بهترین ماسک صورت

آشنایی با جدیدترین و بهترین ماسک های صورت

پزشک : دکتر نادیا رضایی متخصص پوست و مو دسته بندی : مقالات پاکسازی پوست

استفاده از ماسک صورت باید بخش مهمی از برنامه های مراقبت از پوستتان باشد. ماسک ها به شما کمک می کنند تا برخی از شایع ترین مشکلات پوستی خود مانند خشکی یا چربی پوست را درمان کنید. ماسکی ها بسته به نوعی که استفاده می کنید، می توانند پوست شما را آبرسانی کنند و یا چربی ها و آلودگی های اضافی را از بین ببرند و در نتیجه پوستی صاف، سالم و زیبا داشته برایتان به ارمغان بیاورند.

سوالی که احتمالاً برایتان پیش می آید این است که “هر چند وقت یک بار باید از ماسک استفاده کنید؟” و “کدام ماسک صورت برای پوست شما مفید است؟” ادامه مطلب را بخوانید تا پاسخ این سوالات را بیابید.

معرفی بهترین ماسک های صورت

هنگام خرید هر محصول برای مراقبت از پوست، مهم است بدانید که چه موادی در آن وجود دارد. به این ترتیب متوجه خواهید شد که آیا این محصول مناسب شما است یا نه. نوع مواد تشکیل دهنده عمدتاً به نوع پوستی که دارید و این که برای رفع کدام یک از مشکلات مراقبت پوستی می خواهید از آن استفاده کنید، بستگی دارد. اگر ماسک صورتی می خواهید که بتواند پوست شما را آبرسانی کند و فواید ضد پیری داشته باشد، ماسکی که از روغن دانه ی کدو حلوایی تهیه شده است، مثل ماسک صورت Pumpkin & Spice انتخاب کنید.

دانه کدو حلوایی سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد مضر حافظت می کند. همچنین دارای خواص ضد پیری است که از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند و باعث می شود جوان تر از همیشه به نظر برسید. اگر می خواهید پوست خشک خود را تغذیه کنید، به دنبال محصولی باشید که از یک ماده ی تسکین دهنده ساخته شده باشد. این ماده باید خاصیت آبرسانی داشته باشد. مثل گلیسیرین که می تواند به تغذیه ی پوست کمک کند.

این روزها ماسک های صورت متنوعی در بازار پیدا خواهید کرد. ماسکی که انتخاب می کنید حتما باید به نوع مشکل پوستی تان مربوط باشد. آیا درماتیت یا اگزما دارید؟ آیا جوش هایتان شما را آزار می دهند؟ این فاکتور ها نقش مهمی دارند. در ادامه بعضی از رایج ترین انواع ماسک های صورت که می توانید در بازار پیدا کنید، آورده شده است.

ماسک صورت خاک رس

قبل از ورود ماسک های ورقه ای به بازار، مردم از ماسک خاک رس روی صورت خود استفاده می کردند. حتی در زمان های خیلی دور، خاک رس یکی از مواد اولیه ی محبوب برای ساخت محصولات آرایشی بود. در تاریخ نوشته شده است که کلئوپاترا (آخرین فرعون مصر که از قدرتمندترین زنان پادشاه جهان نیز بود) برای مراقبت از پوست خود از خاک رس صحرای عرب و خاک رودخانه نیل استفاده می کرد.

در واقع  ماسک خاک رس می تواند با از بین بردن آلودگی ها و چربی اضافی، پوست را به طور موثر سم زدایی کند. این ماسک به شما کمک می کند تا منافذ پوست خود را پاک کنید و در عین حال به صورتتان درخشش آنی زیبایی می بخشد.

ماسک خاک رس

ماسک صورت اسیدی

ماسک های اسیدی صورت با از بین بردن سلول های مرده سطح پوست، آن را لایه برداری می کنند. بلافاصله پس از شستن ماسک، حس می کنید که پوستتان صاف تر و شاداب تر از قبل شده است. برای افرادی که پوست حساسی دارند، ماسک های اسیدی صورت بهتر از اسکراب ها هستند. فقط مطمئن شوید که ماسک مناسب را با دقت انتخاب کرده اید. همیشه قبل از استفاده، کمی از ماسک را روی پوست خود امتحان کنید. مقدار کافی از ماسک را روی تمام پوست خود بزنید. بعد از چند دقیقه آن را با آب بشویید.

ماسک صورت اسیدی

ماسک ورقه ای

اگر طرفدار روش های مراقبت از پوست و زیبایی کره ای هستید، حتماً با ماسک های ورقه ای آشنایی دارید. در صورتی که به آبرسانی فوری و قوی نیاز دارید، این ماسک ها توصیه می شوند. همانطور که از نامش پیداست، این ماسک ها به شکل “ورقه” هستند که استفاده از آنها بسیار راحت است. بنابراین، بهترین راه حل برای “درمان سریع” پوست خشک و کم آب هستند. معمولاً این ماسک ها از مواد مختلفی مانند پنبه، فیبر، سلولز، نارگیل و … ساخته می شوند. ماسک های ورقه ای سوراخ هایی برای دهان، چشم ها و بینی دارند.

ماسک های ورقه ای بسته به نوعی که استفاده می کنید، پوستتان را لایه برداری، آبرسانی یا روشن می کنند و به شما پوستی روشن و صاف می دهند.

ماسک صورت ورقه ای

ماسک های لایه بردار

یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن منافذ مسدود شده و جوش های سرسیاه، استفاده از ماسک لایه بردار است. کافی است مقدار کافی از ماسک را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. بعد از چند دقیقه، به راحتی ماسک را از روی صورت خود جدا کنید. خواهید دید که آن جوش های سرسیاه و لکه ها کاملا به ماسک چسبیده اند. ماسک های لایه بردار می توانند چربی اضافی پوست را به طور کامل جذب کرده و پوست مرده را لایه برداری کنند. استفاده منظم از این ماسک پوستی روشن، صاف و درخشان برایتان به ارمغان می آورد.

ماسک صورت لایه بردار

ماسک شب

همان طور که از نام آن مشخص است، ماسک شب ماسکی است که باید در طول شب از آن استفاده کنید. این نوع ماسک برای افرادی که نمی خواهند شب ها مقدار زیادی از محصولات مراقبت از پوست را روی صورت خود بمالند بسیار مناسب است. ماسک از استفاده از کرم، مرطوب کننده و غیره راحت تر  است.

ماسک شب هنگام خواب معجزه می کند. مواد تشکیل دهنده آن به آرامی روی پوستتان تأثیر می گذارد و شما با پوستی شاداب و سالم از خواب بیدار خواهید شد. مورد دیگری که این ماسک را از بقیه متمایز می کند، بافت سبک آن است. حتی اگر یک شب آن ها را روی صورت خود بگذارید، هنگامی که از خواب بیدار شدید با بالش کثیف مواجه نخواهید شد.

ماسک شب

ماسک صورت عسل

استفاده از ماسک های صورت ساخته شده از عسل ممکن است اطرافتان را کثیف کنند، با این وجود این ماسک ها برای پوست شما مثل معجزه اند. برای جلوگیری از کثیف شدن اطرافتان، بهتر است قبل از دوش گرفتن آنها را به پوست خود بمالید. یا می توانید هنگام دوش گرفتن از آنها استفاده کنید. حین این که کارهای دیگری مثل اصلاح کردن پاها، شامپو زدن موها و غیره را انجام می دهید، ماسک را روی صوتتان بگذارید.

ماسک صورت عسل برای کسانی که پوست حساس دارند مناسب است. زیرا عسل دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند تمام باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین ببرد.

ماسک عسل

ماسک چشم

بهترین راه حل برای رفع پف و سیاهی چشم استفاده از ماسک چشم است. مطمئناً  کانسیلرهای زیر چشم می توانند آن ها را پنهان کنند. اما اگر می خواهید کاملاً از شرشان خلاص شوید، ماسک چشم چاره ی کار است. همانطور که از نام آن پیداست، این ماسک ها برای چشم در نظر گرفته شده اند. آن ها به شکل ورقه های چسبنده ای هستند که می توانید به راحتی برای چند دقیقه روی چشمان خود بگذارید.

بسته به نوع ماسک چشمی که استفاده می کنید، می توانید آن ها را به مدت ده دقیقه روی چشم های خود بگذارید. این ماسک ها علاوه بر این که حلقه های سیاه اطراف چشم را از بین می برند، چروک های ریز و پف آن که از علائم رایج پیری هستند را هم بر طرف می کنند.

ماسک زیر چشم

نحوه استفاده از ماسک های صورت

توصیه می شود قبل از استفاده از ماسک، پوست خود را با استفاده از شوینده لایه بردار مناسب پوست تان تمیز و لایه برداری کنید. با انجام این کار می توانید منافذ پوست را تخلیه و باز کنید. به این ترتیب ماسک راحت تر به عمق پوست شما نفوذ می کند و باکتری ها، آلودگی ها یا جوش های سرسیاه از آن خارج می شوند. بهتر است ابتدا صورت خود را بخور دهید تا منافذ پوست بیشتر باز شود. کافی است دوش آب گرم بگیرید یا از دستگاه بخور صورت استفاده کنید. قرار دادن یک پارچه داغ روی صورت برای چند دقیقه نیز می تواند همین کار را انجام دهد. ماسک صورت را روی قسمت خاصی از پوست خود که مد نظر دارید، قرار دهید.

همچنین توصیه می شود هنگام استفاده از ماسک صورت از یک براش استفاده کنید. برای استفاده صحیح از ماسک به دستورالعمل های همراه آن مراجعه کنید. ماسک را بیشتر از آنچه در دستورالعمل آمده روی صورت خود نگذارید. به عنوان مثال، هنگام استفاده از ماسک صورت Pumpkin & Spice ، آن را  فقط باید به مدت پانزده تا سی دقیقه روی پوست خود بگذارید. توجه داشته باشید که این محصولات حاوی مواد موثره ای هستند که اگر مدت طولانی روی پوست صورت بمانند، ممکن است نتایج منفی به جای بگذارند.

مطمئن شوید که ماسک را کاملا از صورت خود آب کشی کرده اید. پس از استفاده از ماسک، آب رسان و مرطوب کننده چشم بزنید.

توصیه و مراقبت ها

شکی نیست که ماسک های صورت می توانند تاثیر قابل توجهی روی پوست ما بگذارند. اما برای اینکه کاملاً از آن بهره مند شوید، مطمئن شوید که محصولی متناسب با نوع پوستتان انتخاب کرده اید. به عنوان مثال، اگر پوست چربی دارید، باید ماسک صورت بر پایه گوگرد را انتخاب کنید. اما افرادی که پوست خشک و حساس دارند، باید ماسکی را انتخاب کنند که از مواد طبیعی ساخته شده باشد تا از تحریک پوست جلوگیری شود.

ماسک های صورت باید بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست شما باشند. واقعاً نیازی نیست که هر روز از ماسک استفاده کنید. یک تا سه بار در هفته کافی است. البته باید در کنار ماسک ها از سایر محصولات مراقبت از پوست نیز استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. جدیدترین پکیج مراقبت از پوست Pumpkin & Spice، گزینه ای عالی برای صرفه جویی در هزینه و در عین حال تهیه ماسکی بر پایه محصولات گیاهی با کیفیت بسیار بالا است که 100٪ گیاهی می باشد. این بسته علاوه بر ماسک صورت، اسکراب صورت، مرطوب کننده و بالم لب نیز دارد.

اگر توجه کرده باشید، ماسک های صورت با قیمت های مختلفی در بازار به فروش می رسند. اما گران بودن به معنی بهترین بودن نیست. ماسک های صورت با کیفیت عالی ای در بازار موجودند که قیمت بالایی ندارند. آن چه واقعاً مهم است این است که ماسکی را انتخاب کنید که برای نوع پوست و شرایط شما بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

تاریخ انتشار : 1401-08-21
سوالات متداول
  • بعد از شستن ماسک صورت چه کاری باید انجام دهید؟

    بهتر است پس از استفاده از ماسک، پوست خود را با استفاده از مرطوب کننده آب رسانی کنید. مرطوب کننده برای پوست مفید است و حاوی آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب اشباع نشده است که به مبارزه با پیری کمک می کنند. آب رسانی پس از استفاده از ماسک می تواند ترمیم پوست را سرعت ببخشد و خشکی ناخواسته که معمولاً بعد از شستن ماسک ها اتفاق می افتد را به حداقل برساند.

  • چه زمانی و چند بار باید از ماسک صورت استفاده کنید؟

    استفاده منظم از ماسک فواید زیادی دارد. در بهترین حالت، ماسک های صورت باید حداقل یک تا سه بار در هفته استفاده شوند. اگر احساس می کنید که روتین مراقبت از پوستتان تکراری شده است یا فقط می خواهید یک محصول جدید را به آن اضافه کنید، ماسک صورت را امتحان کنید. بسته به برنامه ی روزانه تان می توانید ماسک را در روز یا شب استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام