کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی واژن | معجزه‌ای برای جوان‌سازی ناحیه تناسلی

دسته بندی : زیبایی زنان

بروز نشانه‌های پیری در ناحیه تناسلی برای خانم‌های مجرد نیز مشکل ساز است و باعث می‌شود که آن‌ها تصور کنند که زیبایی جنسی لازم را ندارند. در حال حاضر روش‌های مختلفی برای جوان‌سازی واژن به وجود آمده‌اند که بسته به شرایط هر فرد پزشک متخصص زنان یکی از آن‌ها را پیشنهاد می‌دهد.

یکی از پرطرفدارترین این روش‌ها که دردسر بسیار کمی هم دارد و شما را خیلی زود به اهدافی که دوست دارید می‌رساند، کربوکسی تراپی است. در این روش از گاز CO2 برای از بین بردن چین و چروک‌ها، روشن سازی پوست و از بین بردن نشانه‌های پیری استفاده می‌شود. اگر دوست دارید بدانید که در کربوکسی تراپی دقیقا چه اتفاقی می‌افتد و چگونه این روش می‌تواند منجر به افزایش اعتماد به نفس شما در زندگی زناشویی شود تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

جوان‌سازی واژن چیست ؟

روند پیر شدن پوست یک روند کاملا طبیعی است که در همه افراد رخ می‌دهد، اما ممکن است به دلایلی این روند سریع‌تر شود و نشانه‌های پیری پوست زودتر از چیزی که باید خود را نشان دهند. ناحیه تناسلی نیز از این قاعده مستثنا نیست و ممکن است تحت تاثیر این عوامل دچار چین و چروک شود و زیبایی خود را از دست بدهد. معمولا ناحیه تناسلی خانم‌ها به دلیل تغییرات هورمونی و به خصوص زایمان طبیعی زودتر از دیگر قسمت‌های بدن دچار افتادگی یا چین و چروک می‌شود و شکل طبیعی خود را از دست می‌دهد.

دلایل زیر می‌توانند باعث پیر شدن یا تیرگی پوست واژن خانم‌ها شوند:

  • زایمان طبیعی به خصوص اگر پشت سر هم باشد؛ به گونه‌ای که واژن زمان کافی برای ترمیم مجدد را پیدا نکند.
  • خود ارضایی،
  • تغییرات هورمونی ناشی از بارداری و یائسگی،
  • افزایش سن،
  • استفاده از تیغ یا ژیلت برای حذف موهای زائد.

مجموعه این عوامل در کنار یکدیگر می‌توانند بر روی زیبایی واژن تاثیر بگذارند و باعث بروز چین و چروک در آن شوند. اما نگران نباشید، چرا که اثرات ناشی از همه این دلایل از طریق کربوکسی تراپی واژن قابل درمان هستند، تنها باید پزشک شما را معاینه کند تا دقیقا بدانید که به چند جلسه برای درمان نیاز دارید.

جوانسازی واژن چیست

کربوکسی تراپی واژن چیست ؟

در روش کربوکسی تراپی از گاز کربن دی اکسید برای جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود؛ این روش یکی از کم خطرترین و البته موثرترین راهکارهای رفع چین و چروک و تیرگی ناحیه تناسلی است که بعد از چند جلسه تاثیر آن به طور کاملا واضحی دیده خواهد شد. در این روش دوز مناسبی از گاز CO2 به طور مستقیم به زیر پوست تزریق می‌شود. افزایش غلظت کربن دی اکسید در بخشی از پوست باعث می‌شود که بدن خون بیشتری به آن ناحیه پمپاژ کند.

افزایش گردش خون به معنای این است که حجم بیشتری مواد معدنی به سلول‌های پوستی در ناحیه واژن می‌رسد و در نتیجه فرآیند ساخت کلاژن سرعت می‌گیرد. در نتیجه این امر، کم‌کم بافت‌های آسیب دیده پوست ترمیم می‌شوند و بعد از چند جلسه نشانه‌های پیری تا حد بسیار زیادی از بین خواهند رفت.

کربوکسی تراپی واژن هیچ عارضه خاصی نداشته و حتی بعد از انجام آن نیاز به مراقبت خاصی نیست و می‌توانید بلافاصله به ادامه فعالیت روزانه خود بپردازید.

کاندید مناسب

اگرچه کربوکسی تراپی واژن عملی کم خطر و تقریبا بدون عارضه است؛ اما این به این معنا نیست که انجام آن برای همه خانم‌ها بلامانع است. به طور کلی خانم‌هایی می‌توانند از این روش برای جوان‌تر کردن ناحیه تناسلی خود استفاده کنند که پوست واژن آن‌ها شل و افتاده شده یا رنگ آن تغییر کرده است.

اما گروه‌هایی هم هستند که به آن‌ها توصیه می‌شود، از روش‌های جایگزین برای جوان‌سازی ناحیه تناسلی خود استفاده کنند. این دسته از خانم‌ها عبارتند از :

  • خانم‌هایی که به بیماری سرطان به خصوص سرطان دهانه رحم مبتلا هستند.
  • خانم‌هایی که دچار قارچ یا عفونت در ناحیه تناسلی خود هستند.
  • خانم‌هایی که مشکلات کلیوی و کم خونی شدید دارند.
  • خانم‌هایی که در محدوده واژن یا به طور کلی ناحیه بیکینی دارای زگیل تناسلی فعال هستند.
  • خانم‌هایی که بیماری‌های پوستی و گلوکوم دارند.
  • خانم‌هایی که دچار مشکلات دستگاه تنفسی مانند آسم یا مشکلات ریوی هستند.
  • خانم‌هایی که دیابت کنترل نشده و فشار خون بالا دارند.

دستگاه کربوکسی تراپی

نحوه انجام عمل

به منظور انجام کربوکسی تراپی واژن لازم است که پزشک ابتدا به طور کامل شما را معاینه کند تا مطمئن شود که کاندید مناسبی برای این عمل هستید. علاوه بر آن باید مقدار دقیق تزریق گاز نیز تعیین شود و در صورت نیاز آزمایش‌هایی انجام گیرد تا مطمئن شویم که کربوکسی تراپی مشکلی برای شما به وجود نخواهد آورد. بعد از طی شدن این مرحله و صحبت پزشک با متقاضی برای اطلاع از سوابق پزشکی و انتظارت او، تاریخی برای عمل تعیین خواهد شد.

در روز عمل، برای تزریق CO2 به واژن از دستگاه مخصوصی استفاده می‌شود که مقدار کافی از این گاز درون مخزن آن قرار داده شده است. به این مخزن لوله‌هایی متصل هستند که از طریق آن‌ها می‌توان میزان و سرعت ورود گاز به ناحیه را کنترل کرد. پزشک بعد از تعیین مقدار دقیق گاز مورد نیاز برای هر متقاضی، در روز عمل از طریق این دستگاه و لوله‌های فیلتردار کاملا استریل، به کمک سوزن بسیار باریکی مقدار کنترل شده‌ای از گاز را به زیر پوست تزریق می‌کند.

در کربوکسی تراپی معمولا نیازی به بی‌حس کردن واژن وجود ندارد؛ اما ممکن است پزشک برای اینکه مطمئن شود متقاضیان در طول عمل هیچ دردی را احساس نمی‌کنند، این کار را با بی‌حسی موضعی انجام دهد. کل عمل حدود 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد و بعد از آن نیز نیازی به بستری کردن فرد یا استراحت در منزل وجود ندارد. البته با توجه به اینکه کربوکسی تراپی در ناحیه واژن انجام گرفته است، ممکن است بعضی از افراد در راه رفتن یا نشستن بیش از حد مشکل داشته باشند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که روز عمل را به استراحت در منزل بگذرانید.

مزایا

کربوکسی تراپی تنها یک عمل زیبایی نیست و اهداف درمانی هم دارد؛ خانم‌های زیادی هستند که دچار مشکلاتی همچون خشکی واژن یا بی‌اختیاری ادرار بوده‌اند و از این طریق مشکل خود را حل کرده‌اند. به طور کلی می‌توان گفت که انجام این عمل دارای مزیت‌های زیر است.

  • عملی سرپایی و کم دردسر، بدون درد و خونریزی،
  • از بین بردن تیرگی پوست ناحیه واژن،
  • رفع چین و چروک‌ها و افتادگی یا شلی پوست،
  • از بین بردن سلولیت ها،
  • جوان‌سازی واژن و بهبود شکل ظاهری و رنگ پوست آن،
  • از بین بردن جای زخم در ناحیه واژن، به خصوص بخیه‌های ناشی از زایمان طبیعی،
  • افزایش اعتماد به نفس جنسی و بهبود کیفیت رابطه،
  • تقویت نقطه G که منجر به افزایش لذت جنسی و میل جنسی فرد خواهد شد،
  • درمان خشکی واژن،
  • از بین بردن مشکل سوزش و خارش در زمان برقراری رابطه جنسی.

کربوکسی تراپی

شایعاتی که نباید باور کنید…

زمانی که درباره روش کربوکسی تراپی واژن تحقیق می‌کنید، ممکن است به شایعاتی بربخورید که واقعیت ندارند و برخی افراد به دلیل انجام این عمل در مراکز غیرمجاز مانند کلینیک‌های زیبایی فاقد مجوز به آن دچار شده‌اند. این شایعات را باور نکنید و مطمئن باشید که اگر کربوکسی تراپی را در مراکز معتبر انجام دهید هیچ مشکل خاصی برایتان به وجود نخواهد آمد. در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

گاز کربن دی اکسید سمی است و به بدن آسیب می‌رساند !

وجود مقدار مشخصی از CO2 در بدن ما نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ بلکه برای متابولیسم بدن نیز لازم است. در واقع تولید گاز کربن دی اکسید در بدن برای تکمیل فرایند تنفس الزامی است و اگر این اتفاق رخ ندهد یعنی ریه‌ها کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند.

نکته مهم اینکه بدن افزایش این گاز را به عنوان یک عامل خطر می‌شناسد و با افزایش گردش خون به ناحیه‌ای که حجم زیادی CO2 در آن قرار دارد، تلاش می‌کند که سطح اکسیژن را به تعادل برساند. همین واکنش طبیعی بدن و افزایش اکسیژن رسانی به ناحیه تزریق در کربوکسی تراپی، باعث تحریک سلول‌های تولیدکننده کلاژن می‌شود و به مرور زمان چین و چروک‌های ایجاد شده در واژن را از بین می‌برد.

کربوکسی تراپی بر روی قدرت باروری تاثیر می‌گذارد !

یکی از نگرانی‌هایی که خانم‌های کاندید کربوکسی تراپی واژن دارند این است که این عمل بر روی تخمدان‌های آن‌ها تاثیر منفی بگذارد و توانایی باروری را کاهش دهد. این نگرانی کاملا قابل درک است، اما باید بگوییم که شایعه‌ای بیش نیست. کربن دی اکسیدی که در این عمل به زیر پوست تزریق می‌شود هرگز به عمق آن نفوذ نمی‌کند و به همین دلیل هیچ تداخلی با هورمون‌ها و اعصاب این ناحیه نخواهد داشت.

از طرف دیگر هیچ ماده‌ای به داخل واژن تزریق نمی‌شود که از این طریق به رحم و تخمدان‌ها برسد و عملکرد آن‌ها را مختل کند؛ بنابراین کربوکسی تراپی واژن علاوه بر قدرت باروری خانم‌ها بر روی نظم قاعدگی یا تمایلات جنسی نیز هیچ تاثیر منفی نخواهد گذاشت.

کربوکسی تراپی باعث کاهش میل جنسی می‌شود !

اتفاقا این موضوع کاملا برعکس است و می‌توان این عمل را یکی از راهکارهای خوب برای افزایش تمایل جنسی در خانم‌ها دانست. معمولا خانم‌ها در رابطه جنسی اهمیت زیادی به زیبایی اندام‌های جنسی خود می‌دهند و دوست دارند که جذاب به نظر برسند. در نتیجه این عمل واژن ظاهر جوان‌تری دارد و چین و چروک‌ها و افتادگی‌ها در ناحیه تناسلی از بین رفته خواهد رفت؛ به همین دلیل بانوان عزیز با اعتماد به نفس بالاتری وارد رابطه می‌شوند و در مقایسه با قبل خیلی بیشتر از آن لذت می‌برند.

جوانسازی ناحیه تناسلی بانوان

هزینه کربوکسی تراپی واژن

مثل هر عمل زیبایی دیگری این عمل نیز تحت پوشش بیمه نیست و باید هزینه‌های آن را به صورت آزاد پرداخت کنید. هزینه کربوکسی تراپی بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود که تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها را در لیست زیر آورده‌ایم.

  • دستمزد تیم پزشکی،
  • دوز CO2 مورد استفاده،
  • میزان افتادگی، شلی یا تغییر رنگ پوست،
  • تعداد جلسات مورد نیاز،
  • هزینه معاینات قبل و بعد از عمل، داروها و آزمایش‌های مورد نیاز.

با توجه به حساسیت ناحیه تناسلی بانوان، لازم است که هرگونه عمل زیبایی بر روی آن در مراکز دارای مجوز و توسط پزشکان متبحر و کاربلد انجام شود. اگر برای انجام کربوکسی تراپی واژن به مراکز دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت مراجعه کرده‌اید، خیالتان از بابت همه چیز کاملا راحت باشد.

تاریخ انتشار : 1401-03-03
سوالات متداول
  • میزان ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است ؟

    میزان ماندگاری این عمل به عوامل مختلفی مانند نوع پوست، سن فرد، شدت آسیب و نوع واکنش بدن به گاز کربن دی اکسید بستگی دارد. در بیشتر افراد نتایج این عمل تا 6 ماه باقی خواهند ماند؛ البته کارهایی همچون سیگار کشیدن یا کم تحرکی می‌تواند این زمان را کاهش دهد. نکته مهم اینکه بعد از چند بار تکرار کربوکسی می‌توانید فاصله جلسات آن را کمی بیشتر کنید؛ چرا که پوست شما به مرور زمان ترمیم می‌شود و خود به خود بخشی از آسیب‌های فعلی از بین خواهند رفت.

  • کربوکسی تراپی واژن در چند جلسه انجام می‌گیرد ؟

    پاسخ این سوال بر عهده پزشک متخصص است؛ چرا که تعداد جلسات مورد نیاز برای کربوکسی تراپی واژن تا حد زیادی به شرایط شخص متقاضی بستگی دارد و نمی‌توان عدد دقیقی را برای آن تعیین کرد. معمولا نتایج این روش از همان ابتدا و بعد از جلسه اول احساس می‌شوند؛ اما برای اینکه متقاضیان به نتایج دلخواه خود برسند، پزشکان معمولا 6 تا 10 جلسه را توصیه می‌کنند که هر کدام از 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. فاصله این جلسات نیز معمولا 2 هفته یک بار است که به مرور زمان بیشتر خواهد شد.

  • عوارض کربوکسی تراپی واژن چیست ؟

    معمولا این عمل عارضه خاصی ندارد و شما می‌توانید بلافاصله بعد از انجام آن به کارهای عادی و روزمره خود بپردازید. تنها در روز اول بعد از عمل ممکن است احساس سوزش یا خارش داشته باشید و کمی درد خفیف یا گزگز را در واژن خود احساس کنید. توصیه می‌کنیم که در روز اول بعد از عمل رابطه جنسی نداشته باشید تا عوارض به طور کامل برطرف شوند.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • محمدی
    1401-03-13

    سلام چرا نتایج عمل کربو کسی تراپی کوتاه مدته (۶)ماه وچطور میشه ماندگاری عمل بیشتر بشه

    • پارسا
      1401-03-22

      سلام و وقت بخیر

      برای ماندگاری بیشتر باید از سای روش های جوانسازی و وایتنینگ استفاده کنید.

+مشاهده بیشتر