نتایج هایفوتراپی

آیا هایفو واقعا تاثیر دارد ؟ | نتایج بعد از هایفو

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : مقالات هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از بهترین‌ روش‌های جوانسازی پوست است. لیفت سریع صورت، رفع چین و چروک‌ها، سفت کردن پوست و شکستن چربی‌های بدن، تنها بخشی از کاربردهای این روش درمانی موثر هستند. هایفوتراپی سه مزیت بسیار مهم و فوق‌العاده دارد: اول این که چشمه‌ای از نتایج آن بلافاصله بعد از اتمام جلسات درمانی قابل مشاهده است.

دوم این که دردسرهای عمل‌های جراحی جوانسازی (مانند بی‌هوشی، درد، بخیه و خونریزی) را ندارد. سوم این که روشی بسیار ایمن و کم عارضه است. در این مقاله می‌خواهیم راجع به اتفاقات و مراقبت‌های بعد از هایفوتراپی صحبت کنیم تا هم با نتایج و ایمنی این روش درمانی بهترش آشنا شوید، هم بدانید که چه مواردی را باید بعد از جلسه درمانی رعایت کنید.

نتایج بعد از هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از بهترین جایگزین‌ها برای جراحی‌های زیبایی به ویژه لیفت صورت محسوب می‌شود. این روش درمانی هم تاثیرات شگفت انگیزی دارد، هم این که می‌توان از آن برای جوانسازی بخش‌های مختلف بدن استفاده کرد؛ از لیفت صورت گرفته تا فرم دهی به بازو و ران‌ها. به لطف ایمنی بالا، از هایفو می‌توان برای رفع چین و چروک‌های نواحی حساسی مانند پلک و دور لب هم بهره برد.

نتایج فوق العاده‌ی بعد از هایفوتراپی را مدیون اثر امواج این دستگاه بر یکی از لایه‌های عمقی پوست به نام SMAS هستیم. در مقایسه با لیزر درمانی یا روش RF، فقط امواج هایفوتراپی هستند که می‌توانند تا این حد در پوست نفوذ کنند و بدون آسیب زدن به بافت‌های مجاور، به شکلی کاملاً ایمن، کلاژن سازی در لایه‌ SMAS را تحریک کنند. لایه‌ی SMAS دقیقاً همان بخشی از پوست است که در جراحی‌های لیفت و جوانسازی صورت، اصلاح می‌شود. به همین دلیل بدون هزینه‌های بالا و دردسرهای فراوان جراحی، هایفوتراپی می‌تواند به شکل موثری پوست شما را جوان، سفت و شاداب کند.

هایفوتراپی غبغب

بعد از هایفوتراپی چه می‌شود ؟

بلافاصله بعد از اتمام جلسه‌ی درمانی می‌توانید به کارهای روزمره‌ی خود بپردازید. هایفوتراپی نیازی به استراحت مطلق، بستری شدن و محدودیت‌های این چنینی ندارد. با این حال بهتر است که تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و قرار گرفتن در محیط‌های بسیار گرم یا بسیار سرد پرهیز کنید. همچنین باید از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده‌ی باکیفیت استفاده کنید تا پوست خشک نشود و آسیب نبیند.

نکته‌ی مهم‌ دیگر این است که آب کافی بنوشید و از کم آبی بدن جلوگیری کنید. حداقل تا ۴۸ ساعت بعد از درمان نباید نوشیدنی‌های کافئین‌دار یا الکلی بنوشید. تا ۲۴ ساعت بعد از درمان نباید از محصولات آرایشی و بهداشتی که باعث تحریک پوست می‌شوند استفاده کنید. در مورد مراقبت‌های بعد از هایفوتراپی در بخش‌های بعدی مفصل صحبت کرده‌ایم.

پوست شما ممکن است بلافاصله بعد از درمان کمی قرمز شود یا به اصطلاح گل بیندازد. این قرمزی معمولاً در عرض چند ساعت یا نهایتاً یکی دو روز برطرف خواهد شد. برخی از مراجعین احساس سوزن سوزن شدن خفیف یا حساس شدن پوست نسبت به لمس را تجربه می‌کنند. این عوارض هم موقتی بوده و معمولاً طی چند روز تا نهایتاً یک هفته برطرف می‌شوند. در مورد عوارض بعد از هایفوتراپی کمی جلوتر بیشتر صحبت کرده‌ایم.

از چه زمانی می‌توان اثرات هایفوتراپی را دید ؟

در بسیاری از مراجعین، حدود ۲۰ درصد از نتایج هایفوتراپی بلافاصله بعد از اتمام جلسه درمانی قابل مشاهده است. حدود ۶ تا ۱۲ هفته بعد از هایفوتراپی می‌توانید اثرات فوق‌العاده‌ی این روش درمانی را به شکل کامل مشاهده کنید. در برخی از مراجعین می‌بینیم که حتی تا ۶ ماه بعد از درمان، روند بهبودی پوست صورت ادامه دارد. به علاوخ چون هایفوتراپی باعث بازسازی و بازآرایی رشته‌های کلاژن می‌شود، نتایجی بسیار طبیعی به همراه خواهد داشت.

ماندگاری اثرات هایفوتراپی چقدر است ؟

ماندگاری و میزان اثربخشی هایفوتراپی به عواملی زیادی بستگی دارد. مواردی مانند سن، میزان افتادگی پوست، سلامت عمومی، سبک زندگی، رژیم غذایی و مقدار رشته‌های کلاژن موجود در پوست می‌توانند ماندگاری و میزان اثرات درمانی را کاهش یا افزایش دهند. حداقل تا ۶ ماه و حداکثر تا ۳ سال بعد از هایفوتراپی نتایج قابل مشاهده است. این که هایفو چقدر روی شما اثر می‌کند، چند جلسه‌ی درمانی یا تمدیدی نیاز دارید و ماندگاری اثرات چقدر خواهد بود، در جلسه‌ی مشاوره و بعد از انجام معاینات به شما اعلام می‌شود.

هایفوتراپی صورت

هزینه هایفوتراپی

هزینه‌ هایفوتراپی بسیار کمتر از لیفت صورت است. این که دقیقاً هزینه‌ی درمان چقدر می‌شود، بسته به وضعیت پوست و تعداد جلسات درمانی دارد، اما به طور میانگین حدود ۵ تا ۷ میلیون تومان است. در سمت مقابل هزینه‌های جراحی لیفتینگ از ۵ میلیون تومان شروع شده و به ۳۰ میلیون تومان می‌رسد. البته جراحی هزینه‌های جانبی دیگری هم دارد. مثل ویزیت‌های بعد از عمل، داروها و مراقبت‌های خاصی که باید انجام دهید.

هایفوتراپی در کلینیک پارسا تهران با تخفیف ویژه بین ۳ تا ۴ میلیون تومان می باشد.

عوارض هایفوتراپی

به طور کلی هایفوتراپی روشی بسیار ایمن و کم‌عارضه محسوب می‌شود. اما باید در نظر داشت که تمامی روش‌های درمانی، چه تهاجمی و چه غیرتهاجمی، عوارض جانبی احتمالی دارند. هایفوتراپی هم از این قاعده مستثنی نیست. منتها احتمال بروز عوارض شدید در این روش درمانی بسیار کم است و عوارض شایع آن معمولاً بسیار خفیف و موقتی هستند.

عوارض بعد از هایفوتراپی شامل موارد زیر است:

  • درد: در حین جلسه‌ی درمانی ممکن است احساس سوزن سوزن شدن خفیفی داشته باشید. این درد بسیار خفیف معمولاً بعد از اتمام درمان برطرف می‌شود.
  • قرمزی: شایع‌ترین عارضه‌ی بعد از هایفوتراپی قرمزی پوست است. این عارضه ناشی از واکنش طبیعی بدن نسبت به آسیب بوده و معمولاً خیلی زود ناپدید می‌شود. قرمزی معمولاً در عرض چند ساعت و در موارد نادر پس از یکی دو روز برطرف می‌شود.
  • تورم: این عارضه به ندرت بعد از هایفوتراپی مشاهده می‌شود و در واقع از عوارض نادر هایفو به شمار می‌آید. تورم هم مانند قرمزی، موقت و خفیف است.
  • بی‌حسی: به دلیل قدرت نفوذ بالای امواج هایفو، ممکن است بخش‌های کوچکی از پوست بعد از اتمام درمان بی‌حس شوند. این عارضه‌ی نادر، موقتی بوده و حداکثر در عرض ۲ هفته بهبود می‌يابد.
  • تیره شدن رنگ پوست: هایپرپیگمنتیشن یا تیره شدن پوست یکی از عوارض بسیار نادر هایفوتراپی بوده که علت آن هنوز مشخص نیست. برای پیشگیری از این عارضه، پیش از شروع درمان از شما «تست پَچ» می‌گیریم. در این تست قسمت کوچکی از پوست تحت درمان قرار می‌گیرد تا واکنش بدن نسبت به هایفوتراپی سنجیده شود.
  • بی‌اثر بودن هایفوتراپی: حتی اگر کاندیدای مناسب این روش باشید، باز هم احتمال بسیار کمی وجود دارد که هایفوتراپی اثر چندانی روی پوست شما نگذارد. متاسفانه گاهی اوقات اثرات کلاژن‌سازی در لایه‌های عمقی بر لایه‌های سطحی پوست قابل مشاهده نیست.
تاریخ انتشار : 1402-08-17
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام