عوارض و خطرات کاشت ابرو

14 مورد از عوارض احتمالی بعد از کاشت ابرو

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه کاشت ابرو

در این نوشتار قصد داریم عوارض احتمالی کاشت ابرو و راهکارهای درمان آن ها را بیان کنیم. در صورتی که شما کاندیدای کاشت ابرو هستید، با ما همراه باشید و با عوارض احتمالی که ممکن است بعد از کاشت ابرو در شما مشاهده شود، آشنا شوید.

برخی از عوارض احتمالی کاشت ابرو به راحتی و به صورت خود به خودی برطرف می شوند. کبودی، تورم، قرمزی و خارش در ناحیه اهدا کننده و ناحیه کاشت ابرو به صورت خود به خودی و به راحتی برطرف می شود. خونریزی نیز از دیگر عوارض احتمالی کاشت ابرو است. در صورت عدم استفاده از داروهای رقیق کننده خون بعد از کاشت معمولا بیمار دچار خونریزی نمی شود. با وجود این در صورت بروز خونریزی، استفاده از کمپرس گرم باعث توقف آن می شود.

قابل ذکر است عوارضی که در این نوشتار بیان می شوند، عوارض احتمالی هستند و بیان آن ها به این معنی نیست که همه افراد بعد از کاشت ابرو شاهد این عوارض خواهند بود.

عوارض کاشت ابرو چیست ؟

ابروها به دلایلی از قبیل افزایش سن، زمینه های ژنتیکی یا برخی بیماری ها یا داروهای خاص، دچار ریزش می شوند. بسیاری از افراد از عمل کاشت ابرو برای تقویت رشد ابروها یا جبران ریزش موی ابرو استفاده می کنند. با استفاده از کاشت ابرو، ابروها پرپشت، حالت دار و زیبا می شوند. با بروز تکنیک های جدید و روش‌های با کیفیت بالاتر در کاشت ابرو، امروزه افراد زیادی گرایش به استفاده از این عمل زیبایی دارند، اما این جراحی زیبایی نیز مانند تمام جراحی های دیگر مزایا و معایب خاص خود را دارد.

آگاهی از عوارض و معایب این روش زیبایی می‌تواند در روند بهبود بعد از کاشت و حفظ سلامت ابروها تاثیرگذار باشد.

قرمزی پوست

انتظار می رود که مدت ۳ الی ۴ روز بعد از جراحی کاشت ابرو، پوست منطقه اطراف ابرو قرمز شود و جوش ها و لکه های ریز قرمز رنگ در پوست مشاهده شود. معمولا بعد از گذشت چند روز این لکه ها از بین می روند و پوست اطراف ابرو به حالت عادی بر می گردد؛ بنابراین نیازمند درمان خاصی نیست. در صورتی که قرمزی پوست برای مدت طولانی ادامه داشت و محو نشد، بیمار باید به پزشک مراجعه و به او اطلاع دهد. مطمئنا پزشک با انجام معاینات، راهکارهای درمانی مورد نیاز را ارائه می دهد.

باز هم تأکید می کنیم که قرمزی بعد از کاشت ابرو، بسیار طبیعی است و معمولا بعد از چند روز به طور کامل برطرف می شود؛ بنابراین در صورت مشاهده قرمزی در پوست نگران نشوید.

قرمزی پوست بعد از کاشت ابرو

ظاهر ناخوشایند ابروها بعد از کاشت

ظاهر ناخوشایند ابروها از عوارض احتمالی کاشت ابرو است. معمولا در صورتی که کاشت ابرو به درستی انجام نشود و فولیکول های مو در زاویه این مشخص کاشته نشوند، بعد از عمل کاشت، ابروها در جهت عمودی و نامطلوب رشد می کنند و حالت غیرطبیعی به خود می گیرند. در این شرایط بیمار از انجام عمل کاشت ابروها احساس رضایت نمی کند. بسیار مهم است که کاشت ابرو در یک مرکز تخصصی و توسط فردی متخصص انجام شود. در صورتی که پزشک تبحر کافی در این زمینه نداشته باشد و زاویه مناسب برای کاشت فولیکول ها انتخاب نکند، موها در روندی خلاف روند ابروهای طبیعی رشد می کنند و در این حالت ابروها، حالت غیرعادی به خود می گیرند.

در انتخاب پزشک و مرکزی که کاشت ابرو را در آن انجام می دهید، دقت کنید. پس از انجام تحقیقات کافی، اقدام به کاشت ابرو کنید. به این ترتیب از بسیاری از عوارض بعد کاشت ابرو پیشگیری می شود و از نتیجه کاشت ابرو، رضایت بیشتری خواهید داشت.

ظاهر غیرعادی ابروها

یکی از مشکلاتی که بعد از کاشت ابرو مشاهده می شود، ظاهر غیرعادی ابروها به دلیل تفاوت موهای کاشته شده با ابروهای طبیعی فرد است. لازم است که افراد در این زمینه کمی صبور باشند، چراکه بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی با خوابیدن ابروهای پیوند زده شده، ابروها کمی حالت طبیعی پیدا می کنند. ابروهای کاشته شده نیز مانند ابروهای طبیعی، حالت خوابیده و یکدست پیدا می کنند.

تفاوت رنگ ابروهای کاشته شده

یکی دیگر از عوارض احتمالی کاشت ابرو این است که تفاوت رنگ و نوع مو بین ابروهای طبیعی و ابروهای کاشته شده مشهود است. موهای ابروها معمولا با موهای سایر بخش های بدن تفاوت دارند. معمولا برای اینکه تفاوت بین ابروی کاشته شده و ابروهای طبیعی کمتر باشد، موها را از پشت گوش بر می دارند و به ابرو پیوند می زنند. به این ترتیب تفاوت بین موهای ابرو و موهای کاشته شده به کمترین حد ممکن می رسد؛ اما با این حال ممکن است، هنوز تفاوت رنگ و ضخامت مو در این ابروها واضح باشد، برای رفع این مشکل، رنگ کردن ابروها بسیار مؤثر است. در برخی مواقع با رنگ کردن ابروها، هیچگونه تفاوتی بین موهای کاشته شده و طبیعی قابل تشخیص نیست.

تفاوت رنگ ابروهای کاشته شده

خونریزی

یکی از عوارض احتمالی کاشت ابرو، احتمال خونریزی حین و بعد از عمل است. در این عمل نیز مانند هر جراحی دیگری احتمال خونریزی وجود دارد. برای جلوگیری از بروز این عارضه لازم است که به مدت ۲ روز بعد از کاشت ابرو از مصرف داروهایی که خون را رقیق می کنند و زمینه را برای خونریزی فراهم می کنند، خودداری شود. آسپیرین، موترین و داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی از داروهایی هستند که اغلب سبب رقیق شدن خون می شوند. البته در صورتی که پزشک شما، این داروها را برای شما تجویز کرد، لازم است که طبق تجویز پزشک رفتار کنید.

بعضی مواقع با وجود رعایت این نکات و عدم استفاده از داروهای رقیق کننده خون، خونریزی در ناحیه کاشت ابرو یا ناحیه اهدا کننده اتفاق می افتد. در چنین شرایطی لازم است که با استفاده از گاز استریل یا یک پارچه تمیز، روی قسمتی که دچار خونریزی شده است فشار دهیم و مدت ۵ دقیقه در همین حالت نگه داریم که خونریزی متوقف شود. در صورتی که با استفاده از این روش خونریزی متوقف نشد، بهتر است به پزشک مراجعه شود یا با کلینیکی که کاشت ابرو را برای شما انجام داده است، تماس بگیرید.

احتمال بروز خونریزی بعد از کاشت ابرو بسیار ضعیف است. معمولا  خونریزی بعد از کاشت ابرو در افراد مشاهده نمی شود.

سوزش و خارش

خارش از دیگر عوارض احتمالی کاشت ابرو است. بسیاری از افراد، در ناحیه کاشت و اهدا کننده بعد از کاشت ابرو، دچار خارش می شوند. البته خارش در ناحیه کاشت ابرو از اولین نشانه های ترمیم زخم بعد از کاشت ابرو است. لازم است که از خاراندن و دست زدن به ناحیه ای که دچار خارش می شود، خودداری شود. در چنین شرایطی برای کاهش شدت خارش، استفاده از کمپرس های سرد، پد یا لمس ملایم استفاده کنید.

در صورتی که خارش ادامه پیدا کرد، لازم است که به پزشک مراجعه شود. در برخی مواقع لازم است که از داروهای آنتی هیستامین استفاده شود. به‌هرحال این عارضه نیز، چندان جدی نیست و به زودی برطرف می شود.

پوسته پوسته شدن ناحیه کاشت

یکی از دیگر عوارض احتمالی کاشت ابرو، پوسته پوسته شدن در ناحیه کاشت ابرو در اطراف فولیکول های موهای کاشته شده است که در برخی افراد بروز پیدا می کند. این پوسته ها پس از گذشت ۵ الی ۱۴ روز به طور خود به خودی برطرف می شود. برای اینکه این حالت زودتر برطرف شود و پوسته پوسته شدن این ناحیه متوقف شود، توصیه می شود که از ژل آلوئه ورا استفاده شود. پس از شستشوی روزانه، محل مورد نظر را با ژل آلوئه ورا آغشته کنید. باید از کندن پوسته ها پرهیز شود. کندن پوسته ها سبب تأخیر در ترمیم زخم می شود.

کبودی و تورم

تورم یکی دیگر از عوارض احتمالی کاشت ابرو است. برای جلوگیری از ایجاد تورم، به مدت ۵ ساعت بعد از کاشت ابرو از خم شدن بپرهیزید. در صورتی که نیاز به برداشتن یک شیء از روی زمین داشتید، بهتر است بنشینید و آن را بردارید. علاوه بر این کمپرس گرم نیز برای کاهش تورم در ناحیه کاشت ابرو مؤثر است. بنابراین بهتر است که چند ساعت اول بعد از کاشت ابرو از انجام حرکات شدید، خم شدن، تند راه رفتن و دویدن بپرهیزید و در صورتی که تورم در این نواحی مشاهده کردید، با استفاده از کمپرس آب گرم، آن را برطرف کنید.

نکته بسیار مهم این است که فردی که کاشت ابرو را انجام داده است، لازم است که مدت ۷ روز بعد از عمل کاشت از انجام هر گونه ورزشی خودداری کند. بعد از مدت ۷ روز، انجام ورزش های سبک مجاز است.  انجام سایر ورزش های پرتحرک نیز بعد از ۱۴ روز مانعی ندارد.

ورم بعد از کاشت ابرو

فولیکولیت یا التهاب فولیکول مو

در برخی مواقع،  بیمار در محل کاشت دچار فولیکولیت هایی می شود که شبیه آکنه یا جوش هستند. برای درمان این عارضه لازم است که پارچه های خیس و مرطوب را به مدت ۱۵ دقیقه روی محل التهاب قرار دهید. علاوه بر این هر روز ۳ مرتبه از پماد آنتی بیوتیک در محل استفاده کنید. پماد آنتی بیوتیک سبب کاهش التهاب می شود. فولیکولیت معمولا در بسیاری از افرادی که کاشت ابرو را انجام می دهند، مشاهده می شود و به راحتی نیز قابل درمان است.

ریزش موقت مو

یکی دیگر از عوارض احتمالی کاشت ابرو که در برخی بیماران مشاهده می شود، ریزش مو در ناحیه بالا و زیر خط بخیه است. این عارضه سبب نگرانی های زیادی در افراد می شود. افراد در چنین شرایطی فکر می کنند که تمام هزینه و وقتی که برای کاشت ابرو صرف کرده اند، هدر رفته است و کاشت ابرو را بی نتیجه تصور می کنند. در صورت مشاهده چنین عوارضی نگران نشوید، این عوارض موقتی هستند و پس از مدت زمان کوتاهی برطرف می شوند. معمولا بعد از گذشت ۳ الی ۴ ماه، شاهد رویش مجدد موها در این محل خواهید بود.

احساس درد

بدیهی است که کاشت ابرو نیز مانند هر جراحی دیگری، همراه با احساس درد است. برای کاهش درد، معمولا پزشک داروهای مسکن تجویز می کند. لازم است که داروهای مسکن طبق دستورالعمل پزشک استفاده شوند. علاوه بر این در صورتی که هنگام خواب دو بالش در زیر سر خود قرار دهید که سر کمی بلند شود یا یک حوله لوله شده را زیر گردن خود قرار دهید، درد در شما تسکین می یابد.

در صورت صلاحدید پزشک، استفاده از قرص تیلنول نیز برای تسکین درد قابل استفاده است. استفاده از قرص های خواب آور نیز به داشتن خوابی آرامی و بدون درد کمک می کند. لازم است که استفاده از قرص خواب آور نیز مانند هر داروی دیگری طبق نظر پزشک انجام شود.

عفونت

یکی از خطرات احتمالی بعد از کاشت ابرو، احتمال بروز عفونت است. برای جلوگیری از بروز عفونت، استفاده از آنتی بیوتیک ها الزامی است. معمولا به مدت ۳ روز بعد از جراحی و هر روز ۱ بار از آنتی بیوتیک استفاده می شود. البته شرایط افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. استفاده از هر گونه دارویی لازم است که با تشخیص و تجویز پزشک انجام شود. در رابطه با استفاده از آنتی بیوتیک ها نیز نظر پزشک مهم است. برای استفاده از آنتی بیوتیک، حتما طبق دستورالعمل پزشک رفتار کنید.

عفونت بعد از کاشت ابرو

رشد نامنظم و مداوم ابروها

یکی از مشکلاتی که بانوان بعد از کاشت ابرو با آن مواجه هستند، رشد سریع و مداوم ابروها است. ابروهای پیوند شده با سرعت بیشتری نسبت به ابروهای طبیعی فرد رشد می کنند؛ بنابراین فرد باید به طور مداوم ابروها را مرتب کند. در غیر این صورت ابروها ظاهری نامرتب پیدا می کنند. این موضوع برای برخی افراد ناراحت کننده است.

یکی از مشکلات و عوارض بعد از کاشت ابرو، رشد نامطلوب موهای کاشته شده است. این موضوع باعث دلسرد شدن فرد می شود. معمولا موها و گرافت هایی که برای کاشت ابرو انتخاب می شوند، از پشت گوش برداشته می شوند. جا به جایی موها و گرافت ها باعث می شود که قدرت رشد آن ها در محل ابروها کم شود؛ بنابراین در ماه های اول بعد از کاشت ابرو، نتیجه ای که مطلوب و مد نظر فرد است، حاصل نمی شود.

با توجه به این نکته، بهتر است که فرد مدت زمانی حدود ۶ الی ۹ ماه، صبر کند که روند رویش موها مشخص شود. در صورتی که بعد از گذشت این مدت زمان، رشد موها روند طبیعی و مناسبی نداشت، برای کاشت ابرو مجدد اقدام کرد. این امکان وجود دارد که در دفعات بعدی کاشت ابرو، نتیجه بهتری حاصل شود.

بی حسی در ناحیه اهدا کننده و کاشت

یکی دیگر از عوارض کاشت ابرو بی حسی در ناحیه اهدا کننده و ناحیه کاشت است. بی حسی از عوارض داروهای بی حسی موضعی است که به منظور کاهش درد استفاده می شوند. عوارض بی حسی معمولا چند روز پس از کاشت ابرو به طور کامل برطرف می شود و شرایط بیمار به حالت عادی بر می گردد. بنابراین بیماران در صورت بی حسی در ناحیه پشت گوش و ابروها، نگران این موضوع نباشند. معمولا بعد از چند روز و از بین رفتن اثرات داروهای بی حسی،  این عارضه به طور کامل برطرف می شود.

کاشت ابرو به روش جراحی

راهکارهای کاهش عوارض

رعایت برخی نکات سبب جلوگیری از بسیاری از عوارض بعد از کاشت ابرو می شوند. رعایت نکات زیر بعد از کاشت ابرو ضروری است:

  • برخی از داروهایی که بعد از کاشت ابرو استفاده می شوند، سبب افزایش اشتها می شوند. برای جلوگیری از عوارض پرخوری مراقب رژیم تغذیه ای خود باشید؛
  • برای ریزش پوسته های تشکیل شده روی ابروها، ۷ روز بعد از کاشت ابرو روی ابروها را به آرامی بسابید. زودتر از این زمان اقدام به تمیز کردن و ساییدن پوسته ها نکنید؛
  • بعد از گذشت ۱۴ روز از کاشت ابرو، ابروهای خود را به صورت عادی و معمول بشویید؛
  • شستشوی منطقه اهدا کننده حدود ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از کاشت ابرو امکان پذیر است. شستشو و رعایت مناطق اهدا کننده و منطقه کاشت ابرو در جلوگیری از بسیاری از بیماری ها مؤثر است؛
  • بعد از ۲۴ ساعت پس از جراحی نوار پانسمان روی محل کاشت توسط پزشک برداشته می شود. فرد باید از برداشتن خودسرانه نوار پانسمان خودداری کند. روز بعد از کاشت ابرو، فرد به کلینیک یا مطب پزشک مراجعه می کند و پزشک پانسمان را بر می دارد.
تاریخ انتشار : 1400-08-28
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • الهام جعفري
    1402-11-28

    سلام من امروز ٣ روز ميشه كاشت كردم خيلي رنگ ابروهام تيره شده نميدونم به حالت طبيعي بر ميگرده يا نه
    😓😓😓كلا موهاي سرم و ابروم بور هست ولي كاشتم تيره شده
    و احساس مي كنم پهن تر كاشت كردن
    ميتونيم اصلاح هم كنيم 😓

  • محبوبه سهرابی
    1402-05-08

    سلام من۱۵ ماه پیش کاشت زدم خیلی راضی هستم اما یک ماه پیش ابروی من مثل زنبور گزیدگی ورم کرد چند روز طول کشید که ورمش کم شد اما الان یک لک قهوه ای سفت از ان در بالای ابروی من باقی مانده که کمی درد مکنه امروز پیش متخصص پوست بودم که سفالکسین وپماد کلو بتازوا وقرص فنوکسوفنادین تجویز کردن وگفتن پس از اتمام دارو اگر مشکل داشتی به جایی که کاشت زدی مراجعه کن داین خیلی من رو نگران کرده

    • فهیمه.
      1402-11-29

      سلام دوست عزیز.من هم دقیقا از چندروز بعدکاشت متوجه چنین مشکلی در یکی ازابروهام شدم . والان سه ماه ونیم میگذره و فرقی نکرده.دیروز متوجه شدم انگار یک کیست پرازخون هست. شما مشکلت برطرف شده؟

  • ناشناس
    1401-07-01

    من ۶ماه پیش ابروهامو تا تو کردم قرینه نیستن میخواستم برای کاشت اقدام کنم به نظرتون قبلش ابروهامو ریمو کنم یا بعداز کاشت این کارو انجام بدم چون اصلا این مول ابرومو دوست ندارم

    • پارسا
      1401-07-01

      سلام و وقت بخیر

      امکان کاشت ابرو روی تاتو و تغییر حالت آن وجود دارد.
      ولی اگر برای پاک کردن تتو اصرار دارید بهتر است قبل از کاشت ابرو نسبت به ریموو تتو اقدام کنید.

  • لیلی
    1401-01-01

    سلام من الان سه هفته است که کاشت ابرو انجام دادم پشت سرم محل برداشت مو به شدت درد میکنه و بیحسه چقدر طول میکشه که درد و بی حسی از بین بره

  • بنیتا
    1400-11-05

    سلام وقت بخیر
    من حجم موهام خیلی کم شده و موهام نازک هم شدند ، آزمایش هم دادم مشکل نداشتم،
    بنظر شما چه کنم؟ راهی برای تقویت موهام ورویش دوباره هست؟ ممنون

  • کیان
    1400-09-23

    سلام من بیست روز پیش کاشت ابرو انجام دادم اما از هفته اول دیدم که وسط ابرو هام خالی شده. خانمی که کار کاشت رو برای من انجام دادن گفتند که حدود ۲۰ روز بعد از کاشت میتونن عمل ترمیم رو انجام بدن و تارها را به صورت دانه ای از پشت سر به فضاهای خالی ابرو منتقل کنند. خواستم بدونم که آیا این مورد درست هست و من میتونم با اطمینان خاطر اقدام کنم یا خیر؟ ممنون از پاسخگویی شما

  • Tahmineh
    1400-09-02

    سلام من یک هفتست که کاشت ابرو انجام دادم
    ابروهام پوست پوست شد داخلش من با دست به آرومی سعی کردم پوسته هارو بکنم
    همراه با پوسته ها 6/7 تا تار ابروهام هم ریخت
    البته ابروهای من پر تراکم
    ولی الان خیلی استرس گرفتم و نگرانم که ریشه ی ابروهام رو سست کرده باشم با خراشیدن سطح روی ابروهام برای کندن پوسته ها
    بنظر شما الان آسیب دیدن ریشه های کاشته شده ی ابروم
    تورو خدا جوابمو بدید خیلی استرس دارم و از کرده ی خودم پشیمونم ?

  • محمدحسن
    1400-04-24

    من ابر هام کم پشت و پهن هستن می خوام ببینم از خود موهای ابرو میشه برداشت و ابروکمی نازک کاشت؟؟؟؟؟؟

    • پارسا
      1400-04-24

      سلام و وقت بخیر

      خیر امکان برداشت از ناحیه ابرو نیست.

  • R. B
    1400-01-15

    سلام وقت بخیر. من کاشت انجام دادم دوماه پیش و الان دارم مزو انجام میدم. میخوام ببینم که اگه باردار باشم آیا میتونم مزو تراپی رو ادامه بدم و اینکه قطع کردم مزو تاثیری داره در روند رشدش. من حدود 60 تا 70 درصد ابروهای کاشته شده ام ریزش داشته

  • مهسا
    1399-12-26

    با سلام و خسته نباشيد
    من ٧سال پيش كاشت ابرو انجام دادم و انتخاب درستي نداشتم و پزشكم تازه كار بوده…اصلا كارشون اصولي نبود از ضخيم ترين قست موهاي سرم برداشت كردن و جهت كاشت رو اصلأ رعايت نكردن خيلي افسرده شدم ميشه بفرماييد بايد چيكار كنم؟راهي براي سوزوندنش هست؟

    • پارسا
      1399-12-28

      با سلام و وقت بخیر

      راهی برای نابود کردن آن ها وجود ندارد.
      در حاشیه ابروهای کاشته شده می توان با خواب استاندارد ‌کاشته شود که آنها تحت‌الشعاع قرار دهد.

  • آوین
    1399-12-16

    سلام و خسته نباشید
    من یک ماهه کاشت ابرو انجام دادم.حدود 50 درصد از ابروهای کاشت شده ریخته.
    و چند تا جوش چرکی هم در ابروهام بوجود اومده.
    میخواستم بپرسم این حجم از ریزش طبیعی هست؟؟

    • پارسا
      1399-12-26

      با سلام و وقت بخیر

      بله طبیعی است.

  • پری
    1399-11-11

    سلام وقت بخیر من یک سال هستش که کاشت ابرو انجام دادم ولی واسه اینکه سیخ سیخی وانسه مدام برس ابرو کشیدم داخل یکی از ابروهام خوبه مشکلی نداره اون یکی حالا یه خورده قسمت بالای ابروم رنگش تیره شده ایا این تیرگی دراثربرس کشیدنه خیلی نگرانم کرده لطفا راهنمایی بفرمایید

  • سحر
    1399-11-07

    سلام خسته نباشید من حدود ۱۵ روز هست ابرو کاشت کردم و کاشت کارم بعد از کشیدن بخیه سرم گفت می تونی به ابروهات دست بکشی من هم تقریبا دو روز هست که خیلی آروم به ابرو هام جهت خواب دادن دست به ابروم می کشم ولی احساس می کنم ریزش زیاد شده ،لطفا راهنمایی کنید،

    • پارسا
      1399-12-28

      با سلام و وقت بخیر

      ریزش بعد از کاشت ابرو طبیعی است نگران نباشید.

  • زینب
    1399-10-16

    سلام امروز ابرو کاشتم ولی خونریزی از ناحیه ابرو دارم چه کنم؟

    • پارسا
      1399-12-28

      با سلام و وقت بخیر

      هر ۵ دقیقه یکبار از کمپرس سرد استفاده کنید.

  • هدیه
    1399-10-15

    سلام میخواستم بدونم فعالیت ورزشی تا چه مدت بعد از عمل کاشت ابرو امکان پذیر هست؟

    • پارسا
      1399-12-26

      با سلام و وقت بخیر

      بین ۳۰ تا ۴۵ روز بعد فعالیت های سنگین ورزشی رو هم میتونین آغاز کنین.

  • مرجان
    1399-10-11

    سلام روز بخیر ، من حدود ۱۲ روز هست کاشت انجام دادم ولی ابروهام رو هواست آیا این توی این زملن طبیعی هست ؟ و اینکه میخوام از الان یه راهکاری بهم بدین که ابروهام خواب داشته باشه

    • پارسا
      1399-10-15

      با سلام و وقت بخیر

      ابروها را در جهت خواب آنها به آرامی ماساژ دهید.

  • ۲۰۰۱
    1399-10-10

    سلام، من ابروها ی کم پشتی دارم و میخواستم که کاشت انجام بدم … ولی موارد زیادی رو دیدم که ابروشون بلافاصله بعد از جراحی ، خوش فرم بوده ولی بعد از یکسال ، مسواکی شده …
    میشه من رو به تعدادی از کسانی که تو کلینیک شما ، کاشت ابرو انجام دادن ، ارتباط بدین ، میخوام بدونم که نتایجی کار بعد از یکسال هم ، راضی کننده هست یا نه…چون جدا مبلغ قابل توجهی باید هزینه بشه ، شما تضمین کتبی برای سیخ سیخ نشدن ابرو کاشته شده میدین،؟

    • پارسا
      1399-12-26

      با سلام و وقت بخیر

      داخل پیج اینستاگرام نیتونین نمونه های کامل هر روز کاشت ابروی مارو مشاهده کنین : whdc.ir

  • سجاد
    1399-09-18

    سلام وقت بخیر
    همسر بنده چند روز میشه ابرو کاشتن
    و الان پشیمون شدن
    چه راهی داره که از رشد موها جلو گیری کنیم؟!
    یعنی کلا قصد داریم مویی رشد نکنه

    • پارسا
      1399-09-18

      با سلام و وقت بخیر

      با پزشک خود مشورت کنید.

    • پویا
      1399-09-22

      سلام ، اگر مدل ابرویی که مد نظرمون هست ، کاشته نشود چه باید کرد ؟ تا چند روز دکتر زمان داره که درستش کنه ؟

      • پارسا
        1399-12-28

        با سلام و وقت بخیر

        این مورد باید حتما بصورت حضوری ویزیت شده و راهکار ارايه گردد.

  • جعفری
    1399-09-17

    سلام بنده ۸۰ درصد موهای سرم سفیده برای کاشت اقدام کردم ولی گفتن ابروی مشکی باریک در میاد ایا موهای سفیدرو نمیشه کاشت پس نمیزنه ویا زشت نمیشه

    • پارسا
      1399-09-18

      با سلام و وقت بخیر

      موی سفید هم امکان کاشت دارد. بعد از ماه ششم هم اگر باز سفید رشد کردند می تونین براحتی با رنگ کردن ابروهای خود ظاهر آنها را تغییر دهید.

  • لیلی دانش
    1399-09-05

    سلام وقت بخیر .سوالی داشتم ممنون میشم راهنماییم بفرمایید /من حدود 3 سال پیش کاشت ابرو انجام دادم و خیلی راضی بودم ولی اخیر ا تاج یه ابرو کاملا خالی شده و زننده است /میشه لطفا بفرمایید به غیر از کاشت روش دیگری هست برای رویش مججد موها ؟ با چی میتونم تقویت کنم ؟اصلا امکان رویش مجدد موهای ریخته شده ابرو از طریق کاشت امکان داره؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • ناشناس
      1400-11-27

      سلام میشه اسم جایی روکه انجام دادید روبگید؟

    • ناشناس
      1400-12-07

      سلام ممکنه بگین کجا کاشت انجام دادین؟

  • شیما
    1399-08-05

    سلام من ۴ماه پیش کاشت ابرو انجام دادم خیلی راضی ام خواب ابروهامم خوبه فقط اینکه اولش از بس خارش داشت ابروهام میخاروندمش یه سریش همون اوایلش ریخت حالا دوماه دیگه میخام برم واسه ترمیم یعنی یه دور دیگه کاشت انجام بدم ک رایگانم هست ترمیمش فقط پول سوزناشو میگیرن ولی باز الآنشم ابروهام خیلیییی بهتر از قبلم هست و راضی ام

    • آرشیدا
      1399-09-22

      سلام وقتتون بخیر
      میشه لطفا بگید شما کجا رفتید کاشتید ؟

    • سميرا قادري
      1401-01-18

      شيما عزيزم شما كجا كاشت انجام دادين ؟

    • Hasti
      1401-02-06

      عزیزم شما ترمیم کردی؟سختیش مثه اول بود ؟میگی چقد از سرتو بریدن منم نیاز ب کاشت پجدد دارم ولی جونم نمیکشه?

  • زهرا بجانی
    1399-07-15

    سلام خسته نباشید ببخشید
    من میخواستم کاشت ابرو انجام بدم ولی موهای ابرو هام نامرتبه یعنی برنداشتم میخواستم بدونم چ روشی مناسب کاشت این نوع ابرو هستش

    • پارسا
      1399-08-30

      با سلام و وقت بخیر

      مدل ابروی قبلی شما تاثیری در انتخاب روش کاشت ابرو ندارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ از طریق واتس اپ در ارتباط باشید.

  • آتنا
    1399-06-24

    سلام خسته نباشید
    خانمای شیرده امکان کاشت ابرو دارند؟
    عوارضی برای کودک یا مادر به همراه داره؟

    • پارسا
      1399-06-24

      عرض ادب و احترام

      بله امکان کاشت ابرو دارید. مشکلی نیست و عوارضی ندارد.

  • Eliii
    1399-05-23

    سلام وقتتون بخير،، من دوبار کاشت ابرو انجام دادم ولی متاسفانه خیلی از قسمتای ابرو خالی،، برای پرشدن جاهای خالی کرم یا روشی هست که استفاده کنم ممنون

    • پارسا
      1399-09-01

      با سلام و وقت بخیر

      منظورتون ترمیم بوسیله کاشت ابرو می باشد یا روش های متداول پر کردن ابروها ؟

  • Tah
    1399-05-10

    من سه ساله کاشتم هیچ راضی نیستم فقط لطف کنین بگویین برای اینکه ازشراین خلاص شم چه کنم

    • پارسا
      1399-05-11

      با سلام و وقت بخیر

      دلیل عدم رضایت شما از کاشت مو خود چیست ؟ بهترین راهکار ترمیم هست.

  • وکیلی
    1399-05-08

    سلام من یه ماه کاشت ابرو کردم آبروم خیلی ریزش داده دکترم برام خیلی دارو نوشته کپسول هیرویت تونیک ۱و۲شامپو سریتا یه قطره بعد حمام سرم مژه سریتا قرص ضد التهاب آیا اینا ضروری استفاده کنم

    • پارسا
      1399-05-08

      با سلام و وقت بخیر

      بله استفاده از داروهای ضروری است. ریزش ابرو بعد از کاشت طبیعی است.

  • هانا
    1399-04-28

    سلام وقت بخیر, من ابروهام خیلی کم پشته و واقعا نیازه که کاشت انجام بدم ولی از تنها چیزی که میترسم همین سیخ سیخ شدنشه, ظاهرا اول کاشت همه چیز عادیه ولی بعد یه سال اینا که جا میوفته موها سیخ سیخی در میآن. آیا همه ابروها اینجوری میشن؟ و اصلا دلیلش چیه؟ یا بسته به چیز خاصی داره؟
    متاسفانه کلینیک هارو هم که دنبال میکنم هیچ کدوم عکس بعد یه سال ندارن. و این شک منو به یقین تبدیل میکنه. ممنون میشم جوابمو بدین

    • پارسا
      1399-04-29

      با سلام و وقت بخیر

      اگر تکنسین کاشت ابروی شما ماهر باشد و خواب ابرو را بدرستی انجام دهد این مشکل بوجود نمی آید.

  • M
    1398-10-13

    من ۳ هفته پیش کاشت ابرو انجام دادم از هفته دوم از روز دهم به بعد حدودا ریزش داشتم تقریبا نیمی از ابروی کاشت شده ریزش داشته و خارش شدیدی هم داشتم میخواستم ببینم طبیعیه این حجم ریزش؟

    • پارسا
      1398-12-15

      عرض ادب و احترام

      این مقدار ریزش زیادتر از حد طبیعی است. حتما به پزشک ناظر آن مراجعه کنید.

    • مرجان حیدری
      1401-06-18

      سلام من یکسال پیش کاشت ابرو داشتم . الان خیلی جای کاشت زخیم و حالت جوش قرمز هست بیشتر در قسمت تاج ابرو هام . آیا راهکاری دارید ؟ در ضمن من ایران نیستم و دز امریکا زندگی میکنم .

  • مریم
    1398-09-23

    سلام. من ۱۰ ماه هست ابروهامو کاشتم اما هنوز کامل در نیومده و حای خالی داره علاوه بر ابن خوابش نامرتب و سیخ سیخ هست موقعه کاشت از پشت سرم توسط یک برش بزرگ نمونه برداشتن که من مدتها درد داشتم من میخوام ترمیم کنم بدون برش چه روشی مناسب هست و ایا امکان درست شدن ابروهام هست

    • پارسا
      1398-09-23

      با سلام و عرض ادب

      بهترین روش کاشت ابرو همان روش FUT می باشد و برای تکرار هم بهتر است از همان روش استفاده کنید اما میتوان به روش FIT یا SUT هم اگر ابرو کار شما ماهر باشد خواب ابروی خوب و مدنظر شما هم ایجاد شود. برای دریافت وقت مشاوره با شماره های ۰۲۱۵۴۵۰۴ یا ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ کلینیک پارسا تماس حاصل فرمایید.

      پیروز باشید

    • فاطمه
      1399-03-10

      برش از پشت سر چجوری برمیدارن؟
      میاین تلگرام توضیح بدین ممنون میشم ایدی بزارید

      • پارسا
        1399-03-10

        عرض ادب و احترام

        با این شماره از طریق واتس اپ یا تلگرام در تماس باشید : ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳

  • مریم
    1398-09-17

    سلام من دوماه کاشت ابروانجام دادم ولی ازهمون هفته اول تورم وجوشهای ابکی وگوشت اضافه اورده انتی بیوتیک دادن ولی فایده نداشته سوزش وخارش عجیبی داره نمیدونم چکارکنم خیلی اذیتم

    • پارسا
      1398-09-23

      عرض ادب و احترام

      امکان کلویید است که در این صورت تزریق تریامسینولون و لیزر pdl را می‌توان استفاده کرد.

      پیروز باشید

    • زهرا
      1400-11-16

      سلام من ۱۱روزه کاشت ابرو انجام دادم از هفته دوم ابروهام از سمت تاج ابرو سیخ سیخ شدن. با مشاورم تماس گرفتم گفتن طبیعیه ‌میخواستم بدون ک آیا این مورد طبیعی هستش و باید چکار کنم؟

  • رز طلایی
    1398-02-29

    سلام و وقت بخیر.
    من به تازگی کاشت ابرو انجام دادم به روش پانچ ولی همش ریخته. هی تند تند هم رشد میکنه باید کوتاه کنم. میخوام به روش BHT کاشت انجام بدم باز که نخوام هی کوتاه کنم رشدش کم باشه. ریزش هم نکنه.
    امکانش هست ؟

    • Masi
      1399-03-09

      سلام روز بخیر
      من سه هفته است که ابرو کاشتم و هنوز وقتی چرب میکنم خارش شدیدی داره طوری که با شامپو clear میشورم تا کمی خنک شه ،، مشکل بزرگ بعدیم که قبلا به خاطر همین قبلا از ابروکاشتن اجتناب میکردم اینه که ابروهام اصلا خواب نداره و کلا رو هوا درمیاد
      مخصوصا در قسمت تاج ?
      چیکار باید بکنم ؟؟

      • پارسا
        1399-03-13

        با سلام و وقت بخیر

        مرتب باید در جهت خواب با یک پماد ماساژ دهید وگرنه کاملا مسواکی می شود.

        • Fariba
          1400-05-30

          سلام من حدود یک ماهه کاشت ابرو انجام دادم اما جدیدا جوش های سر سفید تو ابروهم میزنه واز محلول کلیندامایسین استفاده میکنم ایا آسیب نمیزنه به رویش مجدد
          واینکع از چه روغن ویا پمادی برای مایاژ که تو خواب باشه هست

    • زهره
      1399-04-12

      سلام ببخشيد من يه سوال داشتم حدود ١٠ ماه پيش ابرو كاشتم بعد از دو هفته به شدت ريخت و خارش شديدي داشت الان ابروهام خيلي كم دراومده ولي چون زيرش تتو داشتم زياد به چشم نمياد ميخواستم ببينم ميتونم تتو رو ليزر كنم كه ابروهام طبيعي بشه يا نه ممنون ميشم جواب بدين

      • پارسا
        1399-09-01

        با سلام و وقت بخیر

        لیزر کردن تاتو قبل از کاشت ابرو باید انجام میشد.
        الان دیگه بهتره که لیزر نکنید چراکه به ابروهای کاشته شده آسیبی می رسد.

        • Fariba
          1400-05-30

          جوش زدن داخل ابرویی که کاشته شده طبیعی است بعد یک ماه در حد دو سه تا

    • غزال
      1399-08-29

      سلام ،من اصلا ابرو ندارم ،بعدازازداوجم متاسفانه به مرور زمان بیش ازحد کم پشت شد ،بعدازیه مدت ابروهامو سایه زدم ولی الان خیلی کم رنگ شده ،میخوام بدونم با شرایطی که الان دارم میتونم ابرو بکارم ،منظورم سایه ای هستش که زدم ،ولی گفتم که کم رنگ شده ،و واقعا خسته شدم ،ممنونم اگه جواب من رو بدین ،واینکه هزینه کاشت ابرو به چه صورت هست

      • پارسا
        1399-08-29

        عرض ادب و احترام

        بله مشکلی نیست میتونین اقدام به کاشت ابرو کنید. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره با شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ از طریق واتس اپ در ارتباط باشید یا با شماره ۲۲۱۲۲۸۲۲ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

+مشاهده بیشتر