حالت تهوع بعد از بوتاکس

حالت تهوع بعد از بوتاکس | علت و نحوه درمان

دسته بندی : دانشنامه بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش درمانی برای از بین بردن چین و چروک‌های مزاحم پوستی است. در واقع از بوتاکس برای فلج کردن اعصاب نواحی تحت درمان استفاده می‌شود. روش درست تزریق یکی از مهم‌ترین مسائل در این بحث است. این خط و چین و چروک ها به دلیل افزایش سن، عوامل محیطی و ژنتیکی بوجود می‌ایند. شرایط در همه‌ی افراد یکسان نیست. ممکن است وجود این چین و چروک ها در سن‌های مختلفی در افراد بوجود آید.

بوتاکس بهترین روش برای درمان این مسائل است. شما در کمترین زمان و راحت‌ترین روش و بدون هیچ دردی دوباره زیبایی خود را بدست خواهید آورد. به همین دلیل امروزه استقبال خوبی از این روش شده است. بوتاکس هم مانند همه‌ی روش‌های دیگر دارای عوارض خاصی است. اما خوشبختانه این عوارض کاملا گذرا و بی‌خطر هستند. هیچ خطر خاصی شما را در این روش درمانی تهدید نمی‌کند. در ادامه به بررسی حالت تهوع  بعد از بوتاکس می‌پردازیم.

حالت تهوع بعد از بوتاکس

با اینکه حالت تهوع یکی از عوارض شایع بعد از بوتاکس نیست، اما ممکن است در بعضی افراد بوجود بیاید. بهتر است خیلی هم نگران این موضوع نباشید زیرا با کمی استراحت و گذر زمان کاملا خوب خواهید شد. اما اگر این حالت تهوع ادامه پیدا کرد حتما باید با پزشک خود در میان بگذارید. زیرا حالت تهوع یک موضوعی است که شما را حسابی از کار و زندگی می‌اندازد و گاهی ممکن است طولانی شود.

پزشک با معالجه شما تجویزهای لازم را انجام می‌دهد. جالب است بدانید که همه‌ی عوارض بوتاکس بستگی به نوع تزریق و ماده‌ی استفاده شده دارد. پس نوع تزریق و انتخاب محل مناسب تزریق می‌تواند تا حد زیادی از بروز این مشکلات جلوگیری کند. پس حتما بعد از تصمیم گیری برای بوتاکس، به دنبال یک مرکز خوب و معتبر برای تزریق بوتاکس باشید. در این مورد حسابی حساسیت به خرج دهید.

اگر پزشک معالج از دوز بالای بوتاکس برای تزریق استفاده کرده باشد، حالت تهوع شما ادامه دار خواهد بود و این موضوع اصلا طبیعی به نظر نمی‌رسد. حتما در این شرایط پزشک خود را مطلع کنید تا اقدامات لازم برای کاهش حالت تهوع انجام شود. انتخاب درست یک مرکز خوب با سابقه کاری بالا، از بروز چنین مشکلاتی در بدن شما جلوگیری خواهد کرد.

جلوگیری از حالت تهوع بعد از بوتاکس

همانطور که گفتیم مهم‌ترین عامل کاهش تهوع و عوارض دیگر بعد از بوتاکس انتخاب یک پزشک متبحر و باتجربه است. تا دوز مناسبی از بوتاکس را در بهترین محل پوست شما تزریق کند. خود شما هم بهتر است یکسری نکات را بعد از بوتاکس رعایت کنید تا دچار این عوارض نشوید.

  • به هیچ عنوان بعد از تزریق، محل تزریق را مالش و یا ماساژ ندهید. این کار باعث کبودی و هم‌چنین پخش شدن ماده در پوست شما می‌شود. قطعا نتیجه خوبی از این کار نخواهید گرفت. علاوه بر آن باعث ایجاد حالت تهوع می‌شود.
  • به هیچ عنوان به تنهایی برای تزریق بوتاکس به مطب نروید. حالت تهوع ممکن است بلافاصله بعد از تزریق در شما ایجاد شود، پس حتما باید یک همراه در کنار شما باشد تا از شما مراقبت کند.
  • سعی کنید تا دو روز بعد از انجام بوتاکس، به سراغ ورزش‌های سنگین و فعالیت‌های بدنی نروید. زیرا این کار باعث پخش شدن مواد می‌شود که به همراه خودش عوارض زیادی را بوجود می‌آورد.
  • در همین دوران از مصرف سیگار، مشروبات الکلی و داروهای رقیق کننده اجتناب کنید.
  • حتما قبل از انجام بوتاکس شرایط خود را برای پزشک معالج توضیح دهید. اگر دارویی مصرف می‌کنید حتما با پزشک خود در میان بگذارید.
  • سعی کنید با آرامش کامل زیر دستان پزشک خود بنشینید، ترس و اضطراب هنگام بوتاکس می‌تواند آرامش شما را بر هم بزند و شما را دچار حالت تهوع کند.
  • حتما قبل از انجام بوتاکس، سعی کنید غذا میل کنید و در حالت ناشتا تزریق انجام ندهید.
  • حتما داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید تا از عوارض بوتاکس جلوگیری شود.
  • بعد از انجام بوتاکس از کمپرس یخ برای جلوگیری از کبودی استفاده کنید. اما حواستان باشد هیچ فشار و حرکتی در محل تزریق ایجاد نشود.
  • با انتخاب یک مرکز خوب، خیالتان راحت است که پزشک شما از بهترین برندهای موجود در بازار استفاده خواهد کرد.

بهترین راهکار این است که اطلاعات خود را در مورد پزشکان و کلینیک‌های معتبر زیبایی بالا ببرید. به این صورت خیلی کم پیش می‌آید که عوارض  بوتاکس را برای مدت طولانی داشته باشید. بوتاکس و کارهای زیبایی نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد.

در کلینیک پارسا از بهترین و با تجربه‌ترین پزشکان برای تزریق بوتاکس و دیگر کارها دعوت شده است. با خیال راحت به کلینیک پارسا برای کارهای زیبایی و درمانی مراجعه کنید. هر انتظاری که داشته باشید به بهترین نحو انجام خواهد شد و بدون هیچ عارضه‌ی مشکل زایی کارهای زیبایی خود را انجام خواهید داد.

تاریخ انتشار : 1399-12-16
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام