تزریق فیلر گونه

تزریق ژل به گونه | مزایا، عوارض و هزینه

پزشک : دکتر نادیا رضایی متخصص پوست و مو دسته بندی : مقالات تزریق ژل

افزایش سن و کم شدن کلاژن‌های پوستی باعث شل شدگی پوست افراد شده و افتادگی گونه‌های آن‌ها را به دنبال دارد. به همین دلیل افراد برای رفع اشکالات به وجود آمده و جوان‌تر شدن پوستشان به دنبال راهی مطمئن، کم‌خطر و کم‌هزینه هستند. تزریق ژل به نواحی مختلف صورت برای رفع افتادگی‌ها و چین و چروک‌های ایجاد شده یکی از این روش‌ها است. روشی که سن و سال در آن چندان اهمیتی نداشته و افراد مختلف می‌توانند آن را برای زیباتر شدن و جوان‌تر شدن انتخاب کنند.

در این مطلب به بررسی مزایا، عوارض و هزینه تزریق فیلر به گونه می‌پردازیم.

تزریق ژل به گونه چیست ؟

تزریق ژل به گونه یکی از محبوب‌ترین انواع تزریق ژل است. این روش در جوانی باعث برجسته‌تر شدن و زیباتر شدن چهره شما شده و در سنین بالاتر حالت افتادگی و علائم پیری را در چهره شما از بین می‌برد. عوامل مختلفی می‌توانند در تغییر حالت و شکل گونه‌های شما موثر باشند. اما نگران نباشید! تزریق ژل به گونه می‌تواند سد محکمی در برابر همه این عوامل ایجاد کند.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تزریق ژل به گونه یا دیگر اجزای صورت در دراز مدت به بافت‌های پوستی آن‌ها آسیب خواهد رساند. به علاوه این افراد معتقدند که استفاده از این شیوه تنها نتایجی کوتاه مدت داشته و پس از مدتی باعث تشدید آسیب‌ها نیز خواهد شد. برخی دیگر تصور می‌کنند که ژل‌های استفاده شده در این روش پس از مدتی استفاده خود شل شده و فرم صورت را تغییر می‌دهند. نگرانی‌ها و سوالات زیادی پیرامون تزریق ژل به گونه وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا حد امکان به سوالات پاسخ داده و نگرانی‌های شما را برطرف کنیم.

برای افراد جوان زیبایی صورت و برجسته سازی گونه‌ها یکی از اصلی‌ترین دلایل تزریق ژل به گونه است. این کار باعث افزایش حجم گونه‌ها شده و تاثیر زیادی در زیبایی چهره آن‌ها خواهد داشت. در افراد مسن‌تر که افزایش سن باعث بروز چین و چروک‌ها و از بین رفتن سطوح چربی شده است نیز این روش طرفداران زیادی دارد. این افراد از تزریق ژل به گونه برای حفظ حالت گونه‌ها و جلوگیری از تغییر حالت چهره استفاده می‌کنند. به همین دلیل می‌توان گفت استفاده از این روش برای زیبایی در همه سنین مناسب است.

ژل گونه

مراحل تزریق

پیش از انجام تزریق پزشک معالج باید شما را به طور کامل معاینه کند. پزشک باید بداند که انتظار شما از نتیجه عمل چیست؟ آیا پیش از این تزریق ژل در گونه یا جاهای دیگر صورت داشته‌اید؟ آیا داروی خاصی مصرف می‌کنید یا به بیماری خاصی مبتلا هستید؟ آیا پیش از این از ژل‌های دائمی استفاده کرده‌اید؟ اطلاع دقیق و کامل از پاسخ همه این سوالات به پزشک کمک می‌کند که نوع و میزان ژل مورد نیاز را با دقت بیشتری انتخاب کرده و نتیجه عمل نیز بهتر شود.

پس از تعیین نوبت در روز مشخص شده پزشک محل‌های تزریق را مشخص کرده و پس از بی‌حسی موضعی با کرم‌های بی‌حس‌کننده تزریق را انجام می‌دهد.  برای برجسته کردن گونه‌ها یا رفع افتادگی آن‌ها از ژل‌های پر کننده استفاده می‌شود. این ژل‌ها در میان بافت‌های پوستی قرار گرفته و جای خالی چربی‌های از دست رفته را پر می‌کنند. توجه کنید که برای بررسی نتیجه نهایی بهتر است چند روزی صبر کنید تا اثرات تزریق از بین رفته و التهابات پوست شما برطرف شود. پس از آن می‌توانید درباره رضایت یا عدم رضایت از نتیجه تصمیم بگیرید.

مزایای ژل گونه

در صورتی که قصد تزریق ژل به گونه‌های خود را دارید بهتر است با مزیت‌ها و معایب آن آشنا شوید. برخی از مزیت‌های این روش به شرح زیر است.

برجسته سازی گونه‌ها و زیبایی چهره

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم با استفاده از این روش می‌توانید آسیب‌های ایجاد شده در اثر افزایش سن یا خشکی زیاد پوست را برطرف کنید. به علاوه در صورتی که به گونه‌های برجسته علاقه دارید، تاثیر این روش را امتحان کنید.

کوتاه بودن زمان عمل در کنار ماندگاری طولانی

مدت زمان انجام این عمل در طولانی‌ترین حالت کمتر از نیم ساعت است. بنابراین نیازی به خالی کردن وقت برای انجام آن نخواهید داشت. به علاوه بسته به نوع ژل انتخابی و سن افراد میزان ماندگاری آن بین 6 ماه تا دو سال متفاوت است. بنابراین از بابت تمدید آن نیز نگرانی خاصی نخواهید داشت.

عدم نیاز به مراقبت و استراحت پس از انجام عمل

انجام عمل تزریق ژل به گونه بسیار بی‌دردسر است. در این شیوه نیازی به بیهوشی وجود نداشته و در برخی موارد پزشک از داروهای بی‌حس‌کننده استفاده می‌کند. بنابراین بلافاصله پس از انجام عمل می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید. تنها باید برخی نکات ریز را رعایت کنید که در بخش دیگری آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

امکان کاهش حجم ژل یا تخلیه کامل آن

اگر از نتایج تزریق ژل به گونه ناراضی هستید، می‌توانید با مشاوره پزشک همه یا بخشی از ژل را تخلیه کنید. توجه کنید که اگر قصد چنین کاری را دارید، حتما از پزشک تزریق کننده کمک گرفته و انجام این کار را نیز به او بسپارید. توصیه ما این است که برای کاهش حجم یا تخلیه ژل به سراغ پزشک دیگری نروید.

عدم آسیب به بافت‌های پوستی

ژل مورد استفاده برای تزریق به گونه‌ها معمولا از ماده هیالورونیک اسید ساخته شده است. به همین دلیل در طول زمان جذب پوست شده و آسیبی به بافت‌های آن وارد نمی‌کند. به همین دلیل ژل‌ها پس از مدتی نیاز به تمدید دارند. بنابراین نگرانی از بابت آسیب‌های ژل به بافت پوست جایی ندارد.

فیلر گونه

عوارض تزریق ژل

در صورتی که تزریق ژل به گونه را در مراکز معتبر انجام دهید، معایب خاصی مشاهده نخواهید کرد. در واقع می‌توان گفت خود عمل تزریق ژل به گونه معایب خاصی ندارد و این عوامل جانبی است که می‌تواند بر روی نتیجه آن موثر باشد. به طور کلی می‌توان عوارض ناشی از تزریق و در برخی موارد نامتقارن شدن گونه‌ها را از معایب این روش دانست. اما باید بدانید که هیچ یک از این‌ها در صورت مراجعه به یک کلینیک معتبر برای شما رخ نخواهد داد.

عوارض ناشی از تزریق ژل به گونه معمولا کوتاه مدت است. این عوارض به طور کلی شامل قرمزی و التهاب در ناحیه تزریق، کبودی یا خون مردگی خفیف، ورم جزئی، احساس بی‌حسی در محل تزریق و در بعضی موارد احساس خواب رفتگی در گونه‌ها خواهد بود. در صورتی که تزریق در کلینیک معتبر و توسط پزشک متبحر انجام شود، ظرف مدت 72 ساعت همه آن‌ها از بین رفته و چهره شما حالتی طبیعی پیدا خواهد کرد.

توجه کنید که انجام این عمل در مراکز نامعتبر مانند سالن های زیبایی و آرایشگاه ها ممکن است عوارض ناگواری برای شما ایجاد کند. چرا که این مراکز معمولا از ژل‌های نامرغوب استفاده کرده و پزشک حاضر در مرکز نیز تخصص کافی ندارد. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از اقدام برای تزریق به طور کامل در مورد کلینیک‌های معتبر تحقیق کرده و سپس برای تزریق مراجعه کنید.

افرادی که صرفا به دلایلی چون قیمت کمتر به مراکز نامعتبر مراجعه می‌کنند، معمولا درگیر عوارض زیادی خواهند شد. مواردی چون عدم تقارن در گونه‌ها، افتادگی گونه‌ها پس از مدتی کوتاه، تاثیر در سایر قسمت‌های صورت و تغییر حالت چهره و در برخی موارد فلج دائم یا موقت اعصاب از اصلی‌ترین عوارض تزریق در مراکز نامعتبر است. البته در برخی موارد ممکن است استفاده از ژل‌های نامرغوب یا حتی تاریخ گذشته سبب بروز عفونت یا آسیب‌های پوستی در شما شود.

ممنوعیت استفاده

افراد دارای شرایط زیر بهتر است از انجام این عمل دوری کنند.

  • افراد مبتلا به بیماری‌های نقص ایمنی، دیابت و سرطان،
  • زنان باردار و شیرده،
  • افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده کرده و نمی‌توانند آن‌ها را قطع کنند.
  • افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و سکته،
  • افراد دارای جوش یا آسیب‌های پوستی در محل تزریق،
  • مبتلایان به حساسیت‌ها یا بیماری‌های تنفسی.

تزریق فیلر و جوانسازی

توصیه و مراقبت ها

  • از مصرف دخانیات، الکل، داروها و مواد غذایی رقیق کننده خون دوری کنید.
  • از کرم‌های آرایشی استفاده نکرده و در روز تزریق با پوستی بدون آرایش مراجعه کنید.
  • مصرف داروهای ضد التهاب نظیر مسکن‌ها را قطع کنید.
  • بدون استفاده از ضد آفتاب از خانه خارج نشوید.
  • از کرم‌های آرایشی استفاده نکنید.
  • پس از تزریق از کمپرس سرد استفاده کرده و قرص‌های تجویز شده را سر موقع مصرف کنید. این کار باعث کاهش التهابات و کوتاه‌تر شدن عوارض خواهد شد.
  • از خاراندن، ماساژ یا فشار دادن پوست خودداری کنید.
  • تا دو روز پس از تزریق ترجیحا طاق باز بخوابید.
  • حداقل تا یک هفته از مصرف سیگار، قلیان یا الکل خودداری کنید.

هزینه‌ تزریق ژل به گونه

استفاده از ژل برای برطرف کردن آسیب‌ها و افتادگی‌های پوست یکی از ارزان‌ترین عمل‌های زیبایی است. این روش عوارض خیلی کمی داشته و اثرات طولانی مدتی بر روی چهره شما خواهد گذاشت. از آنجایی که این عمل یکی از انواع عمل‌های زیبایی در نظر گرفته می‌شود، بیمه‌ها هزینه‌های آن را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. اما این موضوعی نیست که باعث نگرانی شما شود. چرا که هزینه‌های آن در مقایسه با دیگر روش‌ها و جراحی بسیار کمتر است.

هزینه‌ تزریق ژل به گونه به نوع ژل مورد استفاده بستگی دارد. علاوه بر آن مقدار ژل، سن افراد، میزان آسیب موجود و تعداد جلسات مورد نیاز برای نتیجه گیری نهایی متفاوت خواهد بود. البته شهر و محله زندگی شما نیز می‌تواند تفاوت‌هایی در هزینه‌ها ایجاد کند. با این حال به طور قطع می‌توان گفت که این روش یکی از کم‌خطرترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های زیبایی چهره شما است.

هزینه تزریق ژل ارتباط مستقیم با مقدار ژل مصرفی، برند ژل و میزان تبحر پزشک شما دارد. هزینه تزریق ژل بین ۶ تا ۹ میلیون تومان به ازای هر سی سی تزریق می باشد.

تاریخ انتشار : 1402-10-05
سوالات متداول
  • مدت زمان ماندگاری تزریق ژل به گونه چقدر است؟

    به طور کلی عوامل متعددی در زمان ماندگاری ژل‌ها موثر هستند. بسته به سن افراد، جنس پوست، نوع و مارک ژل تزریق شده زمان ماندگاری متغیر است. اما به طور کلی می‌توان این زمان را 6 ماه تا دو سال دانست. دقت کنید که توجه به نکات مراقبتی پس از تزریق نیز می‌تواند بر ماندگاری آن موثر باشد.

  • آیا تزریق ژل به گونه بی خطر است؟

    ژل‌های مورد استفاده در این روش معمولا از ترکیبات طبیعی و سازگار با پوست ساخته شده‌اند. هیالورونیک اسید از ترکیبات اصلی این ژل‌ها است که به روند ساخت کلاژن پوست کمک می‌کند. این ماده به مرور زمان تجزیه شده و جذب پوست می‌شود. بنابراین می‌توان تزریق ژل را روشی کاملا بی خطر دانست.

  • آیا تزریق ژل به گونه عوارض دائمی دارد؟

    در صورتی که تزریق در کلینیک معتبر انجام شود، عوارض ایجاد شده پس از مدت کوتاهی برطرف خواهند شد. بنابراین این تزریق عوارض دائمی ندارد مگر اینکه در مراکز نامعتبر یا آرایشگاه‌ها انجام شود. بروز این عوارض معمولا به دلیل عدم تخصص کافی، استفاده از ژل‌های نامرغوب و عدم توجه به نکات بهداشتی است.

  • زمان انجام عمل تزریق چقدر است؟

    به طور متوسط می‌توان زمان انجام این عمل را نیم ساعت دانست. اما در برخی موارد ممکن است انجام عمل تا یک ساعت نیز طول بکشد. توجه کنید که مدت زمان این عمل بیشتر از یک ساعت نشده و انجام آن زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • M
    1400-12-07

    سلام وعرض ادب
    از اطلاعات خوبتون که به اشتراک می گذارید تشکر می کنم
    خانمی 45 ساله هستم ودیابت دارم از متفورمین وآترواستاتین استفاده می کنم
    تصمیم‌ دارم تزریق ژل به صورت انجام دهم
    آیا ضرر دارد؟؟ لطفا راهنماییم کنید
    سپاسگزارم

  • شیدا
    1400-09-20

    سلام.من حقیقتش کاریدر کلینیک شما انجام نداده ام ،ولی میخوام از صداقت شما ،و پاسخ به همه سوالات ،چه مثبت و چه منفی ازتون تشکر کنم .کلینیکیکه صداقت دارد ،خیلی ارژشمنده ،نشون میده شما هم به زیبایی شخص اهمیتمیدهید و هم به سلامتی . واقعا اجرتون با خود خدا . متشکرم
    حتما برای کارهای پوستی مزاحم شما میشم

    شیدا

+مشاهده بیشتر