داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو و نحوه مصرف

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه کاشت ابرو

کاشت ابرو از جمله روش های موثری است که به رفع مشکلات ناشی از ریزش یا کم حجم شدن ابروها کمک می کند و زیبایی چهره شما چند برابر خواهد شد. ریزش ابرو و خالی شدن ابروها می تواند در پی بالا رفتن سن یا مشکلات هورمونی و ابتلا به برخی بیماری های خاص اتفاق بیفتد و برخی افراد، به طور ژنتیکی ابروهای خالی دارند که در هر دو حالت، کاشت ابرو نتایج بسیار درخشانی را به همراه خواهد داشت. یکی از مواردی که بعد از کاشت ابرو باید مورد توجه قرار بگیرد، تقویت ابروها و مصرف داروهای تقویتی است که در این مطلب به بررسی داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو خواهیم پرداخت.

داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

زمانی که صحبت از کاشت ابرو می شود، آن چه که اهمیت پیدا می کند این است که فرد تمام مراقبت های گفته شده توسط پزشک را رعایت کند تا بهترین نتایج حاصل شود. از آن جایی که در این روش جراحی، فولیکول های مو از قسمت پشت سر گرفته و به ابروها پیوند زده می شوند، گرافت ها در حساس ترین مرحله هستند و به توجه و مراقبت بیشتری نیاز دارند تا در جای خود ثابت شوند و به مرور نتایج نهایی را شاهد باشیم. از این رو، پزشک داروهایی را تجویز می کند تا به تقویت ابروها کمک شود که باید و نبایدهایی در خصوص مصرف آن ها وجود دارد و نکته بسیار مهم این است که تمامی داروها از جمله داروهای تقویتی باید با مشورت و تحت نظر پزشک مصرف شوند، چرا که اگر داروی نامناسبی مصرف شود، احتمال بروز عوارض بیشتر خواهد بود.

مصرف داروهای تقویتی از جمله اقدامات و مراقبت هایی است که تمام افراد بعد از کاشت ابرو باید به آن اهمیت بدهند و هدف از رعایت مراقبت ها این است که به رشد بهتر فولیکول ها کمک شود، از طرفی، گرافت ها بعد از کاشت، حساس هستند و آسیب و ضربه وارده به آن ها می تواند منجر به ریزش گرافت ها شود و در صورتی که از داروی تقویتی استفاده نشود، ممکن است فولیکول ها نتوانند مجدد به رشد خود ادامه بدهند.

از جمله دلایل مصرف داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به حداقل رسیدن عوارض کاشت ابرو،
  • تسریع روند بهبود گرافت ها و زخم های بعد از کاشت ابرو،
  • حفظ زیبایی و سلامت ابروها بعد از جراحی.

کاشت ابروی طبیعی

بهترین داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

از جمله مهم ترین و بهترین داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل از جمله داروهای تقویتی است که به صورت محلول در بازار موجود است و به صورت موضعی استفاده می شود. این دارو، سرعت رشد ابروها را بهبود می بخشد به علاوه این که مانع از ریزش ابروها نیز می شود که بهتر است به صورت روزانه و برای مدت زمان طولانی استفاده شود که نتایج مصرف آن به بدن خود فرد بستگی دارد.

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو یکی از روش های غیر تهاجمی است که جهت تقویت و رشد موها مورد استفاده قرار می گیرد و ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم ها به لایه میانی پوست تزریق می شوند که نتیجه آن ضخیم شدن تارهای مو، شفاف و براق شدن موها و پیشگیری از ریزش مو می باشد. انجام این روش، بعد از شوک ریزشی ابروها، تشکیل رگ های خونی جدید را سرعت می بخشد و فولیکول ها با سرعت بیشتر و کیفیت بهتری رشد خواهند کرد.

پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)

پلاسمای غنی از پلاکت از خون خود فرد گرفته می شود، به این صورت که خون داخل سانتریفوژ قرار می گیرد تا پلاسما از دیگر سلول های خونی جدا شود و سپس پلاسمای خالص با استفاده از سوزنی مخصوص به ابروها تزریق خواهد شد. تزریق PRP خونرسانی را بهبود می بخشد و باعث می شود خون بیشتری به ابروها برسد و روند رشد تسریع بخشیده خواهد شد.

اسید فولیک

اسید فولیک از جمله داروهای تقویتی است که خونرسانی را به فولیکول های کاشته شده بهبود می بخشد و باعث می شود مواد مغذی و مورد نیاز برای رشد موها به گرافت ها برسند که بعد از مصرف، شاهد رشد بهتر ابروها خواهیم بود.

اسید فولیک

امگا ۳

امگا ۳ از جمله اسیدهای چرب مورد نیاز برای بدن است که مصرف آن برای تسریع روند ترمیم و بهبود زخم ها نیاز می باشد. این اسید چرب را می توان به خوبی در مواد غذایی مانند تخم مرغ، ماهی، روغن های گیاهی و بذر کتان یافت که به تقویت رشد فولیکول های کاشته شده و حفظ رطوبت در ابروها کمک می کند. توجه داشته باشید در صورتی که می خواهید به نتایج ایده آل تری از این روش جراحی برسید، مصرف امگا 3 را نباید فراموش کنید.

ویتامین ها

مصرف ویتامین ها برای رشد و تقویت موها ضروری هستند که این مواد هم چنین می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند و سرعت رشد فولیکول ها و ابروها بهبود بخشیده خواهد شد. توصیه می شود رژیم غذایی حاوی انواعی از ویتامین های A، E، D و C داشته باشید تا سیستم ایمنی سریع تر بتواند زخم ها را بهبود ببخشد و روند ترمیم و بهبودی با سرعت بیشتری طی شود.

شامپو و سرم های شستشو

یکی از موارد مهمی که بعد از کاشت باید به آن اهمیت داده شود، شستشوی ابروهاست. شستن ابروها بعد از کاشت باید با دقت بسیار بالا و با استفاده از شامپوهای مخصوص و سرم ها انجام شود تا آسیبی به گرافت ها وارد نشود. شامپو بچه یکی از بهترین شامپوهایی است که PH خنثی دارد، فاقد مواد شیمیایی است، به علاوه این که به راحتی از روی ابروها نیز شسته می شود.

روغن های گیاهی

یکی از راه های تقویت ابروهای کاشته شده، استفاده از روغن های مفید است که عبارتند از:

  • روغن جوجوبا، که این روغن باعث رطوبت رسانی عمقی به ابروها می شود و زمانی که رطوبت ابرو بیشتر باشد، رشد ابرو نیز بیشتر خواهد بود.
  • روغن زیتون، که یک مرطوب کننده بسیار عالی برای ابروهاست و رشد و تقویت ابروها را بهبود می بخشد.
  • روغن رزماری، که به تقویت فولیکول های مو کمک می کند و ابروها با سلامت بیشتری رشد می کنند.
  • روغن آرگان، که آنتی اکسیدان بسیار قوی و سرشار از ویتامین E است که به تغذیه رسانی بهتر فولیکول ها و درخشندگی ابروهای کاشته شده کمک می کند.
  • روغن آووکادو، که سرشار از ویتامین های A، D و C است که برای رشد موها بسیار مفید می باشد.

روغن طبیعی

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

از جمله اقدامات و مراقبت های موثر در کنار استفاده از داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از وارد آوردن هرگونه فشار به ابروها خودداری کنید.
  • از خاراندن یا دستکاری کردن و کندن دلمه ها و پوسته های بعد از کاشت باید خودداری شود.
  • تا جایی که می توانید زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و در صورتی که مجبور بودید در محیط بیرون باشید، حتما از کلاه استفاده کنید.
  • پمادها و آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک را به موقع و طبق دستور مصرف کنید.
  • از انجام فعالیت های شدیدی که باعث افزایش خونرسانی و تشدید خونریزی می شوند، باید خودداری شود.
تاریخ انتشار : 1401-05-23
سوالات متداول
  • آیا قرص آناهیل به تقویت رشد ابروهای کاشته شده کمک می کند؟

    از دیگر داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو می توان به قرص آناهیل اشاره کرد که حاوی ترکیبات بروملین است که اثرات ضد التهاب، ضد درد و ضد ورم دارد و خونرسانی به رگ های خونی را بهبود می بخشد و به رفع آثاری از زخم و اسکار، کاهش ورم و تسکین درد کمک می کند. این قرص باید یک تا سه مرتبه در طول روز، یک تا دو ساعت قبل از غذا مصرف شود که با توجه به مزایایی که دارد، روند بهبود سرعت بخشیده خواهد شد.

  • تا چه زمان بعد از کاشت ابرو باید از داروهای تقویتی استفاده کرد؟

    اگر به دنبال رسیدن به نتایج ایده آل تری از کاشت ابرو هستید، مصرف داروهای تقویتی را نباید فراموش کنید و مصرف هر نوع دارویی باید تحت نظر پزشک باشد که نوع دارو با توجه به فاکتورهایی مانند نوع کاشت ابرو، جنس و سایر موارد تعیین می شود. داروهای تقویتی مانند ماینوکسیدیل باید دو هفته بعد از کاشت ابرو آغاز شوند، درست زمانی که دلمه ها به طور کامل از بین رفته باشند و توجه داشته باشید که این دارو باید به صورت موضعی مصرف شود.

    در خصوص درمان پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP، بهتر است دو تا سه ماه بعد از کاشت و حتما با مشورت پزشک انجام شود تا رشد ابروها بهبود بخشیده شود.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • سحر ملکی
    1402-07-11

    سلام ابروی من بعدیک سال کاشت ریخته و کم پشت شده چکار کنم پول زیادی هم برای کاشت دادم یکی از ابروهام ریخته ودیگری چند تار موی سفید کاشته شده ممنون میشم جواب سوالم را ایمیل کنید برام تشکر فعلا می‌خوام راهنمایی بگیرم در غیر اینصورت از کلینیک ی که کاشت انجام دادم شکایت میکنم

+مشاهده بیشتر