لیزر CO2 فرکشنال

لیزر CO2 فرکشنال | تاثیرات، مزایا، هزینه و عوارض احتمالی

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : مقالات جوانسازی پوست

زخم‌ها و آثار به جا مانده از آکنه‌ها، تغییر رنگ پوست به دلایل مختلف و پدیدار شدن چین و چروک‌ها از جمله مشکلاتی هستند که بسیاری از ما را آزار می‌دهند. خوشبختانه پیشرفت‌های پزشکی در حیطه‌ی پوست و مو در چند دهه اخیر چشمگیر بوده و امروز می‌توانیم با استفاده از روش‌های درمانی ساده، بدون نیاز به جراحی بسیاری از مشکلات پوستی را درمان کنیم.

یکی از بهترین تکنیک‌ها برای جوانسازی پوست، لیزر CO2 فرکشنال است که امروز می‌خواهیم به شما معرفی کنیم.

لیزر CO2 فرکشنال چیست ؟

لیزر CO2 فرکشنال یک فناوری پیشرفته در حوزه لیزرهای پزشکی و زیبایی است. این لیزر از گاز دی اکسید کربن استفاده می‌کند و با تولید نور متمرکز شده و با قدرت تابش بالا، لایه‌های مختلف پوست را به طور دقیق و قطعه به قطعه ترمیم می‌کند.

لیزر CO2 فرکشنال عملکردی مشابه لیزر CO2 سنتی دارد، اما با تفاوتی که در فرکشنال بودن آن وجود دارد. در این تکنیک، نور لیزر به شکل الگوهای کوچکتر و متناوبی به پوست تابیده می‌شود، به طوری که مناطق سالم پوست بین قطعات تحت تابش قرار گرفته حفظ می‌شوند. این روش باعث تسریع فرآیند ترمیم و بهبود پوست می‌شود و در عین حال بازه زمانی بهبود و بازگشت به فعالیت روزمره کوتاهتری نسبت به لیزر CO2 سنتی دارد.

لیزر CO2 فرکشنال برای درمان مشکلات پوستی مانند جای زخم، جای زخم‌های جوش، چین و چروک، لکه‌های پوستی، آکنه و علائم پیری پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه لیزر فرکشنال CO2

کاندید مناسب

اگر از هر کدام از مشکلات زیر رنج می‌برید، این لیزر می‌تواند به شما کمک کند:

  • هرگونه آسیب پوستی که در نتیجه‌ی تابش پرتوی UV آفتاب یا سولاریوم باشد؛ مثل هایپرپیگمنتیشن (لکه‌های تیره‌ی پوست)،
  •  چین و چروک‌های پوست،
  • جای زخم یا اسکار ناشی از آسیب‌ها، جوش‌ها و آکنه‌ها،
  • شل شدگی و افتادگی پوست،
  • ضایعات عروقی پوست که در اثر گشاد شدن مویرگ‌ها ایجاد می‌شوند.
  • ضایعات خوش‌خیم روپوستی (اپی‌درمی)،
  • کی‌لیت (التهاب لب) ناشی از آسیب نوری،
  • کراتوزها یا زگیل‌ها،
  • رینوفیما (بزرگ و گوشتی شدن بینی ناشی از بیماری روزاسه).

ممنوعیت استفاده

برای انتخاب هر روش زیبایی باید ببینید که آیا آن روش برای شما بهترین نتایج را به همراه دارد یا خیر. تاثیرات یک روش زیبایی ارتباط نزدیکی با شرایط و اهداف شما دارد؛ یعنی باید از روش زیبایی انتظار درستی داشته باشید. مثلاً باید بدانید که لیزر CO2 فرکشنال برای چین و چروک‌های عمیق مناسب نیست و همچنین باید مطمئن شد که آن روش برای شما خطری نداشته باشد یا احتمال ایجاد عوارض جانبی برای شما بالا نباشد.

اگر موارد زیر در مورد شما صدق می‌کند، ممکن است کاندیدای مناسبی برای جوانسازی با لیزر دی اکسید کربن نباشید:

  • درمان با ایزوترتینوئین‌ها (مثل راکوتان) در ۶ تا ۱۲ ماه گذشته،
  • سابقه‌ی ایجاد زخم‌های کلوئیدی (گوشتی) یا ضعف در بهبود زخم‌ها و آسیب‌های پوستی،
  • سابقه‌ی پرتودرمانی در محدوده‌ی مورد نظر،
  • ابتلا به بیماری‌هایی مانند ویتیلیگو،
  • بارداری و شیردهی،
  • عدم امکان دوری از آفتاب مستقیم به دلیل مسائل شغلی یا غیره.

لیزر فرکشنال CO2

کاربردهای لیزر CO2

کابردهای این روش را می‌توان در ۳ مورد زیر خلاصه کرد:

بهبود بافت و رنگ پوست

اگر به دنبال داشتن پوستی صاف‌ و یکرنگ هستید، لیزر CO2 فرکشنال یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست. اصلاح آسیب‌های ناشی از اشعه UV آفتاب و جای زخم و اسکار از جمله تاثیرات این لیزر است.

رفع خطوط و چین و چروک‌ها

برای درمان چین و چروک‌های ظریف و کم عمق صورت می‌توان از این روش استفاده کرد. این لیزر می‌توان باعث تحریک کلاژن سازی شود. کلاژن‌ها پروتئین‌هایی هستند که در بافت پوست باعث قوام و زیبایی آن می‌شوند.

برداشت ضایعات سطحی و عمقی پوست

برخی از انواع زگیل (کراتوزها)، لتینگوها (خال‌های قهوه‌ای رنگ ناشی از پیری یا آسیب نوری)، کارسینوم‌های سطحی و دیگر ضایعات پوستی که عمق زیادی نداشته باشند، با استفاده از این لیزر درمان می‌شوند.

مزایای لیزر CO2

اگر تاثیرات لیزر CO2 و کاربردهایش با مشکلات و اهداف شما همخوانی دارند، باید از مزایا و معایب این روش هم مطلع باشید. این بخش را مطالعه کنید تا به سراغ راهنمای درمانی لیزر CO2 فرکشنال برویم.

استاندارد طلایی با ۱۵ سال سابقه

در پزشکی به بهترین راه درمانی برای یک بیماری یا مشکل، استاندارد طلایی (Gold Standard) گفته می‌شود. لیزر CO2 فرکشنال از حدود ۱۵ سال پیش برای از بین بردن چین و چروک‌های ظریف، زخم آکنه‌ها و آسیب‌های نوری استفاده می‌شود و تا چند سال پیش استاندارد طلایی برای درمان این مشکلات بود.

در سال‌های گذشته روش‌های پیشرفته‌تر و بعضاً موثرتری برای رفع مشکلات ذکر شده، اختراع شده است.روش‌هایی مانند هایفوتراپی، RF فرکشنال و RF کونتراج به خوبی می‌توانند از پس چین و چروک‌ها بر بیایند و پوست شما را جوان و زیبا کنند. البته در مورد مشکلات سطحی پوست، هنوز هم لیزر دی اکسید کربن یکی از بهترین‌ها است.

لیزری با توان بالا

درمان‌های تابشی (لیزری و غیرلیزری) مانند لیزر CO2 فرکشنال، هایفوتراپی، آر اف فرکشنال و … به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • روش‌های همراه با لایه برداری (Ablative): لیزرها و امواج استفاده شده در این روش یک لایه از پوست شما را بر می‌دارند. یعنی عملی مشابه لایه‌برداری داشته و بر لایه‌های سطحی تاثیر بسیار زیادی دارند. مثل لیزر CO2 و لیزر اربیوم.
  • روش‌های بدون لایه برداری (Nonablative): لیزرها و امواج استفاده شده در این روش‌ها آسیبی به لایه‌های سطحی پوست وارد نمی‌کنند و فقط باعث تحریک کلاژن سازی در لایه‌های عمقی‌تر پوست می‌شوند. مثل هایفوتراپی و انواع آر اف.

لیزر دی اکسید کربن به دلیل خاصیت لایه برداری، تاثیر چشمگیری بر لایه‌ی سطحی پوست می‌گذارد و برای درمان جای زخم‌ها، اسکارها، تغییرات رنگ پوست و چین و چروک‌های لایه‌ی سطحی بسیار موثر است. البته این لیزر نفوذ بسیار کمی در پوست دارد و فقط می‌تواند به لایه‌ی سطحی پوست (روپوست یا اپی‌درم) نفوذ کند. در سمت مقابل مثلاً هایفوتراپی و آر اف کونتراج یا اندولیفت می‌توانند بر لایه‌های عمقی و حتی بافت چربی زیر پوست هم اثر بگذارند.

لیزر فرکشنال CO2

لایه برداری غیر تهاجمی

روش‌های غیرتهاجمی به آن دسته از شیوه‌های درمانی گفته می‌شود که بدون جراحی بوده، باعث زخم و خونریزی نشده و نیازی به بخیه یا بستری شدن ندارد. روش‌های غیرتهاجمی امروزی می‌توانند در حد یک عمل جراحی پردردسر موثر باشند؛ بدون عوارض و خطرات جراحی. در میان روش‌هایی که باعث لایه برداری پوست می‌شوند (مثل درم ابریژن و لایه‌برداری شیمیایی) لیزر CO2 تاثیر بهتر و ریکاوری سریع‌تری دارد.

البته به دلیل برداشت لایه‌ای از روپوست، لیزر دی اکسید کربن از برخی روش‌های غیرتهاجمی جوانسازی پوست (مثل هایفوتراپی و آر اف) تهاجمی‌تر است. همچنین تاثیر آن بر افرادی که پوست تیره‌ای دارند، کمتر است.

نقاهت و عوارض کوتاه

یکی از نکات مهمی که باید در مورد تمامی روش‌های زیبایی و درمانی مد نظر داشته باشید، طول دوره‌ی نقاهت (ریکاوری) و همچنین ایمنی و عوارض آن روش است. لیزر CO2 فرکشنال یکی از ایمن‌ترین روش‌های جوانسازی پوست است. فناوری لیزر به شکلی کار می‌کند که در نقاطی از پوست آسیب‌های گرمایی جزئی ایجاد کرده و نقاط دیگر را سالم می‌گذارد تا به روند بهبودی کمک کنند. در گذشته لیزرهای CO2 دردناک‌تر بودند و عوارض بیشتری هم داشتند. شایع‌ترین عارضه‌ی طبیعی لیزر دی اکسید کربن فرکشنال، تورم است که اگر زیاد باشد با داروهای ضدالتهابی ساده درمان می‌شود.

۱ تا ۳ روز بعد از لیزردرمانی، باید از داروهای ویژه‌ی مراقبت از پوست استفاده کنید. چون این لیزر باعث لایه‌برداری از پوست می‌شود، مراقبت‌ از پوست آسیب‌پذیر در دوره‌ی ریکاوری اهیمت زیادی دارد. کل دوره‌ی نقاهت بین ۴ تا ۷ روز طول می‌کشد؛ پس باید انتظار یک هفته استراحت در منزل را داشته باشید.

لیزر درمانی

توصیه و مراقبت ها

مراقبت‌های پیش از درمان

  • حداقل تا ۲ ماه قبل از جلسه‌ی درمانی باید از آفتاب مستقیم دوری کنید. عدم رعایت این توصیه می‌تواند به ایجاد لکه‌های دائمی ختم شود.
  • لیزردرمانی می‌تواند در افرادی که سابقه‌ی تبخال زدن دارند، باعث فعال شدن ویروس و ایجاد تبخال شود. به همین علت داروهایی برای پیشگیری از این عارضه برای شما تجویز خواهد شد.
  • ممکن است به شما توصیه کنیم که تا ۴ هفته پیش از جلسه‌ی درمانی از رتینوئیدهای موضعی استفاده کنید.

جلسه درمانی

  • برای جوانسازی با لیزر CO2 فرکشنال از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنیم. چون در آن واحد نقاطی با حداکثر اندازه‌ی ۱ میلی‌متر از پوست مورد هدف لیزر قرار می‌گیرند، احساس درد یا ناراحتی نخواهید داشت.
  • در طول جلسه اشعه‌ی لیزر به پوست شما تابیده شده و لایه‌ای از سطح پوست شما برداشت می‌شود. همزمان لیزر به لایه‌های زیرین نفوذ کرده و باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود. به این ترتیب بعد از بهبودی کامل، پوستی جوان‌تر، شفاف‌تر و یکدست‌تر خواهید داشت که کمی سفت و لیفت شده است.
  • بسته به وسعت ناحیه‌ی تحت درمان، جلسه درمانی بین ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت طول می‌کشد.
  • به طور معمول ۳ تا ۴ جلسه درمانی برای رسیدن به نتایج مورد نظر کافی است.

مراقبت‌های بعد از درمان

  • بلافاصله بعد از جلسه درمانی ممکن است پوست شما متورم و قرمز باشد. پزشک پوست شما را با محلول ویژه‌ای می‌پوشاند و ممکن است بر روی آن پانسمانی هم قرار دهد.
  • ممکن است کمی درد داشته باشید که به خوبی با داروهای مسکن ساده و کمپرس سرد مدیریت می‌شود.
  • متخصص کلینیک نحوه‌ی مراقبت‌های پوستی بعد از درمان را به طور دقیق به شما توضیح خواهد داد. دوره‌ی نقاهت بین ۴ تا ۷ روز زمان می‌برد و بهتر است این مدت را در خانه باشید.

لیزر CO2 فرکشنال

هزینه لیزر CO2 فرکشنال

لیزر دی اکسید کربن یکی از باسابقه‌ترین و بهترین روش‌های لایه‌برداری و جوانسازی پوست است. در کلینیک پارسا از به‌روزترین دستگاه لیزر دی اکسید کربن استفاده می‌کنیم که مجهز به تکنولوژی فرکشنال است. همچنین متخصصین کلینیک بیش از ۱۰ سال است که با لیزر CO2 کار می‌کنند و تجربه زیادی در زمینه‌ی جوانسازی پوست با این فناوری دارند.

هر جلسه درمان با لیزر فرکشنال بین ۱ تا ۴ میلیون تومان وابسته به میزان ناحیه مورد نظر و نوع درمان متفاوت می باشد.

# ناحیه درمان هزینه (تومان)
۱ تمام صورت ۳/۰۰۰/۰۰۰
۲ کل صورت و گردن ۳/۵۰۰/۰۰۰
۳ گونه و چانه ۹۰۰/۰۰۰
۴ چانه ۸۰۰/۰۰۰
۵ دور چشم ۹۰۰/۰۰۰

جهت دریافت هزینه دقیق درمان با لیزر CO2 با مشاورین ما از طریق فرم مشاوره، چت آنلاین وب سایت یا شماره های کلینیک در تماس باشید.

تاریخ انتشار : 1402-03-31
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • پریسا
    1401-07-15

    با سلام
    می خواستم برای خوانندگان پیامها از تجربه شخصی ام در مورد لیزر فرکشنال بگم که در مطلب بالا جا مانده.
    من لک های تیره دوران بارداری ام را دو سال با انواع و اقسام داروهای شیمیایی و روشهای میکانیکی مثل کریستال آفیشال، میکرونیدلینگ/ بلیدینگ و کیمیکال پیلینک ادامه دادم ولی برگشت پذیر بود وقتی فرکشنال یک جلسه تهاجمی انجام دادم برای همیشه از شر اون لکه های تیره نجات یافتم.
    فقط می خواستم بگم که دوره ریکاوری برای فرکشنال عمیق: سه روز تورم شدید و التهاب پوست، حدود ۱۰ روز پوست سازی جدید و افتادن سله های پوستی ضخیم کبود شده مثل یک لایه چرم و حدود تقریبن یک ماه هنوز هم پوسته شدن پوست کمابیش ادامه دارد و پوست به شدت حساس و قرمز است و هر دو ساعت ضد آفتاب ضروری است.
    فقط جهت اطلاع گفتم تا عزیزانی که این درمان را انتخاب می کنند و شاغل هستند حتمن زمان ریکاوری را در نظر بگیرند( البته من در انگلیس انجام دادم و خیلی راضی هستم از این درمان)

    • Pariisa
      1401-07-19

      سلام عزیزم مرسی از لطفت که تجربتو به اشتراک گذاشتی.
      عزیزم هزینه هر جلسش چنده و چن وقت ی بار انجام میدادین؟

    • هانیه
      1401-09-29

      چرا احساس میکنم فقط برای تبلیغ گفتید?

    • ناشناس
      1401-11-30

      سلام ببخشید من یک ماه هست لیزرco2فرکشنال انجام دادم صورتم لک شده چیکار کنم

    • ناشناس
      1401-12-26

      سلام عزیزم..منم دیروز فرکشنال انجام دادم امیدوارم همونطور که گفتی باشه….اینجا ایراان مگر اینکه دستگاه ساخت ایران نباشه????

    • ناشناس
      1402-03-03

      سلام ببخشیدترمیم کننده هم استفاده کردید چه برندی چنوروز؟؟

  • ترنم احمدی
    1401-01-25

    سلام و عرض ادب
    آیا لیزر co2 ممکنه در دراز مدت سرطان زا یا زمینه ساز دیابت باشد؟ نوع اشعه وارده را ممنون می شوم بفرمایید.
    و اینکه ضروری است که در زمان انجام آن برای محافظت از چشم حتما عینک یا چشم بند استفاده شود؟

    • پارسا
      1401-01-31

      سلام و وقت بخیر

      خیر لیزر سرطان زا نیست.
      بله استفاده از عینک الزامی است.

      • اشرفی
        1402-11-13

        برا دور چشم عینک معنی نداره که دکتر به من گفت لازم نیست فقط چشماتو ببند

  • رویا صوفی
    1400-12-27

    ممکنه شمارتون بزارید من بهتون زنگ بزنم چند سوال مهم ازتون دارم ممنون میشم کمکم کنید

  • hadis
    1400-11-29

    سلام من لیزر co2انجام دادم. با درجه بالا و سوختکی ایجاد شده ، جاهایی که قبلا لک نداشتم سوخته و تیره شده . بنظرتون راهی برای درمان هست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • پارسا
      1400-12-01

      سلام و وقت بخیر

      می توان با کرم های لکه بر و یا خود CO2 فراکشنال مسئله را حل کرد.

    • رکسانا اکبری
      1401-04-16

      سلام و وقت بخیر
      من چهار روز پیش لیزر co2 انجام دادم و از همون روز تا الان بیشتر قسمتایی از صورتم که لیزر انجام شده سیاه شده
      آیا این سیاهی برطرف میشه یا باید به پزشک مراجعه کنم؟
      تو این مدت اصلا از خونه بیرون نرفتم و مراقب پوستم بودم

  • افسانه
    1400-11-27

    سلام…من تقریبا ۲ماه پیش برای جای زخم از این لیزر استفاده کردم متاسفانه لکه ی قهوه ای به جاگذاشته!بادارو فعلا کمرنگ شده!این لکه ها طبیعیه!؟ومیشه یه پماد قوی معرفی کنید که بتونه لکه رو زودتر از بین ببره…ممنون

    • پارسا
      1400-12-01

      سلام و وقت بخیر

      به نظر موارد ایمنی و مراقبت های بعد از لیزر درمانی رو رعایت نکردید یا به مرکز بی تجربه مراجعه کرده اید. برای درمان بهتر است به پزشک متخصص و مجرب پوست و مو مراجعه فرمایید.

    • اعظم
      1400-12-19

      سلام میتونم بپرسم لکها چه موقع ایجاد شدن؟
      من لیزر co2 انجام دادم و بعدشیک هفته منزل بودم ولی ضدآفتاب استفاده نکردم و زیاد در معرض مانیتور بودم.
      لکهای صورتم از بین نرفته. الان از بروز لک جدبد میترسم

  • نسرین
    1400-11-11

    سلام وقت بخیر درمورد لیزر co2 که میکنه برای همیشه پوست حساس میشه درسته؟؟

    • پارسا
      1400-12-01

      سلام و وقت بخیر

      خیر درست نیست. زیرا اثرات لیزر نهایت یکسال می ماند.

    • جعفری
      1401-03-24

      سلام وقتتون بخیر.بنده ۴۵ سال دارم میتونم ازلیزرco2 برای چین وچروک دور چشم وگونه هام استفاده کنم؟
      ازدکتر پوست که مشاوره گرفتم گفتن پاییز باید انجام بدم .چرا؟
      پوست اطراف چشم وگونه هام حساسه میترسم دچار سوختگی بشه؟

  • akbar
    1400-11-10

    سلام وقت بخیر.
    بنده جای بخیه دارم میخواستم بدونم میشه جای بخیه رو از بین برد؟
    جای بخیه لب شکری هستش

    • پارسا
      1400-12-01

      سلام و وقت بخیر

      بله با استفاده از لیزر درمانی می توانید جای بخیه رو بهبود ببخشید.

  • طاهره نظری
    1400-11-04

    سلام من یک ماه پیش به خاطر جای جوش لیزر فرکشنال کردم ولی هنوز قرمزی صورتم از بین نرفته دیگه جای جوش برام مهم نیست فقط میخوام قرمزی پوستم از بین بره تروخدا راهنماییم کنید

    • پارسا
      1400-12-01

      سلام و وقت بخیر

      در بعضی افراد تا ۶ هفته طول می کشد. باید صبور باشید و با پزشک خود مشورت کنید.

    • ناشناس
      1402-02-25

      سلام اشکال نداره کاملا طبیعی است من خودم الان انجام دادم حداقل‌ تا ۴ الی ۵ ماه قرمز است پوست مشکل ندارد

  • ali
    1400-08-09

    لیرز فرکشنالco2 برای تیرگی های زیر بغل هم استفاده میشه

    • ناشناس
      1400-11-16

      سلام من یک هفته هست لیزرco2انجام دادم دیشب توخواب چهارتای صورتم خراش برداشته لطفاراهنمایم کنیدچکارکنم

      • پارسا
        1400-12-01

        سلام و وقت بخیر

        خراش ایجاد شده معمولا ۴ تا ۶ هفته دیگر از بین می رود.

  • محمد
    1400-07-14

    سلام.من صورتم 17سال پیش سوخته.پیش هر دکتری رفتم گفتن با لیزر رفع میشه چجوری مطمعن بشم؟ صورتم خوب میشه و کدوم لیزر خوبه؟

    • ناشناس
      1400-11-23

      یعنی چی چیجوری مطمئن بشی ؟
      پیش هر دکتر دیگه ای هم بری تو مطمئن بشو نیستی.
      تو اگه میخواستی مطمئن بشی میرفتی انجام می دادی پیش هر دکتری هم هی نمیرفتی.

    • ناشناس
      1400-11-26

      یه ۱۷ سال دیگه بشین تا مطمئن بشی، البته همینجوری بمونی هم خوبه….

    • ناشناس
      1400-12-07

      سلام لیزر co2فرکسنال انجام بده حتما نتیجه میگیری

  • آسمان
    1400-03-20

    سلام
    ببخشید من به دنبال استفاده از لایه بردار شیمیایی پچای بزرگ سیاه روی گونه‌ها و یه قسمت پیشانیم ایجاد شده میخواستم بدونم این لیزر موثر هست؟ و حدود چند جلسه برای نتیجه‌گیری نیاز هست؟

  • گیلدا
    1400-01-21

    سلام، من روی باسنم لک های تیره و بعضا قرمز نسبتا متراکم دارم. یک سری هاشون جوش هستند و برجسته، یک‌سری تیره رنگ و هم سطح پوست. این نوع لیزر برای مشکل من جوابگو هست؟

    • پارسا
      1400-01-24

      با سلام و وقت بخیر

      اگر جوش باشه خیر اما جای جوش و آکنه بله با این لیزر قابل درمان هست.

  • م.س
    1400-01-12

    سلام
    میخواستم بدونم که من الان ۱۶سالمه می‌تونم از این روش استفاده کنم برای کل صورتم هزینش چقدره؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس
      1400-12-23

      کل صورت حدود ۷۰۰ هزار تومان

  • مرادر سیفی
    1400-01-09

    سلام من ۱۶سالمه ، جوش دارم و همینطور منافذ پوستم بازهستش میخواستم بدونم که میشه از این روش برای پوستم استفاده کرد؟ یا این روش محدودیت سنی داره؟

  • سحر
    1399-12-24

    سلام بله تاثیر داره من انجام دادم و تا حدودی هم رنگش بهتر شده هم سوختگیش رفع شده

  • سمیه
    1399-11-27

    سلام
    این ایزر برای رفع ترک های سینه که سفید شدن هم کاربرد داره

  • وانا
    1399-11-18

    سلام این نوع لیزر برای روزنه های باز پوست هم اثر داره؟
    و اینکه چند جلسه باید برای درمان مراجعه کنیم؟

    • پارسا
      1399-12-25

      سلام و وقت بخیر

      بله برای منافذ باز پوست هم موثر است. تعداد جلسات مورد نیاز فقط در جلسه مشاوره و بعد از معاینه توسط پزشک متخصص مشخص می شود.

  • Farnz
    1399-11-15

    سلام جاي جوشم به صورت حفره هست صورتم حالت سوراخ سوراخ هاي ريز داره ميخواستم ببينم با اين روش درمان ميشه

    • پارسا
      1399-12-25

      سلام و وقت بخیر

      بله یکی از موارد درمان با لیزر فرکشنال بهبود جای جوش هست. البته باید قبلش توسط پزشک بررسی و میزان آسیب مشخص بشه تا درصد بهبودی در هر جلسه بهتون اعلام بشه.

  • پرواز
    1399-10-21

    سلام برلی درمان اسکار سوختگی قدیمی روی بازو لیزر فراکشنال جواب میده؟ ۲۰ سال پیش سوختگی اتفاق افتاده و تقریبا به طول۱۰ سانت روی بازو

    • پارسا
      1399-10-24

      با سلام و وقت بخیر

      بله لیزر فرکشنال ناهمواری های بوجود آمده در اثر سوختگی را ترمیم کرده و موجب بهبود اثر زخم خواهد شد.

      • نسترن
        1399-12-22

        سلام ،وقتتون بخیر
        آیا لیزر co2 فرکشینال برای از بین بردن لکه های تیره روی صورت هم استفاده میشه ؟
        اگر بله کامل لک و برطرف میکنه؟

        • پارسا
          1399-12-25

          سلام و وقت بخیر

          بله از بین بردن لک صورت و بدن از مهمترین کاربردهای لیزر فرکشنال CO2 می باشد.

  • ستاره
    1399-10-10

    سلام عزیزم میگم گودیت زیاد بود یا کم من ۴سال درگیرشم مال شما صاف شد؟لیزر فرکشنال رفتید ؟جلسه ای چند دکتر ب من گفت ۵ ۶ جلسه دکتر —–

  • آروشا رادمنش
    1399-09-14

    سلام من روی پاهام جای زخمی که در اثر اپلاسیون به وجود اومده هست و از ترتینوئید و کرم های ترمیم کننده استفاده کردم نرفته ….
    به نظرتون با لیزر Co2 میتونم این جاهای زخم قدیمیو که قهوه ای شده رو رفع کنم؟

    • پارسا
      1399-09-17

      با سلام و وقت بخیر

      برای تشخیص این مورد باید زخم شما بصورت حضوری معاینه و بررسی شود. با شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ از طریق واتس اپ در ارتباط باشید.

      • محمودی
        1399-11-20

        سلام. وقت بخیر
        من ۱۰ سال پیش جراحی انجام دادن و جای بخیه ام خیلی عمیق مونده.این روش پاسخگو هست؟

        • پارسا
          1399-12-25

          با سلام و وقت بخیر

          این مورد بهتر است بصورت حضوری بررسی و میزان اثربخشی مشخص شود. اما در کل بله برای درمان جای بخیه هم کاربرد دارد.

  • سمیه خسروی
    1399-09-12

    من یک خط نازک روی صورتم ویک لک قهوه ای تیره روی بازوم دارم یکساله جای اسکار و جای زخم عمیقی بوده که توله سگ خراشیدگی و گاز گرفتگی روی بازوم ایجاد کرده دکتر رفتم کرمهای ترمیم کننده گی داد جای عمیق و فرورفتگی روی بازوم پرشده فقط لک قهوه ای پر رنگ و روی صورتم جای خراش قهوه ای هست که میخوام کاملا برطرف بشه و هیچ اثاری ازش دیده نشه…چه لیزری باید بکنم قیمت هررجلسه اس و چند جلسه نیازدارم

    • پارسا
      1399-09-13

      با سلام و وقت بخیر

      لیزر اربیوم که بر اساس مساحت آن قیمت آن تعیین می شود.
      از ابتدا نمیتوانیم قول دهیم که چقدر بهتر می شود ولی بر اساس جواب جلسه اول است که تعیین می شود چند جلسه نیاز دارید تا بهبودی کامل.

  • ماهچهره
    1399-06-07

    هزینه هر جلسه لیزر فرکشنال co2 چقدره؟

    • پارسا
      1400-01-12

      سلام و وقت بخیر

      هزینه لیزر فرکشنال برای کل صورت حدود ۱ میلیون تومان هست.

+مشاهده بیشتر