تزریق بوتاکس خط خنده

بوتاکس خط خنده | مزایا، ماندگاری، عوارض و هزینه

دسته بندی : دانشنامه بوتاکس

خط خنده در برخی افراد از سنین پایین تر ظاهر می شود و به مرور زمان و تحت تاثیر عواملی مانند بالا رفتن سن و کاهش تولید کلاژن، افزایش وزن و استعمال دخانیات عمیق تر و مشخص می شوند. درست است که ظاهر شدن این خطوط، بخشی از اثرات طبیعی بالا رفتن سن است، با این حال، بسیاری از افراد از بروز آن ناراضی هستند، به خصوص زمانی که از درون احساس جوانی و سرزندگی دارند.

زمانی که صحبت از رفع خط خنده می شود، خیلی هادوست ندارند سراغ روش های جراحی که دوره نقاهت طولانی دارند، بروند. خبر خوب این است که امکان رفع خط خنده با روش های غیر جراحی با بوتاکس وجود دارد که نتایج ایده آلی را به همراه خواهد داشت. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی جزئیات بوتاکس خط خنده بپردازیم.

بوتاکس و رفع خط خنده

بوتاکس که از سم بوتولینوم نوع A به دست می آید، درمان غیر جراحی است که در دوز بسیار پایین و با هدف رفع خط خنده، به نواحی اطراف لب تزریق می شود. مکانیسم عمل به گونه ای است که با مسدود کردن ارسال سیگنال های عصبی ار اعصاب به عضله هدف، جلوی هرگونه انقباض را در عضله گرفته و عضله دیگر قادر به حرکت نخواهد بود. در واقع منجر به بروز فلج موقتی در عضله ناحیه درگیر می شود. با تزریق بوتاکس به اطراف لب، عضلات این ناحیه به مرور ضعیف می شوند و حرکتی نخواهند داشت، به همین خاطر، شاهد برطرف شدن خط خنده به خصوص هنگام خندیدن خواهیم بود.

جهت انجام تزریق خط خنده، ابتدا صورت کاملا تمیز می شود تا هیچ گونه مواد آرایشی یا آلودگی روی پوست باقی نماند، سپس، بوتاکس با استفاده از سوزن های بسیار ریز، مستقیما به عضلات اطراف دهان تزریق می شود. استفاده از سوزن های ظریف، باعث می شود میزان بروز درد حین تزریق به حداقل برسد، با این حال، اگر آستانه تحمل درد پایین باشد، می توان از یخ یا کرم های بی حسی موضعی استفاده کرد.

تزریق بوتاکس خط خنده

کاندید مناسب بوتاکس خط خنده

تمام افرادی که از ظاهر شدن خط خنده اطراف لب های خود ناراضی هستند و هیچ گونه مشکل پزشکی ندارند، می توانند از مزایای بوتاکس خط خنده بهره مند شوند. توجه داشته باشید که توصیه می شود افراد با شرایط از تزریق بوتاکس خودداری کنند:

  • خانم های باردار و شیرده،
  • افراد مبتلا به اختلالات عصبی،
  • افرادی که داروهای خاص یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند.
  • افرادی که سابقه حساسیت به بوتاکس دارند و عوارض شدیدی در آن ها ایجاد شده است.

تزریق بوتاکس خط خنده محدودیت سنی ندارد و افراد 18 تا 65 سال می توانند برای درمان اقدام کنند. افرادی که بنا به دلایل ژنتیکی بیشتر در معرض چین و چروک های پوستی هستند یا خط خنده جزئی در سنین پایین در آن ها ظاهر شده است، می توانند به محض مشاهده اولین علائم خط خنده، برای تزریق بوتاکس مراجعه کنند تا جلوی عمیق تر شدن خطوط گرفته شود.

توصیه و مراقبت ها

تزریق بوتاکس خط خنده به آمادگی خاصی نیاز ندارد، با این حال، توصیه می شود به منظور حاصل شدن نتایج بهتر، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • از مصرف داروهای رقیق کننده مانند آسپیرین، ژلوفن و نوافن چند روز قبل از تزریق خودداری کنید. این قبیل داروها می توانند روند لخته شدن خون را مختل کنند. توصیه می شود هر گونه داروی مصرفی به پزشک اطلاع داده شود.
  • استعمال سیگار و دخانیات، مصرف نوشیدنی های الکلی یا کافئین را به حداقل برسانید.
  • توصیه می شود روز تزریق، صورت تا حد امکان تمیز باشد و از آرایش کردن خودداری کنید.
  • حتما با پزشک در خصوص سوابق پزشکی، داروهای مصرفی یا بارداری صحبت کنید.

درمان خط خنده

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

دوره نقاهت تزریق بوتاکس خط خنده بسیار کوتاه است، به گونه ای که شما بعد از تزریق به منزل برمی گردید و قادر به انجام کارهای و فعالیت های روزانه و عادی خود خواهید بود. رعایت موارد زیر می تواند به ماندگاری بیشتر نتایج و پیشگیری از بروز عوارض احتمالی کمک کند. مراقبت هایی از قبیل:

  • از لمس کردن یا خوابیدن بر روی ناحیه تزریق، به مدت حداقل چهار ساعت باید خودداری شود.
  • بهتر است تا بیست و چهار ساعت بعد از تزریق، از ورزش یا انجام فعالیت های شدید بدنی خودداری شود.
  • ممکن است بعد از تزریق، احساس سوزش خفیف در ناحیه داشته باشید که بعد از گذشت چند روز برطرف خواهد شد.
  • تا چند روز بعد از تزریق، از مصرف داروهایی مانند آسپیرین، ژلوفن و نوافن که داروهای رقیق کننده خون هستند، باید خودداری شود چرا که احتمال بروز کبودی در ناحیه را افزایش می دهند.
  • از مصرف ویتامین E نیز باید خودداری شود، اما مصرف دیگر مولتی ویتامین ها بلامانع خواهد بود.
  • جهت کاهش کبودی می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که کمپرس نباید مستقیما روی پوست گذاشته شود.

عوارض بوتاکس خط خنده

عوارض بوتاکس بسیار ناچیز است و یکی از روش های ایمن جوانسازی پوست محسوب می شود. تنها برخی افراد بعد از تزریق، با یک سری عوارض و علائم روبرو می شوند که آن هم می تواند به دلیل پخش شدن مایع تزریقی باشد. اما توجه داشته باشید، در صورتی که تزریق توسط پزشک متخصص انجام شود و خود شما، مراقبت ها و توصیه های گفته شده توسط پزشک را رعایت کنید، احتمال بروز هر گونه عارضه ای به حداقل خواهد رسید. برخی عوارض عبارتند از:

  • کبودی، قرمزی و التهاب ناحیه تزریق،
  • احساس درد در لب ها،
  • بی حس شدن لب و نواحی اطراف،
  • سردرد.

ترمیم خط خنده

نتایج و ماندگاری

بوتاکس یکی از موثرترین روش ها در درمان موقتی خطوط ایجاد شده کناره های لب می باشد. نتایج بوتاکس خط خنده حدودا دو تا سه روز بعد از تزریق مشخص می شود و ممکن است روند بهبود تا چهارده روز ادامه پیدا کند و نتایج نهایی حاصل گردد. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که این روش درمانی نتایج موقتی را به همراه دارد، ماندگاری بوتاکس در حدود ۳ تا ۶ ماه خواهد بود و افرادی که خواهان حاصل شدن نتایج ماندگارتری هستند، می توانند با مشورت پزشک، تزریق را در فواصل زمانی مناسب، مجدد انجام دهند.

بوتاکس خط خنده، با درصد ایمنی بسیار بالایی انجام می شود، اما یکی از مهم ترین مراحل در انجام این روش و اثربخشی آن، انتخاب کلینیک معتبری است که مجهز به دستگاه ها و تجهیزات به روز و متخصصین مجرب باشد. ما در کلینیک پارسا، با بکارگیری تجهیزات استاندارد و پزشکان به نام و متخصص در این زمینه، بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه می دهیم.

تاریخ انتشار : 1402-10-13
سوالات متداول
  • برای رفع خط خنده تزریق ژل بهتر است یا تزریق بوتاکس ؟

    بوتاکس و تزریق ژل، از جمله درمان های تزریقی و غیر جراحی هستند که برای رفع چین و چروک های صورت مورد استفاده قرار می گیرند، با این تفاوت که بوتاکس، عضلات را به موقتی فلج می کند و فیلر، برای پرکردن صورت استفاده می شود. بوتاکس برای چین و چروک های دینامیک که در پی حرکات عضلات ایجاد می شوند، مانند خط خنده، خط اخم و خطوط روی پیشانی، اثربخشی بسیار خوبی را به همراه دارد.

    از فیلرها برای حجیم کردن صورت در نواحی که چین و چروک های استاتیک در پی کاهش تولید کلاژن ایجاد شده اند، مورد استفاده قرار می گیرد. تزریق فیلر ماندگاری بیشتری دارد و ممکن تا دو سال، نیازی به تزریق مجدد نباشد.

  • آیا تزریق بوتاکس خط خنده درد دارد ؟

    بوتاکس با استفاده از سوزن های بسیار ریز و ظریفی انجام می شود، به همین خاطر کمترین میزان درد را به همراه دارد. با این حال، آستانه تحمل درد در همه افراد یکسان نیست یا برخی افراد پوست نازک تر و حساس تری دارند که ممکن است درد بیشتری را هنگام تزریق احساس کنند. برای کاهش میزان درد هنگام درمان، می توان از یخ و یا داروی بی حسی استفاده کرد.

  • تزریق بوتاکس خط خنده تا چه حد ایمن است ؟

    بوتاکس خط خنده روش کاملا ایمنی است که دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است و احتمال بروز عوارض نیز پایین است، به خصوص اگر تزریق در کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص انجام شود. عوارض احتمالی مانند قرمزی یا کبودی که در برخی افراد مشاهده می شود، موقتی است و بعد از گذشت چند روز و بی آن که نیازی به اقدامات درمانی خاص باشد، برطرف خواهد شد.

  • هزینه تزریق بوتاکس خط خنده چقدر است ؟

    هزینه بوتاکس خط خنده با توجه به عواملی از قبیل عمق خط خنده، برند بوتاکس، دوز ماده تزریقی و دستمزد پزشک تعیین می شود و برای هر فردی متفاوت خواهد بود، به همین خاطر نمی توان هزینه دقیقی را اعلام کرد. توجه داشته باشید که پایین بودن هزینه این تزریق می تواند به منزله انجام درمان توسط پزشک با تجربه کمتری باشد.

    هزینه تزریق بوتاکس بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان بستگی به میزان تزریق متفاوت می‌باشد.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام