لیزر آر اف فرکشنال

لیزر آر اف فرکشنال RF Fractional | نتایج، مزایا، عوارض و هزینه

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : مقالات جوانسازی پوست

پوست از جمله ساختارهای بدن است که باید استحکام و سفتی قابل قبولی داشته باشد، اما هر چه سن بالا می رود، از میزان تولید دو پروتئین کلاژن و الاستین کاسته می شود و زیبایی و استحکام پوست تاثیر قرار می گیرد و این جاست که علائم بالا رفتن سن یعنی چین و چروک ها و خطوط پوستی نمایان می شوند.

علاوه بر این، عواملی از قبیل استعمال دخانیات، تماس با نور خورشید، سبک زندگی ناسالم و تماس پوست با آلاینده ها می توانند باعث تخریب سلول های پوستی و ظاهر شدن چین و چروک ها شوند.

اما بسیاری از خانم ها به سلامت پوست خود اهمیت می دهند و به دنبال روش هایی هستند که بتوانند جوانی و شادابی پوست خود را احیا کنند و خوشبختانه انواعی از روش های جوانسازی پوست در دسترس هستند که می توانند شما از اثرات پیری و بالا رفتن سن نجات دهند، که لیزر آر اف فرکشنال (RF Fractional) از جمله این روش هاست که در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

لیزر آر اف فرکشنال (FR Fractional) چیست ؟

روش آر اف فرکشنال (Fractional RF) یکی از مدرن‌ترین روش‌های جوانسازی پوست است. روشی ایمن و کم‌تهاجمی که می‌تواند بدون دردسرهای عمل جراحی، نتایج بسیار خوبی را به شما هدیه دهد. در این روش از امواج رادیویی ایمنی استفاده می‌شود که به لایه‌ی میانی پوست نفوذ می‌کنند و باعث تحریک کلاژن سازی و دیگر تغییرات در ساختمان پوست شده در نهایت بازسازی و احیای پوست را شاهد خواهیم بود.

روش آر اف فرکشنال نه تنها میزان چین و چروک های پوستی را کاهش می دهد، بلکه به از بین بردن جای زخم و اسکارهای روی پوست، روشن و شفاف شدن پوست، لیفت پوست صورت و گردن یا برطرف کردن منافذ باز پوست نیز کمک می کند. میکرونیدل و کونتراج، دو نوع آر اف فرکشنال هستند که اثرات بیشتر با کمتری میزان عوارض را نسبت به آر اف معمولی به همراه دارند.

  • در آر اف میکرونیدل، از سوزن های بسیار ظریفی استفاده می شود و سوزن تنها تا عمق دو میلی متری پوست وارد می شود تا امواج رادیوفرکانس به داخل پوست نفوذ پیدا کند. در واقع این گونه می توان گفت که این مدل، ترکیبی از آر اف و میکرونیدلینگ است که به تولید هر چه بیشتر کلاژن در پوست کمک می کند.
  • در آر اف کونتراج از فناوری تک قطبی و دو قطبی استفاده می شود و مشکلات موجود در لایه های سطحی و عمقی پوست برطرف خواهد شد که اثربخشی این مدل نیز بسیار بالا می باشد.

دستگاه لیزر آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال چگونه کار می‌کند؟

قبل از این که بخواهیم به بررسی روش آر اف فرکشنال بپردازیم، بهتر است ابتدا با ساختار پوست و لایه های آن آشنایی پیدا کنیم. پوست از سه لایه اپی درم، درم و هیپودرم تشکیل شده که اپی درم همان لایه ای از پوست است که روی سطح بدن دیده می شود،

درم لایه میانی پوست است که سلول های تولید کننده اپی درم و برخی گیرنده های حسی در این قسمت قرار دارند و هیپودرم، قسمت زیرین پوست است که از بافت همبندی و چربی تشکیل شده و پوست را به عضلات زیرین متصل می کند. روند افزایش سن بر روی تمامی این قسمت ها تاثیر می گذارد و هدف از جوانسازی، احیای هر سه ناحیه می باشد.

روش آر اف فرکشنال با استفاده از امواج RF یا رادیوفرکانسی انجام می شود که دو طول موج کوتاه و بلند دارد و انرژی این دستگاه با استفاده از سوزن به داخل پوست وارد می شود تا روند کلاژن سازی تحریک شود. اساس عملکرد روش آر اف فرکشنال تاثیر بر لایه‌های سطحی یا عمقی پوست است. آر اف دو کار برای پوست شما می‌کند:

۱. تحریک کلاژن سازی

انرژی ناشی از امواج رادیوفرکانسی (RF) در لایه‌ی درم باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود. یک پروتئین مهم ساختاری در بافت پوستی که عامل شادابی، قوام سفت و زیبایی پوست شما است. انرژی امواج رادیویی در لایه درم به گرما تبدیل می‌شود و افزایش دما یکی از عوامل تحریکی کلاژن‌سازی است.

۲. فعال‌کردن فیبروپلازی

فیبروپلازی فرآیندی است که در آن بدن، بافت‌های فیبروزی را می‌سازد. بافت‌های فیبروزی باعث تحریک ساخت کلاژن شده و کاری می‌کنند که این رشته‌های پروتئینی کوتاه‌تر و مستحکم‌تر شوند.

بافت فیبروز وقتی ایجاد می‌شود که به هر بافت طبیعی بدن آسیبی رسیده باشد. درست مثل بافت ضخیم و زبری که روی زخم‌های سطحی پوست را می‌پوشاند. در آر اف فرکشنال به مناطقی از پوست آسیب‌های انتخابی وارد می‌کنیم تا بافت فیبروزی تشکیل شود. به این ترتیب لایه‌ی درم ضخیم شده و کلاژن‌سازی افزایش می‌یابد.

در عین حال که به مناطقی از پوست آسیب زده‌ایم، مناطقی هم سالم می‌مانند تا به عمل کلاژن سازی و رفع آسیب‌ها کمک کنند. در واقع تاثیر آر اف در مرز باریکی از آسیب‌های جزئی و مفید و آسیب‌های خطرناک و سوختگی ایجاد می‌شوند. دلیل موقتی بودن این روش درمانی نیز همین است. بافت فیروزی و کلاژن‌های جدید بعد از مدتی از بین می‌روند و بافت طبیعی پوست جایگزین آن‌ها می‌شود. یعنی بعد از مدتی نسبتاً طولانی باید برای ترمیم و تجدید تاثیرات آر اف فرکشنال دوباره به کلینیک مراجعه کنید.

آر اف فرکشنال

کاربردهای آر اف فرکشنال

روش آر اف فرکشنال کاربردهای درمانی و زیبایی بسیاری دارد. تاثیرات این روش درمانی را می‌توان در سه مورد خلاصه کرد:

سفت کردن و جوانسازی پوست

آر اف فرکشنال باعث حجم‌دهی، سفت کردن و صاف کردن بافت پوستی می‌شود. به همین خاطر می‌تواند همزمان با از بین بردن خطوط و چین و چروک‌های صورت، رنگ و بافت سطحی پوست را هم بهبود بخشد.

محو کردن جای زخم، اسکارها و ترک بدن

عملکرد اساسی آر اف فرکشنال، تحریک کلاژن‌سازی در بافت پوست است. برای همین بعد از درمان، پوست شما ظاهری سالم‌تر، زیباتر و یکدست‌تر خواهد داشت. آر اف برای از بین بردن جای آکنه و جوش و همچنین ترک‌های ناشی از چاق و لاغر شدن تاثیرات بسیار خوبی دارد.

بهبود منافذ پوستی باز

 اندازه‌ی منافذ پوستی بعد از ۲ تا ۵ جلسه‌ی درمان به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد.

لاغری موضعی

آر اف فرکشنال یکی از موثرترین روش ها در درمان و حذف چربی های اضافه است که برای تمام نواحی بدن که انباشت چربی دارند، از جمله زیر چانه و غبغب استفاده می شود و حتی به سفت شدن پوست نواحی درمان نیز کمک خواهد کرد.

درمان تعریق زیر بغل

 یکی از روش هایی که به رفع تعریق بیش از حد زیر بغل کمک می کند، دستگاه آر اف فرکشنال است که در این روش، امواج ساطع شده از دستگاه باعث می شوند تا فعالیت غدد عرق در این ناحیه کنترل شود که می توان برای کنترل تعریق دست ها نیز از این روش استفاده کرد.

درمان لک های پوستی

 برای رفع لک های پوستی نیز می توان از آر اف فرکشنال استفاده کرد، چرا که انرژی و حرارت ساطع شده از دستگاه باعث می شود تا خون در پوست به گردش در بیاید و بازسازی مجدد پوست اتفاق بیفتد، در نتیجه، کلاژن و الاستین بیشتری تولید می شود و ملانین های اضافی روی پوست که باعث بروز لک شده اند نیز از بین می روند و پوست روشن تر خواهد شد.

لیزر فرکشنال RF

توصیه و مراقبت ها

پیش از درمان

  • پیش از آر اف نیاز به مراقبت خاصی نیست. سعی کنید تا ۲ هفته قبل در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و سولاریوم نروید.
  • اگر جوانسازی پوست با لیزر دریافت کرده‌اید، باید حداقل ۳ ماه و اگر پوست خود را لایه برداری کرده‌اید، باید چند هفته صبر کرده و سپس برای دریافت آر اف مراجعه کنید.
  • توصیه می شود قبل از درمان از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانندآسپرین، ژلوفن و نوافن خودداری کنید.
  • در صورتی که در گذشته جراحی هایی مانند بلفاروپلاستی یا بوتاکس داشته اید، آن را با پزشک در میان بگذارید.
  • روزی که برای درمان مراجعه می کنید، از آرایش کردن پوست خودداری کنید.

جلسه‌ی درمانی

  • هر جلسه‌ی درمانی بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. در طول درمان ممکن است احساس کنید که پوستتان کمی گرم شده است. این روش درد یا ناراحتی دیگر در طول درمان ندارد.
  • روش آر اف معمولاً به چند جلسه‌ی درمانی نیاز دارد که بسته به شرایط شما می‌تواند از ۳ تا ۱۲ جلسه متغیر باشد.

بعد از درمان

  • بلافاصله بعد از جلسه‌ی درمانی می‌توانید به خانه یا محل کار بروید و کارهای روزمره خود را انجام دهید. از یک روز بعد می‌توانید آرایش کنید.
  • ممکن است تا یک ساعت بعد از جلسه‌ی درمانی کمی درد داشته باشید.
  • عوارضی مانند قرمزی و تورم تا حداکثر ۳ روز بعد برطرف می‌شوند.
  • بعد از درمان نیاز به مراقبت خاصی نیست ولی نوشیدن فراوان مایعات و استفاده‌ی مداوم از کرم ضد آفتاب فراموش نشود.
  • نتایج آر اف طی ۲ هفته پدیدار می‌شود و تا سه ماه بعد از جلسه درمانی کلاژن سازی ادامه خواهد داشت و نتایج بهتر و بهتر خواهد شد.
  • جهت رفع التهاب می توانید هر هشت ساعت یک بار از پماد زینک استفاده کنید.
  • تا چند روز بعد از آر اف از شستن صورت با آب داغ و شوینده های قوی خودداری شود.
  • رفتن به استخر و سونا تا یک هفته بعد از درمان ممنوع است.
  • توصیه می شود بعد از درمان از کرم های مرطوب کننده استفاده شود.

آر اف فرکشنال لیزر

ایمنی دستگاه آر اف فرکشنال

امواج رادیوفرکانسی یکی از انواع امواج الکترومغناطیسی هستند. این امواج در ابزارها و وسایل مختلفی استفاده می‌شوند؛ مواردی مثل وای‌فای، امواج رادیو، امواج تلویزیون و مایکروویو. فرکانس امواج رادیویی که در روش آر اف استفاده می‌شوند، بین ۳ کیلوهرتز تا ۳۰۰ گیگاهرتز متغیر هستند ولی اکثراً از ۴۵۰ کیلوهرتز بیشتر نمی‌شوند. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، امواج آر اف ۱۰۰ میلیون بار آهسته‌تر نور مرئی و بیش از یک میلیارد بار آهسته‌تر از اشعه‌ی X هستند.

در این جا باید به نکته‌ی بسیار مهمی اشاره کنیم. تکنولوژی آر اف از سوی سازمان‌های نظارت درمان ایمن شناخته می‌شود؛ ولی ایمنی فقط به تکنولوژی بستگی ندارد. دو عامل دیگر که در کاهش عوارض جانبی و افزایش ایمنی هر روش درمانی (از جمله آر اف) موثرند، عبارت‌اند از:

  • دستگاه مورد استفاده : دستگاه‌های زیادی قابلیت تولید امواج RF را دارند. این که خود دستگاه مورد تایید سازمان FDA باشد (مثل دستگاه آر اف کونتراج) و این که استانداردهای لازم در ساخت و انتخاب مواد اولیه رعایت شده باشد، اهمیت فراوانی دارد. در کلینیک پارسا تنها از دستگاه‌های استاندارد و باکیفیتی استفاده می‌کنیم که هم از لحاظ درمانی و هم از لحاظ ایمنی، موثر و کم خطر باشند.
  • اپراتور دستگاه RF : مثل هر روش درمانی و زیبایی دیگری، تجربه و مهارت پزشک یا اپراتور اهمیت زیادی دارد. این عامل مهم هم در میزان اثربخشی درمان و هم در کاهش احتمال عوارض جانبی بسیار موثر است. یکی از برتری‌های کلینیک پارسا این است که از بهترین و باتجربه‌ترین پزشکان متخصص در زمینه‌های درمانی و زیبایی پوست و مو بهره می‌برد.

تکنولوژی RF مورد تایید سازمان FDA است

سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از معتبرترین سازمان‌های نظارتی درمانی، روش آر اف فرکشنال را به عنوان یک روش درمانی ایمن برای سفت کردن پوست و اصلاح انحنای سطحی بدن (کانتور) تایید کرده است. مطالعات بالینی بسیار وسیعی در مورد این روش زیبایی انجام شده و طبق آن‌ها تمامی کاربردهای روش RF مانند سفت کردن پوست صورت، اصلاح انحنای سطحی بدن و جوانسازی واژن کاملاً ایمن و بی‌خطر است.

تاثیر لیزر آر اف فرکشنال

عوارض لیزر آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال یک روش بسیار کم‌تهاجمی است. به همین علت عوارض بسیار محدودی داشته و دوره‌ی ریکاوری یا استراحت بعد از درمان هم نیاز ندارد. تاکنون در کلینیک پارسا شاهد عوارض دائم و حاد نبوده‌ایم. در مطالعات بالینی و گزارشات پزشکی نیز تقریباً هیچ عارضه‌ی بلند مدت یا دائمی برای این روش درمانی ذکر نشده است.

سایر عوارض احتمالی آر اف فرکشنال که همه موقتی هستند، شامل موارد زیر است:

درد

دستگاه‌های ابتدایی روش RF درد زیادی داشتند. تا جایی که در گذشته مجبور بودیم از بی‌هوشی استفاده کنیم. اما امروزه درد این روش به حداقل رسیده و در بیشتر موارد نیازی به استفاده از داروی بی‌حسی نیست. در برخی از کابردهای RF ممکن است برای راحتی شما و کاهش درد، از بی‌حسی موضعی استفاده کنیم.

قرمزی پوست

 اریتم یا گلگون شدن پوست در برخی از مراجعین دیده می‌شود. این عارضه معمولاً تا ۲۴ ساعت بعد از درمان ناپدید می‌شود.

تورم

آر اف فرکشنال می‌تواند می‌تواند باعث اِدِم یا تورم شود. البته این عارضه در همه‌ی مراجعین دیده نمی‌شود و اگر هم رخ بدهد، ظرف حداکثر ۲۴ ساعت خوب می‌شود. در موارد نادر ممکن است تا یک هفته ماندگار شود.

عوارض نادر

عوارض زیر بسیار نادر هستند. این‌ عوارض معمولاً ناشی از خطای پزشک یا نامناسب بودن شرایط متقاضی برای دریافت درمان آر اف هستند. البته این عوارض هم موقتی هستند ولی مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا برطرف شوند.

  • فرورفتگی پوست : تا ماه طول میکشد.
  • بثورات پوستی : حداکثر تا 1 هفته.
  • پوسته پوسته شدن : تا 1 هفته.
  • حساس شدن پوست به لمس : 2 تا 3 هفته.
  • زخم سوختگی : تا 6 ماه و قابل درمان.
  • هایپرپیگمنتیشن (لک های تیره پوستی) : تا 5 روز.

تاثیر لیزر RF فرکشنال

هزینه آر اف فرکشنال

هزینه آر اف فرکشنال به عوامل مختلفی همچون نوع و برند دستگاه، مهارت پزشک و ناحیه درمان بستگی دارد. بدیهی است هرچه دستگاه مدرن‌تر، مهارت پزشک بالاتر و ناحیه درمان وسعت بیشتری داشته باشد، هزینه نیز بیشتر خواهد بود. در جدول زیر هزینه چند ناحیه درمان لیست شده است. جهت دریافت هزینه دقیق درمان با لیزر با مشاورین کلینیک پارسا در تماس باشید.

# ناحیه درمان هزینه (تومان)
۱ تمام صورت ۳/۰۰۰/۰۰۰
۲ کل صورت و گردن ۳/۵۰۰/۰۰۰
۳ گونه و چانه ۸۰۰/۰۰۰
۴ چانه ۶۰۰/۰۰۰
۵ دور چشم ۷۸۰/۰۰۰
۶ بینی ۳۸۰/۰۰۰
۷ پلک بالا / پلک پایین ۴۹۰/۰۰۰
تاریخ انتشار : 1402-03-11
سوالات متداول
  • آیا همه افراد در هر رده سنی می توانند آر اف فرکشنال را انجام دهند ؟

    بهترین کاندید برای انجام این روش، افراد در رده سنی 30 تا 55 سال هستند، البته در صورتی که در سلامت کامل باشند و مبتلا به شرایط خاص پزشکی مانند مشکلات قلبی یا بیماری های خود ایمنی نباشند و افراد مبتلا به دیابت یا فشار خون بالا حتما با پزشک خود مشورت کنند. نکته بعدی این است که از آن جایی که امواج الکترومغناطیس می توانند برای سلامت جنین مضر باشند، بهتر است خانم های باردار و شیرده از انجام آن خودداری کنند.

  • برای جوانسازی پوست، آر اف فرکشنال بهتر است یا هایفوتراپی؟

    هایفوتراپی، یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست است که با استفاده از امواج فراصوت عمل می کند و کاملا ایمن و غیر تهاجمی است. هایفوتراپی هزینه های بالایی را به همراه دارد، اما قطعا از موثرترین روش ها در لیفت صورت و چین و چروک هاست، در مقابل، آر اف هزینه پایین تری دارد و می تواند به سفت تر شدن پوست، رفع چین و چروک ها و لک های پوستی و هم چنین باز شدن منافذ پوست نیز کمک کند.

  • آر اف فرکشنال چه تفاوتی با میکرونیدلینگ دارد؟

    میکرونیدلینگ و آر اف فرکشنال هر دو برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرند، اما با این تفاوت که میکرونیدلینگ عمدتا زمانی انجام می شود که میزان آسیب پوست عمیق باشد که این روش با استفاده از سوزن های مخصوص و ظریف و با توجه به نوع پوست و عمق ناحیه انجام خواهد شد.

    از طرفی، در روش میکرونیدلینگ، پوست ضخیم تر می شود و می تواند نتایج طولانی تری را به همراه داشته باشد، اما در صورتی که به دنبال رفع چین و چروک های صورت و لاغری موضعی هستند، آر اف بهترین روش خواهد بود.

  • تعداد جلسات درمان با آر اف فرکشنال چقدر است ؟

    تعداد جلسات آر اف فرکشنال با توجه به مواردی از قبیل نوع پوست، میزان آسیب های پوستی، واکنش بدن و نیازهای خود فرد تعیین می شود و معمولا نیاز است که این روش حداقل سه جلسه انجام شود و حتی بسیاری از افراد بعد از یک جلسه درمان نیز متوجه تغییرات در پوست خود خواهند شد. در صورتی که زخم و اسکارها یا میزان چین و چروک ها عمیق تر باشد، به تعداد جلسات بیشتری نیاز خواهد بود.

  • چه مدت طول می کشد تا بعد از آر اف فرکشنال به نتایج دلخواه مان برسیم؟

    بعد از انجام آر اف فرکشنال، روند تولید کلاژن به تدریج آغاز می شود به گونه ای که شما بعد از گذشت سه هفته از اولین درمان، می توانید تغییرات را احساس کنید و این روند کلاژن سازی ادامه پیدا می کند، به گونه ای که بعد از گذشت سه ماه به اوج خود خواهد رسید.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • عسل
    1401-04-27

    هزینه Rf در 1401 چقدر هست؟ و مدت ماندگاریش چقدره؟

    • پارسا
      1401-05-11

      سلام وقتتون بخیر

      هزینه داخل مطلب آپدیت شده برای دریافت مشاوره بیشتر با شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ از طریق واتس اپ در تماس باشید.

  • فراهانی
    1401-03-26

    سلام
    در بارداری مشکلی نداره بیام ؟

    • پارسا
      1401-05-11

      سلام و وقت بخیر

      توصیه می شود در دوران بارداری انجام نشود.

  • شنو
    1401-01-13

    سلام ببخشید هزینه هایفو چقدر هست

    • پارسا
      1401-01-20

      سلام و وقت بخیر

      هزینه هایفو فروردین ۱۴۰۱ بین ۲۵۰۰ تا ۳ میلیون تومان متفاوت است.

  • الههه
    1400-11-17

    سلام وقت بخير
    فرق ليزر RF فراكشنال با ليزر co2 فراكشنال چيست؟
    كدام روش براي ازبين بردن چاله هاي ناشي از جوش مناسبه تره؟

  • ?
    1400-11-08

    سلام من چروک های عمیق پیشانی دارم و پوستم پوست پرتقالی هست و منافذ خیلی بزرگی داره آیا این لیزر پوستم رو کاملا صاف میکنه؟

    • پارسا
      1401-05-11

      سلام و وقت بخیر

      از کاربردهای درمان اصلی این لیزر همین موارد است.

  • رزا
    1400-10-26

    سلام ار اف فرکشنال رو دکتر انجام میدن یا تکنسین چون صورت پوستش حساسه میپرسم

    • پارسا
      1400-12-01

      سلام و وقت بخیر

      لیزر های فرکشنال در کلینیک پارسا فقط توسط پزشک متخصص انجام می شود.

  • حدیث
    1399-12-06

    هزینه سری پنجاه تومنه یا پونصد

    • پارسا
      1399-12-23

      با سلام و وقت بخیر

      استعلام قیمت رو با شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ در تماس باشید.

  • بابایی
    1399-10-08

    سلام و وقت بخیر
    هزینه هر جلسه ۵۰۰؟ ینی اگر ۳ جلسه لازم باشه ۱۵۰۰؟

    • پارسا
      1399-10-11

      با سلام و وقت بخیر

      جهت تعیین دقیق هزینه خواهشمند است از طریق واتس اپ به شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ پیام ارسال فرمایید.

    • محمدسیفی
      1400-12-27

      باشدادرس برایم بفرستیدباشد مشکلینیست

  • راضیه
    1399-09-04

    سلام این درمان واسه برطرف شدن خطوط خنده هم مناسبه؟؟؟

  • نسما
    1399-08-05

    سلام وقت بخیر ببخشید من پنج روز هست که آراف صورت انجام دادم ولی صورتم هنوز قرمز هست و جای سوزنها مونده میسوزه و خیلی خشکه میشه راهنمایی بفرمایید و یه کرم ترمیم کننده مناسب معرفی کنید متشکرم

  • مرضیه
    1399-07-26

    سلام
    از عوارض دراز مدت آر اف به زخم سوختگی اشاره کردید که تا 6ماه و قابل درمان با چه روشهایی قابل درمان است

  • مرضیه
    1399-07-22

    سلام از عوارض ار اف فرکشنال سوزنی به زخم سوختگی اشاره کردید این زخم چه نشانه های بر روی پوست داره که قابل مشاهده باشه؟؟

    • پارسا
      1399-07-24

      با سلام و وقت بخیر

      در دراز مدت هیچی. امکان دارد حدود ۶ تا ۸ هفته جای سوزن های دیده شود.

    • گلی
      1399-07-25

      سلام
      در مورد عوارض آر اف که زخم سوختگی و تا 6ماه و قابل درمان هست لطفا بیشتر توضیح میدهید و چگونه قابل درمان میباشد.با تشکر

  • مرادی
    1399-06-29

    اگر کسی بخواد برای جوانسازی انجام بده و با هایفوتراپی هم همراه باشه با چه فاصله زمانی باید انجام بده؟

    • پارسا
      1399-06-29

      با سلام و وقت بخیر

      بهتر است ابتدا در صورت تشخیص پزشک هایفوتراپی و بعد از ۲ هفته سایر روش های مد نظر پزشک برای جوانسازی استفاده شود.

    • دنیا عزیزی
      1401-01-14

      سلام من ارف فرکشنال کردم الان ۳هفته گذشته متاسفانه چون اگزمای پوستی هم دارم پوستم ب شرت خشک شبیه لاستیک شده و جای جوش هام انگار بدتر شده .چی کار کنم

      • پارسا
        1401-05-11

        سلام و وقت بخیر

        با پزشک خود برای دریافت کرم و پماد در تماس باشید.

    • دنیا عزیزی
      1401-01-14

      پوستم اگزما داره و من فرکشنال ار اف انجام دادم الانم قرمز و شدیدا خشک و جای جوش هام هم مشخص تره

  • مرضیه
    1399-06-22

    سلام من پوستم بعد از آر اف فرکشنال سوزنی دچار سوختگی شده به طوری که قسمتهایی از پوستم برآمده شده لطفا راهنمایی ام کنید که برای درمان باید چکار کنم؟

    • پارسا
      1399-06-31

      عرض ادب و احترام

      این مورد خاص حتما باید بصورت حضوری معاینه و ویزیت شود. به پزشک متخصص خود مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۲۲۱۲۲۸۲۲ کلینیک پارسا برای تعیین وقت مشاوره با پزشک متخصص در تماس باشید.

    • محبوبه
      1399-12-11

      يعني راضي نبودي؟

  • فیروزه رفعت طلب
    1399-06-21

    سلام اگر ۲‌ماه از بوتاکس پیشانی گذشته باشه میتوان آراف انجام داد؟

    • پارسا
      1399-07-12

      با سلام و وقت بخیر

      بله مشکلی نیست. می توانید آر اف انجام دهید.

  • س
    1399-05-14

    با سلام، آیا این روش برای لک های قهوه ایی پوست صورت و جوش های سر سیاه بینی موثر است؟

    • پارسا
      1400-01-12

      با سلام و وقت بخیر

      بله لیزر فرکشنال میتونه لک های صورت و جای جوش رو درمان کنه.

  • chiya
    1399-04-17

    با سلام. ممنون از مطلببی که گذاشتید استفاده بردیم ? سوالم اینه که هزینه ی که بخوایم آر اف انجام بدیم کلا میشه یک میلیون؟

    • پارسا
      1399-04-18

      عرض ادب و احترام

      هزینه آر اف با توجه به نوع درمان متفاوت است. جهت دریافت هزینه با شماره ۰۲۱۲۲۱۲۲۸۲۲ در تماس باشید.

+مشاهده بیشتر