درمان فوری افتادگی پوست

درمان فوری افتادگی پوست با روش های نوین پزشکی

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : مقالات جوانسازی پوست

افتادگی پوست ممکن است به دلایل مختلفی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدتی طولانی، مصرف برخی داروهای عصبی، سبک زندگی و رژیم غذایی نامناسب، مصرف سیگار و… نیز ایجاد شود. همه این عوامل بر روی سلول‌های تولیدکننده کلاژن‌های پوستی تاثیر می‌گذارند و با کم کردن فعالیت‌های آن‌ها باعث تخریب بافت‌های پوستی و افتادگی پوست می‌شوند. افتادگی پوست مشکلی است که نمی‌توان از آن فرار کرد و دیر یا زود در هر فردی ظاهر می‌شود؛ اما خبر خوب این است که روش‌های مختلفی برای درمان افتادگی پوست به وجود آمده است که به طرز موثری آن را از بین می‌برند.

وجود افتادگی پوست باعث کاهش اعتمادبه‌نفس فرد شده و زیبایی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. درمان‌های کلینیکی روش‌های موثری برای رفع این مشکل هستند؛ اما افراد مختلف به دلیل عدم آگاهی به این درمان‌ها اعتماد نمی‌کنند. در این مطلب درباره روش‌های درمان کلینیکی افتادگی پوست و مزایا و معایب هریک صحبت می‌کنیم. آشنایی با این روش‌ها به شما کمک می‌کند که با خیال راحت بهترین روش را برای درمان افتادگی پوست انتخاب کنید و همواره پوستی شاداب و با طراوت داشته باشید.

روش‌های کلینیکی برای درمان افتادگی پوست

حتما زمانی که درباره راهکارهای درمان افتادگی پوست جست‌وجو می‌کنید، با ماسک‌های خانگی مختلفی مواجه می‌شوید. در نگاه اول استفاده از این ماسک‌ها نسبت به روش‌های کلینیکی به‌صرفه‌تر و بی‌خطرتر است. طبیعی است که با امتحان کردن ماسک‌های خانگی که از میوه‌ها و محصولات طبیعی ساخته‌شده، خطری شما را تهدید نمی‌کند. مگر اینکه به یکی از مواد موجود در ماسک خانگی حساسیت داشته باشید. این حساسیت‌ها نیز معمولا بعد از چند روز برطرف شده و اثراتی به جا نمی‌گذارند.

باوجود همه مزیت‌هایی که روش‌های خانگی برای درمان افتادگی پوست دارند، این روش‌ها نمی‌توانند درمانی موثر و سریع برای این مشکل باشند. پزشکان استفاده از روش‌های خانگی را بیشتر برای پیشگیری و حفظ سلامت پوست توصیه می‌کنند. همچنین درمان افتادگی با روش‌های خانگی کاری بسیار زمان‌بر است و اثرات آن نیز تنها بر روی افتادگی‌های جزئی و خفیف مشاهده خواهد شد. درواقع اگر قصد درمان افتادگی‌های شدید در نواحی گسترده را دارید، باید به سراغ روش‌های کلینیکی بروید.

روش‌های کلینیکی خیلی زودتر و موثرتر افتادگی‌های پوست را درمان می‌کنند. با پیشرفت علم این روش‌ها به راهکارهایی کم‌خطر و تقریبا بدون عوارض جانبی تبدیل شده‌اند. به همین دلیل شما می‌توانید به‌راحتی به این روش‌ها اطمینان کنید. البته برای اینکه از اثرگذاری آن‌ها مطمئن شوید، باید یک کلینیک معتبر و یک پزشک متخصص پیدا کنید. با این کار هم از نتیجه کار مطمئن خواهید شد و هم هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد. برای آشنایی با انواع راهکارهای کلینیکی درمان افتادگی پوست تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

درمان افتادگی پوست

لیزر RF فرکشنال

در روش RF فرکشنال از امواج رادیو فرکانسی برای درمان افتادگی پوست استفاده می‌شود. این امواج کاملا ایمن هستند و خطری برای سلامتی انسان ایجاد نخواهند کرد. این روش با تحریک سلول‌های تولیدکننده کلاژن، باعث سفت شدن پوست و حفظ حالت ارتجاعی آن شده و از افتادگی پوست در اثر افزایش سن یا دیگر عوامل جلوگیری می‌کند. این روش همچنین برای از بین بردن جای جوش و زخم، درمان منافذ باز پوست و از بین بردن لک‌های پوستی استفاده می‌شود.

روش آر اف فرکشنال خود دارای انواع مختلفی است که هر کدام تاثیرات مختلفی دارند. RF فرکشنال را می‌توان برای درمان افتادگی‌های عمیق پوست در سنین بالا استفاده کرد. چراکه در این روش امواج رادیو فرکانسی به عمق پوست فرستاده می‌شوند. روش RF فرکشنال کونتراج نیز برای درمان هم‌زمان افتادگی‌های سطحی و عمیق پوست استفاده می‌شود. در این روش تاثیرات درمانی به‌صورت زنده نشان داده می‌شود تا پزشک مقصد امواج را به‌طور دقیقی تعیین کند.

RF فرکشنال یکی از روش‌های ترمیمی است و به همین دلیل نتایج آن به‌مرور زمان بهتر خواهد شد. در این روش تحریک سلول‌های تولیدکننده کلاژن باعث ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده پوست می‌شود. به همین دلیل نه‌تنها بلافاصله بعد از انجام عمل نتایج آن احساس می‌شود؛ بلکه دو تا دوازده هفته بعد از عمل نیز شاهد بهبود نتایج آن هستیم. برای رسیدن به این نتایج باید بین 3 تا 12 جلسه و هر بار 15 تا 30 دقیقه برای انجام عمل وقت بگذارید. نتایج این روش حداقل یک سال باقی می‌مانند و اگر به‌درستی از پوست خود مراقبت کنید، پوست شما برای مدت بیشتری جوان و شاداب باقی خواهد ماند.

خوشبختانه این عمل عوارض خاصی نداشته و نیاز به استراحت نیز ندارد. به همین دلیل نیازی نیست که از کار خود مرخصی گرفته و در خانه استراحت کنید. در ادامه این بخش درباره مزیت‌ها و معایب این روش توضیح داده‌ایم.

مزایا و معایب

  • عوارض کم و عدم نیاز به دوران نقاهت طولانی،
  • عدم آسیب به لایه‌های سطحی پوست،
  • درمان افتادگی‌های سطحی و عمقی،
  • مناسب برای همه افراد با هر رنگ پوست و سنی،
  • قابل‌استفاده در فصل‌های گرم سال،
  • التهاب، قرمزی، تورم و سوزش جزئی پوست بعد از عمل،
  • احساس خشکی و خارش در پوست،
  • روشی نامناسب برای خانم‌های باردار.

لیزر فرکشنال RF

هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی دیگر از روش‌های موج درمانی برای افتادگی پوست است که از امواج فراصوت برای درمان استفاده می‌کند. امواج فراصوت همان امواج مورداستفاده در سونوگرافی هستند. این موضوع نشان می‌دهد که خطر آن‌ها بسیار کم است و بنابراین هایفوتراپی روشی بسیار ایمن و کم‌خطر خواهد بود. اصلی‌ترین کاربرد این روش کم تهاجمی درمان افتادگی و لیفت بخش‌های مختلف بدن است. هایفوتراپی را معمولا برای لیفت صورت، گردن و دکلته استفاده می‌کنند که تاثیری واضح و طولانی‌مدت خواهد داشت.

این روش برای درمان چین‌وچروک‌ها و شل شدگی پوست نیز استفاده می‌شود. اثرات هایفوتراپی تقریبا بلافاصله بعد از عمل قابل‌تشخیص هستند. البته برای مشاهده نتایج واقعی باید حدود 3 تا 4 ماه و در برخی افراد تا 6 ماه نیز صبر کنید. شاید به نظر برسد که این زمانی طولانی برای ایجاد نتایج است؛ اما زمانی که متوجه می‌شوید که هایفوتراپی ماندگاری 1 تا 3 ساله دارد، این زمان چندان طولانی نخواهد بود. البته پزشکان توصیه می‌کنند که برای حفظ نتایج و جوانی پوست، درمان را سالی یک‌بار تمدید کنید.

این روش یکی از جایگزین‌های مطمئن برای جراحی لیفت بخش‌های مختلف بدن است. چراکه اثرات آن تقریبا مشابه جراحی است و هزینه‌ها و خطرات بسیار کمی دارد. درمان با این روش تقریبا بدون درد است و عوارض بسیار کمی دارد. پس از جلسه درمانی نیز نیازی به دوره نقاهت نداشته و بدون نیاز به استراحت می‌توانید به کارهای روزمره خود برسید. در ادامه این بخش مهم‌ترین مزیت‌ها و معایب این روش را بیان می‌کنیم.

مزایا و معایب

از مهمترین مزایای هایفوتراپی می توان به موار زیر اشاره کرد :

  • روشی کم‌خطر بدون نیاز به جراحی یا ایجاد زخم،
  • ماندگاری طولانی بدون نیاز به دوره نقاهت،
  • نتایج سریع و فوری،
  • مناسب برای رفع افتادگی در اکثر نقاط بدن بدون محدودیت رنگ پوست،

می‌توان گفت که هایفوتراپی یکی از روش‌های درمانی افتادگی پوست است که هیچ معایب خاصی ندارد. درواقع تاکنون هیچ‌یک از کسانی که این روش را در کلینیک‌های معتبر امتحان کرده‌اند، شکایتی از نتایج آن نداشته‌اند. اگر بتوان عوارض را از معایب این روش دانست، باید گفت که بعد از درمان کمی احساس گرگرفتگی خواهید داشت. همچنین قرمزی، التهاب و تورم چند ساعته نیز از دیگر عوارض هایفوتراپی است. این عوارض بسیار کوتاه هستند و ظرف چند ساعت به‌طور کامل برطرف می‌شوند.

لیفت صورت با هایفو

تزریق ژل

تزریق ژل از جمله روش‌های درمانی است که برای درمان افتادگی صورت استفاده می‌شود. در این روش از ژل هیالورونیک اسید برای درمان افتادگی و چین‌وچروک‌های صورت استفاده می‌شود. تزریق ژل یکی از روش‌های موقتی درمان افتادگی است که بر روی افتادگی‌های خفیف تاثیر می‌گذارد. با استفاده از این روش می‌توان افتادگی پوست در نواحی پیشانی، گونه‌ها، لب‌ها و پلک‌ها را برطرف کرد. این روش همچنین برای حجم دهی به نواحی مختلف چهره و اصلاح یا زیباتر کردن فرم آن نیز استفاده می‌شود.

هیالورونیک اسید یکی از ترکیبات طبیعی پوست است که باعث حفظ حالت ارتجاعی و جوانی آن می‌شود. در تزریق ژل این ماده به پوست وارد می‌شود و با تحریک ساختارهای سلولی پوست، باعث افزایش تولید کلاژن شده و بافت‌های آسیب‌دیده پوست را ترمیم می‌کند. به همین دلیل می‌تواند درمانی موثر برای افتادگی‌های سطحی پوست باشد. برای درمان افتادگی پوست با تزریق ژل معمولا یک جلسه کافی است؛ اما بنا بر تشخیص پزشک ممکن است نیاز به جلسات بیشتری هم وجود داشته باشد.

نتایج تزریق ژل بسته به نوع ژل و برند آن از 3 ماه تا یک سال ماندگار خواهد بود. برخی از انواع ژل ماندگاری دائمی دارند اما پزشکان برای رفع افتادگی استفاده از این ژل‌ها را توصیه نمی‌کنند. چراکه ممکن است فرد از نتیجه تزریق راضی نبوده یا نیاز به اصلاح برخی محل‌های تزریق وجود داشته باشد. در ادامه این بخش مهم‌ترین مزیت‌ها و معایب این روش را بیان می‌کنیم.

مزایا و معایب

  • روشی کم‌هزینه و کم دردسر،
  • بدون نیاز به بی‌حسی و بیهوشی،
  • مناسب برای اصلاح فرم، تغییر حالت و رفع افتادگی صورت،
  • ماندگاری مناسب نتایج،
  • احتمال پایین ایجاد حساسیت.
  • حساسیت انتخاب محل تزریق (در صورت انتخاب نادرست امکان آسیب به عروق وجود دارد).
  • نیاز به تمدید هر ۶ ماه یکبار.

تزریق فیلر

پلاسماجت (پلکسر)

پلاسماجت یکی از روش‌های نسبتا جدید برای از بین بردن افتادگی پوست است. این روش با استفاده از دستگاه مخصوصی انجام می‌شود که انرژی پلاسما را تولید می‌کند. پلاسما یکی از حالت‌های ماده است که ویژگی‌های آن چیزی بین گاز و مایع است. این حالت ماده دمای بسیار بالایی دارد.

به همین دلیل تابش آن به بافت‌های پوست باعث تصعید اجزای سطح پوست می‌شود. این فرایند تصعید و افزایش دما باعث ایجاد گرمای شدیدی در سطح پوست شده و با تحریک بافت‌های میانی پوست، فرایند کلاژن سازی را تسریع می‌کند. این موضوع سبب رفع عیوب بافت‌ها و لیفت پوست می‌شود.

پلکسر به لایه‌های عمیق پوست نفوذ نمی‌کند. به همین دلیل نسبت به دیگر روش‌های درمان افتادگی پوست، عوارض جانبی کمتری دارد. البته اگر آسیب کمی عمیق‌تر باشد، می‌توان به لایه‌های عمیق‌تر پوست نیز نفوذ کرد؛ اما معمولا پزشکان برای رفع افتادگی‌های خیلی عمیق روش‌های دیگری را توصیه می‌کنند. به دلیل همین عمق نفوذ کم، نگرانی‌ها از بابت عوارض این روش کمتر است. امواج پلاسما نمی‌توانند به اعصاب بینایی یا گردن آسیب برسانند. به همین دلیل این روش برای از بین بردن افتادگی پلک و اطراف چشم و افتادگی پوست ناحیه گردن بسیار مناسب است.

در این روش، با استفاده از دستگاه مخصوص در فاصله‌های بسیار نزدیک پلاسما به پوست تابانده می‌شود. این فاصله به‌صورت زخم‌های بسیار ریزی در محل درمان مشاهده می‌شوند. اگر این زخم‌ها را دست‌کاری نکنید، ظرف چند روز بدون اینکه جای آن‌ها باقی بماند، برطرف می‌شوند.

با استفاده از روش پلکسر می‌توان پوست‌های اضافه زیر پلک و اطراف چشم را به‌طور کامل از بین برد. به همین دلیل افتادگی و شل شدگی پوست از بین خواهد رفت. معمولا درمان با پلکسر در یک جلسه انجام می‌شود؛ اما در برخی افراد که سن بالاتر یا آسیب شدیدتری دارند، ممکن است نیاز به سه یا چهار جلسه وجود داشته باشد. در ادامه این بخش درباره مزیت‌ها و معایب استفاده از این روش صحبت خواهیم کرد.

مزایا و معایب

  • قرینگی کامل چهره،
  • رفع افتادگی‌های خفیف و متوسط به‌خصوص در سنین بالا،
  • درد خفیف و قابل‌تحمل،
  • مناسب برای رفع افتادگی‌های ناحیه چشم بدون ایجاد آسیب در اعصاب بینایی.
  • این روش برای افرادی با پلک‌های پف‌آلود یا پر از چربی مناسب نیست.
  • نیاز به تکرار جلسات برای اثرگذاری بیشتر،
  • باقی ماندن جای زخم‌های تابش تا حدود یک هفته.

پلاسما جت

لیفت با نخ

لیفت با نخ یکی از مؤثرترین راهکارهای درمان افتادگی است. نتایج این روش تا حد زیادی شبیه به جراحی است و به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی دارد. این روش را می‌توان برای رفع افتادگی بیشتر نواحی بدن مانند چشم‌ها، گونه‌ها، سینه‌ها، ران‌ها، شکم و… استفاده کرد. در هر مورد پزشک با معاینه کامل شخص، مقدار نخ موردنیاز و میزان کشیدگی آن‌ها را تعیین خواهد کرد. این روش به نسبت روش‌هایی مانند پلاسماجت و تزریق ژل بیشتر تهاجمی است اما از جراحی لیفت بسیار کم‌خطرتر و کم‌هزینه‌تر است.

در روش لیفت با نخ اغلب از نخ‌های PDO استفاده می‌شود. این نخ‌ها شبیه به نخ‌های بخیه هستند و برای بافت‌های پوستی مشکلی ایجاد نمی‌کنند. پس از مدتی نیز جذب پوست شده و از بین می‌روند. در عمل لیفت با نخ، پزشک محل‌های ورود و خروج نخ‌ها را دقیقا مشخص کرده و آن‌ها را با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز و ظریفی، آن‌ها را وارد پوست کرده و با توجه به میزان افتادگی، نخ‌ها را می‌کشد. این کشیدی باعث سفت شدن پوست و بالا آمدن آن می‌شوند. درنتیجه افتادگی پوست تا حد زیادی از بین می‌رود.

این نخ‌ها قادرند سرعت کلاژن سازی در پوست را افزایش دهند و از این طریق از پیر شدن پوست و افتادگی مجدد آن جلوگیری کنند. البته پیر شدن پوست کاملا اجتناب‌ناپذیر است؛ اما با استفاده از لیفت با نخ می‌توان روند پیری را کندتر کرد. افزایش تولید کلاژن همچنین باعث بهبود بافت‌های آسیب‌دیده پوست شده و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می‌دهد. این موضوع خود به رفع افتادگی پوست و جلوگیری از بروز دوباره آن کمک بسیاری خواهد کرد.

کاربردها

لیفت با نخ را می‌توان برای درمان افتادگی‌های سطحی یا عمیق استفاده کرد. در افتادگی‌های سطحی از نخ‌های جذبی PDO استفاده می‌شود. این نخ‌ها مدتی پس از درمان جذب پوست شده و بعد از چند سال اثر خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل باید دوباره آن‌ها را تمدید کرد. زمان ماندگاری این نخ‌ها معمولا 2 تا 5 سال است؛ اما در بعضی موارد ممکن است ماندگاری آن بیشتر هم بشود.

برای رفع افتادگی‌های عمیق‌تر، از نخ‌های غیرقابل جذب استفاده می‌شود. این نخ‌ها تا آخر عمر در زیر پوست باقی می‌مانند و سلول‌ها را تحریک می‌کنند. به همین دلیل می‌توانند اثرات افتادگی عمیق را از بین ببرند. نتایج این روش معمولا بسیار طولانی‌تر است و حتی می‌توان آن را دائمی دانست. در ادامه این بخش مزیت‌ها و معایب لیفت با نخ را توضیح می‌دهیم.

مزایا و معایب

  • عوارض بسیار کم،
  • نتایج کاملا واقعی و طبیعی،
  • ماندگاری طولانی،
  • اثرگذاری سریع و دوره نقاهت کوتاه،
  • نتایج شبیه به جراحی با هزینه بسیار کمتر،
  • عدم امکان تغییر شکل‌های واضح یا اساسی در چهره افراد،
  • نبود امکان استفاده برای افراد بالای 50 سال.

لیفت صورت با نخ

درمان با لیزر اندولیفت

یکی دیگر از راهکارهای درمان افتادگی پوست در کلینیک که نتایج آن شبیه به جراحی است اما عوارض کمتری دارد، درمان با لیزر اندولیفت است. لیزری که برای درمان افتادگی پوست استفاده می‌شود، دارای انواع مختلفی است. درواقع طول‌موج نور مورداستفاده برای درمان افتادگی‌های سطحی تا عمیق متفاوت است. چراکه عمق نفوذ آن‌ها و اثرگذاری بر روی بافت‌های پوستی باید متفاوت باشد. با استفاده از لیزر می‌توان افتادگی و چروک‌های پوست را از بین برد و با جوان‌سازی نواحی مختلف بدن، پوستی شاداب و جذاب را به شما هدیه کرد.

لیفت پوست با استفاده از لیزر اندولیفت روشی کم تهاجمی است که بدون نیاز به استفاده از بیهوشی انجام می‌شود. پس از استفاده از این روش نیازی به استراحت نیست و فرد می‌تواند کارهای روزمره خود را از سر بگیرد. این روش برای افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند از جراحی برای درمان افتادگی پوست خود استفاده کنند بسیار مناسب است. چراکه عوارض بسیار کمی دارد، نتایج آن شبیه به جراحی است و می‌توان آن‌ها را دائمی دانست. در ادامه تعدادی از مزیت‌ها و معایب استفاده از لیزر برای درمان افتادگی پست را بیان خواهیم کرد.

مزایا و معایب

  • اثرگذاری عالی با کمترین میزان عوارض،
  • هزینه بسیار کمتر از جراحی،
  • نتایج طولانی‌مدت و در بیشتر موارد دائمی،
  • مناسب برای از بین بردن انواع افتادگی‌های پوست،
  • بهبودی سریع با عوارض بسیار کم.

لیزر یکی از روش‌های درمان افتادگی پوست است که عوارض خاصی برای آن گزارش نشده است. اکثر افراد این روش را به جراحی یا روش‌های دیگر ترجیح می‌دهند. معمولا مراجعان نیاز به تعداد جلسات زیاد (بین 3 تا 5 جلسه) برای درمان با لیزر را از عیب‌های آن می‌دانند؛ اما زمانی که نتایج آن را مشاهده کردند، متوجه می‌شوند که تکرار یکی از لازمه‌های این روش درمانی است. یکی دیگر از معایب این روش این است که نمی‌توان از آن برای رفع افتادگی پلک بالایی استفاده کرد. در این مورد تنها راه‌حل استفاده از جراحی بلفاروپلاستی است.

لیفت صورت با اندولیفت

جراحی لیفت پوست

پزشکان معمولا جراحی را به‌عنوان آخرین روش به بیماران خود معرفی می‌کنند. چراکه جراحی هزینه بسیار زیادی را به فرد تحمیل می‌کند، نیاز به دوره نقاهت بسیار طولانی دارد و روش پراسترسی است. در مقابل این‌ها جراحی روشی موثر برای از بین بردن انواع افتادگی‌های عمیق پوست در نواحی مختلف بدن است. این روش را می‌توان برای افراد مسن‌تر که پوست آن‌ها افتادگی‌های عمیقی دارد استفاده کرد. همچنین استفاده از آن برای افرادی که روش‌های دیگر بر روی پوست آنان موثر نبوده است نیز مناسب خواهد بود.

در روش جراحی بسته به محل درمان برش‌های متفاوتی ایجاد می‌شود. عمق و طول این برش‌ها به ناحیه درمان و میزان افتادگی پوست بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال در نواحی مختلف چهره معمولا از برش‌های بسیار ریز استفاده می‌شود. چراکه جای زخم جراحی نباید در چهره مشخص باشد. در نواحی دیگر مانند شکم و سینه‌ها طول برش‌ها بیشتر است؛ اما این برش‌ها معمولا در قسمت‌هایی ایجاد می‌شوند که قابل‌دیدن نیستند. پس از ایجاد برش مناسب جراح بافت‌های پوستی را به سمت بالا می‌کشد و در صورت نیاز پوست‌های اضافه را می‌برد. این کار باعث از بین رفتن افتادگی‌های فعلی پوست خواهد شد.

در مواقعی که افتادگی پوست شدید است، جراحی یکی از بهترین راهکارهاست. نتایج این روش به تخصص و مهارت پزشک وابستگی زیادی دارد. چراکه برش‌ها و کشیدگی پوست باید کاملا قرینه باشد. همچنین حجم زیادی از پوست اضافه نباید برداشته شود. چون ممکن است باعث کشیدگی بیش‌ازحد پوست و ایجاد عوارض ناگواری شود. نتایج جراحی لیفت به‌صورت دائمی است و شخص را برای مدتی طولانی جوان نگه می‌دارد. در ادامه این بخش مزایا و معایب این روش را بیان کرده‌ایم.

مزایا و معایب

  • نتایج دائمی،
  • مناسب برای درمان انواع افتادگی‌های عمیق پوست در همه نواحی بدن،
  • برطرف شدن چروک‌های پوست و جوان‌تر شدن آن.
  • دوره نقاهت طولانی با عوارض زیاد،
  • امکان خطای جراح و تغییر نتایج،
  • امکان باقی ماندن جای زخم‌ها یا ایجاد گوشت اضافه.

لیفت صورت با جراحی

کدام راهکار برای درمان افتادگی پوست بهتر است؟

نمی‌توان به این سوال پاسخی قطعی دارد. هر روش دارای مزیت‌ها و معایبی است که آن را برای گروه‌های خاصی از افراد مناسب می‌کند. پزشکان معمولا قبل از استفاده از هر روش بیمار را به‌طور کامل معاینه می‌کنند تا مطمئن شوند که روش پیشنهادی برای فرد کارآمد است؛ بنابراین برای تعیین بهترین روش باید فرد را آزمایش و معاینه کرد و با توجه به میزان آسیب، سن فرد، نوع پوست و دیگر شرایط فردی، راهکاری کاربردی و موثر برای درمان افتادگی پوست را پیشنهاد داد.

جهت دریافت وقت مشاوره درمان و انتخاب بهترین روش لیفت صورت با مشاورین ما در ارتباط باشید.

تاریخ انتشار : 1401-05-03
سوالات متداول
  • دلایل ایجاد افتادگی پوست چیست؟

    اصلی‌ترین دلیل افتادگی پوست، افزایش سن است. با بالا رفتن سن پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و بافت‌های آن کم‌حجم می‌شوند. به همین دلیل نواحی مختلف آن دچار افتادگی خواهند شد. علاوه بر این‌ها، بارداری و زایمان، کاهش و افزایش مداوم وزن، مصرف سیگار، رژیم غذایی نامناسب و برخی بیماری‌های پوستی از دلایل دیگر افتادگی پوست خواهد بود.

  • کدام‌یک از روش‌های درمان افتادگی پوست بدون درد است؟

    تقریبا می‌توان گفت که به‌جز جراحی هیچ‌یک از روش‌های درمان افتادگی پوست درد ندارند. درواقع بهتر است بگوییم درد آن‌ها کاملا قابل‌تحمل است. البته در بیشتر روش‌ها پزشک از داروهای بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند تا درد بیمار به حداقل برسد؛ اما در بعضی موارد مانند تزریق ژل، نیازی به استفاده از ماده بی‌حسی هم نیست. چراکه در این روش بیمار عملا هیچ دردی را احساس نمی‌کند.

  • روش‌های درمان افتادگی پوست برای درمان افتادگی در کدام نواحی بدن مناسب هستند؟

    با افزایش سن یا به هر دلیل دیگری، پوست هر ناحیه‌ای از بدن می‌تواند دچار افتادگی شود. روش‌های مختلف درمان افتادگی را می‌توان برای درمان اکثر این نواحی به کار گرفت. اغلب افراد برای درمان افتادگی پوست در نواحی پلک، غبغب، شکم، چانه، گونه‌ها، گردن، بازوها و سینه مراجعه می‌کنند؛ اما برای درمان افتادگی پوست در دیگر نواحی بدن نیز می‌توان این روش‌ها را به کار گرفت.

    توجه داشته باشید که برخی روش‌های درمان افتادگی پوست تنها برای درمان افتادگی در یک ناحیه خاص مورداستفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال پلکسر راهکاری برای درمان افتادگی پلک است.

  • چگونه می‌توان کلینیکی با پزشکان حاذق و باتجربه پیدا کرد؟

    بهترین راهکار برای پیدا کردن این کلینیک، پرسش از دوستان و آشنایان است. آن‌ها حتما همه تجربیات خود را در اختیار شما قرار می‌دهند و یکی از بهترین مشاورها برای شما خواهند بود؛ اما اگر کسی را در اطراف خود ندارید که تجربه استفاده از روش‌های درمانی افتادگی پوست را داشته باشد، بهتر است از سوابق و رضایت مشتریان هر کلینیک متوجه اعتبار آن شوید.

    اگر نگاهی به سوابق کلینیک پارسا بیندازید، متوجه خواهید شد که مراجعان این کلینیک اغلب از درمان خود راضی هستند. این موضوع تا حد زیادی ناشی از تجربه و مهارت پزشکان حاضر در کلینیک است. البته که استفاده از به‌روزترین دستگاه‌های دنیا و تهیه مواد درمانی از بهترین برندهای حال حاضر دنیا نیز در رضایت‌بخش بودن نتایج درمان بسیار موثر است.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام