تزریق فیلر پیشانی

تزریق ژل پیشانی | هزینه، مزایا و مراقبت ها

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : مقالات تزریق ژل

تزریق ژل پیشانی یک روش پرطرفدار در حوزه زیبایی است که امکان بهبود ظاهر و جوانسازی پیشانی را فراهم می‌کند. در این روش، ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید به ناحیه پیشانی تزریق می‌شوند تا خطوط و چین و چروک‌های ظاهری را پر کرده و به نتیجه‌ای صاف و جوان‌کننده برای صورت برسیم. عملیات تزریق ژل پیشانی به صورت غیرتهاجمی انجام می‌شود و نیاز به زمان نقاهت کمتری نسبت به روش‌های جراحی دارد. این روش، برای افزایش حجم و پرکردن نقاط ضعف پیشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نتیجه‌ای طبیعی و بدون علائم ظاهری ناخواسته به ارمغان می‌آورد.

دلایل ایجاد چین و چروک‌های پیشانی

پیشانی بسیاری از افراد به دلایل مختلفی نظیر ژنتیکی، عدم مراقب درست از پوست خود و غیره دچار چین وچروک می‌شود. دلایل دیگری در ایجاد چین وچروک پیشانی و در نتیجه روی آوردن به تزریق ژل پیشانی دارد که یکی از مهمترین آن‌ها افزایش سن می‌باشد. افزایش سن موجب کاهش کلاژن بدن شده و این امر در آبرسانی به منافذ پوست نقش تاثیرگذاری دارد. البته، این امر نمی‌تواند دلیل اصلی این عارضه باشد و عوامل دیگری نیز موثرند. یکی از این عوامل اضطراب، خستگی و عدم خواب‌ کافی می‌باشد. اضطراب شدید باعث می‌شود تا سیستم ایمنی بدن دچار اختلال شده و در نتیجه سیستم آبرسانی پوست مختل شود.

یکی دیگر از عواملی که نقش مهمی در ایجاد چین و چروک در قسمت پیشانی دارد، مصرف بیش از اندازه دخانیات است. مصرف بی‌رویه دخانیات موجب خشکی پوست و در نتیجه افزایش تعداد چروک‌های پیشانی شود. اصابت اشعه فرابنفش خورشید نیز از دیگر عوامل بروز چین و چروک پوست بوده و موجب می‌شود سلول‌های آبرسان پوست خیلی زود از بین بروند. توصیه می‌شود به مقدار کافی در روز آب بنوشید؛ اینکار باعث می‌شود تا آب بدن کاهش نیابد و منجر به ایجاد چروک در پوست نشود.

یکی از عواملی که بسیاری از پزشکان بر روی آن نقطه نظر دارند، اخم کردن مداوم و خط انداختن عمدی بر روی پیشانی است. این امر موجب انقباض ماهیچه‌های صورت و در نتیجه از بین رفتن سلول‌های آن می‌شود.

چین و چروک پیشانی

نحوه تزریق ژل پیشانی

برای اینکار ابتدا پزشک جنس پوست شما را بررسی و مناطقی را که نیاز به تزریق ژل دارد را تعیین می‌کند. این عمل تحت بیهوشی نبوده و تنها قسمتی از پیشانی که نیاز به تزریق دارد، توسط پزشک بی‌حسی موضعی می‌شود. برای بی‌حس کردن ناحیه پیشانی پزشک بسته به تشخیص خود یکی از 3 روش مالیدن پماد بی‌حسی، تزریق ماده بی‌حسی و قراردادن کمپرس یخ را انتخاب می‌کند. سپس، پزشک صبر می‌کند تا قسمت مورد نظر بی‌حس شود تا فرایند تزریق ژل را آغاز کند. میزان تزریق بی‌حسی بسیار مهم است و نباید بیش از حد نیاز به پوست وارد شود.

در این مرحله، پزشک به وسیله سرنگ مخصوص که دارای سوزن‌های ظریف است، محل‌های از پیش تعیین شده را انتخاب و ژل را به آن تزریق می‌کند. این‌کار نیاز به دقت و سرعت عمل مناسبی دارد، چراکه اگر سوزن‌ها برای مدت زمان زیادی داخل منافذ پوست بمانند، موجب التهاب و آسیب پوست می‌شوند. تزریق صحیح با زاویه مناسب، یکی دیگر از نکاتی است که پزشک در این مرحله به آن توجه می‌کند. زاویه سوزن‌ها هرگز نباید به طور غیراستاندارد باشد و پزشک موظف است با نهایت دقت و ضرافت اینکار را انجام دهد.

تفاوت تزریق ژل با بوتاکس

ژل تزریقی برای پر کردن منافذ پوست و فضاهای خالی و فرورفتگی‌های آن می‌باشد. از این روش زمانی استفاده می‌شود که میزان فرورفتگی‌های بسیار عمیق باشد و تزریق بوتاکس جوابگوی آن نباشد. متاسفانه برخی از افراد از این مسئله آگاه نبوده و از همه بدتر پزشک معالج نیز به دلیل نداشتن تجربه کافی روش اشتباهی را انتخاب می‌کنند. از این رو، توصیه می‌شود، حتما نزد یک پزشک حاذق بروید تا با تجویز روش درست، بهترین نتایج را کسب کنید.

در مقابل بوتاکس زمانی انجام می‌شود که میزان چین و چروک‌های پوست عمیق نباشند. تزریق بوتاکس باعث می‌شود تا از حرکت ماهیچه‌های صورت جلوگیری شده و عضلات پیشانی هنگام اخم کردن و تغییر حالت صورت کمتر حرکت کنند. اما، اگر میزان خطوط پیشانی همانطور که گفتیم عمیق باشند، باید از روش تزریق ژل استفاده شود.

مزایای تزریق ژل به پیشانی

هدف از تزریق ژل، درمان قطعی چین و چروک پوست می‌باشد. از مزایای این روش می‌توان به افزایش تولید کلاژن اشاره کرد. هنگامی که سن افزایش پیبدا می‌کند، میزان تولید کلاژن نیز کاهش می‌یابد. تولید کلاژن موجب افزایش حجم پیشانی و در نتیجه رفع چین و چروک آن می‌شود. یکی دیگر از مزایای بی‌نظیر تزریق ژل، ماندگاری بالای آن است. بسیاری از روش‌های درمانی موقتی بوده و این امر موجب کاهش محبوبیت آنها شده است. اما، تزریق ژل به دلیل ماندگاری بالای خود توانسته رضایت متقاضیان خود را جلب کند.

از دیگر مزایای این روش می‌توان به افزایش حجم پیشانی، تغییر ابعاد صورت و پیشانی، افزایش زیبایی و طراوت پوست، رفع قطعی چین و چروک‌های پیشانی، طبیعی جلوه دادن پیشان پس از تزریق ژل، رفع خطوط اخم و جوانی صورت اشاره کرد. البته، به شرطی این نتایج حاصل می‌شوند که تزریق ژل توسط یک پزشک باتجربه انجام شود. متاسفانه، برخی از افراد با مراجعه به پزشکان بی‌تجربه نتایج برعکس گرفتند و مجبور شدند برای رفع نواقص پیش آمده چندین برابر هزینه کنند. از این رو، قبل از مراجعه به پزشک از سوابق و مهارت آن اطلاع کسب کنید.

تزریق فیلر

کاندید مناسب

افرادی زیادی هستند که می‌توانند از این روش درمانی جهت رفع چین و چروک پوست خود استفاده کنند. اما، باید این فرایند با تایید پزشک صورت گیرد تا خطری سلامت انسان را تهدید نکند. از این رو، پزشکان توصیه می‌کنند که فقط افرادی که دارای خطوط عمیق هستند از این روش درمانی استفاده کنند. البته، این بدان معنا نیست که سایر افراد حق انجام اینکار را ندارند، چراکه این تنها یک توصیه پزشکی است.

همچنین افرادی که دارای ابروهای افتاده یا پلک‌های آویزان دارند، مستعد انجام اینکار می‌باشند. به گونه‌ای که اگر از کرم‌ها و سایر روش‌های جوانسازی پوست استفاده شود، ممکن است افتادگی پلک‌ها و ابروها بیشتر نمایان شوند. از این رو، درمان چین و چروک به روش تزریق ژل بهترین گزینه برای چنین افرادی است تا بدون آنکه ابروها و پلک‌های آن‌ها افتاده‌تر دیده شوند، چین و چروک پیشانی از بین برود.

ممنوعیت استفاده

متاسفانه برخی از افراد علی‌رغم داشتن چین و چروک‌های زیاد، نمی‌توانند از روش‌های درمانی کلینیکال نظیر تزریق ژل بهره‌مند شوند. برای مثال، افرادی که از بیماری‌های دستگاه ایمنی بدن مانند دیابت رنج می‌برند، امکان درمان چین و چروک از طریق تزریق ژل برای آن‌ها فراهم نیست. همچنین افرادی که به ترکیبات ژل‌های تزریقی حساسیت دارند، هرگز نباید از این روش درمانی استفاده کنند؛ چراکه ممکن است این حساسیت‌ها به مرور زمان حاد شوند و سلامت افراد را به خطر بیاندازند.

از دیگر افرادی که نباید از این روش درمانی استفاده کنند، زنان باردار و شیرده هستند. این افراد باید تا پس از دوران زایمان و گذشت حداقل چند ماه از دوره شیردهی خود صبر کنند و سپس اقدام به درمان چین و چروک پوست خود کنند. همچنین، افرادی که از عفونت‌های باکتریایی پوستی و تبخال رنج می‌برند، نباید این روش درمانی را برای رفع چروک‌های پوستی خود انتخاب کنند. برخی از پزشکان توصیه می‌کنند که هرگز نوجوانان زیر 18 سال از این روش درمانی استفاده نکنند و اجازه دهند تا کمی از سن رشد آن‌ها بگذرد. زیرا در برخی از مواقع بس از اتمام دوران بلوغ، مکانیزم بدن تغییر و چین و چروک‌های پوستی از بین می‌روند.

عوارض تزریق ژل پیشانی

روش تزریق ژل اگر به درستی انجام نگیرد موجب بروز عوارض شدید و آسیب‌های جبران‌ناپذیر خواهد شد. یکی از مهمترین عوارض این روش عفونت می‌شود؛ به گونه‌ای که اگر سوزن‌ها با زاویه‌ای مناسب وارد بافت پوست نشوند، ممکن است موجب عفونت شدید پوست شوند. همچنین، در برخی از موارد مشاهده شده است که میزان ژل تزریق شده به پوست، بیش از حد نیاز بوده و موجب برجسته شدن پیشانی شده است؛ به گونه‌ای که بجای رفع چین و چروک پوست، برجستگی زشتی در قسمت پیشانی ایجاد شده است.

از دیگر عوارض تزریق ژل می‌توان به خونریزی شدید پس از تزریق در برخی از موارد اشاره کرد. همچنین، عوارضی نظیر تورم ایجاد اسکار و نامتقارن جلوه دادن پیشانی در برخی از موارد مشاهده شده است. توجه داشته باشید که این عوارض زمانی رخ می‌دهند که  عمل تزریق ژل به درستی انجام نشود. از این رو، در انتخاب یک پزشک مناسب نهایت دقت را داشته باشید تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوید.

تزریق فیلر پیشانی

میزان ماندگاری ژل‌های تزریقی

ماندگاری تزریق ژل پیشانی بستگی به جنس و نوع ژل دارد. به طور مثال، ژل اسید هیالورونیک تقریبا 4 الی 6 ماه ماندگاری دارد که نیاز به چندین دوره ترمیم دارد. توجه داشته باشید، زمانی این روش به طور قطعی نتیجه‌بخش خواهد بود که دوره‌های ترمیمی به طور منظم طی شوند و پزشک هربار با تزریق بهترین ژل‌های تزریقی اقدام به درمان قطعی چین و چروک صورت کند.

معمولا، جلسات درمانی حدود 30 الی 45 دقیقه طول خواهد کشید. از این رو، هرگز به کلینیک‌هایی که وعده زمان‌های 5 الی 10 دقیقه‌ای می‌دهند اعتماد نکنید. چراکه فقط 15 دقیقه طول می‌کشد تا بی‌حسی‌های موضعی اثر کنند. انتظار نداشته باشید پس از یک جلسه درمان، بهترین نتایج را کسب کنید؛ البته، پس از انجام اولین دوره درمانی نتایج را به وضوح خواهید دید، اما، برای تثبیت این ژل‌ها باید صبور باشید و جلسات ترمیمی را به طور منظم طی کنید.

مراقبت‌های پس از تزریق ژل

پس از تزریق ژل پیشانی حتما به توصیه‌های پزشک که خود عمل کرده و داروهای تجویز شده را به طور منظم مصرف کنید. در غیر اینصورت ممکن است پوست شما دچار قرمزی و کبودی شود. استفاده از کرم ضد آفتاب و پمادهای تجویز شده پزشک را فراموش نکنید. استفاده از این کرم‌ها باعث می‌شود تا پوست شما در برابر اشعات نور خورشید محافظت شود. توجه داشته باشید که نباید برای مدتی به پیشانی خود دست زده و به آن فشار وارد کنید. توصیه می‌شود برای مدتی هرگز خم نشوید تا فشار شما بر روی پیشانی نیفتد.

برای آگاهی کامل از این مراقبت ها به صفحه مراقبت های بعد از تزریق ژل مراجعه فرمایید.

هزینه تزریق ژل پیشانی

معمولا بسته به نوع خدماتی که در کلینک ارائه می‌شود، هزینه‌ها متغیر هستند. این خدمات شامل نوع ژل، میزان ژل و حجم چین و چروک‌های پیشانی می‌شوند که هر کدام هزینه متغیری دارند. هر جلسه ممکن است ۶ الی ۹ میلیون تومان هزینه در بر داشته باشد. البته هزینه دقیق تنها پس از معاینه دقیق شما و با توجه به شرایط مختلف نظیر کیفیت ژل و قیمت ارائه شده این ژل‌ها در کشور مشخص می‌گردد.

ما در کلینیک پارسا با تهیه بهترین برندهای مورد تایید FDA امریکا و استفاده از پزشکان مجرب و تحصیل کرده در دانشگاه های اروپا و امریکا سعی در ارائه بالاترین کیفیت خدمات پوست و مو در این زمینه هستیم.

تاریخ انتشار : 1401-12-16
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام