جدیدترین روش های کاشت مو

جدیدترین روش‌‌‌ کاشت مو در ایران و جهان چیست ؟

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه کاشت مو

حدود 70 سال پیش، زمانی که اولین روش کاشت مو در جهان معرفی گردید، شاید کمتر کسی پیش بینی می کرد که روزی کاشت مو به یک روش قطعی درمان مشکلات طاسی و کم پشتی موهای سر مبدل گردد. بله، امروزه به جرات می توان گفت که کاشت مو انقلاب بزرگی در درمان مشکلات ریزش مو می باشد. گسترش علم پزشکی نیز در گذر زمان، روش های نوین و کامل‌تری از کاشت مو را توسعه داده، به طوری که هر تکنیک محدودیت های تکنیک های پیشین خود را تا حدودی برطرف کرده و می توان با توجه به فیزیولوژی افراد، مناسب ترین تکنیک را انتخاب کرد. امروزه برای طیف گسترده ای از افراد، کاشت مو انجام می شود.

در کشور عزیزمان ایران نیز، علم کاشت مو توسط متخصصین برجسته برای متقاضیان انجام می شود و به طور قطع امروزه ایران یکی از قطب های کاشت مو در جهان به حساب می آید. در این مطلب سعی کرده ایم که اطلاعات کاملی راجع به جدیدترین روش‌های کاشت مو در ایران و جهان به شما ارائه دهیم.

علل پیدایش تکنیک های نوین کاشت مو

اما سوال اساسی اینجاست که علت اصلی پیدایش این تکنیک ها در طول زمان چه بوده است؟ به طور کلی عوامل متعددی هستند که به عنوان معیار کیفیت سنجی برای بررسی و ارزیابی تکنیک های مختلف کاشت مو، در نظر گرفته می شوند. در اصل تکنیک های جدید و پیشرفته بر مبنای همین معیارها گسترش یافته اند. به طور خلاصه:

  • ابزارهای پیشرفته ای که در روش های جدید کاشت مو به کار می روند، باعث بالاتر رفتن دقت و سرعت انجام پروسه کاشت مو می شوند و می توانند نتایج بهتری را ایجاد کنند.
  • برخی از این تکنیک ها در صورت صلاحدید پزشک، علاوه بر سر، قابلیت اجرا برای ریش و سبیل و ابرو را نیز دارند. چرا که تکنولوژی پیشرفته امکان ایجاد شکاف هایی بسیار مینیاتوری در مناطق ظریف مثل ابرو و ریش را فراهم می کند.
  • در تکنیک های جدیدتر همواره سعی می شود تا کمترین تهاجم نسبت به روش های پیشین وجود داشته باشد، به طوری که در روش های امروزی، آثاری از خونریزی و بخیه وجود ندارد. بدین ترتیب محل برداشت مو از ناحیه بانک مو، پس از بهبودی کامل غیر قابل تشخیص باقی خواهد ماند.
  • زخم ، عفونت و دردهای غیرقابل تحمل در روش های نوین به ندرت اتفاق می افتد.
  • استفاده از ابزارهای مینیاتوری و پیشرفته در تکنیک های جدید، خط رویش طبیعی تری را ایجاد می کنند چرا که امکان انتخاب موها با ظرافت های متفاوت از بانک مو برای پزشک جراح وجود دارد.
  • آسیب مکانیکی به فولیکول ها در اثر استخراج از بانک مو به لطف برخورداری از ابزارهای پیشرفته، بسیار کمتر خواهد شد.
  • همچنین در روش هایی که امکان آنالیز و اسکن فولیکول ها وجود داشته باشد، پزشک می تواند با کیفیت ترین فولیکول ها را برای پیوند، استخراج کند که این عامل بر ارتقا نتایج کاشت مو، بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

جدیدترین روش کاشت مو

کاشت مو به روش SUPER FUE

این تکنیک نیز بر مبنای کاشت مو به روش FUE بوده و همانند روش FIT فولیکول ها به طور جداگانه استخراج می شوند با این تفاوت که اجرای مراحل برداشت و کاشت همگی به کمک دستگاه های پیشرفته و هوشمند انجام می شوند، لذا محدودیت های تکنیک های پیشین را مرتفع کرده است. در حال حاضر این تکنیک یکی از با کیفیت ترین روش های کاشت مو شناخته می شود و نتایج آن بسیار به تخصص و تجربه پزشک وابسته است.

به طور خلاصه برای اجرای کاشت مو به روش Super FUE ابتدا پوست سر توسط اسکنر های سه بعدی به دقت آنالیز شده و به کمک لیزرهای مخصوصی خط رویش مهندسی و طراحی می شود. سپس گرافت هایی که ریشه های ضخیم تر و سیاه تری داشته باشند، توسط دستگاه های هوشمند و اتوماتیک از بانک مو استخراج می شوند.

پس از استخراج، فولیکول ها تا فرارسیدن زمان کاشت، به کمک تجهیزات نگه دارنده ویژه ای (که محیطی ایزوله، استریل و حاوی مواد مغذی برای فولیکول هاست) ذخیره می شوند و  به این ترتیب بقای آن ها تا ۲ برابر بیشتر از سایر تکنیک ها حفظ می شود.

با کمک دستگاه ایمپلنتر مخصوصی که این تکنیک دارا می باشد، شکاف های بسیار ظریفی با عمق مشخص در ناحیه گیرنده ایجاد و فولیکول ها در نواحی کم پشت کاشته می شوند. استفاده از این تکنیک، دقت و سرعت کاشت مو را به طور قابل توجهی بالاتر می برد. به عنوان محدودیت اصلی این تکنیک، می توان به لزوم کوتاه کردن موهای سر اشاره کرد.

مزایای استفاده از اسکنرهای سه بعدی در روش SFUE

آنالیز پوست سر توسط اسکنر های سه بعدی، اطلاعات بسیاری راجع به وسعت ناحیه کاشت و تعداد فولیکول های مورد نیاز برای پیوند به پزشک می دهد. همچنین ویژگی های پوست سر از منظر

  • میزان رطوبت و کشسانی
  • ویژگی های ناحیه بانک مو
  • تعیین مناسب ترین نواحی برای انتخاب به عنوان بانک مو
  • ارزیابی دقیق تعداد فولیکول های قابل برداشت از بانک مو
  • تعیین علت ریزش مو
  • وجود بیماری های پوستی
  • بررسی ضخامت و ریشه های گرافت ها
  • ارزیابی عمق ریشه ها به منظور کاهش احتمال ایجاد آسیب حین برداشت،
  • بررسی نحوه خونرسانی به پوست سر
  • تعیین تراکم موهای سفید و سیاه

را بررسی و کامل در اختیار پزشک قرار می دهد. همچنین دستگاه های اتوماتیک دارای قابلیت تنظیم زاویه و سرعت چرخش کانولا بوده و کمترین خونریزی یا آسیبی را به فولیکول ها می رسانند. در روش SUPER FUE امکان استخراج گرافت های چند ریشه ای تا 5 برابر بیشتر میسر است. عوارض جانبی همچون عفونت به دلیل یک بار مصرف بودن پانچ و قلم های دستگاه، بسیار ناچیز است.

تقریبا تمامی علاقه مندان به کاشت مو که موهای کم پشتی داشته باشند و به دلایل متعددی همچون سفتی پوست سر نتوانند کاندید تکنیک هایی از قبیل FUT شوند، می توانند از این تکنیک نتایج قابل قبولی دریافت کنند.

دستگاه کاشت مو

کاشت مو به روش میکروگرافت

در کاشت مو به روش میکروگرافت به کمک ابزارهای پیشرفته و مخصوصی به نام “هولدرهای اتوماتیک” در سایز میکرون برداشت فولکیول ها انجام می شود. در صورت صلاحدید پزشک و وجود طاسی زیاد از روش تریکوفیتیک اسکارلت نیز برای برداشت گرافت ها استفاده می شود. سپس با استفاده از سوزن‌های بسیار کوچک، سوراخ‌هایی به اندازه 1 میلی متر در نواحی طاسی و یا کم پشت ایجاد و گرافت های آماده شده به وسیله میکرو ایمپلنتر داخل سوراخ‌ها کاشته می‌شوند.

امکان پیوند گرافت ها تا 2 برابر بیشتر از سایر روش ها، تهاجم کمتر، اجرای آسان این تکنیک به دلیل دارا بودن تکنولوژی پیشرفته در کنار نتایج قابل قبول و ظاهر طبیعی که به همراه دارد، روش میکروگرافت را مورد توجه بسیاری از متخصصین پوست و مو و متقاضیان قرار داده است.

در همه افرادی که کاندید این تکنیک می شوند، وجود موهای پشت سر یا کنار گوش ضروری است و افرادی که در این نواحی تراکم مو بیشتری داشته باشند، نتایج بهتری خواهند گرفت. خوشبختانه طیف وسیعی از متقاضیان اعم از افرادی که طاسی های ناحیه ای، طاسی دائم، ریزش مو شدید و یا کچلی داشته باشند و نیز متقاضیان کاشت ریش و سبیل و کاشت ابرو می توانند کاندید این تکنیک باشند. هیچ محدودیت برای اجراء این تکنیک برای بانوان عزیز وجود ندارد.

اگر چه که این روش کاشت مو به عنوان کم عارضه ترین تکنیک در نظر گرفته می شود، اما به دلیل وجود ابزارهای پیشرفته و جدید بودن این تکنیک، تبحر پزشک متخصص در استفاده از ابزارها و اجراء صحیح این روش بسیار حائز اهمیت است.

علاوه بر امکانات مدرن و مجهزی که در کلینیک تخصصی کاشت مو پارسا وجود دارد، حضور متخصصین زبده و با تجربه در امر کاشت مو نیز توانسته رضایت متقاضیان را در امر کاشت مو در پی داشته باشد. در حال حاضر این تکنیک به طور کامل و تحت نظارت زبده ترین متخصصین کاشت مو در کلینیک تخصصی کاشت مو پارسا برای علاقه مندان انجام می شود.

برداشت مو

کاشت مو به روش DHI

کاشت مو به روش DHI یک روش کاملا جدید کاشت مو و مخفف عبارت “Direct Hair Implantation” به معنی “کاشت موی مستقیم” است و فرآیند استخراج فولیکول ها نیز در این تکنیک دقیقا مشابه روش FUE است.

تنها تفاوت روش DHI با روش FUE در این است که اجرای دو مرحله ی استخراج و کاشت فولیکول ها به صورت همزمان بوده و به عنوان بخشی از یک فرآیند یک یا دو مرحله ای با هم ترکیب می شوند. بدین ترتیب پزشک فولیکول های موی استخراج شده را مستقیماً در مناطق دریافت کننده و کم پشت سر، می کارد.

فناوری پیشرفته این تکنیک، توانسته کاشت مو با نتایج مادام العمر و بدون استفاده از تیغ جراحی یا زدن بخیه و ایجاد شکاف در پوست سر برای متقاضیان گرامی به همراه داشته باشد، به طوری که تنها در یک جلسه، تراکم قابل قبولی فراهم خواهد شد.

بالاتر بودن سرعت اجرای این تکنیک در نهایت، مدت زمان باقی ماندن پیوندها در خارج از بدن را کاهش داده و فولیکول های کمتری به این ترتیب آسیب می بینند. عدم نیاز به تراشیدن موها نیز از دیگر مزایای این تکنیک است.

توجه داشته باشید که همچون سایر روش های نوین کاشت مو، تسلط کافی پزشک متخصص بر نحوه اجرا تکنیک DHI به کاهش عوارض جانبی و موفقیت آمیزتر بودن پیوند می انجامد. لذا انتخاب کلینیک مناسب بسیار حائز اهمیت است.

برتری های روش DHI

کاشت مو با دستگاه NeoGraft

کاشت مو به روش NeoGraft یک روش نیمه اتوماتیک متشکل از FUE است و یکی از مدرن ترین تکنیک های کاشت مو در جهان به شمار می آید که از فناوری جدیدی به نام Venus Treatments استفاده می کند. گفته می شود در این تکنیک با از بین بردن برخی خطاهای انسانی مرتبط با کاشت مو، روش NeoGraft از سایر روش های مبتنی بر FUE موثر تر است. در تکنیک NeoGraft ، فولیکول های مو با کمک یک ابزار برداشته و با مکش خارج می شوند. این تکنیک نیازی به مرحله جداگانه برای ایجاد برش و فولیکول های مو ندارد. به این صورت که با کمک ابزاری ویژه ای، ایجاد برش و کاشت فولیکول ها به طور همزمان انجام می شوند.

در تکنولوژی تکنیک NeoGraft در مقایسه با روش های FUE و FUT، احتمال ایجاد ضربه و آسیب به فولیکول های مو کمتر می باشد و بدین ترتیب میزان بقای فولیکول های پیوندی بیشتر است. این تکنیک از روش های بسیار کم تهاجمی کاشت مو است که آسیبی به عروق خونی و اعصاب محیطی نمی رساند و به هیچ بخیه ای نیز نیاز ندارد. سرعت اجرا این تکنیک نیز به مراتب بالاتر از روش FUE است.

دستگاه کاشت موی نئوگرافت

کاشت موی رباتیک با دستگاه ARTAS

و اما یکی دیگر از جدیدترین و به عبارتی آخرین تکنیک کاشت مو در دنیا، ربات ARTAS است. ربات ARTAS در واقع یک دستیار تمام اتوماتیک است که به جراح کمک می کند تا برداشت گرافت ها را با دقت بالاتری انجام دهد. این ربات به حدی پیشرفته است که می تواند نقشه ای از وضعیت فولیکول های بانک مو (زاویه، نحوه جهت گیری، تعداد، کیفیت و ضخامت ریشه های فولیکول ها، و اطلاعاتی راجع به جای زخم در پوست بانک مو) را در اختیار جراح قرار دهد.

برداشت فولیکول ها به صورت خودکار و توسط این ربات صورت می گیرد که تفاوت عمده این روش با روش های پیشین است و ویژگی اصلی این تکنیک یعنی سرعت بالا را ایجاد کرده است چرا که ربات می تواند سرعت برداشت را تا 2 برابر بیشتر کند. این روش بسیار کم تهاجمی، با دوره نقاهت کوتاه و بدون نیاز به بی هوشی است. البته لازم به ذکر است که کاشت فولیکول ها در نواحی کم پشت همانند سایر تکنیک ها به صورت دستی و توسط خود متخصص کاشت انجام می شود.

از محدودیت های اصلی این تکنیک این است که ربات برای شناسایی فولیکول ها نیاز دارد تا تفاوت فاحشی میان رنگ مو و رنگ پوست متقاضی وجود داشته باشد، که به تبع آن، شناسایی فولیکول ها توسط ربات برای افراد با موهای صاف و تیره قابل انجام است و ممکن است تکنیک مناسبی برای متقاضیانی که موهای روشن (رنگی یا سفید) و نازک دارند، نباشد.

دستگاه کاشت موی آرتاس

تاریخ انتشار : 1402-02-21
سوالات متداول
  • آیا محدودیت سنی برای کاشت مو وجود دارد؟

    بله، طبق بررسی های انجام شده، بهترین سن برای کاشت مو زمانی است که الگو ریزش مو ثابت شده باشد که معمولا بالای ۲۷ سال، ریزش مو به الگوی ثابتی خواهد رسید.

  • موثرترین روش کاشت مو برای افرادی که سابقه ریزش ارثی دارند، کدام است؟

    بدون انجام مشاوره حضوری در کلینیک توسط مشاورین کاشت مو، نمی توان به طور قطع بیان داشت که کدام روش برای چه کسانی مناسب تر است، چرا که انتخاب تکنیک کاشت مو به شرایط و متغیرهای بسیاری از جمله فیزیولوژی بدنی افراد، وابسته است.

  • آیا کاشت مو روی عملکرد مغز تأثیر می گذارد؟

    قطع به یقین خیر، چرا که روش های کاشت مو فقط بر روی لایه های سطحی پوست سر انجام می شوند که به هیچ وجه به مغز آسیبی نمی رسانند.

  • پوشش نواحی کاشته شده سر، در دوره نقاهت پس از کاشت چگونه باید باشد؟

    بدین منظور بهتر است از یک کلاه گشاد استفاده کنید و از پوشیدن هرگونه لباس تنگ و یا کلاه های تنگ و کوچک خودداری کنید.

  • آیا کاشت مو ایمن است و عارضه جانبی جدی به دنبال ندارد؟

    جراحی کاشت مو در صورتی که توسط جراح پلاستیک و یا پزشک متخصص کاشت مو  که با تجربه و دارای مجوز بورد باشند، انجام شود، به طور معمول فاقد عارضه جانبی خاصی است.

    اما پاسخ بدنی افراد در برابر روش های درمانی بسیار متفاوت هستند و مانند هر روش جراحی دیگری، احتمال ایجاد تورم، گزگز ، بی حسی و در برخی موارد ایجاد عفونت نیز وجود دارد. تمامی مراقبت های لازم که پس از کاشت مو باید انجام دهید، توسط پزشک مشاور در کلینیک کاشت مو پارسا، به شما ارائه می شود و در صورت مراقبت صحیح، احتمال ایجاد عوارض جانبی کاهش خواهد یافت.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • اسماعیلی
    1401-09-26

    با سلام و خسته نباشی
    آیا کاشت مو به روش تکثیری وجود دارد یا شایعه هست و اگر وجود داره آیا این نوع کاشت در ایران انجام میشه.
    از پاسخگویی شما متشکرم

    • دکتر شریفی
      1401-09-27

      سلام و وقت بخیر

      خیر چنین روشی وجود ندارد و شایعه ای برای جذب مشتری است.

    • ابراهیم حیدریان
      1402-12-11

      سلام من واقعا کاشت مو میخواستم انجام بدم ولی بروزترین کاشت مو با جدیدترین دستگاههای جهانی ممنون میشم راهنمایی کنید متشکرم

  • سعید طاهری
    1400-12-20

    سلام . دوتا سوال داشتم . آیا برای کاشت مو حتما باید نواحی مورد نظر خیلی کم پشت و یا طاس باشد؟
    و سوال دوم اینکه . اگر فردی در حدود سن 20 سالگی دچار ریزش مو شدید شود. بطوری که بداند تا 30 – 35 سالگی کاملا کچل میشود
    امکان این را دارد که در اواسط این دوره . مثلا در سن 27 سالگی . کاشت مو پرتراکم موفق انجام دهد؟
    این سوال دوم یجورایی مربوط با سوال اول هم هست .
    یعنی اینکه مو بطور کامل نریخته . ولی میدونه در آینده میریزه . میشه کاری کرد که مو جدید کاشته بشه ؟ قبل از اینکه کلا طاس بشه ؟

  • نگین
    1399-09-25

    سلام من ۲۸ سالمه خانومم موهام کم پشت شده به خاطره استرس ریزش داشتم آیا امکان کاشت بدون تراشیدن هست

    • دکتر شریفی
      1399-09-29

      با سلام و وقت بخیر

      باید از نزدیک معاینه شوید. بلی امکان کاشت مو بدون تراشیدن وجود دارد.

    • خسروی
      1399-11-14

      اگر ریزش مو ژنتیکی نباشه و دلیلش استرس باشه بعد از مدتی خودش درمان میشه و موها دوباره رشد میکنن، از استرس دوری کنید

  • Belami
    1399-08-12

    سلام ، روش Sutبهتره یا روش microfut؟

  • فرهاد
    1399-06-08

    سلام سوالی داشتم ..این ضمانتنامه یعنی چی؟تا کی اعتبار داره؟آیا اگه کاشت انجام دادیم و شروع به ریزش کرد دوباره و بصورت رایگان کاشت انجام میدهند؟و هزینه کاشت به روش micro fit چنده؟

    • دکتر شریفی
      1399-11-10

      با سلام و وقت بخیر

      ضمانت نامه مادام العمر هست. برای دریافت هزینه و اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ از طریق واتس اپ در ارتباط باشید.

  • محمد کریمی
    1399-06-07

    سلام ایا قرص چربی سور ال کاذنتین و ونستات قبل و بعد از انجام کاشت مو مشکلی داره مصرف بشع
    متشکر

  • حسن
    1399-05-26

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من چند سالی هست که کلاه گیس میزارم ۲۹ سالمه وحدوداً هفت هشت ساله . موهام تا پشت سرم ریخته شبیه عکس Vll ولی موهام کاملا نریخته یعنی خیلی تُنُک شده ایا بعد از کاشت به گفته خود شما حداکثر 6 ماه طول میکشه تا موهای کاشته شده به حالت طبیعی خودشون برگردن میشه از کلاه گیس استفاده کرد اگه میشه از چه زمانی . ممنونم

    • دکتر شریفی
      1399-05-26

      با سلام و وقت بخیر

      استفاده از کلاه گیس تا بعد از ماه ششم کاشت مو مجاز نمی باشد.

  • عزیزاحمد
    1399-05-03

    سلام شب تون بخیر
    میخواستم درباره کاشت مو بیشتر معلومات داشته باشم از چه روشی و چقدر هزینه داره ممنون
    0093792022015

  • A
    1399-04-14

    سلام یه سوال دوستم میگه بیا از پشت سر تو مو بردایم برا من ک بکارم آیا میشه همچین چیزی؟؟

    • دکتر شریفی
      1399-04-15

      عرض ادب و احترام

      خیر امکان چنین کاری وجود ندارد.

  • اکبر سعیدیان
    1399-03-19

    سلام من ۳۷ ساله هستم با موهای بور و پوست روشن بیماری خاصی ندارم و تقریبا بیست درصد از حجم موهای خودم رو از دست دادم قبل از مراجعه چه نکاتی رو باید از نظر تغذیه یا بهداشت انجام بدم هذینه چقدر خواهد بود

    • دکتر شریفی
      1399-03-27

      با سلام و عرض ادب

      جهت تعیین هزینه و دریافت توصیه های قبل از کاشت مو با شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ در تماس باشید.

  • مهران
    1399-03-16

    سلام
    البته موهای من جلوش ریخته طوری بکارم پشت سرم خط نندازه بدم میاد و پر پشت بشه و بلند

    • دکتر شریفی
      1399-03-16

      با سلام و وقت بخیر

      جهت مشاوره دقیق و صحیح با شماره ۰۲۱۲۲۱۲۲۸۲۲ در تماس باشید.

  • ناشناس
    1399-03-13

    من سی و یک ساله هستم. مبتلا به بیماری پروانه ای بسیار خفیف از نوع سیمپلکس هستم. فقط در کودکی کمی تاول می زدم. اکنون هیچ مشکلی ندارم و حتی کلوژن پوستم هم طییعی است. امکان کاشت مو برایم هست یا خیر.

    • دکتر شریفی
      1399-03-13

      با سلام و وقت بخیر

      خیر متاسفانه پزشک متخصص کلینیک کاشت مو برای شما را تایید نکردند.

      • امیربابایی
        1399-11-10

        باسلام،امکان برداشت فولیکول از سینه ویا پشت ( پایینتر از گردن) وجود دارد؟برای افرادی که بانک موی کافی ندارند.

        • دکتر شریفی
          1399-11-10

          با سلام و وقت بخیر

          امکان برداشت از پشت گردن خیر وجود ندارد. موهای سینه به اندازه موی بانک مو ماندگاری و کیفیت ندارد اما می توان از ناحیه سینه برداشت کرد.

  • احسان
    1399-03-05

    باعرض سلام
    ایا روشی برای کاشت مو وجود داره که نیاز به پانسمان نباشه

    • دکتر شریفی
      1399-03-08

      با سلام و وقت بخیر

      در روش MFIT پانسمانی وجود ندارد.

    • مهران
      1399-03-16

      سلام
      ۳۴ سالم هست میخواستم کاشت مو پر پشت داشته باشم
      جلوی موهام کم پشت هستش اما میخوام خیلی پر پشت باشه اما میترسم بازم بریزه درصورتی که میگن از سن ریزش گذشته میشه راهنمایی کنید .و چطور وقت بگیرم

      • دکتر شریفی
        1399-03-16

        با سلام و وقت بخیر

        جهت دریافت راهنمایی و مشاوره کامل با شماره های کلینیک در تماس باشید. ۰۲۱۲۲۱۲۲۸۲۲
        یا از طریق واتس اپ به شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ پیام دهید.

  • حسن
    1399-02-30

    سلام. کسانی که مشکل عصبی مانند صرع و تشنج دارند میتوانند مو بکارند ؟؟

    • دکتر شریفی
      1399-02-30

      با سلام و وقت بخیر

      اگر تحت درمان باشند و با تایید کتبی پزشک متخصص اعصاب کاشت مو اشکالی ندارد.

  • نیما
    1399-02-13

    سلام خوب هستید
    من23 سالمه و موهام یکم،کم پشت هستند.ولی بیشتر بغل های پیشانی ام کم پشت هستند.به نظرتون میتونم یکم بغل های پیشانی ام را کاشت بدهم؟
    ونظرتون در مورد دارو های گیاهی چیه؟به نظرتون چی بخوریم بهتره یا چه داروی گیاهی به موهای سرمون بزنیم؟

    • دکتر شریفی
      1399-02-16

      با سلام و وقت بخیر

      داروهای گیاهی در صورتی که به درستی تجویز شده باشند منعی ندارند. فقط تاثیر مثبت و منفی آن در هر شخص ممکن است متفاوت باشد.
      افراد را از 25 و یا ۲۷ سالگی مجاز به کاشت مو می دانیم و برای شما زود است مگر اینکه کاملا طاس باشید.

  • Mahdi
    1399-01-17

    ضمن عرض ادب و تبریک سال نو
    چند تا سوال داشتم خوشحال میشم جواب بدین تا تصمیم بگیرم چیکار باید بکنم .
    1 . بدون جای زخم و بخیه از ناحیه بانک مو هم میتونید کاشت رو انجام دهید ؟
    ۲ . میخواستم ببینم از بانک مو اصلا صلاح نباشه ازش برداشت از کوم ناحیه های بدن میشه استفاده کرد ؟
    ممنون میشم این دو سال رو دقیق جواب بدید مخصوصا سوال دومی

    • دکتر شریفی
      1399-01-17

      عرض ادب و احترام

      سال نو شما هم مبارک
      جواب سوال اول بله هست. فقط در روش ترکیبی و FUT ناحیه بانک مو زخم و برش شدید دارد. در روش های غیرجراحی برداشت ها بصورت تک واحدی انجام می شود و زخم بسیار کوچکی ایجاد می شود.
      جواب سوال دوم : اصل کاشت مو با برداشت از ناحیه بانک موی پشت سر شما انجام می شود. نمی توان بدون برداشت از ناحیه بانک موی پشت سر کاشت مو انجام داد. جهت ایجاد تراکم بیشتر در صورتی که بانک موی پشت سر ضعیف و نواحی سینه و زیر فک ( ریش ) موی خوب و پر پشتی داشته باشد، می توان از این نواحی جهت ایجاد تراکم بیشتر استفاده کرد. که باید در نظر داشته باشید این نواحی به هیج وجه کیفیت موی پشت سر شما را ندارد.

      پیروز باشید

  • زهره
    1399-01-14

    سلام. میخواستم بدونم برا خانم ها از قسمتهای دیگه بدن بجز سر می توان مو برداشت کرد. ممنون

    • دکتر شریفی
      1399-01-26

      با سلام و احترام

      خیر فقط ار سر می توان برای خانم مو برداشت و در قسمت های بدون موی سر کاشت مو انجام داد.

  • سعید
    1398-12-09

    سلام
    موی سر من کم پشت هستش . تارهای مو بهم نزدیک هستن ولی باز وقتی شانه میکنم روی هم میوفتن ولی به متخصص پوست رفتم گفت امکان کاشت وجود نداره . خواستم بدونم برای پرپشت کردن هم از روش Fit میشه استفاده کرد ؟ یعنی موی سری که زیاد ریخته نشده هم کاشت مو میکنن

    • دکتر شریفی
      1398-12-11

      عرض ادب و احترام

      اگر موهای مینیاتوریزه بقدری زیاد باشد که جای خالی برای کاشت ندهد یعنی مورد مناسبی هنوز برای کاشت نیست.

      پیروز باشید

  • آرش
    1398-11-05

    بسیار عالی و زیبا

    • علب
      1399-02-17

      سلام . شما دکتری رو معرفی میکنید برای کاشت مو در مشهد؟
      ممنون

      • دکتر شریفی
        1399-02-18

        سلام و وقت بخیر

        متاسفانه اطلاعی از پزشکان عزیز در شهر مشهد نداریم.

  • مهدی
    1398-11-04

    درود ۳۵ سالگی یه fit داشتم الان ۴۲ سالمه میخوام مجددا انجام دهم موهام خیلی بلنده تا پایین دوکتف واصلا به نظر نمیاد کاشتم ولی میخوام جلو پرپشت تر بشه زمستوناکمی ریزش دارم نیم سانت پیشونیم هم پایینتر اوردم ایا برای ufit نیاز به چقدر تراشیدن هست؟ممنون

    • دکتر شریفی
      1398-11-06

      عرض ادب و احترام

      لطفا با شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ در تماس باشید.

  • Sahar
    1398-10-01

    سلام. میبخشید کدوم روش کاشت برای رستنگاه سر انجام میشود؟؟ من موهای پرپشتی دارم, اما جلوی پیشانی عقب رفته و کم کم در حال خالی تر شدن هست. چه باید بکنم؟؟

    • دکتر شریفی
      1398-10-03

      عرض ادب و احترام

      روش های کاشت مو در نوع برداشت متفاوت می باشند و نحوه کاشت همه آن ها تفاوتی وجود ندارد. لذا در صورتی که قصد انجام کاشت مو دارید، با مشاوره صحیح بهترین روش مناسب خودتون رو انتخاب کنین.

      پیروز باشید

    • مهدی
      1399-03-14

      . من چهار سال پیش به روش اف ای تی کاشت مو انجام دادم طی دو مرحله که متاسفانه از تراکم موهای رو و پشت راضی نیستم. آیا با این روش امکان کاشت مجدد با تراکم بالا مخصوصا ناحیه پشت سر وجود دارد؟

      • دکتر شریفی
        1399-05-11

        با سلام و وقت بخیر

        باید تصویر از بانک موی خود ارسال کنید تا بتونیم کمک بیشتری کنیم. ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳

  • محسن
    1398-08-16

    سلام
    آیا برای برداشت فولیکول مو از ربات آرتاس استفاده میکنید

    • دکتر شریفی
      1398-09-26

      عرض ادب و احترام

      خیر ربات امکان خرید ربات آرتاس بدلیل تحریم ها در حال حاضر وجود ندارد. برداشت در روش میکرو اف آی تی توسط دستگاه ایمپلنتر مینیاتوری انجام می شود.

      پیروز باشید

  • آریا
    1398-08-03

    با سلام و احترام
    سوالی که داشتم از خدمت شما این بود که از محلی که مو یا گرافت برداشته میشه برای مثلا پشت سر اون محل در آینده مجددا موهاش در میاد یا رشد میکنه ؟
    منظور از این که اثری از زخم و جای برداشت مو باقی نمی مونه چیه ؟
    آیا رشدی در اون محل صورت میگیره ؟ ( منظور جایی که مو برداشته شده ) چه اتفاقی میافته ؟یا خالی میماند؟
    آیا در جای زخم در سر بر اثر سانحه یا اتفاقی یا مثلا سوختگی که مویی وجود نداره هم میشه عمل کاشت مو انجام داد ؟
    آیا موی سر به پوست دست هم قابل پیوند و کاشته ؟
    منظور از برداشت مو و گرافت از یک ناحیه به صور چند بار در آینده چیست؟
    برای افرادی از تراکم موی کافی برخوردار نیستن ( تراکم در اطراف سر جهت برداشت گرافت ) و ریزش داشتن به چه صورت می باشد؟

    متشکرم

    • دکتر شریفی
      1398-09-27

      عرض ادب و احترام

      اگر کاشت مو به روش میکرو اف آی تی انجام شود تا ۳۰ درصد امکان ترمیم بانک موی برداشته شده وجود دارد.
      یعنی خط اسکاری پشت سر شما باقی نخواهد ماند.
      برداشت به نحوی انجام میگیرد که شما احساس خالی شدن بانک موی خود را نداشته باشید.
      بله امکان کاشت مو در محل سوختگی وجود دارد.

      پیروز باشید

  • مرتضی
    1398-08-03

    با سلام و احترام
    من نظرات کاربران و پاسخ جنابعالی را مشاهده کردم
    و استفاده بردم
    من چند سوال داشتم که شاید برای بعضی از دوستان هم نیاز باشه:
    ۱-شما در هر جلسه چه تعداد کاشت انجام میدهید
    ۲-برای کسانی که از شهرهای دیگه مراجعه میکنند جهت اسکان راهکاری در نظر گرفته اید؟؟
    ۳-آرشیوی از کارهای انجام شده دارید که ما بتونیم مشاهده کنیم
    ۴-چه مدت طول میکشد که موی سر به مقدار ۱سانتی متررشد کنه؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    • دکتر شریفی
      1398-08-03

      با سلام و وقت بخیر

      ۱-شما در هر جلسه چه تعداد کاشت انجام میدهید؟ ( بستگی به نوع روش انجام بین 2000 تا 4000 گرافت مو در یک روز کاشته می شود. )
      ۲-برای کسانی که از شهرهای دیگه مراجعه میکنند جهت اسکان راهکاری در نظر گرفته اید؟؟ ( بله در نزدیک ترین محل به کلینیک اسکان رایگان برای عزیزان مراجعه کننده از شهرستان در نظر گرفته شده است. )
      ۳-آرشیوی از کارهای انجام شده دارید که ما بتونیم مشاهده کنیم. ( عکس های آرشیو روز مشاوره در آلبوم مخصوص کلینیک به شما نشان داده می شود. همچنین تعدادی از نمونه ها در پیج اینستاگرام کلینیک به آدرس https://instagram.com/whdc.ir موجود می باشد. )
      ۴-چه مدت طول میکشد که موی سر به مقدار ۱سانتی متر رشد کنه؟؟ ( حداکثر 6 ماه بعد از کاشت مو – بعد از شوک احتمالی و ریزش موها – موهای شما حداقل 1 سانتی متر رشد خواهد کرد.

      پیروز باشید

  • زهره معصومی
    1398-06-29

    سلام
    من خانمی هستم ۴۱ ساله که در اثر مصرف فومی به نام Regain دچار کمپشتی مو در قسمت جلوی سر شدم که بسیار رنج میبرم ،متاسفانه در ایران زندگی نمیکنم میخواستم بدونم بهترین و بدون ریسک ترین روش برای رویش مجدد موها چیست و ایا روش پی ار پی مو بدون عوارض و روش مناسبی هست یا نه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید،البته شماره ۸۹ در ایمیل من به انگلیسی هست ولی نمیدونم چرا به فارسی تایپ میشه

    • دکتر شریفی
      1398-12-14

      عرض ادب و احترام
      مصرف Regain یا ماینوکسیدیل باعث ریزش مو نیست .
      از لحاظ سنی مناسب کاشت هستید و باید از نظر سایر مسائل نیز بهترین کار برای شما چیست میتوانید با ارسال عکس هم تقریبا این کار را بکنید.

      پیروز باشید

  • هادی
    1398-06-26

    سلام
    شخصی که موهاش 30 سانتی متر طول داره و به هچ وجه نمیخواد کوتاه کنه آیا با روش UFIT باید کمی کوتاه کنه یا نیازی نیست؟

    • دکتر شریفی
      1398-06-26

      عرض ادب

      خیر در روش UFIT موی خیلی بلند باید کوتاه شود. شما می توانید با روش FUT کاشت موی خیلی بلند بدون کوتاهی انجام دهید.

      پیروز باشید

  • احسان
    1398-06-18

    من۲۷ سالگی کاشت کردم اما نصف بیشتر موهای کاشته شده بعد گذر ۲ سال رفته رفته ریخت؟ علت چیست؟آیا مجددا کاشت انجام بدم باز هم موها خواهند ریخت؟ اوایل موهای کاشت شده بسیار خوب رشد کردند و کاملا پرپشت بودند

  • میرحسن
    1398-06-10

    با عرض سلام برای گرفتن زمان عمل کاشت چند روز قبل باید اقدام به کرد و ظرف چند روز عمل انجام میشه.

    • دکتر شریفی
      1398-06-13

      عرض ادب و احترام

      حداقل 1 ماه قبل جهت تعیین وقت تماس بگیرید. اما در موارد خاص تنظیم وقت 1 هفته قبل از عمل هم امکان پذیر است. تعداد روز عمل جراحی حداکثر 2 روز برای عمل های غیرجراحی و 1 روز برای عمل ترکیبی و FUT می باشد.

      پیروز باشید.

  • نازی
    1398-06-09

    سلام کاشت مو به روش U-FIT که نیازی به کوتاهی مو نیست این روش نیازی هم به جراحی نداره؟

    • دکتر شریفی
      1398-06-13

      سلام و احترام

      خیر در روش UFIT جراحی انجام نمی شود.

      پیروز باشید.

  • amir
    1398-04-23

    سلام خسته نباشید من ریزش موی آلوپسی دارم بهترین روش درمان چی هستش و آیا کاشت مو ممکن است

    • دکتر شریفی
      1398-06-26

      عرض ادب و احترام

      انجام کاشت مو برای بیماران دارای آلوپسی موثر نیست. برای درمان این بیماری حتما با یک پزشک با تجربه و متخصص پوست و مو مشورت نمایید.

      با تشکر

  • شایان
    1398-04-18

    سلام
    موهای کنار سرم تقریبا جلوی گوش به دلیل کندن تراکمش کم شده آیا امکان کاشت مو در این ناحیه وجود داره؟

  • محمد رضا عمران
    1398-03-31

    سلام. ۳۳ ساله هستم. موهای بالای سرم کم پشت شده است. می خواهم از روش مایکرو استفاده کنم. هزینه آن چقدر می شود؟

  • محمد طاها
    1398-03-25

    سلام وقتتون بخیر.من ریزش کمی دارم اما موهام بخصوص در وسط سرم بسیار کم پشت شده جدیدا.میخوام بدونم بدون اینکه معلوم بشه دارم مو میکارم وبدون تراشیدن سر و بدون درد میتونم موهام رو پر پشت کنم با حجم بالا؟ممنون میشم پاسخ بدید

    • دکتر شریفی
      1398-10-05

      عرض ادب و احترام

      امکان کاشت بدون تراشیدن هست، اما اینکه آستانه تحمل درد شما در چه حدی می باشد شدت درد را مشخص میکند. درد کاشت مو در حد تزریق بی حسی می باشد و بعد از کاشت با کمپرس سرد و رعایت توصیه ها و مصرف داروهای تجویز شده دردی احساس نخواهید کرد.

      پیروز باشید

  • گلایل
    1398-03-18

    سلام وقت شما بخير، طبق تحقيق هايي كه انجام دادم متوجه كاشت مو ميكرو اف اي تي شدم كه بدون تراشيدن مو امكان پذير هستش ، و اينكه من كم موييه گسترده دارم و صرفا در يك نقطه متمركز نيست، تار هاي مري نازك عليرغم اينكه تا زمان ١٧ سالگي تجمع موي بالايي داشتم و بعد از درگيري با سندرم pco دچار ريز مو در ناحيه فرق سر و ديگر نقاط سر شدم، ميخاستم بدانم بانك مو بايد با حجمي از مو در ارتباط باشد تا موهاي پر پشت با جلوه ي زيباي گذشته ي من برگردد؟

    • دکتر شریفی
      1398-10-01

      عرض ادب و احترام

      توجه داشته باشید تحت هیچ شرایطی با هیچ روش کاشت مو موهای پرپشت و دوران جوانی شما برنمیگرده ، توقع نادرست از کاشت مو نداشته باشید. اما به هر حال در حد توان و ممکن و تا جایی که بانک موی شما امکان برداشت داشته باشد میتوان از حالت نافرم کنونی آن را خارج کرد.

      پیروز باشید

  • شهرام
    1398-03-08

    از اینکه یک روز دو یا سه روز انجام بشه مشکلی ندارم .فقط اینکه می خوام یه کار حرفه ای واقعاً به دست بیاد به روش غیر جراحی که پوشش دهی مناسبی داشته باشه و این که دوست دارم واقعیت ها بهم گفته بشه …. دور از جون شما بعضی از کلینیک ها هستند که فقط می خوان جذب کنن، من دیدم دوستان یا کسی بوده که کاشت انجام داده و فقط خواستن طرف جذب بشه و یه کاری انجام بده و واقعیت ها رو به ایشون نگفتن و متاسفانه بعدش دلخوری های پیش آمده یا اینکه اون چیزی که گفتن نبوده یا اینکه ادب و صداقتی تو کارشون نبوده
    یکی از دوستامون برای کاشت مو به یه کلینیک تو شیراز رفته بود گفت که به ما گفتند که این کار شما بله انجام میشه و به راحتی میتونیم پوشش مناسبی رو براتون به وجود بیاریم. میگفت وقتی که رفتیم تو اتاق و عمل شروع شد بعد از گذشت یک ساعت ۲ ساعت برگشتن گفتن که متاسفانه بانک موی شما دیگه جواب نمیده و ما مجبوریم همین جا کار رو قطع کنیم، تا همین حد بیشتر نمیتونیم بکاریم و خیلی راحت از اون تعهدی که داده بودند فرار کردند
    من راسش نمیخوام همچین مسائلی برام پیش بیاد

  • ahmad
    1398-03-08

    سلام
    بنده 2 مرحله کاشت مو انجام دادم سال ها قبل به صورت اف ای تی ..موهام بد نیست و کف سرم مشخص نیست منتها خیلی کم حجمه میشه واقعا با روش میکرو اف ای تی لابلای موهای کاشته شده مو کاشت؟ همش میترسم فضای کافی وجود نداشته باشه یا خطای انسانی زمان کاشت موجب از بین رفتن موهای کاشته شدم بشه

  • Abbas
    1398-02-31

    سلام من دوهفته پیش کاشت مو به روش FIT داشتم خط تقارن خوبی نداره موهام و نیاز به ترمیم داره . آیا ترمیم دوباره اسیبی به موهای کاشته شده نمیزنه و یا باعث ریزش موهای کاشته شده نمیشه

    • دکتر شریفی
      1398-03-01

      با سلام و احترام

      اگر کاشت موی دوم شما با ظرافت و توسط جراح کاشت موی با تجربه انجام شود، خیر آسیبی به موهای کاشته شده قبلی شما نخواهد رسید.

      پیروز باشید

  • sajjad
    1398-02-28

    سلام، لطفا بفرمایید که microFUT و microFIT چه تفاوتی با هم دارند. و روش های مختلف کاشت مو را از بهترین تا بدترین کیفیت عنوان کنید. و اینکه آیا شما شهر های دیگه هم شعبه دارید یا نه؟ خیلی ممنون

  • مصطفی
    1398-02-14

    سلام وقت بخیر ما جلو سرم ریزش داشته و نیازبه کاشت داره بانک پشت سرم هم خوبه
    میخواستم ببینم بدون تراشیدن سر میتونم کاشت مو انجام بدم. میشه راهنمایی کنین ؟

    • دکتر شریفی
      1398-10-04

      عرض ادب و احترام

      امکان کاشت مو بدون تراشیدن هم وجود دارد، فقط جهت تشخیص روش مناسب خواهشمند است از ۳ ناحیه روبرو ، بالا و پشت سرتون عکس گرفته و به شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ ارسال کنین تا در اسرع وقت پاسخ پزشک متخصص برای شما ارسال گردد.

      پیروز باشید

  • حمید
    1398-02-12

    سلام
    آیا بعد از کاشت مو بلافاصله میتوان کلاه گذاشت یا خیر .اگر نمیشه چند وقت بعد مقدور هست . ممنون

  • داوود
    1398-01-27

    با سلام
    محل کار من متاسفانه آلوده و دارای گرد و خاک و رطوبت و مواد شیمایی است . آیا امکان کاشت مو برای من وجود دارد ؟ به دلیل شرایط کاری امکان بیش از یک هفته تا ده روز مرخصی را ندارم .

  • Arman
    1398-01-20

    عذر میخوام کاشت مو به روش FUT دیگه منسوخ شده ؟

  • امیر
    1397-12-27

    سلام درود ایا روش sut همان mfitهست اگر نیست تفاوتشون رو محبت می کنید توضیح دهید

  • Kamran
    1397-12-26

    سلام و خسته نباشید. من 34 ساله هستم و از 25 سالگی موهام از طرف پیشایم خیلی ریخته نزدیک 3 الی 4 سانت رفته بالا .میخواستم شرایط و هزینش رو لطف کنین . ایا برای کسانی که بانگ موی ضیف ومو های ضیف دارنند میتوان کاری انجام داد .ممنون میشم سریع پاسخ بدین

    • دکتر شریفی
      1397-12-26

      با سلام و احترام

      برای دریافت هزینه کاشت مو از سه تاحیه روبرو، بالا و پشت سر خود به شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ از طریق تلگرام یا واتس اپ عکس ارسال نمایید. در اسرع وقت و بعد از مشاهده پزشک هزینه تقریبی کاشت موی شما با نظر پزشک متخصص اعلام میگردد.

      کاشت مو برای افرادی که بانک موی ضعیفی دارند با تشخیص پزشک بوسیله برداشت از ریش یا پیوند موی از بدن انجام می شود.
      پیروز باشید
      پیروز باشید

  • Saeed
    1397-12-21

    عرض ادب

    کاشت مو به روش سوئدی همین روش میکرو اف آی تی هست یا فرق داره میشه توضیح بدین ؟

    • دکتر شریفی
      1397-12-21

      با سلام و احترام

      کاشت مو به روش سوئدی یا روش هایی که با اسم های عجیب و غریب در اینترنت مشاهده میکنید زاده ذهن کاربرهاست. و متاسفانه مورد سوء استفاده برخی کلینیک های غیر معتبر کاشت مو هم قرار می گیرد.

  • محمد ادیب نجم الدینی
    1397-12-12

    با سلام
    آیا امکان کاشت مو وجود دارد و در صورت مثبت بودن با توجه به اینکه بیشتر موی بنده سفید است هنگام رشد رنگ موبه چه صورت وبا غالب بدون چه رنگی رشد میکند؟

  • بی نام
    1397-12-08

    سلام کاش سابقه ی پرسنل و شماره ی نظام پزشکی و نام پزشک معالج رو هم درج میکردید

    • دکتر شریفی
      1397-12-08

      با سلام و احترام

      دوست عزیز دکتر شریفی کلینیک تخصصی پوست و مو هست و تعداد زیادی پزشک و جراح و پرسنل داره. برای اطمینان بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

      پیروز باشید

  • Bahrami
    1397-12-07

    با سلام
    موهام کم پشت شده میخام بدونم امکانش هست با تراکم بالا دوباره ترمیم شه و اینکه چه روشی بهترین جوابو میده همچنین هزینه ها و زمان انجام پروسه چقده؟
    ممنون

  • akbar zadeh
    1397-12-06

    سلام خسته نباشید این روش شما واسه موهایی که ریخته شده اما سر هنوز مو داره قابل انجامه؟ یعنی مو هست اما حجمشون کمه.

  • سامان
    1397-12-06

    سلام .کاشت برای قسمت های کم پشت اگه انجام بشه. اون قسمت های که موداره( اطراف قسمت های کاشته شده) دچار شوک و ریزش نمیشن ؟سوال بعدیم اینکه وقتی مورو از قسمت پست سر ورمیدارین دیگه اون مو پشت سر درنمیاد که بشه دوباره ازش برا کاشت استفاده کرد؟

    • دکتر شریفی
      1397-12-22

      با سلام و احترام

      خیر موهای اطراف موی کاشته شده دچار شوک و ریزش نمی شوند. موی ناحیه برداشت به نظر برخی از پزشکان تا 30 درصد ترمیم می شود و برخی دیگر اعتقاد دارند ترمیمی صورت نمیگیرد.

      پیروز باشید

  • ساسان
    1397-12-03

    سلام تو تعطیلات عید هم کاشت انجام میدین ؟

    • دکتر شریفی
      1397-12-03

      با سلام و احترام

      بله با تعیین وقت قبلی و تایید پزشک، کاشت مو در ایام عید انجام می شود.

      پیروز باشید

  • تاتار
    1397-12-01

    با سلام
    آدرس کلینیکتون توی سایت نیست؟

  • علی نژاد
    1397-11-29

    سلام
    من یکبار کاشت مو را انجام ولی کامل نشد هرچند در ابتدا پزشک گفت که دو مرحله باید بکاری اما با تحقیق متوجه شدم بلحاظ مالی این کار را می کنند اما تراشیدن مو برایم ساده نیست ایا امکان کاشت مرحله دوم در کلینیک شما بدون تراشیدن هست؟
    کاشت شامل بخش های کاشت نشده و ترمیم می باشد ؟

    • دکتر شریفی
      1397-11-30

      با سلام و احترام

      امكان كاشت مو بىون تراشيدن سر وجود حتی برای مرحله دوم کاشت مو هم وجود داره اما باید توسط پزشک متخصص گرافت ها و بانک موی شما و ناحیه ای که دچار ریزش هست و شما قصد پوشش آن را دارد بررسی شود. کاشت موی مرحله دوم اساس آن ترمیم و افزایش تراکم می باشد. در برخی موارد پوشش ناحیه هایی که کاشت انجام نشده. این بستگی به میزان بانک موی شما دارد.

      پیروز باشید

  • یوسف زمانی
    1397-11-22

    باسلام آیا جهت کاشت مو جلوی سر بدون تراشیدن مو ، امکان کاشت موی بلند هم امکان پذیر است؟

    • دکتر شریفی
      1397-11-23

      با سلام و احترام

      کاشت موی بلند فقط در موارد خاص با تشخیص پزشک قابل انجام است. امکان کاشت مو بدون تراشیدن سر و انجام کاشت موی بلند بعد از معاینه پزشک متخصص پوست و مو و بررسی گرافت های موی شما قابل انجام است. البته در نظر داشته باشید اگر موهای کاشته شده وارد فاز شوک شوند، حتی موی بلند کاشته شده نیز دچار ریزش می شود.
      این روش کاشت مو برای افرادی است که به هردلیلی تمایل ندارند اطرافیان آن ها متوجه کاشت موی آن ها شوند.

      پیروز باشید.

  • جهان
    1397-11-03

    وب سایت بسیار خوبی دارید. پاینده باشید

  • کامران
    1397-11-02

    سلام
    من قسمتی از سرم از زمان تولد رویش مو نداشته میخواستم بدونم امکان کاشت مو داره؟
    با تشکر

    • دکتر شریفی
      1397-11-25

      با سلام و احترام

      بله امکان کاشت مو در ناحیه ای که از زمان تولد رویش مو نداشته هم وجود دارد.

  • شهروز
    1397-10-27

    سلام
    از ناحیه وسط سر دچار طاسی شدم و موهای جلوی سرم به شدت نازک و ضعیف شدن اما پشت و سر و بغل خوبه و رشدشون هم زیاد هست برعکس جلوی سر میخواستم بدونم بهترین روش کاشت مو برای من چی هست؟؟

    همچنین میخواستم بدونم افراد سرشناسی که کاشت مو در کلینیک شما انجام داده اند کیا بودن ؟ مثلا شهاب حسینی و سید جلال حسینی اونجا نبودن ؟

  • پسر دیوید بکهام
    1397-10-23

    سلام مگه دیوید بکهام هم کاشت مو انجام داده ؟

  • عرفان
    1397-10-22

    میخاستم بدون تراشیدن سر وسط سرم رو بکارم — سه ماه و خورده ای پیش جلو موهامو به عرض دو سانتر کاشتم اما از تراشیدن موها تنفر دارم

    • دکتر شریفی
      1397-10-24

      با سلام و احترام

      دوست عزیز برای کاشت مجدد موها بهتر است 9 تا 12 ماه بعد از اولین سال اقدام به کاشت مو نمایید.

      پیروز باشید.

  • مهران
    1397-10-13

    با سلام لطف میکنید در ارتباط با روش micro fit توضیح بدید.که آیا روش مناسبی هست یا خیر؟و واقعا بدون تراشیدن موی سر امکانپذیر هست.

    • دکتر شریفی
      1397-10-15

      با سلام و احترام

      روش Micro FIT روش بهینه شده و پیشرفته کاشت موی FIT می باشد که عوارض کمتر و بهبودی سریعتری دارد. مناسب بودن این روش برای شما حتما باید توسط پزشک بعد از مشاوره و معاینه انجام شود. در این روش تحت شرایطی که پزشک تشخیص می دهد امکان کاشت مو بدون تراشیدن سر هم کوتاهی مو وجود دارد. همچنین امکان کاشت موی بلند نیز در این روش وجود دارد.

      پیروز باشید.

  • مهری
    1397-10-04

    باسلام .

    فرزند من پسر 25 ساله است . موهای کم پشتی دارد و تصمیم بر کاشت مو گرفته است. ولی از جنس موهای خودش راضی نیست آیا بعد از کاشت دوباره شاهد موهای با جنس موهای قبلی خودش هست؟ یا اگر در موقع کاشت عکس دلخواه خود را نشان دهد می توانید مانند آن کاشت را انجام دهید؟

    باتشکر

    • دکتر شریفی
      1397-10-08

      با سلام و احترام

      هنگام کاشت موی طبیعی جراح از موهای خود شخص جهت پیوند مو استفاده می کند. در نتیجه موی رشد کرده دقیقا همان جنس و رنگ و فرم موی خود شخص را داراست. امکان کاشت موی دلخواه با فرم و رنگ و ضخامت دلخواه وجود ندارد. کاشت موی مصنوعی هم به هیچ وجه توصیه نمی شود.

      پیروز باشید

    • هانا
      1399-10-06

      سلام.شما دوره آموزش هم برگزار می کنید؟

      • دکتر شریفی
        1399-11-01

        با سلام و وقت بخیر

        با شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ در تماس باشید.

  • عباس خدابنده لو
    1397-09-28

    با سلام واحترام ؛

    بنده میخواستم کاشت مو انجام بدم اگر ممکن هست چون تراکم برای خیلی مهم و نمی خوام صرفا فقط سرم پوشیده بشه لطفا بفرمائید با چه تراکمی (تعداد ) می تونم این عمل رو انجام بدم و هزینه چقدر میشه

    با تشکر

  • میلاد کریمی
    1397-09-27

    با سلام
    مدتی قبل من به دفتر میدان ولیعصر مراجعه کردم و با آقای صداقت مشاوره کاشت داشتم. بنا بر صلاحدید ایشان من این مدت به درمان و تقویت موهای خود پرداختم و اکنون موهایم در وضعیت نسبتا خوبی قرار گرفت. ولی هنوز بخشی از موهایم کم پشت می باشد. و تصمیم به کاشت با روش SUT دارم. لطفا راهنمائی فرمائید.

  • طیبه
    1397-09-26

    سلاااام موهای پسرم قطرش زیاد و مشششکیه ولی خیلییییی کچل شده ارثیه ب نظرم چون باباشم همینه داداشاشم درحال ریزشن —- با این روش میشه واشسون کاری کرد ؟

    • دکتر شریفی
      1397-09-27

      با سلام و احترام

      درمان ریزش موی ارثی فقط کاشت مو می باشد. اما جهت تشخیص حتما باید توسط پزشک متخصص معاینه انجام شود. همچنین سن مناسب کاشت مو بالای 27 سال است. برای جلوگیری از ریزش بیشتر می توانید از منوی درخواست مشاوره سایت نسبت به دریافت وقت مشاوره رایگان اقدام نموده و برای درمان و جلوگیری از ریزش مو وقت مشاوره دریافت نمایید.

      پیروز باشید.

  • پرویز
    1397-09-25

    نسبت به سن من الان کاشت مو برای من خوب است؟اگر بانک مو قوی باشد معلوم میشود کاشت انجام شده؟

    • دکتر شریفی
      1397-10-04

      با سلام و احترام

      جسارتا سن خود را اعلام نکردید. اما به طور کلی بهترین سن مناسب کاشت مو بعد از 27 سالگی می باشد. اما می توان با تشخیص پزشک روانشناس و متخصص پوست و مو نسبت به کاشت مو قبل از سن 27 سالگی و در جوانی هم اقدام کرد. بهتر است کاشت مو بعد از توقف یا کم شدن شدت ریزش موی شما انجام شود.

      پیروز باشید

  • حسن
    1397-09-22

    تفاوت این روش با fit چی هست ؟

    • دکتر شریفی
      1397-09-25

      با سلام و احترام

      کاشت مو به روش میکرو FIT عوارض جانبی کمتری نسبت به روش کاشت موی FIT دارد. همچنین ظرافت کاشت و خط موی طبیعی تری ایجاد میکند.

      پیروز باشید.

  • همایون حیدری
    1397-08-26

    چه جالب! یعنی واقعا میشه بدون اینکه موهارو تراشید کاشت مو انجام داد؟؟؟؟!

    • دکتر شریفی
      1397-08-28

      عرض ادب و احترام

      بله امکان کاشت مو بدون تراشیدن موها وجود داره. برای دریافت اطلاعات کامل در این زمینه مقاله همین صفحه رو کامل مطالعه فرمایید.

      پیروز باشید

+مشاهده بیشتر