مو و پوست سر چرب

علت و نحوه درمان چربی مو و پوست سر با روش های خانگی

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه ریزش مو

چرب شدن پوست سر همیشه اتفاق ناخوشایندی نیست! وجود این چربی به میزان کافی باعث می‌شود که پوست سر سالم بماند و موهایتان زیبایی خود را حفظ کنند. اما چیزی که باعث ناراحتی افراد می‌شود؛ چربی بیش از حد پوست سر است که می‌تواند باعث ایجاد احساس ناخوشایند خارش در سر شود.

به علاوه در بسیاری از موارد این چربی اضافه می‌تواند باعث پوسته‌پوسته شدن کف سر و حتی از بین رفتن حالت موها شود. در این موارد است که باید به دنبال درمان چربی پوست سر باشید. اما برای درمان این مشکل چه کارهایی می‌توان انجام داد؟ تا انتها با ما همراه باشید تا شما را با روش‌های حل این مشکل آشنا کنیم.

چربی پوست سر یا موی چرب چیست ؟

چربی پوست سر و موی چرب به مقدار بیش از حد چربی طبیعی در پوست سر و مو اشاره دارد. این مسئله می‌تواند به دلیل افزایش تولید چربی توسط غده‌های چربی در پوست سر یا به عوامل دیگری مانند نامتعادل بودن هورمون‌ها، عوامل ژنتیکی، تغذیه نامناسب، استفاده از محصولات نامناسب برای مو و عوامل محیطی ایجاد شود.

موهای چرب دارای ظاهری بدون براقیت و سبب ایجاد احساس چربی، سنگینی و خستگی می‌شوند. افرادی با موهای چرب ممکن است نیاز به شستشوی متناوب‌ داشته باشند و در صورت عدم مراقبت مناسب، ممکن است به مشکلات مرتبط مانند شوره و ریزش مو هم دچار شوند.

برای مدیریت موی چرب و کاهش چربی پوست سر، می‌توان از روش‌هایی مانند استفاده از شامپوها و محصولات ضد چربی، شستشوی منظم مو با آب و شامپو مناسب، استفاده از محصولات طبیعی و متعادل‌کننده، خنک‌کننده و ضد التهابی برای پوست سر، اجتناب از استفاده از محصولات حاوی مواد نفتی و انجام ماساژ خفیف پوست سر استفاده کرد. همچنین، تغذیه سالم و متعادل، کاهش استرس و مراقبت مناسب از مو نیز می‌توانند در کنترل موی چرب مفید باشند. در صورت بروز مشکلات جدی و مزمن، مشاوره با پزشک متخصص مورد نیاز است.

چربی پوست سر

علت چربی پوست سر

پیش از اینکه به سراغ راهکارهای درمان چربی پوست سر برویم؛ باید بدانیم که علت اصلی ایجاد این مشکل چیست؟ عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث چرب شدن پوست سر شوند که منشا آن‌ها می‌تواند محیطی، ژنتیکی یا درونی باشد. پوست سر ما برای حفظ سلامت خود و از دست ندادن رطوبت، به طور دائمی چربی تولید می‌کند. شدت این کار که توسط غدد سبوم انجام می‌شود؛ به دلایل مختلفی ممکن است تغییر کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ژنتیک

برخی از افراد به صورت ژنتیکی پوست سر چربی دارند؛ به عبارت بهتر ژن‌های آن‌ها هستند که می‌توانند بر روی عملکرد غدد سبوم و میزان تولید چربی تاثیر بگذارند.

بیماری‌های پوستی

انواع مختلفی از بیماری‌های پوستی هستند که می‌توانند با تغییر در عملکرد سیستم ایمنی و غدد سبوم باعث تشدید تولید چربی در این ناحیه شوند. برای مثال بیماری درماتیت سبورئیک (Seborrhoeic Dermatitis) می‌تواند با تحریک پوست سر و غدد چربی، باعث تولید مقادیر زیادی چربی شود که علائم مختلفی مانند شوره و پوسته‌پوسته شدن را در پی خواهد داشت.

آکنه سر

در بسیاری از موارد ممکن است سلول‌های پوستی و مواد چربی در داخل منافذ گیر بیفتند؛ همین موضوع باعث می‌شود که زمینه برای رشد باکتری‌ها در این منافذ فراهم شود. این موضوع باعث تجمع زیاد چربی‌ها و ایجاد آکنه کف سر خواهد شد.

موی چرب

عوامل محیطی

در بسیاری از موارد آلودگی‌ها و دیگر عوامل محیطی باعث تغییر چربی پوست سر می‌شوند. این موضوعات به دلیل تاثیرگذاری بر روی هورمون‌ها می‌توانند میزان تولید چربی در پوست سر را افزایش دهند. در این موارد پوست سر شما ممکن است در واکنش ‌به یک عامل محیطی طبیعی یا مواد شیمیایی موجود در شوینده‌ها، میزان تولید چربی خود را افزایش دهد.

استرس

استرس یکی از عوامل بسیار مضر است که می‌تواند به طور مستقیم هورمون آندروژن را تحت تاثیر قرار دهد. این هورمون وظیفه دارد تولید سبوم را کنترل کند که در صورت داشتن استرس، عملکرد آن دچار اختلال خواهد شد.

شستشوی بیش از حد موها

شستشوی بیش از حد موها باعث می‌شود که پوست سر تحریک شده و چربی آن از بین برود. به همین دلیل به طور طبیعی پوست ناچار به تولید سبوم بیشتری خواهد شد که منجر به چرب شدن پوست سر خواهد شد. به علاوه باید دقت کنید که در صورت استفاده از انواع شامپوها و نرم‌کننده‌ها، موهای خود را به طور کامل آبکشی کنید تا هیچ مقداری از این مواد در لابلای موها باقی نمانند. زیرا می‌توانند تعادل چربی پوست سر را بر هم بزنند.

افزایش سن

یکی از عوامل اصلی که باعث افزایش مقدار ترشح چربی توسط غده‌های مختلف می‌شود؛ افزایش سن به ویژه در مردان است. زیرا در مردانی که سن آن‌ها بیشتر از 50 سال است؛ هورمونی به نام DHT ترشح می‌شود. این هورمون می‌تواند فولیکول‌های مو را کوچک کرده و باعث ایجاد پوست چرب در ناحیه کف سر شود.

نکته مهم این است که ترشح چربی‌ها در پوست سر پس از سن بلوغ هم افزایش پیدا می‌کند؛ زیرا فرا رسیدن این سن باعث افزایش اندازه غدد چربی پوست سر شده و مقدار ترشح چربی را زیاد می‌کند.

استفاده از برس و شانه کثیف

یکی از مواردی که باعث می‌شود آلودگی‌ها، گرد و غبار و ذرات باقیمانده از محصولات مراقبتی و آرایشی به طور مستقیم به موها منتقل شوند، استفاده از برس و شانه‌ای است که به خوبی تمیز نشده باشد. این کار باعث می‌شود که موهای شما خیلی سریع کثیف شوند و میزان ترشح چربی در پوست افزایش پیدا کند.

چربی پوست سر

چرب شدن پوست سر چه عواقبی به دنبال دارد؟

همانطور که گفتیم چربی پوست سر به میزان طبیعی برای حفظ سلامت آن و جلوگیری از خشک شدن موها لازم است. اما اگر پس از شستشوی موها و پوست سر متوجه شدید که هنوز چربی آن برطرف نشده است؛ باید برای درمان آن و تنظیم مقدار ترشح چربی توسط غدد مختلف اقدام کنید. چرب شدن پوست سر می‌تواند باعث بروز مشکلات مختلفی شود که اصلی‌ترین آن‌ها از قرار زیر هستند:

ریزش مو

یکی از عواقب رایج چرب شدن پوست سر، چرب شدن موها و در نتیجه افزایش میزان ریزش مو است. در این موارد زیاد شدن مقدار روغن و چربی بر روی پوست باعث می‌شود که آلودگی‌ها در میان موها گیر بیفتند و در نتیجه منافذ باز پوست بسته شوند. به این ترتیب مواد کافی برای رشد موها فراهم نخواهد شد و ریزش مو اتفاق خواهد افتاد.

شوره

بسیاری از افراد فکر می کنند که شوره سر به دلیل خشک شدن پوست اتفاق می افتد. اما این تصور تا حد زیادی غلط است! شوره سر در واقع زمانی ایجاد می شود که آلودگی ها و مواد مختلف شیمیایی توسط پوست سر جذب شوند و منافذ آن را مسدود کنند. یکی از عواملی که باعث گیر افتادن آلودگی ها می شود؛ افزایش میزان روغن در ناحیه پوست سر است.

چسبندگی و از بین رفتن حالت موها

همانطور که گفتیم پوست سر چرب میتواند چرب شدن موها را هم در پی داشته باشد؛ موهای چرب تا حد زیادی به هم می‌چسبند و دسته‌هایی خشک و بی‌حالت را ایجاد می‌کنند. به همین دلیل است که افزایش میزان چربی در پوست سر می‌تواند باعث از بین رفتن حالت موها شود.

موی چرب

راه‌های خانگی برای درمان چربی پوست سر

اگر یک روز از خواب بیدار شدید و احساس کردید که میزان درخشندگی موهای شما از همیشه بیشتر است و به نظر می‌رسد لکه‌هایی شبیه به روغن در بین آن‌ها وجود دارد؛ پس به احتمال زیاد میزان ترشح چربی در پوست سر شما از حالت تعادل خارج شده است.

در اینجا است که باید به فکر راه درمان باشید. نخستین کاری که بیشتر افراد در مواجهه با این مشکل انجام می‌دهند؛ استفاده از راهکارهای خانگی برای کنترل میزان چربی‌ها بر روی پوست سر است. در ادامه تعدادی از بهترین راهکارها را برای از بین بردن چربی در ناحیه پوست سر معرفی کرده‌ایم:

تغییر رژیم غذایی

یکی از موارد اصلی که می‌تواند باعث ترشح مقدار زیادی چربی در پوست سر شود؛ داشتن رژیم غذایی است که در آن مقدار زیادی کربوهیدرات وجود دارد. بنابراین در صورت مواجهه با این مشکل باید در رژیم غذایی خود، سهم ویتامین‌ها و پروتئین‌ها را افزایش دهید. به علاوه سعی کنید که مقدار کافی مانند مواد معدنی مانند زینک و سولفور را دریافت کنید؛ زیرا این مواد باعث بهبود گردش خود می‌شوند و می‌توانند چربی پوست سر را کنترل کنند.

استفاده از روغن جوجوبا

هرچند ممکن است استفاده از روغن برای رفع کردن چربی پوست سر کمی عجیب به نظر برسد؛ اما روغن جوجوبا یک ماده منحصر به فرد است. استفاده از این روغن می‌تواند چربی نامناسبی را که توسط غدد سباسه تولید شده‌اند؛ به خوبی جایگزین کند. به این ترتیب خواهد توانست چربی تولیدشده را کنترل کرده و مانع از چرب شدن پوست سر شود. برای استفاده از روغن جوجوبا باید آن را بر روی موهای خود اسپری کرده و ماساژ دهید؛ سپس به مدت یک ساعت صبر کنید. پس از این کار می‌توانید موهای خود را با استفاده از یک شامپو با PH ضعیف بشویید.

تغییر شامپو و نرم‌کننده

همانطور که گفتیم یکی از دلایل اصلی افزایش میزان ترشح چربی بر روی پوست، شامپو و نرم‌کننده‌ای است که استفاده می‌کنید. اگر این مواد حاوی سولفات یا سیلیکون باشند؛ می‌توانند به فولیکول‌های مو آسیب بزنند. زیرا سولفات می‌تواند چربی فولیکول‌های مو را به طور کامل از بین ببرد که این موضوع باعث تحریک غدد سباسه و تشویق آن‌ها به تولید چربی بیشتر خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌شود که در صورت چرب شدن پوست سر، از شامپوهایی استفاده نکنید که باعث خشکی پوست می‌شوند.

شامپو مناسب

استفاده از آبلیمو

زمانی که تشخیص دادید که به چربی پوست سر دچار شده‌اید؛ باید یک مرحله دیگر را به شستشوی موهایتان اضافه کنید. در این حالت باید پس از شستن موها با شامپو و نرم‌کننده، یک نصف لیوان آبلیمو را با سه لیوان آب مخلوط کرده و از آن برای آبکشی موها استفاده کنید. این کار باعث تقویت فولیکول‌ها و تنظیم چربی پوست سر خواهد شد.

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب می‌تواند مانند یک پاک‌کننده بسیار قوی عمل کرده و به طور موثری آلودگی‌ها و ذرات باقیمانده در لابلای موها را از بین ببرد. در نتیجه از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری خواهد کرد. برای استفاده از سرکه سیب باید نصف فنجان از آن را در مقداری آب ریخته و پس از شستشوی موها با شامپو، از این محلول برای شستن مو استفاده کنید.

شامپوی نعناع

یکی دیگر از موادی که می‌تواند به شما در کنترل میزان چربی پوست سر کمک کند؛ نعناع است. شما باید مقداری نعناع را در آب بجوشانید و اجازه دهید تا سرد شود. پس از این کار آن را با آب مخلوط کرده و بعد از شستشوی موها با شامپو، موهای خود را با آن آبکشی کنید. برای افزایش تاثیر این محلول می‌توانید آن را با مقداری سرکه مخلوط کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون هم یکی دیگر از موادی است که می‌تواند با جایگزین شدن به جای چربی‌های نامناسب می‌تواند پوست سر شما را بهبود ببخشد. برای استفاده از این روغن باید مقداری از آن را کف دست خود ریخته و با حرکت‌های دایره وار انگشتان، آن را بر روی پوست سر ماساژ دهید. پس از یک ساعت می‌توانید موهای خود را بشویید.

استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که می‌تواند چربی اضافه را از روی پوست سر برطرف کرده و آن را نرم کند. به علاوه از ساقه موها هم محافظت کرده و مانع از ریختن آن‌ها می‌شود.

ترمیم با آلوئه ورا

راهکارهای پیشگیری

راهکارهایی وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها برای کاهش چربی پوست سر و پیشگیری از وقوع این مشکل جلوگیری کنید. در ادامه برخی از این راهکارها و توصیه‌ها را برای شما آورده‌ایم:

شستشوی موها به تعداد کافی

برای جلوگیری از چرب شدن پوست سر و موها باید تعداد دفعات شستشوی آن‌ها را کنترل کنید. زیرا زیاد شستن موها باعث از بین رفتن چربی سر و تحریک غده‌های تولید چربی در آن خواهد شد. از سوی دیگر شستشوی کم موها هم باعث تجمع آلودگی‌ها بر روی پوست و مسدود شدن منافذ آن خواهد شد. هر دوی این موضوعات می‌توانند تا حد زیادی چرب شدن پوست سر را به دنبال داشته باشند. به همین دلیل است که باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین روند شستشوی موها را برای شما تعیین کند.

شستشوی درست موها

علاوه بر اینکه باید تعداد دفعات شستشو را کنترل کنید؛ باید این کار را به روش درست انجام دهید. زیرا عدم شستشوی درست پوست سر و موها، در نهایت منجر به چرب شدن آنها خواهد شد. برای این کار باید مقدار کمی از شامپو را به ریشه موها و پوست سر بمالید. باید اجازه دهید که شامپو به خودی خود به قسمت انتهایی موها برسد و از مالش دادن زیاد موها خودداری کنید. دقت کنید که لزوما ایجاد کف زیاد به معنای شستشوی درست موها و پوست سر نیست.

همچنین در نظر داشته باشید که هرگز در زمان شستشوی پوست سر خود از ناخن استفاده نکنید؛ زیرا این کار باعث تحریک پوست شده و خراش‌هایی را بر روی آن ایجاد خواهد کرد. در نتیجه غدد چربی برای درمان این خراش‌ها و جلوگیری از ایجاد التهاب، چربی بیشتری را تولید می‌کنند. علاوه بر این موارد، طبق توصیه محققان، شستشوی موها با شامپو بیش از یک بار در هر بار استحمام نیاز نیست.

مراقبت از موها

از مصرف زیاد نرم‌کننده خودداری کنید !

در زمان استفاده از نرم‌کننده باید احتیاط کنید؛ زیرا ترکیبات موجود در نرم‌کننده‌ها می‌توانند پوست شما را چرب کنند. برای استفاده از نرم کننده دقت کنید که این ماده نباید به پوست سر شما برخورد کند؛ در نتیجه آن را تنها به انتهای موهای خود بزنید و از ماساژ دادن بیش از حد موها با نرم کننده خودداری کنید.

استفاده از سشوار و اتو مو را محدود کنید !

استفاده مداوم از سشوار و اتو مو می‌تواند باعث تحریک غدد چربی پوست سر شود. زیرا خشک شدن سریع موها، می‌تواند منجربه خشکی پوست سر و در نتیجه از بین رفتن بافت طبیعی آن شود.

کمتر به موهای خود دست بزنید !

تاب دادن موها یا دست زدن بیش از حد به آن‌ها، می‌تواند باعث تولید چربی بیشتر شود. به علاوه اگر با خاراندن سر یا مواردی از این دست، آسیبی به پوست سر وارد کنید؛ زمینه را برای تولید چربی بیشتر فراهم کرده‌اید. بنابراین باید تا حد امکان با موهای خود با ملایمت برخورد کنید و از آسیب زدن به پوست سر خودداری کنید.

بعد از ورزش یا تعریق زیاد موهای خود را بشویید !

عرق کردن بیش از حد باعث چرب شدن موها می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که پس از ورزش یا فعالیت‌های شدید بدنی، موهای خود را بشویید. همچنین پس از استفاده از کلاه، روسری و سربند هم باید دوش بگیرید و موهای خود را شسشتو دهید.

از بستن موهای خود تا حد امکان خودداری کنید !

بستن موها به ویژه به صورت دم اسبی که باعث کشیده شدن آن‌ها می‌شود؛ می‌تواند پوست سر را وادار به تولید چربی بیشتری کند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود تا حد امکان موهای خود را باز بگذارید.

درمان چربی پوست سر برای جلوگیری از ریزش موها و ایجاد شوره در آن‌ها بسیار ضروری است. برای این کار شما می‌توانید از درمان‌های خانگی استفاده کرده و یا با انجام دادن اقداماتی، از بروز این مسئله جلوگیری کنید. نکته مهم اینجا است که شما باید پیش از هر چیز علت وقوع این مشکل را متوجه شوید؛ زیرا در مواردی این بیماری‌های پوستی هستند که می‌توانند باعث چرب شدن پوست سر شوند. در نتیجه دیگر درمان‌های خانگی اثری ندارند و باید برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

هرگاه احساس کردید موها و پوست سرتان چرب شده است؛ باید نزد یک پزشک متخصص بروید تا علت را تشخیص دهد. ما در کلینیک پارسا این امکان را برای شما فراهم کرده‌ایم که با استفاده از خدمات مشاوره‌ای، بهترین راهکار را برای از بین بردن چربی‌های اضافه پوست سر پیدا کرده و همواره ظاهری زیبا و جذاب داشته باشید.

تاریخ انتشار : 1400-08-07
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • ناشناس
    1401-09-17

    من 12سال دارم هر دو روز یک بار باید برم حمام نرم خارش سر می گیرم شوره ندارم

  • اروین گرگان
    1401-09-04

    سلام چربی زیاد سرم باعث شده موهام ریزش زیاد داشته باشه وچربی صورت هم دارم باید چکار کنم چربی سرم برطرف بشه

    • ناشناس
      1401-11-19

      منم همین طو

    • ایمان
      1402-12-16

      ایا قبلنم این مشکلو داشتی یا با مصرف دارویی مکملی هورمونی اینطوری شدین؟

  • ناشناس
    1401-08-19

    سلام منم اینجوری بودم بعد دو الا سه بار سرمو کچل کردم
    این کار نتیجه داد

    • ناشناس
      1401-09-09

      یعنی باید سرتو کچل کنی تا خوب بشه

  • نرجس
    1401-07-11

    سلام من موهام چربه و شوره هم داره خیلی بدم میاد لطفا راهکار بدید ۱۲سالمهههه

    • رسول
      1401-08-09

      شامپو سولفاید یک درصد استفاده کن

  • نانا
    1401-07-09

    جالب بود. مرسی نمی دونستم. شامپو موهای چرب تاثیری هم،داره؟

    • ????????✨
      1401-08-30

      اره بهتره از شامپو هاي زد شوره استفاده كني

  • ناشناس
    1401-03-28

    سلام
    شوره سر من انقدر زیاد است که اگه دو روز شسته نشه هم خارش و هم تمام لباسم را سفید میکنه مجبور میشم با برس روی موهام میکشم حدود یک قاشق کمتر شوره میریزه از شامپو ضد شوره هم که استفاده میکنم خوب میشه تا زمانی که استفاده میکنم شامپو که قطع میکنم دوباره شروع میشه پوست صورتم هم همیشه چربه چه کار کنم

    • ناشناس
      1401-10-05

      سلام روغن زیتون هفته ای یک بار دورانی کف سر رو ماساژ بده با حوله کامل بپوشان که هوا نخوره پوست سر بعد از یک ساعت با شامپو بدون سولفات بشورین عالی جواب میده

  • حانیه
    1401-03-26

    سلام من دیابت دارم امکان داره چربی و ریزش موهام از اون باشه ؟

  • فاطمه دلفی
    1401-03-20

    خیلی ممنون از سایت زیبای پارسا من مشکلی که دارم موهام چرب شده و سنم ۱۶ سالمه ولی نمیدونم چطور اینطوری شد وقتی کوچیک بودم اینطوری نبود حالا که بزرگ شدم اینطوری شد ولی انشالاه با استفاده ان چیزهایی که گفته شده انجام میدم انشالاه رفع بشه

  • محمدکیشانی
    1401-01-16

    سلام من کچل کردم و پوست سرم چرب شده دست میزنم چرب میشه ازچی میتونه باشه.. ولی موهام خشکه.و ریزشم دارم. چکاربایدکنم

  • ناشناس
    1401-01-08

    لطفا حنا بزنید اون قد مفیده

    • ناشناس
      1401-09-18

      من حنا استفاده کردم ولی بی فایده بود

  • سارا
    1401-01-03

    سلام. موهای من خیلی نازک و ریزش بسیار زیادی دارم . از هر محصولی استفاده می کنم ولی فایده نداشت. لطفا راهنمایی کنید

    • مجید
      1401-02-18

      دلیل ریزش موهای شما و نازک شدن و احتالا ضیف شدن پیاز مو به خاطر چربی مو باشه که باید اون رو برطرف کنید.

    • محمد
      1401-05-05

      نوخود خیس کن مولینکس کنش, با حنا و صدر قاطی کن بمال سرت 1 ساعت موند برو بشورش

  • N-A
    1401-01-03

    سلام . 17 سالمه ، به طور ژنتیکی مو هام و پوستم چرب هستش به طوری که زمان که حمام میام بیرون یک ساعت بعد مو هام چرب میشه و خارش زیادی هم داره . دکتر هم رفتم اما جواب نگرفتم . به نظرتون چیکار کنم ؟؟

    • ناشناس
      1401-02-08

      شپش داری داداش

    • حسام
      1401-02-10

      باید قرص فیناستراید یا دوتاستراید بخوری dht بیاره پایین هورمونات بالاس منم مثل توام,, باید شامپو اویدرم مدل موهای چرب و پوست سر چربشو بزنی..و هفته دو بار شامپو کتوکونازول بزنی چون چربی بیس از حد از قارچم میشه خودشو به شکل چربی نشون میده..ولی بیشتر از همون هورمونه

    • ناشناس
      1401-12-25

      ولش کن،منم اینطورم،

  • ناشناس
    1400-12-28

    سلام
    خسته نباشین
    من موهام خیلی زود چرب میشه وری که وقتی از حموم در میام قرداش میبینم بازم چربه از پزشکم شامپ گرفتم ولی تاثیری نداشت چیکار کنم؟

  • ناشناس
    1400-12-23

    با عرض سلام خدمت شما وممنونم از پاسخگویی شما به سوالات
    بنده ۴ سالی قرص دیگزامتازون مصرف میکردم و سپس موهام‌چرب شدش و همین باعث شده هر روز برم حموم و دوش بگیرم از شامپوی مختلفیم استفاده کردم حتی از شامپوی ژاک اندرال اما فایده ای نداره لطفا کمک کنید که بنده چکاری انجام بدم
    ممنونم ازشما

  • یلدا
    1400-12-18

    سلام خسته نباشید من۱۷ سالمه و ریزش موی شدید دارم و موهامو چربه و تازگیا دچار ریزش موی شدید شدم متاسفانه و منمیدونم باید چیکار کنم???ممکنه کمکم کنید:(

    • ناشناس
      1400-12-23

      حجامت سر دفع چربی میکنه، عرق آلوورا یا عرق کاسنی، ساعت 6عصر میل کنید. صابون مراغه چربی رو میگیره ، حنا بزارید. خلاصه که پزشک مراجعه نکنید همشون بیزینسمن وتو کچل کردن مشتری ماهر هستن.

    • شیوا
      1400-12-26

      سلام من موهام همیشه چربه حتی‌وقتی توحمام هستم
      یه مدت موهام روتائد شستم یه مدت هم بانمک شستم اما نتیجه نگرفتم

    • ناشناس
      1401-01-09

      منم همین طورم

    • ناشناس
      1401-05-20

      هیچی حاجی برو مو بکار

    • ناشناس
      1401-06-08

      عزیزم حتما ۲ روز در میون سرکه سیب بزن و هم آبلیمو مثلا روزی سرکه و روزی ابلیمو

    • ناشناس
      1401-06-11

      سلام عزیزم برو شامپو سولفاید ۱درصد استفاده کن

    • ناشناس
      1401-08-25

      صابون مراغه امتحان کن

  • Rm
    1400-12-12

    سلام منم بعد یک روز که از حمومم میگذره موهام چرب میشه از شامپو بدون سولفات متعادل کننده چربی پریم استفاده میکنم بدتر میشه الان دارم از شامپو رز و رزماری شون استفاده میکنم بنظرتون از چه راهی استفاده کنم خوبه؟

    • مريم
      1401-03-10

      آويشن رو دم كنيد بعد حمام به كف سرتون اسپري كنيد

    • پارسا
      1401-07-03

      سلام
      سعی کنید هر چهار روز یکبار موهاتون رو بشورید، شست وشوی زیاد موهاتون رو میریزه، دل طول روزها که کف سرتون چرب میشه و قبل از حمام یک برگ دستمال کاغذی روی کف سر بگزاریدوچربی رو با دستمال خشک کنید ،
      ورزش کنید تاهم هرمون ها تنظیم بشن و هم چربی بدنتون کاسته بشه ، اگه دنبال ورزش سنگین یا مداوم هستید موهاتون رو کوتاه کنید که نیاز کمتری به شست و شو داشته باشن ، موفق باشید.

    • ناشناس
      1401-08-07

      منم از شامپو ضد ریزش و رز ماری شون استفاده میکنم چند ماهه فعلا ک تاثیری ندیدم ازش در ضمن تار موهامم خیلی نازک شده و پوست سرم چرب شده و خارش کف سر باعث شوره میشه ریزش هم دارم .

  • علیرضا
    1400-11-25

    سلام، من چندساعت بعد از حمام موهام به شدت روغنی میشه، هرچی شامپوی مخصوص موهای چرب از دکتر پوست گرفتم بدتر شده. شامپوی ساده بزنم بهتر نیست؟

    • پارسا
      1400-11-25

      سلام و وقت بخیر

      از شامپو اویدرم ضد شوره یا مخصوص موهای چرب استفاده کنید.

    • رضا
      1400-12-04

      موهاتو فقط با صابون گلنار بشور

    • ناشناس
      1401-01-21

      سدر بزار به سرت و بذار ۴۵ دقیقه بمونه و بعد بشور . دو هفته یه بار بزار

    • ناشناس
      1401-08-25

      صابون مراغه رو امتحان کن

  • الی
    1400-11-06

    چرا باید وقتی دست میزنم ب موهای خود دست ها یم روغنی میشه درمانی هس .. همه این چیزا رو امتحان کردم درست نشد موهام چ درمان دیگری هس من دختر ۱۴ سالم ..

    • محیا
      1401-05-21

      موهای منم اینجوریه نمیدونم والا چیکار کنیم منم ۱۳ سالمه

  • حقیقی فر
    1400-11-04

    سلام. من چربی پوست سر وپیشانی دارم و خارش دارم باید چکار کنم

    • B
      1401-09-12

      از گل سر شور استفاده کنید

  • ramila
    1400-10-24

    سلام ممنون از مقاله خوبتون.
    من ژنتیکی مو و پوستم چربه،چربی موهام خیلی اذیتم میکنه و چربی پوستم باعث جوش زدن صورتم میشه?
    اگه میشه یه راهکار خانگی خوب بهم پیشنها بدید که هم واسه موهام باشه و هم واسه چربی پوستم?

    • ناشناس
      1401-01-05

      تفاله قهوه موهاتو بشورید مشکلتون رفع میشه

    • ناشناس
      1401-10-05

      سلام روغن زیتون هفته ای یک بار دورانی کف سر رو ماساژ بده با حوله کامل بپوشان که هوا نخوره پوست سر بعد از یک ساعت با شامپو بدون سولفات بشورین عالی جواب میده ? یه دوره راکوتان مصرف کنین با مشورت پزشک عااااالیه

  • A
    1400-10-23

    سلام وخت بخیر
    ببخشید موهای من خیلی چرب میشه ب طوری ک مجبور میشم هر دو روز بشورمشون یا زیاد خارش داره و میریزع انواع راه هارو انجام دادم واس جلوگیری ولی جواب نداد ممکنه شامپویی معرفی کنین ک چربیارو کاهش بده و زود نتیجه بگیرم !!

    • پارسا
      1400-11-25

      سلام و وقت بخیر

      به پزشک متخصص مراجعه فرمایید تا بعد از بررسی سر شما بهترین شامپو مناسب پوست سرتون رو تجویز کنن.

    • f
      1400-11-29

      سلام منم همین مشکل دارم موهام چرب و باعث جوش میشه

    • Army
      1400-12-09

      برا من هرروز چرب میشه?من هرروز تو حمومم?????????

    • سمیه
      1400-12-19

      سلام منم مثل شما بودم از ژل شستشو و ماکس گچی شرکت نفیس استفاده کنید

    • ناشناس
      1401-02-02

      سلام من موهام موخوره دارد شوره هم داره موهام می‌ریزه

    • zyzy
      1401-08-15

      خوبه تو هر دوروز میشوریی منی ک هرروز میشورم چی؟! ?

  • علی
    1400-10-22

    سلام،، ببخشید من 15سالمه ،موهام خیلی چربه ژنتیکیه اخه برادرمم تو این سن قبلا همینطور بو ه،، چه شامپویی پیشنهاد میدید؟

    • ناشناس
      1401-01-08

      حتما حنا بزنید

    • مریم
      1401-01-16

      سلام از محصولات نفیس برای برطرف شدن عارضتون استفاده کنید فوق العاده است

  • متی
    1400-10-15

    سلام و وقتتون بخیر
    من هم موهام چرب میشه هم اینکه سرم رو ماساژ میدم دانه های چربی از روی سرم در میاد که بیشتر وقتها چند تا مو هم به این دانهای چربی چسبیده. خیلی داروها مصرف کردم ولی رفع نشد

    • متین
      1401-09-05

      موهای منم یک ساعت بعداز حموم دوباره چرب میشه?

    • Sh.jm
      1402-02-09

      سلام
      ازشامپو فولیکا استفاده کنید

  • محمدامین
    1400-09-14

    سلام ببخشید من موهام چربه
    ولی چند روز پی ی تیکه از پوست سرمو خاروندم حالا قرمز شده و شوره میده
    حالا چی کار کنم؟

  • ......
    1400-08-10

    من موهام خشک و وزه ولی سرم شوره چرب می زنه بعد حموم.
    باید چه کنم؟!

    • پارسا
      1400-08-10

      سلام و وقت بخیر

      با مشورت پزشک نسبت به تغییر شامپو و استفاده از نرم کننده های استاندارد اقدام فرمایید.

    • ناشناس
      1400-12-12

      سلام.من موهام جدیدا چرب میشه.و رو سرم جوشهای قرمز در میاد.وقتی ام دست میزنم بدجوری میسوزه.ایا بنظرتون چربی باعث میشه اونجوری جوش در میاد

    • Mohammad
      1401-06-11

      یک توصیه اینکه مطلقا ماینوکسیدل استفاده نکن تنها راهش رژیم غذایی درست دوری از مشروبات الکلی و سیگار و کلا دود و اینکه شامپو سبوم مای رو اگه تونستی استفاده کن اگه وضعیت مالیتون خوب هست هر۲۰ روز یکبار مزوتراپی مو انجام بدین سعی کنید کوکتل اصل رویتا کر فرانسه باشه با برنامه ttac استعلام کنین اصالت کالا رو و ۶ جلسه ادامه بدین نتایجش رو خودتون میبینید ،

  • مریم
    1400-08-07

    ممنون بابت مقالات بروز و اطلاعاتی که میدین.
    اگر امکانش هست در مورد شامپوهای مناسب برای موهای مختلف هم مقاله بزارید.

    • ناشناس
      1401-01-04

      سلام موهای من خیلی چرب میشه شانپو کیلر استفاده می کنم جواب نمی یده

    • ناشناس
      1401-01-06

      فقط صابون مراغه،یا گلنار ،یا تاید ضررهم ندارن کاملا چربی موروهم میگیرن تازمانی ک خودتون بخواین

+مشاهده بیشتر