد می‌کنیم.

  • چرا تزریق چربی کم عارضه و کم‌ریسک است؟

    همان‌طور که گفته شد پزشک برای تزریق چربی از چربی‌های اضافی بدن خود فرد استفاده می‌کند، همین موضوع سبب سازگاری بالای بدن در مقابل تزریق خواهد شد.

  • تعداد جلسات تزریق ژل بیشتر است یا تزریق چربی ؟

    هنگامی که زیباجو روش تزریق چربی را برای زاویه‌سازی صورت خود انتخاب می‌کند، باید در نظر داشته باشد که در این روش نیازمند دوز بالایی از چربی است. این موضوع تا حد زیادی به جذب چربی تزریق شده بستگی دارد. تزریق چربی برخلاف تزریق ژل نهایتاً دو بار انجام می‌شود. اما تعداد دفعات تزریق ژل ممکن است چندین بار تکرار شود.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام