رنگ کردن ابروها قبل از کاشت

آیا رنگ کردن ابروها قبل از کاشت خطرناک است ؟

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه کاشت ابرو

کاشت ابرو، موثرترین و ایمن ترین روش برای آن دسته از افرادی است که دچار ریزش ابرو شده اند و یا از حجم ابروهای شان کاسته شده است. ریزش ابرو مساله ای است که می تواند بنا به دلایل مختلفی مانند بالا رفتن سن، تغییرات هورمونی، ابتلا به بیماری و یا مصرف داروی خاصی اتفاق بیفتد که بر زیبایی ظاهری تاثیر می گذارد و اعتماد به نفس را پایین می آورد.

کاشت ابرو به یک سری آمادگی ها نیاز دارد که خود فرد باید نسبت به رعایت های مراقبت هایی چه قبل از کاشت و چه بعد از آن، دقت به خرج بدهد تا نتایج ایده آل تری حاصل گردد که از جمله این مراقبت ها می توان به رنگ کردن ابروها قبل از کاشت اشاره کرد که در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

آیا می توان قبل از کاشت، ابروها را رنگ کرد؟

کاشت ابرو ممکن است ساده به نظر برسد، اما در واقع پروسه پیچیده ای دارد چرا که فولیکول ها باید از ناحیه پشت سر برداشته و به ابروها پیوند زده شوند و تمامی مراحل از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند و هیچ گونه آسیبی نباید به گرافت ها وارد شود. در خصوص رنگ کردن ابروها قبل از کاشت گفته می شود که از انجام آن خودداری شود، چرا که رنگ ها حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند به عمق فولیکول ها نفوذ کرده و آن ها را ضعیف کنند و زمانی که برای پیوند انتخاب می شوند، استحکام کافی را ندارند و بعد از جراحی، نتایج چندان ایده آلی حاصل نخواهد شد.

از این رو، توصیه می شود حداقل به مدت دو ماه قبل از کاشت، از رنگ کردن ابروها خودداری شود و اگر موهای ابرو سفید شده اند و یا رنگ دلخواه تان را ندارند از مداد یا سایه ابرو که آسیبی به فولیکول ها وارد نمی کنند، استفاده کنید.

دلایل منع رنگ کردن ابروها قبل از کاشت

یکی از مهم ترین موارد در موفق آمیز بودن نتایج کاشت ابرو، مرحله برداشت فولیکول هاست که باید بهترین فولیکول ها برای پیوند انتخاب شوند تا بعد از کاشت، هیچ گونه تفاوتی با موهای ابرو نداشته باشند و نتایج طبیعی را شاهد باشیم. به همین خاطر است که فولیکول ها عمدتا از قسمت پست سر که نسبت به ریزش مقاوم هستند، برداشته می شوند اما در کنار آن باید به یک سری موارد نیز اهمیت داده شود که رنگ کردن ابرو از جمله آن هاست و دلایل ممنوعیت این کار عبارت است از این که:

  • بهتر است ابروها زمان کاشت، رنگ طبیعی داشته باشند چرا که در صورتی که موهای سفید یا جو گندمی، رنگ شده باشند، تیره شدن ناحیه گیرنده می تواند مشکلاتی را برای پزشک در تشخیص ناحیه دقیق کاشت ایجاد کند.
  • استفاده از رنگ های شیمیایی می تواند منجر به بروز حساسیت پوستی یا عوارضی مانند زخم و عفونت در ابروها شود، که خود می تواند روند پیوند را مختل کند و نتایج دلخواهی حاصل نشود.

رنگ کردن ابروها

کوتاه کردن ابروها

یکی از اقداماتی که اغلب خانم ها انجام می دهند این است که ابتدا ابرو ها را کوتاه و سپس رنگ می کنند، که این نکته را باید در نظر داشته باشید که زمان کاشت، ابروها باید حداقل 5 میلی متر رشد کرده باشند و افرادی که قبل از جراحی، ابروهای خود را کوتاه و رنگ می کنند، نباید انتظار نتایج ایده آلی را داشته باشند. به همین خاطر، در جلسات مشاوره بر این موضوع تاکید می شود که به مدت دو ماه قبل از کاشت از هر گونه اعمال تغییر یا دستکاری در ابروها خودداری کنید.

توصیه‌های قبل از کاشت ابرو

تا این جا متوجه شدیم که قبل از کاشت، از کوتاه کردن یا رنگ کردن ابروها باید خودداری شود، اما نیاز است که مراقبت های دیگری هم در نظر گرفته شود تا بهترین نتایج کسب گردد. از جمله این مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از مهم ترین اقدامات این است که از استعمال سیگار و دخانیات از چند هفته قبل باید خودداری شود، آن هم به این دلیل که نیکوتین موجود در سیگار می تواند بر روند ترمیم تاثیر بگذارد و احتمال بروز عوارضی مانند عفونت را افزایش خواهد داد.
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین، ژلوفن و نوافن، مکمل های گیاهی یا ویتامین ها از ده روز قبل از کاشت ابرو باید قطع شوند، چرا که این داروها با رقیق کردن خون، احتمال خونریزی را در طول مراحل جراحی و بعد از آن افزایش می دهند.
  • مصرف داروی ماینوکسیدیل که به منظور درمان ریزش ابرو توسط پزشک تجویز می شود، باید یک هفته قبل از جراحی قطع شود.
  • از آن جایی که تا چند روز بعد از کاشت، نمی توانید حمام بروید، توصیه می شود شب قبل از جراحی استحمام کنید تا پوست و موها کاملا تمیز و عاری از هر نوع آلودگی باشند.
تاریخ انتشار : 1401-09-17
سوالات متداول
  • آیا کاشت ابرو را می توان روی تاتو انجام داد؟

    در صورتی که قبلا روش هایی مانند هاشور یا تانو انجام داده اید، می توانید برای کاشت ابرو نیز اقدام کنید و نیاز است که ابتدا تاتو از روی ابرو پاک شود. حتی شما می توانید قبل از کاشت، روش هایی مانند میکروبلیدینگ یا میکروپیگمنتیشن را انجام دهید تا نتایج زیبایی بیشتری حاصل گردد.

  • چه مدت بعد از کاشت می توان ابروها را رنگ کرد؟

    توصیه می شود شش تا نه ماه، برای رنگ کردن ابروها بعد از کاشت صبر کنید و اجازه دهید که زخم ها و پوست کاملا ترمیم پیدا کنند. از طرفی، ابروها چند ماه اول بعد از کاشت دچار ریزش می شوند و تقریبا شش ماه زمان می برد تا همانند ابروهای طبیعی رشد کنند.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام