کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو به روش FUT | مزایا، عوارض و هزینه

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه کاشت ابرو

ابرو از جمله نواحی صورت است که تاثیر به سزایی بر زیبایی ظاهری می گذارد و در واقع، داشتن ابروهای پر پشت یکی از مشخصه های زیبایی به حساب می آید. اما خیلی مواقع ممکن است افراد در پی بالا رفتن سن، مشکلات هورمونی، ابتلا به بیماری و یا مصرف برخی داروها، با درجاتی از ریزش و خالی شدن ابروها روبرو شوند که چندان برایش شان خوشایند نیست. معمولا در چنین شرایطی، افراد سراغ روش هایی مانند مداد کشیدن ابرو یا تتو می روند تا بتوانند فرم بهتری به ابروهای خود بدهند، اما نکته اینجاست که این روش ها موقتی هستند و حتی می توانند باعث ریزش ابرو شوند.

برای آن دسته از افرادی که از خالی شدن و ریزش ابروهای خود ناراضی هستند و از انجام روش های موقتی خسته شده اند، روش دائمی به نام کاشت ابرو توصیه می شود، که نتایج بسیار درخشانی را به همراه دارد. تکنیک های مختلفی برای انجام این روش وجود دارد که قصد داریم به بررسی کاشت ابرو به روش FUT بپردازیم.

کاشت ابرو به روش FUT چیست ؟

کاشت ابرو به روش FUT یکی از روش های سنتی کاشت مو است که در ابتدا پوست سر بی حس می شود و مراحل زیر آغاز خواهد شد:

  • ابتدا برشی نواری شکل و باریک به عرض یک تا یک و نیم سانتی متر در قسمت پشت سر زده می شود تا امکان برداشت فولیکول ها فراهم شود. دلیل انتخاب این ناحیه این است که موهای پشت سر، در برابر ریزش مقاوم هستند و بعد از کاشت نیز دچار ریزش نخواهند شد. جراح باید در این مرحله، برش را به گونه ای بزند که کمترین میزان جای زخم و اسکار باقی بماند.
  • در مرحله بعد، نیاز است که گرافت ها از نوار جدا شده، برداشته شوند. این مرحله به دقت بالایی نیاز دارد و به همین دلیل زیر میکروسکوپ های مخصوص انجام می شود. بسته به این که فرد بخواهد ضخامت ابروها در چه حدی باشد، ۱۰۰ تا ۲۵۰ گرافت برداشته خواهد شد.
  • بعد از جداسازی گرافت ها، برش های بسیار ریز و کوچکی بر روی ابرو زده می شود تا امکان پیوند زدن فولیکول ها فراهم گردد. عمق و زاویه موهایی که کاشته می شوند، باید به گونه ای باشد که طبیعی ترین نتایج را به همراه داشته باشد که باید به نحوه و الگوی رشد ابروهای طبیعی خود فرد نیز اهمیت داده شود.

ریزش ابروها

مزایای کاشت ابرو به روش FUT

از جمله مزایایی که کاشت ابرو به روش FUT به همراه دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نتایج کاملا طبیعی، به خصوص اگر این روش توسط پزشک متخصص و با رعایت اصولی مانند زاویه رشد ابروها انجام شود.
  • امکان پیوند تعداد بالایی گرافت به ابروها و پهن شدن ابروها به اندازه دلخواه فرد و داشتن ابروهایی پرپشت.
  • پنهان شدن زخم و اسکارهایی که در پی وارد شدن ضربه و آسیب ایجاد شده اند و زیبایی ابروها را تحت تاثیر قرار داده اند.
  • بالا رفتن سطح اعتماد به نفس به دلیل داشتن ابروهایی پهن و پرپشت.
  • از آن جایی که در این روش، تعداد گرافت بیشتری برداشته می شود، مقرون به صرفه تر نیز خواهد بود.

توصیه های قبل از کاشت ابرو

یکی از مهم ترین اقدامات در خصوص کاشت ابرو به روش FUT، شرکت در جلسات مشاوره است تا پزشک با بررسی ها و معایناتی که انجام می دهد، از سلامت بدنی و عدم اطمینان به بیماری های زمینه ای و خاص آگاهی پیدا می کند، از این رو، نیاز است یک سری آزمایش ها انجام شود، از جمله:

  • آزمایش خون و بررسی تعداد گلبول های قرمز و اطمینان از عدم ابتلا به کم خونی،
  • تست زمان پروترومبین و ترموپلاستین به منظور تعیین میزان لخته شدن خون،
  • قند خون ناشتا به منظور تشخیص ابتلا به دیابت،
  • آزمایش ایدز و هپاتیت،
  • آزمایش های هورمونی جهت بررسی علت ریزش ابرو.

نیاز است قبل از کاشت ابرو به روش FUT، یک سری نکات و مراقبت ها در نظر گرفته شود تا شما آمادگی بیشتری برای جراحی داشته باشید و روند جراحی به خوبی طی شود. نکاتی از قبیل این که:

  • یک تا دو هفته قبل از کاشت ابرو، از مصرف داروهای رقیق کننده خون و داروهای ضد التهابی- غیر استروئیدی باید خودداری شود، چرا که این قبیل داروها احتمال خونریزی حین جراحی و بعد از آن را افزایش می دهند. به همین خاطر، شما باید لیستی از داروهای مصرفی را در اختیار پزشک قرار دهید تا در صورت لزوم، تغییراتی در روند و نحوه مصرف ایجاد شود.
  • ۳ روز قبل از کاشت ابرو، از تماس مستقیم با نور خورشید و آفتاب سوختگی باید خودداری شود.
  • از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی از دو هفته قبل از کاشت ابرو باید خودداری شود.
  • 48 ساعت قبل از جراحی، قهوه و نوشیدنی های کافئین دار نباید مصرف شوند.
  • حتما شب قبل از جراحی، حمام بروید و پوست تان کامل تمیز باشد، چرا که استحمام تا 48 ساعت بعد از کاشت، ممنوع خواهد بود.
  • روز جراحی، صورت باید کاملا تمیز و عاری از هر گونه مواد آرایشی باشد.

کاشت ابروی نچرال

دوره نقاهت بعد کاشت ابرو

کاشت ابرو به روش FUT، دوره نقاهت به نسبت کوتاهی دارد به گونه ای که چند روز بعد از جراحی، دلمه ها و پوسته هایی بر روی ابرو تشکیل می شود و معمولا تا چند هفته بعد از جراحی، زخمی در ناحیه اهدایی در قسمت پشت سر ایجاد می شود که نیاز است به رعایت بهداشت اهمیت بدهید و آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک را رعایت کنید تا از بروز عفونت پیشگیری به عمل آید.

توصیه می شود در صورت مشاهده خونریزی یا علائمی از عفونت مانند تب، ترشح یا افزایش درد حتما پزشک را در جریان قرار دهید. ابروها بعد از گذشت چند هفته از کاشت، دچار ریزش می شوند که این حالت جزئی از روند طبیعی ترمیم است و جای نگرانی وجود ندارد. توصیه می شود در این دوره، مراقبت های گفته شده توسط پزشک را که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت، بطور دقیق رعایت کنید و اجازه دهید روند ترمیم طی شود و بعد از گذشت مدتی، شاهد رشد مجدد ابروهای کاشته شده خواهید بود.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

بعد از کاشت ابرو به روش FUT، لیستی از مراقبت ها و باید و نبایدها در اختیار شما قرار می گیرد که رعایت آن ها به حاصل شدن نتایج ایده آل تر و هم چنین پیشگیری از بروز عوارضی مانند ریزش ابروها کمک خواهد کرد. از آن جایی که کمی زمان می برد تا گرافت ها در جای جدید خود ثابت شوند، رعایت موارد زیر اهمیت پیدا می کند:

  • توصیه می شود بعد از کاشت ابرو، چند روزی را در منزل بمانید و استراحت کنید.
  • از انجام فعالیت های شدید بدنی و ورزش کردن، به مدت یک ماه باید خودداری شود.
  • توجه داشته باشید که هیچ گونه فشار و ضربه ای نباید به ابروها وارد شود، چرا که احتمال ریزش ابروهای کاشته شده وجود دارد.
  • از خاراندن، لمس کردن و ماساژ دادن ابروها باید خودداری شود.
  • تا جایی که می توانید بعد از جراحی، آب بخورید تا به رشد و سلامت گرافت ها کمک شود.
  • از مصرف داروهای رقیق کننده خودداری کنید، اما داروها و آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک را به طور منظم و طبق دستور، مصرف کنید.
  • به رژیم غذایی خود اهمیت بدهید و انواعی از ویتامین ها، پروتئین ها، میوه و سبزیجات تازه را در سبد غذایی تان قرار دهید.
  • توصیه می شود تا حد امکان، بعد از استحمام از خشک کردن موها خودداری کنید، تا حرارت با ابروها تماس نداشته باشد. هم چنین تا دو هفته از تماس مستقیم با نور خورشید یا رفتن به سونا و سولاریوم باید خودداری شود.

نمونه کاشت ابرو به روش FUT

هزینه کاشت ابرو به روش FUT

زمانی که صحبت از هزینه کاشت ابرو می شود، این نکته را باید در نظر داشته باشید که نمی توان هزینه قطعی را برای این روش اعلام کرد، چرا که عواملی از قبیل: تعداد گرافت های مورد نیاز، فرم ابروی مورد دلخواه فرد، کیفیت موهای ناحیه اهدایی، دستمزد پزشک و هزینه های کلینیک در تعیین هزینه نهایی دخیل هستند و بهترین کار برای اطلاع دقیق از هزینه ها، شرکت در جلسات مشاوره قبل از جراحی می باشد.

هزینه کاشت ابرو در کلینیک زیبایی پارسا تهران بین ۱۳ تا ۱۸ میلیون تومان (زمستان ۱۴۰۳) می باشد.

کلینیک پارسا با دریافت مجوزهای مورد نیاز برای فعالیت در زمینه زیبایی و پزشکی و هم چنین برخورداری از برترین تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا و با متخصصین مجرب و کارآمد، بهترین خدمات را به مراجعه کنندگان ارائه می دهد. در کنار مشتری مداری، رعایت کامل اصول و استانداردهای وزارت بهداشت، مورد دیگری است که کلینیک زیبایی پارسا تلاش خود را برای اجرای آن به کار گرفته است.

تاریخ انتشار : 1401-05-12
سوالات متداول
  • ماندگاری کاشت ابرو به روش FUT چقدر است ؟

    در صورتی که کاشت ابرو در یک کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص انجام شود و خود فرد تمام نکات دوره نقاهت را رعایت کند، نتایج کاملا دائمی و همیشگی خواهد بود.

  • آیا کاشت ابرو به روش FUT روش ایمنی است ؟

    کاشت ابرو به روش FUT روش کاملا ایمنی است، به خصوص اگر توسط پزشک باتجربه و متخصص در این زمینه انجام شود اما با این حال کاشت ابرو نیز می تواند همانند هر روش جراحی، با عوارض احتمالی مانند ورم ناحیه اهدایی و ابروها، کبودی اطراف چشم، آسیب پوست سر، خونریزی یا عفونت همراه باشد.

  • رشد ابرو بعد از کاشت ابرو به روش FUT به چه صورت خواهد بود ؟

    موردی که در خصوص کاشت ابرو به روش FUT باید در نظر داشته باشید این است قطعا رشد موهای سر به مراتب سریع تر و بیشتر از موهای ابرو است، از این رو، نیاز است شما هر ده روز یک بار یا کمتر، ابروها را با قیچی کوتاه کنید و توجه داشته باشید که تنها نوک ابروها را کوتاه کنید تا تغییری در زاویه رویش ایجاد نشود. معمولا ماه های اول بعد از کاشت، رشد ابروها سریع تر است اما به مرور روند رشد طبیعی و نرمالی پیدا می کنند.

    نکته دیگر که پیشتر به آن اشاره کردیم، ریزش ابروها بعد از کاشت است که ریزش شوکی نام دارد و ابروها مجددا بعد از گذشت چند هفته رشد می کنند و پرپشت و ضخیم خواهند شد.

  • آیا همه افراد می توانند کاشت ابرو به روش FUT را انجام دهند؟

    یکی از مهم ترین اقدامات در خصوص این که آیا شما گزینه مناسبی برای انجام کاشت ابرو به روش FUT هستید یا خیر، این است که علت ریزش ابرو مشخص شود، به علاوه این که افرادی که خواهان انجام این روش هستند، باید در سلامت کامل بدنی باشند و افراد مبتلا به عفونت ها و مشکلات پوستی یا دیابت، حتما باید با پزشک مشورت کنند. توجه داشته باشید که انجام این روش، برای افرادی که مشکلات مربوط به لخته شدن خون دارند، مناسب نمی باشد.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام