روش های جوانسازی پوست

بهترین و جدیدترین روش‌های جوانسازی پوست

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : مقالات جوانسازی پوست

پیری رخدادی اجنتاب ناپذیر است. همه‌ی ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، به آن دچار خواهیم شد. با افزایش سن اتفاقات بسیاری برای بدن ما می‌افتد. حجم عضلانی بدن کم می‌شود، مفاصل ما انعطاف پذیری سابق را ندارند، ممکن است موهایمان بریزد و پوست ما دچار افتادگی و چین و چروک شود.

هرچند هنوز راهی برای جلوگیری از پیر شدن کشف نشده، می‌توان با پیروی از توصیه‌هایی، ظهور نشانه‌های پیری را به تعویق انداخت. ورزش، تغذیه سالم و مراقبت‌های لازم سلامتی از جمله راه‌هایی هستند که بدن ما را تا سنین بالا سرحال و سالم نگه می‌دارند. امروز می‌خواهیم به راه‌هایی برای حفظ جوانی پوست اشاره کنیم و ببینیم که بهترین روش جوانسازی پوست چیست.

بهترین روش های جوانسازی پوست چیست ؟

برای حفظ جوانی و شادابی پوست، دو راه کلی وجود دارد و جز این دو هم راهی نیست.

  • اول: از پوست خود مراقبت کنید و پیری را به تعویق بیندازید. (پیشگیری)
  • دوم: با استفاده از روش‌های درمانی، نشانه‌های پیری را درمان کنید. (درمان)

بارها شنیده‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است. این جمله‌ی کلیشه‌ای شاید اساسی‌ترین توصیه‌ برای حفظ سلامتی باشد؛ اما در مورد زیبایی هم صدق می‌کند. بهترین راه داشتن پوستی زیبا، مراقبت و رسیدگی است. اگر از سنین جوانی به پوست خود برسید و از آن در برابر عوامل آسیب‌زا مراقبت کنید، دیرتر دچار پیر پوستی می‌شوید. پس اگر هنوز علایم پیری پوست در شما پدیدار نشده یا تازه چند خط ظریف روی صورتتان ظاهر شده و به فکر افتاده‌اید؛ پیشگیری را جدی بگیرید. به پوست خود برسید و به خوبی از آن مراقبت کنید. چگونه؟ کمی جلوتر توضیح داده‌ایم.

اما اگر به هر دلیل دچار علایم پیری پوست شده‌اید چه؟ واقعیت این است که هر چقدرم مراقب پوست خود باشید، باز هم در سنین بالا علایم پیر پوستی پدیدار خواهند شد. اگر هم مراقبت‌های پوستی را به خوبی رعایت نکنید، سن ظهور علایم پیری پایین‌تر می‌آید. به طور معمول از اواسط ۳۰ سالگی خطوط صورت عمیق‌تر شده و افتادگی تدریجی پوست آغاز می‌شود. حال اگر مراقبت‌های پوستی را به خوبی انجام داده باشید، می‌توانید این رخدادها را تا ۱۰-۱۵ سال به تعویق بیندازید.

با ظهور علایم پیری، باید مراقبت‌های پوستی را ادامه دهید تا وضعیت از چیزی که هست بدتر نشود. علاوه بر این، راهکارهای بسیاری برای بهبود شرایط شما وجود دارد. فقط باید بهترین روش جوانسازی پوست برای خودتان را انتخاب کنید تا بتوانید علایم را برطرف کرده و دوباره از جوانی و شادابی پوست خود لذت ببرید.

روش جوانسازی پوست

روش‌های درمانی جوانسازی پوست

همانطور که گفتیم روش‌های متنوع و فراوانی برای جوانسازی پوست وجود دارد. در ادامه موثرترین آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از شیوه‌های درمانی ایمن و برای بسیاری از افراد بهترین روش جوانسازی پوست است. در این روش از امواج فراصوت استفاده می‌شود و هیچ نیازی به ایجاد برش، زخم، بخیه و مواردی از این دست وجود ندارد. دستگاه هایفوتراپی مستقیماً بر سطح پوست قرار می‌گیرد و امواج فراصوت منتشر شده از آن، بر لایه‌های زیرین پوست اثر می‌گذارد. این امواج باعث تحریک کلاژن سازی پوست می‌شوند که از اجزای ساختاری مهم پوست هستند.

با افزایش کلاژن سازی، پوست لیفت شده، سفت می‌شود و چین و چروک‌های آن از بین می‌رود. خانم‌ها و آقایان ۳۰ تا ۷۵ سال که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست رنج می‌برند، بهترین کاندیدا برای هایفوتراپی هستند.

  • ماندگاری اثرات: ۱ تا ۳ سال.
  • تعداد جلسات درمانی: معمولاً یک جلسه + جلسات ترمیمی سالیانه.
  • کاربردها: لیفت صورت، گردن و دکلته، رفع چین و چروک‌ها، درمان افتادگی‌های پوست.

هایفوتراپی صورت

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی از روش‌های باسابقه در جوانسازی پوست است ولی در سال‌های اخیر توسعه و بهبود زیادی یافته. در این روش مقادیری از گاز دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می‌شود. گاز کربن دی اکسید باعث تحریک خونرسانی و فعال کردن واکنش‌های ترمیمی پوست می‌شود. به این ترتیب غذارسانی و اکسیژن‌رسانی به پوست بهتر شده و بافت‌ها به صورت طبیعی وارد فرآیند جوانسازی می‌شوند.

  • ماندگاری اثرات: بین ۴ تا ۶ ماه.
  • تعداد جلسات درمانی: ۴ تا ۸ جلسه (۲ هفته تا ۴ هفته یکبار).
  • کاربردها: درمان افتادگی‌های پوست، رفع چین و چروک‌ها، درمان استرچ مارک (ترک‌های پوستی)، موثر در درمان ریزش مو، برطرف کردن جای زخم و آثار آکنه، بهبود نتایج لیپوساکشن.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس طبق آمار پرطرفدارترین روش‌ جوانسازی پوست است. در این روش سمی به نام بوتولونیوم به زیر پوست تزریق شده و باعث فلج شدن عضلات صورت می‌شود. بوتاکس بیشتر از این که یک روش درمانی باشد، پیشگیری کننده است. عضلات صورت وقتی که منقبض می‌شوند، خطوطی روی چهره ایجاد می‌کنند. با افزایش سن و تکرار حرکات عضلات، خطوط موقت به چین و چروک‌های دائمی تبدیل می‌شوند. پس بوتاکس زمانی موثر است که چین و چروک‌های صورت هنوز دائمی نشده باشند. در این حالت بهترین روش جوانسازی پوست برای شما، تزریق بوتاکس است. این روش کم‌هزینه، ایمن و موثر است.

  • ماندگاری اثرات: تا ۶ ماه.
  • تعداد جلسات درمانی: برای حفظ اثرات باید هر ۶ ماه تمدید شود.
  • کاربردها: برطرف کردن خطوط صورت، بالا بردن نوک بینی، بالا بردن گوشه لب، شکل دادن به ابروها.

مسپورت

تزریق ژل

ژل‌ها موادی طبیعی یا مصنوعی هستند که برای حجم دهی به پوست استفاده می‌شوند. ماندگاری ژل‌ها به جنس آن‌ها بستگی دارد. مثلاً کم‌ترین ماندگاری به ژل‌های کلاژنی و بیشترین ماندگاری به ژل‌های دائمی ساخته شده از ماده‌ی PMMA تعلق دارد. امروزه بیشتر از ژل‌های نیمه‌دائم استفاده می‌شود که از جنس هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند. هیالورونیک اسید سیمان بین بافتی پوست ما است. برای همین ماده‌ای طبیعی، موثر و کم‌عارضه برای جوانسازی پوست به حساب می‌آید.

  • ماندگاری اثرات: بسته به جنس ژل – بین ۶ ماه تا ۵ سال.
  • تعداد جلسات درمانی: برای حفظ اثرات باید در بازه‌های مشخص تمدید شود.
  • کاربردها: پر کردن خطوط صورت (خنده، اخم، چین‌های دور چشم و دور لب)، افزایش حجم لب‌ها.

تزریق چربی

وقتی بحث ماندگاری نتایج حجم‌دهی به پوست در میان باشد، تزریق چربی بهترین روش جوانسازی پوست است. در تزریق چربی از بافت چربی طبیعی بدن استفاده می‌شود. یعنی مثلاً چربی‌های ران یا شکم شما را با استفاده از روش لیپوساکشن برداشت می‌کنیم و بعد از خالص سازی به زیر پوست صورت یا نواحی دیگر تزریق می‌کنیم.

  • ماندگاری اثرات: چند سال – می‌تواند دائمی باشد.
  • تعداد جلسات درمانی: معمولاً یک جلسه – ممکن است نیاز به ترمیم داشته باشد.
  • کاربردها: پر کردن چین و چروک‌ها، درمان افتادگی و شل شدن پوست، برجسته کردن سینه‌ها و لب‌ها، جوانسازی پشت دست.

تزریق چربی به صورت

راهکارهای پیشگیری از پیری پوست

مراقبت‌های پوستی و جلوگیری از پیری پوست بحث مفصلی است. در این بخش تلاش کردیم تا مهم‌ترین نکات آن را به شما بگوییم. ۱۰ توصیه‌ی زیر پایه‌های مراقبت پوستی را تشکیل می‌دهند. یعنی این‌ها را باید خیلی جدی بگیرید و به خوبی عمل کنید. فرقی هم نمی‌کند که الان وضعیت پوست شما چگونه است و علایم پیری ظاهر شده‌اند یا خیر. باید این مراقبت‌ها را رعایت کنید. حتی اگر بهترین روش جوانسازی پوست هم انجام دهید ولی این‌ها رعایت نکنید، خیلی زود اثرات جوانسازی از بین می‌روند.

هر روز ضد آفتاب بزنید.

اگر می‌خواهید در پارک قدم بزنید یا برای یک کاری بانکی کوتاه بیرون رفته‌اید، فرقی نمی‌کند. هوا آفتابی، ابری یا بارانی است، فرقی نمی‌کند. ضد آفتاب زدن باید به یکی از عادات شما تبدیل شود؛ مثل مسواک زدن. از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالای ۳۰ استفاده کنید و برند مناسبی بخرید. دقت کنید که روی ضد آفتاب نوشته باشد: «Broad Spectrum» یا «طیف وسیع». این ضد آفتاب‌ها از پوست شما در برابر اشعه‌های UVA و UVB مراقبت می‌کنند. اشعه‌ی UVA آفتاب به طور مستقیم باعث پیری پوست می‌شود. یادتان باشد که تمام بخش‌هایی که زیر لباس نیستند، باید با ضد آفتاب پوشیده شوند.

برنزه نکنید.

بزرگ‌ترین اشتباه در مراقبت‌های پوستی، برنزه کردن است که بیشتر در خانم‌های جوان شاهد هستیم. برنزه کردن یعنی پوست خود را به طور مستقیم در معرض اشعه‌ی UV قرار می‌دهید. در واقع چیزی که باعث تیره شدن رنگ پوست می‌شود، همین اشعه‌ی پیرکننده و مضر UV است. یادتان باشد که سولاریوم نیز با اشعه‌ی UV کار می‌کند. اشعه‌ی فرابنفش یا UV باعث تغییر رنگ پوست، ایجاد لکه‌های پوستی و از بین رفتن رشته‌های کلاژن و الاستین پوست می‌شود. حتی اگر بهترین روش جوانسازی پوست را انجام دهید و بعد به سولاریوم بروید، تا حد خوبی زحمات و هزینه‌ی خود را تلف کرده‌اید.

عینک آفتابی بزنید.

عینک فقط محافظ چشم‌های شما نیست؛ بلکه از پوست حساس و ظریف اطراف چشم‌ها نیز مراقبت می‌کند. وقتی عینک می‌زنید، پوست زیر چشم و پلک از گزند نور خورشید در امان می‌مانند. همچنین نیازی نیست که چشمان خود را باریک کنید. باریک کردن چشمان باعث ایجاد خطوط پنجه کلاغی در طرفین چشم‌ها می‌شود که به مرور به چین و چروک‌های دائمی تبدیل می‌شوند.

سیگار نکشید.

مصرف دخانیات باعث افزایش سرعت از بین رفتن کلاژن‌های پوست می‌شود. همچنین با تنگ کردن عروق پوستی، کاری می‌کند تا اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز پوست به خوبی تامین نشود. اگر سیگار می‌کشید، ترک کنید. بدانید بهترین روش جوانسازی پوست هم برای افراد سیگاری تاثیر پایداری ندارد.

دوری از سیگار

نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید.

مصرف الکل باعث کم‌آبی پوست شده و به مرور زمان به پوست شما آسیب می‌زند.

چاق و لاغر نشوید.

چاق و لاغر شدن مداوم که به رژیم یویو معروف است، برای پوست ضرر زیادی دارد. هم از جهت این که ممکن است باعث افتادگی پوست و از بین رفتن بالشتک‌های چربی زیر آن شود و هم از این جهت که استرس زیادی را به بدن تحمیل می‌کند.

پوست خود را با ملایمت بشویید.

سابیدن یا کیسه کشیدن پوست صورت باعث تحریک پوست می‌شود. حتماً دیده‌اید که وقتی پوست خود را با خشونت تمیز می‌کنید، پوست قرمز می‌شود. این یعنی پوست شما تحریک شده است. گل انداختن لپ‌ها بعد از سابیدن پوست با روشوبه و کیسه‌های زبر، اتفاق خوبی نیست. این تحریکات پوستی باعث افزایش سرعت پیری پوست می‌شوند. پوست خود را با ملایمت بشویید و برای پوست صورت از شوینده‌های مخصوص استفاده کنید.

صورت خود را دوبار در روز و بعد از تعریق شدید بشویید.

تعریق و آلودگی‌های محیطی می‌تواند باعث تحریک پوست شوند. تقریباً همه‌ی ما به اندازه‌ای با عرق و آلاینده‌ها در تماس هستیم که نیاز به دوبار شست‌وشوی صورت در روز را داشته باشیم. همچنین بعد از ورزش یا مثلاً قرار گرفتن در محیط خیلی گرم که باعث تعریق شدید می‌شود، حتماً صورت خود را بشویید.

آبرسانی به پوست با کرم‌های مرطوب کننده

کرم‌های مرطوب کننده یا دیگر محصولات آبرسان باعث می‌شوند که پوست آب خود را از دست ندهد. کم‌آبی پوست یکی از علل اصلی پیری و آسیب دیدن پوست است. پس این توصیه را بسیار جدی بگیرید. سعی کنید هر شب قبل خواب، با استفاده از یک شوینده‌ی ملایم صورت خود را بشویید و سپس از کرم مرطوب کننده‌ی مناسب استفاده کنید.

از رتینول‌ها یا رتینوئیدها استفاده کنید.

این توصیه هم یکی از مراقبت‌های پوستی محسوب می‌شود و هم بهترین روش جوانسازی پوست برای افراد جوان‌تر. هردوی این محصولات مراقبی از روند پیری پیشگیری کرده و به حفظ جوانی و جوانسازی پوست کمک می‌کنند. برای خرید رتینوئیدها نیاز به نسخه‌ی پزشک دارید ولی رتینول‌ها بدون نسخه قابل خریداری هستند. این محصولات شکل‌هایی از ویتامین A هستند.

جوانسازی پوست

جوانسازی پوست در کلینیک پارسا

کلینیک تخصصی پوست و مو پارسا یکی از مجهزترین و باسابقه‌ترین کلینیک‌های ایران است و در زمره بهترین کلینیک پوست و مو در تهران قرار میگیرد. ما همواره تلاش کردیم تا بهترین و جدیدترین خدمات جوانسازی پوست را به مراجعین عزیز ارائه کنیم. تیم درمانی بزرگ، پزشکان مجرب و استفاده از بهترین و به‌روزترین دستگاه‌های جوانسازی پوست از جمله برتری‌های ما هستند. همچنین کلینیک پارسا تمامی مجوزهای لازم را برای ارائه خدمات جوانسازی پوست، از وزرات بهداشت و سازمان‌های مربوطه دیگر دریافت کرده است.

امروزه روش‌های زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارند که هر کدام در جای خود موثرند. در واقع بهترین روش جوانسازی پوست با توجه به انتظارات و نیازهای شما تعیین می‌شود. برای این که بفهمید بهترین روش جوانسازی پوست برای شما کدام است، این دو قدم را طی کنید:

  • این مطلب و سایر مطالبی که در مورد روش‌های جوانسازی پوست نوشته‌ایم را مطالعه کنید. هرچه اطلاعاتی بیشتری در مورد روش‌های جوانسازی پوست داشته باشید، تصمیمات بهتری برای خود خواهید گرفت.
  • با ما تماس بگیرید و با یکی از متخصصان پوست کلینیک پارسا وقت مشاوره رزرو کنید. پزشک متخصص با شناختی که از آناتومی پوست و روش‌های جوانسازی دارد، می‌تواند بهترین راهکارها را به شما توصیه کند.
تاریخ انتشار : 1402-04-05
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • رضا
    1402-04-26

    تزریق چربی زیر چشم خطوط خنده

  • ناشناس
    1401-05-07

    عالی

  • نعیمه
    1401-03-01

    سلام من ۳۲ سالمه احساس میکنم پوستم شل شده و زمانی میخندم زیر چشمم جروک میشه و اینکه دوطرف صورتم گود شده شما چه پیشنهاد دائمی دارید با تشکر از شما

  • مریم صدیقی
    1400-10-25

    سلام وقت بخیر.پیشانی من لک بزرگی افتاده.بهترین روش برای ازبین بردن لک چیه؟وزیرچشم هام یه کوچولو گود هست چه روشی پیشنهادمیکنید؟ممنونم.

  • الهام
    1400-09-26

    سلام وقتتون بخیر۳۷ سال دارم پوستم خیلی نازک و حساس هست دچار افتادگی صورت وغبغب هستم وجای جوش ولک برروی صورتم زیاددورچشمم گودوتیره است چین وچروک ریزویکدست در تمام نقاط صورتم واطراف چشم دارم گوشه لب ترک ریزی دارم ورنگ پوستم کدروتیره هست لطفابنده را کاملا راهنمایی بفرماییدنسبت به نوع درمان مناسبم سپاسگزارم

  • ناشناس
    1400-08-22

    سلام من یگانه ام ۱۴ سالمه میشه یه راهکار برید من پوستم یکم چروک دارع و یکم پوستم نشات نیست

    • پارسا
      1400-10-28

      سلام و وقت بخیر

      باید به پزشک متخصص مراجعه کنی عزیزم.

  • پرهام
    1400-04-29

    سلام . پسر هستم 20 سالمه . جای جوش شدیدی روی گونه ام افتاده . توی فصل تابستون به جز میکرونیدلینگ چه روش دیگه ای برای کلاژن سازی میتونم انجام بدم؟ (6 ماه پیش تزریق ژلم کردم)

    • پارسا
      1400-10-28

      سلام و وقت بخیر

      لیزر های فرکشنال هم برای از بین بردن جای جوش می تونه تاثیر گذار باشه. اما خب روش مناسب شما رو حتما پزشک باید در معاینه حضوری تشخیص بدن.

  • الناز
    1400-01-14

    با سلام

    خانوم ۳۲ساله هستم که پوست صورتم داره شل میشه کمی جای جوش هم روی صورتم مونده و از همه مهمتر دور چشمم وقتی میخندم کامل چروک میشه چند جلسه بوتاکس کردم اما ماندگاریش کمه میشه برای جوانسازی پوستم و شفاف شدن و رفع چین و چروک بهترین راهکار رو بهم معرفی کنید که ماندگاریش هم بیشتر باشه؟
    تزریق چربی و زاویه سازی مناسبه یا بقیه روشها
    ممنونتون میشم اگه جواب بدین

    • پارسا
      1400-01-14

      سلام و وقت بخیر

      جهت درمان جای جوش از لیزرهای فرکشنال که ماندگاری دائمی دارن و سپس دوره پاکسازی پوست می تونین استفاده کنین.
      برای لیفت صورت و سفت کردن پوست هم بعد از دوره کامل پاکسازی هایفوتراپی بهترین گزینه است که بصورت دوره های ۶ یا ۹ ماهه تمدید کنید.

      جهت دریافت وقت مشاوره می تونین با شماره ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ واتس اپ در ارتباط باشید.

  • تینا
    1399-11-24

    سلام خانم 34ساله هستم پشت پلکم ی کم گود هست راهی برای پر کردن آن وجود داره

  • سوسن سلیمی
    1399-07-11

    سلام و وقت بخیر
    من پوست سفید و نازکی دارم و Rf و بوتاکس چندبار انجام دادم الان سوالی داشتم که استفاده از مزوتراپی و بعد با فاصله مجاز ،انجام هایفوتراپی برای من انتخاب خوبیست ؟ ( البته علت استفاده از هر دو روش جهت نتیجه گیری بهتر است. آیا صلاح می دانید؟)
    ضمنا اول باید کدام انجام شود.

    • پارسا
      1399-08-21

      با سلام و وقت بخیر

      ابتدا بهتر است هایفوتراپی انجام شود و سپس سایر گزینه های جوانسازی در صورت صلاحدید پزشک.

  • لیلا
    1399-06-11

    سلام ۳۱ ساله هستم و پوست صورتم داره خراب میشه و در واقع پوست پرتقالی شده چه کاری میتونم انجام بدم که هم پوستم صاف بشه و از شلی و چروک هم جلوگیری کنه

    • پارسا
      1399-06-11

      با سلام و وقت بخیر

      راهکارهای بسیاری وجود داره اما مشکل اینجاست باید حتما توسط پزشک معاینه شوید و با مشورت ایشان برای راهکار مناسب تصمیم گیری کنید.
      از پاکسازی و آبرسانی پوست میتونین شروع کنین.

  • شهاب
    1399-05-10

    سلام خسته نباشید 36 ساله و اقا هستم و هدفم از بین رفتن چروکها و جوانتر شدن است اول بوتاکس کنم یا هابفو تراپی ؟

    • پارسا
      1399-05-11

      عرض ادب و احترام

      تشخیص اینکه بوتاکس بهتر است یا هایفو با پزشک هست. اما اگر تشخیص بر استفاده از جفت روش ها بود بهتر است اول هایفوتراپی انجام دهید سپس بوتاکس کنید.

  • پوست خسته
    1399-04-07

    پوستم خیلی سبزه ست میخام برای روشن سازی اقدام کنم بهترین روش که پوستمو روشن کنه و دایم باشه و غیرقابل برگشت چه راهیه لطفا جواب بدید ???ممنون چن تا روشومیشناسم ولی نمیدونم از کدوم روش استفاده کنم برای سنم مناسبه الان 23سالمه خاهش میکنم جواب بدید ممنون

    • هلیا
      1399-11-18

      سلام روز بخیر
      آیا برای رفع چروک بالای لب رد کردن نخ روش مناسبی هست

  • حسین
    1399-04-04

    سلام و احترام.
    توضیح دادید که با روش هایفو چین و چروک صورت برطرف میشه میخواستم بدونم با این روش پنجه کلاغی و خط اخم بین ابروها و پیشانی هم برطرف میشود یا نه ..؟؟

    • پارسا
      1399-04-07

      با سلام و وقت بخیر

      استفاده از دستگاه هایفو برای اطراف چشم مجاز نیست.

  • Samira46
    1399-03-24

    سلام
    خوب هستین
    تزریق چربی برا خطوط ریز دور چشمم کاربرد داره؟

    • پارسا
      1399-03-26

      با سلام و وقت بخیر

      بلی نه تنها برای از بین بردن چین و چروک بلکه بعلت سلول های بنیادی در نانو فت جوانسازی پوستی نیز می کند.

  • زهرا
    1398-12-23

    سلام‌خسته نباشید 30سالمه و پوستم شل شده و چین و چروک داره میخوام ببینم هایفوتراپی پوستم رو جوان میکنه؟؟

    • پارسا
      1399-01-21

      عرض ادب و احترام

      شما باید حتما از نزدیک معاینه شوید و سپس پزشک بهترین راه جوانسازی رو بهتون پیشنهاد میده. در حالت کلی هایفوتراپی ضرری ندارد و انجام آن بی فایده نیست.

  • وحيد
    1398-11-11

    سلام بسيار مفيد وعالي بود

  • سام
    1398-10-28

    سلام
    خسته نباشید
    آقا هستم و 31 سالمه و پوستم چرب هست. برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک دور چشم چکار باید کنم؟
    ممنون از شما

    • پارسا
      1399-01-21

      عرض ادب و احترام

      پلاسما. نخ. کربوکسی تنها چند نمونه از کارهایی است که میتوان انجام داد. باید حضورا معاینه شوید.

  • وحيد
    1398-10-19

    سلام خسته نباشيد اقا هستم ٤٣ سالمه پيشونيم چروك افتاده ميخوام بهترين بي ضررترين كاربرد را استفاده كنم لطفا راهنماييم كنيد

    • پارسا
      1398-10-20

      عرض ادب و احترام

      بهتر است با مراجعه به پزشک میزان عمق چروک ها مشخص و سپس درمان مناسب تجویز شود، اما اگر چروک ها کم باشند با تزریق بوتاکس می توان آن ها را از بین برد، اگر عمیق تر باشد نسبت به عمق آن ها ممکن است تزریق ژل، فیلر یا حتی لیفت پیشنهاد شود.

      پیروز باشید

      • بهار
        1400-02-26

        سلام من۱۸سالمه و حس میکنم پوستم دیگه مثل قبلا نیست من تقریبا در تمام روز درحال خندیدن هستم و خطوط دور لبم کاملا پیداست وقتی میخندم هم زیرچشمانم خط می افتد ممنون میشم منو راهنمایی کتید

        • پارسا
          1400-02-26

          سلام وقتتون بخیر

          مواردی که ذکر کردین همه طبیعی است نگران نباشید. بیشتر خدمات جوانسازی برای سن بیشتر از ۳۰ سال هست.

      • سارا
        1400-04-30

        سلام
        وقتتون بخیر
        من 39 سالمه و اگه بخوام با پزشکتون مشورت بگیرم واسه انجام تزریق چربی باید چکار کنم
        و اینکه با تزریق چربی همزمان برای زاویه فک و صورت هم انجام میدید

+مشاهده بیشتر