دلمه های بعد از کاشت مو

دلمه های بعد از کاشت مو | علت ایجاد، درمان و توصیه ها

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : توصیه‌های کاشت مو

مواجهه با عوارض جانبی بعد از انجام عمل کاشت موی طبیعی اجتناب ناپذیر است. از شایع ترین عوارض جانبی روش های کاشت مو، ظاهر شدن دلمه هایی روی پوست سر است که برای بیماران بسیار ناخوشایند است. در ادامه ، در مورد این دلیل ایجاد و نحوه درمان این عارضه را توضیح می دهیم.

دلمه های بعد از کاشت مو

همان طور که اشاره شد، به وجود آمدن دلمه بعد از کاشت مو یکی از متداول ترین عوارض بعد از کاشت مو است. بعد از ایجاد برش های لازم برای کاشت مو در پوست سر، بافت آن ناحیه شروع به ترشح مواد منعقد کننده ی خون می کند. این فرآیند به ترمیم زخم کمک می کند. در واقع دلمه ها پوسته ی زخم هایی هستند که اطراف هر کدام از پیوند های انجام شده شکل می گیرد. این عارضه کاملا طبیعی است و معمولا از روز دوم ظاهر می شود.

زمان بهبود دلمه های بعد از کاشت مو

دلمه ها در روز دوم یا سوم بعد از کاشت مو به وجود می آیند، اما بلافاصله از بین نمی روند. زیرا بسیار محکم به پوست چسبیده اند. معمولا این دلمه ها تا چند روز در بخش های گیرنده ی پیوند و پیشانی وجود دارند و سپس خود به خود از بین می روند. اگر مراقبت های بعد از کاشت مو را کامل رعایت کنید، این دلمه ها بدون هیچ مشکلی طی چند روز بهبود می یابند. در غیر این صورت ممکن است بیمار در این نواحی دچار عفونت شود و به درمان و مراقبت های ویژه نیاز پیدا کند. دلمه ها باید به روش مناسب درمان شوند تا اثری روی پوست بیمار باقی نماند.

دلمه های بعد از کاشت مو

توصیه هایی برای درمان دلمه های بعد از کاشت مو

دلمه ها چند روز بعد با رعایت مدل شستشوی بعد از کاشت مو خود به خود بهبود می یابند. اما اگر گسترش پیدا کردند یا در نواحی پیوند شده خون ریزی مشاهده کردید، در اولین فرصت به پزشک خود مراجعه کنید. زیرا بی توجهی به درمان این عارضه ممکن است باعث عفونت شود. عفونت به فولیکول های کاشته شده آسیب می رساند و از رشد مو در آن ها اختلال ایجاد می کند. همچنین ممکن است باعث ریزش فولیکول های پیوند شده شود.

مرطوب نگه داشتن پوست سر بعد از کاشت مو

مرطوب نگه داشتن پوست سر تا ده روز به روند بهبودی دلمه ها کمک می کند. استفاده از این مرطوب کننده ها باعث می شود که جراحت و دلمه ها سریع تر ترمیم شوند. می توانید از اسپری آب، روغن ، سرم و فوم های مرطوب کننده استفاده کنید. محل مورد نظر را طی شبانه روز چندین بار اسپری کنید و مرطوب نگه دارید. استفاده از آنتی بیوتیک از عفونت و بستن دلمه ها بعد از کاشت مو جلوگیری می کند.

 استفاده از ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا خاصیت ضد التهابی و ترمیم کنندگی بالایی دارد. اگر مطمئن هستید که به ژل آلوئه ورا حساسیت ندارید نوع خالص آن را تهیه کرده و روی دلمه ها بمالید. این ژل به ترمیم پوست کمک کرده و التهاب دلمه ها را کاهش می دهد. پس از مدتی دلمه ها می ریزند و از بین می روند.

ژل آلوئه ورا

رعایت بهداشت و شست و شوی مرتب با استفاده از شامپو های مخصوص

ممکن است شستن سر با وجود دلمه ها برایتان کار بسیار سختی باشد، اما برای جلوگیری از عفونت بعد از کاشت مو حتما باید محل جراحی را تمیز نگه دارید. اگر نمی دانید چطور این کار را انجام دهید، به کلینیک مراجعه کرده و با نظارت و کمک کادر درمان به شستشوی سرتان اقدام کنید.

اگر قصد دارید خودتان در خانه سرتان را بشویید، مقداری شامپو بچه را با مقداری آب ترکیب کنید سپس بدون اینکه به بخش های گیرنده و دلمه ها دست بزنید، سرتان را به آرامی بشویید. مراقب باشید که به هیچ وجه ناخن هایتان به دلمه ها برخورد نکند. استفاده از دوش و فشار آب زیاد به فولیکول ها آسیب می رساند. بنابراین توصیه می شود به جای دوش از ظرف آب برای آب کشی استفاده کنید. برای خشک کردن سرتان از حوله استفاده نکنید. اجازه دهید هوای آزاد رطوبت اضافی سرتان را بگیرد.

حداقل تا نه روز پس از جراحی کاشت مو، به این روش سر خود را بشویید.

از روز دهم به بعد می توانید از شامپوهای دارویی مخصوص استفاده کنید. همچنین می توانید برای از بین بردن زخم های بعد از کاشت مو دو ساعت قبل از حمام به سر خود روغن بمالید. تا چهار الی پنج  روز از روغن استفاده کنید. پوست سر شما و فولیکول های آن می توانند پانزده روز پس از کاشت خود را با PH شامپوهای معمولی سازگار کنند. رفته رفته با بهتر شدن دلمه ها، می توانید زخم های خشک شده و پوسته ها را با سر انگشتان خود از روی پوست بردارید.

کمپرس سرد و ماساژ ناحیه پیشانی

استفاده از کیسه یخ ژله ای یا کمپرس سرد مویرگ های کوچک خونی را منقبض کرده و جریان خون در بافت را کاهش می دهد و به این ترتیب به بهبود دلمه ها کمک می کند. کمپرس سرد را مستقیما روی بخش های پیوند شده قرار ندهید. چون به پیوندهای کاشته شده آسیب می رساند.  بلکه باید آن را روی پیشانی و چشم هایتان قرار دهید. توجه داشته باشید که نباید بیش از حد این کار را انجام دهید.

شستشوی سر

پرهیز از مصرف رقیق کننده های خون

برخی از مواد غذایی یا داروها باعث رقیق شدن خون می شوند. مثل کافئین، الکل، غذاهای پر از ادویه، سیر و برخی مولتی ویتامین ها و آسپرین. هر چه خون رقیق تر شود، خونریزی بیشتر خواهد شد. در این شرایط زخم های بزرگتری ایجاد می شوند و بافت پوست به مدت زمان بیشتری برای بهبودی نیاز خواهد داشت. قبل از انجام کاشت مو، داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین نباید مصرف شوند. اگر به دلیل بیماری ناچار به مصرف روزانه ی آسپرین یا سایر رقیق کننده های خون هستید، باید حتما پزشک خود را در جریان بگذارید تا در صورت لزوم مصرف این داروها را قطع کنید.

یک الی دو هفته بعد از کاشت مو از داروهایی مثل آسپیین و ایبوپروفن استفاده نکنید. زیرا این داروها رقیق کننده ی خون هستند. تیلنول می تواند جایگزین مناسبی برای این مسکن های سردرد باشد. با گذشت زمان زخم و دلمه ها بهبود می یابند و احتمال خونریزی کم تر می شود. 

پرهیز از فعالیت های ورزشی سنگین

حداقل به مدت ده روز فعالیت های بدنی سنگین انجام ندهید. فعالیت های ورزشی سنگین و تعریق، فشار خون را افزایش می دهند. در نتیجه خونریزی افزایش یافته و دلمه ها بیشتر می شوند. به این ترتیب مدت زمان بهبودی نیز طولانی تر می شود. گاهی ممکن است دلمه ها بترکند و منجر به ایجاد لخته خون و عفونت شود.

موقعیت سر هنگام خواب

رعایت نحوه صحیح خوابیدن بعد از کاشت مو بسیار با اهمییت است. با استفاده از دو بالش زیر گردن خود، سر را بالا نگه دارید . بالا نگه داشتن سر مخصوصا هنگام خواب به بهبود وضعیت دلمه ها کمک می کند. زیرا از آسیب و تماس با دلمه ها جلوگیری می شود.

خوابیدن بعد از کاشت مو

درمان با دارو

استفاده از آنتی بیوتیک ها می تواند از بروز عفونت و بستن دلمه  بعد از کاشت مو جلوگیری کند. داروهای ضد التهابی نیز علاوه بر تسکین درد ، می توانند تاثیر مثبتی بر دلمه ها داشته باشند. همچنین ممکن است پزشک متخصص داروهای مخصوصی برای کاهش و یا بهبود دلمه های روی سر برایتان تجویز کند که باید بلافاصله بعد از کاشت مو مصرف بشوند.

داروهای استروئیدی مثل کنالوگ، مدرول و تریامسینولون نیز موثر هستند. استفاده استروئیدها حتما باید با مشورت پزشک باشد.

تاریخ انتشار : 1402-02-06
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • آیدین
    1400-09-14

    سلام حدود ۱۵ روز از کاشت من به روش fit میگذره در روز ۱۵ دهم یا روغن بادام تلخ دلمه هارو ماساژ دادم به آرامی به سمت پایین و خیلی هاشو از سرم جدا کردم وبعد سرمو با آب ولرم شستشو دادم دلمه ها همراه با مو بودن . آیا صدمه ای به ریشه مو هام زدم ؟ هیچ خونریزی نداشتم فقط جاشون یه جورایی درد میکنه .

  • فرزاد
    1400-05-09

    باسلام
    بنده بعد از دوازده روز روزانه 3 مرتبه شستشو ابتدا با سرم بود بعد با کف و اسپری آب بود بعد از دوازده روز دلمه ها رو آغشته کردم به روغن بادام به آرامی با نوک انگشت نرمی ماساژ نرم دادم موهای سیاه با دلمه ها می ریخت.

  • هیوا
    1399-12-12

    با سلام وقت شما بخیر، بنده ۱۵ روز از کاشت موهام گذشته و زخمهای سرم کامل خوب شده و هر روز هم با آب پاش و آب سرم و شامپو بچه موهام رو شستم فقط سوال من اینه که دلمه ها رو بعد از شستن که کاملا نرم شده بود با حوله به آرامی پاک کردم آیا مشکل خاصی پیش نمیاد چون واقعا نگرانم و خیلیا میگن که خودش باید بیافته؟

  • Reza
    1399-12-04

    سلام .من روزبیستم کاشت برای ریختن دلمه ها بمدت چهل دقیقه با روغن زیتون بصورت دورانی وآرام باعث ریختن دلمه هاشدم آیا اشتباه کرده ام ومشکلی پیش خواهدآمد.ضمنا حدودبیست تارموهم دراین کارریزش داشتن.خوهشا جوابموبدین.

  • رضا
    1399-12-03

    سلام بنده بعدازبیست دلمه های سرم را که خیلی زیادبودن باچرب کردن توسط روغن زیتون بمدت 40دقیقه باانگشتانم مالش داده وازسرم جداکردم الان خیلی استرس دارم که نکنه اشتباه کردم ومشکلی درآینده پیش بیاید آیا امکان داره مشکلی برای کاشتها درآینده ایجادبشه یانه؟

  • سعید
    1399-10-24

    سلام الان بیست روز از کاشت موهام میگذره آیا موهای قسمت پشت سر و دور سر که محل برداشت و اهدا کننده هست رو میتونم با ماشین اصلاح کوتاه کنم

    • ناشناس
      1401-01-30

      خیر، تا مدت ۶ ماه نباید استفاده گردد.

  • مجید
    1399-10-22

    سلام و خسته نباشید
    سوالم اینه که درد و سر بودن ناحیه برداشت ،( پشت سر) چند روز بعد از عمل بافی میماند .ممنون

    • ناشناس
      1400-11-20

      سه روز

  • حمیدرضا
    1399-10-16

    سلام من ۵ روزه که کاشت مو انجام دادم، خیلی خوب مراقبت کردم اما به انداره دو رگه در سمت چپ جلوی سرم انگار دلمه ها ریختن به نظرتون طبیعیه؟ پزشکم میگه آمپول ویتامین E بزنم تو سرم

  • رضا
    1399-10-09

    سلام خسته نباشی من ۱۴روز کاشت انجام دادم روسرم روغن زیتون زدم و اروم ماساژ دادم ودلمه ها دارن در میان بعضی هاشون با مو هست یجور موی سیاه انگار سوخته مشکلی پیش نمیاد که

    • رضا ۵۰ ساله
      1399-12-13

      سلام
      من یک هفته از کاشت موهام میگدره و امروز که دست کشیدم روی موهای کاشته شده متوجه شدم دلمه ها بشکل پوسته شدند و‌منم دست کشیدم همشون رو ریختم تعداد کمی هم ساقه مو گهگاهی میریخت الان فکرم درگیر شده و خیلی نگران شدم خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید

    • عباس
      1400-06-15

      سلام.نه مشکلی پیش نمیاد

  • محمد
    1399-10-04

    با سلام ، دانه های سفیدی شبیه به پوست روی نوک موهای کاشته شده ام وجود دارد با وجود گذشت ۱۵ روز از کاشت میترسم با دست آنهارا جدا کنم چون چندتاشو که جدا کردم موها هم‌باهاش جدا میشدند ، لطفا راهنمایی بفرمایید

  • مهدی
    1399-09-06

    سلام وقت به خیر. از روز هفتم بعد از کاشت ریزش دلمه ها همراه با تار مو طبیعیه ؟ و اینکه دلمه ها که خشک شدند با دست برداریم مشکلی هست ؟ ممنون

  • جواد
    1399-09-05

    سلام وقت بخیر من اینجا میبینم که شما میگین حمام اصلی که باید دلمه ها رو بکنیم باید حدود چهارده روز بعد ا ز کاشت انجام بشه ،ولی من یه هفته پیش کاشت داشتم دکترم میکفت سه روز بعد حمام اصلی باید برم و دلمه ها رو بکنم ،آیا روش ها فرق دارن

  • علی رضا
    1399-09-04

    سلام وعرض ادب خسته نباشید
    من یه سوالی دارم ۱۲ روز بعد از کاشت موهام دلمه هارو که خشک شده بودن به ارامی با دست کندم وفقط مو وزخم ها کنده میشدن ن خون ریزی ون دردی داشت بنظرتون به ریشه ها صدمه وارد شده اگه میشه راهنمایم کنین استرس بدی دارم

  • سعید
    1399-08-13

    سلام. من دو ماهه که کاشت مو انجام دادم. پوست سرم خیلی چربه و هر روز موهامو میشورم. هر روز قبل از شست و شو در ناحیه کاشت چند نقطه زبر احساس میکنم که ظاهرشون شبیه دلمه هستش و وقتی دست میارم رو پوست سرم اینا میریزن و داخلشونم مو هست که تَه این موها هم سفیده.میخاستم ببینم آیا این موها با ریشه کنده میشن؟ یعنی دوباره رشد نمیکنن؟ و اینکه حتما زمان شست و شو این زبری ها باید کنده بشه و محل کاشت کاملا تمیز بشه؟

  • احسان
    1399-08-09

    سلام
    بعد از کاشت چطور میشه تشخیص داد که موی ریخته ساقه مو هست یا اینکه گرافت کامل بوده و از ریشه ریخته؟

    • دکتر شریفی
      1399-09-04

      با سلام و وقت بخیر

      اگر از ریشه ریزش داشته باشد اصولا با خونریزی همراه است.

  • شهاب
    1399-08-08

    با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون
    ده روز از کاشتم گذشته بود که پوسته و دلمه های محل کاشت رو کندم و همراهش مو هم کنده شد
    موهای کنده شده همراه پوسته ها دیگه رشد نمیکنن؟

  • امیر مهدوی
    1399-07-24

    سلام و خسته نباشید بابت وقتی که جهت پاسخگویی میزارین…چندتاسوال داشتم خدمتتون.
    ۱. ۱۰روز از کاشتم به روش fit میگزره،،،رگه هایی جلو سر ومحل کاشت دیده میشه،گفتم ببینم مشکلی نیس؟

    ۲.بانک مویی که برداشت شده چند روز طول میکشه ترمیم بشه و اثراتی از برداشت دیده نشه؟
    یخورده احساس میکنم بعد ۱۰روز اونطور که شاید و باید پوشش نداده شده.
    ممنون از لطفتون

    • یوسفی هستم
      1400-12-13

      سلام خدمت تون باید عرض بکنم که ده روز از کاشت مویم گذشته همه دولمه ها ریخته چیزی وجود ندارد ه آیا سرم رو هنوز هم ببندم ویا که سرم رو باز بزارم

  • ابوالفضل غفاری
    1399-07-24

    عرض سلام خدمت شما
    زحمتی نیست تمام مواردی که باید بلافاصله بعدازکاشت مو انجام دهیم چه مواردی هست؟؟؟

  • مهراد
    1399-07-24

    سلام‌ و خسته نباشید
    من بد از ۴ روز بعضی از جاهای سرم حالت شیار شیار شده اما بی هیچ عنوان دست به موها نزدم و اینکه انگار که نکشتم و نه خونریزی داره نه هیچی آیا مشکلی هست تا الان هم دوبار دوش گرفتم؟؟

    • سجاد
      1400-02-21

      برای منم همینطوره
      چرا اینجوری شده
      درست میشه عایا؟

    • مهمان
      1400-07-26

      عادیه و پوست وقتی خشک میشه حالت شیار یا ترک ترک برمیداره و تقریبا واسه خیلیها اتفاق میفته. بعد دو هفته خود به خود خوب میشه.نگران نباش

  • محب
    1399-07-22

    با سلام
    دو ماه از کاشت موی من میگذره پوست سرم پوسته و شوره داره ایا میتونم از روغن بادام واسه بر طرف شدن پوسته ها استفاده کنم؟ مشکلی واسه کاشت بوجود نمیاد؟

  • احسان
    1399-07-14

    سلام .من حدود 9 ماهی هست که کاشت مو انجام دادم .هنوز موهای من پر تراکم نشده ایا احتمال دارد پر تراکم شود

    • دکتر شریفی
      1399-07-14

      با سلام و وقت بخیر

      خیر ، بعد از ماه نهم تا ماه دوازدهم شما شاهد ۸۰ درصد تراکم موی کاشته شده خود هستید.
      سعی کنید از کاشت مو توقع موی طبیعی نداشته باشید.

  • حمید
    1399-07-05

    با سلام و خسته نباشید و تشکر ویژه از جناب دکتر بابت پاسخگویی دلسوزانه به تمامی سئوال ها.بنده ۳۴ سالمه و حدود ۲۵ روز مو کاشتم،تا ۱۴ روز بعد کاشت اصلا به سرم دست نزدم و فقط تمامی نکات مربوط به بعد کاشت رو رعایت کردم.از روز ۱۴ با تماس به مطب دکتر ،گفتن که داخل حمام بروید و با شستشو دلمه ها رو آروم آروم در بیارید و هیچ ایرادی هم نداره اگ ساقه مو به دلمه ها چسبیده باش.متاسفانه در روز ۱۸ هم سرم خیلی میخارید، رفتم حمام و چند ساعت بعد حمام با ناخن ها و به صورت آرام دلمه ها رو در آوردم‌.و کلی ساقه مو به همراه دلمه های خشک و سیاه در اومد.الان استرس این رو دارم که ایا ریشه های مو هم در اومده یا نه. ؟ممنون میشم بابت پاسخگویی

  • رضا قشقایی
    1399-06-12

    سلام خسته نباشید من کاشت مو امجام دادم بعد روز دوم بعد از عمل گفتن باکف و آب خالی بشور ولی دست نزن منم اینکارو کردم روز یازدهم شستشو ک میشه روز چهاردهم عمل رفتم حموم با انگشتام‌ماستژ دادم دلمه ها بریزن بینشون هم مو میومد ولی فک کنم فقط ساقه بود بعد شیتشو دیدم کف سرم قرمزه این مشکلی نداره که؟؟بعد روز چهاردهم مشکلی پیش نمیاد با لنگشت ماشاژ دادن دلمه ها؟؟لطفا راهنمایی کنید

  • نیما بهنام فر
    1399-06-08

    سلام برادر من 5 روزه از کاشت میگذره طبق گفته پزشک جلوی سرش از روز 5 با سرم شستشو و شامپو بچه اروم شستیم بعدداز چند ساعت ی مسائل باعث عصبانیت ش شد شکاف افتاده بین موهاش قبلش یکدست بود الان انگار اون قسمت پوست سرش اصلا سفیده.

  • مهدی
    1399-06-03

    سلام
    کسانی که قبل کاشت میکرواسکالپ انجام دادن ممکنه توی کاشت مو جواب خوب نگیرند؟

  • علی
    1399-06-03

    سلام

    • مهدی
      1399-09-24

      خداحافظ

  • امید
    1399-05-22

    سلام و احترام
    بنده یه هفته از کاشت موهام میگذره،از روز دوم یه رگه رگه هایی جلو سرم(قسمت کاشته شده) درست شده ک انگار پوستم کش آورده و فاصله افتاده بین موهای کاشته شده و صاف شده طوری ک مو توش نیست؟ دکترم میگه به علت ورم هستش بعد دوماه خوب میشه، ممنون میشم اگه شما بگید علتش چیه،خیییییلی نگرانم نکنه همیشه این شکلی بمونه؟

  • شایان
    1399-05-22

    با سلام و وقت بخیر خدمت شما
    من یه نوجوان ۱۹ ساله هستم مو هام یه مدت ریزش بسیار شدید داشت ولی به کمک مزوتراپی (۶جلسه) و قرص ها ریزشم بسیار کم شده حتی از میزان طبیعی ک ۵۰ الی ۱۰۰ هم هست کمتر می باشد با این حال به علت ریزش شدید قسمت هایی از گیج گاهی هر دو طرف و قسمتی از وسط دقیقا خط رویش مو خالی شده می خواستم بدونم می تونم کاشت انجام بدم چون به شدت اعتماد به نفسم پایین اومده

  • علی
    1399-05-17

    سلام
    وقتتون بخیر
    ۱۵ روز از کاشت مو میگذرد و زخم های ناحیه برداشت کاملا خوب شده، ولی در این قسمت خارش خیلی شدیدی دارم و احساس میکنم یه ذره ورم دارد.چکار کنم؟
    ممنونم

    • دکتر شریفی
      1399-05-20

      با سلام و وقت بخیر

      مقاله سایت در مورد خارش بعد از کاشت مو را مطالعه فرمایید.

    • فیلی
      1400-09-16

      سلام قرص سیتریزین هر 12 سات یک عدد قیمتش هم سه هزار تومان رفع میشه

  • علی
    1399-05-16

    سلام
    وقتتون بخیر
    من ۱۲ روز هست که مو کاشتم، در ناحیه برداشت احساس خارش خیلی شدیدی دارم، زخم ها ی آن کلا خوب شده ولی یه حالت قارچ مانند در بعضی از قسمت ها وجود داره که باعث خارش شدید میشه، ممنون میشم راهنمایی کنید که چکار کنم.

    • دکتر شریفی
      1399-05-20

      با سلام و وقت بخیر

      مقاله خارش بعد از کاشت مو سایت را مطالعه فرمایید.

  • علی
    1399-05-15

    سلام
    وقتتون بخیر
    تا چند روز ممکنه مو با ریشه کنده بشه

    • دکتر شریفی
      1399-05-15

      با سلام و وقت بخیر

      تا روز ۱۲ یا ۱۴ بعد از کاشت مو امکان ریزش مو با ریشه وجود دارد.

  • علی
    1399-05-15

    سلام
    وقتتون بخیر
    بنده ده روز از زمان کاشت موم میگذره و امروز بعد از حموم و خیس خوردن کامل موهای سرم دلمه های روی موهامو به آرامی با قسمت نرمی انگشت جدا کردم اما تعداد زیادی مو جدا شد که به نظر میرسید از ساقه باشه ایا این امر طبیعیه و مشکلی برای موهام به وجود نمیاد؟
    تا چند روز احتمال دار مو از ریشه کنده بشه؟
    در ضمن پوست من سخت هست.
    ممنونم.

  • علی
    1399-05-14

    سلام بنده ده روز از زمان کاشت مو میگذره و امروز بعد از حموم و خیس خوردن کامل موهای سرم دلمه های روی موهامو به آرامی با انگشت جدا کردم اما تعداد زیادی مو جدا شد که به نظر میرسید از ساقه بود ایا این امر طبیعیه و مشکلی برای موهام به وجود نمیاد؟

    • دکتر شریفی
      1399-05-20

      با سلام و وقت بخیر

      بعد از ۱۰ روز خیلی زود برای این کار اقدام کردید.

    • مجید
      1400-04-04

      سلام ایا مشکل مو شمل برطرف شد

  • داود ابارشی
    1399-05-14

    از کاشت موی من ۷۶ روز گذشته جلوی سرم دو عدد دلمه زده بود که بعداز مدتی خوب شد ولی متاسفانه اثرش رو سرم مونده الانم که موهای کاشته شده کمی رشد کرده ولی اطراف اثرات دلمه ها کم پشته و کمی قرمز ایا موهاش رشد میکنه

  • مهدی
    1399-05-11

    سلام من بعد ازکاشت وسواس شدیدی نسبت به دلمه های اطراف موپیداکردم درروزششم دلمه هاروبادست کم کم کندم وباعث تمیزشدنش شدم.بعدیکسال که موهام رشدکاملش بدیت اورد.دقیقا همون قسمتهایی که بادست کندم دچارتراکم بسیارکم شدکه مجبورشدم دوباره کاشت انجام بدم.دوستان به هیچ وجه گرافتای کاشته شده رودستکاری نکنید

  • محمد
    1399-05-06

    سلام بنده یازده روز از زمان کاشت مو م میگذره و امروز بعد از حموم و خیس خوردن کامل موهای سرم دلمه های روی موهامو ب آرامی با انگشت جدا کردم اما مویی با ریشه از سرم جدا نشد و فقط ب تعداد اندک موهایی جدا شد ک از ریشه نبود و ساقه مو بود ایا این امر طبیعیه و مشکلی برای موهام به وجود نمیاد؟

    • دکتر شریفی
      1399-05-06

      سلام و وقت بخیر

      مشکلی نیست.

    • omid
      1400-05-01

      سلام،داداش از کجا فهمیدیت که از ساقه جدا شدن و از ریشه نبوده؟الان وضعیتتون چطوره؟من ۱۲روز از کاشتم گذشته و گذاشتم خیس بخوره بعد یک ساعت با نوک نیدل ریز ب دلمه ها میزدم تا جدا شن،بعضیاشون با مو جدا میشدن،حالا خیلی از تکنسین ها میگن این چه کاریه که کردی موهات احتمال زیاد از ریشه جدا شده!ولی خدا وکیلی دقت کردی هر تکنسینی یه چیزی میگه،و همینا با اطلاعت غلطشون باعث شدن ما اینکارها رو انجام بدیم

  • میلاد ساری
    1399-05-05

    سلام برادر ما بعد از هشت روز خشکی های بعد زخم سرشو کم کم با دستش ریخته
    ولی موهاش کاملا جوش خورده جای زخمی نیست
    مشکلی پیش میاد واسش چون دست زده؟؟

    • دکتر شریفی
      1399-05-05

      سلام و وقت بخیر

      نمیشه دقیق گفت احتمال آسیب رساندن به گرافت های مو وجود دارد.

      • omid
        1400-05-01

        به پیر به پیغمبر به اون خدایی که قبول نداری من میشینم پا میشم هی از کلینیک شما جلوی بقیه تعریف میکنم؛ولی میدونی چی اذارم میده؟اینکه هزار سوال دیدم که ازتون پرسیده بودن بعداز ۱۲روز از کجا بفهمیم این مویی که از سر جدا شده گرافته؟؟؟شما فقط یه جواب ناقص دادی اونم خونریزیه!!در حالیکه حتی گرافت اولیه با پانج هم ممکنه خونریزیش یه قطره باشه،پس خواهر گلم یا برادر عزیزم؛تو که به دکتر دسترسی داری این سوال مهم رو ازش بپرس و بگو زیباجو از کجا بفهمه که روز ۱۲ اون مویی که جدا شده گرافته؟؟؟!بابا به ولله نصف مراجعه کنندگان در جهان همین سوال ذهنشون درگیر کرده

  • حمید محمدی
    1399-05-04

    سلام من حدود 9 ماه کاشت مو انجام دادم تا ماه 8 موهام خیلی خوب رشد کرد و تراکم گرفت ولی ماه نهم 50 درصد موهام ریخت آیا امکانش هست دوباره در بیاد و اینکه علتش میتونه چی باشه

    • دکتر شریفی
      1399-05-05

      با سلام و وقت بخیر

      خیر بعد از ماه ششم مویی که دچار ریزش شود دیگر رشد نخواهد کرد. با پزشک خود در تماس باشید.

  • دیاکو
    1399-05-01

    باسلام
    ۱۰ روز از کاشت موی من میگذره
    سه روز پس از کاشت موهامو با رعایت احتیاط شستشو دادم
    سوالم اینه که من سرم پاشی را فقط ۳ روز اول انجام دادم و بعد انجام ندادم الان پوست سرم خیلی خشکه و دلمه ها خیلی سفت شدن من باید چکار کنم

  • samoel
    1399-05-01

    سلام وقتتون بخیر
    ۱۴ روز از کاشتم میگذره تا روز دوازدهم فقط با اسپری و سرم شستشو سرمو تمیز میکردم و موقع حمام رفتن هم با ظرف جداگانه آب روی سرم میریختم . دیروز برای اولین بار رفتم زیر دوش با فشار ملایم که تعداد زیادی دلمه ها ریخت بعضیاش با مو و بعضیاشونم بدون مو بودن .امروزم سرمو شستم و خیلی آروم با نوک انگشتام روی دلمه ها کشیدم که تعداد زیادی از دلمه ها اومد پایین همراه با مو ..آیا این امر طبیعیه ؟ روش شستشوی من ایرادی نداره؟ ممنون از سایت خوبتون

    • دکتر شریفی
      1399-05-01

      با سلام و وقت بخیر

      بهتر بود با ماساژ ملایم دلمه ها را جدا میکردین. اما در کل دو هفته بعد از کاشت مو امکان ریزش مو همراه با ریشه بسیار کم است.

    • رشید
      1401-01-26

      سلام.آیا فقط باید با سوروم شست یا با آب معمولی هم میشه شست موهارو بعد کاشت

      • دکتر شریفی
        1401-01-28

        سلام و وقت بخیر

        خیر باید با سرم شست شو و شامپو مخصوص بعد از کاشت مو سر خودتون رو بشورید.

  • علی داودی
    1399-04-31

    سلام امکان آرایشگاه رفتن و کچل کردن موهای کاشته شده بعد از دو ماه هست؟چون یه شکل نامنظم و کوتاه بلندی شده

    • دکتر شریفی
      1399-04-31

      با سلام و وقت بخیر

      خیر تا ماه ششم مجاز به انجام این کار نیستید.

  • Mohamad
    1399-02-22

    سلام.بهترین روش دلمه ها بعد از کاشت جهت جلوگیری از کندن ریشه ها به چه صورتی است؟ ممنون میشم مختصر توضیح بفرمایید.

    • دکتر شریفی
      1399-02-22

      سلام و وقت بخیر

      طبق دستور العمل شستشو باید با کف و ماساژ بسیار نرم از هفته دوم بعد از کاشت مو دلمه ها رو از سرتون جدا کنید. با شستشوی مداوم به راحتی دلمه ها جدا میشن خیلی نگران جدا شدن ریشه ها بعد از هفته دوم نباشید ولی جانب احتیاط رو هم رعایت کنید.

  • مسعود
    1399-01-10

    سلام خسته نباشید
    من به علت خارش مو سر ۸ روز بعد کاشت سرم کامل شستم جهت تمیز نمودن دلمه که کامل تمیز شد آیا گفته شده ۱۰ روز بعد کاشت برای من مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    • دکتر شریفی
      1399-01-26

      عرض ادب و احترام

      بهتر بود هفته دوم به بعد از کاشت مو برای این کار اقدام میکردین.

    • آرش
      1399-04-26

      سلام. من ۶ روز پیش کاشت مو انجام دادم. اولا درد زیادی در پشت سر دارم که نمیذاره شبها بخوابم و از نظر ظاهری هیچ عفونت یا التهاب خاصی هم دیده نمیشه.پیشنهادتون چیه
      موضوع بعد لکه سیاه رنگی به اندازه ۳*3 سانتیمتری که به صورت خون مردگی قسمت جلو سرم که کاشت شده هست، جای نگرانی است؟ البته هیچ دردی نداره

  • عرفان
    1398-12-20

    با سلام‌و احترام
    ۱۰ روز کاشت مو انجام دادم و دلمه ها خشک شده و از سرم جدا شده ولی به موهام چسبیده ،چجوری میتونم این پوسته خای دلمه رو از بین ببرم

    • دکتر شریفی
      1398-12-25

      با سلام و عرض ادب

      سر را حداقل روزی یکبار با شامپو باید بشویید اگر درست انجام بدید موها نمیچسبد.

  • سعید
    1398-11-24

    سلام .خسته نباشی. بعد از یک هفته با دست کشیدن اروم روی دلمه ها اونا رو در می آوردم بعضی هاش با مو در می اومد البته بدون ریشه فقط ساقه بود . با این کار ضرر زدم به خودم آیا …..

    • دکتر شریفی
      1398-11-28

      با سلام و احترام

      خیر عادیست. مشکلی بوجود نیامده است.

  • Naser
    1398-10-28

    سلام خسته نباشین
    یه هفته است کاشت مو کردم
    اما دلمه ای تو سر من نیس فقط همون موقع عمل بود اونم حین عمل پاک میکردن
    آخه من هر کی رو که کاشت کرده دیدم این دلمه ها رو بعد عمل دارن
    به نظرتون زیادی حساسم
    همش دلهره دارم نکنه کاشت من رشد نکنه

    • دکتر شریفی
      1399-01-26

      با سلام و وقت بخیر

      خیر مشکلی نیست.

  • تینا
    1398-10-26

    ببخشید من خانم هستم و ۹ روزه که کاشت مو انجام دادم قسمت جلو ی سرم رو من از کی میتونم روسزی سر کنم؟ ایا با طلق میتونم روسری بپوشم یا هد؟ لطفا کمکم کنید چون خیلی برام سخته تا الان بیرون نرفتم از خونه.ممنون

    • دکتر شریفی
      1399-01-27

      عرض ادب و احترام

      ار ابتدا با یک روسری که به موهای کاشته گیر نمی کند می توانید بیرون بروید. معمولا خانمها یک روسری از جنس براق و ساتن سر می کنند و بعد روی آن چادر یا روسری و مقنعه دیگری سر می کنند.

  • وحید حیدری
    1398-10-12

    سلام
    من بعد از ۷ روز از کاشتم یه سری رگه رگه بزرگ توی جلوی سدم و ناحیه کاشت میبینم انگار ک پوستم جا باز کرده برای رفعش باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    • دکتر شریفی
      1398-12-15

      عرض ادب و احترام

      بعد از دو هفته که دلمه های خون بریزد این چسبندگی دلمه ها حل می‌شود. به دستورات شستن مو عمل کنید.

    • میلاد
      1399-04-18

      سلام بنده حدود یک هفته بعد از کاشت مو بصورت اتفاقی کلاهی که سرم بود به دلمه بعضی موها گیر کرد و یکی دو تار مو همراه با دلمه ها جدا شد . آیا دیگه رشد نمیکنن؟؟

      • دکتر شریفی
        1399-04-18

        با سلام و وقت بخیر

        اگر با ریشه جدا شده باشه خیر. البته فکر نمیکنم ۱ یا ۲ عدد تار مو ارزش داشته باشه بهش فکر کنین. قبلا هزاران تار مو از دست دادین این ۲ تا هم روش.

      • مهراد
        1399-11-29

        عرض سلام وخسته نباشید
        بنده بعد از ۶ روز از کاشت مو، با ماساژ دادن سر به آرامی دلمه هارو از سر جدا کردم که همراه با اونا تعدادی از موهای کاشت شده هم جدا میشد. مخصوصا امروز که در روز دهم بعد از کاشت هستم. آیا به نظرتون کار اشتباهی انجام دادم و به موها آسیب زدم؟ باید عرض کنم که هیچگونه خونریزی هم اتفاق نیوفتاده هنگام ریزش موها

    • Ail Alizada
      1399-04-27

      سلام وقت تون بخیر من دوماه میشه کاشت مو انجام‌ دادم بعد از یک هفته ب ریختن شروع کرده هالا قد شده ریزش خیلی مو های کاشت شده تو سرم‌ مونده کدوم عوارض نکرده

  • حسام
    1398-10-08

    سلام توروخدا جواب بدین دارم دیوونه میشم. چهارده روز از کاشتم میگذره و بخاطر خارش شدید سراز حمام دلمه های روی سرمو با ناخن خیلی آرام از سرم جدا کردم. توی هر دلمه ای چندتا مو بود و ریشه ای شبیه گرافت نداشتن. ریشه های خشک و تیره ای داشتن. الان که رفتم جلو ایینه دیدم کمی محل هایی که با ناخن ارام دلمه ها رو کندم پوست سرم قرمز شده.ایا موهایی که کاشتم دراومدن؟؟ یا چی…

    • دکتر شریفی
      1398-10-08

      عرض ادب و احترام

      اگر موها با ریشه جدا نشده باشند که مشکلی نیست اما بهتر است حتما بصورت حضوری به پزشک خودتون مراجعه فرمایید.

      پیروز باشید

  • میلاد هوشمندی
    1398-10-04

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    خواستم بپرسم این موهایی که به دلمه ها چسبیده و گاها با دلمه ها کنده میشه از ریشه درمیاد یا اینکه ریشش باقی میمونه؟
    حدود ۱۱ روز هست که کاشت انجام دادم وبعد این مدت شاهدش بودم
    لطفا راهنمایی کنید

    • دکتر شریفی
      1398-10-05

      عرض ادب و احترام

      موهای جدا شده از سر اصولا بدون ریشه و فقط با ساقه جدا می شوند، اما اگر زردی ته ساقه باعث نگرانی می شود از آن ها عکس گرفته و برای پزشک خود ارسال کنید تا با تشخیص ایشان مشخص شود همراه با ریشه هستند یا خیر.

      پیروز باشید

  • مهدی
    1398-09-22

    سلام ۵ روز پیش کاشت مو انجام دادم،بخشی از محل کاشت پر رنگ و مانند خون مردگی هست.رفع می‌شود ؟
    سایر جاها دلمه ها کم کم در حال ریختن است اما این قسمت فعلا تغییری نکرده

    • پارسا
      1398-09-27

      عرض ادب و احترام

      جای هیچ نگرانی نیست خودشون بعد از ریختن دلمه های خون از بین می‌رود. توصیه های بعد از کاشت مو رو به دقت رعایت کنین تا دلمه های خون زودتر رفع شوند.

      پیروز باشید

  • علی حیدری
    1398-09-14

    با سلام و احترام
    آلان نزدیک 3 ماه مو کاشتم ولی دلمه های زیادی به سرم چسپیده که با ناخن هم کنده نمی شود
    اگه بگید چکار کنم ممنون میشم

    • پارسا
      1398-09-27

      با سلام عرض ادب

      می‌توانید روغن زیتون شب بزنید و صبح با شامپو بشورید. با پزشکتان در جهت عوض کردن شامپو تماس بگیرید.

      پیروز باشید

  • محمدرضا
    1398-07-25

    سلام من بعد دوز از کاشت مو نزدیکی داشتم واحساس کردم فشاری به گرافیت ها می ایند به حدی که کنده بشن
    به نظرتون نگران بشم؟

    • پارسا
      1398-07-28

      با سلام و احترام

      اگر شریک جنسی یا خود شما توسط دست گرافت ها را خارج نکرده باشید یا سر شما به جایی مالیده نشده باشد، خیر جای نگرانی نیست.

      پیروز باشید

    • سینا
      1400-10-11

      شما خیلی عجول بودی?

  • مبینا
    1398-03-15

    سلام و خسته نباشید.
    درمان دلمه های بعد از کاشت ابرو هم مثل کاشت مو هست ؟ یا فرق داره ؟

    • محمد صالحی
      1400-12-27

      من در روز ششم کاشت بعد نیم ساعت تو حمام بودن و خیس شدن کامل موهام و سرم،مقداری شامپو بچه به سرم زدم،مقداری هم داخل لگن کوچک ریخته با نصف لیوان اب محلول درست کردم،و با مسواک خیلی نرم اروم اروم دلمه ها رو ساییدم سرم کامل کامل تمیز شد،فقط به ارامی و با حوصله انجام بدید،حداکثر ده تار مو هم ریخت،که اکثرا تهشون سیاه بود،ولی بعد تمیزی سر حس خیلی خوبی داشتم

  • Ali
    1398-03-14

    سلام و وقت بخیر
    میشه دلمه را با دست بکنیم ؟ یعنی کندن دلمه ها بعد از کاشت مو با دست یا با ماساژ مشکلی نداره ؟

    • پارسا
      1398-03-20

      با سلام و احترام

      خیر نباید با دست و ماساژ باعث کنده شدن دلمه ها بشید. دلمه های بعد از کاشت مو باید فقط توسط آب گرم و دوش گرفتن برطرف بشن.

      پیروز باشید

    • مهرداد
      1399-05-01

      سلام و عرض ادب
      بنده به روش ترکیبی کاشت انجام دادم الان دو هفته میگذره از روز هفتم موهای کاشته شده شروع به ریزش کردن ولی دلمه ها هنوز هستن . میتونم با ماساژ دادن دلمه ها رو پاک کنم؟ و اینکه این ریزش مو طبیعیه؟

      • دکتر شریفی
        1399-05-01

        با سلام و وقت بخیر

        نحوه شستشوی موی سر را کامل انجام دهید تا دلمه ها ریزش کنند.

        • محمد
          1400-04-05

          سلام من ۶۲روز بعد از کاشت دلمه هارو با برس کندم آیا آسیبی به کاشتم رسوندن؟

+مشاهده بیشتر