ریزش مو بعد از کاشت مو | علل، جلوگیری و راهکارهای تقویت مو

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : توصیه‌های کاشت مو

ریزش مو بعد از کاشت مو یکی از موضوعاتی است که نگرانی هایی در مورد آن وجود دارد و بسیاری در این باره سوالات زیادی در ذهنشان وجود دارد. با مطالعه این مطلب ما به شما در مورد این مسئله اطلاعات کاملی را ارائه خواهیم کرد.

علت ریزش مو بعد از کاشت مو

همانطور که گفته شد بعد از انجام عمل کاشت مو شما با عوارضی مواجه خواهید شد که باتوجه به اینکه یک عمل جراحی پیوند روی سر شما انجام شده این موارد تماما طبیعی هستند و نیازی به نگرانی در مورد آن ها وجود ندارد و تمام این عوارض رفع خواهند شد.

موهای تازه کاشته شده از ابتدا یعنی روز اول که پانسمان سر شما باز می شود شروع به رشد خواهند کرد و این رشد که حدود 1 الی 2 میلیمتر می باشد تا حدود روز بیستم ادامه خواهد داشت.

نکته بسیار مهم : اکثر موهایی که بعد از هفته اول کاشت مو دچار ریزش می شوند فقط ساقه مو می باشند. فولیکول های مو در زیر پوست توسط بافت پوست محکم شده و احتمال ریزش مو همراه ریشه بسیار کم می شود. فولیکول های مو در زیر پوست توسط پوست عروق جمع می شوند و 4-5 روز بعد از عمل بی خطر هستند. عمیق ترین قسمت ساقه مو از شکل فولیکول های آنها تقلید کرده و مانند یک نقطه است. به همین دلیل است که مردم آن را برای یک فولیکول اشتباه می گیرند. واقعیت این است که با شروع ریختن 4-5 روز پس از عمل ، ریشه مو (فولیکول) ایمن باقی می ماند.

  • هفته اول بعد از کاشت مو : رشد موقت موهای پیوند شده.
  • ماه اول بعد از کاشت مو : رشد متوقف می شود و ساقه های مو شروع به ریزش می کنند. در طول ماه اول ، تقریباً همه موهای پیوند شده ، که تحت تأثیر جابجایی آسیب دیده اند ، همانطور که انتظار می رود از بین می روند (“از دست دادن شوک”).

بعد از 20 الی 40 روز پس از عمل کاشت مو با هرکدام از روش های مختلف کاشت مو، موهای کاشته شده بطور میانگین از 80 تا 100 درصد شروع به ریزش می کنند که در این میان ممکن است استثنا وجود داشته باشد که 40 تا 60 درصد موهای کاشته شده بدون ریزش به رشد خود ادامه می دهند. اما 97 درصد کسانی که عمل کاشت مو را انجام داده اند با این ریزش مواجه شده اند.

پس از این ریزش، موها به مدت تقریبا 3 ماه به حالت خواب رفته و بعد از ماه چهارم رشد طبیعی موهای کاشته شده آغاز می شود. موهای کاشته شده بعد از حدود 8 الی 9 ماه به چرخه رشد طبیعی خود رسیده اند. موهای جدید شما ضخامت بیشتری نسبت به موهای همجنس دیگر خود دارند که این باعث پوشش بهتر نواحی کم پشت می شود. در این حین قسمت دهنده مو یا همان کاشت مو نیز بهبود می یابد و حالا شما می توانید دیگر موهای خود را کوتاه و یا اصلاح کنید.

در سال اول کاشت مو موهای شما ممکن است به علت زخم هایی که در ناحیه کاشت شده وجود دارد بصورت کمی فر و پیچ خورده باشند که با بهبود کامل این مسئله نیز برطرف خواهد شد. پس از این دیگر موهای شما ظاهری کاملا طبیعی را خواهند داشت و شما پس از مدت ها از ظاهر خود راضی خواهید بود.

پس بیان مجدد این مسئله که ریزش موها بعد از کاشت مو طبیعی می باشد و نگرانی شما در مورد آن بی مورد می باشد، می تواند شما را امیدوار کند برای داشتن موهایی پرپشت و طبیعی که همیشه باعث زیبایی ظاهرتان خواهند بود.

گرافت جدا شده

توصیه های مهم

  • سن مناسب برای کاشت مو در آقایان بالای 30 سال است، قبل از 30 سالگی سطح هورمون ها در بدن متغیر است به عنوان مثال میزان ترشح بسیاری از هورمون ها در یک فرد 24 ساله با فرد 27 ساله با آنکه صرفا 3 سال اختلاف سنی دارند متفاوت است به همین دلیل در سال های جوانی شاهد تغییرات عقلانی و جسمانی متعددی در افراد می باشیم. اما بعد از 30 سالگی سطح هورمون ها به یک ثبات نسبی می رسد و به ندرت شاهد تغییرات ناگهانی خواهیم بود و این مسئله از شانس ریزش مجدد موها می کاهد.
  • با نظر پزشک متخصص از 2 ماه قبل از کاشت و تا 6 ماه بعد از آن دوز مناسب از ویتامین های D، E، B5، B12 و بیوتین مصرف نمایید.
  • بعد از دوره نقاهت و رویش موها هر سال یک دوره 3 ماهه از محلول های تقویت کننده مو زیر نظر پزشک استفاده کنید. محلول های مناسب عبارتند از : ماینوکسیدیل 2 درصد، آمینکسیل، محلول های حاوی کافئین، آرژنین و ریشه جینسنگ. 
  • به تغذیه خود اهمیت دهید و از مصرف چربی های اشباع شده مانند انواع سس، خامه و غذاهای سرخ کردنی خودداری کنید یکی از علل دخیل در ریزش موها که اکثرا به آن توجه کافی نمی شود کلسترول بالا است. روغن زیتون، نارگیل و سایر روغن های مفید را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. همچنین هفته ای 2 الی 3 وعده ماهی مصرف نمایید و یا از مکمل های امگا 3 استفاده کنید، 2 الی 3 کپسول امگا 3 در هفته تامین کننده نیاز بدن به اسیدهای چرب غیر اشباع می باشد.
  • از ژل، تافت و سایر حالت دهنده ها و سشوار تا جای ممکن استفاده نکنید.
  • هنگام استحمام از آب ولرم مایل به سرد برای شستن سر و موهایتان استفاده کنید، آب گرم باعث کشش پوست و باز شدن منافذ آن شده و شانس ریزش مو را افزایش می دهد.
  • آقایان از شامپوهای حاوی کافئین مانند Alpecin C1 و خانم ها از شامپوهای حاوی عصاره طبیعی نعنا استفاده کنند، کافئین باعث افزایش طول عمر ریشه موها و نعنا باعث کاهش استرس پوستی و بهبود جریان خون می گردد.
  • در صورتی که دچار خارش سر می باشید از شامپوهای حاوی گیاه آلوئه ورا استفاده کنید و از خاراندن سر خود خودداری نمایید.

جلوگیری از ریزش با تقویت موها

اگر می خواهید بعد از کاشت مو و انتقال تارهای مو، از اتفاقاتی نظیر ریزش غیر طبیعی موها جلوگیری کنید، می توانید از سه روش زیر برای تقویت موهایتان کمک بگیرید:

مزوتراپی مو

یکی از جدیدترین روش های درمانی برای قطع ریزش مو، مزوتراپی مو است، که تارهای مو را برای رشد مجدد تحریک می کند. در روش مزوتراپی، مواد تقویتی مفید برای تارهای مو به پوست سر تزریق می شود. با این روش، انواع ویتامین های مفید برای مو، فاکتورهای موثر در رشد مو، هورمون ها، آنزیم ها، مواد دارویی، عصاره های گیاهی و روغن های طبیعی به لایه میانی پوست سر تزریق می شوند.

از آنجایی که پیاز مو در لایه میانی یا دِرم قرار دارد، با تزریق این مواد تقویتی، پیاز مو به خوبی تغذیه شده و شاهد بهبود کیفیت تارهای مو و رشد مجدد موها خواهیم بود. همانطور که با تغذیه خوب پوست و آبرسانی منظم پوست شاهد شادابی و زیبایی پوست خود خواهیم بود، با مزوتراپی می توانیم مواد موردنیاز برای رشد موها را به ریشه مو برسانیم و موهایی ضخیم و سالم داشته باشیم.

مزوتراپی مو

کربوکسی تراپی

یکی از روشهای درمانی عالی برای ترمیم مو و تحریک رشد تارهای مو، کربوکسی تراپی است. در کربوکسی تراپی، گاز دی اکسید کربن به لایه های زیرین پوست سر تزریق می شود. این کار باعث بهبود اکسیژن رسانی به پوست سر می شود و گردش خون زیر پوست سر را بیشتر می کند.

بنابراین با این روش و رسیدن اکسیژن کافی به پوست سر، شاهد رویش مجدد موهای خود خواهیم بود و مشاهده می کنیم که سنتز پروتئین و کلاژن در اطراف فولیکول مو بهتر انجام می شود. این روش مستقیما روی قطع مشکل ریزش مو و تقویت موها تاثیر می گذارد.

پلاسما درمانی (PRP)

پی آر پی مخفف پلاسمای غنی از پلاکت است. پلاسما، قسمت مایع خون است که از آب و پروتئین ساخته شده است. پلاسمای غنی از پلاکت تاثیر زیادی روی بهبود زخم ها و جراحت ها دارد و می تواند به ترمیم و رشد سلولهای بدن کمک کند. زمانی که PRP به پوست سر تزریق می شود، فاکتورهای رشد مو فعال می شوند و این موضوع به رشد سلولهای مو و ترمیم موها کمک می کند.

یکی از بهترین روش های تقویت موها بعد از کاشت، استفاده از پی آر پی می باشد. با تزریق پی آر پی بعد از کاشت مو، میزان ریزش موهای شما کمتر می شود و در کنار این موضوع، شاهد پرتراکم شدن موها نیز خواهید بود.

تاریخ انتشار : 1401-04-01
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • آزاد معروفی
    1402-12-12

    سلام وقت بخیر تقریبا حدود ۲۱روزه کاشت انجام دادم ولی موهای بغل سرم که براداشت کردن بعضی جاهاش مواصلا درنیومده حالت کچلی هست مشکل چیه چیکارکنم

  • جواد
    1402-12-10

    من۷۰ روز کاشت انجام دادم ولی اصلا الائمی از رشد مجدد نمیبینم.ایا این نقاهت ادامه داره هنوز باید صبر کنم؟

    • دکتر مینا شریفی
      1402-12-11

      سلام و وقت بخیر

      تا ماه ششم صبور باشید

  • علی پارسا
    1402-12-09

    سلام من کاشت مو در کلینیک سمر شیراز نرسیده به سه راه قدوسی که مدیریت این کلنیک را خانمی بداخلاق بنام جمشیدی بعهده داره انجام دادم .متأسفانه این کلنیک فاقد افراد متخصص و دکتر می باشد .تزریق سرم را آبدارچی افغانی انجام میده و کاشت مو را سرباز وظیفه های کارآموز انجام میدن .یک ساله که من در این کلنیک مو کاشتم مویی در نیومده که هیچ ،هزار و یک مریضی پوستی گرفتم .این کلنیک اصلا مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کند. توصیه من به دوستان ،اصلا به کلنیک سمر شیراز غیر بهداشتی برای کاشت مو مراجعه نکنید.

  • امیر
    1402-10-19

    باسلام،من نزدیک به ۴۵ روزه که کاشت مو انجام دادم ولی هنوز تمام موهای کاشته شده نریختن که بعدا دوباره رویش داشته باشن،میخواستم بدونم این بعدا مشکلی ایجاد میکنه برام،خیلی از این موضوع نگرانم.باتشکر

    • دکتر مینا شریفی
      1402-10-30

      سلام و وقت بخیر

      خیر مشکلی نیست نگران نباشید.

  • امیر
    1401-11-19

    سلام
    من 9 ماه پیش کاست مو انجام دادم دکترم نیست سوالی داشتم موها ی من کاملا پر پشت نشده بعضی متوجه کاشت مو نمی شوند میزو تراپی 4یا 5جلسه انجام دادم و امپو ل ها را زدم از شامپو بچه استفاده میکنم هنوز زیر دوش اب سرم را نشستم رعایت کامل قرص هر ویت هم استفاده میکنم البته دکترم قبلا گفته بودم 8ماه تا 12 ماه در میاد الان ناز ک هست و کلا در نیومده خواهش میکنم پاسخ دهید ایا امیدی هست یا نها یا prpکمک میکنه که موهام ضخیمتر بشه و کلا در بیاد بخصوص جلوی مو هایم . راه حل شما چیست ؟

  • علیرضا
    1401-09-24

    سلام ممنون از پاسخگویی شما،ببخشید من ۴ماه و ۲۰ روزه که کاشت کردم،موهایی که در اومده نصفشون رشد کردن ولی نصفشون فقط جوونه زدن اصن رشد نکردن یعنی الان یک ماهه همونطوری به صورت تیغ تیغی موندن و رشد نکردن؟طبیعی هستش؟

    • دکتر شریفی
      1401-09-25

      سلام و وقت بخیر

      بله طبیعی است نگران نباشید.

  • پرویز
    1401-08-22

    سلام سه ماه کاشت مو انجام دادم بعد از سه هفته موهام شروع به ریزش کرد اول از ساقه بود ولی الان یک ماه موهای کاشته شده که میریزن تهشون سفیده انگار از ریشه میریزن خیلی نگرانم

    • دکتر شریفی
      1401-08-22

      سلام و وقت بخیر

      نگران نباشید مشکلی نیست.

  • پرویز
    1401-08-22

    سلام من سه ماه کاشت انجام دادم بعد از سه هفته موهام شروع به ریزش کردن اول از ساقه بود ولی الان یک ماه موهای کاشته شده که میریزن تهشون سفیده انگار از ریشه میریزن خیلی نگرانم

  • ماهان
    1401-05-11

    سلام . شش ماه پیش کاشتم. 60 درصد از تراکم رضایت دارم. دوستان تجربیاتتونو بگید. بعد از شش ماه چند درصد از کاشت و تراکمتون رضایت داشتید؟

    • علیرضا
      1401-09-16

      سلام وقتتون بخیر،، دوستان هرگزبه کلینیک تهران کاشت شهرک غرب مراجعه نکنید، یه مشت آدم کلاه بردارهستندکه حرفشون باعمل خیلی تناقض داره ومن ناراحتی اعصاب گرفتم آلمان هم زندگی میکنم دستم بجایی بندنیست

    • آرش
      1401-11-13

      کدوم کلینیک

  • Amir
    1401-04-14

    با سلام ووقت بخیر خدمت جناب دکتر
    من دقیقا 2 ماه پیش کاشت مو به روش FIT انجام دادم . و البته طی این 2 ماه مقالات شما رو میخوندم و دنبال میکردم. با توجه به این که الان موعد تزریق نوبت 4 واکسن کرونا (آسترازنکا) برای من شده ،بسیار لطف میکنید اگر راهنمایی کنید درخصوص این که آیا احتمال ریزش یا هرگونه آسیب احتملی برای موهای کاشته شده وجود دارد ؟ در سایت هایی دیدم که حتی بعضی از پزشک ها توصیه کرده بودند به تزریق واکسن قبل از عمل.

    با تشکر از بذل توجه شما و وقت و حوصله ای که بخرج میدید.
    امیر.

  • Sattar
    1401-04-10

    با سلام و خسته نباشید
    بنده 3سال پیش کاشت انجام دادم، خیلی موهام پشت بودن ولی الان چند وقتی هست که موهای کاشته شده کم پشت شدن. میشه لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • ناشناس
      1401-06-19

      سلام دقیقا بنده هم همین مشکل رو دارم الان

    • بهرام
      1401-09-04

      مزوترابی انجام بدید

  • ناشناس
    1401-04-10

    سلام. خسته نباشید بنده 3سال پیش کاشت انجام دادن سال اول و دوم عالی پرتراکم بودن ولی الان موهای کاشته شده کم پشت شدن. میشه راهنمایی بفرمایید

    • صابت
      1402-06-17

      جناب میشه بدونم چیکار کردید منم همین مشکل رو دارم درمان شده مشکلتون؟

  • داریوش فردی
    1401-04-04

    سلام بنده پوزش میخوام الان هفت ماهه کاشت انجام دادم دو بار پی ار پی زدم یک بار مزوتراپی انجام دادم آمپول بیوتین و بپاتین ده بار زدم همه چیزو مراعات کردم هرویید و زینک پلاس مصرف میکنم ولی نمیدونم چرا بد جوری دچار ریزش شده ممنون میشم علتش را بگین یا راهنماییم کنین تشکر

    • امین ن
      1401-04-28

      سلام دقیقا منم همین کار ها رو کردم از ماه 5م شروع به ریزش کرده الان هم بعد از 12 ماه همچنان ادامه داره

    • ناشناس
      1401-07-23

      سلام ی آزمایش تیروید بده

    • حسام صادری فر
      1401-11-27

      علت مصرف زینک هستش هیر ویت خودش زینک داره مصرف زینک اضافه باعث ریزش مو میشه

    • امین صالحی
      1402-06-16

      منم این این حالت لطفا میشه بگید چیکار کردیپ

  • ناشناس
    1401-03-29

    سلام و خسته باشی خدمت شمابزرگ واران.بنده حدودا 6ماه پیش کاشت انجام دادم.بعد از کاشت مو هام ریزش نداشت و بدون ریزش بلند شد.ولی الان حدود 2هفته هست روی سرم دست میکشم مخصوصا زمانی که خیس هست یا اسپری مو میزنم چند تار مو به کف دستم میچسبه.مبشه خواهشن بگید باید چیکار بکنم.اسپری لامنین حاوی ماینوکسیدیل وکافیین میزنم قرص درموبلا استفاده میکردم الان 1هفته هست هیرویت شروع کردم.سپاس

    • امیر حسین
      1401-11-13

      اصلا نه اسپری بزن نا ژل بزن نه سشوار

  • محسن بهشتی
    1401-03-27

    سلام
    ببخشید م نقبل از کاشت مقداری تا حدودی مو داشتم هرچند که نازک بود حتی حالت میدادم برای پر شدن موهام رفتم کاشت انجام دادم الان حدود یک ماه میگذره علاوه بر موهای کاشت شده موهای قبلیم هم یا ریزش میکنن یا در نمیان مشکل چیه آیا همراه موهای کاشت شده بازمی‌گردد یا آسیب دیدن و در نمیان
    با تشکر از دکتر

    • امین
      1401-07-20

      این سوال من هم هست

    • ناشناس
      1401-09-09

      درود بعلت شوکی که به موهای ناحیه کاشت شده وارد میشه احتمال ریزش موهای قبلیتون هست شما اگه مکمل و داروهای که پزشکتون بهتون معرفی کرده استفاده کنین درست میشه ولی پی ار پی رو هم فراموش نکنین از ماه چهارم به بعد

  • علی مرتضی
    1401-03-24

    با سلام و احترام
    بعد از یک هفته موهای کاشت شده بنده به دو صورت ریزش داشت که صورت دوم برای بنده نگران کننده بود
    صورت اول_ دقیقا نشابه تصویری که شما در این مرقومه بارگذاری فرمودید یعنی به همراه دلمه های زرد مایل قهوه ای رنگ
    صورت دوم_ به همراه دلمه یا پوسته های سفید رنگ در قسمت تحتانی که مو در این قسمت به حالت تیک یا حرف v انگلیسی بود
    آیا صورت دوم ریزس بنده خطرناک است؟!

  • منصوررحمانی
    1401-03-23

    خسته نباشیدمن دوماه هست کاشت مو کردم اسلن مو هام نریخته خیلی ها بعدازکاشت مو از هفته دوم تمام موهای که کاشتن میریزنداماموهام اسلن نریختن نگران شدم آیا مشکلی نباشه ممنون میشم جواب بدید

  • علی
    1401-03-20

    سلام وقت بخیر . من شیش ماه کاشت انجام دادم . رشد موهام خوب بوده . اما موهام الان هم ریزش داره . و نگرانم کرده آیا این ریزش طبیعی ؟ تا ماه چندم طبیعی و چه تعداد طبیعی

    • ناشناس
      1401-06-16

      سلام مو های من هم همینطور شده چکار باید کرد

  • محمدرضا
    1401-02-19

    با سلام
    از ماه دوم تا چهارم تمام موهای کاشته شدم ریزش کرد ( مشابه عکس تارهی موی ریخته سایت) و الان بعد شش ماه موهای با ضخامت خوب رشد کردن اما برخی از این مو های جدید دوباره درحال ریزش هستن و تهشون نقطه سفید رنگ
    چطور میشه از ظاهر مو تشخیص داد که فقط از ساقه ریزش داشته یا پیاز مو رنگ سفید ته مو چیه؟ آیا پیاز مو هست؟
    من

    • دکتر پوست و مو
      1401-07-02

      نه نگران نباشید برای نتیجه کاشت دکتر پوست و مو یک سال به بعد رو گفتن موهای تازه کاشته شده چهار بار میزیزن

  • کورش
    1401-02-17

    سلام وقتتون بخیر خواستم بدونم قرص های اشتها آور مثل سیپرو هپتادین برای افزایش وزن روی کاشت مو تاثیری داره آیا یا اصلا برای افزایش اشتها چی مناسبه که منافاتی با کاشت مو نداشته باشه؟؟؟

  • محمدی
    1401-02-07

    سلام تو رو خدا جواب سوال منو بدید خیلی نگرانم. من ۵ ماهه ک کاشت انجام دادم به دلیل وجود پوست روی قسمتی از محل کاشت، با نوک انگشت( نه با ناخن البته) اون قسمت رو هنگام شامپو کردن ماساژ دادم. بعد دیدم تار موی زیادی توی دستمه. آیا مشکلی ایجاد شده؟

  • سعید غلامی
    1401-02-01

    سلام و عرض ادب
    عذر میخام من از کاشتم ۷ماهه میگذره از ماه ۷ریزش دارم روزانه ۲۰تا ۳۰ محلول و شامپوهم استفاده میکنم هنوز حتی قرص هیرویت و فینایدم طبق تجویز دکتر روزانه مصرف دارم ولی بازم ریزش دارم خاستم بدونم
    ۱.ریزش از ماه ۶ببعد آیا طبیعیه بازم و اگه هست تا کی ادامه داره؟
    ۲.و آیا استرس طبیعی هم تو روند ریزش تاثیر داره ؟و اگه استرس باشه و کنترل شه آیا موهای ریخته شده برمیگرده و رشد مجدد داره ؟
    ۳.ایا میتونم مزوتراپی انجام بدم جهت جلوگیری از ریزش و تقویت فولیکول مو؟
    ممنونم میشم پاسخ بدین با تشکر

  • سعید
    1401-01-26

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من حدود ۳ ماه ونیم هست کاشت انجام دادم
    منتهی علاوه بر موهای کاشته شده موهای خودم هم شاید ۴۰ ۳۰ درصد نسبت ب قبل کاشت ریزش پیدا کرده بصورتی ک محل های کاشت ب شدت خالی شده و کم پشت شده
    ایا این طبیعی هستش و جبران میشه یا نه؟

    • دکتر شریفی
      1401-01-31

      سلام و وقت بخیر

      بله طبیعی است نگران نباشید.

  • حامدرضایی
    1401-01-21

    سلام وخسته نباشیدخدمت شما. ببخشیدگفتین تاروز دهم موقع شستشوماساژندیم من ۲۰روزکاشت مو جلوسرانجام دادم پزشکم گفتن ازروز هشتم کف شامپوبچه ۱۰دقیقه روی سربزارم و۳دقیقه آخرماساژخیلی ملایم بدم توی بروشوری هم که بمن دادن همین رونوشته بود.روز هشتم بعدازموندن کف شامپوبچه روی سر حدودچندثانیه خیلی ملایم ماساژ دادم چندتادونه مو همراه دلمه ریخت بدونه خونریزی ولی بخاطرنگرانیم دیگه ماساژندادم وتاالان هم موقع شستشوی سرفقط کف رومیزارم روی سرم و ماساژ اصلا نمیدم بخاطر نگرانیم. دلمه های سرم هنوز سرجاش هستن میشه راهنماییم کنین واینکه روز هشتم ماساژخیلی ملایم دادم چندثانیه مشکلی ایجادکرده؟تشکرازشما

    • احسان
      1401-02-21

      من بعد از ده روز حمام رفتم منتها پس از حمام پوست سرم به صورت پوسته پوسته شد و طاقت نیاوردم پوسته ها رو با نوک انگشتان کندم که داخل همشون مو بود حالا استرس گرفتم که همه موهای کاشته شده کنده شده.

  • نوید طاهرانپور
    1401-01-19

    با سلام من بعد یک ماه از کاشت مو کل موهای سرم را با یک ژیلت تیز تو حمام تراشیدم، آیا مشکلی ایجاد میکنه، هیچ خونریزی نداشتم.

    • دکتر شریفی
      1401-01-20

      سلام و وقت بخیر

      قطعا تراشیدن موها قبل از ماه ششم ایجاد مشکل میکنه. بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا بهتر و دقیق تر شمارو معاینه کند.

    • ناشناس
      1401-02-28

      مگه میشه یک ماه بعد کاشت موها رو زد

    • ناشناس
      1401-06-24

      مجبور بودی با ژیلت زدی این همه هزینه کردی

    • مهدی
      1401-06-25

      سلام من مو کاشتم ولی موهام با پیاز می‌ریزه یا بهتر بگم با کردی آخر مو ریزش داره میخواستم بدونم مشکلی نیست چون بیست و پنج روزه کاشت کردم

    • ناشناس
      1401-08-12

      ووووواااا

  • الیسا رحمانی
    1401-01-18

    با سلام و احترام
    اقای دکتر همسر من بعد ۲۵ روز از کاشت از ماینوکسیدل استفاده کرد و‌حساسیت شدید داشت ومحل کاشت بعد یکروز قرمز و‌مایع زرد رنگی ترشح کرد بعد سریع ۲آمپول آلرژیک‌و‌آنتی بیوتیک مصرف کرد و تا ۳روز رو به بهبودی شد حالا آیا به فولیکولها آ سیب میرسه؟(ممنون‌میشم‌ج‌بدین)

  • ناشناس
    1401-01-12

    سلام علیکم: تقریبآً دو ماه قبل کاشت مو انجام داده ام ولی هنوز هم چهل فایز از موهایم نریخته اند.
    میخواستم سبب آن را از شما بپرسم.

    • ایلیا
      1401-01-22

      سلام چند دفعه سوال پرسیدم متاسفانه جواب منو نمیدین
      عذرخواهم بنده حدودا دوماهه پیش تو مطب کاشت انجام دادم واسه نوبت دوم به روش fit
      بعد دوهفته از کاشت بانک موم شروع به ریزش کرد به حدی که دو سوومش ریخت وچهره بدی پیدا کرده لطفا میشه راهنمایی کنید به چه علتی میتونه باشه با توجه به این زیاد هم برداشت نشده
      و نهایتا چیکار کنم کلافم ممنون میشم جواب بدین

      • دکتر شریفی
        1401-01-22

        سلام و وقت بخیر

        دوست عزیز اول اینکه کاشت مو در مطب پزشک غیرقانونی است و توصیه نمی شود.
        دوم اینکه به دلیل اینکه ما از گذشته درمان، آزمایشات شما، نحوه کاشت و پروسه عمل اطلاع نداریم نمی تونیم تجویز مناسبی داشته باشیم. بهتر است با پزشک خود در تماس باشید.

  • آرمین
    1401-01-02

    سلام.13 ماه از کاشتم میگذره.موهای کاشته شده که در اومدن،نازک تر از موهای دیگم هستن.مشکل از چیه؟

    • دکتر شریفی
      1401-01-20

      سلام و وقت بخیر

      جای نگرانی ندارد به مرور مانند سایر موهای شما قوی و ضخیم تر خواهند شد.

    • محسن انصاری
      1401-03-20

      نزدیک ۲سال از کاشت موهام تو کلینکتون گذشت و هنوز موهام جاهای خالی داره اومدم مطبتون خلاصه با ۲تا حرف که منطقی نبود راهیم کردید تا ۲سال کامل بشه موهام در نیاد ازتون شکایت میکنم یعنی شکایت کردم منتظر جواب وکیلم هستم .وقتی ضمانت میدین باید درست باشه کارتون مثل تبلیغاتون

    • محمدرضایی
      1401-04-03

      سلام کاشت موانجام دادم دکترماینوکسیدین تجویزکردالان حدود۶ماه هست استفاده کردم موهام بشدت ریزش کرده به طوری که کف سرم کامل مشخص هست داروروقطع کردم ولی هنوزریزش دارم لطفاراهنمایی کنید

  • امیر بنز
    1401-01-02

    سلام من یک سال نیم هست کاشت انجام دادم ولی موهام کم پشت طوری که پوست سرم مشخصه دلیلش از من بوده یا کاشت موها که ریختن دیگه رشد نکردن و این یکسال نیم اصلا کوتاه نکردم ینی رشد نمیکنن که کوتاه کنم

    • Ali
      1401-08-09

      من همین مشکل دارم

  • ماهان
    1400-12-23

    سلام . 45 روز از کاشتم میگذره و ریزش موم خیلی کم شده. امروز که رفتم حمام تعداد نسبتا زیادی موی بسیار بسیار ریز از روی سرم ریخت. موهایی بودن که تازه درومده بودن. ممکنه نظرتونو راجع به این نوع ریزش موهای تازه درومده بگید؟

    • دکتر شریفی
      1401-01-20

      سلام و وقت بخیر

      تا قبل از تثبیت موها در ماه ششم هرگونه ریزش مو طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

  • محمد جمشیدی
    1400-12-23

    با عرض سلام و خسته نباشید .خواهش میکنم جواب من رو هم بدید .پنج ماه هست که کاشت کردم ماه چهارم موهام خیلی خوب شده بود ولی الان که دو هفتس از ماه پنجم میگذره به یک باره ریزش گرفتم و موهای کاشته شدم نصف شده و تراکمش خیلی کم شده ولی موهای که ماله خودم بود (کاشت نکرده بودم)هیچ تعقیری نکرده دلیلش چی میتونه باشه یعنی از کاشتم مشکل بوده؟؟؟؟

    • دکتر شریفی
      1401-01-10

      سلام و وقت بخیر

      با مرکزی که کاشت مو کردین در ارتباط باشید. این مورد طبیعی نیست.

    • سروش
      1401-02-11

      سلام منم دقیقا همینجوری شده همه چی مثل شما بعد پنج ماه و پانزده روز یهو ریزش پیدا کرده شدید چیکار کردی چی شد مال شما ممنون میشم منم راهنمایی کنی

    • فواد
      1402-01-03

      منم دقیقا این مشکل رو دارم آیا بعد از گذشت زمان درست شد یا باید کاری بکنم و به جایی مراجعه کنم طبیعه یا نه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  • امین حسینی
    1400-12-22

    باسلام وقتتون بخیر من الان ۱۱روز کاشت انجام دادم اما موهای کاشته شده دارن ازساقه میریزند آیا طبیعی هست لطفا راهنمایی کنید

    • دکتر شریفی
      1401-01-15

      سلام و وقت بخیر

      بله طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

  • ایرج جمشیدی
    1400-12-21

    با عرض سلام و خسته نباشید .خواهش میکنم جواب من رو هم بدید .پنج ماه هست که کاشت کردم ماه چهارم موهام خیلی خوب شده بود ولی الان که دو هفتس از ماه پنجم میگذره به یک باره ریزش گرفتم و موهای کاشته شدم نصف شده و تراکمش خیلی کم شده ولی موهای که ماله خودم بود (کاشت نکرده بودم)هیچ تعقیری نکرده دلیلش چی میتونه باشه یعنی از کاشتم مشکل بوده؟؟؟؟

    • دکتر شریفی
      1401-01-20

      سلام و وقت بخیر

      در این مورد باید حتما بصورت حضوری ویزیت شوید. لذا به پزشک خود اطلاع داده و نزد ایشان بروید.

    • ناشناس
      1401-03-04

      سلام خدمت اقای دکتر بنده نزدیک یه ماه کاشت کردم متسفانه تکنسین قسمتی ازبانک مویم رواندازه یه بند انگشت تخریب کرده باید چکارکنم ایا میشه کاشت کرد

  • Alireza131
    1400-12-16

    سلام و عرض ادب.تقریبا دو ماهه که کاشت مو انجام دادم با بانک موی قوی.تو هفته ی سوم و چهارم کاشتم،دو بار مجبور شدم از هد روی پیشانیم استفاده کنم(هر بار به مدت دو ساعت)وقتی هد رو برداشتم متوجه شدم حدود،سی چهل تار مو از محل کاشتم کنده شده(بدونجایزخم بود ولی درو روی ناحی ی کاشت احساس میکردم).و الان احساس میکنم یه قسمتایی از سمت راست سرم مثل کف دست بی مو شده ولی سمت چپ سرم اینطور نیست.استرس زیادی دارم که آیا موهام از ریشه در اومدند یا نه؟خیلی نگرانم اگه لطف کنین جواب بدین،ممنون میشم.

    • دکتر شریفی
      1401-01-20

      سلام و وقت بخیر

      مشکلی نیست نگران نباشید.

  • جابر
    1400-12-06

    سلام خسته نباشید من ۱۲ روز پیش کاشت مو داشتم و از روز دوم ب بعد قسمت پیشنانی من ب حال زخم یکم تیره همون دلمه ک میگن همراه با یکم فرو رفتگی این زخم ها هنوز هم خوب نشدن البته ب کلینیک کاش مو مراجعه کردم که یک ژل دادن و گفتن یک هفته استفاده کن که خون ب اون قسمتا برسه ترمیم بشه آیا طبیعی یا باید چیکار کنم ممنون میشم جواب بدین سپاس

    • دکتر شریفی
      1401-01-20

      سلام و وقت بخیر

      به توصیه پزشک خود اعتماد داشته باشید.

  • محمدی
    1400-11-29

    سلام من شیش ماه کاشت موانجام دادم هنوزم موهام میریزه لطفا جواب بدین آیاتبعی است یاخیر

    • دکتر شریفی
      1401-01-20

      سلام و وقت بخیر

      خیر طبیعی نیست به پزشک خود اطلاع بدهید.

  • صادق
    1400-11-27

    سلام وقت بخیر این امکان وجود داره که موقع شستشو روزای اول موهای کاشت شده
    تار موها با دلمه های خشک شده بریزه ؟

    • دکتر شریفی
      1401-01-20

      سلام و وقت بخیر

      در صورت شستشوی نادرست قبل از ده روز امکانش هست و بعد از آن خیر.

  • افشار
    1400-11-25

    سلام وقتتون بخیر مرسی از مطالب مفیدتون بنده ۶ روز کاشت انجام دادم که یهو ۱ساعت بعد از اسپری سرم متوجه شدم دوتا رده خط تو قسمت کاشته شدم به وجود اومده که تا دیروز مو داشت ولی الان انگار هیچی نداره ایا طبیعیه؟

  • احمد
    1400-11-24

    باسلام و خسته نباشید
    بنده ۱۰ روز از کاشتم میگذره خواستم بدونم الان میتونم دوش بکیرم زیر آب کم فشار؟
    همچنین الان میتونم از فوم اویدرم استفاده کنم یا باید با شامپو بچه بشورم؟
    و در آخر الان در حین دوش دست بکشم به موهام یا بذارم چند روز دیگه؟چون الان دت میکشم با ساقه همه میریزن
    باتشکر فراوان

  • ناشناس
    1400-11-22

    باسلام خدمت شما بنده ۳۵ روزه کاشت مو انجام دادم ودر حین شوخی با رفیقم انگشتش ب محل کاشت موبرخورد کرد وباعث شد تعدادی از موهای کاشته شده بریزندالبته زخم نشده وفقط ساقه اما ضربه نسبتا شدیدم بودایا مشکلی به وجود خواهد امدویا تاثیری داشته باشد دراینده؟خواهش میکنم جواب بدیدبا تشکر

    • دکتر شریفی
      1400-11-22

      سلام و وقت بخیر

      خیر مشکلی نیست نگران نباشید

    • امین حسینی
      1400-12-21

      باسلام من حدود ده روز پبش کاشت مو انجام دادم ولی امروزوقتی موهامو میشستم ۳.۴تامو از ساقه ریختندعلتش چی میتونه باشه

  • بهرام
    1400-11-16

    سلام خسته نباشد.من سه ماه و نیم از کاشتم میگذره چند روزی هست که موهای اصلی سرم ریزش پیدا کرده آیا این طبیعیه.با تشکر

    • دکتر شریفی
      1400-11-17

      سلام و وقت بخیر

      ریزش مو بعد از کاشت همانطور که توضیح داده شد ممکن است تا ابتدای ماه ششم ادامه داشته باشد.

  • ایمان
    1400-11-16

    سلام
    من الان ۴۷ روز کاشت مو انجام دادم ۸۰درصد موهام ریزش کرده خیلی استرس دارم ک در نیاد آیا احتمال داره؟؟ از ماینوکسیدل ۵ درصد هم استفاده میکنم دو نوبت تو روز حس میکنم فرق سرم مثل قبل کاشت شده هیج موی نداره روزی شاید ۱۰۰ بار برم جلو سرم نگاه کنم خیلی ناراحتم…..

  • علی
    1400-11-10

    با سلام
    بنده دقیقا ۵۵ روز از کاشت مو میگذره و در حین نگاه کردن والیبال توپ با سرعت به کف سرم برخورد داشت، الان خیلی استرس دارم که ممکنه آسیب رسیده باشه به گرافت ها؟

    • دکتر شریفی
      1400-11-10

      سلام و وقت بخیر

      در صورتی که خونریزی اتفاق نیفتد جای نگرانی نیست.

    • یه دوست
      1400-12-05

      سلام در ناحیه کاشت موهام ازهم فاصله گرفتن ۱۲ روزه کاشت داشتم ونگرانم تمام پوست سرم خط خطی شده

    • ابراهیم
      1400-12-14

      سلام من امروز کاشت مو داشتم فاصله مرکز کاشت تا منزل نیم ساعت بود. من پیاده اومدم. با توجه به آفتاب و پیاده روی مشکلی ایجاد میشه؟

  • محممد
    1400-11-10

    سلام. حدود ۲۰ روز از کاشتم میگذره. یه قسمت کوچیک از سرم زخمش عمیق بود و هنوز هم هست. میترسم روی زخم رو بکنم. احساس میکنم بکنم جاش مو در نمیاد.
    نگرانم کرده ممنون میشم نظرتون رو بگین. سپاسگزارم

    • دکتر شریفی
      1400-11-11

      سلام و وقت بخیر

      زخم بعد از کاشت معمولا نکروز است که در آن نواحی مو در نیامده و امکان اسکار دارد هیچ گونه دستکاری نباید بشود و به مرور خودش خوب می شود با پزشکتان هم باید مسئله را در میان بگذارید که با تزریق هایی می توان آن را بهتر کرد.

    • علی
      1401-05-23

      سلام میشه جهت همدردی به بنده پیام بدین
      آیا از اون موقع بلاخره قسمتهای نکروز شده مو دراومد یا نه

  • Mohamad
    1400-11-08

    سلام و عرض ادب خسته نباشید?
    من حدود 1سالو 4ماه قبل کاشت ریش انجام دادم حدود ۲ماهی هست که ماینوکسیدل و توپاز رو به اون روالی که گفتن قطع کردم و هر از گاهی گرچک میزنم
    متاسفانه هر مویی که کاشته شده میریزه دیگه درنمیاد جاش چه از سیبیلم چه از خط ریش
    مزوتراپی رو هر ماه انجام میدم تاحالا قطع نکردم(رویتاکر فرانسه)
    ولی هیچ تاثیری نداشته الان دیگه نازک شدن و تنک شدن موهای کاشته شده خیلی زیاد شده موها دارن نازک و ضعیف و کم رنگ میشن
    خیلیم مراقبت کردمو میکنم ولی دقیقا هر موی که از سیبیلم و خط ریشم ریخته چند ماهه درنیومده
    دلیلش چیه؟چه راهکاری وجود داره؟خیلی نگرانم کرده

  • ارمین
    1400-11-07

    سلام و خسته نباشید ببخشین من الان ۱۱ ماهه عمل کاشت انجام دادم ولی تراکم شقیقه ها کمه یعنی کف سرم پیدا میشه آیا جاداره تا یک سال یا به بعد ترمیم بشه طبیعیه؟
    تورو خدا جواب بدین ممنون میشم

    • دکتر شریفی
      1400-11-17

      سلام و وقت بخیر

      خیر بیشتر موهای شما تا پایان سال اول رشد کرده، بهتر است برای ترمیم کاشت مو اقدام فرمایید.

    • محمدی
      1400-12-16

      سلام خسته نباشین ببخشین من الان ۳ماه از کاشت موم میگذره و هنگام شستشو موهای نازک بازم ریزش دارن آیا این طبیعیه و دوباره این موها رشد میکنن؟؟الان میتونم وزن های سنگین رو بردارم و بدنسازی رو شروع کنم؟؟

      • دکتر شریفی
        1401-01-20

        سلام و وقت بخیر

        بله طبیعی است نگران نباشید.
        ورزش های سنگین بعد از ماه دوم مشکلی بوجود نخواهد آورد. فقط بعد از ورزش حتما دوش بگیرید تا از ایجاد عفونت در منطقه پوست سر جلوگیری کنید.

  • مهدی
    1400-10-23

    سلام. ممنون من یک ماهه که کاشت مو انجام دادم. موهام دقیقه مثل همین عکسی که شما گذاشتید و زیرش نوشتید ریزش مو با ساقه ریزش داره. میخواستم بدونم مشکلی نداره که موهام مثل همین عکس میریزه؟
    ممنون میشم جواب بدید
    با تشکر

    • دکتر شریفی
      1400-11-17

      سلام و وقت بخیر

      خیر مشکلی نیست.

  • محمد
    1400-10-10

    سلام خسته نباشید
    من الان ۴ماهه که کاشت مو انجام دادم هنوز یه تارمو هم در نیومده خیلی استرس میکشم

    • آرتا
      1400-10-24

      سلام وخسته نباشد
      خیلی ممنون از سایت خوبتون که تمام موارد و پاسخ مربوط به کاشت مو را پاسخ میدین ، من خودم چند تا نگرانی در مورد کاشتم داشتم که با خواندن مطالب سایت این نگرانی حل شد

      • دکتر شریفی
        1400-10-24

        سلام و وقت بخیر

        نظر لطف شماست. وظیفه پزشکی ما پاسخ دادن به نگرانی های شماست.
        موفق باشید/.

  • وحید
    1400-09-21

    سلام خسته نباشید
    من 6 روز پیش روی ناحیه ورتکس به روش اس یو تی کاشت کردم
    الان موها نه رشد کردن نه ریختن
    البته هنوز موها رو به روش ماساژ نشسته ام. فقط کف میزنم بعد 5 دقیقه آبکشی میکنم.
    مگه موهای کاشته شده نباید چند روز بعد کاشت شروع به رشد کنن؟
    نگرانم کاشتم موفق نباشه
    از ساعت 9 صبح تا 2 شب طول کشید یک جلسه ای
    ممنون میشم پاسخ بدید

    • دکتر شریفی
      1400-09-22

      سلام و وقت بخیر

      برای دیدن نتایج باید ۶ ماه صبر کنین دوست عزیز نه ۶ روز.

    • کچل قدیم خوشگل امروز
      1400-10-14

      سلام تجربه مشابه شما داشتم نگران نباشید اکثر موهای کاشته شده بعد 20 روز میریزد باید تا حداقل 6 ماه تحمل کنید تا نتیجه خوب کار را ببینید توی این مدت سعی کنید بیشتر از موهای خود حفاظت کنید و توصیه های پزشک را برای 20 روز اول جدی بگیرید

    • ایمان سورانی
      1400-12-25

      سلام تا چند روز فولیکول مو محکم میشه؟و با ضربات کوچیک اتفاقی براش نمی افته

      • دکتر شریفی
        1400-12-26

        سلام و وقت بخیر

        از روز دهم به بعد

    • فیاص
      1401-06-31

      سلام خسته نباشید من ۶ ماه پیش‌مو کاشتم ولی الان موهای طبیعی خودم شروع به ریزش کرده آیا این ریزش قابل نگرانی است ممنون میشم جواب بدین

      • دکتر شریفی
        1401-07-01

        سلام و وقت بخیر

        بله ریزش مو بعد از ماه ششم کاشت باید کامل بررسی شده و سریعا نسبت به درمان آن اقدام کرد.

  • کاوان
    1400-09-18

    سلام چند ماه بعد کاشت مو . میتونم بوتاکس انجام بدم؟

    • دکتر شریفی
      1400-09-25

      سلام و وقت بخیر

      بعد از درمان ورم و قرمزی های صورت و پوست سر می توانید برای بوتاکس اقدام کنید.

  • جلال
    1400-09-01

    سلام
    ۱-چند روز بعد کاشت مو میتونیم کلاه بزاریم؟ ( منظورم هرنوع کلاهی هست)
    ۲- چند روز بعد کاشت میتونیم دلمه ها و … رو با ماساژ دادن از بین ببریم؟
    ممنون

  • saeed
    1400-06-28

    سلام خسته نباشید من الان حدود 13روزه کاشت کردم که ی لحظه خاستم پوست مرده رو از جلو سرم بردارم دوتا از تار مو چسبیده به یک چیزی اومد دستم اون ساقه مو هست یا ریشه یا چی ممنون میشم جواب بدهین

    • دکتر شریفی
      1400-09-25

      سلام و وقت بخیر

      عکس دقیق موی کنده شده با ریشه در این صفحه قرار داده شده است. با عکس مقایسه کنید.

  • بهگل
    1400-06-11

    سلام من ۵ماه پیش بدلیل تخمدان پلی کیستیک و ریزش شقیقه کاشت انجام دادم حدود دو ماهه که موهای جلوی سر خودم که ازقبل داشتم و لابلاش کاشت کردن دچار ریزش زیاد شده .ایا طبیعیه؟ و چیکار میتونم کنم که کم بشه؟

    • دکتر شریفی
      1400-11-17

      سلام و وقت بخیر

      بله طبیعی است و جای نگرانی نیست. تا ابتدای ماه ششم ممکن است رشد و ریزش ادامه داشته باشد.

  • حسین
    1400-06-06

    سلام و عرض ادب و احترام
    من حدود 30 روز کاشت انجام دادم سوالم از خدمت شما اینه که حتما باید موها بعد از کاشت ریزش پیدا کنه و حدودا تا چه زمانی ادامه پیدا میکنه

    • دکتر شریفی
      1400-06-08

      با سلام و وقت بخیر

      ریزش مو بعد از کاشت مو قطعی نیست. ممکن است دچار ریزش شوند و ممکن است این اتفاق رخ ندهد. اما به طور معمول تا ماه ششم ممکن است ریزش و رشد موها ادامه داشته باشد.

    • مهدی
      1400-09-15

      سلام من تو ی کلینیک کاشت مو انجام دادم و گفته شد که بعد از ۷ روز باید دلمه ها شسته بشه. موقع شست و شو خیلی تار تقریبا به شکل همون چیزایی ک کاشتن ریختن. آیا مشکلی پیش نمیاد؟

  • علی محمدی
    1400-05-28

    سلام روزتون خوش
    یکسال هست که کاشت انجام دادم و الان موقع شستن مو و شانه کردن از موهای کاشته شده ریخته میشود حدود ۴۰ تار مو در روز. ایا این ریزش طبیعی هست یا اصلا موهای کاشته شده نباید بریزد؟ ممنون میشم پاسخ بدهید من تمام سوالات را خواندم ولی این جواب مطرح نشده بود. ممنونم

    • دکتر شریفی
      1400-09-25

      سلام و وقت بخیر

      ریزش موی طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

  • جواد
    1400-04-21

    سلام و وقت بخیر

    تقریبا چند مدت بعد از کاشت میتونم از کلاه افتابی استفاده کنم؟هم برا افتاب هم پنهان کردن سر.بعضیا میگن تا ۶ماه نباید استفاده کرد یا باید هرکلاهی نباشه!لطفا جواب بدید ممنون میشم

  • آرمان
    1400-04-10

    سلام من نزدیک به ۷ ماه هست کاشت مو انجام دادم ۱۳ هزارتا و قول موهای خیلی پور پوشت بم داده بودن با بانک مو خیلی خوب از این ۱۳ تا شاید ۱۰۰۰ تا در امده و خیلی شبیه قبل عمل هستم ، دیگه میدنم مو جدیدی در نمیاد و میخوام مجدد کاشت کنم. به نظر شما کسی که ۱ بار شکست خورده در عمل ایا باز هم ممکن هست کاشت کنه وباز موهاش در نیاد ؟ میدنم که باید ۱ سال صبر کنم و بانک مو خوبی دارم هنوز فقط میترسم باز بکارم و‌ نشه

  • مهدی
    1400-03-11

    با سلام وقت بخیر
    بنده حدودا 5 روزه مو کاشتم منتها موهای کاشت شده خیلی سفت و خشک هستن، در واقع اروم دست میزنم بهشون انگااری وز هستن. عین موی اطراف سر نرم نیستن
    خواستم ببینم طبییعیه
    شستشو هم مرتب انجام میدم مطابق دستورالعمل

    • ناشناس
      1400-12-01

      مشکلی نیست

  • داود
    1400-02-28

    سلام و خسته نباشید
    ممنون که دلسوزانه جواب میدید
    ۱. کند شدن رشد موهای قبلی بعد از کاشت طبیعیه؟
    ۲. آیا یه جلسه مزوتراپی هم فایده داره یا بصورت دوره ای باید انجام بشه؟

    • دکتر شریفی
      1400-09-25

      سلام و وقت بخیر

      بلی طبیعی است نگران نباشید.
      بله بعد از ماه سوم مزوتراپی مو به تقویت موهای کاشته شده بسیار کمک می کند.

  • آرمان
    1400-02-22

    سلام من و برادرم با شباهت کامل مو و ریزشو ژنتیک. هم زمان کاشت انجام دادیم الان پنج ماهو نیم هست که میگزره مال داداشم کامل در امده ولی من خیلی شبیه به قبل کاشتم هستم قفط اون ماینوکسیدیل زد من نزدم الان بخاطر اینه یا عمل من با شکست رو به رو شده ، راستش هم نا امیدم و هم خیلی نارحتو بی انگیزه

  • Mehdi
    1400-02-09

    سلام
    5 هفته از کاشتم میگذره ،ریزش موهام به همراه فولیکول می باشد،آیا طبیعیه؟
    باتشکر

  • محمد
    1400-01-21

    سلام خسته نباشید.
    من سه روزه کاشت مو انجام دادم تو این سه روز به خاطر یکسری مساعل استرس و اضطراب داشتم. میخواستم بدونم تاثیر منفی روی موهای کاشته شده گذاشته یا نه؟

    • دکتر شریفی
      1400-09-25

      سلام و وقت بخیر

      خیر نگران نباشید.

  • قاسم
    1400-01-18

    سلام خدمت شما
    من ۲۷ روز از زمان کاشتم میگذرد
    ۸۰ درصد موهای کاشته شده ریخته اند
    اما در قسمت برداشت و کاشت پوست سرم همچنان قرمز هست
    این قرمزی طبیعی هست؟
    و تا کی بر طرف می شود با تشکر

    • Reza
      1400-05-10

      سلام
      وقتتون بخیر
      من حدود ۵۰ روزه کاشت کردم یه قسمت سرم نسبت به بقیه جاها زیاد ریزش کرده،ایا این ریزش طبیعی هست یا نکروز کرده که بستر ریزش کرده؟

      • دکتر شریفی
        1400-05-10

        با سلام و وقت بخیر

        پاسخ این پرسش فقط با ارسال عکس برای پزشک متخصص امکان پذیر است.

    • حسین
      1400-06-15

      سلام. منم مو کاشتم و شرایطم مثل شماست. جای نگرانی نیست.

  • محمد
    1400-01-18

    سلام ده ماه از کاشت مو میگذره فقط یکی دو رج کاشتم برای کوتاهی پیشانی اما به مو های اصلی خودم شوک وارد شد به طوری که در ماه های اول 80 درصدرش ریخت اما بعد از 3 ماه مقداریش رشد کرد اما هنوز بعد از ده ماه خیلی کم پشت تر شده نسب به قبل. باید چیکار کنم تورو خدا راهنماییم کنید

    • محمد
      1400-06-04

      بهتره مزوترابی کنید

  • بابک
    1400-01-13

    سلام من تجربه یک کاشت رو داشتم که الان تقریبا هیچ کدوم از موهای کاشت شده دیگه نیست و همش تقریبا ریخته.و فقط یک جای زخم زشت روی سرم هست و سرم مرتبه جوش میزنه. یک تجربه بد و دردناک موند برام تو کلینگ شیراز نوین

    • احسان
      1400-01-16

      سلام چندسال بعد از کاشت موهاتون ریخت؟

    • علی تبریزی
      1400-02-22

      دروغ نگین موها بعد کاشت نمیریزه من ۹ سال قبل کاشت کردم

  • Behnam
    1400-01-09

    سلام
    ممنون میشم جواب سوال من را بدهید
    من پنج روز دیگر پنج ماه از کاشت موی من میگذرد آیا میتوانم موها را شانه بزنم و جهت بدهم چون امروز که موها را که یواش شانه زدم چند تار مو ریزش کرد نگران شدم من قبل از کاشت موهایم کم پشت بود به نظرتان این گوهایی که ریزش کرده موهای قبلی خودم بوده یا موهای کاشته شده بوده

    • محمد
      1400-09-08

      سلام خوب برادر من مو ریزش میکنه ولی پیازچه مو سر جاش هست و موی جدید رشد میکنه این یه امر طبیعیه نگران نباش

    • محمد
      1400-09-11

      سلام قرص هرویت را روزی یک عدد به مدت ۶۰روز استفاده کنید

  • پیام اکبرپور
    1400-01-08

    سلام و خسته نباشید
    بنده چندین بار یه سوال پرسیدم اما قابل ندونستین جواب بدین ، لطفا خواهشنا ب سوال منم جواب بدین من الان نزدیک به پنج ماه و ده پانزده روز هست کاشت انجام دادم موقع دوش گرفتن یا دست خیس ک بین موهام میبرم چیزی در حدود سی ، چهل تار مو کف دست خودم میبینم که ریزش دارم ، قرص هرویت و یونی زینک هم استفاده میکنم از ماه چهارم هم ماینوکسیدیل راقطع کردم خاستم بپرسم این ریزش مو با این اندازه طبیعی هست یا چکار باید کنم ، لطفا خاهشنا ممنون میشم جواب منم بدید خیلی حالم بده ، سپاس

    • محمد
      1400-02-13

      سلام

      پیام جان نگران نباش تعداد تار موی ریزش شده شما طبیعی هست نگران نباش

    • میثم
      1401-01-06

      سلام داداش منم اینجوریم والا سوالم پرسیدم ولی جواب ندادن خیلی نگرانم منم احساس میکنم با پیازچه در میان ته موها سفیده

    • دکتر شریفی
      1401-01-15

      سلام و وقت بخیر

      خیر طبیعی نیست. دلیل قطع ماینوکسیدیل بعد از ماه چهارم چه بوده ؟ ریزش موها از موهای کاشته شده است یا موهای قبلی ؟

  • پیام اکبرپور
    1400-01-07

    باسلام و خداقوت
    بنده ۵ماه و چند روز است کاشت مو انجام دادم الان موقع دوش گرفتن و دست خیس ک بین موهام میبرم چیزی در حدود ۳۰_۴۰ تار مو ریزش دارم قرص هرویت و یونی زینک هم استفاده میکنم اما از ماه چهارم ماینوکسیدیل را قطع کردم خاستم بپرسم ایا ریزش این قدر تارمو طبیعی است درماه ششم لطفا جواب بدین بهم ممنون میشم باتشکر

    • پوریا چشمه نوشی
      1400-01-27

      به نظر من موهاتون به ماینوکسیدیل اعتیاد پیدا کرده و این ریزش به خاطر قطع ماینوکسیدیل میباشد.

    • حسین
      1400-06-15

      سلام. ماینوکسیدل وابستگی میاره و یکباره نباید قطع گردد. قطع یکباره ماینوکسیدل باعث میشه موهایی که به واسطه ماینوکسیدل رشد کرده اند دچار شوک و ریزش شوند.تدریجی باید قطع گردد

  • یوسف
    1400-01-07

    سلام بهترین مولتی ویتامین برای مو چی هست به جز هیر ویت چه مولتی ویتامینی دیگه میتونیم استفاده کنیم؟

    • دکتر شریفی
      1400-01-12

      سلام و وقت بخیر

      مولتی ویتامین ها اکثرا شبیه به هم هستن و ما از تبلیغ برندها معذوریم.

      • حمید نصیری
        1400-05-05

        سلام خوبی من حدود 5ماه ونیم از کاشتم میگذره ولی روزی30تار یا چهل تار مو در روز می‌ریزه توجه که میکنم با سفیدی زیر پوست هست دلیلش چیه ممنون میشم اگه جواب سوالمو بدین

        • دکتر شریفی
          1400-09-25

          سلام و وقت بخیر

          طبیعی است نگران نباشید.

    • Mehdi
      1400-01-13

      دوست عزیز اگه هزینه زیاد مهم نباشه بهترین مکمل موجود قرص پیل فود هست
      قیمت هر بسته ۶۰ عددی ۷۳۰ هزار تومان میباشد و روزانه دو عدد به مدت ۴ ماه باید مصرف بشه
      در ضمن این مکمل محصول کشور اسپانیا هسا

    • حسین
      1400-06-15

      سلام. خیلی ذهنتون درگیر مولتی ویتامین های بازار و صحبت های مردم نکنید. ببینید تکنسین شما چه برندی معرفی میکنه. همون استفاده کنید.تقریبا همه برند ها کارایی یکسانی دارند. ممکنه دوز ویتامین ها فرق داشته باشه یا نوع بیشتری از ویتامین ها داشته باشند.مثلا قرص هیرویت و المان هستند.

  • پیام اکبرپور
    1400-01-04

    سلام و ادب
    بنده حدود پنج ماه و چند روز کاشت انجام دادم ب دستور دکتر صبح و ظهر قرص استفاده میکنم اما حمام که میروم موقع شستشوی سرم حدود ۲۰_۳۰ تا تارمو ریزش دارم یا وقتی دست خیس بین موهام میبرم چندتا تارمو کف دست بنده میاد ، خاستم از شما استاید بپرسم روند طبیعی است یا مشکل دار شده ، دکترهم ک برای من کاشت انجام دادن از ایران رفتن ک راهنماییم کننن لطفا بنده رو راهنمایی کنید ، سپاس

    • سعید
      1400-01-24

      دوست عزیز، الکی زور نزن، اینا توو کلینیکشون کاشت انجام نداده باشی جواب نمیدن بهت

      • دکتر شریفی
        1400-01-24

        پس ۱۰ هزار پرسش کاربر رو کدوم پزشک کلینیک پاسخ دادن دوست عزیز؟
        پاسخ سوالات تکراری و سوالاتی که در متن مقالات پاسخ اون هست داده نمیشه.

  • امين
    1400-01-03

    ميخواستم بدونم در بخشي كه كاشت مو انجام شده است بخصوص جاهايي كه تراكم بالا هست آيا موهايي كه قبلا داشتيم آسيب ميبينه و در نمياد؟

    • دکتر شریفی
      1400-01-04

      با سلام و وقت بخیر

      خیر آسیب وارد نمیشه.

      • امين
        1400-01-04

        مرسي از راهنماييتون
        بنابراين بعد از ٢٠ روز در دوره ريزش، موهاي قبلي رشد خودشون رو انجام ميدن؟

        • دکتر شریفی
          1400-01-07

          ممکنه موهای طبیعی با موهای کاشته شده ریزش کنه که باز از ریشه رشد میکنن.

  • حامد
    1400-01-03

    سلام..من ۲۹ سالمه الان ۱۰ روز از کاشت سرم میگذره.پشت سر جاهای برداشت سرم خیلی درد میکنه و سوزش داره.و نمیتونم سرمو رو بالش بذارم خیلی درد میکنه ..آیا طبیعی هست؟بعد چند روز این درد کم میشه؟؟ و من روزی ۲ بار موهامو میشورم.یه هفته بعد کاشت روغن بادام تلخبه جای کاشت مو زدم و بعد نیم ساعت باانگشتم کپکهارو پاک کردم آیا درسته؟

    • ناشناس
      1400-11-20

      سلام منم ۳۰ روز کاشت انجام دادم پشت سرم هنوز درد میکنه وبد جوری جوش میزنه

  • شاهین
    1400-01-03

    باسلام ممنون میشم جواب بدین خیلی مضطربم لطفااا
    من یک هفته پس از کاشت مو شروع به کشیدن سیگار کردم تا ماه اول یعنی سه هفته بعد از کاشت ،الان چند روزه هر چند خیلی سخت ولی کلا کنار گذاشتم
    آیا همچنان گرفت موهام آسیب وارد میشه یا شده
    تورو خدا جواب بدین ??
    من بیماری اعصاب دارم الانم خیلی استرس گرفتم?

    • دکتر شریفی
      1400-01-03

      سلام و وقت بخیر

      نگرانی بیشتر از سیگار به سلامتی شما آسیب وارد می کنه، پس نگران نباشید و همچنان سیگار نکشید.

  • محمد
    1400-01-02

    سلام وقت شما بخیر
    من الان حدود 30 روزکاشتم میگذره وریزش شدید دارم که طبق مطالبی که گذاشتید طبیعی هست
    اما وسط سرم جایی که کاشت انجام دادم انگار بیشتر ریخته و به نوعی کاملا خالیه مثل ریزش سکه ایی شده انگار پوست سرم کاملا خالیه اندازه یه سکه گرد طبیعی هست یا خیر؟

    • دکتر شریفی
      1400-01-03

      با سلام و وقت بخیر

      به نظر طبیعی است، اما به هر حال با پزشک خود در تماس باشید.

  • آرین
    1399-12-30

    با سلام قبلا پیام گذاشتم اما متاسفانه جوابی داده نشده
    ۲۸ روز میشه از کاشت موم میگذره ، امروز اطراف پیشانی و سرم رو ماساژ دادم اما بعد وقتی دستم رو به قسمت کاشت کشیدم کلی ریزش مو داشتم ، آیا ماساژ اطراف سر فشار به گرفتها وارد کرده؟

    • دکتر شریفی
      1399-12-30

      با سلام و وقت بخیر

      خیر، مشکلی نیست. ریزش مو در این زمان طبیعی است.

      البته در نظر داشته باشید پاسخ این پرسش های تکراری فقط زمان رو از دوستانی که پرسش های متفاوتی دارند میگیره. همچنین وظیفه مرکز کاشت مو و پزشک شماست که پاسخگوی پرسش های نگران کننده شما باشند.

    • مسعود
      1400-01-13

      سلام. سال نو مبارک.
      ممنون میشم به سوالم جواب بدید.
      بعد از چه مدت ریشه ی موهای کاشته شده مستحکم میشه؟
      من سه هفته از کاشتم تو کلینیک شما میگذره. امروز حواسم نبود و به جلوی سرم دست کشیدم و چهار پنج تا مو چسبید به انگشتم. استرس گرفتم که نکنه از ریشه کنده شده باشه چون بر خلاف جهت کاشت و از پایین به بالا دست کشیدم.

      • دکتر شریفی
        1400-01-14

        سلام و وقت بخیر

        معمولا بعد از هفته دوم مشکلی پیش نمیاد نگران نباشید.

  • حسین
    1399-12-29

    سلام خسته نباشد
    ممنون از وقتی که میزارید و از راهنمایی هاتون خیلی استفاده میکنیم
    من الان حدود ۱۰ روز دیگه میشه ۵ماه که از کاشتم میگذره تا ۱۰ روز پیش حجم موهام که در اومده بودن خوب بود ولی تو این چند روز ریزش دارشتم و حجم موهام کم شده و کم پشت شده.خاستم ببینم ایا این هایی که ریختن باز درمیان؟و ایا این ریزش طبیعی هست؟
    ممنون

    • دکتر شریفی
      1399-12-30

      سلام و وقت بخیر

      بله طبیعی است. نگران نباشید.

    • محمد
      1401-10-06

      سلام‌درودمن‌چهل‌روزهس‌توکلینیک‌شماکاشت‌انجام‌دادم‌الان‌موقع‌حمام‌کردن‌میتونم‌موهاموباشامپوماساژبدم‌مرسی

      • دکتر شریفی
        1401-10-06

        سلام و وقت بخیر

        بلی میتونین مشکلی نیست.

  • محمدرضا
    1399-12-28

    سلام ببخشید به سوالم جواب میدین من کاشت مو‌انجام دادم یک ماهه ولی موهای کاشته شده نریختن دلیلش چیه ؟ نریختنش خوبه یا ضرره ؟

    • ابوذر
      1400-12-24

      خوبه نگران نباشید

    • سعيد دشتاني
      1401-05-16

      سلام منم مثل اون موقع شما الان ۲۶روزه موکاشتم ولی ریزش نداشته مال شما الان چطوره مشکلی نیس ک ریزش نکردن؟

  • ارمان
    1399-12-25

    سلام کمتر از دو ماه از کاشت مو برای یک ثانیه دوچار برق گرفتگی شودم ، برق خانه الان موهای قبل کاشتم همه بلند شدن ایا ممکن هست موهای کاشته شوده در نیاد؟ خیلی نگرانم میترسم دچار شوک شوده باشن

    • دکتر شریفی
      1399-12-25

      با سلام و وقت بخیر

      خیر مشکلی نیست. نگران نباشید.

  • Farshad
    1399-12-07

    سلام و خسته نباشید خدمت شما. من تقریبا 3 ماهه کاشت کردم 32 سالمه و الان کم کم داره موهای کاشت شده در میاد لی سرعتش خیلی کمه. دوستام که کاشت کردن یه مزو بنام haircare معرفی کردن که بزنم بنظرتون خوبه؟

    • دکتر شریفی
      1399-12-11

      با سلام و وقت بخیر

      انجام مزوتراپی بعد از ماه سوم تحت نظر پزشک متخصص برای رشد موها توصیه شده است. برند Haircare تایید شده است.

  • Milad
    1399-12-04

    سلام وقت بخیر
    من یک ماه بعد از کاشت مو دندان پزشکی رفتم
    و لباس دندانپزشک با سر من ارتباط داشت و بعد متوجه شدم موها کم شده در قسمتی
    ممکنه در اون محل مو در نیاد؟

    • حسین
      1400-06-15

      سلام. چونکه یکماه گذشته .رشته ها پیوند خورده اند و انشالله که مشکلی پیش نمیاد و مجددا رشد میکنند

    • کیوان
      1401-02-22

      سلام خسته نباشید بعد از ما۶موروزان چند تار مو بریزد تبعی هست ممنون ازشما

  • محمد
    1399-11-19

    سلام من 19سالم هست و کاشت ریش انجام دادم قبل کاشت سیگار میکشیدم الانم‌ پنج روز شده که‌ریش کاشتم روزی چند نخ سیگار میکشم چیز های خون ساز هم زیاد میخورم آیا به ریش های کاشته شده آسیب میرسه؟اگر آسیب میرسه میتونم دیگه‌نکشم تا جبران بشه؟

    • ارش
      1400-01-14

      سلام یک سال و نیم کاشت انجام دادم چون بانک خوبی داشتم نسبتا کاشت خوبی داشتم ولی متاسفانه همه جاهای سرم کاملا کم پشت به جز یه تیکه جلوی سرم هر چی گذشت کم پشت تر شدن میخواستم بدونم ایا راهی هست به تراکم اولیه بعد کاشت برسونمش

    • شهرام
      1400-12-20

      سلام و عرض ادب.ممنون از اینکه وقت میزارید و جواب دوستان رو میدهید ما هم یکی یکی سوال و جواب ها رو میخونیم و تجربه میکنیم

  • دانیال
    1399-11-14

    سلام سه ماه است کاشت مو انجام داده ام دقیقا ۹۰ روز است موهای کاشته شده بعد از دو ماه ریخته شدند تراکم موهای سرم مثل قبل از کاشت است آیا این طبیعی است حتی تو آینه هم موهای ریز نمی بینم

  • Mahdi
    1399-11-13

    سلام. وقت بخیر ممنون از اینکه به سوالات با دقت و حوصله پاسخ میدین
    از روز بیستم زخم های خشک شده روی سرم رو با ماساژ دادن با دست(هنگامی که موهام خشک بود) از روی پوست و موهای کاشته شده کندم همراه زخم های خشک شده مووجود داشت(انتهای موها بصورت نقطه سیاه رنگ) آیا با اینکاربه موهام آسیب زدم
    مرسی از مجموعه خوبتون

    • دکتر شریفی
      1399-11-14

      با سلام و وقت بخیر

      خیر مشکلی نیست نگران نباشید.

  • مسعود
    1399-11-12

    سلام خسته نباشید من ده روز از کاشتم میگذره متاسفانه گاهی وقتا خودمو کنترل نمیکنم و به زخم های خشک شده دست میزنم که زخم با مو میریزه البته خونریزی نداره آیا مشکلی نداره و طبیعی هستش؟
    متشکرم از پاسخ دهی شما

  • مسعود
    1399-11-12

    سلام خسته نباشید من ده روز از کاشتم میگذره متاسفانه گاهی وقتا خودنو کنترل نمیکنم و به زخم های خشک شده دست میزنم که زخم با مو میریزه البته خونریزی نداره آیا مشکلی نداره و طبیعی هستش؟
    متشکرم

    • دکتر شریفی
      1399-11-13

      با سلام و وقت بخیر

      بهتر هست به زخم ها دست نزنید اما اصولا بعد از ۱۰ روز مشکل خاصی پیش نمیاد. ولی باز تاکید میکنیم از دست زدن به زخم ها تا ۲ هفته بعد از کاشت مو بپرهیزید.

      • مسعود
        1399-11-13

        تشکر میکنم بابت کلینیک عالیتون که پزشک همه شدید
        عارضم خدمتتون من بعد ده روز رفتم زیر دوش و این که دست میزدم بعد از استحمام بودش که زخمام نرم بودن راحت در میومدن ولی مثلا از ده زخم پنج تاشون همراه با مو کوچیک بود در حد یه میلی راهنمایی کنید ممنونم

        • دکتر شریفی
          1399-11-14

          با سلام و وقت بخیر

          به طور معمول بعد از روز دهم ساقه مو فقط جدا می شود. نگرانی خاصی نیست. اما بهتر است دوستان تا دو هفته از دست زده به موهای کاشته شده پرهیز کنند.

  • شروین
    1399-11-12

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    میخواستم بپرسم تا چند وقت بعد از عمل کاشت میشه عمل بینی انجام داد؟ آیا این عمل مشکلی درست میکنه اگه بعد از کاشت مو انجام بشه؟

    • دکتر شریفی
      1399-11-24

      با سلام و وقت بخیر

      خیر مشکلی ندارد. بهتر است حداقل بعد از ماه دوم برای این جراحی اقدام کنید.

  • مهدی
    1399-11-10

    سلام خسته نباشین
    حدود بیست و دو روز از کاشت موی سرم می گذره تا امروز با اسپری محلول شامپو بچه میشستم و به موهام دست نمیزدم و هربار از روز دهم به بعد چندتایی میریختم ولی امروز یکم به آرامی ماساژ داشتم کلی مواز سرم جداشد(بیش از سی وچهل تا) می خواستم نظرتون رو بدونم
    ممنون از لطفتون

    • دکتر شریفی
      1399-11-11

      با سلام و وقت بخیر

      مشکلی نیست. نگران نباشید.

      • مهرداد
        1399-11-12

        سلام وقت بخیر.‌من ۳۵ سالمه و حدودا ۴ ماهه ک کاشت انجام دادم ب روش sut.قبل از کاشت ریزش موهای بنده ثابت نشده بود ولی طبق مشاوره با چند تا کلینیک و مشخص شدن الگوی ریزشم توصیه به کاشت داشتن و عنوان کردن که موهای قبل از کاشت بنده رو به شکل کرکی می بینن ک خواهند ربخت. خواستم ببینم از کی مشخص میشه ک اون موها هم می ریزن یا برقرار هستن

        • مهرداد
          1399-12-04

          سلام وقت بخیر متاسفانه جواب
          سوال من رو باز هم ندادید .‌من ۳۵ سالمه و حدودا ۴ ماهه ک کاشت انجام دادم ب روش sut.قبل از کاشت ریزش موهای بنده ثابت نشده بود ولی طبق مشاوره با چند تا کلینیک و مشخص شدن الگوی ریزشم توصیه به کاشت داشتن و عنوان کردن که موهای قبل از کاشت بنده رو به شکل کرکی می بینن ک خواهند ربخت. خواستم ببینم از کی مشخص میشه ک اون موها هم می ریزن یا برقرار هستن

  • علیرضا
    1399-11-09

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
    ممنون از اینکه وقت میزارید و جواب همه رو میدید
    ببخشید یه سوال داشتم که خیلی استرس واسم درست کرده
    آیا ریزش موها 10 روز بعد از کاشت زمان شستن دلمه ها همراه با ریزش دلمه ها طبیعی هست؟
    من موقع شستن دلمه ها خیلی باحوصله و دقت و ملايمت شستم ولی باز هم همراه دلمه ها مو بود آیا این موها که با دلمه ها ریختن باز جوانه میزنن و شروع به رشد میکنن؟
    ممنونم از وقتی که میزارید

    • دکتر شریفی
      1399-11-10

      با سلام و وقت بخیر

      بعد از ۱۰ روز مشکلی نیست. طبیعی است. نگران نباشید.

  • MI-R
    1399-11-08

    سلام وقت بخیر
    من حدود 8 ماه پیش کاشت کردم ولی اصلا از تراکم موهام راضی نیستم وریزش مو دارم با دکترم که مشورت کردم گفت موهای خودت میریزن و موهای کاشته شده ریزش ندارن..
    کاشت رو خیلی پرتراکم برایم انجام دادند ولی نتیجه اونی نبوده که میخواستم
    میخواستم بدونم آیا تراکم موهام بیشتر میشن یا نه ؟
    ریزش مو هام طبیعی هست یا نه؟

    • دکتر شریفی
      1399-11-08

      با سلام و وقت بخیر

      تعداد گرافت کاشته شده براتون چقدر بوده ؟ سطح طاسی سر شما چقدر بود ؟
      موها تا ماه ششم دچار ریزش میشن و تا این ماه طبیعی است اما بعد از ماه ششم ریزش موی کاشته شده طبیعی نیست.
      بهترین حالت و نتیجه بعد از کاشت مو ماه نهم تا دوازدهم شکل میگیره.

  • سینا
    1399-11-07

    درود 10 ماه بعد از کاشت ضربه شدیدی با میله اهنی داشت سرم ایا باعث ریزش موهای کاشته میشود؟ ممنون

    • دکتر شریفی
      1399-11-07

      سلام و وقت بخیر

      بعد از ماه اول ضربه باعث آسیب به موهای کاشته شده نمی شود.
      ولی با توصیفی که شما کردین حتی ممکنه برای موهای طبیعی هم مشکل درست بشه چه برسه به موهای کاشته شده.

      • سینا
        1399-11-25

        سلام خدمت شما.من ۵ ماهه کاشت انجام دادم در قسمت جلو سر که کاشت صورت گرفته موهای طبیعی خودم شروع به ریزش و خالی شدن شده.میخواستم بدونم ممکنه شوک بهشون وارد شده باشه؟

    • کچل قدیم خوشگل امروز
      1400-09-11

      من در هفته دوم در پروژه سرم خورد به داربست حتی خونریزی هم کرد اما مشکلی برای مو ایجاد نشد شما که بعد از این همه مدت دیگه موهات نباید تکون بخوره

  • عرفان
    1399-10-30

    سلام …….من موهام خیلی کم بشکل نامحسوس کم پشت شده ایا میتونم مانوکسیدیل بزنم؟؟؟ ایا درست است که با زدن مانوکسیدیل تا اخر عمر باید ادامه بدهیم؟؟؟ دکتر گفته بزن من میترسم موهام بدتر بشه و ابعد از توقف ان دوباره بریزه……….

  • سیامک
    1399-10-26

    سلام وقت بخیر من حدود ۴ماه کاشت انجام دادم الان پشت سرم جوش میزنه و بحالت دمل ماننده جوشش البته بعد حدود ۵ روز تا یک هفته فروکش میکنه و کوچکتر میشه و مایع از آن خارج میشه ولی یکم برآمدگی بصورت خیلی کم بعد از استخراج میمونه و جاش مشخصه آیا این طبیعیه و تا کی این روال ادامه دارد ممنون مبشم جواب بدید با تشکر

    • علی رضایی
      1400-09-01

      سلام خانم دکتر
      ممنون از توجه و پاسخگویی شمابه سوالات
      سوالی داشتم اگر مقدور هست جواب رو بفرمایید بنده از روز ۱۴ کاشت مو موهای خودم رو به گفته پزشک با ماساژ به حالت قبل از عمل یعنی حالت قبل از کاشت دست کشیدم وشستم الان وقتی سرچ میکنم میبینم همه میکن نباید اینکار رو کرد خواستم نظر شخصی شما رو بدونم اخه گیج شداز این همه تناقض
      مت

  • Reza
    1399-10-26

    سلام خسته نباشید ممنون ک با دقت ب همه سوالات جواب میدید
    من یک ماهه ک کاشت انجام دادم پوست سرم چربه و قبل کاشت هم شوره داشتم پیش متخصص رفتم لوسیون بتامتازون_ناژو ۰.۱ درصد و شامپو سلنیوم سولفاید_ناژو ۲.۵ درصد بهم داد و گفت بعد کاشت هم هفته ای دو بار استفاده کنم حالا چند روز بعد کاشت میتونم اینارو استفاده کنم ک اسیب نبینه موهای کاشت شده

    • دکتر شریفی
      1399-12-22

      با سلام و وقت بخیر

      در مورد شامپو بهتر است بعد از ماه دوم استفاده شود.

  • سعید
    1399-10-26

    سلام ممنون از پاسخگویی به تک تک سئوالات
    من در روز ۳۵ هستم و تا دو روز پیش هیچ ریزشی نداشتم بخاطر پوسته پوسته شدن سرم مجبور شدم زیر دوش سرم رو چندین بار مالش بدم و ابر رو آروم به سرم بکشم و نزدیک هشتاد درصد موهام زیر دوش ریزش کردند اکثرا به شکل ال مانند و چسبیده به چربیها و واقعا نگرانم کرده این مساله
    اگر اینکار و نمیکردم پوسته ها مانع نفس کشیدن فولیوکل ها می شد ولی انجام دادن اینکار و دستکاریهام هم باعث از دست دادن موها ال مانند شد که نگرانم همرا با فولیول بوده باشه

    • حسین
      1400-06-15

      سلام. طبیعیه

    • محمد زارع
      1400-11-23

      سلام منم همین مشکل دارم الان مو های شما مشکلی ندارد ب نطرت

  • محمد
    1399-10-22

    باسلام و عرض خسته نباشيد.
    من حدود ٤ماه هست كه از كاشت موهام ميگذره.بخش جلوي سرم تقريبا رويش خوبي داشته ولي بخش وسط سرم كه از موهاي ريش برداشت شده فقط ٢٠درصدش رويش كرده و بلند شده و هيچ اثري از رويش جديد نيس.
    ميخواستم بدونم آيا هنوز اميدي به رويش مابقي موها هست؟
    ممنون از شما

  • حسین
    1399-10-22

    با سلام. من 8سال پیش در سن 30 سالگی اقدام به کاشت مو کردم. تا چند سال خوب بود. ولی بطور آرام آرام موهای سرم درحال نازک شدن هستند و از حجم موها کاسته شده .هیچ دارویی هم پزشک بعد کاشت مو تجویز نکرده بود.موهای سرم بشدت چرب هستند و هر روز باید شسته شود. می خواستم بدانم با مصرف ماینوکسدیل دوبار میشه موهای کاشته شده رو برگردان

  • عظیم
    1399-10-22

    سلام خسته نباشید ممنون از پاسخ گویی تون
    ببخشید من الان 9 روز هست کاشت مو به روش fit انجام دادم الان واسه اینکه دلمه های محل کاشت بریزه دکتر گفتن کف گذازی کن و بعد بیست دقیقه آبکشي کن و بعدش با نرمی دست یواش ماساژ بده تا دلمه ها بریزه راستش میترسم ماساژ بدم موها از ریشه ریزش پیدا کنن چکار کنم لطفا راهنماییم کنید و اگه موها حین ماساژ ریخت جای نگراني نداره؟

    • دکتر شریفی
      1399-10-22

      با سلام و وقت بخیر

      به دستورالعمل داده شده توسط پزشک خود اعتماد کنید.

      • احمد
        1399-11-19

        سلام وقتتون بخیر من الان یازده ماه کاشت مو انجام دادم الان یک ماه ریزش دارم و موهام حتی بد تر از قبل از کاشت شده آزمایش کامل هم انجام دادم چیز خاصی نبود دکتر چن جلسه مزوتراپی انجام داد ولی متاسفانه روز به روز بدتر شده میتونم دلیلش بدونم

    • کیمیا
      1402-01-28

      سلام من حدود8ماه کاشت موانجام دادم روزانه زیر10 تارموریزش دارم قسمت کاشت ایاطبیعیه یاخیرممنونم ازشما

  • حسین
    1399-10-21

    با سلام. من 8سال پیش در سن 30 سالگی اقدام به کاشت مو کردم. تا چند سال خوب بود. ولی بطور آرام آرام موهای سرم درحال نازک شدن هستند و از حجم موها کاسته شده .هیچ دارویی هم پزشک بعد کاشت مو تجویز نکرده بود.موهای سرم بشدت چرب هستند و هر روز باید شسته شود. می خواستم بدانم با مصرف ماینوکسدیل دوبار میشه موهای کاشته شده رو برگردان

  • بهروز
    1399-10-18

    سلام. وقت بخیر
    من 31 سالمه ریزش موهام متوقف نشده و ادامه داره. آیا بعد از کاشت مو ریزش موهام متوقف میشه یا بعد از کاشت هم ادامه داره؟

    • دکتر شریفی
      1399-10-19

      با سلام و احترام

      کاشت مو روند ریزش موی شما مدتی دچار توقف خواهد کرد اما در اصل موضوع تفاوتی ایجاد نخواهد نکرد. دوباره ریزش مو شروع می شود. به همین دلیل توصیه می شود بعد از کنترل ریزش مو نسبت به کاشت مو اقدام کنید.

    • amir
      1399-10-29

      سلام
      من نه روزه كه كاشت هنگام ماساژ سرم تعدادي زيادي مو همراه با دلمه ريخت بدون خون ريزي ايا مشكل داره؟

  • علی
    1399-10-14

    با سلام و عرض خسته نباشید
    باتوجه به این که هنگام کاشت از موهای پشت و کنارسر استفاده میشوده ایا مصرف استروئید ها باعث ریزش موهای کاشته شده میشود چون جایی خواندم که ریشه موهای این قسمت دارای گیرنده های استروئید نمیباشد و به همین علت هم درحالت معمول حتی هنگام استفاده استروئید این قسمتها ریزش نمیکند ممنون از راهنمایی هاتون

  • حبیب
    1399-10-14

    سلام از کی میتوانیم ماسک های طبیعی تقویت مو بعد از کاشت مو به سرمان بزنیم و آیا بعد از کاشت این ماسک ها خوب است یا نه

  • حسین
    1399-10-08

    با سلام و تشکر از پاسخ گویی شما
    من ۷۰ روز پیش کاشت انجام دادم الان تعداد زیادی از موهای کاشت شده به طور مشخص از پوست بیرون زده به اصطلاح عامیانه جوانه زده ولی یه قسمتهایی اصلا هیچ مویی روییده نشده یعنی پوست سر کاملا مشخصه میخواستم بدونم آیا این طبیعیه و در اون قسمتها ماههای بعد رویش خواهد داشت یا خیر

  • kamal
    1399-10-08

    سلام.لطفا جواب بدین دکتر.من بعد ۴۰ روز از کاشتم دکترم کفتن ک خوب شستشو ندادین احتمالا نصف شدن خفه شده باشن درحالی ک موهام رشد کرده بودن وهمه روزه میشستم.بعدش با ی گاز خیس محکم کشیدن رو موهام وهمشون ریختن.خواهشا جواب بدین خیلی نگرانم.

    • امین
      1401-02-03

      سلام منم مشکل شمارو داشتم چی شدی الان در آمددن!؟

  • علی
    1399-10-05

    با سلام‌و خسته نباشید سوال من در مورد کاشت مو برای ورزشکاران بدنسازی هست که از تستسرون و دیگر هورمونها استفاده میکنند ایا استفاده از این هورمون ها باعث ریزش موهای کاشته شده میشود ؟با توجه به اینکه موهای بانک معمولا از ناحیه پشت سر و کنار میباشد امکان دارد که هورمون باعث ریزش موهای کاشته شده نشودباتشکر

  • صمد
    1399-10-01

    سلام و خسته نباشید خدمت اساتید محترم پارسا
    من حدود ۲ ماه و نیم هست که کاشت انجام دادم ،و پوست سرم خیلی خارش داره و کلافم کرده و با دست میخارونم،و کمی جوش هم میزند و پوست سرم زود چرب میشه.شامپو بچه هم میزنم باز خارش داره،الان شامپو گردو یا شامپو معمولی استفاده میکنم،
    خواستم بدونم اول اینکه خاراندن سر ضرر دارد یا نه،؟
    و دوم :برای خارش و جوش سر چی توصیه میکنید؟
    ممنون از راهنماییتون

    • پارسا
      1399-10-02

      با سلام و وقت بخیر

      جهت درمان خارش سر می تونین با مشورت پزشک از سیتریزین استفاده کنید و برای جوش های سرتون از محلول کلیندامایسین.

  • محمد
    1399-09-30

    باسلام الان 5 ماه از کاشت مو میگذره مو های کاشت شده بنده رشد کردن اما مو های خودم درحال ریزش هستند طوری که قسمتایی که پر مو بوده الان کم پشت شده شدید هم ریزش دارم میشه راهنمایی کنید

    • پارسا
      1399-10-01

      با سلام و وقت بخیر

      اگر قبل از کاشت ریش مو نداشتید و سن بالای ۲۷ سال دارید، ریزش مو بعد از ۵ ماه عادی نیست. با پزشک خود در تماس باشید.

    • محمد
      1399-10-01

      سنم 23 است اما قبل از کاشت پر پشت بود جایی که مو نکاشتم الان روز به روز کم پشت تر میشه دلیلش چیه راه درمانی هم داره؟؟

      • پارسا
        1399-10-01

        با سلام و وقت بخیر

        چه مدت از کاشت موی شما گذشته است ؟

    • محمد
      1399-10-02

      5 ماه میگذره

      • پارسا
        1399-10-02

        با توجه به سن شما و اینکه بعد از ماه پنجم اصولا ریزش مو اتفاق نمی افتد، به نظر برای کاشت مو عجله کردین. ریزش موی شما متوقف نشده و شما اقدام به کاشت مو نمودین.
        به همین دلیل سن کاشت مو اصولا بالای ۲۷ سال و حتی بالای ۳۰ سال در نظر گرفته شده است. برای درمان و قطع ریزش موی خود باید هرچه سریع تر با پزشک متخصص و مجرب مشورت کنید.

        • علي
          1399-11-13

          سلام من ٥ ماه نيم كاشت مو انجام دادم سمت راست سرم نسبت به سمت چپ پر پشت در اومده ممكن در ماهاي اخير سمت چپم هم پرپشت بشه و اينكه الان تو حموم دست تو سرم كه ميكشم تارهاي مو به دستم مچسبه يعني احساس ميكنم موهام ريزش داره اين تو اين مدتي مو كاشتم ٥ماه طبيعه مرسي

    • سینا
      1399-11-25

      برای منم مثل ما شما شده راهی پیدا کردین؟

  • حامد
    1399-09-22

    سلام
    آیا سی روز بعد از کاشت برای مرطوب نگه داشتن پوست سر از اسپری سرم شستشو استفاده کنیم ضرری برای موهای کاشته شده ندارد ؟

  • پیمان
    1399-09-20

    باعرض سلام وخسته نباشیدمن ۲ماه از کاشتم میگذره از ماینوکسیدیل فوم استفاده میکنم بعد استفادا هنگام شستشو قسمت جلوی پیشانی خط رویش پوسته پوسته میشه انگار پوست اندازی میکنه بعد یکی دوبار شستشو پوسته ها تمیز میشه بعد دوباره استفاده تکرار میش خواستم بدونم استفاده از ان برای موها ضرری نداره ممنون میشم جواب بدین

    • پارسا
      1399-10-05

      با سلام و وقت بخیر

      این مورد به دلیل مصرف ماینوکسیدیل نیست. بهتر است برای بررسی علت به صورت حضوری به پزشک متخصص خود مراجعه فرمایید.

      • مهران
        1399-11-13

        سلام ببخشید من دوماه از کاشت موهام میگذره ، موهای سرم خیلی کمتر از قبل کاشتم شده موهای اصلی خودم هم با موهای کاشته شده ریخته، طبیعی هستش؟

  • پیمان
    1399-09-20

    باعرض سلام وخسته نباشید ممنون که جواب سوالات رو میدین ببخشید من یک سوال داشتم دو ماه از کاشتم میگذره من فوم ماینوکسیدیل استفاده میکنم بعد شستشو هنگام خشک شدن پوست خط رویش جلو پیشانی حالت پوسته پوسته میشه انگار پوست اندازی میکن خواستم بدون استفاده از آن ضرر نداره برای موها ممنون میشم جواب بدین

    • پارسا
      1399-10-05

      با سلام و وقت بخیر

      این مورد به دلیل مصرف ماینوکسیدیل نیست. برای بررسی علت به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

  • اشکان
    1399-09-15

    سلام
    ۳۴ ساله هستم ، یک سری داروهای اعصاب و ضد استرس استفاده میکنم میخواستم بدونم این داروها تداخلی با کاشت مو دارن و اساسا داروها با کاشت مو تداخلی ایجاد میکنن
    ایمی پرامین، بوسپیرون ، لیتیوم ، لوکسیم

    • پارسا
      1399-09-15

      با سلام و وقت بخیر

      خیر تداخلی نداردو برای دریافت مشاوره بیشتر با شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ کلینیک پارسا در تماس باشید.

  • امین خان
    1399-09-13

    سلام، خواستم بدونم چند روز پس از کاشت مو دیگه میتونیم دعوا کنیم؟

    ممنون میشم اگه پاسخ بدید.

    • فردين
      1399-09-17

      سلام من 11 ماه کاشت کردم .يک ماه پيش کرونا گرفتم و از 15 روز پيش موهام شروع به ريزش کردن. .آيا اين ريزش طبيعيه و بخاطر کرونا هستش؟
      و ايا موهاي کاشته شده اي که ريختن دوباره رشد ميکنه؟

      • پارسا
        1399-09-18

        با سلام و وقت بخیر

        ریزش موی بر اثر بیماری برگشت پذیر است. بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و در صورت صلاحدید ایشان دوره مزوتراپی برای تقویت موهای خود انجام دهید.

  • فرید
    1399-09-12

    سلام
    دو سوال داشتم از کادر خوب کلینیک پارسا
    چند روز بعد از کاشت میتوانیم نماز بخوانیم و موهای کاشت شده فقط حین شست و شو میریزند یا نه

    • پارسا
      1399-09-13

      با سلام و وقت بخیر

      بلافاصله میتوانید نماز تان را اقامه کنید. فقط بهتر است ۳ روز اول از سجده طولانی پرهیز کنید یا با کمک وسایل سجده برای سجده خیلی خم نشوید.
      موهای کاشته شده سه تا پنج ماه میریزند و دوباره رشد می کنند.

  • محمد
    1399-09-11

    سلام وقت بخیر
    من حدود 3 سال پیش کاشت کردم.جلوی سرم تقریبا خالی بود.الان وسط سرم یه کم ریخته.آیا کاشت مجدد میتونم انجام بدم؟

    • پارسا
      1399-09-13

      با سلام و وقت بخیر

      اگر بانک موی شما اجازه دهد بله امکان کاشت دوم وجود دارد.

  • حسین
    1399-09-09

    با سلام
    من حدود دو ماه پیش کاشت مو انجام دادم که همونطور که توضیح دادید موهای کاشته شده ریزش داشت که طبیعیه اما میخواستم بدونم اگر در این مرحله یعنی دو ماه بعد از کاشت برای میکرو اسکالپ اقدام کنم آیا مشکلی بوجود میاد یا اینکه اشکالی نداره ممنون میشم جواب بدید

    • پارسا
      1399-10-02

      با سلام و وقت بخیر

      حداقل تا بعد از ماه ششم برای این کار باید صبوری کنید.

  • پیمان
    1399-09-08

    سلام با عرض سلام وخسته نباشید من۴۰روز کاشت کردم همه ی موهایی که ریزش دارن میکنن به شکل حرف Lویک نقطه کوچک سیاه ته موها خیلی نگرانم همش نگرانم ایا این ریزش با ریشه هست یا طبیعی جای نگرانی نداره خواهشا اگه امکان داشته باش جواب بدین

    • پارسا
      1399-09-08

      با سلام و وقت بخیر

      با ریشه نیست نگران نباشید.

  • علی رضا
    1399-09-04

    سلام خسته نباشید
    یه سوال داشتم فک میکنم سوال بیشتر از مراجعین هم باشه که رابطه ی جنسی چقد میتونه تاثیر گذار باشه تو کاشت مو
    و اوایل کاشت هم مهمه که نزذیکی یا استمناح انجام نشه ؟

  • حسن
    1399-09-04

    سلام .
    الان ۲۰ روزه که کاشت به روش fitانجام دادم
    از بس جای کاشت میخاره که سر درد گرفتم‌.
    از طرفی هم محل برداشت درد میکنه

  • مهدی کعب عمیر
    1399-08-29

    سلام وقت بخیر
    ۸ روز از کاشتم گذشته و به روش sut کاشتم…در روز ۸ سوار موتور شدم البته بعنوان نفر دوم و بعد از اینکه فاصله‌ای رو با موتور رفتیم دیدم که از بغل کاشتی که انجام دادم حدود ۳۰ تا تار مو با پوسته سیاه نیستن، خواستم ببینم آیا همراه با ریشه کنده شدن یا فقط ساقه بوده!!!! اینم بگم که هیچ گونه خونرویزی هم از جایی که موهای کاشته شده نبودن، خونریزی نبود

  • فرهاد حسینی
    1399-08-26

    سلام و وقت بخیر نزدیک پنج ماه پیش کاشت مو انجام دادم همه چی خوب پیش میرفت تا اینکه تقریبا یک ماه پیش که رفته بودم موهامو اصلاح کنم متاسفانه آرایشگر با بی احتیاطی هنگام شستن سرم با فشار سرم رو شستشو داد که بعد از اون کلا کف سرم در میکرد و از طرفی تو این برهه مریض شدم و مجبور بود بمدت یک هفته هر روز دو عدد پنی سیلین تزریق کنم بعد از این اتفاقات موهام سرم شروع به ریزش کردن به نحوی که الان دیگه کم کم سرم داره خالی میشه خیلی افسرده و نگرانم میخواستم نظرتون رو بدونم که این ریزش ها از ساقه هستش یا از ریشه من که خودم نمیتونم تشخیص بدم ممنون میشم با پاسختون نگرانی و استرس بنده رو برطرف کنین

    • پارسا
      1399-08-27

      با سلام و وقت بخیر

      قطعا ریزش از ساقه موهاست. اما اگر در مورد موهای کاشته شده باشد، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

    • فرهاد حسینی
      1399-08-28

      اینایی که الان از ساقه دارن میریزن چه موهای خودم چه موهای کاشته شده آیا دوباره درمیان یا نه؟

      • پارسا
        1399-08-28

        با سلام و وقت بخیر

        بله دوباره رشد میکنن نگران نباشید.

    • فرهاد حسینی
      1399-08-28

      خیلی ممنونم از راهنماییتون چه مدت بعد این موها دوباره رشد میکنن؟ یه سوال دیگم داشتم و شاید سوال خیلی از افراد ممکنه باشه از کجا میشه فهمید مویی که ریخته شده بهمراه ریشه هستش یا ساقه؟؟؟خیلی سخته تشخیص این امر برای افرادی امثال من

      • پارسا
        1399-08-28

        معمولا مویی که از ریشه در می آید از محل آن خونریزی نیز میکند, معمولا بافت زنده که در می آید تر و تازه است پس اگر یک چیز خشک مثل کراست همراه مو بود آن ریشه مو نیست.

    • فرهاد حسینی
      1399-08-28

      سپاس از شما با توضیحات شیوا و رساتون و دلیل این ریزش موهام میتونه مسائلی باشه که بالا توضیح دادم؟؟و اگه میریزه یعنی آسیبی به ریشه مو زده شده که میریزه یا چی؟و چند وقت باید منتظر بمونم ببینم که در میاد یا نه؟

  • حمید
    1399-08-21

    با سلام ریزش مو های خودم نه کاشت شده بعد از ماه چندم از کاشت احتمال توقف داره؟؟؟چون الان ماه چهارم از کاشته و از مو های خودم ریزش زیادی دارم

    • روح الله
      1399-08-24

      باسلام یکسال و 6ماهه کاشت انجام دادم موهام خیلی خوب وپرپشت شده ولی جدیدا احساس خارش میکنم زیاد و حس میکنم کمی ریزش داره فقط شامپوی آلپسین استفاده میکردم 6ماه اول هم قرصهای تقویتی استفاده کردم ولی ادامه ندادم خواستم لطف کنید راهنمایی کنید

      • پارسا
        1399-10-02

        با سلام و وقت بخیر

        با پزشک متخصص خود در ارتباط باشید.

  • پیمان
    1399-08-19

    سلام
    من هفت روز است کاشت مو انجام داده ام دکتر برای رفع عفونت منطقه کاشت مو دارو های آنتی بیوتیک و پماد mupirocin را برام تجویز کرد از روز هفتم در حد دو تا سه تا مو در حین پماد زدن ریزش میکنه آیا طبیعیه

    • پارسا
      1399-09-19

      با سلام و وقت بخیر

      بله این مدل ریزش مو طبیعی است.

    • علی رضایز
      1400-09-01

      سلام آیا بعد روز ۱۴ میشه موها رو مثل قبل شست چون من اینکا رو کردم والان میترسم آسیب دیده باشن چون میبینم بعضی ها میگن نباید اینکار رو کرد

  • Daniyal
    1399-08-17

    سلام من نزدیک ۴۰ روز از کاشتم میگذره موقع خواب یک قسمت از موهای کاشت به بالشتم برخورد کرده ریخته میخاستم بدونم بعد۴۰ روز مشکل ساز ایا دوباره اون قسمت رویش میکند؟

  • Krikland
    1399-08-16

    سلام تقریبا ۹ ماه کاشت مو انجام دادم ولی پشت سرم هیچ موی رشد نکرده بنظرتون احتمال رشد مو هست؟

  • حسین
    1399-08-14

    سلام وقت بخیر
    یک هفته بعد کاشت زخم های قسمت کاشت خشک شدن و من با دست اونا رو کندم و هیچ فشار و دردی موقع کندنرزخم ها نداشتم آیا این کندن زخم ها به ریشه مو کاشته شده آشیب نمیزنه؟

    • Razi
      1401-01-24

      سلام بعد از اینکه اونارو کندی موهات مشکلی براشون پیش نیومد منم همین کارو کردم

  • ناصر
    1399-08-07

    باسلام ببخشید من حدود ۴ماه است مو کاشته ام خیلی از موهام در اومده ولی هنوز پرپشت نیست و جای خالی زیاد داره خواستم ببینم اوناهم پر میشه یا اینکه دیگه چیزی در نمیاد؟ اخه حس میکنم اونجا هایی ک خالیه اصلا مویی داخل سرم نیست.

  • حميد
    1399-08-07

    سلام خسته نباشید
    من ۲ ماه هست کاشت انجام دادم به روش fit ولی پوست سرم هنوز قرمزه بنظرتون طبیعیه؟

    • پارسا
      1399-10-02

      با سلام و وقت بخیر

      با پزشک خود مشورت کرده و نوع شامپوی خود را تغییر دهید.

  • بهداد
    1399-08-06

    درود بر شما
    من حدود 2 سال قبل مو كاشتم، ميزان تاسي سرم حدود 40 درصد بود، به صورت تركيبي FIT و FUT حدود 2500 گرافت روي سرم كاشت انجام شد، و مراحل عادي ريزش بعد از 1 ماه و خواب و رويش مجدد مو انجام شد، 7 ماه بعد از كاشت وضعيت سرم خيلي عالي بود، متن سرم كمتر مشخص بود، قرص هاي مخصوص و مزوتراپي هم چندين جلسه انجام دادم، ولي از حدود 8 ماه قبل، يعني بعد از 1 سال و 2 ماه به اين طرف موهام عليرغم اينكه آرايشگاه هم ميرفتم و مرتب نگه ميداشتم، به صورت فر خورده، پيچ و تاب خورده و نافرم تبديل شد و الان هم متن سرم بخصوص جلوي سر كه عمده كاشت مو اون قسمت انجام ميشه مشخص شده.
    نياز به كاشت مجدد دارم؟ يا با دارو و مزوتراپي يا پي آر پي حلي ميشه؟ و اينكه اگر برطرف شد و درست شد سالهاي بعد هم اين مشكل پيش مياد يا خير؟
    با سپاس فراوان

    • پارسا
      1399-10-05

      با سلام و وقت بخیر

      این مورد باید بصورت حضوری توسط پزشک متخصص بررسی شود.

  • میلاد
    1399-08-05

    با سلام
    من ۵ هفته پیش کاشت مو انجام دادم طبق نظر تکنسین مو و چونایران زندگیتمیکنم فرمودند تا ۴ ماه دیگه میتونید دوباره فاز دوم کاشت رو انجام بدید خاستم بدونم این فضیه اوکی هست؟سوال دیگه ایا بعد از ۴۰ روز مصرف ساپلمنت ورزشی مثل تست بوستر مشکلی نداره؟ ممنون میشم جواب سوالم رو بفرمایید

    • پارسا
      1399-08-05

      با سلام و وقت بخیر

      برای کاشت دوم و یا ترمیم حداقل ۱۲ ماه باید از کاشت اول شما گذشته باشد.

  • نادر محبی
    1399-07-28

    سلام وقت بخیر . خواهشمندم جواب بنده رو بدید .
    بنده در قسمت های جلو تراکم و در قسمت ورتکس سرم ک مویی نداشتم کاشت به روش fit انجام دادم . قسمت ورتکس در حال حاظر بعد از ۶۰ روز نه ریزش کرده موهاش نه بلند شده . با دکترم صحبت کردم فرودن لزومی نداره موها بریزه ولی خب رشد هم نداشته . لطفا راهنمایی کنین ایا این به منزله عدم کاشت موفق در این ناحیست ؟ بنده قرص ها و محلول ماینو هم مرتب استفاده کردم حتی سیگار هم کلا ترک کردم . لطفا منو راهنمایی کنین

  • امیر
    1399-07-22

    جناب لطفا جواب بدید ریزش مو بعد از کاشت با ریشه دقیقا چه شکلی هست بعد از روز 14 چگونه باید متوجه بشم مویی که از سرم هنگام شستشو ریزش کرد همراه با ریشه بوده یا نه اگه یه گردی کوچیک مثل فوليکول انتهايه ساقه باشه ینی ريشست من بعد از روز 14 متوجه شدم موهايي که می ریزه یه گردی ریزی انتهايه اون وجود داره ولی خونی نمی اومد موها هم کمی رشد کرده بودن خالش میکنم جواب بدید تا روز 30 که همه موهایت کاشته شده ریخت تقریبا 50 درصدش به همین شکل بود آیا ریشه بوده ممنون

  • محمد امین
    1399-07-22

    سلام ممنون میشم جواب این سوالمم بدید ببخشید اگه زیاد سوال میترسم چون خیلی نگرانم آیا امکانش هست بعد از 13 روز مو با ریشه ریزش کنه اصولا ریشه مو چه شکلی هست چون یه تعداد از مو هام که بعد از پاک شدن دلمه ها بعد از 13 روز ریزش کرد همراه بود با یه گردی کوچیک انتهايه ساقه مو که شبیه فوليکول مو بود ولی خونی نميومد و اقدامات بعد از کاشت رو هم رعایت کردم و موهامم تقریبا 5 میلیمتر رشد کرده بودن عفونتم نداشتم خیلی نگرانم امکان داره با ریشه ریخته باشه یه دنیا ممنون میشم جواب بدید

    • علي
      1399-08-02

      سلام من ٢سال هست كاشت انجام دادم ولي اصلا رشد نكرده،هركاري هم كردم بي فايده بود،ميشه لطفا راهنماييم كنيد….

      • پارسا
        1399-08-03

        با سلام و وقت بخیر

        اینکه هیچ رشدی نداشته باشد تقریبا غیر ممکن است. با پزشک خود در تماس باشید. یا حضورا به کلینیک پارسا مراجعه فرمایید.

  • امیر محمد
    1399-07-22

    سلام ممنون میشم جواب این سوالمم بدید ببخشید اگه زیاد سوال میترسم چون خیلی نگرانم آیا امکانش هست بعد از 13 روز مو با ریشه ریزش کنه اصولا ریشه مو چه شکلی هست چون یه تعداد از مو هام که بعد از پاک شدن دلمه ها بعد از 13 روز ریزش کرد همراه بود با یه گردی کوچیک انتهايه ساقه مو که شبیه فوليکول مو بود ولی خونی نميومد و اقدامات بعد از کاشت رو هم رعایت کردم و موهامم تقریبا 5 میلیمتر رشد کرده بودن عفونتم نداشتم خیلی نگرانم امکان داره با ریشه ریخته باشه یه دنیا ممنون میشم جواب بدید

  • امیر محمد
    1399-07-22

    سلام خاهش میکنم به این سوالم جواب بدید بعد از 14 روز پس از کاشت تا روز 30 که موهايه کاشته شدم همش ریخت متوجه شدم موهايي که می ریخت مقداريش انتهايه ساقش شبیه گرفت بود و یه گردی کوچيکي به انتهايه ساقه چسبیده بود که وقتی تو دستم میگرفتم و کمی انتهايه ساقه ریزش کرده رو فشار میدادم از ساقه جدا میشد و این منو خیلی نگران کرده لازم به ذکر است که هنگام ریزش خونی نمی اومد و اقدامات بعد از کاشت رو هم انجام دادم و به درستی موها و شستشو دادم و تا روز 11 دلمه ها برطرف شده بود ن و موها کمی رشد کرده بود این نوع ریزش طبیعی هست ايا

    • پارسا
      1399-10-02

      با سلام و وقت بخیر

      جای نگرانی نیست.

  • امیر محمد
    1399-07-21

    ممنون که به سوالات پاسخ میدید ميخاستم مطمعن بشم بعد از 15 روز امکان ریزش با ریشه وجود داره یا نه چون بعد از 15 روز که دقت کردم به موهايي که داشت ریزش میکرد انتهايه ساقه یه گردی کوچيکي بود که میترسم ریشه بوده باشه دلمه نبود ها دلمه ها از روز 11 با شستشو از سرم پاک شدن کامل و بعد از پاک شدن کامل دلمه ها متوجه این قضيه شدم خدا خیرتان بده ممنون میشم به این سوالم پاسخ بديد

  • امیر
    1399-07-21

    سلام خسته نباشید من تقریبا 2 ماه پیش کاشت انجام دادم و تقریبا از روز 12 مو هام شروع به ریزش کرد و از روز 15 متوجه شدم یه گردی کوچيکي همراه تقریبا 50 در صد موهايي که ریزش میکنند هست ميخاستم بدونم با ریشه ریخته یا نه چون موقع ریزش هیچ خونی نميومد از سرم و عفونت هم نداشتم و تقریبا موها 5 یا 6 میلیمتر رشد کرده بودن و تمام اقدامات بعد از کاشت رو هم انجام دادم ولی الان چند روزه این قضیه که ممکنه موها از ریشه ریزش کرده باشه داره دیوونم میکنه خالش میکنم جواب بدید خیلی ممنون از شما

    • پارسا
      1399-07-21

      با سلام و وقت بخیر

      خیر مشکلی نیست نگران نباشید.

  • محمد
    1399-07-20

    با سلام ریزش مو های به جز کاشت در ماه سوم و اواسط ماه دوم هم طبیعیه ؟؟

    • پارسا
      1399-07-21

      سلام و وقت بخیر

      بله طبیعی است.

  • Krikland
    1399-07-13

    سلام آیا تغییر مارک ماینوکسیدیل باعث ریزش مو میشه

    • پارسا
      1399-10-02

      با سلام و وقت بخیر

      چنین موردی تا الان گزارش نشده است.

  • jonny
    1399-07-11

    باسلام یه مساله است
    الان دو ماه از کاشت مو به روش fit میگذره و یه چند روزی میشه که هنگام شست و شو سر از مو های خودم نه مو های کاشت شده ریزش دارم این طبیعیه یا مشکلی است ؟؟؟

    • پارسا
      1399-07-12

      با سلام و وقت بخیر

      بله مشکلی نیست. طبیعی است.

  • نیما
    1399-07-06

    سلام و خسته نباشید بنده قبل از کاشت مو نزدیکه ۶ماه بود ک روزی یدونه هیرویت مصرف میکردم ک برای کاشت اقدام کردم میخاستم بدونم الان ک نزدیکه سماهو نیم میگذره از کی موهای کاشت شده درمیان چون فقد موهایی ک نریختن رشد کردن

  • محمد
    1399-06-25

    با سلام و احترام
    ضمن تشکر از مقاله مفیدتون ، چند سوال داشتم ،
    1- من 19 روز هست که کاشت مو انجام داده ام و 8 روز بعد از کاشت به مدت 2 ساعت فوتبال بازی کردم هیچگونه ضربه یا فشاری به محل کاشت یا برداشت وارد نشده است، آیا این کار من مشکلی برای موهای کاشته شده ایجاد می کند؟
    2- بعضی جاها نوشته که آفتاب برای موهای کاشته شده خراب است ولی اشاره نشده به چه میزان مثلا من 14 روز بعد از کاشت هنگام پیاده روی از منزل تا محل کار به مدت 20 دقیقه در معرز آفتاب صبحگاهی و 20 دقیقه بعد از ظهر از ساعت 4 به بعد در معرز افتاب عصرگاهی قرار می گیرم آیا این میزان برای فولیکول ها مشکلی ایجاد می کند؟
    3- از 17 روز بعد از کاشت به بعد هنگامی که سرم خشک هست و هنگام شستن سر در حمام حدود 10- 20 مو ریزش دارم، موهای ریخته شده مثل موهای قیچی شده می باشند در حدود یک سانت آیا ریزش این موها طبیعی هست یا موهایی که ریزش دارند باید حتماً بصورت ال باشند.

    با تشکر از راهنمایی شما

    • پارسا
      1399-06-28

      با سلام و وقت بخیر

      شما تقریبا هر کاری که نباید انجام میداد انجام دادید.

    • محمد
      1399-06-30

      لطفا بصورت جزیی تر جواب بدید

  • سامان
    1399-06-24

    سلام عرض ادب
    دکتر من حدو 7 ماه از کاشت موی که انجام دادم میگذره قسمتی که کاشت انجام دادم جلوی سر و گردی سرم بوده به نظرم اونطور که باید موها رشد نکرده مخصوصا گردی سرم و اینکه وقتی به محل کاشت دست میزنم پوست سرم زبره مثل این مومنه مو داره جوونه میزنه خیلی از نظر روانی روم تاثیر گذاشته با دکتر تماس گرفتم گفتن ماه نهم بیاید برای معاینه قسمت جلوی سرم به نظر رشد بیشتری داشته چون تراکمش حس میشه به نظر شما چطور میتونم مطمئن بشم از موفقیت آمیز بودن کاشت؟
    و سوال مهم تر اینکه قبل عمل موهایی که داشتم رشد طبیعی داشت مثلا ماهی یک بار باید اصلاح میکردم اما بعد زا کاشت موهای بالای سرم رشد خیلی کندی دارن طوری که هنوز بالای سرم رو اصلاح نکردم خواهش میکنم راهنمای کنید
    تشکر

  • آدرانی
    1399-06-22

    سلام مشکلی نداره در ماه چهارم بعضی وقت ها هنگام شست و شو سر و لیف بکشیم؟

    • پارسا
      1399-10-02

      با سلام و وقت بخیر

      خیر مشکلی نیست.

  • پورشیخ
    1399-06-21

    سلام وقت بخیر خواهشمند هستم سوال من رو جواب بدین
    من الان چهارماه کاشت کردم و همه مسائل رو رعایت کردم در ماه چهارم هنگام خواب یکی از دوستان به شوخی یک تار مو رو با موچین از جلو سرم کند که اون لحضه خیلی ناراحت شدم که آیا این تار مو دوباره رشد می‌کند یا خیر ؟؟ معذرت میخوام باز خواهشا کمک کنید

    • پارسا
      1399-10-02

      با سلام و وقت بخیر

      فکر میکنم دوستی شما بیشتر از ۱ تار مو ارزش داشته باشد.

  • الیاس
    1399-06-21

    سلام عزیزان ، بنده در اردیبهشت ماه کاشت کردم ، تا سه ماه و سه هفته دقیقا خیلی مراقبت کردم و حتی سر کارم را از منزل انجام میدادم ، ولی تقریبا از هفته های آخر ماه سوم و تا الان که اوایل ماه چهارم هستم کمی با موها ور رفتم به دلیل اینکه از محلول تقویتی استفاده میکنم مجبور هستم کمی ماساژ بدم سرم را همچنین موقع شستن باید کمی سرم رو ماساژ بدم آیا این کار ها در ماه چهارم مشکلی ایجاد نمیکنه ، ممنون از لطفتون

    • پارسا
      1399-10-02

      خیر جای نگرانی نیست.

  • پیمان لطفی
    1399-06-20

    سلام. من ۲۰ روزه که کاشت مو انجام دادم و یه قسمت از سرم زخم بود و با پزشکم تماس گرفتم و گفت که از کرم زینک استفاده کنید و استفاده کردم الان جای همون زخمه یا همون کرم زینک کاملا موهاش ریخته هرچی با پزشکم حرف میزنم فقط میگه نگران نباشید و ایشاالله چیزی نیست آیا بنظر شما این موهاشو در میاد یا نه

  • Krikland
    1399-06-20

    سلام خسته نباشید
    ۶ ماه کاشت انجام دادم چند روز ریزش مو دارم دلیلش میتونه تغییر مارک ماینوکسیدیل باشه قبلا ماینوکسیدیل مکس استفاده میکردم الان کریکلند قبلی یک ترکیب بیشتر داشت ازلائیک اسید ممنون میشم پاسخ دهید

    • reza99
      1399-10-07

      با سلام و خسته نباشيد،من حدودا یکسالو خرده ای پیش ۲۷ سالم بود مو کاشتم الان احساس میکنم شقیقه سمت چپم که کاشت شده کمی خالی شده،باید چیکار کنم علتش چیه؟

  • نیما
    1399-06-20

    سلام خسته نباشید من به دلیل وابستگی زیاد به سیگار از ساعت اول بعد کاشت سیگار کشیدم الان موهام به اندازه دو میل بالا امده بعد یک هفته از کاشت مو. ایا نشان بر این است موهای کاشت شده سالم است یا تاثیر سیگار در دراز مدت معلوم میشود

  • سینا
    1399-06-20

    سلام خسته نباشید یک مشکل ،تو ماه سوم یعنی یک جورایی نزدیک ماه چهارم اومدم قسمتی از موها رو مرتب کنم ، هنگام کوتاه کردن قیچی به چند تار مو کاشته شده گیر کرد‌ و یکی و دو تار کنده شده ولی هیچ خون ریزی نداشت آیا ریشه سالم است و باز رشد میکنند اون چند تار مو

    • علیرضاعمانی
      1401-01-20

      سلام من حدود ۴۵ روز است که کاشت انجام دادم بیش از ۹۰ درصد موهای کاشته شده ریزش داشته درضمن الان میتونم درزمان شستشوروی سرم جهت پاک شدن کف شامپو کاملا دست بکشم

  • علی
    1399-06-18

    سلام خسته نباشید من ۲ ماه و نیمه که کاشت انجام دادم

    تا ۳ هفته رشد موها ادامه داشت و به تدریج با مصرف ماینوکسیدیل و شست شو موها دچار ریزش شدن و ریزش الان تقریبا قطع شده دیگه

    ولی محل کاشت گاهی پوسته پوسته میشه و جوش میزنه گاهی خواستم ببینم علتش چیه البته من با کلیندمایسین سعی میکنم تمیز نگه دارم ناحیه رو

  • اشكان
    1399-06-15

    سلام وقتتون بخير
    ممنون ميشم جواب من رو بديد
    من تقريبا سه ماه از كاشتم ميگذره در حال حاضر موهاي كاشته شده شروع به رويش كردند اما مشكل اينست كه در محل كاشت سرم پر از جوش هاي چركي هست و وقتي جوش ها پوسته ميشوند و كنده ميشوند چند تار مو بهش وصله آيا امكان ريزش مو به همراه ريشه در اين مورد وجود دارد؟

    • پارسا
      1399-10-02

      با سلام و وقت بخیر

      بهتر است برای درمان جوش های بعد از کاشت مو با پزشک خود در تماس باشید. عدم درمان آن ها به کاشت موی شما آسیب خواهد رساند.

  • سام007
    1399-06-15

    با عرض سلام و خسته نباشید! آیا ممکنه رویش مجدد مو بعد کاشت از دوماه یا سه ماه زودتر باشه؟ بعد از فاز استراحت؟

    • پارسا
      1399-10-02

      بله امکانش هست.

  • امین
    1399-06-13

    سلام بنده الان یه هفته ای میشه کاشت کردم ولی از روز دوم بخش زیادی از موهام همراه با فولیکول هاش ریختن میخواستم ببینم علتش چی بوده.وآیا ممکنه همونایی که از ریشه دراومدن دوباره رشد کنن یا نه؟این جزو موارد نادر بود که رو سر من اتفاق افتاد از شانسم

    • پارسا
      1399-06-14

      با سلام و وقت بخیر

      آیا ممکن است نهال درختی که از ریشه در آوردین باز رشد کند ؟

  • پرهام
    1399-06-12

    سلام دکتر الان 6 روز هست کاشت مو انجام دادم بعد شش روز روی یه سری شیار به وجود اومئ روز بعدشم بشتر شد نگران شدم زنگ زدم دکترم گفت طبیعی مشکلی نیست به خاطره خشکی سر میشه شما هم نظر خودتونو بگید ممنون میشم

    • پارسا
      1399-06-12

      با سلام و وقت بخیر

      خیر اتفاقا مشکلی هست. این بخاطر عدم شستشوی مناسب و نمناک نکردن سر شماست. بهتر است مراقبت های بعد از کاشت را رعایت کنید.

    • حمید
      1399-06-19

      سلام آقا پرهام.من هم هفت روز مو کاشتم ،چند تا شیار روی سرم ایجاد شده،دکتر من گفت طبیعی و باید روغن بادوم تلخ بزنم.شما چیکار کردی دوست عزیز؟؟؟؟؟

  • دانیال
    1399-06-10

    سلام اگر از موهای کاشته شده بعد از اتمام دوران نقاهت هم خوب مراقبت نکنیم یعنی زیاد حالت بدیم احتمال داره ریزش کنند؟؟

  • محمود
    1399-06-10

    با عرض سلام خسته نباشید ، به نظرم جواب سوال مراجعه کنندگان سایت رو یک نفر کارشناس بده مناسب تر هست چون بعضا برخی سوالات تکراری هست ولی بعضا جواب ها متفاوت مثلا فردی پرسیده ریزش برخی از موهای اصلی سر و اطراف کاشت طبیعی است؟ یک جا پاسخ داده شده طبیعی است ولی جایی پاسخ داده شده ریزش موهای کاشته شده ربطی به موهای اصلی نداره، هردوهم چهارماه از کاشتشون گذشته بوده ، دقیقا سوالم منم همینه که سردرگم شدم البته اکثر میگن طبیعی است

    • پارسا
      1399-06-10

      با سلام و وقت بخیر

      به هیچ وجه دوگانگی وجود ندارد، کلیه پاسخ های سایت توسط پزشک کلینیک داده می شود.
      هزار بار تکرار شده که ریزش مو تا ماه ششم طبیعی و بعد از آن غیر طبیعی است.
      و چندین بار هم تکرار کردیم به تعداد بسیار زیاد که ریزش موی طبیعی و کاشته شده همزمان است.

      موفق باشید.

    • ارش
      1399-07-23

      سلام واقعا دمتون گرم که اولین کلینیک هستید که جواب همه افرادی که مو کاشتن میدین حتی افرادی که پیشتون کاشتن.والله من یبار به روش اف یوتی مو کاشتم ۷ سال پیش چون سن پایین کاشتم بعد ۷ سال دوبار این بار به روش fit مو کاشتم بین مویی و جلک سرمو دوباره کاشتم.تورو خدا جواب منو بدین دارم دیوونه میشم اول که کاشته بودم موهام ۲۰ روز اول عالی پر پر شده بود الان موهام رفته تو شوک ۳ ماه ۲۳ روز گذشته موهای خودم با موهای کاشته شده جدید رفته تو شوک از قبل کاشتمم کمتر شده .یکی از دوستانم با من کاشت بعد ۴ ماه ۱۵ روز موهاش کامل رشد کرده .ایا طبیعیه این روند اصلا دیگه ریختم از لحاظ روحی بهم .ممنونم با تکر?

      • پارسا
        1399-07-24

        با سلام و وقت بخیر

        بله طبیعی است. مدل ریزش مو بعد از کاشت در همه افراد یکسان نیست. به هیچ وجه نوع رشد و ریزش موی خود را با دیگران مقایسه نکنید.

  • سمل
    1399-06-09

    سلام قرص هیرویت چند روز بعداز کاشت مو باید استفاده شود و چه تعدادی استفاده شود

  • شاهین
    1399-06-09

    سلام چندتا سوال خدمتتون داشتم
    ۱_ ۱۸ روز از کاشتم میگذره تعداد خیلی کمی از موهای کاشته شده کج شده خوابیده شده؟
    ۲_ تا چند روز نباید تو افتاب باشم چون کارم تقریبا تو افتاب هست روزی ۵ ساعت و طوری هست که نمیشه کلاه بزارم نظرتون چیه؟

    ۳_ بنظر شما پوست سر سفت باشه خوبه واسه رشد مو یا پوست نرم ؟

    ۴_دکتر به من فعلا دوتا قرص داده یکی قرص فیناستراید که باید یه ساعت بعداز شام بخورم یکی هم قرص زینک مینرال که این میگه وسط ناهار بخوری ولی خیلی ها میگن بعداز ناهار بخوری و گفت دو ماه اول زینک تموم کردی بعدش هیرویت استفاده کن تا دوماه
    اینم بعضی ها میگن باید هیرویت بعداز کاشت منو بخوری توش موندم کی درست میگه؟

    استاد عزیزم ممنونم میشم تمام سوالاتم جواب بدی و سوال ۴ چند قسمت هست بسیار سپاس گذارم

  • شاهین
    1399-06-09

    سلام چندتا سوال خدمتتون داشتم
    ۱_ ۱۸ روز از کاشتم میگذره تعداد خیلی کمی از موهای کاشته شده کج شده خوابیده شده؟
    ۲_ تا چند روز نباید تو افتاب باشم چون کارم تقریبا تو افتاب هست روزی ۵ ساعت و طوری هست که نمیشه کلاه بزارم نظرتون چیه؟

    ۳_ بنظر شما پوست سر سفت باشه خوبه واسه رشد مو یا پوست نرم ؟

    ۴_دکتر به من فعلا دوتا قرص داده یکی قرص فیناستراید که باید یه ساعت بعداز شام بخورم یکی هم قرص زینک مینرال که این میگه وسط ناهار بخوری ولی خیلی ها میگن بعداز ناهار بخوری و گفت دو ماه اول زینک تموم کردی بعدش هیرویت استفاده کن تا دوماه
    اینم بعضی ها میگن باید هیرویت بعداز کاشت منو بخوری توش موندم کی درست میگه؟

    استاد عزیزم ممنونم میشم تمام سوالاتم جواب بدی و سوال ۴ چند قسمت هست بسیار سپاس گذارم

  • امیر
    1399-06-09

    باسلام و ادب. ممنون که بی منت پاسخ عزیزان رو میدید و از نگرانی‌های اونها میکاهد. من الان 6 ماهه کاشت به روش sut انجام دادم از قسمت هیرلاین راضی هستم که البته کمی هم موهای خودم بوده اما قسمت ورتکس خیلی راضی نیستم میخواستم بدونم الان مزوتراپی میتونی بم کمکی کنه که موهام مخصوصا قسمت ورتکس بهتر بشه. سپاس از لطف بیکران کادر شما

    • پارسا
      1399-06-09

      با سلام و وقت بخیر

      مزوتراپی بعد از ماه سوم منعی ندارد.

  • فرشاد
    1399-06-07

    من نظرات رو خودم نگران شدم مممنون میشم راهنمایی کنید?? در ماه پنجم امکان آسیب به موهای کاشته شده هست؟؟ مثلا مثل با تیغ انداختن یا ضربه شدید به سر،

    • دکتر شریفی
      1399-11-14

      با سلام و وقت بخیر

      ضربه شدید به سر برای افرادی که کاشت مو هم انجام نداده اند خطرناک است.
      تیغ انداختن بعد از ماه ششم خطری ندارد.

  • مقداد
    1399-06-06

    سلام اگر در ماه هفتم سر رو بتراشیم باز,, مشکلی پیش نمیاد برای مو کاشته شده

    • پارسا
      1399-06-07

      با سلام و وقت بخیر

      از ماه ششم به بعد تراشیدن سر مشکلی نیست.

  • شاه محمدی
    1399-06-06

    درود و احترام بر شما، چهار ماه از کاشت گذشته قسمت سمت چپ سر رشد کمتری داشته نسبت به سمت راست این مسئله نرمال هست و به مرور زمان درست و هماهنگ میشن؟؟

    • پارسا
      1399-06-07

      با سلام و وقت بخیر

      اگر هنگام کاشت تعادل در دو طرف سر رعایت شده باشد و میزان تراکم کاشت مو توسط جراح و تکنسین شما به یک میزان باشد بله به مرور درست میشه. اما در غیر اینصورت خیر.

  • رضوانی
    1399-06-06

    با عرض سلام و خسته نباشید
    6 ماه از کاشت مو ب روش fit میگذره تا ماه 5 همه چی عالی و خوب بود الان ریزش زیادی دارم میخاستم بدونم این ریزش ها از ریشست یا عادیه و برگشت پذیر و تمام دستورات و داروهای بد کاشت و انجام دادم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • پارسا
      1399-06-06

      با سلام و وقت بخیر

      این قبیل مشکلات فقط با بررسی از نزدیک و حضوری قابل تشخیص است، حتما با پزشک خود در تماس باشید.

  • نیما
    1399-06-04

    سلام میخاستم بدونم امپوره بپانتین بیوتین خارجی بعد از ۷۰روز کاشت مو تاثیری داره ؟؟؟

  • حسن
    1399-06-04

    چرا اینقدر ….. هستید که سوالها را به میل خودتون انتخاب می کنید

    • پارسا
      1399-06-04

      عرض ادب و احترام

      دوست عزیز بالای ۲۰۰ سوال شما فقط در همین صفحه پاسخ داده شده با اینکه بالای ۹۵ درصد دوستان حتی کاشت مو خودشون رو تو کلینیک پارسا انجام نداده و پشتیبانی خاصی هم از سمت کلینیک خودشون نداشتن. بیش از ۱۰۰۰ سوال هم هست روی همین صفحه که بی پاسخ مونده. چرا ؟ چون بالای ۹۰۰ سوال تکراری است.
      دوستان حتی به خودشون زحمت نمیدن مقاله رو کامل بخونن یا اگر جواب رو نگرفتن بالاخره پاسخ اون دوست عزیز در یکی از سوالات کابران پاسخ داده شده.

      دلیل بی پاسخ ماندن بعضی از سوالات صرفا تکراری بودن آن هاست و بس.

      موفق باشید.

  • ارش
    1399-06-04

    خسته نباشین
    روش کاشت من fit بوده و تا ماه پنجم رشد عالی و حجم خوبی داشتم ولی الان ک تو ماه ششم هستم حجم کم و ریزش زیادی دارم با برطرف کردن مشکل ربزش ایا موهام ب حجم اولیه بر میگرده یا این ریزش ها از ریشست و بازگشت پذیر نیس؟!

    • دکتر شریفی
      1399-11-14

      با سلام و وقت بخیر

      این مورد باید بصورت حضوری و توسط پزشک خودتان بررسی شود.

  • اقدمی سلماس
    1399-06-03

    سلام برای کاشت ریش هم از منطقه بانک مو که پشت سر است برداشت میشود؟ چون شنیدم موهای بدن روی سینه زیاد مقاوم نیستند، مدت زمان عمل کاشت ریش چه قدر است معمولا؟

    • دکتر شریفی
      1399-11-14

      با سلام و وقت بخیر

      بله کاشت ریش هم با استفاده از بانک موی پشت سر افراد انجام میشه.
      کاشت ریش نهایت دو روز بیشتر طول نخواهد کشید. معمولا طی یک روز انجام میشه.

  • جهانگیر
    1399-06-03

    سلام یک راهنمایی کنید ممنون میشم فردی ۳۰ ساله بخواهد در قسمت شقیقه کاشت انجام بدهد و این شقیقه تقریبا سه سانت عقب نشی کرده باشه از دو طرف، تقریبا به طور نسبی چند گرافت لازم است تا آن منطقه پوشش داده بشه؟؟!

    • پارسا
      1399-06-03

      با سلام و وقت بخیر

      باید از سه ناحیه روبرو بالا و پشت سرتون عکس ارسال کنین. میتونین با شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ در واتس اپ یا تلگرام در تماس باشید.

  • سعید
    1399-06-03

    با سلام و عرض تشکر بابت اطلاعات مفید و پاسخگوی های دقیق شما
    بنده 36 سالمه ، 15 روز کاشت داشتم . از قبل هم موهای خشک و شوره داشتم. الان خیلی خارش و پوسته دارم .از روز تقریبا 10 – 11 کم کم همراه پوسته ها ریزش مو های کاشته شده هم شروع شده. ممنون میشم در این مورد و در مورد رفع خارش و شوره ارائه طریق بفرمایید

  • سمیعی
    1399-06-02

    سلام یک سوال داشتم اینکه یکی از آشنایان چند سال پیش کاشت کرده بود ولی بعد از مدتی همان موهای کاشته شده کم پشت تر شده ، و موهای خودش هم نزدیک به اون منطقه کاشت نیست که مبدا موهای خودش ریزش کرده باشه, علت اینکه در برخی موهای کاشته شده میریزند چیست؟

    • دکتر شریفی
      1399-11-14

      با سلام و وقت بخیر

      دلایل زیادی میتونه داشته باشه. این موارد باید بصورت حضوری و توسط پزشکی که کاشت مو را انجام داده بررسی بشه.

  • اسدالهی
    1399-06-02

    سلام عزیزان خسته نباشید ، فردی که به روش اف آی تی کاشت کرده و تقریبا یک سال و نه ماه از کاشت میگذره اگر بخواهد موها رو تیغ بندازه مشکلی پیش نمیاد؟ منطقه برداشت مشخص نمیشه?? ، درضمن کاشت فقط در قسمت جلوی سر بوده نه کل سر ،سپاس.

    • پارسا
      1399-06-02

      با سلام و وقت بخیر

      خیر مشکلی نیست.

  • حسن
    1399-06-01

    سلام من یک ماه پیش کاشت کردم
    دو تا سوال داشتم
    آیا استفاده روزانه از روغن بادام تلخ بر روی موهای کاشته شده ایرادی داره؟
    پاشیدن آب بر روی موها در طی روز تاثیر داره؟

    • دکتر شریفی
      1399-11-14

      با سلام و وقت بخیر

      خیر استفاده بادام تلخ مفید هم هست.
      پاشیدن آب بعد از ماه اول ضروری نیست.

  • بیگلری
    1399-06-01

    سلام من ۲۹ سالم است و قسمت شقیقه ها کمی عقب رفته و ریزش مو فعال ندارم فکر کنم فقط هنگام شست و شو حدود ده تا پانزده عدد ریزش دارم آیا باتوجه به سن میتونم کاشت کنم؟؟

    • پارسا
      1399-06-01

      عرض ادب و احترام

      بله اگر ریزش موی شما کنترل شده است مشکلی نیست. جهت دریافت مشاوره تخصصی با شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ یا ۰۲۱۲۲۱۲۲۸۲۲ تماس حاصل فرمایید.

  • وزیری
    1399-06-01

    درود وقت بخیر، حدود چهار ماه از کاشت میگذره ، در آن قسمت از سر که موهای اصلی خودم در جریان کاشت مو ریخت (اطراف محل کاشت)هنوز کمی احساس کم پشتی میکنم آیا احتمال دارد به مرور زمان باز پر تر بشن؟

    • پارسا
      1399-06-02

      با سلام و وقت بخیر

      بله از ماه ششم تا ماه نهم کامل موهای طبیعی خودتون برمیگردن.

  • امیز
    1399-06-01

    سلام 6ماه و پنج روز از کاشتم میگذره و قسمت شقیقه و کمی جلو سرو کاشت ب روش fit انجام دادم تا ماه 4 موهای خودم و کاشته شده بسیار عالی و پرپشت شدند و رشد کردن و تمام دستورات پزشک و رعایت کردم و داروهای هرویت زینک و بیوتین بپانتن الان ریزش موهام تو این زمان خیلی زیاد شده و کف سرم مشخص شده حتی بدتر از قبل کاشتم شده میخاستم بدونم چ علتایی میتونه باعثش بشه و ایا طبیعیه یا ن و موهای ریخته شده باز رشد میکنن یا این ریزش ها از ریشست؟!

  • اشكان
    1399-06-01

    سلام وقتتون بخير
    من دو ماه از كاشتم ميگذره سرم مجددا پوست پوست شده وقتي پوسته ها را جدا ميكنم چند تار مو به پوسته ها چسبيده آيا اين موها به همراه فوليكول خارج ميشوند يا فقط ساقه مو هستند؟

    • پارسا
      1399-06-02

      با سلام و وقت بخیر

      خیر مشکلی نیست، ساقه مو هستند.

  • فراست
    1399-05-31

    سلام ،خسته نباشید،
    حدود هفت هزار تار مو در قسمت شقیقه ها کاشت کردم،
    حدودا چهارماه از کاشت میگذره اگر قسمت بانک مو را کوتاه کنم قسمت های برداشت شده هنوز مشخصه؟؟!

    • پارسا
      1399-05-31

      با سلام و وقت بخیر

      روش کاشت موی شما چی بوده ؟

    • فراست
      1399-06-01

      روشی که من انجام داده ام fit است

      • پارسا
        1399-06-02

        اصولا بعد از هفته چهارم ناحیه برداشت به طور کامل بهبود یافته است.

  • ایرج البرزی
    1399-05-31

    سلام خسته نباشید، الان سه ماه شده که از کاشت میگذره
    درقسمت جلو سر حدود ده هزار تار مو کاشت کردم، سه تا سوال داشتم در این زمان . 1 در قسمت بانک مو موهای برداشت شده دیگر قابلیت بازسازی ندارند؟ یعنی جاشون دیگر مو در نمیاد؟ (((اگر از محلول های تفویتی هم در قسمت بانک مو استفاده کنیم تاثیر گذار هست)))؟ ۲ بعد سه ماه کمی ریزش مو در قسمت بانک مو دارم طبیعی است؟ یک سری موهای اصلی خودم در جریان کاشت مو ریخته زمان رشد آن ها از چه زمان آغاز میشه؟ ممنونم لطفتان بیکران ،پیروز باشید.

    • پارسا
      1399-05-31

      با سلام و وقت بخیر

      پاسخ همه پرسش های شما در متن مقاله و در پاسخ سایر دوستان هست.

  • عارف
    1399-05-31

    سلام وقت بخیر من الان چهار ماهه کاشت مو انجام دادم .دستمو خیس میکنم میکشم سرم 6،7تا از موهام می‌ریزه موهای که هم می‌ریزه احساس میکنم همراه با ریشه هست چون ته موهای که می‌ریزه به سفیدی میزنه میخواستم بدونم آیا اونایی که می‌ریزه همراه باریشه هست، ممنون میشم جواب بدین

  • علی
    1399-05-25

    سلام ……..در مورد کسانی که به محلول ماینوکسیدیل حساسیت دارن آیا لزومی داره که بعد از کاشت مو حتما استفاده بشه ….چون من به شدت به ماینوکسیدیل حساسیت دارم ….تپش قلب خیلی شدید میگرم ،طوری که حتما باید از قرص پروپرانول استفاده کنم …بخاطر همین دکتر مصرف ماینکسیدیل رو برام ممنوع کرده …الگوی ریزش من طاسی ارثی هستش …زمانی که از ماینوکسیدیل به مدت دوسال استفاده کردم خیلی موهای پر پشتی داشتم ولی بعد از حساسیت ایجاد شده در فشار خون و تپش قلب شدید از مصرفش خوداری کردم …نگرانی من فقط بخاطره همین مقاله شماست که نوشتید حتما باید ماینوکسیدیل استفاده بشه …

    • پارسا
      1399-05-25

      با سلام و وقت بخیر

      خیر اگر به ماینوکسیدیل حساسیت دارید لزومی نداره استفاده کنید و استفاده از ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو اجباری نیست. میتونین برای تقویت موها بعد از ماه سوم برای مزوتراپی مو اقدام کنید.

  • مهدی
    1399-05-24

    سلام خسته نباشید قرص اکفون نیست چه قرصی به جاش بخورم مهدی از نیشابور 09027845200 با تشکر از شما

  • نوید
    1399-05-24

    سلام من دوماه هست ک کاشته مو انجام دادم همه دستوراته دکترم مو بمو انجام دادم و ۸ماه قبله اینک کاشت انجام بدم قرص هیرویت میخوردم و بعداز کاشتم روزانه یدونه مصرف میکنم میخام بدونم موهایی کاشته شده کی شروع ب رشد میکند و اینک ایا هیرویت در زود رشد کردنه موهای کاشت شده اثری داره؟

    • پارسا
      1399-05-24

      با سلام و وقت بخیر

      از ابتدای ماه پنجم شاهد رشد موهای خود خواهید بود.

  • رسول
    1399-05-22

    با سلام فردی که به علت کندن مو جلوی سرش خالی سده میتوانند کاشت مو انجام بدهد؟

    • پارسا
      1399-05-22

      با سلام و وقت بخیر

      بله امکان کاشت مو وجود دارد.

  • پدرام پاکدل
    1399-05-22

    سلام وقت بخیر تقریبا دوما و نیم از کاشت میگذره ، احساس میکنم موهای اصلی خودم اطراف منطقه کاشت که کاشت نبود داره میریزه و کم پشت تر شده تا چند وقت دیگر حدودا باز اون ها رشد خواهند کرد، راهنماییم کنید لطفتتان بیکران

    • پارسا
      1399-05-24

      با سلام و وقت بخیر

      این مسئله کاملا طبیعی است.

  • سام007
    1399-05-21

    با عرض سلام و خسته نباشید من الان حدود یکماه از کاشتم می گذره و بخاطر کم پشتی موهامو کاشتم طاس نبودم پزشک محلول ماینوکسیدیل رو تجویز کردند که روزانه استفاده کنم بعد از کاشت ولی خب الان ریزش موهام زیاده میخوام بدونم بخاطر حساسیت به محلول هست یا اون روند طبیعی ریزش و دوره استراحت موها هست احساس میکنم اون موهای خودمم که کاشته نشده هم دارند میریزن و الان قسمت برداشت سرم هم هنوز بعد یکماه یک مقدار کم پشته کی به روند طبیعیش برمیگرده ؟ آیا مدت زمان بیشتری باید بگذره که کاملا پر بشه یا نه ! چون با توجه به بانک مو خوبی که داشتم حتی پزشک گفت تا ۲۰ هزارتا هم میتونی بکاری

    • پارسا
      1399-05-21

      سلام و وقت بخیر

      ریزش طبیعی است. نتیجه کاشت مو در ماه نهم حداقل مشخص خواهد شد. برای کاشت مجدد و ترمیم حداقل یکسال باید صبور باشید.

  • Sobhan
    1399-05-20

    سلام.آیا ضربه به سر یکماه و نیم بعد کاشت مو به ریشه مو آسیب میزند؟
    و اینکه نور آفتاب ضرر داره؟

    • پارسا
      1399-06-28

      با عرض سلام و وقت بخیر

      بستگی به نوع ضربه دارد. اگر شدید باشد برای افرادی که کاشت مو هم نکردند ضرر دارد.
      هرچه کمتر در زیر آفتاب باشید بهتر است. اینکه این مقدار در معرض آفتاب بودن چقدر آسیب میزند مشخص نیست.

  • Sobhan
    1399-05-20

    سلام.ضربه به سر یکماه و نیم‌بعد از کاشت مو مشکلی داره یا نه؟

    • پارسا
      1399-05-20

      با سلام و وقت بخیر

      اگر موجب آسیب به گرافت های کاشته شده شود بله مشکل ایجاد خواهد کرد.

  • ساسان
    1399-05-18

    با سلام
    ۵۰ روز قبل کاشت داشتم موهای کاشته شده ۸۰ درصد ریزش کردن ۲۰ درصدشون همونجور موندن بدون رشد خواستم بدونم احتمالش هست موهایی که ریزش نمیکنن دیگه موی جایگرن بیرون نیاد

    • پارسا
      1399-05-20

      با سلام و وقت بخیر

      خیر اینطور نیست. همه موها حتما ریزش نخواهند کرد و ممکن است بدون ریزش اولیه رشد طبیعی داشته باشند.

  • احسان حسینی
    1399-05-15

    سلام وقب بخیر.
    ببخشد من 28 روز از کاشتم میگذره.امروز برای اولین بار زیر دوش مستقیم رفتم و موها رو ماساژ دادم.اما تقریبا نصف موهای کاشته شده ریخت.
    این طبیعیه؟؟ و این ریزش تا کی ادامه داره؟؟
    کاشت به روش micro fit

    • پارسا
      1399-05-20

      با سلام و وقت بخیر

      کاشت مو به روش میکرو FIT انحصاری در اختیار کلینیک پارسا می باشد. احتمالا کاشت موی شما به روش FIT بوده است.
      اما در مورد ریزش مو بله طبیعی است.

      متن مقاله رو مطالعه کنید.

  • ساسان تهرانی
    1399-05-15

    سلام 5ماه و 20 روزه کاشت ب روش fit انجام دادم تا ماه 4موهام عالی و پر حجم شده بود و تا الان بدتر از قیل کاشتم شده و موهام نازک شده این روند ادامه داره؟؟ داروها و ویتامین ها وقفه افتادن بینشون باعث از بین رفتن موهای کاشته شده میشه؟!؟!

    • پارسا
      1399-05-20

      با سلام و وقت بخیر

      استفاده از داروهای بعد از کاشت مو برای تقویت سیستم بدنی شماست. اگر ریزش شما بعد از ماه ششم ادامه داشت حتما با پزشک خود در تماس باشید.

  • احسان
    1399-05-14

    با سلام و عرض خسته نباشید… من ۲۴ سالمه و ریزش شدید مو در نقاط جلوئی و میانی موی سرم دارم میخاستم بدونم الان موقع مناسبی هست برای کاشت؟ … و جدا از این اگر کاشت رو در این سن انجام بدم قسمتهای جلوئیم که کاملا بی مو شده به همین حالت برمیگرده؟

  • محمد
    1399-05-14

    با سلام
    من قصد کاشت مو دارم روی سرم، فقط هم جلوی سرم کمی خلوت شده و کمی پیشونیم عقب رفته، 31 سالم هم هست
    فقط خیلی استرس دارم، 90% کسایی که دیدم کاشتن، بعد مدت کوتاهی موهاشون کم پشت تر از قبل و حتی موهای قبلیشون هم ریخته
    همکاراتون گفتن با روش sut موهای سرم عالی میشه و نخواهد ریخت اما هرکی که کاشته رو میبینم نتیجه اش معکوس این بوده
    خوشحال میشم راهنمایی بفرمایین

    • پارسا
      1399-06-05

      با سلام و وقت بخیر

      برای دریافت راهنمایی باید با شماره های کلینیک در تماس باشید. یا شماره همراه خود را ارسال کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

  • As n5617
    1399-05-11

    .سلام
    من الان تو ماه هفتم از کاشت موهام هستم ولی خیلی ریزش دارم .این طبیعیه؟؟بطوری که پوست سرم اول معلوم نبود الان مشخص میشه .دارم سکته میکنم از استرس .

    • پارسا
      1399-05-12

      با سلام و وقت بخیر

      خیر به هیچ وجه ریزش موی کاشته شده از ماه ششم به بعد طبیعی نیست. با پزشک خود در تماس باشید.

    • جانبزرگی
      1399-05-13

      سلام من الا ۲۵ روزه که مو کاشتم میتونم کلا رو سرم بزارم

  • علیرضا
    1399-05-10

    سلام خسته نباشید ممنون از وقتی که میزارید درود بر شما
    من الان ۴۱ روزه از اتمام عمل کاشتم میگذره – از هفته سوم تقریبا ریزش مو های کاشته شده شروع شد و الان که ۴۱ روز میگذره ریزش و ساقه هایی که میبینم خیلی کمتر از قبل شده داروی زینک پلاس و مولتی ویتامین و فینا۲ به همراه ماینونکسیدیل ۵ درصد هم استفاده میکنم – خواستم بدونم الان میشه گفت در فاز انتهایی ریزش قرار دارم ؟ و بهترین روند مراقبت چیه الان توی این فاز
    و اینکه ناحیه برداشت هنوز قرمز است و گاهی جوش های ریزی میزنه ولی با مراقبت سعی میکنم التهاب ایجاد نشه . طبیعی هست ؟

    • پارسا
      1399-05-11

      با سلام و وقت بخیر

      مواردی که فرمودین همه طبیعی است و ممکن است تا ابتدای ماه ششم ریزش مو ادامه داشته باشد.

    • kamal
      1399-10-03

      سلام.شرمنده من بعد ۴۰ روز از کاشتم موهام همش ریزش نداشتن دکتر گفتن ک خوب شستشو ندادی امکان خفه شدن مو زیاد بعدش با چن تا گاز خیس شده محکم کشیدن رو موهام وهمشون ریختن.ی طرف نگران حرفشون ی طرفم محکم کشیدن گاز رو موهام؟؟

  • محمودی
    1399-05-10

    با سلام
    من حدود ۳۵ روزه کاشت انجام دادم ریزشم تقریبا ی هفته اس شروع شده نوع ریزش تقریبا Lمانند هستش و نقطه سیاه ته مو
    آیا از ریشه ریزش داره و جای نگران داره ممنون میشم توضیح بدید

  • محسن
    1399-05-09

    سلام و عرض ادب میخاستم بدونم بعداز اینکه موهای کاشته شده بحالت طبیعی رسیدن حدود دوسال ریش حداعقل زوزانه چقدر مییاشد؟

    • محسن
      1399-05-09

      یک سوال دیگه از زمانی که کاشت انجام دادم هنوز موهام کوتاه نکرده الان حدود ۳۰سانتی میشه ایا مشکلی پیش نمیاد؟

      • پارسا
        1399-05-11

        با سلام و وقت بخیر

        خیر مشکلی نیست.

    • پارسا
      1399-05-11

      با سلام و وقت بخیر

      مانند موهای طبیعی و عادی شما هستند.

  • علی
    1399-05-06

    سلام، وقتتون بخیر
    من یک ماه هست که کاشت انجام دادم و احساس می‌کنم موهایی که از قبل در ناحیه دریافت کننده داشتم هم دچار ریزش شده و کم پشت‌تر از قبله، خواستم ببینم طبیعیه؟ و اینکه بعضی از موهایی که می‌ریزن حالت شکسته و ال شکل دارن. این هم طبیعیه؟

    • پارسا
      1399-05-09

      با سلام و وقت بخیر

      بله دو موردی که اعلام کردین طبیعی است.

  • ali
    1399-05-06

    سلام شش روز کاش مو انجام دادم به تدریج موهای داشته شده دارن میریزن طبیعیه؟

    • پارسا
      1399-05-06

      سلام و وقت بخیر

      بله طبیعی است.

  • مجتبی
    1399-05-05

    سلام وقت بخیر خواستم بدونم کپسول هیرویت چقدر تاثیر داره در رشد مجدد موهای ریخته شده؟؟؟

    • پارسا
      1399-05-06

      با سلام و وقت بخیر

      تاثیر مثبت هیرویت بر موهای کاشته شده استناد علمی دارد.

  • پدرام
    1399-05-05

    ببخشید باز میپرسم در ادامه سوال قبل برای اصلاح خط رویش کلا امکان از بین بردن موهای کاشت شده هم نیست؟ احساس میکنم خط رویش پایین است

    • پارسا
      1399-05-05

      با سلام و وقت بخیر

      تقریبا راهی برای از بین بردن کامل موها نیست. میتوانید از روش های مو زدایی مثل لیزر موهای زائد در صورت صلاحدید پزشک استفاده کنید اما موها به طور کامل از بین نمیروند.

  • پدرام
    1399-05-05

    سلام قبلا کاشت مو داشتیم و بخواهیم کمی خط رویش رو اصلاح کنیم یعنی کمی عقب تر ببریم امکانش هست؟ اینکه موهای کاشته شده رو انتقال بدیم به جاهای دیگر

    • پارسا
      1399-05-05

      وقت شما بخیر

      خیر امکان چنین کاری نیست.

    • رویا
      1399-05-09

      سلام من بیشتر از 3ماهه کاشت موی سر انجام دادم آیا میتونم موهامو رنگ بدون آمونیاک بذارم؟!

      • پارسا
        1399-05-10

        با سلام و وقت بخیر

        خیر تا بعد از ماه ششم مجاز به انجام این کار نیستین.

  • علی
    1399-05-01

    سلام و تشکر و خداقوت
    من از قسمت هایی که مو برداشت شده برای کاشت موهام از قسمت راست سرم احساس میکنم کمی زیاد برداشت شده مو و رو به سفیدی میزنه آیا بعد از چند وقت دوباره موهایی که برداشت شده جایگزین میشه و پر خواهد شد؟؟ بسیار ممنون از راهنمایی

    • پارسا
      1399-05-01

      سلام و وقت بخیر

      حداکثر ۲۰ درصد قابلیت بازیابی هست. هرچند اکثر پزشکان اعتقاد دارند که موهای برداشت شده جایگزین نمی شوند.

  • علی
    1399-04-30

    با سلام‌ و خسته نباشید
    من ۲۰ روز پیش کاشت داشتم، تقریبا همه چیز عادیه و مشکل خاصی نیست، از دیروز که استحمام کردم کنی ریزش داشتم که طبیعی بود، فقط متاسفانه از روز چهارم به خاطر وابستگی زیاد سیگار کشیدم، می‌خواستم بدونم مشکلی خاصی به وجود میاد؟ ممنون

    • پارسا
      1399-04-30

      با سلام و وقت بخیر

      بهتر است از مصرف سیگار حداقل تا ابتدای ماه ششم خودداری کنید این بخاطر حصول بهترین نتیجه کاشت مو می باشد. در کل مشکل خاصی که کاشت موی شما را با خطر مواجه کند خیر بوجود نمی آید.

  • فاخر
    1399-04-29

    سلام عرض ميكنم خدمتتون من ٢ هفته هست كاشت مو انجام دادم . آيا امكانش هست از پودر پرپشت کننده مو در منطقه کاشت استفاده کنم . تا وقتی که مو های کاشته شده رشد میکنن

    • پارسا
      1399-04-29

      با سلام و وقت بخیر

      خیر تا پایان ماه ششم استفاده از این موارد ممنوع می باشد.

    • kamal
      1399-10-03

      سلام.شرمنده من بعد ۴۰ روز از کاشتم موهام همش ریزش نداشتن دکتر گفتن ک خوب شستشو ندادی درصورتی ک بعد ۱۱ روز زیر دوش رفتم هر روز میشستم.گفتن ک امکان خفه شدن مو زیاد بعدش با چن تا گاز خیس شده محکم کشیدن رو موهام وهمشون ریختن.ی طرف نگران حرفشون ی طرفم محکم کشیدن گاز رو موهام؟؟

  • Hamed
    1399-04-29

    سلام
    وقت بخیر
    عرض شود دکترم گفتن یک ماه ورزش سنگین نکنم ،اما سایت ها و جنابعالی دو ماه فرمودین ،برای منم خیلی مهمه دقیقا بدونم یک ماه کافی هست یا خیر دو ماه بایستی عرق نکنم و کوهنوردی و … نرم.
    ممنون

    • پارسا
      1399-04-29

      عرض ادب و احترام

      بستگی به روند بهبود شما دارد و نوع کاشت موی شما. اگر از روش های جراحی برای کاشت موی خود استفاده کرده اید حتما تا دوماه صبور باشید. در غیر اینصورت حداقل ۴۵ روز از فعالیت های سنگین دوری کنید.

    • حسین
      1399-05-04

      سلام من دو ماه کاشت مو انجام دادم و الان نزدیک یک ماهه گاهی وقت ها از پودر پر پشت کننده استفاده میکنم خواستم ببینم مشکلی در روند کاشت مو پیش نمیاره؟

      • پارسا
        1399-05-05

        با سلام و وقت بخیر

        استفاده از پودر پرپشت کننده تا بعد از ماه ششم ممنوع است.

  • محمد رضا
    1399-04-28

    با سلام حدود ۱۴ روز هست کاشت به روش میکرو گرافت انجام دادم پزشک دستور داده در شستشوی پس از کاشت بعد از حمام امپول ویتامین eرا روی سرم بریزم که پیدا نمیشود روش دیگری برای رساندن ویتامین به مو هست ؟

  • مجتبی
    1399-04-25

    سلام بعد از گذشت 11 ماه از کاشت مو و با وجود استفاده منظم از داروهای تجویز شده و دستورات پزشک معالج ولی متاسفانه موهام ریخته و دقیقا مثل قبل از کاشت شده خواستم علتشو بدونم و اینکه امکانش هست مجدد در بیاد موهام یا باید مجدد مو بکارم؟؟

  • پوریا
    1399-04-25

    سلام وقت بخیر ، دوماه و پانزده روزه از کاشت میگذره , موهای کاشته شده اکثریت ریزش کردند و من احساس میکنم برخی از موهای خودم که اطرف کاشت بوده ،هم ریزش داشته آیا همه باهم مجدد رشد خواهند کرد؟??

    • پارسا
      1399-04-25

      با سلام و وقت بخیر

      بله مجدد باهم رشد میکنن. نگران نباشید.

    • Farnam
      1399-04-27

      با سلام برای جلوگیری از خارش و چربی سر از چه شامپو یا دارویی استفاده کنیم؟

  • Navid
    1399-04-20

    سلام من ۲۶روزه ک کاشت مو انجام دادم در مرحله ریزشه بطوری ک هنگام شستن میبینم میریزه امروز ب اندازه س سانت سرم ساوید ب پلاتیک مانندی ک ب اندازه س سانت موام ساویده شد و ریخت میخام بدونم اسیبی بهش رسیده خیلی نگرانم

  • مجتبی
    1399-04-16

    سلام وقت بخیر من بعد از 10 ماه کاشت مو دوباره موهام ریزش کرده و مثل قبل از کاشت شده خواستم بدونم دوباره باید مو بکارم یا امکانش هست همون قبلیا باز در بیاد؟؟؟و اینکه بادام زمینی و روغن بادام برای رویش مجدد تاثیر داره؟

  • علی داودی
    1399-04-16

    سلام امکان کچل کردن سر هم موهای کاشته شده هم برداشت هست؟؟

    • پارسا
      1399-04-18

      عرض ادب و احترام

      با عرض معذرت متوجه سوال شما نشدم، امکان داره واضح تر بیان کنید ؟

  • علی داودی
    1399-04-16

    سلام من بعد از دو هفته از کاشت که سرم رو شستم هنگام آب کشی تعداد خیلی زیادی مو ریخت که همراه بود کراست ها و دلمه هایی بود که من احساس میکنم موها به همراه گرفت بودن از کجا میتونم بدونم اونها چی بودن؟آیا طبیعی بود یا نه؟؟آیا گرفت ها بود که به همراه ساقه مو ها در اومدن؟؟؟

    • پارسا
      1399-04-16

      با سلام و وقت بخیر

      بعد از هفته دوم امکان ریزش مو از ریشه تقریبا غیر ممکن است. مگر با فشار و ضربه ریشه از سر جدا بشه.

    • مجتبی
      1399-04-16

      سلام وقت بخیر من بعد از ده ماه کاشت مو دوباره موهام ریزش کرده و متاسفانه مثل قبل از کاشت شده خواستم بدونم دوباره باید مو بکارم یا امکانش هست دوباره در بیاد؟؟و اینکه بادام و روغن بادام در رویش مجدد تاثیر داره یا نه ؟

    • امیر
      1401-05-30

      سلام منم الان مشکل شما رو دارم میشه راهنماییم کنید لطفا ک چطور شد؟

  • ازاد
    1399-04-14

    سلام وقتتون بخیر ببخشید وقتتون میگیرم موهای کاشت شده بعد از دو ماه نصف ریزش کنند و نصف ریزش نککند مشکلی هست یا تاثیری در نوع کاشت دار

  • مجتبی
    1399-04-13

    سلام من 10 ماه قبل کاشت مو انجام دادم متاسفانه دوباره ریزش مو از ماه پنجم که شروع شده هنوزم ادامه داره و موهام دوباره کم پشت شده مثل قبل از کاشت خواستم بدونم که ،،بادام و روغن بادام تاثیر داره توی رشد مجدد موهام اگر استفاده کنم؟؟پیشنهاد شما چیست ؟؟ممنون میشم جواب بدید

  • عشق
    1399-04-09

    سلام من یه ماه پیش کاشت کردم الان موهام ریزش ندارن فقط موها موقع شستن میریزن همزمان با پوسته های سر البته از ریشه میریزن این طبیعی هست ؟چون فکر میکنم موها تنها باید از ساقه ریزش کنن

  • حامد
    1399-04-08

    سلام وقتتون بخیرمن65روزپیش کاشت موبه روشfitانجام دادم ناخوداگاه دسموبردم توسرم یه مقدارخارش داشت سرم خاروندم بعددیدم 4تا5گرافت باحجم موکه میشد5تا6 تارموکنده شدتهشون یه پوسته نرمی بوداون قسمت ازسرم مث ریزش سکه ای خالی شدالان فقط پوست سرمه میخوام بدونم باریشه کنده شددیگه جاش درنمیادخیلی نگرانم کرده؟

  • سروش
    1399-04-08

    با سلام
    بنده بعد از گذشت ۱۰ روز از کاشت که پوست دلمه ها با مو بالا اومده بود با نوک انگشت دستم ( و بدون ناخن) به صورت آرام سعی کردم با کشیدن انگشت بر روی نوک مو ها که تا حدودی آن ها رو برطرف کنم.
    ولی با این حال در بعضی از این پوست ها مو وجود داشت که با اون ها ریخته شد .
    خواستم ببینم آیا من آسیبی زدم یا اینکه ریشه ی اون مو های کنده شده از بین رفته?
    یا این که نه طبیعیه و مشکلی نیست.
    تفاوت بین ریزش از ساقه و ریزش از ریشه چه هست؟
    ممنون

  • محمد
    1399-04-02

    سلام ببخشید من یه ماهه جلو سرم رو کاشت کردم بعد از ده روز هم قسمت جلو سرم پرپشت بود هم وسط سرم !الان ک یک ماه گذشته و موهای کاشته شده ریختن قسمت های وسط سرم هم که کاشت ندکرده بودم کم پشت شده دلیلش چیه

    • پارسا
      1399-04-24

      با سلام و وقت بخیر

      طبیعی است نگران نباشید.

    • مصطفی
      1399-07-13

      سلام ..من سه روز کاشت مو انجام دادم یه لحظه دستم را برای خاراندن روی کاشت گزاشتم سریع متوجه شدم برداشتم آیا ممکن است مو آسیب دیده باشد؟ظاهر مو تغییر نکرد ک کنده نشد

      • پارسا
        1399-10-02

        خیر مشکلی نیست.

  • حسین
    1399-03-31

    سلام خواستم بدونم مزوتراپی تاثیری در جلوگیری از ریزش مو داره؟
    من الان یک ماهه کاشت کردم تا چه زمانی باید دارو مصرف کنم؟

  • ادریس رباطی
    1399-03-30

    باسلام
    من میخوام کاشت مو انجام بدم
    کمی شقیقه هام خالیه
    آیا باگذشت حدود۱سال از کاشت،بطور قطع تمام موها یکنواخت خواهد بود و اصطلاحا ۲تیکه نخواهد شد که تابلووباشه کاشت صورت گرفته؟

    • پارسا
      1399-04-07

      با سلام و وقت بخیر

      حتی اگر مشخص باشد کاشت انجام گرفته از وضعیت بدون مو بهتر است.

  • محسن
    1399-03-26

    باسلام و احترام من دو هفته از کاشتم میگذره ولی موها ریزش خاصی نکرده اند؟ ایا حتما باید ریزش کنند؟

    • پارسا
      1399-04-07

      با سلام و وقت بخیر

      ریزش مو بعد از کاشت مو ممکن است از ماه اول و تا ماه سوم ادامه داشته باشد. حتی در برخی افراد تا ابتدای ماه ششم هم چند بار ریزش می کند. ریزش مو قطعا اتفاق میفتد.
      مهم این است بعد از ریزش مو نگران نباشید چون مو باز از ریشه رشد خواهد کرد.

  • علی
    1399-03-19

    سلام
    من 11روز هست که از زمان شستشوی سرم بعد از کاشت میگذره ،امروز رفتم حمام حدود 40دقیقه توی بخار نشستم بعد که دلمه ها نرم شدن سرم را شستم در همین لحظه با بعضی دلمه ها مو بود آیا این ریزش طبیعی هست؟من بعد از شستن گاز رو آروم روی سرم میکشم این کار مشکلی نداره؟(ممنون میشم جواب بدین)

  • مجتبی
    1399-03-17

    سلام وقت بخیر من 9 ماه قبل کاشت مو انجام دادم ولی با وجود مصرف منظم داروهای تجویز شده ودستورات پزشک معالج از ماه پنجم مجدد ریزش مو شروع شده و تقریبا حجم موهام مثل قبل از کاشت بسیار کم پشت شده به نوعی که به فکر کاشت مجدد مو افتادم خواستم علت ریزش مجدد رو بدونم در حال حاضر 31 سال سن دارم .باتشکر .

    • پارسا
      1399-04-24

      با سلام و وقت بخیر

      علل دقیق آن فقط در معاینه حضوری امکان پذیر است. اما بهتر است تا پایان ماه دوازدهم جهت تصمیم گیری کاشت مو مجدد صبور باشید.

  • احمد
    1399-03-10

    سلام .خواستم بپرسم بعد از 1 ماه از کاشت مو امکان استفاده از ترمیم مو هست تا موهای کاشته شده دربیان ؟

    • پارسا
      1399-03-10

      عرض ادب و احترام

      خیر حداقل ۱۲ ماه باید از کاشت مو گذشته باشد.

  • مهدی
    1399-03-10

    با سلام
    من 8 روز هست کاشت مو انجام دادم بانک موهام هم خیلی خوب بود ولی دکترم به من گفت بخاط اینکه پوست سر شما خیلی سفت هست کل سرتون پوشش داده نمیشه .آیا پوست سفت تو برداشت مو تاثیر داره؟

    • پارسا
      1399-03-10

      با سلام و وقت بخیر

      بله شل یا سفت بودن پوست سر در برداشت مو تاثیر گذار است.

  • محسن
    1399-03-05

    سلام خسته نباشید
    من تقریبا ۵ ماه هستش که کاشت انجام دادم موقع ریزش و استراحت ۲۰ درصد موهام ریخت و خیلی خوب رشد کرده اما الان دو هفتس وقتی موهامو میشورم کمتر از ۱۰ تا تار مو کوتاه و بلند میاد تو دستام واحساس میکنم یه طرف موهام کم پشت شده این طبیعیه یا برم پیش پزشک؟؟ممنون

    • پارسا
      1399-04-24

      با سلام و وقت بخیر

      خیر طبیعی نیست. با پزشک خود در تماس باشید.

  • حسن
    1399-02-29

    سلام . من بیشتر از دو ساله که کاشت مو انجام دادم ، اوایلش خوب بود ولی الان احساس میکنم کم پشت تر شده . یک سال اول بعد از کاشت ، ماینوکسیدیل و پروستاباریج استفاده میکردم . ضمن اینکه الان هیچ دارو و یا دود مصرف نمیکنم و فقط بخاطر پوست چرب سرم مجبورم هر روز سرم رو شستشو بدم . میشه راهنماییم کنین که باید دارویی مصرف کنم یا نه ؟

    • پارسا
      1399-04-06

      با سلام و وقت بخیر

      بعد از گذشت ۲ سال داروی خاصی نیست که وضعیت رو بهتر کنه. شاید توقع شما از کاشت مو بیشتر بوده و الان حس بدی دارید. یا موی سر خودتون که اطراف موهای کاشته شده بوده ریزش کرده.

    • Merlyn
      1399-04-10

      سلام
      32 روز از کاشتم گذشته موهام نریختن دکتر فرمود عین شسشتو ماساژ بده
      ۸۰درصد ریخت،آیا طبیعیه؟

      • پارسا
        1399-04-10

        با سلام و وقت بخیر

        بله مشکلی نیست.

    • امیر
      1399-04-19

      با سلام من بعد از 7 روز از کاشت مو روزی 30تا45 دقیقه طبق پزشک پیادروی ودو آهسته انجام میدم. آیا ورزش کردن مشکلی داره

  • رضا
    1399-02-23

    سلام هفت ماه از کاشت مو میگذره. هجده هزار تار مو کاشت انجام شده. میران طااسی تقریبا زیاد بود .و الان از کاشت راضی نیستم. جلوی موها کم پشت هست. وسط سر که خیلی مشخص هست طاس هست ، تکنسین قول داده بود کاشت پر تراکم انجام بده ولی بعد هفت ماه نتیجه خوب نبست. ایا امیدی هست بهتر بشه یا باید به همین وضع راضی باشم؟

    • پارسا
      1399-02-24

      با سلام و وقت بخیر

      تعداد تار موی اعلام شده به نظر غیر واقعی است. اصولا واحد شمارش کاشت مو گرافت مو می باشد که در بهترین حالت ۴۵۰۰ گرافت بتوان کاشت کرد. در هر صورت بهترین زمان برای اعلام نتیجه کاشت مو بعد از ماه نهم یا دوازدهم کاشت مو می باشد. صبور باشید.

    • Hooman
      1399-03-04

      آخه تو چه ساده ای قشنگ سرت رو گول مالیدن ۱۸ هزهر نار مو کجا بود .من ۵۰۰۰ تار مو کاشتم قشتگ پر شده

    • Hooman
      1399-03-04

      البته تا حداقل یکسال هنوز مو در میاد هنور جا داری

    • علی
      1399-06-27

      این بنده خدا درست میگه. منم شیراز کاشتم. تعداد گرافتی که میکارن ضرب در ۳ میکنن. تو هم که نمیبینی واقعا چنتا گرافت کاشتن. یادشون میره عددش ۱۰۰تا اضافه میکنن. تو هم چون سرت در اختیار اونها هست ترجیح میدی حرف نزنی.

  • محمد
    1399-02-10

    سلام
    حدود ٤ماه و ٢٧ روز از كاشت ميگزره. موقع استفاده از ماينوكسيديل يا شوست و شوي سر ريزش دارم. ايا طبيعيه ؟؟؟
    يعني موهايي كه بعد از ٣ ماه استراحت رشد كردن امكان داره كه دوباره شروع به ريزش كنن ؟؟اگر شروع بع ريزش كنن امكان رويش مجددد دارن؟؟

    ويك سووال خيلي مهم كه ايا ٤ ماه بعد از كاشت امكان ريزش مو هاي كاشت شده از ريشه وجود داره يا نه ؟ممنون ميشم جواب سوالم بديد???

    • پارسا
      1399-02-10

      با سلام و احترام

      تا ماه ششم بعد از کاشت مو امکان ریزش مو وجود دارد ولی بعد از آن ریزش موهای کاشته شده طبیعی نیست.
      در صورتی که ضربه شدید به سر وارد نشود ریزش موی کاشته شده بعد از هفته اول کاشت مو وجود ندارد.

    • عارف
      1399-02-20

      سلام وقت بخیر من سه روزه کاشت مو کردم حواسم نبود سرم خیلی یواش خورد به لبه کابینت نه خونی اومد نه درد گرفت خواستم بدونم آیا مشکلی پیش میاد یانه احتمال اینکه از اون قسمت مو در میاد یانه ممنون میشم جواب بدین

      • پارسا
        1399-02-20

        با سلام و وقت بخیر

        اگر ریشه مو آسیب ندیده باشد مشکلی بوجود نمی آید.

    • Mamad ..sh
      1399-03-20

      سلام خسته نباشید بنده دوسال هس کاشت مو انجام دادم توای ما ریزش موهام روزی تقریبا ۵۰ الی ۶۰ هسش کاشته شده البته دخانیات (قلیون )روزانه مصرف میکردم قبلا دارو مکمل قرص هیر اکتیو و بیوتین و شامپو الپسین هم استفاده میکردم ولی الان هیچکدوم بنظرتون چیکار کنم ب رول قبل برگردن مو هام کم پشت شدن احساس میکنم

  • رضا چرچیل
    1399-02-09

    عرض ادب و احترام من به فوق تخصص مراجعه کردم و به من میگن قارچه موهام بعداز ۷ماه و نیم که عالی شده بود و پر پشت یهو تمام کاشته شده ها تو بییت روز ریخت تو سوال قبلیمم بهتون گفته بودم پزشک متخصص بهم قرص لوسیون داده وایه ۲۰روز و بعد میگه با چند جلسه تزریق آمپول موهات برمیگردن سوال من از شما این من یه مورد نادرم آیا موهام برمیگرده بعداز این مراحل یا باز باید کاشت انجام بدم احساس میکنم کسی درست جوابمو نمیده و من یه مورد خاصم که عمل زیبایی انجام داده و همش احساس میکنم اشکال از کاشته!

    • پارسا
      1399-02-10

      با سلام و وقت بخیر

      اینکه بعد از هفت ماه و نیم این اتفاق افتاده عادی نیست سر آخر باید بیوپسی شود که شاید تلوژن افلوویوم باشد که فقط در بیوپسی معلوم میشود.

    • حسین
      1399-02-19

      با سلام و عرض ادب .۱۰روز کاشت کردم.و تمام دلمه های کاشت ریختن و صاف شدن .تکنسین به من گفت که باید موهای سر صفر صفر بشه .یعنی که حتی ساقه های مو ریزش کن . ایا درست گفتن ؟باید موهای کاشت شده بشورم که ریزش کنه؟

      • پارسا
        1399-02-20

        با سلام و وقت بخیر

        ساقه مو باید بصورت طبیعی ریزش کند تا با شستشوی فراوان. ریزش تا ماه ششم ممکن است ادامه داشته باشد.

  • رضا چرچیل
    1399-02-09

    سلام

  • حامد
    1399-02-03

    سلام
    حدود روز هفتم بعد از کاشت مو زمانی که دلمه ها کاملا سفت و خشک شده بود در محیط کار سرم به طنابی که آویزون بود برخورد داشت طوری طناب روی سرم کشیده شد بعد که از بالای سر عکس گرفتم حدود دو یا سه دلمه مقداری خونی شده بود بقیه مراحل دس از کاشت طبق گفته های سایت طبیعی پیش رفته الان حدود ماه دوم هست و بعی قسمت های کاشت کاملا خالی از مو شده به صافی کف دست بدون هیچ نشانه ای همین موضوع منو نگران کرده لطفاً راهنمایی کنید ممونم

    • پارسا
      1399-02-06

      عرض ادب و احترام

      تا ابتدای ماه ششم می توانند موها بریزند و دوباره در بیایند نگرانی موردی ندارد.

  • مجید
    1399-01-30

    سلام.حدود ۸ ماه کاشت داشتم ولی الان زیر دوش موقع شستن سر ، ریزش مو دارم در حدود ۲۰ ، ۲۵ تار مو. خواستم ببینم طبیعیه؟ قرص زینک و فیناستراید قبلا میخوردم دیگه نمیخورم. الان قرص بیوتین میخورم.. با سپاس

    • پارسا
      1399-02-06

      با سلام و وقت بخیر

      تا ماه ششم امکان و ریزش مجدد دارد ماینوکسیدیل میتواند شانس موهای کاشته شده را بیشتر کند و در ضمن موهای خودتان را بیشتر حفظ کند ولی تعیین کننده نیست.

  • وحید
    1399-01-28

    سلام و خسته نباشید
    بنده دو ماه و ده روز قبل عمل کاشت مو ترکیبی انجام دادم
    آیا همینک میتونم دوچرخه سواری ،هفته ای دوبار انجام بدم؟
    البته موقع دوچرخه سواری از قسمت سر عرق هم میکنم
    ممنون از نظرتون

    • پارسا
      1399-01-28

      با سلام و احترام

      ورزش ۲ ماه بعد از کاشت مو آزاد می باشد. مشکلی بوجود نمی اید.

  • ارش
    1399-01-25

    سلام هشت ماه هست کاشت انجام دادم قرصاشو هم مرتب میخورم . نسبت تراکم خوبی داره الان فقط نگرانیم اینجاست که حموم میرم ریزش دارم بخصوص موهای خیلی نازک و ریز نزدیک به سی تا ریزش داره .میخواستم بدونم ایا طبیعی هست یا نه

  • هادی
    1399-01-17

    سلام. از کجا میشه فهمید موهایی که بعد از کاشت میریزه ریشه داره یانه؟ چون با نگاه کردن زیاد مشخص نیس و بعضی از موها حالت عصا مانند دارن و تهشون انگار یه گره خیلی کوچیک هس. آیا با قرار دادن مو در زمینه سیاه میشه فهمید با ریشه جدا شده یا نه؟

    • پارسا
      1399-01-26

      عرض ادب و احترام

      همانطور که در متن مقاله هم توضیح داده شد بعد از هفته اول اصولا ریشه مو محکم شده و دچار ریزش نمی شود.

  • محمد مهدی
    1399-01-15

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من دو ماه و نیم از کاشت موهام میگذره ولی فقط حدودا ۶۰ درصد از موها کاشت شده دچار ریزش اولیه شده آیا باید صد در صد موهای کاشت شده دچار ریزش اولیه بشه ؟ آیا موهایی که نریخته بعدها دچار ریزش نخواهد شد؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • پارسا
      1399-01-26

      عرض ادب و احترام

      بصورت قطعی نمی توان نظر داد اما تا ابتدای ماه ششم ممکن است این اتفاق تکرار شود ولی قطعی نیست.

  • رضا چرچیل
    1399-01-15

    سلام خسته نباشید
    بنده ۷ماه و ۱۵روزه کاشت کردم همچه داشت خوب پیش میرفت ولی الان باز دو هفتس موهام به حالت شوک رفتن و ریزش شدیدی گرفته البته نه مثله ماه اول و ناحیه گیرندم باز کم پشت شده نه استرس دارم نه دارو و مواد حالت دهنده ای در مورد مو استفاده میکنم تیروئدم ندارم میخوام بدونم این شوک عادیه چون؟الان به جرات میگم ۴۰درصده موها کاشته شده مخصوصا وسط جلو و سمت راست ریزش پیدا کردن

    • پارسا
      1399-01-26

      عرض ادب و احترام

      از شش ماه پس از کاشت مو نباید موها بریرند به پزشکتان مراجعه کنید.

  • بانی
    1399-01-10

    سلام. لطفا قرص و مکمل غذایی saw palmetto برند تجاری معتبری رو معرفی بفرمایید.
    متشکرم

    • پارسا
      1399-01-26

      عرض ادب و احترام

      متاسفانه در فضای آنلاین نمیتونیم محصول خاصی رو تبلیغ کنیم. جهت دریافت مشاوره می توانید از طریق دایرکت اینستاگرام یا تماس با کلینیک اقدام کنید.

  • نادر
    1399-01-05

    چرا بعضی موهای کاشته شده هنگام ریزش از سمت ساقه بصورت ال شکل هستند

    • پارسا
      1399-01-09

      عرض ادب و احترام

      در فاز خاصی که باشند همانند عصا هستند.

  • علی جنوبی
    1399-01-02

    سلام خدمت شما من تقریبا نه ماه پیش کاشت مو داشتم الان من هرروز تقریبا ده تا تار مو از من ریزش داره ایا این مورد عادیه یا به پزشک مراجعه کنم هیچ دارویی هم مصرف نمیکنم چه ویتامین چه غیر ویتامین به نظر شما کی این ریزش در حالت استاندارد تموم میشه با اینکه من هشت ماهه که کاشت انجام دادم

    • پارسا
      1399-01-26

      عرض ادب و احترام

      مصرف قرص زینک را ادامه دهید. ریزشی که اعلام کردین عادی و طبیعی است.

  • کیهان
    1398-12-27

    سلام خسته نباشی من پنج ماه وده روزه کاشت کردم اما قسمت کاشتم چربه وهر بار دستمو نمناک میکنم ورو سرم میکشم دو سه تا از موهام میشکنه وکف دستم میمونه ..تازه موهای کاشتم رو رنگ میزنم البته سطحی خواستم ببینم دلیلش چیه

    • پارسا
      1398-12-28

      عرض ادب و احترام

      ریزش موی شما عادی است، جای نگرانی نیست.

  • سجاد
    1398-12-26

    سلام تو روخدا جواب این سوال منو بدید.من کاشت که کردم موهای بغل سرم ومحل برداشت مو سفید شدن و به مرور پیشرفت میکنه حتی تو ریش هام هم دیده میشه دلیل چیه هرکی میدونه بگه تو روخدا خیلی دل نگرانم خودتون میدونید استرس خیلی بده برا کسی که کاشت کرده

    • پارسا
      1399-01-05

      عرض ادب و احترام

      از لحاظ علمی کاری در جهت مهار سفید شدن مو وجود ندارد و بعد از سی سالگی بر حسب ژنتیک شما عادی محسوب می شود.

  • رضا
    1398-12-25

    سلام باتشکر از جواب سوال قبلیم ویک سوال دیگر مینمایم ودیگر مزاحمتان نمیشوم. بنده سه ماهه کاشت مو انجام دادم ‌حالا بعد ازسه ماه سرم پوست پوست شدید میشود وشامپو کتو کونازل و سبوریک دئوراگ هم استفاده میکنم اما درست نمی‌شود لطف کنید بفرمایید بهترین شامپو برای کدام میباشد برای پوسته پوسته شدن. ممنونم از شما

  • رضا
    1398-12-24

    سلام جواب هایی که شما داده اید بسیار آموزنده وبسیار عالی میباشد. ‌تشکر بسیار میکنم وسوالی که بنده دارم. اینکه سه ماهه کاشت موانجام دادم وروزهای اول هم خیلی مواظبت کردم واصلا مویی نریخت به از سه ماه کف سرم خشک وپوست وپوست میشد که بنده رو خیلی اذیت میکرد و باعث میشد که با ناخون دستم با احتیاد اون پوسته هارا میکندم وموهایی که از اونجا درمی اومد بیرون بدون گرافت بود میخواستم ببینم موها که با ریشه کنده نمی‌شد بازم در میاد یا نه. سپاس از وقتتون ‌که دراختیار بنده قرار دادید.

    • پارسا
      1398-12-25

      عرض ادب و احترام

      خیر، بعد از گذشت ۳ ماه موها تثبیت شدن و احتمال جدا شدن مو به همراه ریشه بسیار پایین می باشد.

      پیروز باشید

  • حامد
    1398-12-22

    فردی ۲۷ سال سن داشته باشد و ب دلیل هورمونی و ارثی ریزش زیادی داشته باشد ایا میتونه تو این سن کاشت کنه؟ ب چ دلیل موهای کاشته شده دیگ تحت تاثیر اون هورمون ها نمیریزد؟ مقدار موهای کم باقی مونده خودش رو چکار کنه از دست نده؟

    • پارسا
      1399-01-26

      با سلام و احترام

      تا رمانی که ریزش مو متوقف نشده باشد بهتر است کاشت مو انجام نشود. با مراجعه به پزشک متخصص و مجرب پوست و مو راهکاری درمانی و توقف ریزش موی خود را بگیرید.

  • Akbar Rabiei
    1398-12-14

    سلام
    موهای من بعد از دو هفته که هر شب با شامپو فوم میشورم و هر روز از کپسول هیر ویت استفاده میکنم شروع به ریزش کرد که الان هفته چهارم ۸۰ درصد کاشت شده ریختن یعنی افتضاح شده سرم، حالا سوالم اینه که آیا سر کار رفتن(قالیشویی) برا موها اشکال داره یا نه؟ منظورم کار سنگینه؟!سوال بعدیم اینه که منظورتون از خواب مو تا سه ماه چیه،؟

    • پارسا
      1398-12-14

      عرض ادب و احترام

      ریزش مو بعد از کاشت مو عادی است و جای نگرانی نیست. کار سنگین بعد از ماه اول مشکلی ندارد. تا ابتدای ماه ششم ممکن است موها ریزش داشته باشند. و از ابتدای ماه ششم نباید ریزش غیر طبیعی مو داشته باشید.

  • محمد
    1398-12-12

    با سلام و خسته نباشید من تقریبا ۵۰ روز است عمل کاشت مو انجام دادم تفریبا ۵۰ درصد موهای کاشته شده ریخته ولی در یک قسمت از سرم تقریبا چند سانت مانده به جلوی سرم موهای کاشته شده و موهایی که خودم داشتم به انداره چند نوک انگشت کاملا ریخته و حالت صاف دارد این حالت صافی نگرانم میکه چون احساس میکنم موهای ریخته شده باید حالت زبری و منافذ خودش را باید حفظ کند یا نه اگه راهنماییم کنید ممنون میشم

    • پارسا
      1399-01-27

      با سلام و وقت بخیر

      موها ماکزیمم تا شش ماه می ریزند و دوباره رشد می کنند. در این زمان صاف می شوند و نازک و بعد از دایمی شدن دوباره به حالت موهای دیگر شروع به رشد می کنند. به هر حال جای نگرانی وجود ندارد.

  • Abedlahze
    1398-12-11

    سلام من حدود ۲ سال کاشت مو انجام دادم اول موهام پرپشت بود بعد کم پشت شده دلیلش چیه؟

    • پارسا
      1399-01-27

      با سلام و احترام

      شاید تکنیک کاشت علت آن باشد. شاید بشود با مزوتراپی وضعیت را بهتر کرد . به پزشکتان مراجعه کنید.

  • سجاد
    1398-12-09

    سلام من الان ۴ ماهه کاشت کردم یه سری از موهای کاشته شدم در اومده و بلند شده ولی الان یک هفتس که هنگاه شستن سرم در حمام موهای ریز از سرم میریزه که کوتاهو هم اندازه اند که تقریبا نیم سانت هستن به نظر شما دلیلش چیه آیا مشکلی هست؟

    • پارسا
      1399-01-27

      با سلام و احترام

      احتمالا موهای قبلی خودتان است که شروع به ریزش کرده اند. بهتر است با پزشک خود در تماس باشید.

  • معین
    1398-12-08

    سلام و عرض ادب
    80 روز از گاشت موم میگذره
    الان جای زخم مثل سله های ریز رو سرمه
    اینارو گاهی اوقات میکنم
    وبه این سله ها مو چسبیده
    ایا این موها از ریشه در میان یا نه طبیعیه

    • پارسا
      1399-01-26

      عرض ادب و احترام

      خیر همراه با ریشه نیست ولی بهتر است اینکار انجام نشود و با شستشوی صحیح دلمه ها رو جدا کنید.

  • اميد
    1398-12-03

    سلام وقت بخير
    من يك ماهه كاشت انجام دادم يه سوال داشتم الان داره كم كم موها ريزش ميكنه فقط هم از ساقه هست و هم بعضي از موهاي ريزشي در قسمت انتهاييش يكم ضخيمتر و مثل ريشه است ايا احتمال داره موها از ريشه در حال ريزش است
    ممنون از راهنمايي

    • پارسا
      1399-01-26

      با سلام و احترام

      خیر مشکلی نیست.

  • متین
    1398-11-26

    با سلام
    من الان ۱۴ روزه کاشت مو انجام دادم ولی هنوز دلمه ها روی سرم باقی مانده فقط چندتایی افتاده اون چندتا هم همراه با مو بوده آیا ریشه موهام از بین رفته ؟ یا چجوری میتونیم بفهیمم ریشه مو از بین رفته یا نه؟

    • پارسا
      1398-11-28

      عرض ادب و احترام

      پیاز های موها زنده هستند باید با دستوراتی که کاشت کننده به شما داده بشویید تا دلمه ها بریزد به ایشان مراجعه کنید. جهت تشخیص اینکه مو همراه با ریشه جدا شده یا خیر با مشاور و پزشک خود در تماس باشید.

      پیروز باشید

  • مهدی
    1398-11-22

    سلام. خسته نباشید. میخواستم بدونم موهای کاشته شده بعد از اینکه کامل به ثمر میرسه ( یکسال) آیا مثل موهای طبیعی که ریزش و رویش داره عمل می کنه؟ یعنی هر کدوم بخواد بریزه نه از ریشه دوباره رشد می کنه؟

    • پارسا
      1398-11-29

      عرض ادب و احترام

      بلی کاملا مثل موهای قبلی است و عملکردی شبیه موهای طبیعی انسان دارد.

      پیروز باشید

  • مهدی
    1398-11-17

    سلام
    کاشت مو انجام دادم
    بعد ۶ ماه موهام ریزش داره
    الان ۹ ماهم تموم شده
    بازم میریزه
    ۶ ماهم ماینکسیدیل مصرف کردم با ویتامین
    این ربزش عادیه
    لطف میکنین راهنمایی کنین .

    • پارسا
      1399-01-26

      عرض ادب و احترام

      اگر ریزش طبیعی و روزانه باشد مشکلی نیست اما اگر غیر طبیعی است حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

  • علیرضا
    1398-11-17

    با سلام.چه مدت بعد از کاشت مو میشه موتور سوار شد؟

    • پارسا
      1399-01-26

      عرض ادب و احترام

      از ماه سوم با رعایت نکات ایمنی

  • جواد
    1398-11-08

    سلام من حدود 35روز پیش کاشت مو کردم ولی حدود روز 18یک قلیون حسابی کشیدم بعدش عکسهای سرم را که با قبل از قلیون مقایسه کردم احساس کردم ریزش زیاد داشته ولی از ساقه . به نظرتون فولیکول هم بعد 18روز آسیب دیده

    • پارسا
      1399-01-26

      عرض ادب و احترام

      مشکلی نیست و طبیعی است. ولی بهتر بود یه قلیون حسابی نمی کشیدید.

  • حسین
    1398-11-07

    سلام وقتتون بخیر یک هفته کاشت مو انجام دادم موهای کاشته شده رشد کردند ولی موهای که قبلا داشتم مابین موهای کاشته شده رشد نکردند میشه راهنمایی بفرمایید

    • پارسا
      1399-01-26

      عرض ادب و احترام

      این امر طبیعی است و همه این موها دچار شوک شده و ریزش کرده و باز از ریشه شروع به رشد می کنند.

    • hadi
      1399-06-30

      با سلام و خسته نباشید
      من حدود ۲۵ روز از کاشتم میگذره ، امروز حمام خیلی آروم سرمو ماساژ دادم ولی تعداد بسیار زیادی از موهای کاشته شده ریزش کرد، میخواستم نظر شما را در این مورد بدونم آیا ریزش طبیعی بوده یا خیر ؟ ممنون

  • محسن
    1398-11-04

    باسلام
    بنده هفت روز پیش کاشت انجام دادم .امروز در ناحیه کاشت کمی دچار خارش شدم .پس از خارش کمی بخاطر التیام دست خود را روی ناحیه کاشت کشیدم که خیلی خشک وسفت بود .پس از دست کشیدن ارام موهای کاشت شده با قسمت هایی که حالت پوسته یا دلمه داشت کنده شد.ولی مو های کاشت شده از حالت خشک به حالت نرم تر دراومدن.ببخشید ریزش طبیعی هستش.

    • پارسا
      1399-01-26

      عرض ادب و احترام

      اگر با ملایمت و بدون فشار این کار انجام شده مشکلی وجود ندارد.

  • امیر
    1398-11-03

    آیا بد از کاشت مو ماینوکسیدیل استفاده نکنم ضرر دارد.از عوارض میترسم

    • پارسا
      1398-11-06

      عرض ادب و احترام

      اگر عوارض آنرا مشاهده کردید قطع کنید. اما در نظر داشته باشید که ماینوکسیدیل برای بالا بردن شانس موهای کاشته شده مفید است، لذا از قطع مصرف خودسرانه و بدون مشاهده عوارض خودداری کنید.

      پیروز باشید

  • اصغر
    1398-11-02

    با سلام.من ۸ روزه که عمل کاشت به صورتfit انجام دادم تا الان اون شامپوی که دکترم تجویز کرده بود که خودش کف مانند بود روی سرم میرختم وبعده ۵ دقیقه فقط آبکشی میکردم یعنی به موهام دست نمیزدم.الان میتونم ماساژ بدم یا نه؟بخاطر اینکه قارچها بریزن

    • پارسا
      1399-01-26

      عرض ادب و احترام

      شما باید تا حدود دو هفته پس از کاشت مو دستورالعمل های شستشو را هنگام شستن موهایتان رعایت کنید. پس از آن می توانید موهای خود را مثل گذشته و بصورت عادی بشویید.

    • مریم زاده موسی
      1399-08-17

      سلام .ببخشید پسرم موهاشو تقریبا دوماهه که کاشته .موهای غیر کاشت جلوی سرش کم پشت شده خیلی ناراحتم .علتش چیست .خیلی نگرانم .لطفا راهنمایی کنید

      • پارسا
        1399-08-17

        با سلام و وقت بخیر

        طبیعی است نگران نباشید.

  • کمال
    1398-10-22

    با سلام وخسته نباشید خدمت شما… ببخشد اینکه میگید موهای کاشته شده از ریشه میریزند دقیقا منظورتون چیه وعلت آن چیست با تشکر …

    • پارسا
      1398-10-22

      عرض ادب و احترام

      به طور طبیعی موهای کاشته شده دچار ریزش از ریشه نمی شوند، عزیزانی که با این مشکل موجهه می شوند بر اثر بی احتیاطی و رعایت نکردن توصیه های بعد از کاشت مو موجب ایجاد ضربه به سر یا در اثر خارش یا شستشوی نامناسب با این مشکل مواجه می شوند.

      پیروز باشید

  • علی
    1398-10-22

    آیا روش sut اصلا وجود داره یا جنبه تبلیغاتی داره چون که من شنیدم همچین روشی وجود نداره و همون fit هستش

    • پارسا
      1398-10-22

      عرض ادب و احترام

      روش SUT بر پایه روش FIT بنا نهاده شده با این تفاوت که برداشت فولیکول های مو توسط دستگاه انجام می شود. به همین دلیل اسم روش را SUT نامگذاری کردند.

      پیروز باشید

  • علیزاده
    1398-10-20

    سلام بنده یک ماهه کاشت موانجام داده ام حال بعداز یک ماه که موها شروع به ریزش کرده اند قسمت ریشه بعضی از موها سیاه رنگ میباشد که براثرفشار برروی ریشه مو ریخته شده کنده میشود عین این است که ریشه مو مانده زیر پوست سیاه شده میخواستم ببینم ریشه اش خراب شده یا همینطوری میشه ممنون میشم اگر به سوال بنده جواب بدهید ممنون از جوابهای خوبتون

    • پارسا
      1399-01-26

      عرض ادب و احترام

      همانطور که در متن مقاله توضیح داده شد این ریزش از ریشه نیست و ساقه مو همراه بافت چربی می باشد.

  • طاها
    1398-10-19

    آیا موهای اطراف محل برداشت یا همان پشت سر پس از عمل وارد فاز استراحت میشوند؟؟؟

    • پارسا
      1399-01-17

      عرض ادب و احترام

      وارد می شود اما در همه افراد زمان و قطعیت آن یکسان نیست.

  • حسن عسگری
    1398-10-19

    سلام من 50 سالمه 4 ماه پیش کاشت انجام دادم از روش fit ولی کم پشته و در حال حاضر سیستین b6 مصرف میکنم آیا موهام پر پشت میشن توصیه شما چیه؟

    • پارسا
      1398-10-20

      عرض ادب و احترام

      بهترین زمان برای اعلام نتیجه کاشت مو ۱۲ ماه بعد از انجام می باشد، پس فعلا صبور باشید و داروها و توصیه ها را طبق دستور پزشک مصرف و انجام دهید.

      پیروز باشید

  • هادی کوسنجی
    1398-10-16

    سلام.من روز ۸ بعد از کاشتمه.موها همرا بادلمه ها داره میریزه.منظورتون از اینکه میفرمایین همراه باریشه باشد رو متوجه نمیشوم.موی باریشه چی شکلی است.لطفا کمکم کنید

    • پارسا
      1398-10-18

      عرض ادب و احترام

      اگر با ریشه باشد قاعدتا خون هم می آید.

      پیروز باشید

  • محسن
    1398-10-16

    سلام من پنج ماه و بیست روزه کاشت مو انجام دادم.و قبلش بگم ک از محلول‌ماینوکسیدیل هم‌استفاده‌ نکردم.ب خاطر ترس ریختن بقیه موهام.راستش موهای فرق سرم هنوز خوب در نیومده آیا جای نگرانی هست..یا ب خاطر خون رسانیه‌.نمیگم تغییر نکرده ولی تغییرش چیزی حدود ۳۵ درصده.. خیلی خیلی ممنون میشم اگه جوابمو بدین

    • پارسا
      1398-12-23

      عرض ادب و احترام

      بهترین زمان برای دیدن نتیجه کاشت مو ۱۲ ماه بعد از کاشت هست. تازه از ابتدای ماه ششم موهای شما شروع به رشد طبیعی می کنند.

      پیروز باشید

  • حمیدرضا
    1398-10-12

    با سلام
    من چهار سال پیش کاشت مو داشتم اما الان حدود یک ساله که موهام دوباره درحال ریختن است، دلیلش چی میتونه باشه و چکار باید کنم
    ممنون

    • پارسا
      1398-12-14

      عرض ادب و احترام

      در صورتی که در زمان کاشت مو سن مناسبی نداشته باشید و ریزش موی شما کاملا متوقف نشده باشد، موهای اطراف موی کاشته شده دچار ریزش مو می شوند و این احساس به شما دست می دهد که موی کاشته شده در حال ریزش می باشد.

      پیروز باشید

  • سجاد
    1398-10-10

    سلام خسته نباشید ببخشید من الان تقریبا یک ماه که کاشت بصورتfitانجام دادم بعد موهای کاشته شده خیلی کم ریخته شدن وبعضی ها نزدیک یک سانت شدن خواستم بدونم که ایا میریزن یا خیر .اگه ریزش نداشته باشه مشکلی پیش نمیاد ممنون..?

    • پارسا
      1398-12-15

      عرض ادب و احترام

      اصولا دچار ریزش می شود، چون آن موها موهای دائمی شما نیستند. اما اگر احساس کردین ریزش نداشته هم جای نگرانی نیست.

      پیروز باشید

  • اسماعیل
    1398-10-02

    سلام.وقت بخیر.من کاشت مو بصورت ترکیبی انجام دادم(futوfit).وبعداز سه هفته موهای اطراف بخیه ریختن.ایا طبیعی هست؟

    • پارسا
      1398-10-03

      عرض ادب و احترام

      در حقیقت مویی نریخته بلکه جای بخیه داره باز میشه لطفا از حرکات کششی سر و گردن احتراز کنید که جای بخیه از هم باز نشود.

      پیروز باشید

  • جابر
    1398-09-27

    سلام.از کاشت مو یکسال میگذره و خداروشکر همه چی خوب هست.سوالم این که ایا میتونم برای نگهداری موهای خودم(نه کاشت شده) که تراکم رو حفظ کنم از ماینوکسدیل استفاده کنم؟لطفا راهنمایی کنید که چه مقدار و چند درصد استفاده کنم.البته که نمیخوام سرم رو عادت بدم بهش و چند بار در هفته میخوام استفاده کنم.
    و اینکه حتی بعد از توقف استفاده باعث ریزش موهای کاشته شده که نمنیشه؟
    ببخشید طولانی شد

    • پارسا
      1398-09-27

      عرض ادب و احترام

      بلی می‌توانید ماینوکسیدیل ۵٪ را در سه ماه اول صبح ‌و شب استفاده کنید و از اول ماه چهارم شبی یکبار استفاده کنید. ولی هر موقعی قطع کنید سرعت ریزش موهای خودتان بیشتر می‌شود روی موهای کاشته شده اثر منفی ندارد حداقل یکسال مصرف کنید.

      پیروز باشید

  • Reza.r
    1398-09-22

    سلام بنده حدود ده روزه کاشت مو کردم .امروز متوجه شده که دلمه های مو کنده میشود و در نصفی از دلمه ها مو همراه دارد .ایا این موضع نیاز است با دکتر ی که کاشت مویم را انجام داده در میان بگذارم

    • پارسا
      1398-09-24

      عرض ادب و احترام

      اگر همراه با موی شما ریشه مو هم جدا شده باشد، بهتر است با پزشک مشاور خود در تماس باشید.

    • فراد
      1401-02-07

      سلام وقت بخیر دکتر من الان شش ماه کاشت مو انجام دادم مو قع‌خواب یک یا دو تار شکست میبینم و موهای بلند هستند ممنونم وتشکر

  • سروش
    1398-09-16

    سلام . من یک هفته هست مو کاشتم . روزی ۴ نخ دارم سیگار میکشم . میترسم . امکانش هست راهنماییم کنین . مرسی

    • پارسا
      1398-09-23

      عرض ادب و احترام

      سیگار بدترین کار بعد از کاشت است توصیه اول ترک آن است. در صورتی که نشد مصرف را تا حد امکان پایین بیاورید. اضطراب و ترس هم جایز نیست چون خودش باعث نگرفتن موها می‌شود.

      پیروز باشید

  • ارش
    1398-09-11

    باسلام
    من حدود ۳۵ روز از کاشتم میگذره و موهام درحال ریزشن،فقط موهایی ک دارن می ریزن به صورت Lشکلن،راستش خیلی نگران شدم
    خواستم بدونم که ایا این شکل ریزش مو بعد ازکاشت طبیعی هست یا خیر؟
    چجور میشه تشخیص دادموهایی ک دارن می ریزن با ریشه هستن یا بدون ریشه؟

    • پارسا
      1398-09-27

      عرض ادب و احترام

      ریزش مو بعد از کاشت مو تا ماه پنجم عادی و طبیعی است اما از آغاز ماه ششم اصولا نباید ریزش ادامه پیدا کنه. برای تشخیص اینکه آیا موها همراه ریشه هستن یا خیر از آن ها عکس گرفته و برای پزشک خود ارسال فرمایید.

      پیروز باشید

  • مصیب
    1398-08-07

    سلام محسن جان موهای منم مثل خودت ریزش دارن
    نگران کننده هست این یا نه .؟؟

    • پیمان
      1399-09-08

      مال منم همون طوری دارن میریزن یعنی بعد ۴۰ روز کاشت موهایی که میریزن اکثر به شکل Lهستن وبک نقطه سیاه کوچک ته موهایی که ریزش میکنن همش نگرانم ایا با ریشه هس یا جای نگرانی نیس

  • محسن
    1398-06-22

    با سلام مجدد
    منظورتون از ریزش همراه با ریشه چیست؟
    موهام یک ماه پس از کاشت هستن و دارن میریزن و نصف موهای ریخته شده به شکل L مانند هستن یعنی تهشون کج شده و بلندتر از موهای دیگه هستش
    این یعنی داره با ریشه میریزه؟
    ممنونم

  • محسن
    1398-06-15

    با سلام
    من 20 روز هست پیوند مو انجام دادم سه روز پیش یعنی روز هفدهم چون جایی گیر افتاده بودم مجبور شدم خودمو از یه گودال بشکم بالا از اون روز تا حالا در قسمت پیوند احساس یک مچالکی خفیف و کشیده شدن میکنم و گاهی پوستم دل دل میزنه
    خواستم بدونم به نظرتون به میوند آسیبی رسیده؟
    ممنونم

    • پارسا
      1398-06-17

      عرض ادب و احترام

      اگر به ناحیه موهای کاشته شده صربه ای وارد نشده و یا دچار خراشیدگی نشده باشد احتمال آسیب به موهای کاشته شده کم است.

      پیروز باشید

  • محمدرضا
    1398-05-07

    سلام خسته نباشید
    من حدود دوماه و نیم هست کاشت مو انجام دادم و موهام طبق گفته الان توی فاز استراحت و ریزش هست
    البته قبلش اینو هم بگم من حجم موهای بالای سرم کم شده بود الان احساس میکنم علاوه بر موهای کاشت شده موهای خودمم ریخته.
    آیا این طبیعی هستش؟

    • پارسا
      1398-05-12

      عرض ادب و احترام

      بله ریزش مو در مرحله ای که فرمودین همراه با موهای خودتون انجام میشه و کاملا طبیعی است.

      پیروز باشید

  • roham
    1398-03-05

    سلام ، ببخشید من یه سوال داشتم.
    من 9 روز میشه کاشت مو رو انجام دادم.
    امروز طبق توصیه های بعد کاشت طبق دفترچه ای که به ما دادن من سرم و شیستو انجام دادم و خیلی ملایم با انگشتان به صورت دورانی ماساژ دادم و بعد آبکشی دیدم موها همراه با پوسته زرد رنگی ریخته شدن آیا این طبیعی هست چون من خیلی نگران شدم امروز.

    • پارسا
      1398-03-07

      با سلام و احترام

      اگر ریزش مو فقط از ناحیه ساقه مو باشه مشکلی نیست اما اگر همراه با ریشه جدا شده باشه حتما با پزشک خودتون در میون بزارید مسئله رو.

      پیروز باشید

      • مهدی
        1400-01-03

        سلام سال نومبارک بنده دوماه و نیمه کاشت انجام دادم بعد از بیست روز و مخصوصا بعد از یک ماه با نوک انگشتام می کشیدم رو پوست سرم موهای کاشت شده میریخت تهش گردی سیاه مثل وقتی که روی سرم کاشت انجام میشد بود الان همش ریخته مثل قبل کاشت شدم و الان بعد از دوماه و نیم رو سرم ناحیه کاشت اصلا خبری نیست می تونید راهنمایی کنید

        • دکتر شریفی
          1400-01-07

          با سلام و وقت بخیر

          صبور باشید. بهترین زمان برای نتیجه گیری از این مورد از ماه نهم به بعد می باشد.

    • فرهاد
      1401-02-07

      سلام وقت بخیر دکتر من الان شش ماه کاشت مو انجام دادم وقت ‌صبح بیدار میشم چند تار کم دویاسه تار مثل شکست میبینم .. ممنونم و خسته نباشید

  • علی
    1397-12-27

    سلام
    میخاستم بدونم بعد از کاشت
    تغییر سطح هورمون های جنسی روی گرفت های کاشته شده تاثیر داره؟اخه من شنیدم گرفت های پشت سر ک حالا کاشته میشن جلو سر به همه عوامل مقاومن و نخواهند ریخت
    سپاس

    • پارسا
      1397-12-28

      با سلام و احترام

      خیر. گرافت های مو در پشت سر نسبت به هورمون های مردانه مقاوم هستند و وقتی در قسمت بدون مو هم کاشته می شوند با این خاصیت خود را حفظ می کنند.

      پیروز باشید

    • رضا
      1398-11-21

      سلام خسته نباشید.
      آیا فعالیت جنسی ( که باعث ترشح هورمون دی هیدروتستوسترون میشه) بر روی مو های کاشته شده تاثیر گذار هست؟

      • پارسا
        1399-01-26

        عرض ادب و احترام

        خیر

        • سعید ایروانی
          1400-05-10

          سلام کدام روغن به پوست سرم بزنم الان هفته اول کاشتمه روغن زیتون روغن آرگان یا بادام تلخ

  • محمد قمی
    1397-12-19

    سلام
    موهای من کامل نریخته از بغل واز ملاج ریخته بقیه اش هم تا چند سال دیگه میرزه
    میخواستم بدونم از الان میشه مو کاشت تا باید همش بریزه بعد مو بکارم؟؟؟؟

    • پارسا
      1397-12-21

      با سلام و احترام

      بهترین پیشنهاد ما صبر تا ریزش کامل هست و بعد اقدام به کاشت مو . اما اگر قصد جدی برای کاشت دارید بهتر است ابتدا برای حفظ بانک مو از روش FUT استفاده کنین و بعد مرحله دوم از روش FIT برای پوشش کامل ناحیه بدون موی سرتون.
      اگر با روش FUT مشکل دارید حتما باید با روش میکرو FIT کاشت انجام دهید که آسیبی بسیار کمتری به بانک موی شما وارد شود.

      پیروز باشید

  • امیررضا
    1397-11-27

    سلام
    ممنون از مقاله جامع و خوبتون ، من حدود یک ماه پیش کاشت مو انجام دادم و بعد از چند هفته اون موهایی که کاشته بودم شروع به ریزش کرد اولش خیلی نگران بودم ولی با خوندن مقالات مختلف متوجه شدم این کاملا طبیعی هست … حالا سوالم اینجاست روند کاشت مو معمولا چقدر طول میکشه و اینکه نتیجه نهایی کاشت مو چند وقت بعد به صورت کامل قابل مشاهده است ؟

  • اکبری
    1397-11-09

    سلام. خسته نباشید. من 8 روز پیش کاشت مو به روش FIT فقط دو طرف جلوی سرم انجام دادم. روز نهم پس از کاشت بعد از شستن با کف شامپو بچه هنگام آبکشی متوجه ریزش موهای کاشته شده شدم. یه شبیه گرافت هم به موهایی که میریزه چسبیده همراه با سرم. میخوام ببینم طبیعیه؟ یا نه؟

    • پارسا
      1397-11-09

      عرض ادب و احترام

      اگر با ریشه جدا شده باشه بله مشکل درست میشه و اون موها دیگه رشد نمیکنن.اما اگر فقط ساقه بوده بدون ریشه مشکلی نیست.

      پیروز باشید

  • مهدی اصلانی
    1397-10-04

    با سلامحداقل زمان برای کاشت مجدد چقدر هست؟ یعنی چقدر باید از کاشت قبلی بگذره تا بتونم دوباره کاشت انجام بدم؟ لطفا علتش رو هم بگید.

    • پارسا
      1397-10-08

      با سلام و احترام

      بهتر است بعد از یکسال از کاشت موی قبلی برای کاشت موی مجدد اقدام نمایید. به دلیل ترمیم بانک موی شما حداقل 6 ماه زمان نیاز است و بهترین حالت فرم گرفتن موهای کاشته شده بعد از یکسال است.

      پیروز باشید.

    • یاشار
      1399-04-27

      سلام، می خاستم بپرسم ایا با دلایل اثبات شده علمی مصرف محدود مواد مخدر (شیره) و سیگار بر رویش موهای کاشته شده تاثیر مخربی داره، اگر چنینه من دیگه منتظر رویش آنها نباشم، 45 روز پیش کاشت انجام دادم.. با سپاس

      • پارسا
        1399-04-27

        با سلام و وقت بخیر

        اینکه موجب عدم رویش موها شود خیر چنین نیست. فقط در روند رشد و بهبودی ممکن است تاثیرگذار باشد.

    • ناصر کشکولی
      1399-08-21

      باسلام..من ۵ماه پیش کاشت مو انجام دادم ..هم جلو سر و هم وسط..ولی بعداز ۵ماه فقط جلو سرم رشد کرده ولی قسمت سنتر سرم هنکز در نیامده ..دلیلش چیه؟

      • پارسا
        1399-10-02

        با سلام و وقت بخیر

        با توجه به اینکه ما از نحوه کاشت موی شما و مقدار گرافت کاشت شده در نواحی سر و همچنین نواحی کاشت شده اطلاعی نداریم بهتر این مورد را از پزشک خود پیگیری کنید.

  • مسعود پناهی
    1397-09-27

    با سلام میخواستم ببینم موهای کاشته شده بعد از چند ماه باید بریزن و بعد دوباره دربیان؟
    همه موهای کاشته شده میریزن و دوباره درمیان یا بخشیش میریزه؟

    • Krikland
      1399-06-18

      سلام خسته نباشید
      ۶ ماه پنج روزه کاشت مو انجام دادم موهام کامل در نیامدن از ماه اول به گفته پزشک ماینوکسیدیل مکس حاوی ازلائیک اسید و مکمل استفاده کردم حدود یک هفته است که ماینوکسیدیل تغییر دادم و کریکلند استفاده میکنم ۴ روزه ریزش مو دارم بنظرتون از مارک ماینوکسیدیل هست مشکل؟

    • علی رضایی
      1400-09-01

      سلام خانم دکتر
      ممنون از توجه و پاسخگویی شمابه سوالات
      سوالی داشتم اگر مقدور هست جواب رو بفرمایید بنده از روز ۱۴ کاشت مو موهای خودم رو به گفته پزشک با ماساژ به حالت قبل از عمل یعنی حالت قبل از کاشت دست کشیدم وشستم الان وقتی سرچ میکنم میبینم همه میکن نباید اینکار رو کرد خواستم نظر شخصی شما رو بدونم اخه گیج شداز این همه تناقض
      متشکر

+مشاهده بیشتر