کاندید مناسب جراحی بینی

عمل بینی برای چه کسانی مناسب است ؟

پزشک : دکتر کامران کیان فوق تخصص جراحی پلاستیک دسته بندی : دانشنامه جراحی بینی

جراحی بینی یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی است. قبل از اینکه این عمل را انجام دهید، بهتر بدانید آیا کاندید مناسب جراحی بینی هستید یا خیر؟ عوامل مختلفی برای تعیین متقاضی به‌عنوان کاندید مناسب عمل وجود دارد.

کاندید مناسب فردی است که شرایط جسمی و روانی مناسب برای عمل زیبایی را داشته باشد. مهمترین عامل برای انجام هر نوع جراحی زیبایی، برخورداری از سلامت کامل است. در مرحله بعد فرد باید انتظارات واقع‌بینانه و معقول از جراحی داشته باشد. او باید آگاهی کافی از عوارض عمل بینی، مزایا و معایب جراحی داشته و عاقلانه این روش را انتخاب کرده باشد. برای اینکه با ویژگی‌های اصلی کاندید مناسب رینوپلاستی آشنا شوید، با ما همراه باشید.

جراحی بینی چیست ؟

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد رینوپلاستی یا عمل زیبایی بینی از محبوب ترین جراحی های زیبایی در جهان است. متقاضیان انجام این عمل به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول برای افزایش زیبایی ظاهری چهره و دسته دوم برای رفع مشکلات و ناهنجاری‌های تنفسی این روش را انتخاب می‌کنند. با این حال، اغلب جراحان پس از درمان مشکلات و ناهنجاری‌های بینی از تکنیک‌های زیبایی نیز استفاده می‌کنند. انجام این روش به تعادل بینی با صورت شما کمک می‌کند. مواردی از جمله پل بینی، سوراخ‌های بینی و عرض بینی نیز در حین عمل اصلاح می‌شود.

در برخی افراد که نوع بینی گوشتی یا افتاده دارند، در حین جراحی این مشکل رفع می‌شود. اصلاح نوک بینی با حالت‌های افتاده، متورم، بزرگ یا برآمده یکی دیگر از مراحل جراحی بینی است. بینی‌های گوشتی معمولا قسمت زیادی از صورت را اشغال می‌کنند. رینوپلاستی در رفع این مشکل بسیار موثر است.

برخی افراد به‌صورت ژنتیکی یا در اثر سوانح به عدم تقارن بینی دچار هستند، جراحی بینی موثرترین راه برای رفع این عارضه است.

کاندید مناسب عمل بینی

برای اینکه کاندید مناسبی برای هر عمل باشید برخورداری از برخی ویژگی‌ها الزامی است. مهم‌ترین ویژگی‌هایی که شما را به کاندید مناسب رینوپلاستی تبدیل می‌کند، شامل موارد زیر است:

  • افرادی که رضایت کافی از فرم و حالت بینی خود ندارند و حس می‌کنند ظاهر بینی آنها آزاردهنده است.
  • افرادی که در اثر پیر شدن تغییرات نامناسبی در فرم و ظاهری بینی‌شان به وجود آمده است.
  • افرادی که به ناهنجاری بینی و اختلالات تنفسی ناشی از آن مبتلا هستند.
  • افرادی که در سن مناسب قرار دارند. نوجوانی سن اصلی تغییرات هورمونی است و ترکیب و اجزای صورت و بدن انسان در این دوره با تغییرات چشمگیر مواجه می‌شود. هیجانات بلوغ سبب شده که بسیاری از نوجوانان متقاضی جراحی بینی باشند. اما متخصصین توصیه می‌کنند تا زمانی که رشد صورت و اجزای مختلف آن کامل نشده از انجام هر نوع جراحی زیبایی خودداری کنید.

افرادی که تصور واقع‌بینانه و انتظارات معقولی دارند، بهترین کاندید مناسب جراحی بینی محسوب می‌شوند. فراموش نکنید هدف اصلی جراحی بینی کمک به رفع ناهنجاری‌ها و بهبود ظاهر بینی شما است. مطمئنا، هیچ سبک یا روش جراحی قادر نیست که تمام نقص‌های بینی را کاملا برطرف کند. انتظار نداشته باشید که بینی شما خارق‌العاده شود یا پس از جراحی به فرد دیگری تبدیل شوید.

جراحی بینی فرانسوی

شرایط اصلی انجام جراحی بینی

جراحی رینوپلاستی بدون محدودیت جنسی و سنی (به جز دوران بلوغ و نوجوانی) برای تمام افراد امکان‌پذیر است. همین امر سبب افزایش محبوبیت این عمل شده است. با این حال، محبوبیت جراحی رینوپلاستی بین خانم‌ها چندین برابر بیشتر از آقایان است. پزشک زمانی اجازه انجام این جراحی را صادر می‌کند که شما از ویژگی‌های زیر برخوردار باشید.

سلامت جسمانی

ضعف جسمانی یا ابتلا به برخی بیماری‌های خاص شما را به کاندید نامناسبی برای جراحی زیبایی بینی تبدیل می‌کند. زیرا هر دو این حالت‌ها، احتمال خطرات ناشی از عمل و عوارض احتمالی را افزایش می‌دهد.

عدم مصرف دخانیات

استعمال سیگار یا هر نوع ماده مخدر و دخانی سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و روند بهبود را کند می‌کند؛ دلیل اصلی وجود ماده نیکوتین در این نوع مواد است. نیکوتین عملکرد انتقال‌دهنده‌های عصبی را با مشکل مواجه می‌کند. پیامد آن نیز تاخیر در بهبودی پس از هر جراحی است. اگر شما متقاضی انجام این عمل هستید، باید در اولین فرصت مصرف سیگار را ترک کنید.

رشد کامل صورت

اغلب متقاضیان رینوپلاستی در سنین 18 تا 50 سال قرار دارند. باید بدانید یکی از مهم‌ترین عوامل در تعریف کاندید مناسب جراحی بینی، سن است. زمانی نتایج رینوپلاستی موفقیت‌آمیز است که رشد صورت و اجزای آن تکمیل شده باشد. رشد صورت و اجزای مختلف آن از جمله بینی حتی پس از دوران نوجوانی ادامه پیدا می‌کند. باید صبور باشید تا پروسه رشد صورت شما تکمیل شود. مطمئنا در سنین کمتر از 18 سال کاندید مناسب رینوپلاستی محسوب نمی‌شوید.

انتظارات واقع‌بینانه

در صورتی می‌توانید انتظارات واقع‌بینانه از نتیجه هر عمل داشته باشید که به درک درستی از جراحی زیبایی رسیده باشید. اگر به شدت وسواسی هستید، بهتر است برای همیشه رینوپلاستی را فراموش کنید. یا اگر به اختلال روانی نارضایتی از خود مبتلا هستید، حتما قبل از رینوپلاستی برای درمان این اختلال اقدام کنید. زیرا این دسته از افراد حتی اگر زیباترین بینی و ترکیبات صورت را داشته باشند، همیشه از خودشان ناراضی هستند. به دنبال یک بینی بسیار زیبا و کاملا بی‌نقص نباشید. بینی شما باید تناسب کاملی با تمام اجزای صورت داشته باشد و شما را زیباتر نشان دهد.

بینی طبیعی

آشنایی با انواع جراحی بینی

حالا که به‌خوبی می‌دانید چه افرادی کاندید مناسب جراحی بینی هستند، بهتر است اطلاعات کافی درباره انواع رینوپلاستی و نحوه انجام آن داشته باشید. تمام متقاضیان جراحی بینی خواستار فرمی بسیار زیبا و شیک هستند. اما هر مدل بینی با صورت‌های مختلف سازگای ندارد. شناخت کافی از ترکیب‌بندی صورت در انتخاب فرم و حالت بینی موثر است. بینی شما باید سازگاری کاملی با چهره شما داشته باشد. اگر هدف شما از رینوپلاستی این است که به خواننده یا بازیگر محبوب خود شبیه شوید، باید در تصمیم خود تجدیدنظر کنید.

عمل بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی یکی از محبوب‌ترین روش‌های جراحی است و مشکلات اصلی بینی از جمله قوز بینی، پره‌های بزرگ و افتادگی نوک بینی در این عمل رفع خواهد شد. اگر به انحراف تیغه میانی بینی مبتلا هستید، بهتر است از این روش استفاده کنید.

عمل نیمه فانتزی

در این روش جراح علاوه بر حفظ تعادل و تناسب بینی با سایر اجزای صورت، قوس پشت بینی کمی افزایش یافته و نوک آن را به سمت بالا می‌رود. شاید این مدل به اندازه عمل طبیعی جذاب نباشد، اما برخی افراد علاقه دارند این حالت را انتخاب کنند. مهم‌ترین عاملی که در نتیجه ایده‌آل حاصل از این عمل دخالت مستقیم دارد انتخاب جراح و کلینیک زیبایی است. اگر در این مرحله و انتخاب بهترین مرکز جراحی بینی عملکرد خوبی داشته باشید، بدون شک از نتیجه جراحی رینوپلاستی کاملا راضی خواهید بود.

جراحی بینی گوشتی

افرادی کاندید مناسب جراحی بینی گوشتی هستند که بینی آنها دارای بافت گوشتی ضخیم بوده و استخوان‌بندی کمتری در مقایسه با سایر بینی‌ها داشته باشد. در جراحی بینی‌های گوشتی قسمت‌های پره و پوست تحت تاثیر عمل قرار می‌گیرند که ممکن است پس از مدتی شاهد ایجاد حالت افتادگی در نوک بینی باشیم. برای جلوگیری از بروز این مشکل، در حین رینوپلاستی از پیوند غضروف استفاده می‌شود.

جراحی بینی استخوانی

افرادی کاندید مناسب جراحی بینی استخوانی هستند که بافت پوست آنها نازک باشد. نازک بودن پوست در این ناحیه به بهبود نتیجه عمل کمک می‌کند. اغلب متخصصین معتقدند که فرم و حالت بینی‌های استخوانی پس از جراحی بسیار خوش‌تراش و زیبا می‌شود. مراقبت‌های بعد از عمل در جراحی بینی‌های استخوانی و گوشتی هیچ تفاوتی با هم ندارد.

جراحی بینی گوشتی

هزینه جراحی بینی

زمانی که پزشک شما را کاندید مناسب جراحی بینی تشخیص می‌دهد، آگاهی از هزینه عمل دغدغه اصلی شما خواهد بود. عوامل مختلفی بر تعیین هزینه عمل بینی تاثیر مستقیم دارند. نوع کلینیک محل جراحی، میزان مهارت و تجربه جراح، روش جراحی، فرم و حالت بینی و سن مهم‌ترین عوامل در محاسبه هزینه هستند.

به همین دلیل، نمی‌توان برای تعیین هزینه عمل نظر غیرکارشناسی داد. بهتر است در جلسه مشاوره پزشک بینی شما را از همه نظر بررسی کرده و پس از انتخاب فرم بینی و روش عمل، مرحله برآورد هزیته انجام شود.

هزینه جراحی بینی (۱۴۰۳) در کلینیک زیبایی پارسا بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان متغییر می باشد.

تاریخ انتشار : 1401-05-11
سوالات متداول
  • سن مناسب جراحی بینی چند سال است ؟

    جالب است بدانید مناسب‌ترین سن برای جراحی بینی در دختران 16 سال و برای پسران در سن 18 سالگی است. اما نتیجه عمل برای متقاضیانی که در سنین بالای ۲۴ سال قرار دارند ایده‌آل‌تر خواهد بود. مدت زمان رینوپلاستی بینی‌های گوشتی بین ۳ تا ۴ ساعت متغیر و به فرم و حالت بینی فرد وابسته است. 6 تا 8 ساعت پس از اتمام جراحی فرد از بیمارستان مرخص خواهد شد.

  • آیا عمل بینی دردناک است؟

    رینوپلاستی مانند هر عمل دیگری با کمی درد همراه است. اما مصرف داروهای تجویزی در تسکین دردهای شما موثر است.

  • مدت زمان جراحی بینی چقدر است؟

    مدت عمل ارتباط نزدیک با نوع بینی فرد، روش جراحی و مهارت جراح دارد. با این حال، جراحی بینی‌های استخوانی بین ۲ تا ۳ ساعت و بینی‌های گوشتی بین ۳ تا ۴ ساعت متغیر است.

  • چه زمانی باید گچ بینی را برداشت؟

    در بازه زمانی بین ۷ تا ۱۰ روز و به تشخیص پزشک، گچ بینی برداشته می‌شود.

  • رینوپلاستی با لیزر چیست ؟

    یکی از تبلیغاتی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی با آن مواجه می‌شویم جراحی بینی با استفاده از لیزر است. اغلب افرادی که خود را کاندید مناسب جراحی بینی می‌دانند، فریب این تبلیغات را می‌خورند. باید بدانید جراحی بینی با لیزر کاملا بی‌پایه است و هیچ سند علمی معتبری مبنی برای انجام آن گزارش نشده است.

  • تفاوت جراحی بینی باز و بسته چیست ؟

    جراحی باز و بسته دو روشی است که برای اصلاح فرم و حالت بینی انجام می‌شود. تفاوت اصلی این دو روش در ایجاد برش‌ها در حین جراحی است. جراحی باز به دلیل برش بزرگ‌تر، میدان دید گسترده‌تری برای پزشک فراهم می‌کند. به همین دلیل جراحان از این روش برای رینوپلاستی استفاده می‌کنند.

    باقی‌ماندن جای زخم و بخیه‌ها ایراد اصلی جراحی بینی به روش باز است. در رینوپلاستی به روش بسته، برش‌های کوچکی در بینی فرد ایجاد می‌شود و پس از اتمام جراحی هیچ اثری از جای بخیه باقی نمی‌ماند.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام