رشد مو بعد از کاشت مو

مراحل رشد مو بعد از کاشت مو چگونه است ؟

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : توصیه‌های کاشت مو

پیوند مو یا کاشت مو از نوع عمل هایی است که نمی توان نتیجه کامل آن را پس از مدت کوتاهی مشاهده نمود، زیرا پروسه رشد موهای کاشته شده نسبتا طولانی می باشد. کسانی که عمل پیوند مو انجام می دهند، باید روند رشد موها را طبق اصول طبیعی مو طی نمایند. مشاهده نتیجه نهایی کاشت مو احتیاج به صبر و زمان دارد.

در این مطلب به بررسی مراحل رشد مو در طول مدت سال اول پرداخته و نتایج آن‌را شرح می‌دهیم.

رشد موها بعد از کاشت مو

یکی از مهم ترین موضوعاتی که افراد پس از کاشت مو به آن فکر می کنند و تبدیل به دغدغه ذهنی آنها می شود، زمان و چگونگی رشد موهای کاشته شده می باشد. این موضوع باعث شده تا نحوه رشد موها پس از عمل پیوند مو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. رشد مو بعد از کاشت می تواند به عوامل بسیار مختلفی وابسته باشد، از جمله این عوامل می تواند روش کاشت مو، ژنتیک و … باشد. با توجه به اهمیت موها در زیبایی هر انسان، این موضوع که موهای کاشته شده چه مدت طول می کشد تا رشد کنند نیز حائز اهمیت می باشد.

در هنگام کاشت مو از پشت سر انسان به عنوان بانک مو استفاده می شود. در این عمل زیبایی فولیکول های مو از پشت سر با استفاده از متد و روشی خاص جدا شده و به قسمت های کم مو منتقل می شوند. این عمل انتقال اگر به خوبی انجام شود، رشد موهای کاشته شده حالت طبیعی خود را در پی خواهد گرفت، این موضوع به کیفیت روش کاشت مو و تخصص پزشک نیز بستگی دارد.

دوره رشد مو چگونه است ؟

رشد مو در سر انسان ها دارای دوره های مختلفی می باشد. از این رو نیاز است تا ابتدا با دوره های مختلف رشد مو آشنایی پیدا کنیم.

  • یکی از دوره های رشد مو آناژن یا Anagen می باشد. در این دوره رشد مو فعال می باشد. این دوره در همه افراد و برای همه موها یکسان نیست. دوره آناژن برای هر کدام از موها معمولا از 1.5 الی 7 سال ادامه دارد. اما متوسط این دوره 3 سال می باشد. 85 درصد از موهای هر انسانی در مرحله رشد فعال یا آناژن می باشند.
  • دوره بعدی رشد مو کاتاژن Catagen می باشد. کاتاژن را می توان دوره ریختن موها و رشد جایگزین برای آنها نامید. 1 درصد از کل موهای هر انسانی در دوره کاتاژن به سر می برند. یعنی همیشه یک درصد از موها در حال ریزش و از طرفی رشد جایگزین برای آنها در حال انجام می باشد. معمولا این دوره 3 هفته به طول می انجامد.
  • دوره بعدی که می توان معرفی نمود، Telogen یا تلوژن می باشد. این دوره قبل از آناژن برای موها اتفاق می افتد. معمولا 14 درصد از فولیکول های مو در این حالت قرار دارند. این دوره تا 3 ماه طول می کشد.

دوره رشد موها

مدت زمان رشد موها بعد از کاشت مو

دوره مربوط به رشد موهای کاشته شده معمولا یک پروسه نسبتا طولانی مدت است. ما باید بدانیم که در هر دوره زمانی بعد از کاشت چه مرحله ای از رشد موهای کاشته شده باید اجرایی شود تا بتوانیم مراقبت های لازم را انجام دهیم. اینگونه می توان رشد موها را در بهترین شرایط ممکن و در زمان درست شاهد باشیم. معمولا موهای کاشته شده باید توسط خود فرد و در صورت نیاز توسط پزشک متخصص بازرسی شوند تا از صحت عمل پیوند مو اطمینان کامل پیدا نمود. در ادامه این مقاله با تفکیک زمانی می توان از نحوه نگهداری و میزان رشد موهای کاشته شده مطلع شد.

هفته اول بعد از کاشت مو

هفته اول بعد از ترمیم مو مهمترین زمان برای مراقبت های پس از کاشت مو می باشد. زیرا در این مقطع ممکن است در محل های اهدا کننده یا بانک مو دچار ورم شده، که معمولا طبیعی می باشد. در صورت مشاهده هر نوع قرمزی و یا ورم در قسمت بانک مو خونسردی خود را حفظ نمایید، زیرا این مورد برای افراد زیادی بعد از کاشت مو پیش می آید و مشکل خاصی به جود نخواهد آورد.

اکثر موهایی که بعد از هفته اول کاشت مو دچار ریزش می شوند فقط ساقه مو می باشند. فولیکول های مو در زیر پوست توسط بافت پوست محکم شده و احتمال ریزش مو همراه ریشه بسیار کم می شود. فولیکول های مو در زیر پوست توسط پوست عروق جمع می شوند و 4-5 روز بعد از عمل بی خطر هستند. عمیق ترین قسمت ساقه مو از شکل فولیکول های آنها تقلید کرده و مانند یک نقطه است. به همین دلیل است که مردم آن را برای یک فولیکول اشتباه می گیرند. واقعیت این است که با شروع ریختن 4-5 روز پس از عمل ، ریشه مو (فولیکول) ایمن باقی می ماند.

هفته دوم بعد از کاشت مو

در هفته دوم ورم و قرمزی که هفته نخست ایجاد شده بود، به مرور کمتر شده تا به طور کامل از بین برود. در صورتی که در این دوره زمانی در سر خود پوسته های بعد از کاشت مو مشاهده نمودید، جای هیچ گونه نگرانی نبوده و می توان با شست و شو درست و مناسب این پوسته خشک شده را برطرف نمود. دقت داشته باشید که داروهای تجویز شده بعد از کاشت مو توسط پزشک را در این زمان باید با دقت مصرف نموده تا بتوان بهترین نتیجه را از عمل کاشت مو به دست آورد. هرگونه سهل انگاری در مصرف داروها می تواند باعث بروز مشکلاتی در آینده شود. از این رو مصرف صحیح دارو ها اهمیت بسیار بالایی دارد.

هفته سوم کاشت مو

هفته سوم بعد از کاشت مو

ممکن است موهای کاشته شده در هفته سوم شروع به ریزش کند و این موضوع تا پایان ماه اول ادامه داشته باشد. فرآیند ریزش موهای کاشته شده نیز در این بازه زمانی امری کاملا طبیعی بوده و نیازی به هیچ گونه نگرانی بابت موها نمی باشد. این ریزش به این علت است که فولیکول های مو وارد فاز شوک می شود و این شوک منجر به ریزش موها می شود. در اینجا تنها تارهای مو ریخته شده و فولیکول مو سالم می باشد. در این مرحله دوباره شاهد رشد این موها خواهیم بود.

در هفته سوم پس از کاشت این احتمال وجود دارد که  شکل ظاهری موها مانند قبل از عمل کاشت مو شود. این دوره خواب موها نام دارد و قبل از شروع به رشد مجدد رخ میدهد. زمان شروع و پایان این دوره برای افراد مختلف، متفاوت می باشد.

ماه دوم تا چهارم بعد از کاشت مو

در این بازه زمانی اغلب موهایی که توسط پزشک کاشته شده، رشد خود را آغاز کرده اند. البته هنوز هم ممکن است موها کم پشت بوده و به تراکم دلخواه نرسیده باشند. بانک مو یا همان ناحیه اهدا کننده نیز به طور کامل در این  دوره ترمیم شده و هیچ گونه قرمزی و یا مشکلات دیگری در این قسمت مشاهده نمی شود.

ماه پنجم تا نهم بعد از کاشت مو

از ماه پنجم رشد موهای کاشته شده بیشتر شده و می توان حتی برای کوتاه کردن موها نیز اقدام نمود. هنوز هم احساس کم پشتی در موها مشاهده می شود. اما با نزدیک شدن به اواخر این دوره موها رشد بیشتری داشته و ضخیم تر از قبل می شوند. پوست سر نیز در این دوره به حالت طبیعی و اولیه خود باز می گردد. بنابراین پس از ماه ششم می توان شاهد انعطاف پذیری بیشتر پوست سر نیز بود.

رشد موها بعد از کاشت مو

سال اول بعد از کاشت مو

با گذشت یک سال از عمل پیوند مو می توان رشد موهای کاشته شده را در اغلب نواحی سر شاهد بود. اغلب موها از پوست سر خارج شده و تراکم موها به حد قابل قبولی رسیده است. اگر موج یا فر در موها مشاهده شود نیز امری طبیعی بوده و این حالت با گذشت زمان از بین می رود.معمولا با پایان سال اول بسیاری از مشکلاتی که ممکن است پس از کاشت مو در سر و یا موها مشاهده شود از بین می روند. با رسیدن به پایان سال اول، خیال افراد از رشد طبیعی موهای کاشته شده تا حدودی راحت می شود.

سال دوم بعد از کاشت مو

اغلب افراد لحظه شماری می کنند تا ظاهر نهایی موهای خود پس از کاشت را مشاهده نمایند. در سال دوم پس از کاشت مو می توان این موضوع را به راحتی مشاهده نمود. پس از دو سال موهای کاشته شده رشد کاملا طبیعی خود را آغاز نموده و به تراکم بسیار مناسبی خواهند رسید. ضخامت موهای کاشته شده در سال دوم بیشتر از سال اول می باشد. در سال دوم میزان حجم موها بیشتر شده و همچنین شاهد رشد و تراکم بیشتر موهای کاشته شده نیز خواهید بود. بهترین زمان برای مشاهده نتیجه نهایی کاشت مو، سال اول پس از عمل کاشت مو می باشد.

تاریخ انتشار : 1402-01-25
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • محمدرضا لاجوردی
    1402-11-28

    سلام خسته نباشید من تقریبا ۵ماه کاشت انجام دادم قرص فیتو آمپول اسپری…همرو طبق اصول رعایت کردم.مزو انجام دادم…موهای جلو سرم بد نیست درومده ولی هنوز خالی نشون میده پشت سرمم یکم درومده ولی اصلا بلند نمیشه ریز مونده هنوز کچلیه مشخصه خیلی استرس دارم ممنون میشم راهنماییم کنید

  • مرتضی اشتری
    1401-02-23

    سلام خسته نباشید موهایی ک از پشت سر برداشت شده ولی ی جاهایی در اومده ی جایی در نیوده
    آیا جاهایی ک در نیوده در میاد باز ؟؟؟

    • رضا شریفی
      1401-03-11

      سلام ببخشید. من دو مرحله کاشت مو انجام دادم کاشت اول از پیشانی تا وسط سرم انجام دادم 4 ماه بعد برای ادامه از وسط سر تا پشت سر کاشت انجام دادم الان 1 سال نیم میگذره ولی نمیدونم چرا پس سرم و رشت خیلی کمی کرده میشه راهنمایی کنید

    • ناشناس
      1401-12-14

      موهایی که از پشت سر برداشت میشه دیگه در نمیاد

  • ناشناس
    1401-02-05

    سلوم خسته نباشید توخدا جواب منو بدید خیلی نگرانم ۵ماهو ۱۵ روزه که از کاشتم داره میگزره ولی موقع شستن موهام میریزه شاید در حدود ۲۰ تای ته موها هم انگار پیاز چه شم باهاشه سفیده لطفا راهنماییم کنید خیلی استرس دارم

    • ناشناس
      1401-03-03

      نترس ریشه که بعد از ۵ ماه در نمیاد. ریزش طبیعی موهاست

    • s. a. s
      1401-04-28

      موها تقصیری ندارند، استرس خودت مقصره، ریلاکس باش و بادکتر خودت مشورت کن

  • احمد رضایی
    1401-01-23

    سلام وقت بخیر
    من یک سال سه ماه کاشت انجام دادم بخاطر هرویت و زینک و جلسه های مزوتراپی و فینستراید و ماینوکسدیل موهام از ماه ۷ تا یک سال خیلی پر شد و درجه یک ولی بعد از گذشت یک سال موهام ریزش و خیلی کم پشت شده البته تمام داروها ذکر شده دورش تموم شدن میشه راهنمایی کنین نگرانم

    • پارسا
      1401-01-23

      سلام و وقت بخیر

      روش کاشت مو و میزان گرافتی که کاشته شده همچنین محل برداشت مو رو میتونین بگین ؟

    • امین
      1401-02-10

      شما بیشتر بخاطر مصرف فیناستراید موهاتون رشد کرده و بعد از قطع دارو دوباره ریزش کرده

    • داود
      1401-08-04

      سلام.اگر دوره داروهاتو سپری کردی دلیل ریزش استرس بیش از حد و فکر زیادی و اگر میبینی ریزش زیاد شده برو آمپول ب پانین و بیوتین بگیر میکس کن و به مدت دوماه بزن .هفته ای یکبار

  • علی گودرزی
    1399-11-28

    با سلام و خداقوت به تیم عزیز و بینظیر پارسا
    بنده ۵روز دیگه میشه ۶ماهه که کاشت مو انجام دادم اولش که یک سمت محل کاشت نسبط به سمت دیگه کم تراکمتر و خالیتره و خیلی داره اذیتم میکنه این مورد چندبارم با پزشکم صحبت کردم گفتن تا ۶ماه تحمل کن ولی الان همونطوری باقی مونده… داروهایی که استفاده میکنم هیرویت و یونی زینک هستن و شامپو تونیک بعداز کاشت هم استفاده میکنم بنظر شما دارویی که میدونید میتونه کمک کنه برای رشد و تقویت لطفا لطف بفرمایید معرفی کنید بهم و بنظر شما اون قسمتهایه خالی پر میشن تا کی باید صبر کنم؟؟؟
    مرسی از پاسخگویی و لطفی که به ما دارین موفق و سلامت باشید

    • نادیا تقی زاده
      1401-04-25

      آیای اگه ابروی کاشته شده رو با موچین از ته برداریم دوباره رشد می کنه؟

    • مهدی
      1402-06-18

      سلام موهات خوب شده

    • مهدی
      1402-06-18

      سلام خداقوت
      من ۵ماه نیم از کاشت موهام میگذره ولی هنوز موهام خالی هست بیشتر خط رویش دراومده وآمپول وprpهم یکبار انجام دادم بعضی از موهام ریز موندن ورشد نمیکنند تا چه زمانی موهام خوب میشه ودر میاد

      • مشاور کلینیک زیبایی پارسا
        1402-06-18

        سلام و وقت بخیر

        بهتر است تا پایان ماه نهم صبور باشید.

  • سعید
    1399-11-20

    سلاو و خدا قوت . بنده شش ماه کاشت انجام دادم تا الان خیلی خوب بود ولی تقریبا اخرای ماه ششم احساس میکنم موهام کم پشت شده آیا امکان ریزش موها در ماه ششم وجود دادرد؟ اگر اره آیا طبیعی است؟ ممنون اگر پاسخ بدین خیلی فکرمو مشغول کرده

    • میثم
      1401-02-05

      سلام داداش منم اینجوریه موها میریزه نمیدونم طبیعیه ؟؟

  • حسین
    1399-11-18

    سلام عرض ادب ،
    موهایی که از بانک مو برداشت میشه از دست رفته محسوب میشن یا مجددا رشد جایگزین دارن ؟ ممنون از پاسخگوییتون .!

    • حبیب
      1400-11-23

      سلام نگران نباش همه ش در میان بین ۳تا ۵کامل در میان

  • ابوالفضل
    1399-11-13

    با عرض سلام و خسته نباشید و سپاس بابت راهنمایتون… من ۶ ماه پیش کاشت انجام دادم بعد از ریختن دلمه ها تراکم موهای کاشته شده در ۲ طرف سرم یکنواخت بود اما الان موهای سمت راست سرم تراکم خوبی دارن اما موهای سمت چپ سرم تقریبا یک سوم سمت راست موهاش در اومده میخواستم بدونم این مشکل تو ماه های آینده برطرف میشه و موهام یکنواخت میشه یا نه در ضمن ب توصیه کلینیک کاشت مو من بلافاصله بعد از کاشت PRP و سه جلسه مزو انجام دادم میخواستم بدونم همین کافیه اگه الان دوباره مزو کنم بهتره و در رشد موهای سمت چپ تاثیر گذاره ببخشید طولانی شد ممنون از پاسخگویی تون

  • رامین
    1399-11-07

    باسلام و عرض ادب و سپاس از زحمات شما عزیزان
    احتراما مدت 5 ماه از کاشت مو سپری شده و هنوز قسمت ورتکس سرم (پشت سرم) هیچ رشد و نموی نداشته است .
    آیا با مزوتراپی بهبودی حاصل می شود ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • محمد
      1401-06-03

      سلام. شما بهد از حدود دو سال مشکل رشد مو در ورتکس سرتون حل شده؟؟

  • میلاد
    1399-11-05

    سلام و وقت بخیر خدمت مجموعه شما و تشکر بابت پاسخ گویی بدون منت شما

    ۵ ماه و ۱۲ روز از کاشت موی بنده که جلوی سر و شقیقه بوده میگذره

    اما سمت راست سرم نسبت به سمت چپ و همینطور قسمتی ک به موی های قبلیم منتهی میشه در نیومده
    و در کل قسمت هایی از موهای در اومده هم کرکی و ریز هستن

    و اینکه از چ زمانی میشه موی سر را تراشید ؟

    • پارسا
      1399-11-06

      با سلام و وقت بخیر

      از ماه ششم به بعد میتونین موهاتون رو با ماشین کوتاه کنین.
      تا ماه نهم صبوری کنید و اگر مشکل عدم تقارن در کاشت مو داشتین یا بخشی از موها رشد نکردند می توانید برای ترمیم مو با پزشک خود مشورت کنید.

      • امين رفيعي راد
        1399-12-08

        با سلام
        بنده هشت ماه و بيست روزه عمل كاشت انجام دادم،و چون ديابت نوع ٢ داشتم ازمايش اي وان سي زير شش ونيم بود(موقع كاشت)
        دوزخم تقريبا كوچك در دو طرف سرم ايجاد شد و بعد ٤٠ روز التيام شد
        ولي جاي زخمها يزره عمق پيدا كرده
        و همه جا رشد كرد به جز اون دو تا قسمت و وقتي سايه ميندازم خيلي خيلي ريز احاس ميكنم جوانه ميزنه
        فقط ميخواستم بدونم زخمها از ديابت بوده و اينكه پزشك كاشت عمل كاشت خوب انجام نداده
        ودر ضمن جاي اميدواري است كه با گذشت يكسال تراكم يكسان باشد؟؟؟
        ممنونم

  • llvllamad
    1399-11-01

    سلام خسته نباشید
    من الان ۴ روزه کاشت انجام دادم
    موهای کاشته شده من بعضی هاش بلندتر شده ولی بعضی ها در همون حالت کاشت اولیه هست طبیعی هستش ؟؟؟
    بعدش حالت ترک ایجاد شده روی محل کاشتم
    میخواستم بدونم اینم طبیعی هستش ؟
    ممنون از شما

    • امین
      1400-11-28

      ترک ها طبیعیه چون پوست کشیده میشه و پس از مدتی کم میشه و به مرور از بین میره

  • محمد
    1399-11-01

    با سلام
    من حدودا یک ماه پیش کاشت داشتم FUE ولی ناحیه برداشت از پشت سرم هنوز ترمیم پیدا نکرده و یه مستطیل دیده میشه.
    میخواستم بدونم چقدر طول میکشه تا اون ناحیه درست بشه (منظورم از درست شدن این نیست که موهاش بلند شه و بپوشونه)
    آیا امکانش هست از اون جاهایی که مو رو برداشت کردن دوباره مو در بیاد و وقتی موهامو کوتاه میکنم دیگه نزه بیرون اون قسمت

    • هادی
      1401-08-27

      ماه چهارم به بعد کاملا خوب میشه

  • سیدمصطفی
    1399-10-28

    سلام . بنده کاشت مو به روش fit داشتم. موهای سرم بعد از ۱۸ روز شروع به ریزش کرد. ولی ریزش موهام به صورت یکنواخت نیست . کف سرم خیلی ریخته (به شکل دایره) یه قسمتهایی از جلوی سرمم خالی شده ولی جاهای دیگه سرم خیلی نریخته . این الگوی ریزش طبیعی هست ؟ پوست سرمم الان که ۴۰ روز گذشته هنوز قرمز هست و سرمم هنوز کامل بی حس هست . این مشکلات طبیعی هست؟ ممنون از پارسا به خاطر پاسخ گوییشون

    • فرهادسنندج
      1401-02-21

      سلام رفیق منم کاشت کردم وتمام علایم شما رو داشتم که کلا طبیعی هست

  • واران
    1399-10-21

    سلام وعرض ادب خدمت متخصصان پارسا.
    بنده ۲۹ سالمه و یک ماه پیش کاشت مو انجام دادم، دو سه روز پیش متوجه شدم که یه قسمت از محل برداشت موهام خالی شده درحالی که دو هفته پیش اینطوری نبود! امکان ریزش مو در محل برداشت مو بعد چند هفته وجود داره یا مشکل چیز دیگه ای است؟ خیلی ممنونم از پاسخگوییتون.

  • علی
    1399-10-19

    سلام وقتتون بخیر من حدود یک ماه ونیم قبل کاشت انجام دادم و قسمت شقیقه هام خالی بود ولی جلو سرم مو داشت و دکتر کاشتم بهم‌گفت شقیقه هاتو میکارم و لابه لای موهاای طبیعیت مو میکارم الان بعد از ۱ ماه و نیم موهای طبیعیم در اومده ولی نه مثل قبل خیلی با حجم‌کمتر این اتفاق طبیعیه؟؟

  • سیروس
    1399-10-16

    سلام وقت بخیر بنده الن دقیقا شش ماهه جلو سرمو کاشت کردم همه توصیه های دکترمو به مو انجام دادم الان تنها مشکلی که دارم سمت راست جلوسرم کم پشت تراز سمت چپ سرمه لطفا راهنمایی بفرمایید چکار کنم خیلی رو اعصابمه

  • رامین
    1399-10-14

    باسلام و خسته نباشید خدمت شما
    احتراما مدت 4 ماه از کاشت مو بنده گذشته است تقریبا اکثر قسمت ها بجز وسط سر (ورتکس) رشد کرده است ولی قسمت ورتکس سرم با وجود اینکه کاشت کاملی هم انجام شده هنوز سفید و خالی هست . آیا ممکن است رشد نداشته باشد ؟ و آیا مزوتراپی برای رشد این قسمت از سر (ورتکس)خالی هست تاثیر دارد ؟ سپاس

    • یاهو
      1400-12-13

      نوشابه نخور

    • محمد
      1401-06-03

      سلام. مشکل ورتکس سرتون حل شده؟؟

    • هادی
      1401-12-15

      ناحیه ورتکس به علت ضخیم بودن پوستش نسبت به جاهای دیگه و خون رسانی کمتر معمولا دیرتر رشد میکنه..صبور باش

  • ایوب
    1399-10-11

    سلام خسته نباشین من حدود ۴۵ روز مو کاشتم و ریزش مو چهل درصد داشتم بقیه موها دارن رشد میکنن احتمال داره ریزش کنن .و یک مشکل دیگه خیلی سر و صورتم شوره میزنه دکتر پوست و مو هم رفتم میگن قارچ نیستم.سر و صورت .ریش .ابروپوست میاره.بخصوص بعداز حمام ممنون میشم راهنمایی کنین

  • امیر
    1399-09-29

    سلام وقتتون بخیر ، من ۳۴ روز هست که کاشت مو انجام دادم تا حالا حدود ۷۰% از موهام ریخته الان قسمت خط رویش جلو سر شبیه جای سوزن قرمز میشه میخواستم بدونم علت چیه؟

  • Krikland
    1399-09-27

    سلام خسته نباشی ۹ ماه کاشت مو انجام دادم ولی پشت سرم خیلی کم پشت و کاملا پوست سرم معلومه امید به رشد مو جدید هست ؟

  • میثم فلاح
    1399-09-22

    سلام خسته نباشین. ممنون از پاسخگویتون. بنده نزدیک به سه ماه هست کاشت کردم اونم فقط قسمت جلویه سرمو که خیلی ها میگفتن باز نیاز نیست اما من انجام دادم و چیزی به اندازه 3600تار مو کاشت شد به گفته پزشکم. موهایه سرم شروع به ریزش کرد بعد 20روز اما الان نزدیک سه ماه شده اما تراکمش خیلی کمه. شاید 700تار مو رویش کرده. و یه مقدار مویه ریزه ما بین موهایه در امده. همش نگرانم که ترامش همین قدر باشه در صورتی که من همه چی و رعایت کردم قرس هرویت سبوس برنج.و تا دوماه به تجویز دکتر ماینوکسیدن استفاده کردم. حتی سیگار استفاده میکردم که تا 30روز نکشیدم اما بعد 30روز روزی 5نخ یا 6نخ میکشم میخوام بدونم که این باعث شده موهام در نیاد یا باید صبوری کنم. یا داشتن رابطه جنسی هفته ای دو سه بار باعث میشه که موهام در نیاد. ممنون میشم جواب بدین ببخش متن نوشته زیاد شد سوالی بود که ذهنمو درگیر کرده.

    • پارسا
      1399-09-22

      با سلام و وقت بخیر

      تا ابتدای ماه نهم برای نتیجه گیری از موفقیت کاشت موی خود باید صبور باشید. ریزش مو تا ابتدای ماه ششم ممکن است ادامه دار باشد. رابطه جنسی پرخطر اگر نباشد مشکلی ندارد. اما سیگار میتونه به روند رشد و بهبود شما ضرر رسانی کند.

  • سهیل
    1399-09-11

    سلام من دو هفته است کاشت مو انجام دادم ولی کف سرم هنوز خالیه انگار پشت سرمو خیلی کم کاشت کرده. این یعنی مشکل از کار دکتره یا ممکنه بعد خوب بشه؟

    • پارسا
      1399-09-16

      با سلام و وقت بخیر

      تا آخر ماه نهم بهتر است برای قضاوت از عملکرد پزشک و تیم کاشت موی خود صبور باشید.

  • ابوالفضل
    1399-09-10

    سلام و احترام، ضمن تشکر از پشتیبانی و نظرات ارشادی و ارزشمندتان
    خواستم بپرسم موهای ناحیه ورتکس چند ماه طول می کشد تا رشد کنند؟ ممکنه بیشتر از 12 ماه هم طول بکشد؟

  • علیرضا حسینلو
    1399-09-10

    سلام.
    من حدود 40روز هست که در جلو سر مو کاشتم.در لابلای موهای خودم از پیشانی تا به پنج سانت عقبتر،محل کاشت رو با تیغ تراشیدند.موهای کاشته شده همه ریخته.در تعجبم چرا موهای خودم درنمیاد.
    موهایی که از قبل در محل وجود داشت درنیومده هنوز.چکار باید بکنم؟؟

    • پارسا
      1399-09-29

      با سلام و وقت بخیر

      صبوری کنید موهای کاشته شده و موهای طبیعی قبلی شما باهم رشد خواهد کرد.

    • سینا هستم
      1400-12-21

      باعرض سلام خسته نباشید خدمت پرسنل زحمت کش یاس سفید من الان حدود ۵روزه که کاشت مو انجام دادم روز اول که کاشت انجام دادم با اتوبوس رفتم شهرستان وقتی پیاده شدم سوار ماشین خط شدم به طور ناخودآگاه جایی که کاشت انجام دادم خورد به سقف ماشین یه کم خونابه روش اومد خواستم بدونم آیا گرفت های مو کاشته شده ازبین رفته یانه باتشکر

  • مرتضی
    1399-09-08

    سلام خسته نباشی
    حدود ۲ ماهی میشه که کاشت مو داشتم منتها حدود ۲۰ درصد موهای کاشته شده در اومده و بقیه سرم خالیه میخواستم بدونم احتمال در نیومدن بقیه موها هست یا هنوز زوده و دارم عجله میکنم

    • پارسا
      1399-09-08

      با سلام و وقت بخیر

      صبور باشید تا ابتدای ماه نهم همه موهای شما وضعیت آن ها مشخص می شود.

    • فاطمه
      1400-11-11

      سلام موهای که از بانک مو در روش غیر جراحی کنده میشه دوباره شارژ میشه

      • پارسا
        1400-12-01

        سلام و وقت بخیر

        خیر مویی در جای برداشت رشد نمی کند.

    • مهدی ازاد
      1401-07-15

      سلام وقت بخیر موهای کاشته شده از کی میریزن و میشه موهای کاشته شده رو با تیغ هم زد

  • رحمت
    1399-09-05

    باسلام وعرض ادب وتشکراز راهنمایی هاتون. بنده از هفته دوم کاشت تا دوماه فقط زینک خوردم‌و این دوماه بعدهم فقط هیرویت وبا شامپو بچه سرمی شویم وسلام.الان ۴/۵ماه گذشته ،رشدکرده اند اما پرپشت نیست.ریزش هم ندارم.یکی از کارشناسان کلینیک گفت تا۶ماه دیگه هیرویت رو فقط ادامه بده.بنظر حضرتعالی این نسخه کافی است یا دارویا شامپوی خاصی دیگه نیاز نیست؟ ممنون منتظر راهنمایی حکیمانه تون هستم.

  • بهرام
    1399-09-04

    سلام
    من بیست روز است که کاشت مو انجام دادم ولی رشد موهای کاشته با هم هم اندازه نیستند بعضی جاها رشد موها کمتر است آیا این طبیعی است

    • پارسا
      1399-09-04

      با سلام و وقت بخیر

      بله طبیعی است و به مرور به حالت عادی خود برمیگردد.

    • ناشناس
      1401-02-30

      بله.طبیعیه.باید،بعد از سه ماه چهل درصد نتیجه را میبینید

    • حسین
      1401-07-30

      سلام اون موهایی که رشد کرده موهای قبلی خودت بوده واینهایی که ثابت مانده کاشته شده هاست واگر بریزه اون کوتاه تر ها میریزه ودر اینده در میاد ولی انهایی که در حال رشد هست به رشدشان ادامه میدهند

  • Mehrdad
    1399-08-29

    با عرض سلام و ادب احترام بنده ۵ ماهه که کاشت fut انجام دادم. ولی هنوز تراکم فوق العاده پایینه.و شاید ۱۰ الی بیست درصد تراکم قبل از ریزشه. آیا هنوز فرآیند رشد مو جدید ادامه داره؟ و اینکه قبل از کاشت حدود ۳ سال فیناستراید و ماینوکسیدیل استفاده میکردم، که ده روز قبل از کاشت کلا قطع کردم. و الان فقط قرص های تقویتی مثل هیرویت و سیستین بی ۶ استفاده میکنم. مشکلی برای موهای قبل از کاشتم بوجود نمیاد؟

    • شجاعی
      1400-12-18

      سلام بیست برج ۱۲دقیق یکسال میشه موهام کاشتم واقعا خیلی راضی هستم واقعا از دکترم بسیار بسیار ممنونم اینجا بیشتر نظرات میبینم تعجب میکنم حتما خودتون بموقع داروهات استفاده نکردین

  • یاشار
    1399-08-03

    سلام روز بخیر
    24 روز از کاشت موهام میگذره بعضی از موهایی که میریزه بلنده ولی تهش حالت گرد و کوچکه
    خواستم بدونم اینا ممکنه فولیکول مو باشه یا همون ساقه مو هست؟

    • پارسا
      1399-08-03

      با سلام و وقت بخیر

      نگران نباشید ساقه مو می باشد.

  • محمدرضا
    1399-07-21

    سلام خسته نباشید من 5 ماهه موهامو کاشتم و از هفته سوم با مجوز دکتر با قیچی موهامو از ته کوتاه میکردم سوالم اینه که مشکلی برای دراومدن موها و رشدشون بوجود نمیاد؟
    به روس sut کاشت کردم
    ممنون میشم پاسخ بدید

  • محمدرضا
    1399-07-21

    سلام خسته نباشید
    من 5 ماه از کاشت موهام میگذره و تقریبا از ابتدا با مجوز پزشک با قیچی موهامو کوتاهه کوتاه میکردم
    سوالم اینه که مشکلی در در اومدن موها و رشدشون ایجاد نمیشه؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    • پارسا
      1399-07-21

      عرض ادب و احترام

      خیر مشکلی نیست.

    • ایوب
      1399-10-11

      سلام خسته نباشین من حدود ۴۵ روز مو کاشتم و ریزش مو چهل درصد داشتم بقیه موها دارن رشد میکنن احتمال داره ریزش کنن .و یک مشکل دیگه خیلی سر و صورتم شوره میزنه دکتر پوست و مو هم رفتم میگن قارچ نیستم.سر و صورت .ریش .ابروپوست میاره.بخصوص بعداز حمام ممنون میشم راهنمایی کنین

  • رصا
    1399-07-20

    سلام
    بنده سوالم این بود که بعد از کاشت باید هر روز سر را شستشو کنم یا یگ روز در میان ؟؟؟

    • حسین
      1399-11-18

      سلام و عرض ادب ،
      موهایی که از بانک مو برداشت میشن . دیگه از دست رفته محسوب میشن . یا جاشون پر میشه دوباره ؟

  • رضا
    1399-07-13

    سلام خسته نباشد چندروز بعد از کاشت مو خود ارضایی یا سکس موجب آسیب رسیدن به فولوکیل های مو می‌شوند؟

  • مصطفي
    1399-06-30

    با سلام
    آيا استفاده از محلول ماينيكسيدل از هفته چهارم تا پايان ماه ششم بعد از عمل، باعث ريزش موهاي غير كاشتي كه در كنار موهاي كاشته شده هستند، نخواهد شد؟
    چون بعد از قطع ماينيكسيدل، ريزش مو به سرعت اتفاق مي افتد.
    باتشكر

    • سینا هستم
      1400-12-21

      باعرض سلام خسته نباشید خدمت پرسنل زحمت کش یاس سفید من الان حدود ۵روزه که کاشت مو انجام دادم روز اول که کاشت انجام دادم با اتوبوس رفتم شهرستان وقتی پیاده شدم سوار ماشین خط شدم به طور ناخودآگاه جایی که کاشت انجام دادم خورد به سقف ماشین یه کم خونابه روش اومد خواستم بدونم آیا گرفت های مو کاشته شده ازبین رفته یانه باتشکر

  • Mt
    1399-06-21

    سلام ممنون از شما جهت پاسخگویی به سوالات
    من الان ۲۰ روزه کاشت مو انجام دادم . موهای کاشته شده داره میریزه . می خواستم بدونم میشه همه موهای کاشته شده رو تیغ بزنم که بعدا موقع در امدن همه یکدست باشن یا نه ؟

    • پارسا
      1399-06-31

      عرض ادب و احترام

      خیر تا ماه ششم مجاز به استفاده از تیغ یا تراشیدن سر نمی باشید.

    • رضا
      1399-07-17

      سلام خسته نباشد چندروز بعد از کاشت مو خود ارضایی یا سکس موجب آسیب رسیدن به فولوکیل های مو می‌شوند؟

    • سجاد
      1399-09-22

      سلام خسته نباشید.یکسال هست کاشت انجام دادم هم جلو سر هم پشت سر،به تراکم دلخواهم نرسیده،لابلای موهام موریزه زیاد هست و حتی ی تعدادی هست که به صورت نقطه کف سرم مشخصه.موقع کاشت پوست سرم سفت بود و اذیت شدن واسه کاشت.با توجه به توضیحات بالا امکانش هست رشد موهام ادامه داشته باشه و تراکمش بیشتر بشه؟تشکر میکنم از پاسخگوییتون و اگه پیشنهادی دارین جهت رشد بهتر ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  • امیر حسین
    1399-06-20

    سلام خدمت شما زحمت کشان
    ببخشید من تقریبا دوماه و 10 روزی میشه مو کاشتم موهام ریزشش کامل انجام شد تکنسین کاشتم بهم گفت تا دوماه و نیم معمولا در فاز ریزش هست و دو ماه هم استراحت بعد اون موهات شروع به رشد میکنه اما من الان موهام داره بیرون میاد به اون زمان نرسیده و بهم گفت هر کسی آناتومی بدنش فرق داره میخواستم ببینم عادیه آیا؟

    • ناشناس
      1402-01-07

      اره

  • محمد
    1399-06-06

    سلام وقت بخير من ٣ماه ونيمه ب روش fitمو‌کاشتم‌دو سه روز پیش رفتم موهاموبشورم سرم ی لایه چربی گرفت با ی حوله کشیدم روی سرم اونم محکم احتمال داره دیگه موهام درنیاد

  • محمد
    1399-06-05

    سلام من صد روزه كاشت انجام دادم ولي بعداز اين مدت موهام بافاصله دراومدن حدودا يك سانت شده ميخاسم بدونم قشنگ پر ميشه يا همينجور ميمونه يك ماه پيش سرمو با حوله محكم خشك كردم يني مال اون ميتونه باشه؟؟

  • شهاب
    1399-06-04

    سلام. میخواستم بدونم بعدا چطور به موهای کاشته شده اضافه میشه؟ مگر همه موها باهم رشد نمی کنن؟ یا به عبارت دیگه ممکنه ریشه مو مثلا دو سه ماه زیر پوست بمونه و بعد دو سه ماه شروع به رشد کنه و به موهای های کاشته شده اضافه بشه و موجب افزایش حجم و تراکم آنها بشه؟ ممنون از راهنماییتون

  • Kami
    1399-06-04

    سلام وقت بخیرمن درهفته سوم کاشت مو هستم به روش فیت روزهای اولی که کاشت انجام داده بودم تمام سرم پربودوقتی که سرم شروع کرد به پوسته زدن تقریباقسمت بالای سرم تراکمش کم شدنگران شدم به نظرتون تکنسینی که کاشت انجام داده کم تراکم کارکرده ؟واینکه جزیره هم توسرم ایجادشدوپوسته های که روسرم بودتمیزشدن اماجای خالی که جزیره شده بودهست نگران شدم گفتم شاید چون موقع کاشت خونریزی هم هست تکنسین درست برام کارنکرده امکانش هست راهنمایی کنید من وتشکرمیکنم

    • پارسا
      1399-12-23

      با سلام و وقت بخیر

      بهتر است تا پایان ماه نهم صبور باشید و تراکم موی کاشته شده خود را در این زمان مشاهده کنید.

  • علی
    1399-05-29

    سلام خداقوت
    منظور از تراکم و کامل شدن پروسه کاشت چیه؟آیا در طی این یکسال مو ضخیم میشه و با این ضخیم شدن تراکم دلخواه حاصل میشه یا نه موی جدید هم مثلا از ماه 6 به بعد در میاد و به موهای قبلی اضافه میشه؟

    • فرید شعبانی
      1402-05-18

      این سوال خیلی مهمی است که برای بسیاری از افراد پیش میاد و متاسفانه جواب درستی در سایت ها و مقالات مختلف به این سوال وجود ندارد از پارسا خواهشمندم به این سوال جواب دهند چون من هم شش ماه قبل در پارسا کاشت مو انجام داده و این مهمترین سوال من هست

      • مدیر سایت
        1402-05-19

        سلام و وقت بخیر

        موی جدید اضافه تر از اونی که کاشت کردین رشد نمیکنه، منظور رشد تمام موهای کاشته شده و عدم موقت آنهاست.
        این رشد و افزایش تراکم ممکن هست تا ۱۸ ماه بعد از کاشت مو ادامه داشته باشه.

  • حسین
    1399-05-27

    سلام خسته نباشید الان من یک سال است که مو کاشتم الان بعد از این مدت شروع کرده به ریزش و روزی تقرریبا 40تا 50تا تار ریزشدارم این طبیعیه یا نه
    اگه طبیعی نیست راه جلوگیریش چیه
    ممنون

    • پارسا
      1399-05-27

      با سلام و وقت بخیر

      اگر ریزش موی شما بصورتی است که موها جایگزین می شوند این سیکل طبیعی ریزش مو است اگر احساس می کنید موها دچار ریزش می شوند و موی جدید رشد نمی کند با پزشک خود تماس بگیرید.

    • جهانگیر
      1399-06-02

      سلام نزدیک یکماه است کاشت مو انجام دادم الان درحال حاظر رشدشون خوب است داروهای مصرفی براساس نظرپزشک مصرف میکنم اولاََ آیا حتماََموهای کاشته شده بعدازچندروزخواهند ریخت دوماََ (مزوتراپی) جهت تقویت ریشه موها نیازاست درصورت نیاز بعداز چه مدتی ازکاشت باید مزوتراپی صورت پذیرد.

  • حدیثه
    1399-05-26

    سلام من اندازه یک بند انگشت جلوی موهامو کا‌شتم الان یک ماهو نیم گذشته و الان مشکل من اینه که تمام موهای سرم به طرز عجیبی میریزه؟ برای چی این اتفاق افتاده مشکل چیه؟

    • پارسا
      1399-05-26

      با سلام و وقت بخیر

      ریزش موی بعد از کاشت مو در نواحی برداشت و کاشت طبیعی است. اگر سایر نواحی دچار ریزش غیرعادی شده است با پزشک خود در تماس باشید.

  • میثم
    1399-05-23

    سلام
    میخواستم بپرسم آیا مصرف مشروبات الکلی و سیگار میتونه باعث عدم تراکم کافی سر پس از کاشت مو بشه ؟
    با تشکر

  • کمالی
    1399-05-20

    سلام خسته نباشین
    5 ماه 29 روز از کاشتم ب روش fit میگذره تو ماه 3 و 4 موهام بسیار عالی و پرپشت شده بود و کم کم شروع ب کم پشت شدن و نازک شدن و ریختن کردن تا الان ب گفته شما از ابتدا ماه ششم دوباره موها در میان و رشد میکنن یا این روند نارکی و کم پشتی ادامه داره؟!؟!

  • فرزام
    1399-05-20

    با سلام و خسته نباشید . دیدم از دوستان هم این سوال رو پرسیدن. اینکه طرف راست سر رشدش کمتره طبیعی هست ؟منم ۷۰ روزه کاشت انجام دادم طرف چپ داره پر پشت میشه اما طرف راست به نسبت کمتره رشدشون.
    این طبیعی هست؟

  • Sina
    1399-05-16

    درود بر شما و خسته نباشید خدمت شما همکاران کلینیک پارسا
    من تقریبا 2 ماه و 13 روز کاشت کردم موهام با ماساژ ریزش کردن بعد از یک ماه و الان تقریبا کامل دوباره موهام ریز از پوست سر در اومده اما سه نقطه در سه جای مختلف سرم خالی هستن اندازه نصف حبه قرص و انگار موهام زیر پوستن ایا اینا هم در میان یا زخم بسته شدن و دیگه در نمیاد؟

  • رضایی
    1399-05-05

    سبلام و خسته نباشید خدمت شما
    یه سوال داشتم خدمت شما اینکه چرا وقتی کاشت مو انجام میشه در ناحیه خط رویش همان پیشانی قسمت شقیقه رشدشون خوبه اما قسمت جلو رویش مو،رشدش خیلی ضعیف؟ آیا اینا هم رشدشون بهتر میشه؟

  • ماهان
    1399-05-05

    با سلام و احترام
    ضمن تشکر از وقتی که برای پاسخگویی صرف میکنید.
    خواهشمندم دقیق راهنمایی بفرمایید.
    سه ماه است که به روش فیت کاشت مو انجام داده ام. در همان ماه اول، موها ابتدا بخوبی رشد کردند و سپس ریختند. اکنون که ابتدای ماه چهارم هستم هنوز قسمتی از موها از زیر پوست بیرون نیامده اند و قسمتی هم که بیرون آمده بسیار کرکی است و انگار در چند هفته اخیر اصلا رشدی نداشته اند شاید همان موهای کرکی قبل از کاشت باشند. همه داروهای تجویزی (قرص هرویت، قرص فیناستراید و قرص آسکور زینک ویتامین سی روزانه یک عدد) و نکات مربوط به شستشو را رعایت کرده ام.
    بهترین پیشنهاد شما برای رویش و رشد موهای کاشته شده در این زمان چیست؟ آیا باید به عنوان آخرین راه حل شروع به مصرف ماینوکسیدیل 5 درصد کنم یا هنوز صبر نمایم؟
    سپاسگزارم

    • پارسا
      1399-05-05

      با سلام و وقت بخیر

      همان طور که در متن مقاله آمده است تا ابتدای ماه ششم احتمال رشد و ریزش موهای کاشته شده وجود دارد. تا بعد از ماه نهم یا دوازدهم صبوری کنید تا بهترین نتیجه کاشت موی خود را مشاهده نمایید.
      برای تقویت موهای کاشته شده می توانید از مزوتراپی مو استفاده کنید.

    • میثم
      1399-05-10

      سلام خسته نباشین
      یازده ماه از عمل کاشت مو رو گذرانده ام متاسفانه از تراکم موهام راضی نیستم بخصوص جلوی سر که وقتی از بالا نگاه میکنم مشخصه قسمت زیادی کم پشت هست زمانیکه موهام خشکه اصلا ریزش ندارم ولی زمان شستشو هر بار چهل پنجاه تار مو ریزش میکنه .ایا ممکنه به مرور پر پشت شن یا تنها راه ترمیم هست .
      با تشکر از توجهتون

      • پارسا
        1399-05-11

        با سلام و وقت بخیر

        با توجه به زمانی که از کاشت مو شما گذشته است تقریبا به حد نهایی خود رسیده. برای ترمیم باید مجدد کاشت مو انجام دهید. فقط در انتخاب پزشک و مرکز کاشت موی خود دقت بیشتری کنید.

    • نام*سعید
      1399-06-01

      سلام من نزدیک ۷۰روزه مو کاشتم. میخواستم بگم اگه برا تقویت مو از روغن های کرچک یا بادام استفاده کنم الان مشکلی داره یا باعث تقویت میشه؟

  • علی
    1399-05-04

    سلام وقت بخیر
    یک سوال داشتم
    من قبل از کاشت از محلول رویش مجدد استفاده کردم و موهای سرم پرپشت شد ولی دوباره بعد از قطع دارو ریختن و بعد کاشت بین مویی انجام دادم
    میخواستم بدونم کاشت مو بین مویی باعث از بین رفتن فولیکول های قبلی سر نمیشه؟ در اثر سوراخ هایی که ایجاد میکردن تا فولیکول واردش کنن؟
    تشکر

  • رضایی
    1399-05-02

    با سلام و احترام خدمت شما عزیزان زحمت کش
    ببخشیددو سوال من کاشت انجام دادم حدود 2 ماه، دلیل اینکه موهای ناحیه ی شقیقه بهتر رشد میکنه اما ناحیه جلوی خط رویش مو رشد نداره یا خیلی کم رشد میکنه چیه،جلوی مو رشدش واقعا ضغیفه ولی شیقه ها اینطور نیست،آیا مشکلی به وجود نمیاره و رشد میکنن؟
    سوال دوم: بعضی جاها محل کاشت یه صفحه سفید اندازه ی نصف ناخن روی سرم به وجود میاد دقت کردم بعد از کاشت آیا از چربی سر هست یا بخاطره عدم شستشوی خوب بوده که کف یا همون سفیده ی نرم چسبیده روی پوست محل کاشت؟مشکل ساز نمیشه برای کاشت مو؟
    ممنون از کلینیک پارسا و آرزوی موفقیت

  • میلاد
    1399-04-31

    با سلام بنده ماه چهارم کاشت شقیقم هست و به نسبت موهام در اومده در حدی که یه زمینه سیاه روی شقیقه هام پوشیده شده آیا این موها تراکمش بیشتر میشه؟چون دقت ک میکنم بین تارهای مو حتی جوانه زدن مو جدید نمیبینم؟

  • Sina
    1399-04-23

    سلام خدمت همکاران کلینیک پارسا
    تشکر بابت کاشت مو و مدیریت خوب شما
    ببخشید یه سوال که سوال بعضی از دوستان هم هست با توجه به نظرات گرامی ارائه شده
    بعد 33 روژ کاشت مو (4 هفته و 3 روز) که موها ریزش نکردن و با ماساژ مو در حمام و شستشو در یک!! روز 90 درصد موها بریزه طبیعیه؟
    چون میگن باید خودش بریزه یک دو تا دکتر هم میگه باید ماساژ بدی و تکلیف مشخص نیست،این ریزش مو بعد این مدت در یک روز با فشار متوسط روی پوست منطقه انتقال طبیعیه؟ خودم ماساژ دادم و مشخص نشده هنوز برام که باید ماساژ میدادم یا نه و یکی انرژی مثبت میده یکی انرژی منفی
    توضیحی هم در رابطه با ماساژ مو و رابطه آن با ریزش مو کاشته شده داده نشده،ممنون میشم یه توضیح مختصر بدید
    تشکر از شما
    موفق باشید

    • پارسا
      1399-04-23

      با سلام و وقت بخیر

      موی کاشته شده اصولا بعد از هفته دوم با ماساژ ملایم و یا شستشو از ریشه دچار ریزش نمی شود. بنابراین متخصصین عزیزی که برای ریزش موی کاشته شده و رشد مجدد آن ماساژ ملایم ریزش دوش را توصیه می کنند ایرادی ندارد.
      فقط در دو هفته اول احتمال ریزش مو از ناحیه ریشه وجود دارد و باید مراقبت کنید که در طول این مدت قسمتی که مو کاشته شده است ضربه نخورد، آن منطقه را نخارانید و ماساژ ندهید.

    • میلاد
      1399-05-01

      با سلام بنده ماه چهارم کاشت شقیقم هست و به نسبت موهام در اومده در حدی که یه زمینه سیاه روی شقیقه هام پوشیده شده آیا این موها تراکمش بیشتر میشه؟چون دقت ک میکنم بین تارهای مو حتی جوانه زدن مو جدید نمیبینم؟

    • Ali
      1399-06-25

      سلام وخسته نباشید خدمت شما ممنون راهنمایی شما خواستم بگم من سه ماه وده روز هست که کاشت انجام دادم موهام کم پشت می خواستم بدونم مزوتراپی هفته‌ای انجام بدم یا ماهی یک دفعه کافی و چند جلسه باید برم ممنون از راهنمایی شما.

  • مهرداد
    1399-04-21

    سلام.
    میخواستم بدونم کاشت مو تا قبل از ۲۵ سالگی مشکلی داره یا نه ؟

    • پارسا
      1399-04-23

      با سلام و وقت بخیر

      مشکل از نظر عوارض خیر، اما چون احتمال ریزش مو در آینده وجود دارد و موها نمای زشتی بخود میگیرند بهتر است تا بعد از ۳۰ سلاگی صبور باشید.

  • جعفر
    1399-04-19

    با سلام . من حدود 6 ماه هست که مو کاشتم به روش Fit . از کیفیت کار تا حدودی راضی هستم ولی احساس می کنم تراکم مو نسبت به عکس های که گذاشتید پایین تر هست. آیا هنوز احتمال افزایش تراکم وجود داره یا نه ؟ واگر در پایان 12 ماه تراکم مطلوب نباشه آیا امکان کاشت مجدد به منظور افزایش تراکم هست ؟

  • fardin
    1399-04-17

    سلام
    می خواستم بدونم محلی که مو از آن برداشت شده آیا دوباره رشد میکند یا خیر؟متشکر

  • هومان
    1399-04-14

    با سلام و احترام
    بابت وقتی که برای پاسخگویی صرف می‌کنید سپاسگزارم.
    حدودا ۹ هفته پیش (دو ماه و چهار روز) به روش فیت کاشت مو انجام دادم. تا هفته سوم اصلا ریزش نداشتم و نزدیک به یک سانتی‌متر رشد کردند. از هفته ۴ تا هفته ۶ همه موهای کاشته شده ریختند. الان که در هفته ۹ بسر می‌برم هیچ نشونه‌ای از رویش مجدد مشاهده نمیکنم. از زمان قبل از کاشت هم کچل‌تر شده‌ام. ۱. آیا باید به پزشک متخصص مراجعه کنم؟ ۲. دو ماهی که قرص‌های تجویزی را میخورم هیچ تاثیری در تقویت موهای بدنم (چه موهای دست و سر و چه موهای کاشته شده) نداشته است و همچنان موهای بدنم ظریف و ضعیف هستند. آیا بعد از گذشت دو ماه و اندی قرص‌ها را تغییر دهم؟
    ۳. پی آر پی چقدر میتواند به رشد دوباره کمک نماید؟
    داروهای مصرفی:
    ۱. یک عدد هرویت بعد از صبحانه
    ۲. یک عدد آسکور زینک ویتامین سی بعد از ناهار
    ۳. یک عدد فیناستراید و بیوتین ۱۰۰۰ میکروگرم شب‌ها
    ببخشید طولانی شد. ممنون از پاسخگویی.

    • پارسا
      1399-04-15

      سلام و عرض ادب

      همه مواردی که ذکر کردین سیکل طبیعی کاشت مو می باشد و جای هیچ نگرانی نیست. برای تقویت قوای جسمانی بهتر است تغذیه مناسب داشته باشید به جای استفاده از مکمل ها و ویتامین های دارویی.

  • ساینا
    1399-04-12

    سلام خدمت شما امیدوارم شاد و سلامت باشید
    من بعد 40 روز موهام نریختن،ماساژ دادم تو یه روز توی حموم کلا ریختن موهام آیا این مشکل ساز بوده؟
    و اینکه موها بعد از رشد مجدد همه با هم درمیان یا دونه دونه؟
    خیلی ممنون از مشاوره خوب شما
    موفق باشید

    • زهرا
      1401-02-01

      من برای ابروهام این اتفاق افتاد و هیچ وقت در نیومد

  • عارف
    1399-04-05

    سلام
    وقت بخیر من دو ماهه کاشت انجام دادم وقتی سرمو میشورم انگار رو سرم جایه موهایی ک میریزه میمونه و قرمز میشه چن دیقه ای میخاستم بدونم مشکلی داره یا نه ممنون میشم جواب بدین

    • پارسا
      1399-04-06

      با سلام و وقت بخیر

      بعد از گذشت دو ماه ریشه موها تثبیت شده و امکان ریزش مو از ریشه وجود ندارد. بهتر است اگر مشکل خاصی وجود دارد با پزشک متخصص خود در میان بگذارید.

    • رامین رحیمی
      1399-04-18

      سلام
      بنده هم کاشت مو داشتم
      دقیقا 3 ماه کامل که کاشت بگزره
      رشد شروع میشه. ….

      البته میشه گفت دقیقا 70 روز از ریزش کامل موهای کاشته شده بگذرد. …. رشد شروع میشود.

    • علیرضا
      1399-05-09

      باسلام.
      بنده بعد از حدود۵روز که کاشت مو انجام دادم پوسته ها وذرات خون خشک شده روی سررا به آرامی از روی سر برداشتم.خواستم از شما بپرسم که آیا کاشت موی سر من با این کار خراب شده یا خیر؟ممنون از راهنماییتون

  • محمد
    1399-04-02

    سلام من حدود دو ماه میشه کاشت انجام دادم تقریبا دو هفته میشه کف سرم جایه کاشت شوره چرب گرفته پوسته پوسته همه جایه کاشت وقتی که شوره چرب خشک میشه و میریزه بهش مو چسبیده آیا جایی نگرانی داره از شامپو مخصوص و قرض ها هم استفاده میکنم ممنون میشم

    • پارسا
      1399-04-06

      با سلام و وقت بخیر

      دستورات شستشوی مو را احتمالا درست رعایت نکردید. در هر صورت بعد از گذشت ۲ ماه ریزش موها عادی و از ساقه می باشد.

  • عارف
    1399-03-26

    شلام خسته نباشین وقتتون بخیر من چون تو شهریم ک هواش گرمه یکم سرم عرق میکنه به خارش میوفته یعنی تا که برم بیرون سرم به خارش میوفته میخاستم بدونم آسیب ک نمیبینه

  • مهران
    1399-03-18

    سلام من ۲۵سالم هست. تقریبا۳ماه پیش مو کاشتم. قبل از کاشت مو من اصلا موی سفید تو سرم نداشتم. از وقتی مو کاشتم چند تا از تار موهای سر خودم سفید شدن. یادمه هنگام‌کاشت مو خیلی بی حس کننده روی سرم میزدن. امکانش هست بعداز یه جدت رنگ موهام به حالت طبیعی خود برگرده؟؟؟؟؟؟؟

    • پارسا
      1399-04-07

      با سلام و وقت بخیر

      معمولا موی سفید در حالت عادی تغییر رنگ نخواهد داد و بازگشت آن به رنگ قبل تقریبا غیر ممکن است.

    • Arya,jahani
      1399-04-12

      سلام من موهامو شستم از روز دوم به بعد و فکر نکنم از دلمه چیزی مونده باشه حالا که موهام ریزش کرده چرا جاهایی که مو کاشتن صاف شده و انگار اثری از اون سوراخ که مو داخلش هست پیدا نیست؟ این بدان معنا نیست که روی پوست بسته شده؟ من واقعا نگرانم با اینه نگاه میکنم هصلا اون سوراخهای قبل ریزش دیگه نیست و یکم مو مشخصه الان

    • فاطمه محمدنژاد
      1401-01-10

      منم دقیقا موهای سرم نصفش سفید شد انقد بی حسی به سرم زدن

  • امیدجاوید
    1399-03-17

    با سلام بنده حدود ۵۰ روزه کاشت انجام دادم و ۹۰درصد از موهام ریخته کلینیک هم ۴ جلسه گفته باید مزو انجام بشه آیا نیازه؟
    دودر پیست دومیدانی که آفتاب تو سرت بزنه ایراد داره

    • پارسا
      1399-04-24

      با سلام و وقت بخیر

      مزوتراپی بلافاصله بعد از کاشت مو نیاز نیست. ریزش مو بعد از کاشت مو طبیعی است .برای تقویت مو بعد از کاشت مو می توانید از ماه سوم به بعد جلسات مزوتراپی را تکمیل کنید.

  • دانیال
    1399-03-09

    با سلام و خسته نباشید، یک هفته بعد از اخرین جلسه کاشت گرفت هام خشک شده بود بعد داشت کم کم میریخت، من اروم اروم بازی کردم باهاشون خشکاشو کندم خون نیومد. مشکلی نداره؟ الان ماه اوله تقریبا ۷۰ درصدشون ریختن. همش نگرانم نکنه در نیاد. بعد از کنده شدن گرفتها خیلی خوب بودن خیلی

  • میثم
    1399-03-04

    من بیشتر از ۷ ماه میشه که جلوی موهامو کاشتم ولی خیلی تراکم کاشت پایین بوده..میخواستم بدنم الان میتونم کاشت انجام بدم مجدد جلوی موهامو یا باید صبر کنم..پیش ی دکتر رفتم گفت میتونید الان مجدد کاشت انجام بدید جلوی سرتونو.

    • پارسا
      1399-03-08

      با سلام و وقت بخیر

      خیر حداقل تا ماه دوازدهم باید صبور باشید.

    • محسن
      1399-04-11

      سلام وقتتون بخیر من حدود دو ماه هست که کاشت مو انجام دادم یه سری از بخشها موها رشد کردن ولی بیشتر بخشها حتی جوانه هم نزدن به نظر شما عادی هستش یا باید تا این مدت همش جونه میزده؟

  • مسعود
    1399-02-30

    سلام.من چهار ماه ونیم کاشت مو انجام دادم.تراکم ورشد موهای سمت چپ سرم تقریبا خوب شده ولی سمت راستم موهایخیلی ریز وضعیفی داره که اصلا رشد نمیکنه.حالا به نظر شما با گذشت زمان امکان بهتر شدن هست؟

    • پارسا
      1399-04-11

      با سلام و وقت بخیر

      بله تا ماه ۹ یا ۱۲ بعد از کاشت مو امکان افزایش تراکم وجود دارد. صبور باشید.

  • هومان
    1399-02-30

    با سلام و احترام
    سه هفته هست که کاشت مو به روش فیت انجام داده‌ام. تقریبا هر روز هم بسیار بسیار ملایم موها رو با شامپو بچه شستشو میدم. اما موهای کاشته شده هنوز نریخته‌اند و نزدیک به یک سانتیمتر رشد کرده‌اند. آیا برای اینکه موهای قوی‌تر جوانه بزنند باید موهای فعلی بریزند؟ آیا مشکل میتونه بخاطر شستشوی بسیار ملایم من باشه؟
    با تشکر

    • پارسا
      1399-02-30

      با سلام و وقت بخیر

      ریزش مو بعد از کاشت تا ماه ششم ادامه دارد. پس خیلی جای نگرانی در ماه اول نیست.

  • میثم
    1399-02-27

    با سلام
    هشت ماه میشه کاشت انجام دادم .سمت راست سرم بسیار خوب پر پشت شده ولی از تراکم سمت چپ سرم اصلا راضی نیستم و همینطور یه قسمت کوچیک خالی هست و همینطور فرق سر که اصلا فرقی با قبل از انجام کاشت نکرده .خلاصه تر بگم فقط جلوی سر ایده اله ولی بالاتر کم پشت هست سوال من اینکه اینکه به مرور زمان بر طرف میشه ؟ایا هنوز جا داره

    • پارسا
      1399-02-28

      با سلام و وقت بخیر

      با توجه به گذشت ۸ ماه خیلی تفاوت نخواهد کرد. اگر رضایت بخش نیست میتونین برای ترمیم آن از ماه دوازدهم به بعد اقدام کنید.

  • فردين
    1399-02-25

    سلام بنده 4 ماه و بيست روز هست که کاشت انجام داده ام الان نزديک يک هفته هست که موهاي کرک مانند ريز ريزش پيدا کرده .بيشتر وقتي که دوش ميگيرم . اين مشکل ساز؟ دليلش چيه؟ و چه دارويي استفاده کنم.
    با تشکر از شما

    • پارسا
      1399-04-11

      با سلام و وقت بخیر

      خیر مشکلی نیست. تا ابتدای ماه ششم امکان ریزش مو می باشد.

  • مرادی
    1399-02-23

    سلام خسته نباشید
    من۳۷سالمه و برج ۱۰ سال ۹۸ کاشت مو قسمت شقیقه ها و جلوی سر را انجام دادم ولی بسیار بسیار تنک هستش و تار موها خیلی نازکن این خیلی منو نگران کرده
    جدیدا همون قسمت کاشت جوشهای چرکی میزنم
    توروخدا به من بگین درست میشه الان که خیلی ناراضیم و خیلی هم نگران ?

    • پارسا
      1399-04-06

      با سلام و وقت بخیر

      جوش زدن عادی است و برای درمان آن مقاله جوش بعد از کاشت مو سایت را مطالعه کنید. بهترین حالت مو بعد از ماه ۹ قابل مشاهده است پس صبور باشید.

  • محمد سعید تمنا
    1399-02-04

    سلام و عرض ادب. بنده ۵ ماه هست که مو کاشتم. اکثر موهای کاشته شده نریختن، اما بعد از یک ماهو نیم سرم زخم های بسته شده بست و بعد از دو ماه با مراجعه به داروخانه متوجه شدم که باید فوم شستشو استفاده میکردم. بعد از شستن، تعداد زیادی از موهای کاشته شده ریخت، و الان که ۵ ماه میگذره فقط یه تیکه از قسمت جلو سرم مو داره و بقیه قسمت ها خالیه. میخواستم ببینم مشکلی نداشته؟ آیا موهای کاشته شده در میان؟ این مسیله خیلی نگرانم کرده. ممنون

    • پارسا
      1399-02-10

      با سلام و وقت بخیر

      به شما گفنه شده بود هر روز خوب موهای کاشته شده را بشورید و شما نکردید. در واقع عدم رعایت توصیه های بعد از کاشت مو باعث شده عمل جایگزینی موهای کاشته توسط ریشه مو انجام نشود. الان کاری نمی شود کرد باید صبر کنید و به دستورات پزشکتان عمل کنید. ماه نهم تا دوازدهم نشان م یدهد که چقدر از موها گرفته.

    • ناشناس
      1401-02-26

      صبور باشید خدا بزرگه

  • مریم
    1399-02-03

    با سلام
    من تازه قصد انجام کاشت مو رو دارم
    و کاشت برای پیشانی بلند میخوام انجام بدم
    و موهای خودم سالمه و ریزش مو خیلی کم و طبیعی دارم ، میخواستم بدونم برای منی که ریزش مو ندارم هم بعد کاشت امکان ریزش فولیکولهایه کاشته شده هست یانه؟
    ممنونم چون خیلی نگرانم که چقدر زمان ببره تا حداقل رشدشون به پنج سانت برسه

    • پارسا
      1399-02-10

      با سلام و وقت بخیر

      ریزش موی کاشته شده ربطی به ریزش موی طبیعی ندارد. فولیکول های مو به دلیل جابجایی دچار شوک شده و ساقه موها ریزش می کنند. سپس بعد از ریزش شوکی دوباره از ریشه شروع به رشد می کنند.

  • سجاد
    1399-02-02

    سلام من ۳ ماه کاشت مو انجام دادم الان ماه مبارک رمضان من میتونم روزه بگیرم ؟

  • حسین
    1399-02-02

    باسلام من الان یک هفته کاشت موی انجام دادم فقط از قسمت جلو موها بعد ۶روز از کاشت از قسمت جلو از بعضی جاها خون حالت نقطه میومد منم برا رفتن بیرون ک باید موهای کاشته شده رو با استریل پانسمان کردم موقع برگشتن پانسمان ورداشتم از وسط موها زخم شد وچندتا تارمو کنده شده وباعث زخم وحالت خونی خشک الان شده خواستم بدونم برا ترمیم این قسمت تا چندماه بعدمیتونم دوباره انجام بدم وسواالی دومی ک اطراف زخم ک خون چسبیده به بعضی جاها به اونا اسیب میرسونه یانه؟باتشکر

    • پارسا
      1399-02-06

      با سلام و احترام

      معمولا ان جایی که خون میاید یعنی گرافت کاشته شده را در آوردید بعد از کاشت اکثرا پانسمان نمی شود بدلیل اینکه افراد در اثر نا اشنایی ریشه موها را در میاورند.

  • محمد زارعی
    1399-01-30

    سلام خسته نباشین
    من کاشت انجام دادم و اون قسمتی ک کاشت انجام دادم خودم هم مو داشتن الان حدود ۷۰ روز از کاشتم میگذره و موهای قبل خودم هم انگار اصلا وجود نداشتن طوری ک کف سرم کاملا انگار بی موعه امکان این هست ک با موهای کاشته شده ب ریزش رفتن یا علت دیگه ای داره؟

    • پارسا
      1399-01-30

      با سلام و وقت بخیر

      موی اطراف موهای کاشته شده نیز مانند موهای کاشته شده دچار ریزش شده اند. از ابتدای ماه ششم همه موها رشد خواهند کرد.

  • احمد
    1399-01-26

    سلام و خسته نباشید من ۶۲۰۰ گرافت مو کاشتم الان ماه دوم من است ولی خیلی کم پوشت دیده می شود شامپو و repair foam تمام شده سوال من اینجاست که چطور شاپوی یا چه نوع داروی برای تقویت موها استفاده کنم ؟ پیش از پیش سپاس گذارم

    • پارسا
      1399-01-27

      با سلام و احترام

      در ابتدا به نظر ۶۲۰۰ گرافت مو درست نمی آید، تقریبا امکان برداشت این تعداد گرافت مو وجود ندارد.
      اصولا تجویز دارو و مقدار آن تا ماه ششم می باشد. بهتر است از پزشک خود در این مورد توضیح بخواهید.

  • ابی
    1399-01-24

    با سلام‌ خسته نباشین میخاستم‌ بپرسم بنده فقط جلوی موهای سرم خیلی‌نازک شدن و ریزش میکنن چیکار کنم‌باید تمامی موهام‌ بریزه بعد بیام‌کاشت کنم‌

    • پارسا
      1399-01-25

      عرض ادب و احترام

      بهتر است جهت کنترل ریزش مو ابتدا به پزشک مراحعه کنید و بعد از کنترل آن جهت کاشت مو مشاوره بگیرید.

  • محمد
    1399-01-21

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من وارد ماه چهارم کاشت مو شدم هنوز حالت کرک دارن
    میخواسم بدون واقعا ۹۰٪ موهای کاشته شده در میاننن
    و اینکه موها از کی ضخیم میشن

    • پارسا
      1399-01-26

      با سلام و وقت بخیر

      استاندارد کاشت مو باید حدود 85تا90 درصد جواب دهی باشد .
      از ماه ششم به بعد موی شما ضخیم تر خواهد شد.

  • منصور
    1399-01-17

    سلام ، ببخشيد يك سوال داشتم مصرف ماينوكسيدل بعد از كاشت مو ضرر ندار اگر ضرر ندارد بعد از چه مدت ميتوانيم ماينوكسيدل را مصرف نمايم تشكر

  • سعید
    1399-01-13

    با سلام و خسته نباشید،من دو ماه هستش مو کاشتم ی روز دست کشیدم تو موهام ی چیزایی مث پوسته لمس کردم ،بعدش ی کوچولو کندم دیدم چنتا مو باهاش کنده شده ، ولی از زیر پوسته انتهای از مو مشاهده نکردم،ب نظر شما ب فولیکول مو آسیب رسیده ،لازم به ذکر هستش از موهای کاشته شده بود، ممنون میشم پاسخ بدین در صورت امکان.

    • پارسا
      1399-01-26

      عرض ادب و احترام

      خیر مشکلی وجود ندارد.

  • ارش
    1399-01-12

    با سلام
    نزدیک هفت ماه میشه کاشت مو انجام دادم یه مدتی خیلی پر پشت شده بود ولی تازگیا موقع شستن موهای خیلی نرم و نازک میریزن همیشه چیزی حدود بیست یا سی تا ریزش میکنه باعث شده کمی کم پشت شه. ایا طبیعی هست؟

    • سجاد
      1399-03-09

      با سلام.من ۶ ماهه کاشت انجام دادم و دو هفته بعد از کاشتم روزی ۵ نخ سیگار کشیدم و میکشم،رشد موهام به تراکم دلخواه نرسیده هنوز،میخواستم بدونم ممکنه سیگار ریشه و فولیکول موهامو خراب کرده باشه یا اینکه نه تاثیری رو ریشه نداره و طبیعی هست و باید صبر کنم.ممنون میشم از راهنماییتون

      • پارسا
        1399-04-07

        با سلام و وقت بخیر

        قطعا مصرف دخانیات روی موی کاشته شده تاثیر می گذارد. اگر این طور نبود لزومی نداشت قید شود از مصرف سیگار قبل و بعد از کاشت مو خودداری کنید.

    • قادر حبیبی
      1401-04-05

      با سلام
      نزدیک هفت ماه میشه کاشت مو انجام دادم یه مدتی خیلی پر پشت شده بود ولی تازگیا موقع شستن موهای خیلی نرم و نازک میریزن همیشه چیزی حدود بیست یا سی تا ریزش میکنه باعث شده کمی کم پشت شه. ایا طبیعی هست؟

  • شهاب
    1399-01-11

    سلام_وقتتون بخیر_من حدود شش ماه پیش عمل کاشت انجام دادم که تقریبا بیشتر موهای کاشته شده تو دوره ی استراحت نریخت و روی سرم موند که فک!الان ماهِ ششمه و هر وقت میرم حموم یه تعداد از موهای کاشته شده میریزن!خواستم بپرسم با توجه به اینکه الان ماه ششمه، این‌مسئله طبیعیه؟

    • پارسا
      1399-01-26

      عرض ادب و احترام

      بله طبیعی است و مشکلی وجود ندارد.

  • maryam
    1399-01-09

    سلام من پنج ماه و نیمه کاشت انجام دادم ولی هیچ رشدی نداشته همونطور کم پشت مونده خیلی نگرانم که اصلا رشد نکنه تک و توک موزده بیرون درحد میلیمتر

    • پارسا
      1399-01-26

      با سلام و وقت بخیر

      موی کاشته شده تا پایان ماه ششم ممکن است موقتی باشد و بعد از آن موهای دايمی و ضخیم تر رشد خواهند کرد.

  • مهدی
    1398-12-28

    سلام من قسمت خط رویش موهام رو کاشتم الان دقیقا وارد ماه پنجم کاشت شدم بیشتر شقیقه ها در اومده و اون قسمت جلو خالیه بنظر شما تا آخر بهار به فرم نرمال میرسه؟

    • پارسا
      1399-01-27

      با سلام و احترام

      بهترین زمان برای نتیجه گیری از کاشت مو ۹ تا ۱۲ ماه بعد از کاشت مو می باشد. صبور باشید.

  • مجتبی
    1398-12-22

    سلام و عرض ادب
    مدت شش ماه از کاشت مو میگذره رشد موهام هم خوب بوده ولی موقع حموم رفتن و شونه کردن موهام تعدادی مو ریزش دارم خواستم بدونم طبیعی هست یا ن و اگر طبیعی هست موهایی که میریزه عوضش در میاد یا ن؟؟؟ممنون میشم پاسخ بدید

    • پارسا
      1399-01-27

      با سلام و احترام

      ریزش موی شما طبیعی است جای نگرانی نیست.

  • حسین
    1398-12-16

    باعرض سلام وخسته نباشید بنده برج ۵ کاشت موانجام دادم اوایل رشدموهام خوب بود ولی توی برج۱۲ شاهدکم پشتی موهای خودم شدم خواستم ببینم مشکل کارکجاست طبیعی است این مورد متشکرم

    • پارسا
      1399-01-27

      با سلام و احترام

      بهترین زمان برای نتیجه گیری از ابتدای ماه ۹ تا ۱۲ بعد از کاشت مو است. صبور باشید. اگر تراکم مورد نظر شکل نگرفت اقدام به ترمیم کاشت موی خود کنید.

  • محمد
    1398-12-13

    باسلام وخسته نباشید.آیا نتیجه ای که ۱هفته بعد از کاشت مو و بلافاصله پس از خوب شدن زخم ها و دلمه های روی سر مشاهده میکنیم رو میتونیم تقریبا بعنوان تراکم نهایی موهای کاشته شده در نظر بگیریم؟ چون در این موقع موهای کاشته شده به وضوح نمایان هستن و تراکم قابل قبولی هم دارن.یا در اینده ممکنه تراکم بیشتر یا کم تر بشه؟ ممنون

    • پارسا
      1399-01-27

      با سلام و احترام

      خیر زمان مناسب برای دیدن تراکم تقریبی ۹ ماه بعد از کاشت مو می باشد.

  • Omid
    1398-12-06

    سلام.من دوهفته است که کاشت به روش فیت انجام دادم.ولی از روز شیشم موهای کاشت شده شروع کردن به ریزش به طوری که وقتی زمان کاشت مو به دوهفته رسیده نصف موهای کاشت شده ریخته!؟سوال من این است که شما گفتین ریزش موهای کاشت شده بعد از دوهفته است ولی برای من از روز شیشم شروع شده!؟نگرانم کرده!؟ممنون میشم راهنمایی کنین.

    • پارسا
      1399-01-27

      عرض ادب و احترام

      ریزش مو از هفته اول کاشت مو تا ابتدای ماه ششم ممکن است طول بکشد. جای نگرانی نیست.

  • سعید
    1398-12-05

    چند روز بعد از کاشت مو پوست سر بسته میشه ؟
    تا چند روز بعد از کاشت، امکان خروج ریشه ها از داخل پوست سر،در حین دوش گرفتن و شامپو زدن وجود داره ؟

    • پارسا
      1399-01-27

      با سلام و وقت بخیر

      اصولا بعد از هفته اول کاشت مو فولیکول های مو ثابت شده و امکان ریزش با ریشه بسیار کم است.

  • سجاد
    1398-12-05

    با سلام خدمت شما،
    یه تعدادی از ساقه های کاشته شده که بعد از گذشت ۱ماه از کاشت در حال ریزش هستن،انتها بعضی از ساقه ها ضخیم تر هست و برجستگی داره،
    آیا این ساقه ها با ریشه کنده شدن یا ریشه ندارن ؟

    • پارسا
      1399-01-27

      عرض ادب و احترام

      خیر جاتی نگرانی نیست.

  • ارش
    1398-11-29

    سلام
    میخواستم بپرسم ایا تعداد ۱۷۵۰۰ تار مو واسه کاشت کافیه یا نه

    • پارسا
      1398-11-29

      عرض ادب و احترام

      تعداد تار مو واحد مناسبی برای شمارش موهای کاشته شده نیست. واحد شمارش تعداد گرافت می باشد که در بهترین حالت می توان حداکثر ۵۰۰۰ گرافت برداشت و کاشت کرد.

  • كمال
    1398-11-25

    با عرض سلام و احترام خستنه باشيد
    ايا بعد از يك ماه و نيم هر روز دوسه بار اب پاشي روي سر ضرر دارد يانه؟

    • پارسا
      1398-11-28

      عرض ادب و احترام

      ضرری ندارد و همچنین منفعتی هم ندارد.

      • امیر
        1400-03-25

        سلام من هشت ماه هست کاشت انجام دادم ولی هنوز ریزش مو دارم و کم پشت هستن شامپو داروهای مصرفی رو انجام دادم مزروتراپی هم رفتم ولی بعد۸ماه باتوجه به کرافت بالا که زدم ۵۰۰۰گرافت فقط موهای کاشت شده سردکردن وپوست سرم هنوز مشخص هست کم پشت و ریزش دارن

  • محمد
    1398-11-20

    سلام
    من چهارماه پیش کاشت FIT داشتم. خودم مو داشتم ولی کم پشت بودند. الان بعد از گذشت چهار ماه تقریبا همونقدر مو روی سرم هست که پیش از کاشت وجود داشت. ممکنه که موهای خودم (اونهایی که قبل از کاشت داشتم) هنوز کامل در نیومده باشن؟؟؟

    • پارسا
      1398-11-29

      عرض ادب و احترام

      بهترین زمان برای اعلام نتیجه کاشت مو حداقل یکسال بعد از کاشت مو است، تا ماهه ششم حتی ریزش و رشد موهای کاشته شده تثبیت نشده است.

      پیروز باشید

    • ناشناس
      1400-11-16

      سلام خسته نباشین
      الان من یه ۷ روز هست مو کاشته ام ولی اصلا هیچ رشت نگرده همون مثل جوش سر سیاه روی سرم هست باید چکار کنم

  • پیام
    1398-11-17

    سلام من الان ۳ ماه کاشت انجام دادم و موهام نریختن اما کف سرم جوش میزنه و چرکی

    • پارسا
      1399-01-28

      عرض ادب و احترام

      برای درمان جوش ها از محلول کلیندامایسین یک درصد استفاده کنید.

  • ￵ارش
    1398-11-10

    سلام
    بیش از پنج ماه کاشت انجام دادم توی دو سه ماه اخیر ریزش موهام زیادشد سعی کردم با استفاده از محلول درست شده از روغن بادام و زیتون جلوی ریزش مواهامو بگیرم و حس میکنم ریزش کم شده ولی هنوز هنگام شستشو تعدادی بین سی تا پنجاه تار مو ریزش میکنن میخوام بپرسم ایا این تعداد طبیعی هست یا خیر ؟

    • پارسا
      1399-01-28

      با سلام و احترام

      تا شش ماه موهایتان میتواند موقت باشد. ولی این تعداد هم عادی نیست به پزشک مراجعه کنید.

    • میثم
      1399-02-23

      سلام مدت هشت ماه پس از کاشت بعضی از قسمتهای سرم خیلی خوب پر پشت شده ولی بعضی قسمت های سر مثل سمت چپ سرم ‌کم پشت هست .ایا تو مدت باقی مانده مشکل ممکنه برطرف شه
      با تشکر

      • پارسا
        1399-04-06

        با سلام و وقت بخیر

        بهترین حالت موها بعد از کاشت مو به دوره ۹ تا ۱۴ ماهگی بعد از آن تعلق دارد. اگر وضعیت بهتر نشد می توانید جهت ترمیم بعد از ماه ۱۲ اقدام کنید.

  • ارش
    1398-11-10

    با سلام
    درست پنج ماه هست که کاشت مو انجام دادم میگن هفده هزار و پانصد تار مو تقریبی هست چون بانک مو خوبی پشت سر داشتم دوست داشتم کاملا تراکم خوبی داشته باشم ولی بعد گذشت بیش از پنج ماه وسط سرم که مشخصه کم پشته هنوز و بقیه جاهای سرم هم تو نور کاملا مشخصه کم پشت میخواستم بپرسم ایا این تعداد تار مو کاشتم کافی بوده یا واسه تراکم خوب و اگه هست چرا هنوز موهام کم پشت هست

    • پارسا
      1399-01-09

      عرض ادب و احترام

      واحد شمارش برای کاشت مو گرافت مو می باشد. تعداد تار موی اعلامی شما تقریبا غیر ممکن است.
      بهترین زمان برای نتیجه گیری از کاشت مو ۱۲ ماه بعد از کاشت می باشد.

    • عرفانیان
      1400-11-10

      سلام من دوماه موکاشتم الان جلوی سرم ریزش کرده وسط سرم ریزدراومده نگرانم جلوی سرم درنیادلطفاراهنمایی کنید

  • امیر
    1398-11-10

    سلام خسته نباشد
    من الان تقریبا ۴ ماه از کاشتم میگذره ولی نقاطی از سرم به صورت سکه ای یا بیشتر هنوز رشد نکرده و خالیه . چه کاری باید انجام بدم . خیلی نگرانم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • پارسا
      1399-01-28

      با سلام و احترام

      صبور باشید بعد از ماه ششم درست می شود.

  • سعید
    1398-11-08

    سلام من نزدیک ۱۴ ماه کاستم هنوز ۴۰ درصد موهام در نیومده ایا همینجوری میمونه یا تا انتهای سال دوم باید انتظار بکشم

    • پارسا
      1399-01-28

      با سلام و وقت بخیر

      با توجه به مدتی که گذشته و مقداری که به نظر ما رشد نکرده تقریبا می توان گفت به همین صورت می ماند.

  • احمد
    1398-11-08

    سلام. من ميخوام مو بكارم . تا چند وقت بعد از اون ميشه عمل جراحي مثل زانو انجام داد?? مشگلي واسه موها ايجاد ميكنه??

    • پارسا
      1399-01-27

      با سلام و احترام

      توصیه ما به شما این است ابتدا جراحی های دیگر را انجام دهید و سپس برای کاشت مو اقدام کنید. هر جراحی دیگری می تواند موجب ریزش موهای کاشته شده شود.

  • علی
    1398-11-06

    سلام
    با عرض خسته نباشید من دو‌ماهه کاشت مو انجام دادم و‌پوست سرم چرب هست
    در این مدت چندین بار اتفاق افتاده که وقتی دستمو توی موها میکشم مویی میاد تو دستم که تهش یه چیزی مثل ریشه ی مو هست.ایا این مو از ریشه در اومده یا چربی سر هست که چسبیده به مو؟؟
    هرروز هم با شامپو بچه حمام میکنم

    • پارسا
      1398-11-26

      عرض ادب و احترام

      برای تشخیص باید از موی جدا شده عکس گرفته و برای پزشک خود ارسال فرمایید.

      پیروز باشید

  • عبدالله
    1398-11-03

    با سلام
    من ۴ ماه هست مو کاشت کردم اما رشد خیلی کم داره میخواستم بدونم موهام از کی در میاد

    • پارسا
      1399-01-26

      با سلام و احترام

      از ابتدای ماه ششم شاهد رشد موهای جدید و دایمی خود خواهید بود.

  • امین
    1398-11-02

    سلام.من حدود ۱۴ روز بعد از کاشت خیلی از موهام با زخمهام ریزش کرد؟طبیعیه؟ممنون از راهنماییتون

    • پارسا
      1399-01-26

      با سلام و احترام

      بله طبیعی است و مشکلی وجود ندارد.

  • امیر
    1398-10-30

    با سلام درسته که میگن تا یکسال بعد از کاشت مو نباید از موزر استفاده شود؟

    • پارسا
      1399-01-26

      با سلام و احترام

      تا شش ماه بهتر است از موزر استفاده نکنید.

    • meysam
      1399-08-18

      موزر برای چی جاهای کاشته شده یا حتی دور سرم نمیشه استفاده کرد؟

  • آرمین
    1398-10-28

    سلام.من یکماه بعد از کاشت مو با هر بار شستن سر چندتا از موهای خیلی کوچک که ظاهرا جدید هستن هم میریزن.این قضیه خیلی نگرانم کرده که موهای جدید هم میریزن یا نه؟

    • پارسا
      1399-01-26

      با سلام و احترام

      تا ابتدای ماه ششم ریزش موی شما طبیعی است.

  • مهران ولیزاده
    1398-10-26

    سلام من حدود ۲ ماه کاشت کردم و موهام ریخته و کرکیه فعلا چن روز پیش فوتسال رفتم و چن بار باسر توپ ضربه زدم بنظرتون مشکلی داره؟

    • meysam
      1399-08-18

      سلام داداش میبینی جوابتو نداد یعنی خراب کردی تا سه ماه کلا نباید هیج گونه فعالیت سنگین و یاضربه محکمی به سرت بخوره اونوقت با توپ ضربه سرم میزنی

  • پیمان
    1398-10-12

    سلام. یعنی در پایان سال اول مثلا ۷۰درصد موهای کاشته شده رشد میکنن و در پایان سال دوم ۳۰ درصد مانده رشد میکنن و کامل میشن؟؟

    • پارسا
      1398-12-14

      عرض ادب و احترام

      بله بعد از سال اول تقریبا همه موها شروع به رشد کرده و در پایان سال اول تمامی موهای کاشته شده به بهترین حالت خود رسیده اند.

      پیروز باشید

  • محمد رضا
    1398-10-11

    سلام. آیا کاشت مو به موهای طبیعی خود فرد آسیبی می‌رسونه؟ برای من که موهام کم پشت هستن آیا کاشت مو سبب آسیب به موهای طبیعی خودم نمیشه؟

    • پارسا
      1398-10-11

      عرض ادب و احترام

      خیر کاشت مو اگر بدرستی انجام شود موجب آسیب به موهای خود شخص نمی شود.

      پیروز باشید

    • ناشناس
      1401-06-07

      خیر

  • محسن
    1398-10-09

    سلام وقتتون بخیر آیا راسته ک موهای فرق سر ک کاشته شدن دیرتر رشد میکنن ب علت خونرسانی کمتر؟؟من پنج ماه و تیمه ک موهامو کاشتم.بعد پنج ماه حدودا سی و پنج درصد بهتر شده بالای سرم..ب نظرتون طبیعیه و جای نگرانس نیست؟؟چون هنوز بالای سرم خالیه

    • پارسا
      1398-10-17

      عرض ادب و احترام

      موهای ناحیه ورتکس جواب دهی کمتری دارند. البته بهترین زمان برای ارزیابی عمل کاشت بعد از ماه ششم است.

      پیروز باشید

  • مهران ولیزاده
    1398-10-07

    سلام نطرتون راجب استفاده از شامپو اکوفان چیه؟؟ماینوکسیدیل استفاده کنیم وبعد جوشهای بعداز کاشت طبیعیه و خارشهای پوست سر…ممنونم از پاسخگویتون

    • پارسا
      1398-10-08

      عرض ادب و احترام

      ما در مورد برندهای شامپو نمی تونیم نظری بدیم و برای مارک خاصی تبلیغ نمیکنیم.
      بعد از کاشت تعدادی جوش در ناحیه پیشانی میزند که خودش بعد از سه چهار هفته از بین می‌رود.

      پیروز باشید

  • حامد
    1398-09-24

    با سلام 4 ماه و دو هفته از کاشت موی من گذشته سه سری که حموم رفتم محل کاشت مو رو شستم چهار پنج تا تار مو دستم میاد نگرانم دوره ریزش موی کاشته شده رو سپری کرده بودم
    ایا طبیعی هست؟

    • پارسا
      1398-09-26

      عرض ادب و احترام

      ریزش موی کاشته شده تا پایان ماه پنجم ممکن است ادامه داشته باشد پس جای نگرانی نیست.

      پیروز باشید

  • رضایی
    1398-09-23

    یه سوالی که من دارم اینه که گفته شده تا یک ماه ریزش ها ادامه دارن ولی من الان حدود پنجاه و پنج روزه کاشت انجام دادم و هنوز ریزش دارم البته خیلی کم شده ولی ریزش هست . آیا طبیعی است؟

    • پارسا
      1398-09-23

      عرض ادب و احترام

      ریزش موهای کاشته شده ممکن است تا ماه پنجم بعد از کاشت هم ادامه داشته باشد؛ اصولا از اول ماه ششم موهای کاشته شده دیگه نمیریزن.

      پیروز باشید

      • بهزاد
        1399-02-08

        سلام. نزدیک به هفت ماه است کاشت مو انجام دادم. ولی موهام هنوز خیلی کم پشت هست.میخاستم بدونم ایا امکانش هست بعد از هفت ماه موی جدید رشد کنه. یا فقط همون موهای کاشته شده بلندتر میشن

        • پارسا
          1399-02-10

          با سلام و وقت بخیر

          بلی تا ماه دهم و دوازدهم رشد موها ادامه دارد. البته به مرور میزان و تناسب رشد مو کمتر می شود.

    • سامان
      1399-04-19

      سلام خسته نباشید
      یکماه بعد از کاشت امکان استفاده از پودر پر پشت کننده وجود دارد و به موههاآسیبی نمی رساند؟؟
      ممنون اگه جواب بدید

  • محمد
    1398-09-19

    سلام و خسته نباشید
    موهای من بعد از کاشت مو خیلی خوب رشد کرده بودند و خیلی
    ضخیم تر شده بودند ولی در ماه نهم شروع به ریزش کردند و الان حدودا یکسال و پنج ماه از زمان کاشت میگذرد و موهام کم پشت شده و و با وجود مصرف ویتامین ها ، ریزش همچنان ادامه دارد . لطفا راهنمایی بفرمایید . سپاس از لطفتان !

    • پارسا
      1398-09-27

      عرض ادب و احترام

      موهای کاشته شده اصولا در ماه نهم دیگه دچار ریزش نمیشن، به احتمال زیاد موهای طبیعی خود شماست که سیکل طبیعی ریزش مو رو دارن. موهای کاشت شده نباید بعد از این مدت کوتاه ریزش داشته باشند موهای خودتان پروسه ریزش مو ادامه دارد برای آن باید از فیناستراید یا ماینوکسیدیل استفاده کنید.

      پیروز باشید

  • میثم
    1398-09-14

    سلام اگر ریزش مو بخاطر مسائل هورمونی مخصوصا دی هیدرو تستسترون باشه آیا بعد از کاشت مو این هورمون نمیتونه موهای کاشته شده رو تحت تاثیر قرار بده

    • پارسا
      1398-09-27

      عرض ادب و احترام

      شرط آن وجود گیرنده DHT می‌باشد که در موهای بانک مو نیست، در نتیجه این هورمون روی موهای کاشته شده تاثیر نخواهد گذاشت.

      پیروز باشید

  • امید
    1398-09-05

    سلام من کاشت مو رو در موسسه خودتون انجام دادم و الان‌ تو هفته چهارم هستم ولی همه موهای کاشته شده من نریخته این جای نگرانی نداره؟

    • پارسا
      1398-09-07

      عرض ادب و احترام

      خیر ، ریزش مو بعد از کاشت یک فرض حتمی نیست و در همه افراد اتفاق نمیفته. اگر هم دچار ریزش بشه مشکلی نیست و باز از ریشه رشد میکنن.

      پیروز باشید

    • امیر
      1399-09-11

      سلام.. من حدود 5 ماهه کاشت مو انجام دادم.. مشکلی نداره فعالیت ورزشی مثل بدن سازی انجام بدم

      • پارسا
        1399-09-13

        با سلام و وقت بخیر

        بعد از ماه دوم هم میتونستین انجام بدین.

  • هادی
    1398-02-15

    سلام،خسته نباشید ، وقتتون بخیر
    سوال من اینه بعد از کاشت مو به روش Fit چندماه دقیقا طول میکشه تا همه ی موهای کاشته شده کامل رشد کنن و همه شون یکدست بشن و نتیجه نهایی رو ببینیم؟
    ممنون

    • پارسا
      1398-02-15

      با سلام و احترام

      پاسخ همه سوالات شما در همین صفحه کامل هست.

      پیروز باشید

+مشاهده بیشتر