داروهای بعد از کاشت مو

لیست مهمترین داروهای بعد از کاشت مو

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : توصیه‌های کاشت مو

موفقیت در انجام کاشت مو، به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از این عوامل، انجام جراحی در کلینیک های معتبر توسط متخصصان مجرب است. اما بعد از انجام کاشت مو توسط پزشک متخصص، موفقیت این جراحی وابسته به مراقبت های بعد از کاشت مو است. یکی از اصلی ترین مراقبت های بعد از پیوند مو، مربوط به مصرف داروها است. مصرف داروهای بعد از کاشت مو، می تواند موفقیت کاشت مو را برای شما تضمین کند.

یکی از انواع داروهایی که پزشک بعد از جراحی تجویز می کند، داروهای تقویتی بعد از کاشت مو هستند. این داروها مواد ضروری موردنیاز موها را تامین می کنند و باعث تقویت موها بعد از کاشت می شوند. به همین دلیل بعد از کاشت مو، این داروها از طرف پزشک برای بیماران تجویز می شود.

چرا باید بعد از کاشت مو دارو مصرف کنیم؟

یکی از اصلی ترین دلایل تجویز داروهای بعد از کاشت مو، به حداقل رساندن عوارض جراحی است. برای افزایش احتمال موفقیت درمان و پیشگیری از عوارض جانبی، لازم است برای مدتی دارو مصرف کنید. برای مثال بعد از جراحی ممکن است موها دچار شوک شوند و برای مدتی ریزش موها را تجربه کنید. در چنین مواقعی تجویز داروها به کاهش ریزش مو و تقویت موها کمک شایانی می کند.

نوع دارو و نحوه مصرف داروها را پزشک معالج تعیین می کند. هدف نهایی از تجویز داروها بعد از جراحی، بهبودی سریع بیمار و پیشگیری از بروز مشکلات جدی در بیماران است.

داروهای بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو داروهای مختلفی برای بیماران تجویز می شود که باعث بهبودی آن ها می شود. رایج ترین داروهای بعد از کاشت مو، داروهای تقویتی و  هستند. بسیاری از افراد درباره زمان مصرف ماینوکسیدیل و فیناستراید بعد از کاشت مو سوالاتی دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. اما ابتدا لازم است انواع داروهایی که بعد از کاشت مو تجویز می شوند را بررسی کنیم. رایج ترین داروهای بعد از کاشت مو عبارتند از:

داروهای مسکن یا ضد درد

بعد از کاشت مو درد شایع است. بعد از جراحی کاشت مو، هم در محل پیوند مو، و هم در قسمت دهنده مو، ممکن است درد را تجربه کنید. در چنین شرایطی پزشک شما برای تسکین درد داروی مسکن تجویز خواهد کرد. حتی درصورت عدم تجویز پزشک، با افزایش درد، شما می توانید از مسکن های بدون نسخه برای کاهش درد استفاده کنید.

استامینوفن کدئین از بهترین مسکن ها برای تسکین درد بعد از کاشت مو هستند. بعد از کاشت مو به هیچ عنوان ژلوفن، آسپیرین و ایبوپروفن مصرف نکنید. این داروها خون را رقیق می کنند و منجر به افزایش خونریزی حین یا بعد از کاشت مو می شوند. افرایش خونریزی روند بهبودی زخم ها را با مشکل مواجه می کند.

آنتی بیوتیک ها

بروز عفونت بعد از هر عمل جراحی امری طبیعی است و کاشت مو نیز از بروز عفونت مستثنی نیست. به همین دلیل پزشک برای کاهش عفونت بعد از کاشت مو، آنتی بیوتیک برای شما تجویز می کند. آنتی بیوتیک ها هم به شکل موضعی و هم به شکل قرص مورد استفاده قرار می گیرند. نوع موضعی شامل پماد است که باید روی ناحیه کاشت مو استفاده شود تا عفونت را کاهش دهد. نحوه مصرف داروها و زمان مصرف توسط پزشک تعیین می شود.

آزیترومایسین ۲۵۰ (Azithromycin) از داروهای متداول جهت کاهش عفونت بعد از کاشت مو می باشد. همچنین در صورت صلاحدید پزشک یا حساسیت دارویی نسبت به آزیترومایسین می توان از داروی Ciprofloxacin استفاده کرد.

آزیترومایسین

داروهای ضد التهاب

بعد از انجام کاشت مو ممکن است پوست سر دچار تورم شود. در این حالت پزشک داروهای ضدالتهاب را تجویز می کند تا تورم کاهش پیدا کند. داروهایی که برای کاهش تورم تجویز می شوند معمولا دارای ساختار کورتیکواستروئیدی هستند. یکی از این داروها هیدروکورتیزون است که در درمان تورم موثر است، اما افراد دیابتی نباید این دارو را مصرف کنند. داروهای تجویزی برای اثربخشی حتما باید طبق دستور پزشک استفاده شوند.

جهت جلوگیری از خارش بعد از کاشت مو پزشک معمولا داروی سیتریزین ۱۰ (Cetirizine) را تجویز می کند.

داروی سیتریزین

داروهای خواب آور

برخی از بیماران بعد از کاشت مو در به خواب رفتن مشکل دارند. در حالیکه داشتن خواب کافی برای بهبودی شما بعد از کاشت مو ضروری است. بنابراین پزشک در چنین مواقعی برای بیمار داروی خواب آور تجویز می کند. البته این بی خوابی موقتی است و مصرف داروهم فقط برای چند روز اول توصیه می شود. رایج ترین داروهایی که برای درمان بیخوابی بعد از کاشت مو تجویز می شوند والیوم (نوعی دیازپام) و Xanax هستند.

سرم شستشو و شامپوی مخصوص کاشت

بعد از انجام پیوند مو، پوست سر دچار زخم می شود و به اصلاح دلمه هایی روی پوست ایجاد می شوند. پزشک برای بهبود این زخم ها و دلمه ها، سرم شستشو تجویز می کند. سرم شستشو به ریزش دلمه ها و درمان زخم ها کمک می کند. اصولا نرمال سالین برای این مورد تجویز می شود.

جهت شستشوی موها بعد از کاشت مو در وهله اول شامپوی بچه و در صورت نیاز شامپوهای مخصوص بعد از کاشت یا فوم های تولیدی شرکت های مختلف داروی جهت بعد از کاشت تجویز می گردد. همچنین جهت جلوگیری از خشکی پوست سر بعد از شستشوی بعد از کاشت و همچنین نرم شدن دلمه های ایجاد شده روغن بادام تلخ تجویز می گردد.

سرم شستشو

پلاسما درمانی یا PRP

در این روش از فاکتورهای فعال رشد در خون خود بیماران استفاده می شود. پلاسما درمانی از طریق افزایش گردش خون به پوست سر، رشد موها را تحریک می کند. PRP یا پلاسما درمانی یکی از مهم ترین درمان های بعد از کاشت مو است که در بسیاری از مواقع موثر واقع می شود.

نکته : درباره درمان های درمارولر و پلاسما درمانی (PRP) باید مدت بیشتری صبر کنید. انجام این دو روش درمانی باید بعد از گذشت 2 تا 3 ماه بعد از جراحی کاشت مو انجام شود. در صورتی که درمارولر و پلاسما درمانی، زودتر از این زمان انجام شود ممکن است خطراتی برای شما داشته باشد. برای درمان با روش پلاسما درمانی و درمارولر حتما باید تحت نظر متخصصان پوست قرار بگیرید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک پارسا از مشاوره پزشکان مجرب این مجموعه بهره ببرید.

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو نوعی روش درمانی است که برای تحریک و رشد مجدد موها استفاده می شود. در این روش از سوزن هایی با اندازه مختلف استفاده می شود و با تزریق مواد ضروری به مو، جریان خونرسانی به سر افزایش پیدا می کند و رشد مو تحریک می شود. این روش درمانی در درمان ریزش بعد از کاشت مو نیز موثر است. تاثیر مزوتراپی مو بستگی به عوامل مختلفی مانند ژنتیک، جنسیت، تغذیه و شرایط سلامتی شما دارد. اما بطور کلی اثربخشی آن ثابت شده است.

مزوتراپی مو

تاثیر مصرف برخی داروها قبل و بعد از جراحی

برخی از افراد درباره مصرف داروهایشان قبل و بعد از کاشت مو سوالاتی دارند. آنها می خواهند بدانند آیا مصرف دارو قبل از جراحی ممکن است عوارض داشته باشد یا خیر؟ برای جلوگیری از بروز عوارض احتمالی، بیماران نباید قبل از کاشت مو دارو مصرف کنند. بهتر است چند روز قبل از جراحی، از مصرف مکمل ها و داروها خودداری کنید.

همچنین بیماران تا 72 ساعت قبل و بعد از جراحی، از مصرف مواد رقیق کننده خون باید اجتناب کنند. مصرف ویتامین ها و داروهایی مثل آسپیرین، قبل و بعد از جراحی ممنوع است. این داروها به علت رقیق کردن خون، تاثیر منفی در جراحی کاشت مو می گذارند. برای مثال: مصرف ویتامین ها و آسپیرین قبل از جراحی، منجر به افزایش خرنریزی می شود. با افزایش خونریزی، فرایند جراحی سخت می شود. علاوه بر این مصرف این مواد رقیق کننده حتی بعد از کاشت مو توصیه نمی شود. زیرا رقیق شدن خون باعث می شود زخم ها به کندی بهبود بیابند.

زمان مصرف ماینوکسیدیل و فیناستراید

زمان مصرف ماینوکسیدیل و فیناستراید بعد از کاشت مو اهمیت زیادی دارد. زیرا در روزهای اول بعد از کاشت مو نمی توانید این داروها را مصرف کنید. بعد از گذشت 15 روز از جراحی، زمانی که زخم ها بهبود یافتند و دلمه ها ریزش کردند، می توانید استفاده از ماینوکسیدیل را شروع کنید. این محلول را روی پوست سر بمالید تا رشد موهای شما تقویت شود . البته توصیه پزشک پارسا این است که ماینوکسیدیل بعد از هفته چهام به مدت ۳ تا ۶ ماه و فقط برای افرادی که طاسی کامل داشته اند، استفاده شود.

برای مصرف فیناستراید نیز باید 15 روز صبر کنید. 15 روز بعد از جراحی کاشت مو می توانید با دستور پزشک مصرف فیناستراید را شروع کنید. فیناستراید باعث رشد موها بعد از کاشت مو می شود و می تواند حتی موهای از دست رفته را نیز بازگرداند. قرص فیناستراید برای مدت ۶ ماه می توان مصرف کرد ولی به آن توصیه نمی شود.

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یکی از اصلی ترین داروهای بعد از کاشت مو است. این دارو نوعی محلول است که بصورت موضعی استفاده می شود. ماینوکسیدیل برای رویش مجدد موها کاربرد دارد و برای بیمارانی که دچار ریزش مو هستند نیز تجویز می شود. بعد از کاشت مو ممکن است مدتی ریزش مو را تجربه کنید. پزشک برای کاهش ریزش مو و افزایش شانس رویش موهای کاشته شده ماینوکسیدیل تجویز خواهد کرد.

نحوه مصرف داروها بعد از کاشت مو توسط پزشک تعین می شود. اما بطور کلی، محلول ماینوکسیدیل، بصورت روزانه 2 بار استفاده می شود. در هر بار مصرف باید 1 سی سی از محلول بصورت موضعی روی پوست سر مالیده شود. ماینوکسیدیل، فولیکول های مو را تحریک می کند تا موها دوباره رشد کنند. این دارو حتما باید طبق تجویز پزشک استفاده شود. از مصرف خودسرانه پرهیز کنید زیرا ممکن است باعث آسیب زدن به موها شود.

محلول ماینوکسیدیل

فیناستراید

یکی دیگر از رایج ترین داروهای بعد از کاشت مو، فیناستراید است. این دارو برای جلوگیری از ریزش مو، بعد از کاشت مو تجویز می شود. فیناستراید، از تبدیل هورمون تستسترون به دی هیدروسترون جلوگیری می کند و به این طریق از ریزش موی ارثی پیشگیری می کند. این دارو به دو صورت خوراکی و موضعی موجود است و نقش مهمی در رشد مجدد موها بعد از کاشت مو ایفا می کند.

فیناستراید روزی 1 بار مصرف می شود و در 80 درصد مواقع ریزش موی بعد از کاشت مو را متوقف کرده است. این دارو حتی می تواند باعث رشد مجدد موهای از دست رفته شود. حدود 4 ماه طول می کشد تا فیناستراید تاثیر خود را نشان دهد. فیناستراید در برخی کشورها فقط برای آقایان تحویز می شود و تجویز آن برای خانم ها ممنوع است. زیرا این دارو ممکن است باعث ایجاد مشکلات جنسی و هورمونی در خانم ها شود.

داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

علاوه بر ماینوکسیدیل و فیناستراید، بهتر است از داروهای تقویتی بعد از کاشت مو نیز استفاده کنید. داروهای تقویتی شامل انواع ویتامین ها هستند که در رشد و تقویت موها نقش مهمی دارند. برای مثال زینک دارویی تقویتی است که برای بیماران بعد از کاشت مو تجویز می شود. اکثر بیماران بعد از کاشت مو باید زینک را بصورت دائمی مصرف کنند.

همچنین داروهای حاوی ویتامین C برای کمک به بهبودی سریع زخم ها بعد از کاشت مو ضروری هستند. برخی از مهم ترین داروهای تقویتی بعد از کاشت مو که باید مصرف شوند عبارتند از:

  • ویتامین A : این ویتامین با تولید سبوم به رشد موها کمک زیادی می کند و از شوره سر جلوگیری می کند.
  • بیوتین : ضروری ترین ماده برای رشد موها ویتامین B یا بیوتین است. این ویتامین باعث رشد صحیح موها می شود.
  • ویتامین C : این ویتامین از طریق تولید کلاژن عملکرد طبیعی موها را حفظ می کند. ویتامین C همچنین در بهبود زخم ها و دلمه های بعد از کاشت مو موثر است.
  • ویتامین E : این ویتامین با خونرسانی به پوست سر، باعث افزایش اکسیژن در بافت مو می شود. ویتامین E جزو مواد حیاتی لازم برای موهاست.
  • روی : روی به جلوگیری از ریزش موها و تقویت آنها کمک شایانی می کند. این ماده از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده مو است و برای تقویت موها بسیار موثر است.
  • اسید فولیک : اسیدفولیک از خانواده ویتامین های B است و یکی از اصلی ترین داروهای تقویتی بعد از کاشت مو است. این ماده تولید سلول های قرمز خون را افزایش می دهد و در تقویت موها نقش مهمی ایفا می کند.

برای تامین همه ویتامین های ذکر شده و مورد نیاز موها و برای تقویت هرچه بیشتر کاشت موی انجام شده، به طور معمول هیرویت (Hair-vit) یا Hairfollic تجویز می گردد.

هیر فولیک

تاریخ انتشار : 1402-01-14
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • محمد
    1401-05-24

    سلام خسته نباشیدمن از شهرستان مزاحمتون میشم که یک هفته پیش کاشت مو انجام دادم تو شهر خودمون ودو روزه اون کسی که مو های منو کاشته از ایران رفته ونه تلفنش در دسترسه نه اینکه کسی ازش خبر داره و بعد کاشت فقط واسم قرص زینک پلاس وهیرویت گفتم مصرف کنم ودیگه چیزی تجویز نکرد،لطفا کمکم کنید،که چی مصرف کنم ویتامین و…باتشکر از زحمتکشان کلینیک پارسا

    • پارسا
      1401-06-02

      سلام و وقت بخیر

      همون قرص زینک پلاس و هیرویت کافی هست. بعد از ماه دوم می تونین برای نتیجه بیشتر و بهتر مزوتراپی انجام بدین.

    • ناشناس
      1401-06-31

      سلام داداش تو هرروز قرص هروید یا زینگ پلاستو بخور و۶نوبت هر هفته آمپول بیوتین و بپانتینو حتما بزن از هرکدومشون ۶ عدد هفته ای یک نوبت وبعدش یک ماه استراحت وبعد یک ماه بازم از هرکدومشون ۶تا بزن هفته ای یک عدد

  • *... مارال ...*
    1401-05-10

    میشه لطف کنین جواب سوالمو بدین ممنون میشم ??

    • اعماد
      1401-08-09

      سلام دوستان عزیز
      میشه راجب امچول بیوتین بپانتین راهنمایی کنین ایا هر هفته باید این دو امپول رو زد یا دو هفته یکبار؟
      و ایا ایرانی اون هم موثره ؟
      و سوال اخرم این که من الان ماه ششم هستم ایا مفید هست هنوزم؟

  • *... مارال ...*
    1401-05-08

    سلام وقت بخیر
    کسی ک تقریبا 20 روزع کاشت ابرو انجام دادع تا چند وقت بعد نباید قرص لاغری مصرف کنه و سوال دیگه هم اینکه میشه از روش های طبیعی رژیم بگیرع مثلا ماست و تخم کتان ک جلوی اشتها رو میگیرع ؟ یا کلا نباید هیچ رژیمی داشته باشه
    ممنون از پاسخگوییتون ??

    • سارا عزتی
      1401-06-14

      سلام یک ماه هست کاشت ابرو انجام دادم از می میتونم قرص لاغری استفاده کنم ممنون

  • کاظمی
    1401-04-30

    سلام ۶ روز ک کاشت مو انجام دادم و قسمتهای کاشته شده
    حالت ترک خورده پیدا کرده طبیعی هست یا نه ممنون

    • ناشناس
      1401-04-30

      آره ماله منم همینطور بود از دکتر پرسیدم گفتن طبیعی هست

    • هادی
      1401-12-12

      طبیعی هست .به دلیل دفع بی حسی و سرم تزریقی هست.بعد شستن از بین میره نگران نباش اصلا

    • کاربر
      1402-01-03

      سلام دوست عزیز کاملا طبیعی نگران نباشید

    • ناشناس
      1402-01-30

      ترک نیست پوست های سرت هست طبیعی نگران نباشید

  • حجت
    1401-03-04

    سلام خسته نباشید
    من الان ۷۲روز که موکاشتم وتازه درامدن ولی خیلی نازک هستن خواستم بدونم که طبیعی یاباید اقدام کنم لطفا راهنمایی کنین
    ممنون

    • پارسا
      1401-03-04

      سلام و وقت بخیر

      طبیعی است نگران نباشید.

    • ناشناس
      1401-07-30

      سلام من کاشت مو انجام دادم و ااعتیاد به تریاک دارم و میخام ترک کنم ایا برا ترک اعتیاد استفاده از متادون برای موهای کاشت شدا مضر هست یا خیر)۲۸روز از کاشت موی من گذشته)

      • بهنام
        1402-06-20

        مورفین خون رو غلیظ میکنه و بله قطعا خون غلیظ مناسب تغزیه مو نیست ، برای رشد بهتر موها اگه بتونی کامل کنار بذاری بهتره اگر نه سعی کن یه مدت کوتاه مصرف رو خوراکی انجام بدی همون شربت یا قرص ولی طولانی مدت مضر هست، یکم سختی به خودت بده کم‌کم از این وضعیت جدا بشی، باید تصمیم جدی بگیری و برای همیشه بذاریش کنار و یک عمر راحت زندگی کنی.. برات سلامتی و آرامش آرزو دارم دوست عزیزم

  • قاسم
    1401-01-24

    سلام من ۳ روزه کاشت مو انجام دادم ، روز اخر کاشت پی ارپی تزریق شد
    فقط قرص زینک و بیوتین دادن دکتر گفتش یک سال هر روز مصرف کن و هر ۶ ماه یک بار پی ار پی انجام بدین ،نظر شما چیه

  • اینان نامی
    1401-01-14

    سلام من ۳۶ سالمه شقیقه هام و وست سرم کاشت کردم ۲۰ روزه و الان جای شقیقه هام و وسط سرم موهاش داره میریزه من حمام که میرم شامپو کف درست میکنم و با ارامش کف سرم ماساژ میدم کلی مو‌کاشته شده کف دستم میبینم
    ۲-دیکه هم اینه که از این محلول های که برای سفیدی مو‌ و رویش مجدد که تو تلویزیون تبلیغ میکنن بعد کاشت یعنی ۲۰ روز استفاده کنم مشکلی پیش نمیاد
    ۳- ایا اگه الان از روغن بادم تلخ استفاده کنم بعد کاشت تو رشد موها تاثیر داره با باعث خراب شدن میشه

  • y.gh
    1401-01-07

    با سلام.
    من ۸ ماه پیش کاشت انجام دادم و طبق تجویز پزشک جلو رفتم ماینواکسیدل رو فقط یک هفته گفته بودن و زینگ x_mart الانم مصرف میکنم خیلی راضی هستم.با احترام به کارشناس عزیز پارسا به نظر بنده اعتماد به پزشک معالج و اینکه بدون استرس باشید بهترین نسخه میتونه باشه

  • مهران
    1400-12-22

    سلام من یک ماهه کاشت انجام دادم.از روز ۱۴ام که دکتر گفتن سرتونو با دست بشورید که دلمه ها بریزن.تا به امروز که ۳۰روزه ۹۵در موهای کاشته شده ریختن.مال رفیقم که هم زمان در یک کلینیک کاشت کردیم اصلا نریخته.چند نفرم دیدم که جای دیگه کاشت کردن نریخته.ریزش من طبیعیه؟ یکم نگرانم کردم

  • مهدی حسینی
    1400-12-21

    سلام من یه هفته اس مو کاشتم… دیسگ کمر دارم میخواستم بدونم میشه قرص ضدالتهاب وگاباپنتین مصرف کنم

  • صادق
    1400-12-18

    سلام
    من چون سیگار میکشم و غلضت خون دارم احساس میکنم آسپرین مصرف کنم خونم بهتر به گردش درمیاد و موهای کاشته شده بهتر رشد میکنه
    نظرشما چیه ؟

    • پارسا
      1401-01-22

      سلام و وقت بخیر

      مصرف هر نوع دارو بدون معاینه و تجویز پزشک ممنوع است. بر اساس تصورات خود دارو مصرف نکنید.

    • ناشناس
      1401-02-26

      بله اما از روز سوم به بعد

    • بهنام
      1402-06-20

      بستگی به خیلی چیزا داره، میزان مصرف سیگار مثلا روزی دو پاکت با نیکوتین ۸.۰ یا روزی ۲ نخ با نیکوتین ۳.۰، وضعیت غلظت خون، شرایط فیزیکی و سلامتی، سن و مدت زمانی که مداوم سیگار مصرف کردید. و خیلی چیزهای دیگه که نمیشه راحت نتیجه گیری کرد ،، نسبت به هر شخص متفاوت هست….

  • وحید
    1400-12-12

    سلام با تشکر از زحماتتون
    من کاشت مو انجام دادم قسمت جلوی سرم و طاسی کامل نداشتم و بنا به دلیلی بعد از ۲۵ روز داروهای تجویز شده نسخه دوم رو مثل زینک و هیرویت و بیوتین رو مصرف میکنم، خاستم بدونم الان که ۲۵ روز گذشته و من بعد این مدت شروع به مصرف این داروها کردم آیا در روند موهای کاشته شده مشکلی به وجود میاد؟ سپاس از پاسخگوییتون

  • ناشناس
    1400-11-13

    سلام این مواردی که ذکر شد برای کاشت ریش هم صدق میکنه ؟ از ماینوکسیدل تا ویتامینها

    • پارسا
      1400-11-14

      سلام و وقت بخیر

      بله تقریبا مراقبت های یکسانی دارند.

    • مهران
      1400-12-22

      سلام من یک ماهه موهامو کاشتم از روز۱۴ام موهام شرو به ریزش کردن.تقریبا ۹۰درصد کاشت ریخته.این موضوع عادیه؟رفیقم بامن همون کلینیک کاشته.اصلا ریزش نداشته؟!

    • محمد گلدوست
      1401-01-20

      سلام وقتتون بخیر ببخشید جواب این سوال خیلی مهمه برام من کاشت انجام دادم تکنسین برام فینستراید تجویز کرده ولی من میخام برای بچه دار شدن اقدام کنم اگه نخورم مشکل پیش میاد؟

      • پارسا
        1401-01-20

        سلام و وقت بخیر

        خیر هیچ مشکلی پیش نمیاد. نگران نباشید.

  • سالار
    1400-10-24

    سلام وقت بخیر من حدود دو ماه کاشت انجام دادم بعد از دوماه بعضی اوقات قسمت کاشت و برداشت خارش داره مشکلی نداره.و سوال دوم دکتر برام قرص فیناستراید خارجی به مدت ۹۰روز نوشته مصرف میکنم ایا بهتر از ایرانی هست

    • ناشناس
      1401-12-06

      تا چند روز بعد از کاشت مو، نباید قلیون بکشم؟؟

  • جلال
    1400-09-27

    صبور باشید
    موها به مرور پر پشت می شوند .
    ۹ماه از کاشت موهام گذشته خیلی خوب و پرپشت و طبیعی شده

    • بهنام
      1400-10-28

      سلام ۵ ماه از کاشت موهان میگذره و همه ی موها در اومده ولی اتفاق بد اینه که موهای در اومده ریزش گرفتم دوباره .چکار کنم لطفا بگید حالم خرابه اصن مرسی

    • ناشناس
      1400-11-05

      سلام من یک ماه بعد از کاشت دکتر برام قرص یونی زینک. پاورفیت .هرویت وشامپو وتونیک برام نوشت به نظر شما داروها زیاد نیستن وباهم تداخل ندارن الان یکماه ازشون استفاده می کنم ممنون می شوم اگرراهنمایی کنید

    • حمید
      1400-11-30

      سلام وقت بخیر.من بعدازکاشت دکترم دارویی تجویزنکرده برام .بعدازیکماه گفتن چنتاقرص بخورم .ایالازم نیست داروه دیگه ای.

    • محمد خاوری
      1401-01-25

      سلام خسته نباشید ۱۴ روز از کاشتم میگذره و الحمدلله تا حالا مشکل خاصی نداشتم.دکتر برام قرص هرویت و زینک پلاس و ویتامین Eو قرص بیدتین ۸۰۰ رو تجویز کرده. دلمه های جلوی سرم کاملا ریخته و موهای کاشته شده باقی مونده و هنوز شروع به ریزش نکرده و پشت سرم کمی میخاره و درد میکنه و هنوز ناحیه برداشت کامل مشخصه. آیا طبیعی هست؟

      • پارسا
        1401-01-26

        سلام و وقت بخیر

        بلی طبیعی است نگران نباشید.

    • احمد
      1401-09-23

      اگر بعد از کاشت ماینکسیدل استفاده نکنیم مشکلی است؟

  • حسین
    1400-09-18

    سلام
    من بیش از یک ماهه که کاشت انجام دادم و موهای جدید که از مناطق برداشت شده رشد میکنن اکثرا زرد شدند در حالیکه قبل عمل همشون سیاه بودند. از دکتری که کاشت رو انجام داده بودن پرسیدم و جواب قانع کننده ای ندادن. ممنون میشم راهنمایی فرمایید

  • محسن حکیم زاده
    1400-09-14

    سلام وقت بخیر
    ببخشید بنده یک ماه نیم میشه که کاشت مو انجام دادم،اما مناسب گیر نمیاد میتونم از شامپو بچه استفاده کنم،منظورم واسه همیشه اگه نه باید شامپو مخصوص کاشت تهیه کنم.ممنون میشم پاسخ بدهید.

  • رضا
    1400-09-10

    با عرض سلام و خسته نباشید
    میخواستم بپرسم در سه روز اول پس از کاشت اگر بجای اسپری نرما سالین از اسپری سدیک کلر 9 درصد تزریقی برای شستشوی قسمتهای کاشت و برداشت مو استفاده بشه فرقی باهم دارن؟؟

  • آرسان
    1400-08-19

    سلام آیا باید داروی جنکسان ( genexan) را که خود حاوی ماینوکسیدیل است همراه ماینوکسیدیل بعد از کاشت استفاده کرد ، و فاصله مصرف چقدر باشد -سپاس

  • محمد
    1400-08-12

    سلام
    حدود یک ماه پیش کاشت مو انجام دادم.
    دکتر چهار قرص زینک پلاس، هرویت، پانتونیک گلد و بیوتی هلث را با مصرف روزانه یک عدد تجویز کرد. چند روزی میشه که تکرر ادرار شدید گرفتم می خواستم ببینم از عوارض مصرف زیاد داروهاس و اگر هست راه درمانش چیه؟
    ممنون

  • حسین
    1400-08-05

    سلام
    من یک ماه هست کاشت انجام دادم
    موهام ریزش داره…
    اما موهایی که میریزه به شکل L هست
    میخواستم بدونم مشکل نداره؟

  • شهرام
    1400-06-12

    من امروز ۵روز هست کاشت مو انجام دادم و ترشحات سفید رنگ در نقاط کاشت دارم دلیلش چی می‌تونه باشه

    • ناشناس
      1400-11-30

      سلام من انجام داده ام سرتو با شامپو بچه فیروز الوورایی ماساژ بده طوری که پوست سفید باید از توسرت کنده بشی بصورت اهسته که مو کنده نشهد اگه سفیدها بمونه توسر جلوی رویش رو می گیره

  • امیرحسین نژادی
    1400-06-06

    سلام وقتتون بخیر من جایی کاشت مو انجام دادم پزشک متخصص ماینوکسیدیل تجویز کرد
    (قبل کاشت هیچ ریزشی نداشتم فقط تاسی مادرزادی روی شقیقه هام داشتم برای همین نیازی به مصرف ماینوکسیدیل قبل از کاشت نداشتم)
    بعد نه ماه مصرف با نظر پزشک قطع کردم مصرفش رو اما بعد یه مدتی موهایی که کاشته بودم و موهای خودم شرو به ریزش کردن
    الان یک سال و یک ماه از کاشت میگذره و هرروز حدود سی تار مو از نواحی کاشت سرم میریزند…طوری که از تراکم موهای کاشتم نسبت به چار پنج ماه پیش داره کم میشه
    با این حال پیش پزشکم رفتم سه جلسه مزوتراپی تجویز کرد الان جلسه اولش رو دو هفته ای میشه رفتم اما هیچ تغییری نکزده…من ۲۳سالمه
    ایا امکان داره موهای کاشته شده حدود زیادشون بریزن؟؟؟واسه جلوگیری چکار میتونم کنم واقعا فکرم رو درگیر کرده
    ممنون از سایت خوبتون

    • مجتبی
      1400-09-10

      سلام عزيزم خیلی استرس‌ نداشته باش ولی بهتر بود عمل کاشت مو را میزاشتی بعداز سن ۳۰ سالگی چون از این سن به بعد ریزش طبیعی مو متوقف می شود حالا شما از موهایت مراقبت کن یک بار هم pRp انحام بده اگر بانک موی خوبی داری بعداز ۳۰ سالگی یکبار دیگر انجام بده،موفق باشی????

    • ناشناس
      1400-12-10

      من قبل كاشتم مصرف ماينوكسيديل داشتم اما با كاهش مصرف اون موهام خيلى بيشتر از قبل ريخت بنظرم بد ترين دارو براى مو هست چون بعد از قطع مصرف موهات ميريزه من الان كاشت كردم و ديگه ماينوكسيديل مصرف نميكنم

    • يهنام
      1401-05-18

      تو چرا تو 23سالگي مو كاشتي ؟؟ كسي راهنماي نكردت بايد براي كاشت مو 30سال داشته باشي؟ .به هر حال زير سي سال ريز ش مو50.50 هشتش

    • ناشناس
      1401-09-18

      سلام دوست عزیز شما نباید توی این سن کاشت مو انجام میدادی
      کاشت مو از ۳۰ سالگی به بعد جواب میده زیر ۳۰ هنوز ریزش مو هست و قطع نمیشه

  • حامد
    1400-05-26

    سلام وقت بخیر
    من سه ماه نیم هستش که ازکاشتم میگزره فوم شستشو سری که ازاول سرم وباهاش شستم تموم شده و هم کم یابه هم قیمتش بالاس (ژاک آندرل) میخواستم لطف کنید بگید اگه ازبرندهای معتبردیگه استفاده کنم برای موهام مشکلی پیش نمیاد؟؟

  • ناشناس
    1400-05-20

    سلام وقت بخیر
    آیا مصرف شیره تریاک یک ماه و نیم بعد از کاشت، در حد یکی دو روز مشکلی پیش میاره؟

    • نیما
      1400-06-04

      حالا که مودار شدی ترک کن دیگه ، منم ترک کردم

    • ناشناس
      1401-02-28

      نه خیر هیچی نمیشه خیالت راحت

    • حیدر
      1401-11-27

      ای بابا ملکه دوروزبعدازکاشت شروع کردیم نترس تازه پرپشت میشه.

    • رحمان
      1402-12-05

      در جواب آقا نیمای عزیز طبق آزمایشات و تجربیات میدانی که در کلینیک داشتیم بعلت ترک و عدم تدخین استعمال دوباره این ماده باعث شوک و ریزش تمامی موهای کاشته شده میشود.استعمال دوباره به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و جدا بپرهیزید.در پناه ایزد منان

  • امین
    1400-05-12

    سلام و عرض ادب، ببخشید من بیست روز هستش که کاشت مو انجام دادم و دکتر برام قرص هرویت و زینک پلاس و سیستین ب 6 خارجی تجویز کردن، هرویت یک روز و زینک پلاس روز دیگر.
    حالا قصدم اینه که فقط هرویت رو تا دو ماه مصرف کنم و چون کلیه ام سنگ سازه گفتم ببینم مصرف هرویت به مدت دو ماه آیا ضرری واسه کلیه نداره؟ نوع سنگ کلیه: کلسیم اگزالات. با تشکر

  • حامد
    1400-04-02

    سلام و عرض ادب
    من حجم وسیعی از موهای خودم رو دارم و فقط قسمت جلوی موهام رو کاشت انجام دادم .آیا امکانش هست بعد از قطع کردن داروهایی همچون فیناستراید(برای یکسال تجویز شده که در نهایت مصرف فیناستراید رو پلکانی قطع کنم) و زینک(که برای یکماه تجویز شده) قسمت های کاشت نشده موی سرم ریزش پیدا کنن؟؟(3روز میشه که این داروهارو به تجویز پزشک بعد از کاشت مصرف میکنم ولی نگران قسمتهای کاشت نشده موهام هستم که بعد از قطع کردن داروها شروع به ریزش کنن)
    ممنون از سایت خوب شما

  • محمدحسین
    1400-03-22

    با عرض سلام و خسنه نباشید
    ببخشید من اشتباها از روز اول کاشت مو شروع به خوردن قرص فیناستراید کردم. الان روز 10 ام بعد از کاشت موی من هست، باید این روند رو ادامه دهم یا اینکه قطع کنم و بعد از 5 روز دیگه دوباره شروع کنم ؟ هم چنین این مصرف زودهنگام باعث آسیب به موهای من خواهد شد یا عوارضی بر بدن خواهد داشت ؟

    • دکتر محمد حسینی
      1401-06-08

      ای بوبو سریعا برو دکتر قرص فیناستراید و ماینوکسی را بعد از شستشو یعنی روز دهم باید بخوری فورا قطع کن و با پشتیبانت صحبت کن زوتی باش

    • حسین
      1401-06-27

      از لحاظ جنسی آسیب زننده است فیناستراید، تغییرات ژنی میاره و بزرگی پروستات در افراد جوان.
      بروشور شرکتش عوارضشو دائمی اعلام کرده

  • فرزاد
    1400-03-21

    سلام.وقت بخیر استاد ارجمند
    از اینکه به افرادی که در کلینیکهای دیگه کاشت انجام داده اند و شما با صبوری جواب سوالات رو دادین بی نهایت سپاسگذارم.
    بنده 10ماه است که کاشت انجام دادم و 8ماه هم ماینوکسیدیل استفاده کردم.الان 2ماه است قطع کردم ولی متاسفانه نصف موهام ریخت.با کلینیک خودم صحبت کردم جواب منطقی نگرفتم.میشه لطفا شما راهنمایی کنید.
    پیاز مو تا چند ماه زنده هستش تا من مجددا ماینوکسیدل رو استفاده کنم

    • احمد
      1401-01-27

      چیزی که من دیدم این بوده که کسانی که ماینوکسیدیل استفاده می کنند باید همیشه اون رو مصرف کنند وگرنه دچار ریزش می شوند
      نمیدانم چرا این دارو را بعد از کاشت تجویز می کنند
      شما هم با مشورت یک پزشک دیگر فکر میکنم اگر ماینوکسیدیل را ادامه بدهید دوباره موها رشد می کنند اما مشکل اینجاست که استفاده از اون همیشگی میشه و موها به نوعی معتاد به این دارو می شوند

  • آرسام
    1400-03-11

    سلام خسته نباشید. من 6روز کاشت مو انجام دادم و قسمت برداشت مو خیلی درد و سوزش شدید داره بطوری که به هیچ عنوان نمیتونم بخوابم از دردش لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم؟

    • مجتبی
      1400-09-10

      اگر با استامینوفن کدئین آرام نمبی شوید یک عدد آمپول کترولاک تزریق کنید بسیار زود اثر می کنه

    • Aref
      1400-12-25

      پماد آلفا استفاده کن

    • ناشناس
      1401-03-16

      دوعدداستامینوفن کدیین باهم میل کنیدفوری خوب میشد

  • محمد
    1400-02-27

    سلام
    وقتتون بخیر خدا رو شکر انسان هایی مثل شما هست که به خوبی پاسخگو بوده وبه مخاطبینتون ارزش قاءلید
    من 1سال پیش کاشت انجام دادم با توجه به اینکه موهای زبر ومجعدی داشتم موهام نریخت وخیلی پرپشتم بود تا اینکه حدود 1ماهه شروع به ریزش کرده واز مجعد بودن هم به یکباره در اومده. یعنی انصافا حجم موهام نصف شده.
    الان نمی دونم چکار کنم روز به روز هم موهام ضعیفتر میشه. آزمایشات مختلف هم انجام دادم هیچ مشکلی نداره

    • پارسا
      1400-02-28

      سلام و عرض ادب

      این مورد حتما باید از نزدیک توسط پزشک متخصص بررسی بشه.

      • Hosein
        1400-03-01

        سلام عرض ادب
        آیا امکان داره ۲بار موهای کاشته شده بریزه بعد دربیاد؟یبار۹۰درصد موهای کاشته شدم تو ماه اول ریخت ولی باز الان ک ۵ماه گذشته بازم موهای کاشته شده پوسته میده و وقتی دست میزنم با مو کنده میشه!!

  • علی
    1400-02-20

    سلام… وقت بخیر
    تقریبا ۴۰ روز هست که کاشت مو انجام دادم…
    ۱_ تا به حال دو بار به صورت موقت شروع به استفاده از میانوکسیدیل چه به صورت فوم و چه به صورت محلول کرده که در بار اول پس از چند روز و در بار دوم پس از یک روز سرم ملتهب می شده و خارش پیدا می کنه، به طوری که التهاب کاملا مشخصه، نظر شما چیه؟ تحمل کنم و یا اینکه بزارم کنار؟

    • علیرضا
      1400-04-19

      داخل مینوکسیدیل از داروخانه بخواه برات دگزامتازون برنه

  • سجاد
    1400-02-20

    سلام آیا قرص آهن بعد کاشت مفید است یا مضر؟

    • امیر
      1401-01-23

      سلام مصرف قرص آسیکلوویر ۴۰۰ با کاشت مو‌ تداخلی داره؟ آسیکلوویر باعث رقیق شدن خون‌ میشه؟

  • حمید
    1400-02-09

    سلام قرص هیرویت و باید چند وقت بعد از کاشت خورد من الان هشت ماهه مصرف میکنم کافی یا ادامه بدم
    مصرف زیادش ضرر نداره

    • ناشناس
      1401-05-26

      سلام بعد ۶ ماه میتونید مصرف رو کم کنید مثلا روز در میون

  • علی
    1400-01-27

    به به بنازم کمر تو لوتی?

  • محمد
    1400-01-24

    .سلام من ۴۵ روزه کاشت مو انجام داده ام.دکتر علاوه بر قرص های زینک پلاس و هیروییت و فینستراید.قطره مانوکسیدل هم گفته مصرف کن.
    من قبل از کاشت خودم مو داشتم ولی کم پشت شده بودن.میخواستم بدونم استفاده از مانوکسیدل برای موهای خودم ضرر دارد یا نه.
    الان ۱۵ روزه از مانوکسیدل استفاده میکنم.ایا استفاده کنم دوباره؟یا نه

    • مهدی
      1401-01-20

      دوست عزیزم من تجربه شخصی مو میگم ماینوکسیدیل بعد از قطع شدنش باعث ریزش همه موها میشه نزن

    • حسین
      1401-06-27

      اگه میخوای نسلت دچار بیماری ژنتیکی بخصوص رشد ناکامل اندام جنسی در پسران بشه
      فیناستراید مصرف کن!!! این قرص خطرناک عوارضش تا آخر عمر میمونه، مصرف نکنید.
      بروشور شرکت کذایی سازنده اش رو بخونید تا بفهمید چقدر خطرناکه

  • محمد
    1400-01-23

    سلام.من ۴۵روزه مو کاشتم.و دکتر علاوه بر قرص زینک پلاس و هیرویت.فینستراید…قطره مانوکسیدل هم گفته مصرف کن.ولی من خودم مو داشتم همون جایی که کاشت انجام دادم.و الان پونزده روزه از مانوکسیدل استفاده میکنم…
    میخواستم بدونم که مانوکسیدل برای موهای من خوبه یا نه؟
    استفاده کنم؟
    اگه نه این مدت که استفاده کردم ضرری به موهای خودم میرسه؟

  • عظیم
    1400-01-06

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
    ببخشید بهترین قرص زینک کدوم هست؟
    زینک پلاس یا یونی زینک؟ یا قرص دیگه ای هست؟

    • پارسا
      1400-01-12

      با سلام و وقت بخیر

      فرقی ندارد. از تبلیغ برندهای دارویی معذوریم.

    • علی
      1400-03-22

      بدون شک یونی زینک چون از مواد اولیه مرغوب تولید شده و مقدار زینکی که توش بکار رفته ۱۵میلی گرم هستش از همه برندهای زینک بیشتره و کامل تره و ساخت کشور سویئس

      • ناشناس
        1400-04-28

        ساخت سویس نیس ایرانیه ولی بهترین مدل زینکه

        • عباس
          1400-05-28

          مشکل اینجاس ک مال اون بدبختم در نیومده چون از موی کس دیگه پیوند نمیخوره

  • رضا
    1400-01-05

    با عرض سلام و ادب و تبریک سال نو
    ببخشید من یه سوال داشتم اگر اسپرین ضرر داره چرا دکتر بعد از کاشت آسپرین تجویز کردن !

    • پارسا
      1400-01-12

      با سلام و وقت بخیر

      آسپرین بعد از کاشت مو مضر نیست.

      • Sudiii
        1400-04-02

        سلام خسته نباشین ،من هفته سوم از کاشت هستم ،،ببخشید من ماینوکسیدیل استفاده میکنم میتونم سرم بلک بری کنار استفاده کنم

  • حمید
    1400-01-04

    سلام وقت بخیر من ۵ ماهه کاشت انجام دادم و قرص هیر ویت مصرف میکنم و احساس میکنم موهام رو داره سفید میکنه میتونم با قرص پرفکتیل پلاتینیوم به جای هیر ویت صرف کنم؟
    ممنون

    • پارسا
      1400-01-12

      با سلام و وقت بخیر

      با اینکه هیرویت عوارضی مانند سفید کردن موها ندارد اما تعویض آن هم با قرص ذکر شده مانعی ندارد.

  • Alireza
    1400-01-03

    سلام خسته نباشید
    یه سوال چرا اینقدر تبادل نظر دارید برای طول مدت نتایج کاشت مو ؟؟
    مثلا به جا گفته بودید تا ۹ماه و جایی دیگه میگید ۱۰ ماه…..؟؟؟
    واقعا چرا

    • پارسا
      1400-01-03

      سلام و وقت بخیر

      نتایح کاشت مو بین ۹ تا ۱۲ ماه قابل مشاهده است. ممکن است تا ۳ ماه در افراد مختلف متفاوت باشد.

  • مهرداد شاهین
    1399-12-23

    خواستم بابت پاسخ به سوالات مراجعین ازتون تشکر کنم.
    اکثرا فقط سوالات مربوط به قبل از کاشت مو رو پاسخ میدن با هدف جذب برای کاشت مو اما اخلاق حرفه ای شما منو واقعا تحت تاثیر قرار داد.
    خیلی عالی هست که داخل کشور خودمون مجموعه ای به این خوبی داریم که حتی پاسخ پرسش افرادی که داخل کلینیک خودشون کاشت انجام ندادن رو هم کامل و واضح میدن.

    خسته نباشد و امیدوارم همیشه موفق باشید.

  • مرتضی شیرازی
    1399-12-21

    باسلام
    من ۶ ماه مو کاشته ام و ماه دوم که موهام ریخت دیگه در نیومد موقع کاشت تکنسین گفت موهای شما خیلی نازکه و موهای تخت کناری که اونم کاشت انجام میداد خیلی ضخیم هست موقع استراحت ظرف موهای برداشته شده اون را که داخل سرم بود با از خودم عوض کردم که ضخیم تره مشکل از کجامیتونه باشه

    • پارسا
      1399-12-23

      متاسفانه با این کار خودخواهانه و اشتباه شما موجب خواهید شد که هم کاشت موی خودتون خراب بشه هم کاشت موی اون عزیزی که با هزار امید و هزینه برای کاشت مو اقدام کرده بودن.

    • آریا
      1400-01-06

      خیلی بی شرف بودی اون بنده خدا چه سختی هایی رو تحمل کرده توی بی وجدان این کار رو سرش آوردی الان اون نمیدونه چرا نتیجه نگرفته فقط بخاطر پست بودن و خودخواه بودن تو

    • سارا
      1400-01-06

      خیلی گاو و بی شعور تشریف داری

    • ارمان
      1400-01-15

      شما خيلي موجود پست بي شرف و بي بته اي هستين همون بهتر مثل ي ميمون كچل بي مو كيري باشين

    • سالار
      1400-02-13

      مشکل از دزدیه که میگه بار کج به منزل نمیرسه .از کجا میدونی اون بدبخت با چه مصیبتی اون پول رو تهیه کرده اومده .واقعا شماها هستید که تیشه زدید به ریشه انسانیت و درستی

    • فرزاد
      1400-03-21

      لعنت به شما با این کارت

    • kami4951@yahoo.com
      1400-04-27

      یک تیر دو نشان شنیده بودم یک تیر سه نشان نوبره شما سه بار ریدید . توی سر خودت اون بیچاره و موسسه کاشت مو . خدا انشاالله ریشه امسال شمارو دربیاره بجای مو درمانی بهتره وجدان درمانی کنید.

    • ناشناس
      1400-04-30

      خاک بر سرت باید جواب بدید

    • شجاع
      1400-05-23

      مشکل از تربیت شما میتونه باشه دوست گرامی

    • مهدی
      1400-06-25

      ای خاک بر سرت تاوانش حالاحالاها باید بدی.

    • جواد
      1400-11-02

      خیلی کاربدی انجام دادی ژنتیک باهم فرق میکنه هم موهای شما ازبین رفت هم مال ان بنده خدا نه مال اورشت میکنه هم مال شما اگراین کارنمکردی مطمعن موهات خوب میشد

    • سعید
      1401-07-15

      سلام
      نگاه کن آقا مرتضی خیلی کار بدی کردی !!! من کاشت مو انجام دادم 10 ساعت طول کشید توی این 10 ساعت مردم و زنده شدم مخصوصاً زمانی که برای بی حسی این سوزنها را داخل سرم فرو می کردند میخواستم بمیرم خیلی خیلی سخت بود وام گرفتم و هزینه را جور کردم با هزار امید از شهرستان به تهران آمدم برای کاشت بهتر بعد از کاشت تا دو هفته از خیلی کارها محدود میشی حد اقل یک هفته باید مرخصی بگیری برای سرکار . هفته اول طریقه خواب باید طوری باشه که روی موها فشار نیاد هزینه داروها و مزوتراپی بعد از عمل که بماند اگر کسی با من این کار را می کرد تا قیام قیامت نمی بخشیدم خیلی خیلی زجر کشیدم چقدر درد و زمانی که بانک مو را شستشو می دادم به نظر من برو از آن کلینیکی که رفتی عذر خواهی کن و هر جور شده طرف را پیدا کنید و عذرخواهی کنید و هرچه خسارت می خواهد به او بدهید . همانطور که اهدای عضو هزار تا آزمایش دارد تا به یکی دیگه بخورد موها هم باید هزار آزمایش انجام شود تا به یکی دیگه بخورد . امیدوارم متنبه شوید و این کار را را انجام دهید

    • ناشناس
      1401-08-29

      دوست عزیز شاید تخت کناری ایدز داشته !!!

    • هادی
      1401-12-12

      آخه این چه کاری بود کردی.هنوز نمیدونی پیوند مو از کس دیگه جواب نمیده.من خودم ۱۰روز هست کاشت انجام دادم..درد سوزن و بعدش ورم و خوابیدن ووووو..شما با این کار هم کارخودت واون بنده خدا رو خراب کردی..وجود و شهامتش رو داشته باش از طریق کلینیک اون شخص رو پیدا کن و به هرطریقی شده یا جبران خسارت یا حلالیت..خلاصه یه کاری بکن

  • رستم علی
    1399-12-20

    سلام من 75 سال دارم قبلا کاشت داشتم الان دکتر فیناستراید یک میلی معرفی کرده است میگن استفاده از آن میل جنسی رو کم میکنه ..اگر درست هست استفاده نکنم ممنون

    • ارمان
      1400-01-15

      حاجي بعد ٧٥ سال هنوز ب فكر نيازه جنسيت هستي؟ خداييش هنوزم نيازي برات مونده؟?

      • رضا
        1400-04-02

        دود از کنده بلند میشه یعنی این

    • امیر
      1400-12-02

      حاجی بابا بیخیال

    • ناشناس
      1401-01-12

      میل جنسی میخوای چه کنی لعنتی

    • ناشناس
      1401-04-15

      وه،چه خوراکی هستی تو?

  • کاظم
    1399-12-15

    سلام، وقت بخیر، با توجه به اینکه گفته میشه موهای کاشته شده بعد از گذشت پانزده تا سی روز ریزش پیدا می‌کنه و کامل میریزه اگر شخصی واسش این اتفاق نیفته و موهای کاشته شده ریزش پیدا نکنه جای نگرانی داره یا نه؟ و اینکه تاثیر منفی روی کاشت نمیزاره؟

    • پارسا
      1399-12-15

      با سلام و وقت بخیر

      ریزش مو تا ابتدای ماه ششم ممکن هست اتفاق بیفته. پس فعلا صبوری کنید.

      • محسن
        1399-12-17

        سلام وقتتون بخیر من 4ماه نیمه کاشت انجام دادم جلو سرم کمی در اومد وسط سر در نیومده قرص خاصی ام مصرف نمیکنم چه قرصی تجویز میکنید علتش چی میتونه باشه؟ استرس تاثیری در رشد موهای کاشته شده داره؟

    • محمدرضاmmm
      1400-10-24

      سلام من بعداز٦ماه کاشت موموهام بعدازدوماه ریخت والان کم پشت هست پزشکم برام کپسول فارماتون واسپری اریکه تجویزکردن حدود۴۰روزهم ازفلوکوژن مصرف کردم چیکارکنم موهام پرپشت بشه البته زمانت نامه مادامل عمری هم دادن

  • خلیل
    1399-12-02

    سلام خسته نباشید من چند روزه که کاشت مو انجام دادم دکترم داروهای زیر رو نوشته
    ۱-قرص ریجندایت تا دو ماه یک روز در میان
    ۲-قرص فینا استراید( فن پشیا) روزی یک عدد تا چهار ماه پس از آن تا یک ماه یک روز در میان وسپس دو روز در میان تا یک ماه دیگر در کل شش ماه
    ۳-قرص زینک دو روز در میان یک عدد
    ۴-آمپول بیوتین بعد از سه ماه هفته ای یک عدد تا شش هفته
    ۵-آمپول بپانتن بعد از سه ماه هفته ای یک عدد تا شش هفته
    ۷- شامپو ژاک اندرل ضد ریزش بعد از ماه دوم
    آیا داروهای داده شده خوب است در ضمن از مصرف فینا استراید می ترسم میشه مصرف نکرد

    • پارسا
      1399-12-03

      با سلام و وقت بخیر

      چیزی که توصیه علمی شده است یک مولتی‌ویتامین مخصوص مو (Hairvit) برای ۲ تا ۴ ماه.
      ماینوکسیدیل ۳ تا ۶ ماه از اول هفته چهارم (برای کسانی که خودشان در ناحیه کاشته شده طاسی کامل داشته اند).
      شامپو بچه ۱ تا ۲ ماه
      قرص فیناستراید برای مدت ۶ ماه می توان مصرف کرد ولی به آن توصیه نمی شود.

      آمپول ها و قرص ها ی که تجویز شده و مکرر تکرار شده است و دوز بسیار زیادی است اصلا توصیه نمی شود. چراکه در بهترین حالت دفع می شوند.

      • اریا
        1399-12-09

        سلام خوب هستین
        ۵ روز بعد عمل کاشت قسمت خیلی کمی از موهای که کاشت شده ریخته
        ایا طبیعی هست

        • رضا
          1400-01-20

          سلام خسته نباشین
          درد بعد از کاشت بصورت طبیعی لبن چند روز است
          پدرم دراومد الان سومین روز کاشت منه هنوز درد دارم

          • عبداله
            1400-03-02

            عادي هست این درد منم الان روز هفتم هست. درد داردم

          • منوچهرعطایی
            1400-03-21

            سلام وقت بخیر8ماهه ک موکاشتم ولی پرپشت درنیدمده کم پشته اگه مقدوره بگیدچ دارویی رواستفاده کنم ک تقویت بسه ممنون

      • هانیه
        1400-01-26

        سلام وقت بخیر..سوال داشتم انتی بیوتیک لازم برای بعد کاشت که تا ده روز باید مصرف بشه همون سفالکسین خوبه ..و همچنین برای افرادی که بعد کاشت دچار ورم میشن چه آمپولی تجویز میشه؟
        قرص سیتریزین برای خارش بعد کاشت بلافاصله بعد کاشت باید مصرف بشه یا درصورت خارش فقط و چندتا مجاز به مصرف هستن
        ممنون از راهنماییتون

      • عباس
        1400-05-28

        سلام برای 3ماهه دوم 90عدد کپسول بیوتین و90 هیراکتیواتور و 90 فیناستراید تجویز کردن هم 3تا امپول بیوتین و 3تا امپول بی پوناکس
        میخاستم ببینم امپول ها را میشه نزد؟؟؟

    • علی
      1400-03-22

      بهترین نسخه رو بهتون داده بهتره کنار شامپو بعد از کاشت ژاک اندرل از تونیک ژاک اندرل هم استفاده کنید، وبهتره از قرص یونی زینک که مقدار زینکش ۱۵ میلی گرم استفاده کنید کامل تره اونم هر روز واسه همیشه که موها تون ریزش پیدا نکنه.

    • محمد
      1400-08-12

      سلام
      حدود یک ماه پیش کاشت مو انجام دادم.
      دکتر چهار قرص زینک پلاس، هرویت، پانتونیک گلد و بیوتی هلث را با مصرف روزانه یک عدد تجویز کرد. چند روزی میشه که تکرر ادرار شدید گرفتم می خواستم ببینم از عوارض مصرف زیاد داروهاس و اگر هست راه درمانش چیه؟
      ممنون

    • آرش
      1401-07-19

      سلام من الان 11 ماه هست که کاشت انجام دادم قبلا روی موهام خوب بود فقط جلو موهام رفته بود که کاشتم ولی حالا خوب پر پشت نشده حتی جاهایی که موهای خودم پر بوده کمتر وتوخالی شده لطفا راهنمایی کنید احساس میکنم دکترخوب نکاشته میتونم شکایت کنم دوباره برام ترمیم کنه یا پولم رو پس بگیرم جای دیگه بکارم؟

    • جعفری
      1401-08-04

      آمپول بپانتن بیوتن بعد از ۱۵ روز از کاشت ابرو هر هفته بزنیم زیاده؟

  • جابر
    1399-11-28

    سلام من دو روزه از کاشتم میگذره دکترم فقط داروهای مسکن و عفونت برام تجویز کرده . داروهای تقویتی نیازی نبوده؟؟؟!!

    • پارسا
      1399-12-23

      با سلام و وقت بخیر

      مصرف داروهای تقویتی موجب تقویت مو و رشد بهتر آن ها خواهد شد.

  • عماد
    1399-11-20

    سلام وقت بخیر..ببخشید قرص اشتهاور البته نه هورمونی ..میشه بعد از کاشت مو تقریبا یه ماه استفاده کرد؟ مچکر

    • پارسا
      1399-12-23

      با سلام و وقت بخیر

      با نظر پزشک مشکلی نیست.

      • Sudiii
        1400-04-02

        سلام خسته نباشین تشکراز شما،،،ببخشید من هفته سوم هست که کاشت مو انجام دادم از ماینوکسیدیل استفاده میکنم میتونم از سرم بلک بری هم کنارش استفاده کنم

    • قاسم
      1401-01-24

      سلام من ۳ روزه کاشت مو انجام دادم ، روز اخر کاشت پی ارپی تزریق شد
      فقط قرص زینک و بیوتین دادن دکتر گفتش یک سال هر روز مصرف کن و هر ۶ ماه یک بار پی ار پی انجام بدین ،نظر شما چیه

  • علیرضا
    1399-11-20

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما بابت پاسخ دادن به سوال ها

    ببخشید من الان 35 روز میشه کاشت مو انجام دادم دکتر یادش رفته بوده بهم بگه بعد از 20 روز یا 15 روز داروهای تقویتی مصرف کنم الان بعد 35 روز شروع کردم میخواستم ببینم مشکلی واسه کاشت موهام ایجاد نمیکنه؟ ممنون

  • عدنان
    1399-11-19

    سلام وقت بخیر دکتر کاشت مو بعد از روز دوم کاشت برای من قرص پیوگلیتازون که برای دیابتی هاس رو نوشت البته برا همه مریض ها مینویسه بهشون گفتم این برا دیابتی هاس میگه اره میدونم ولی از ریزش سکه ای جلوگیری میکنه میخاستم بدونم همچین چیزی واقعیت داره؟ ممنون میشم جواب بدید

  • بهنام
    1399-11-03

    با سلام من حدود 40 روزه کاشت انجام دادم چون اظطراب دارم ایا استفاده از داروی کلونازپام و سرترالین مشکلی برای موها نداره خیلی ممنون میشم اگه پاسخ بدید؟؟

  • عماد
    1399-10-22

    ببخشید بهترین بیوتین بعد از کاشت چه بیوتینی هستش وبا چندهزار؟

    • پارسا
      1399-10-30

      سلام و وقت بخیر

      بیوتین ۱۰۰۰ میکرو گرمی بهترین هست.

      • احسان
        1399-11-09

        سلام وقت بخیر من 4 روز از کاشت میگذره و جای که برداشت شده درد بدی دارم بخصوص وقتی که می‌خواهم استراحت کنم کی نمی تونم سرمو جای بذارم هرچی مسکن میخورم فایده نداره

      • پدرام
        1399-12-19

        تقریبا چهل روزه که کاشت انجام دادم دکتر برام ماینوکسیدیل ۲ درصد تجویز کرد الان ک تموم شده ۵ درصد گرفتم مشکلی ایجاد نمیکنه؟

        • پارسا
          1399-12-23

          با سلام و وقت بخیر

          بهتر است همون محلول ۲ درصد استفاده بشه. چیزی که پزشک شما تشخیص دادن براتون رو اجرا کنین.

      • عباس ولی پور
        1400-02-13

        سلام من دو روزه کاشت کردم. احساس میکنم یک چیز اضافه ای روی سرم هست پوستم انگار کشیده شده. مشکلی نداره؟ ضمنا داروهایی که بهم داده کرم ترمیم کننده .شامپو مخصوص. مولتی ویتامین پلاس. ویتامین ای. سفالکسین و فیناستراید. که اخری رو گفت واسه جلوگیری از ریزش موهای قدیمیه و کم کردن نیروی جنسی عوارضش هست. جایگزین فیناستراید چی است و آیا داروهاش کامله؟

    • ناشناس
      1401-01-01

      سلام کاشت مو ۱ ماهه انجام دادم خودم مو داشتم ولی خیلی کم دکترم گفته تا ۱ سال ماینکسیدل بزنم آیا مشگلی پیش نمیادلصفا بگید

  • سجاد
    1399-10-21

    سلام داروهای تقویتی بعد از کاشت چیه،ممنون

    • پارسا
      1399-12-23

      با سلام و وقت بخیر

      به طور کامل در انتهای مطلب شرح داده شده است.

  • مسعود
    1399-10-06

    سلام خسته نباشید.من دو ماهه قبل کاشت مو انجام دادم.بهد از کاشت دکتر برام یه سری دارو تجویز کردند که من هیچ کدوم رو تهیه نکردم و عملا هیچ دارویی مصرف نکردم.حالا هم که حدودا ۹۰ درصد از موهای کاشته شده ریزش کردن .میخواستم ببینم من که هیچ دارویی مصرف نکردم توی رشد و رویش موهام مشکلی پیش میاد یل نه؟

    • ناشناس
      1400-12-29

      دارو 20 درصد در رویش مو نقش دارد

  • علی
    1399-10-01

    سلام اگه بعد چند ماه ماینوکسیدیل رو قطع کنیم موهایی که کاشته شده نمیریزه

    • پارسا
      1399-10-05

      با سلام و وقت بخیر

      موهای کاشت شده چون dht-receptor ندارند مشکلی ندارد ولی موهای خود فرد در خطر ریزش بیشتر قرار می گیرند.

    • .........
      1399-10-06

      سلام به دوستان من کاشت مو انجام ندادم اما موهام خیلی میریزه و دیر دیر رشد میکنه آیا میشه برای رشد سریع و کاهش ریزش از داروهای تقویتی استفاده کنم؟؟

      • پارسا
        1399-12-23

        با سلام و وقت بخیر

        مصرف هر نوع دارو فقط تحت نظر پزشک و با تجویز پزشک انجام شود حتی مصرف داروهای تقویتی و ویتامین ها.

  • محسن
    1399-09-23

    سلام به دوستان
    من دو روز هستش کاشت مو انجام دادم برای اولین روزی که باید شستشو میدادم موهامو بلافاصله بعد از ابکشی ازچند جای روی شقیقه تقریبا که کاشت انجام دادم ترشحاتی ازکنار چند تار موی کاشته شده زد بیرون به دکترم عکس گرفتم نشون دادم قرص سیپرو رو قطع کرد جاش تاوانکس ۷۵۰ داد ،میخواستم نظر شما رو بدونم ،اگه سریع جواب بدین مچکر میشم ،ممکنه به کاشتم ضربه بزنه،خیلی نگرانم راهنماییم کنین

    • دکتر شریفی
      1399-09-23

      با سلام و وقت بخیر

      اطمینان به پزشک متخصص خودتون تا انتهای دوره کاشت مو از ضروری ترین موارد بعد از کاشت مو می باشد. لذا از گردش بی مورد در فضای مجازی و ایجاد استرس برای خود دوری کنید. به پزشک خود اطمینان داشته باشید.

    • محسن
      1399-09-23

      ممنونم از پاسخگوییتون،به توصیتون عمل میکنم

    • ناشناس
      1401-05-19

      شما نتیجه گرفتین از کاشت مو؟ عفونت و ترشح گرفت ها تا کی ادامه داشت؟

  • علی
    1399-09-14

    سلام.ایاکسی که کاشت خط ریش کرده هم بایدقرص فیناسترایدمصرف کنه یافقط برای اونایی که کاشت موی سرداشتن؟

    • دکتر شریفی
      1399-10-04

      با سلام و وقت بخیر

      مصرف فیناستراید تجویز حتمی و قطعی نیست. ضرورتی ندارد.

  • علی رضا
    1399-09-03

    سلام وعرض ادب خسته نباشید
    من ۱۲ روز پیش کاشت انجام دادم والان دلمه های سرمو به ارامی وخیلی کم با انگشت هام کنده ام وموهای کاشته شده هم همراهشون بودن البته یه قسمتشو مشکلی نداره برای گرفت ها وریشه مو الان نگرانم اسیب دیده باشه ریشه میشه لطف کنید پاسخ بدید

  • Taghi
    1399-09-02

    سلام و خدا قوت
    من چندین سال هست که یک کلویید روی سینه ام به وجود اومده.درمان هم انجام دادم ولی فایده ای نداشته و هنوز هم وجود داره. اما روی سینه و صورتم بارها زخم شد و جوش زد ولی دیگه کلوییدی تشکیل نشد.میخواستم ببینم با این شرایط میتونم مو بکارم؟ و اگه کاشت رو انجام بدم باید چه کارهایی صورت بگیره که احتمال تشکیل کلویید در محل زخم ها از بین بره؟
    ممنون

    • دکتر شریفی
      1399-09-03

      با سلام و وقت بحیر

      کلویید هنوز عارضه ای لاعلاج است.
      ایمنی صد در صد برعلیه کلویید وجود ندارد و کاشت مو ریسک بوجود آمدن کلویید برای شما دارد.

    • مهدی
      1399-09-11

      با عرض ادب و احترام
      بنده ۳۵ سالمه دو ماه قبل در قسمت شقیقه ها کاشت انجام دادم اما از قبل موهای قسمت وسط و تاج به حالت طاسی الگوی مردانه یه ۱۵ درصدی کم پشت شده.دکتر برای کنترل DHTقرص پروستاباریج تجویز کردن.با اینکه پزشکان تذکر میدن فیناستراید جایگزین نداره.میخاستم بدونم پروستاباریج میتونه مثل فیناستراید مفید باشه؟

      • دکتر شریفی
        1399-10-04

        با سلام و وقت بخیر

        خیر نه ماینوکسیدیل و نه فیناستراید مشابه و جایگزین ندارند.

        • مسعود کریمی
          1399-12-21

          سلام و وقت بخیر چندتا سوال داشتم من ۵ماهه کاشت کردم ولی موهام خیلی پر در نیومده ولی انگار داره جوونه میزنه دوره اول قرص زینک ویتامین مصرف کردم و سه دوره هم قرص هرویت الان میخام عوض کنم چه قرصی بخورم و اینکه گفتن باید مزوتراپی ام کنم شما مزو مارک توسکانی رو انجام میدید ؟

          • پارسا
            1399-12-23

            با سلام و وقت بخیر

            برندهای مزوتراپی مو مورد استفاده در پارسا رویتاکر و هیرکر هست.

  • Reza
    1399-08-29

    با سلام واحترام
    از زحمات شما تشکر میکنم.
    یک‌ سوال داشتم و امیدوارم که فرصت کنید و پاسخ بنده رو بدید.
    من ۱۴ سال هست ‌که به بیماری as (روماتیسم ستون فقرات )مبتلا شدم و از داروی رِمیکید استفاده میکنم. میخواستم ببینم اگه قصد کاشت مو داشته باشم با توجه به بیماری و دارویی که مصرف میکنم آیا مشکلی برای من ایجاد میشه یا خیر؟
    مرسی

    • دکتر شریفی
      1399-08-30

      عرض ادب و احترام

      بیماری AS یا BECHTREW منعی برای کاشت نیست، ولی در کسانی که داروهای بیولوژیک مثل REMICADE مصرف می کنند، بستگی به مقدار مصرف باید زمانی کوتاه دارو قطع شود. و این بدلیل درد غیر قابل کنترل ‌می باشد و با بیحسی معمولی و مسکن در حال انجام و بعد از آن بیمار رنج میبرد.

    • ناشناس
      1400-10-24

      درود بر شما .بنده در هفته 3 وعده قرص آسپرین مصرف میکنم .قرص پروستاباریچ هم که برام تجویز شده که به مدت یکسال مصرف کنم .آیا مشکل خاصی پیش نمیاد از نظر پزشکی ؟ و اینکه چندساعت باید بین مصرف آنها فاصله باشه چی مشکل ساز نمیشه ؟
      چون روی بسته بندی قرص پروستاباریچ نوشته اگه داروی آسپرین و امثالهم مصرف میکنید حتما با پزشک مشورت کنید !
      ممنونم باید زحماتتون خواهشا حتما راهنمایی بفرمایید .

  • میثم
    1399-08-24

    سلام من پنجاه روزه کاشت کردم و ۲۶سالمه
    دکتر دو قرص داده biotihealth و فیناستراید و یه محلول سرم مو irox biotin plus
    بنظرتون همینا کافیه ؟؟؟
    محلولش کافیه؟

    • پارسا
      1399-10-04

      با سلام و وقت بخیر

      به دلیل عدم آگاهی از نحوه کاشت موی شما امکان اظهارنظر در مورد تجویز پزشک شما وجود ندارد. بهتر است به پزشک خود اطمینان کنین.

  • Ali
    1399-08-20

    سلام و درود من ۲۶ سالمه و دو طرف شقیقم ریخته یکمی از اول هم کم بود
    میخام این دو طرف بکارم ک از هر جایی هم پرسیدم گفتن ۸۰۰۰تار مو کافیه واسه جلو و دو طرف سر ک پرتراکم کاشته شه
    من الان ۳ سال دارم ماینوکسیدیل مصرف میکنم و فیناستراید
    و کامل جلوی ریزش مورو گرفتم ک روزی نهایت۴۰ تار مو میریزه یعنی ریزشی ندارم خیلی وقته توی همین حالته موهام
    حالا میخام مو بکارم دو طرف شقیقم
    و باید مصرف ماینوکسیدیلو ادامه بدم
    ایا اگه یه روزی با یک درصد احتمال بقیه موهام ریخت کامل و دیگه ماینوکسیدیلو خواستم بذارم کنار و بقیه سرمو بخوام کامل بکارم
    قطع این ماینوکسیدیل باعث ریزش موهای کاشته شده میشه؟یا قطع ماینوکسیدیل هیچ تاثیری روی موی کاشته شده نداره؟
    چون مهمه اکثرا هم ک هم مقالات ایرانی هم خارجی نوشتن باید استفادع شه مثل مسواک میمونه وباید همیشه مراقبت بشه از مو
    ولی در‌مورد اینکه قطعش روی موهای کاشته شده تاثیر داره یا نه چیزی نگفتن
    مرسی از وقتی ک گذاشتین

    • دکتر شریفی
      1399-08-22

      عرض ادب و احترام

      خیر قطع ماینوکسیدیل ارثی روی موهای کاشته شده ندارد چون این موها فاقد رزپتور ریزش هستند.

    • Ali
      1399-08-25

      متوجه نشدم چی نوشتین

      من الان مو بکارم و شروع کنم دوسال ماینوکسیدیل مصرف کردن
      بعد از دو سال ماینوکسیدیلو قطع کنم
      موهای کاشته شده نمیریزه؟حتی موقت؟

  • میلاد
    1399-08-20

    سلام من ۲ بار کاشت داشتم توی ۸ سال گذشته بار اول که فیناستراید رو مصرف کردم یک سال خیلی پر شده بود ولی قطع که کردم کم پشت شد..حالا بعد از چند سال دوباره شروع کردم فیناستراید ۱ میل و ماینوکسیدل رو..سوام اینه که شنیدم دوتاستدراید تاثیرش خیلی بیشتره..آیا شما پیشنهاد می کنید حالا که شروع کردم به مصرف فیناستراید قرص رو عوض کنم به دوتاسدراید یا خیر؟ضمنا ۷ ماهی هست فیناستراید رو می خورم مشکلی نداره یهو عوض کنم با دوتاستراید؟یا اگه عوض کنم باید باز ۶ ماه منتظر فعال شدن اثرش باشم یا نه ادامه همون فیناستراید عمل می کنه؟

  • امید
    1399-08-18

    با سلام
    من حدود یک ماهه که کاشت مو انجام دادم. به دلیل اگزمای پوستی و خارش شدید دستها و .. مجبور به مصرف قرص پردنیزولون 50 میلی گرمی هستم. به خاطر کاشت مو، حدود 40 روزه که قرص رو مصرف نکردم. ولی دیگه شدت التهابات و خارش دستهام خیلی زیاد شده. سوالم اینه که آیا مصرف این دارو می تونه بر روند رشد موهای کاشته شده تاثیر منفی بذاره یا اینکه مصرفش اشکالی نداره؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • دکتر شریفی
      1399-08-19

      با سلام و وقت بخیر

      هیچ پزشکی این دارو را با این دوز برای مدت طولانی برایتان نمی نویسد این دارو در این دوز تمام بدن شما وازجمله موهای شما را از بین می برد.

  • شهاب ص
    1399-08-15

    سلام و عرض ادب و ممنون بابت راهنمایی هاتون
    من دقبقا یکماه هستش کاشت انجام دادم و سوالم اینه:
    ۱-ورزش نکردم اما فعالیت بدنی داشتم روز ۲۵ ام درحدی که سرم عرق کرد مشکلی ایجاد نمیکنه خیلی نگرانم؟
    ۲-بار سنگین بلند کردن تا چه حد مجازه و تا چه زمانی؟
    ۳-بجز ماینوکسیدیل لوسیون متعادل کننده رطوبت سر یا لوسیونی که مفید باشه چه مارکی پیشنهاد میکنید؟
    ۴-خیلی عادت دارم دست به موهام بکشم و از روز ۱۵ تا الان ناخوداگاه خیلی در جهت خواب موهام دست کشیدم خطری ندار برای موهام؟
    ۵-باتوجه به این که ماه اول هست تقریبا کل موهای کاشت ریخته ایا طبیعی هستش؟
    ممنونم از دلسوزی و راهنماییتون

    • مهدی
      1402-01-04

      سلام داداش اوضاع موهاتون چطوره

  • مهدی اصغری
    1399-08-13

    سلام.ببخشید بعد از کاشت مو برای خارش سطحی که کاشته شده میشه از سیتریزین استفاده کرد؟؟

    • دکتر شریفی
      1399-08-14

      با سلام و وقت بخیر

      در صورت صلاحدید پزشک خود بله می توانید استفاده کنید.

    • نادر
      1399-08-15

      بله دقیقاً داروی این مورد همان « سیتریزین » است .

  • علی
    1399-08-12

    باسلام . یک نکته جالب امروز متوجه شدم!!

    کپسول هیرویت که در ایران هست روی جلدش میزان زینک ۸میلی گرم زده در صورتی که هیرویت شرکت اصلی هلث اید ۲میلی گرم!! حالا هیرویت ایرانی واقعا ۸میای گرم زینک داره یا اشتباه چاپیه؟؟ البته مواد دیگه هیچ اختلافی ندارند. لطفا نظرتون اعلام بفرمایید.

  • سید علی
    1399-08-11

    سلام خسته نباشین من 20روز بعداز کاشت شروع کردم‌به سیگار کشیدن مصرفم بالا رفت ایا مشکلی ایجاد میکنه واسم‌ممنون میشم جواب بدین

  • علی
    1399-08-06

    سلام
    ببخشید من ۲ ماه از کاشتم میگذره و چند وقته مقداری موهای کاشت شده رویش‌کرده و از سرم بیرون زده و داره رشد میکنه
    اما مشکل من اینه تو این چند وقته که موها دارن رشد میکنن قسمت کاشت شده خارش پیدا کرده قرمز نیست و التهاب هم نداره فقط خارش
    کمی نگرانم کرده
    ایا طبیعیه بعد دو ماه کاشت خارش شروع بشه
    فینسنرا ۱ میلی خارجی پروپسیا هم روزی یکی میخورم

    • پارسا
      1399-10-05

      با سلام و وقت بخیر

      خیر خارش مو نشانه خوبی است. برای درمان خارش می تونین سیتریزین مصرف کنین.
      مصرف فیناستراید و پروپشیا ضرورتی ندارد.

    • هاتم تاعی
      1399-11-24

      عزیز فینستراید عقیم میکنه …

  • نادر
    1399-07-25

    با سلام و عرض ادب خدمت تیم محترم دکتر شریفی
    بنده 14 روز قبل کاشت مو انجام دادم در مورد راهنمایی با توجه به صحبت های مختلف ، واقعاً گیج شدم .
    از تیم دکتر شریفی یه نظر تخصصی و قطعی میخواستم :
    موسسه کاشت مو بنده ( در شیراز ) شدیداً مخالف استفاده از ماینوکسیدیل 5% بعد از 14 روز است و این در حالی است که بنده در راهنمای بسیاری از موسسات و کلینیک ها توصیه جهت استفاده از این محصول را دیده ام .
    خواهشی از حضورتون داشتم ؛ میدونم براتون وقت گیره ولی با تجربه و تخصص تیم دکتر شریفی میخوام هر چه شما دستور میدهید پیش بگیرم.
    البته پاسخ به این دو سوال قطعاً میتونه پاسخگوی سوالات بسیاری از کاربران باشه .
    1- بعد 14 روز از زمان کاشت ؛ بهترین مکمل ها و ویتامین هایی که مصرف آن را توصیه میکنید چیست ؟ ( اگر برند خاصی مورد نظر است لطفاً بفرمائید .)
    2- چه دارو هایی را بعد 14 روز پیشنهاد میکنید مصرف شود ؟ ( مثلاً در مصرف ماینوکسیدیل 5% + فیناستراید اختلاف نظر است ) هر دارویی را که به صورت قطعی مفید میباشد لطفاٌ با دستور مصرف ذکر بفرمائید .

    • ياسر
      1399-07-28

      سلام من ٤هفته ميشه كه كاشت مو انجام دادم داروهامم به موقع ميخورم ميخواستم بدونم امپول بيوتين بپانتين تزريق كنم خللي تو روند رشد موهام داره يعني ضرر داره يا نه؟

      • پارسا
        1399-10-05

        با سلام و وقت بخیر

        تاثیری ندارد.

  • فاطیما
    1399-07-22

    سلام وقتتون بخیر
    درسته ک بعد از انجام کاشت مو؛یه قرص هورمومی،مینویسن؛ک نباید برای بچه دار شدن اقدام کرد؟؟؟؟؟؟

    • دکتر شریفی
      1399-07-24

      با سلام و وقت بخیر

      خیر درست نیست.

    • صادق
      1399-09-15

      قرص فیناستراید که بعد از کاشت مو توصیه میکنند برای بچه دار شدن خطرناکه و سه ماه قبل از بارداری باید مصرفش را قطع کنید.

  • علی
    1399-07-22

    با سلام و خسته نباشید
    من ۴ ماه پیش کاشت کردم و داروهای تجویزی برایم مکمل‌ها و تونیک مو بود، ولی از اونجایی که فقط قسمت تاج کم پشت شده بود در این ناحیه انجام شد. بعد از کاشت موهای این قسمت‌ که کم پشت بود دچار شوک شد و از قبل هم کم پشت‌تر بود. به متخصصین مو که مراجعه کردم گفتن باید تا ۳ ما ماینوکسیدیل ۲ درصد استفاده کنم و من هم ۲ ماهی انجام دادم و بهتر شد اما مرکز کاشت موی خودم به شدت با استفاده از ماینوکسیدیل مخالفه. من به نظرم تونیک و محصولات مشابه کمی جنبه تبلیغاتی داره و خیلی موثر نیست. خواستم نظر شما رو بدونم در مورد استفاده ماینوکسیدیل.

  • مصطفی
    1399-07-20

    با سلام و ادب
    بنده چند روزی هست که اقدام به کاشت مو کرده ام. به دلیل اگزما، مجبور به مصرف کورتون (قرص پردنیزولون) هستم و باید مصرف کنم. آیا مصرف این دارو روی فرآیند رشد موهای کاشته شده و میزان مطلوبیت نتیجه دهی، اثر دارد؟ با تشکر

    • پارسا
      1399-10-05

      با سلام و وقت بخیر

      قرص پردنیزولون یا اصولا کورتون سیستمیک برای اگزما مصرف نمی شود و این خلاف مبانی علم درماتولوژی است.
      استفاده دراز مدت از کورتون سیستمیک باعث از بین رفتن یا آتروفی موهای کاشته شده می شود.

  • محمدعلی فردانی
    1399-07-19

    با سلام ۶ماه از کاشت مو گذشته است ماه اول قرص هیر ویت میخوردم الانم روزی ی قرص ساپلاس مدز و روزی ی قرص saw pallmetto میخورم از کی باید قطع کنم و باید دوزش را کم کنم یا اشکال نداره ناگهانی قطع بشه و تا کی باید مصرف کنم و تاثیر گذاره چون قرصها چاق کننده هستند

  • مسعود کریمیان
    1399-07-17

    سلام
    دکتر گفتند بخاطر نداشتن بانک زیادمو از ریش و موهای سینه که زیادکیفیت نداره پیوند میزنیم خیلی عذر میخام میشه از موهای زیر شکم که خیلی ضخیم و پرپشت هست استفاده کرد یا ضرر داره واسه آقایان

  • رسول
    1399-07-17

    سلام و خسته نباشید پرسنل دلسوز دکتر شریفی
    من ۷ ماه پیش کاشت مو انجام دادم الان تمام موها در اومده میخام جاهای خالی را مجدد بکارم آیا کاشت دوم ضرر داره واسه موهای قبلی که کاشت انجام دادم واینکه میگند ۱سال باید صبر کرد بخاطر نتیجه کاشت اول هست یا بخاطر آسیب رسیدن به موهای کاشته شده قبلی هست

    • پارسا
      1399-12-23

      با سلام و وقت بخیر

      بیشتر بخاطر مشخص شدن نتیجه کاشت موی اول و ترمیم دقیق نقاطی که کم پشت هست توصیه می شود که حداقل یکسال برای کاشت دوم صبوری کنید.

  • محمد کریمی
    1399-07-16

    سلام بزرگوار خسته نباشید،
    1-میشه بعد از کاشت دارو لاغری مثلا ال کارنتین و ونسات مصرف کرد؟؟و از روز چندم الان تقریبا ییست روز گذشته از کاشتم
    2محلول آلپسین برای مو کاشته شده ضرر نداره؟؟و ازروز چندم میشه استفاده کرد

  • محمد کریمی
    1399-07-16

    سلام بزرگوار میشه بعد از کاشت دارو لاغری مثلا ال کارنتین و ونسات مصرف کرد؟؟

  • یونس صیادی
    1399-07-14

    سلام وقتتون بخیر بعدازگذشت چهل روزازکاشت مو متوجه سفیدشدن بیش ازحدموهادرقسمت کاشت وبرداشت موشدم تاقبل ازکاشت موی سفیدب هیچ عنوان نداشتم وارثی هم نیس ن پدرو ن برادرام موی سفیدندارن30سالمه

  • احمد
    1399-07-13

    با سلام
    حدودا سه سال از کاشت موی من می گذرد. پس از سال اول نتیجه بسیار شگفت انگیز بود ولی حالا احساس می کنم دوباره جلو و وسط سرم
    تنک شده و کف سرم پیداست. بعضی از موهای کاشته شده ضخامت دلخواه را ندارند. یکبار هم prp کردم که نتیجه ملموسی نداشت. آیا راهی برای تقویت و ضخیم نمودن موها وجود دارد؟
    با تشکر

  • محسن خواجوی
    1399-07-12

    دیدگاه شما در انتظار بررسی است.
    سلام و عرض ادب خدمت شما دکتر عزیز و خانواده محترم دکتر شریفی
    حدودا چهار ماه و دو هفته از کاشتم میگذره ، تقریبا همون ماه دوم بود که ریزش هام شروع شد و که طبق گفته های همیشگی ریزش اول طبیعیست ولی دقیقا ماه چهارم که تموم شد الان دو هفته میشه ک مجددا موهام ریزش پیدا کرده و به اندازه سری اول دارم ریزش میکنم که به چشم پیدا هست تو موهام. ولی همون سری اول انتظاری که داشتم از ریزش بوجود نیومد و کمتر ریزش داشتم. حالا الان به خاطر کم ریزشی سری اولم هست یا دلیل دیگه ای داره که این اتفاق افتاده.
    ممنون از لطف و مهر شما

    • دکتر شریفی
      1399-07-12

      با سلام و وقت بخیر

      تا ماه ششم ریزش و رشد موها ادامه دارد. از ماه ششم به بعد اگر ریزش داشتید با پزشک خود تماس بگیرید.

  • مرتضی خلیلی
    1399-07-10

    باسلام و تشکر ویژه از سایت پر محتوا
    ۶ماه از کاشت قبلی مو گذشته است آیا میتوان خط جلوی سر را که عروسکی شده ترمیم کرد و داخل موهای کاشته شده مجددا کاشت کرد چه مدت باید بگذره از کاشت اولی که موهای قبلی آسیب نبینه و سوال دوم قرصهای اقویتی را تا جه مدت باید مصرف کرد و تاثیر گذاره

    • دکتر شریفی
      1399-07-11

      با سلام و وقت بخیر

      حداقل ۱۲ ماه باید از کاشت قبلی گذشته باشد.

  • محسن
    1399-07-05

    سلام و عرض ادب خدمت شما دکتر عزیز و خانواده محترم دکتر شریفی
    حدودا چهار ماه و دو هفته از کاشتم میگذره ، تقریبا همون ماه دوم بود که ریزش هام شروع شد و که طبق گفته های همیشگی ریزش اول طبیعیست ولی دقیقا ماه چهارم که تموم شد الان دو هفته میشه ک مجددا موهام ریزش پیدا کرده و به اندازه سری اول دارم ریزش میکنم که به چشم پیدا هست تو موهام. ولی همون سری اول انتظاری که داشتم از ریزش بوجود نیومد و کمتر ریزش داشتم. حالا الان به خاطر کم ریزشی سری اولم هست یا دلیل دیگه ای داره که این اتفاق افتاده.
    ممنون از لطف و مهر شما

  • مهرداد
    1399-06-30

    سلام و عرض ادب و سپاس فراوان از پاسخگویی شما، بنده ۳ ماه است که کاشت فقط در قسمت شقیقه ها انجام داده، ولی رویش بسیار خفیفی مشاهده میکنم. و اینکه موهای قبل از کاشت هم بنظر ریخته شده. آیا موهای قبل از کاشت مجددا رشد میکنن؟ و اینکه آیا مصرف هفته ای همزمان آمپول بیوتین به همراه آمپول دکسپانتنول برای مدت ۶ هفته، برای رشد موهای قبلی و موهای کاشته شده مفید است؟

  • Farhad
    1399-06-27

    سلام خسته نباشید می خواستم بدونم بعد از کاشت مو داروی ایرانی بهتر است مصرف کنیم یا خارجی ؟

    • دکتر شریفی
      1399-06-29

      با سلام و وقت بخیر

      اکثر داروهای خارجی تقریبا گیر نمیاد.
      در بیشتر موارد داروهای خارجی و ایرانی از نظر کیفیت تفاوتی ندارند.

  • مسعود
    1399-06-27

    سلام من چهار ماهه که کاشت انجام دادم ولی پزشکم ماینوکسیدیل برام تجویز نکردن در صورتیکه تا جایی که دیدم دیگران که کاشت کردن همه بعد از کاشت ماینوکسیدیل براشون تجویز شده،آیا بهتر نیست که مصرف ماینوکسیدل شروع کنم یا لازم نیست یا دیر شده؟البته از محلول های تقویتی دیگه توی این مدت استفاده کردم،اگر بهتره استفاده کنم چند درصدش بهتره؟ممنون میشم پاسخ بدید

  • رضایی
    1399-06-26

    سلام عرض ادب
    حدودا چهار ماه از کاشت مو گذشته ، استفاده از مکمل پروتئین way منعی ندارد و ضرری نمیرسونه برای رشد مو ؟
    با تشکر

  • Mary
    1399-06-25

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید میخواستم‌ بدونم که یکم تورم در محل بخیه های پشت سر بعد کاشت بعد از تقریبا ۲۵ روز طبیعی هستش؟؟
    و اینکه اگه طبیعی هست تا چند وقت این حالت وجود داره؟؟
    ممنونم از پاسخگوییتون

  • محمد**
    1399-06-24

    در اصل فقط یه ویتامین cدادن دیگه چیزی به جز مسکن رفع زخم و التهاب ندادن

  • محمد**
    1399-06-24

    با سلام مجدد من دو هفتس کاشت مو انجام دادم اونجایی که کاشت مو انجام دادم به جز یه پماد برای زخم و قرص برای التهاب و درد چیز دیگه ای نداد میخواستم بدونم نباید ویتامینی چیزی مصرف کنم هم برای استحکام هم برای رویش بیشتر مو

  • محمد **
    1399-06-22

    یه سوال دیگه هم داشتم آیا جهت مشاوره میشود به جای دیگه بعد از کاشت مو مراجعه کرد

    • دکتر شریفی
      1399-06-22

      با سلام و وقت بخیر

      خیر تمامی موارد بعد از کاشت مو می بایست توسط مرکزی که کاشت مو انجام داده است نظارت شود.

  • محمد **
    1399-06-22

    سلام وقت بخیر ببخشید من الان حول و حوش دو هفتس کاشت مو در دو جلسه به روش SUT انجام دادم سوالم اینه که برام ویتامینی به جز ویتامین C نوشته نشده و بقیه برای ترمیم زخم و التهاب و چرک خشک کن بوده الان میخواستم بدونم داروی تقویتی دیگه ای استفاده نکنم و همچنین خارشم تا حدودی دارم و همچنین پوست سرم فوق العاده چرب می باشد اون روی کاشت تاثیری نمیزاره دارویی چیزی نباید مصرف کنم طرفی که کاشت مو انجام بدم درست و حسابی جواب نمیدن یکم نگرانم

  • علی
    1399-06-18

    با سلام. آیا استفاده از آمپول آناژن که روی پوست سر خالی میشود برای کمک به رشد بهتر موها و افزایش تراکم بعد کاشت کمک قابل توجهی میکند؟ من دو ماه ونیم مو کاشتم .با تشکر از توجهتون

  • علی
    1399-06-16

    سلام. خسته نباشید
    بیست روز پیش مو کاشتم. تکنسین کاشت بهم گفته تا یکسال هرروز زینک پلاس و سیستینB6 و هیرویت مصرف کنم و هرشب محلول سینره استفاده کنم. احساس میکنم یکم زیاده‌روی کرده. خواستم ببینم نظر شما در مورد بهترین داروهای مصرفی بعد از کاشت و میزان استفاده از اون چیه؟

  • مازیار
    1399-06-15

    با سلام و خسته نباشید
    من 20 روزه کاشت مو انجام دادم
    قبلا از دارو گیاهی آلوورا و آب پیاز برای موهام استفاده میکردم
    الان اگر بخوام دوباره استفاده کنم مشکلی نداره؟

  • مجید
    1399-06-14

    سلام دکتر عزیز روز بخیر من مدت 3 هفته هست که کاشت انجام دادم. همه چیز تا الان عادی هست دارو های مصرفی مانند دوستانی که اینجا پیام گذاشتند و رشد و ریزش. به من پیشنهاد prp هم داده شده. ایا ضرورتی داره انجام بدم. اگر ندم مشکلی پیش میاد یا انجام بدم. ترس دارم که اگر انجام ندم بعدا پشیمان بشم از انجام ندادنش.بد جوری 2 دل هستم. ممنون از راهنمایی شما

    • دکتر شریفی
      1399-06-14

      با سلام و وقت بخیر

      خیر انجام PRP هیچ ضرورتی ندارد. ولی مزوتراپی از ماه سوم به بعد می تواند به رشد بهتر موها کمک کند ولی باز هم ضرورتی ندارد.

    • ارمین
      1399-07-15

      سلام من دو روز دیگه نوبت کاشتمه اقایون که کاشتن دردش موقع کاشت چقده؟

      • محمد
        1399-12-08

        سلام خیلی سخته اگه تحمل داری بکار
        ۸ ساعت برداشت
        ۸ ساعت کاشت

  • محمود
    1399-06-05

    سلام خسته نباشید
    آیا استفاده از دارو های ترک اعتیاد مثل شربت تریاک تاثیری در کاشت مو دارد.
    با تشکر

  • ایمان
    1399-06-04

    با سلام .امکانش هست بفرمایید بعد کاشت مو قرص زینک پلاس تا چند ماه و چند میلی گرم استفاده کنم؟؟ با تشکر

    • پارسا
      1399-12-23

      با سلام و وقت بخیر

      زینک پلاس دیگه توصیه نمیشه و بجاش مولتی ویتامین مخصوص مو (هیرویت) به مدت ۲ تا ۴ ماه استفاده کنید.

  • majid
    1399-06-01

    بسیار سپاس از این همه راهنمائیتون خیلی جامع و کامل توضیح میدین

  • احمد
    1399-05-29

    سلام چقت بخیر
    من الان ۱۴ روزه که کاشت رو انجام دادم و الان سه روزه که از شامپو فوم بعد از کاشت la farrerrاستفاده میکنم آیا مشکلی نداره؟

  • مصطفی
    1399-05-27

    سلام و ظهربخیر
    ممنون از وقتی که برای مردم میذارین
    سوالی که داشتم من حدودا دو ماه هست که کاشت انجام دادم و تغییراتی که داشت بعد از سه هفته موهای کاشته شده ریزش کردن و بعد از ۷ هفته یعنی تقریبا یک ماه و نیم بعد از کاشت ،شروع به رشد کردن اما نه همه ی قسمت های کاشت شده ،خیلی پراکنده دارن درمیان اما این موهای جدید بعضی هاشون دست میکشم بازم میریزن !! ممکنه که گرافت ها از بین رفته باشن ؟؟ یا طبیعی هستش؟
    تشکر از لطفتون❤?

    • دکتر شریفی
      1399-05-27

      با سلام و وقت بخیر

      بعد از ماه ششم طبیعی نیست. به دلیل اینکه ما اطلاعی از کاشت موی شما نداریم بهتر است این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.
      البته لازم به ذکر است اگر مراقبت های بعد از کاشت مو را کامل رعایت کردید این مسئله طبیعی نیست.

  • حمید
    1399-05-26

    سلام و درود
    سوالی که داشتم ، من سه ماهه که کاشت انجام‌دادم‌و ۲۷ سالم هست . ‌اینکه میگن تا قبل از سی سالگی نباید کاشت کنی چون میریزه دوباره درسته ؟؟؟
    و اینکه نتیجه ای که قرص فیناستراید واسه موها داره ، مصرفش لازمه ؟؟ یعنی اگه مصرف نکنیم ممکن هست که موهای کاشت شده بخاطر هورمون تستسترون بدن یا رابطه جنسی یا استمناع بریزه ؟؟
    باتشکر فراوان

    • دکتر شریفی
      1399-05-26

      با سلام و وقت بخیر

      اگر ریزش موی شما متوقف نشده باشد ممکن است موهای قبلی شما دچار ریزش شود که این حس را به شما خواهد داد که انگار موی کاشته شده ریزش کرده است.
      مصرف قرص فیناستراید بعد از کاشت مو ضروری نیست.

  • جهانگیر
    1399-05-25

    سلام خسته نباشید بنده ۱۴روزه کاشت موانجام دادم تحت نظرپزشک قرصهای دستوری استفاده میکنم ولی هم نقطه کاشت مووهم نقطه برداشت موخیلی خارش دارم حتی پشت سرم که موبرداشت شده هنوزاحساس میکنم سرهستم به نظرشما چه بایدکرد

    • دکتر شریفی
      1399-05-25

      با سلام و وقت بخیر

      مقاله خارش بعد از کاشت مو سایت را مطالعه فرمایید.

  • هادی
    1399-05-24

    باسلام . بنده حدود پنج ماه و نیم پیش مو کاشته ام. الان دوهفته ای میشه که ریزش موهایی که از قبل داشتم زیاد شده خواستم بدونم برای رفع ریزش چه پیشنهادی میدین. داروهایی که مصرف میکنم زینک، بیوتین و هیرویت و ویتامین ای هست.

  • نسترن
    1399-05-20

    سلام خسته نباشید
    داشتم سوالارو میخوندم ، من کاشت انجام دادم دکترم شامپو خاصی تجویز نکرد و خودم شامپو بچه فولیکا تهیه گردم و استفاده کردم
    کارم اشتباه بوده ؟؟؟
    میتونم از شامپو اکوفن استفاده کنم .؟

    • دکتر شریفی
      1399-08-19

      با سلام و وقت بخیر

      همان شامپو بچه کفایت می کند.

  • اشکان
    1399-05-19

    سلام
    وقت بخیر و خسته نباشید
    من ۵۰ روزه که کاشت انجام دادم و ۱۰ روز اعزام سربازی هستم .یعنی بعد از دوماه کاشت باید برم آموزشی ، کلاه سر گذاشتن و گرما به موهای کاشت شدم آسیب نمیزنه ؟ گرافت ها از بین نمیرن ؟
    و اینکه تا امروز از شامپوی اکت اپتیمال استفاده کردم اما قیمتش خیلی بالارفته ، از شامپوهای دیگه میتونم استفاده کنم از الان به بعد؟ مثلا از شامپوی کلیر که شامپوی همیشگیم بوده ؟

    • دکتر شریفی
      1399-05-20

      با سلام و وقت بخیر

      ماه دوم به بعد مشکلی در سربازی نخواهید داشت.
      به هیچ وجه از شامپوی غیر استاندارد کلییر استفاده نکنید. بهتر است برای شامپوی مناسب با پزشک خودتون مشورت کنید.

  • رضا
    1399-05-18

    سلام عیدتون مبارک
    ممنون از کمکتون به مردم خدا خیرتون بده
    جناب درسته که میگن سر مرطوب باشه رشد گرافت ها بهتر هستش ؟
    من ۲ ماه هست که کاشت انجام دادم دکترم گفت که یک ساعت یه بار رو محل کاشت شده آب اسپری کنم که مرطوب باشه ؟ همچین چیزی درسته ؟
    تاثیر داره واقعا ؟ و اینکه اگه تاثیر داره تا چه مدت بعد کاشت باید این کارو انجام داد؟؟

    • دکتر شریفی
      1399-05-19

      با سلام و وقت بخیر

      بعد از دو ماه دیگه نیاز نیست.

  • نگار
    1399-05-16

    سلام اقا روزتون بخیر و شادی
    میخواستم بپرسم مصرف ترامادول در کاشت مو تاثیر داره ؟
    یعنی ممکنه که به تراکم یا گرافت ها اسیب بزنه؟
    ممنون از پاسخگوییتون

    • دکتر شریفی
      1399-05-16

      سلام و وقت بخیر

      خیر تاثیری ندارد.

  • علی
    1399-05-14

    سلام خسته نباشین
    مصرف دارو و ویتامین ها بد کاشت مو باید تا چ مدت استفاده بشه؟!
    مصرف نکردن یا تداخل افتادن بین مصرف ویتامین و داروها ب موها اسیب میزنه؟! ینی باعث ریزش یا از بین رفتن موهای کاشته شده میشه یا اصلا ربطی نداره؟!

    • دکتر شریفی
      1399-05-20

      با سلام و وقت بخیر

      به نظرتون اگر ارتباطی نداشت و مهم نبود دارویی تجویز می شد ؟

  • علی
    1399-05-14

    با سلام. امکان داره بفرمایید زینک پلاس به چه مدت و چه تعداد بعد کاشت مصرف کنم؟ من تقریبا یک ماه کاشت انحام دادم و فقط بیوتین ۵ میلی گرم میخورم.

  • مهرداد
    1399-05-14

    سلام و خسته نباشید، ببخشید من حدود ۳ هفته هست کاشت کردم تکنسین کاشت من هرویت ۱ بسته امپول بپانتن و بیوتین از هر کدوم ۴ تا تجوز کردن الان جمع کردن رفتن به تلفن هم جواب نمیدن موندم چیکار کنم لطفا راهنمایی میکنین بعد اینا چه چیزی مصرف کنم! به من نه ماینوکسیدیل و فینستراید نگفتن البته خودم قبل کاشت تجربه ماینوکسیدیل داشتم یه مدت استفاده میکردم بعد یه مدت گذاشتم کنار ۲ برابر موهام ریخت خطره خوشی ندارم ازش لطف میکنید به من بگید چه چیزی مصرف کنم الان چون به دکتر دسترسی ندارم، ممنون میشم ازتون. و یادم رفت بپرسم بعد ۱۳ روز که به من گفته بودن میتونی با دستت یواش یواش موهاتو بشوری تقربا ۵۰ درصد همن موقع شستشو ریخت ایا این طبیعی هست؟ ممنون که وقت میزارین.

  • mehrdad
    1399-05-14

    سلام و خسته نباشید، ببخشید من حدود ۳ هفته هست کاشت کردم تکنسین کاشت من هرویت ۱ بسته امپول بپانتن و بیوتین از هر کدوم ۴ تا تجوز کردن الان جمع کردن رفتن به تلفن هم جواب نمیدن موندم چیکار کنم لطفا راهنمایی میکنین بعد اینا چه چیزی مصرف کنم! به من نه ماینوکسیدیل و فینستراید نگفتن البته خودم قبل کاشت تجربه ماینوکسیدیل داشتم یه مدت استفاده میکردم بعد یه مدت گذاشتم کنار ۲ برابر موهام ریخت خطره خوشی ندارم ازش لطف میکنید به من بگید چه چیزی مصرف کنم الان چون به دکتر دسترسی ندارم، ممنون میشم ازتون. و یادم رفت بپرسم بعد ۱۳ روز که به من گفته بودن میتونی با دستت یواش یواش موهاتو بشوری تقربا ۵۰ درصد همن موقع شستشو ریخت ایا این طبیعی هست؟ ممنون که وقت میزارین.

  • علی اسدی
    1399-05-14

    سلام.خیلی ممنون که به همه سوالات جواب میدید.
    من 7ماهه که کاشت مو انجام دادم ولی به دلیل مسائلی از ماه 2تا ماه 5ام داروهای پزشک رو مصرف نکردم و موهام به شدت ریزش پیدا کرد .الان بعد از 2ماه مصرف مجدد داروها احساس میکنم به فولیکول ها آسیب رسیده و موهام تراکم خوبی ندارن،حس خیلی بدی دارم.
    لطفاً بگید چیکار کنم

    • دکتر شریفی
      1399-05-14

      با سلام و وقت بخیر

      تا ماه ۹ و ۱۲ باید صبوری کنید. ریزش مو در ماه های قبل از ماه ششم طبیعی است. اگر تراکم مورد نظر بدست نیامد راهی جز ترمیم کاشت موی شما وجود ندارد. از مزوتراپی مو زیر نظر پزشک متخصص کمک بگیرید.

  • کاووسی
    1399-05-12

    خسته نباشین
    بد کاشت چ مدت باید ویتامین و دارو مصرف کرد و اگر مصرف نشه باعث ریزش موهای کاشته شده میشه؟!

  • Javid
    1399-05-12

    سلام.ایا استفاده از هیرتونیک ها برای موهای کاشته شده یا عادی فرد تاثیری دارد یا نه؟ممنون میشم اگه پاسخ بدید.

  • مهدی
    1399-05-11

    سلام.عذر میخوام که وقتتون رو میگیرم.ایا استفاده از هیرتونیک ها روی موهای کاشته شده یاموهای عادی فرد اصلا تاثیری دارد؟ ممنون‌

    • دکتر شریفی
      1399-05-12

      با سلام و وقت بخیر

      بعد از کاشت مو فقط داروها و مکمل هایی که پزشک خودتون تجویز کردن رو مصرف کنید. هر چیز اضافی و تبلیغاتی رو مصرف نکنید.

  • محمد
    1399-05-09

    باسلام .به بنده بعد کاشت فقط بیوتین ۵میلی گرم روزی یک عدد تجویز شد به مدت ۶ ماه. میخواستم بپرسم نیاز به خوردن زینک پلاس ندارم؟ و با توجه به اینکه خود زینک پلاس بیوتین داره اگر هر روز قرص بیوتین و زینک پلاس بخورم اور دوز بیوتین پیدا نمیکنم؟؟ بسیار ممنون

  • امیرعلی
    1399-05-08

    سلام ممنون از سایت بسیار خوبتون
    ایشالله که جواب این محبتتون رو بگیرین از خدا و براتون آرزوی موفقیت روز افزون دارم
    میخواستم بپرسم که بعد از کاشت مصرف ماریجوانا به کاشت موها اسیب میزنه؟
    هرجا سرچ کردم فقط گفتن که دود اکسیژن‌رسانی رو کم میکنه.

    • دکتر شریفی
      1399-05-09

      با سلام و وقت بخیر

      قطعا مصرف هر مدل مواد مخدر در روند بهبود شما و خونرسانی به گرافت های کاشته شده تداخل ایجاد می کند.

  • عباس
    1399-05-08

    سلام عذرمیخوام مصرف روغن امگا۳روی کف سر بعداز کاشت مو تاثیرگذار هست؟؟
    آیامصرف فینستراید بعدازدوره ۴ماهه بعد از کاشت مو باعث ریزش موهای کاشته شده میشود؟؟

    • دکتر شریفی
      1399-05-08

      با سلام و وقت بخیر

      استناد علمی مبنی بر تاثیر مصرف روغن امگا ۳ روی موهای کاشته شده وجود ندارد.
      مصرف فیناستراید را بعد از کاشت مو جایز نمی دانیم.

    • کاظم
      1399-05-15

      سلام بنده مدتی است از قرصهای هیرویت استفاده می کنم می خواستم بدونم می تونم قرص فارماژلیتان رو با هم مصرف کنم
      ممنون میشم اگه جوابمو بدید

      • دکتر شریفی
        1399-05-20

        با سلام و وقت بخیر

        همزمان خیر. بهتر است یکی از قرص های مکمل و ویتامین را مصرف کنید.

  • عباس
    1399-05-08

    سلام من الان ۱۴روزه مو کاشتم دکتر بهم گفته بعد از سستشوی مو از اسپری لافارر استفاده وبعد از ۱۵دقیقه روغن موجود در کپسول ویتامین Eرا روی سرم بریزم میخواستم ببینم روغن امگا۳میتونه روی پوست سر بصورت استعمال موثرباشه ؟؟
    واینکه قطع فینستراید بعد از دوره ۴ماهه از بدوکاشت باعث نمیشه که موهای کاشته شده ریزش کنه؟؟ممنون وسپاسگزارم

  • علی
    1399-05-07

    با سلام. من حدود ۲۰ روز کاشت مو انجام دادم و برای من بیوتین ۵میلی گرم روزی یک عدد تجویز شد و هیچ مکمل روی برای من تجویز نشد.باتوجه به توصیه شما مبنی برمصرف زینک میخواستم بپرسم زینک چطور مصرف کنم؟ و اینکه خود زینک پلاس بیوتین هم داره مصرف اون همراه با بیوتین که دارم مصرف میکنم مشکلی ایجاد نمیکنه؟؟ با تشکر فراوان

  • رضا عسکر پناه
    1399-05-06

    درود بر شما
    من ۵ روز پیش کاشت انجام دادم.
    الان واسه دندونم ایمپلنت کردم و دکتر میگه واسه کاهش درد دگزا بزنم. برای موهای کاشته شده آیا مشکلی ایجاد میشه؟
    ممنون

    • دکتر شریفی
      1399-10-02

      با سلام و وقت بخیر

      خیر مشکلی نیست.

  • علی
    1399-05-06

    با سلام. من ۲۰ روز پیش کاشت انجام دادم سن من ۳۸ سال تمام هست برای من تا ۶ ماه قرص بیوتین ۵میلی گرم و فیناستراید تجویز شد میخواستم بپرسم :
    ۱.فقط بیوتین بعنوان مکمل کافیه؟ نیازی به مصرف زینک ندارم؟
    ۲. با توجه به سن فیناستراید نخورم مشکلی ایجاد نمیشه؟
    با تشکر فراوان

    • دکتر شریفی
      1399-05-06

      با سلام و وقت بخیر

      مصرف قرص زینک طبق دستور پزشک الزامی در دوره نقاهت و سال اول الزامی است. قرص فیناستراید رو میتونین مصرف نکنین.

  • Sahar
    1399-04-30

    سلام من یه ماهه یه قسمت کوچیکی کاشت انجام دادم ، قرص زینک اکساید و فیناستراید هم مصرف میکنم … لازمه قرص مولتی ویتامین مو و ماینوکسیدیل هم مصرف کنم؟ و شامپوی خاصی هست که معرفی کنید ؟یا دارویی که مصرفش موثر باشه …. ممنون

  • علی
    1399-04-29

    سلام و تشکر از راهنمایی شما
    ببخشید من 21 روز میشه کاشت مو انجام دادم موقعی که کف گذاری انجام میدم دوبار در روز که زخم ها بریزه میبینم بیشتر زخم ها با مو میریزه این اشکالی نداره؟ و اینکه دکترم بهم گفته که بعد از ریزش زخم ها باید شروع به مصرف یونی زینک و هیر ویت و ویتامین سی کنی با فیناستراید آیا دیر نیست و نباید زودتر مصرف میشد؟

    • دکتر شریفی
      1399-04-29

      با سلام و وقت بخیر

      نظر پزشک معالج در مورد مصرف تقویتی ها با همدیگر متفاوت است اما بهتر است از همان هفته اول استفاده شوند. در مورد ریزش دلمه ها مشکلی وجود نداشته. نگران نباشید.

    • Mr.aa
      1399-05-04

      سلام وقتتون بخیر
      دکتر برام فیناگرو 1 نوشته به همراه hair-vit و گفته که ویتامینو روز بخور و فیناگرو رو شب ، بعد من شبا چون یادم میره اشکالی داره اگر هردو رو با هم بخورم تو روز یا نه ؟

      • دکتر شریفی
        1399-10-02

        با سلام و وقت بخیر

        مصرف هیرویت به تنهایی کافی می باشد.

  • علی اصغر عابدینی
    1399-04-27

    سلام خسته نباشید ،
    بنده اول برج ۱ کاشت انجام دادم فقط از قرص زینگ پلاس۱۰ استفاده کردم روزی ۱ قرص
    فقط از وقتی از قرص زینگ استفاده کردم شکمم اومده جلو بخاطره شکمم دیگه استفاده نمیکنم
    میخواستم از قرص یا امپول بیوتن استفاده کنم
    میشه لطف کنید راهنماییم کنید ممنون .

  • علی
    1399-04-27

    سلام خسته نباشین سوالم اینه ک بد کاشت اگر دارو و ویتامین مصرف نکنیم موهای کاشت شده میربزن و رشد نمیکنن؟؟

    • دکتر شریفی
      1399-10-02

      با سلام و وقت بخیر

      موها نمیریزن اما عدم مصرف داروهای تقویتی ممکن است رشد آن ها را دچار مشکل کند.

  • علی
    1399-04-26

    باسلام من دوهفته کاشت مو انحام دادم برای من بجای ماینوکسیدیل محلول ضد ریزش توپاز به مدت ۶ ماه تجویز شد. میخواستم بپرسم آیا بعد قطع مصرف مثل ماینوکسیدیل باعث افزایش ریزش میشود؟؟با تشکر

  • علی
    1399-04-26

    با سلام. من دوهفته کاشت مو انجام دادم. ماینوکسیدیل برای من تجویز نشد ولی محلول ضد ریزش توپاز به مدت ۶ ماه گفتن مصرف کنیم.میخواستم بپرسم این محلول باید هر روز مصرف کرد؟ و آیا بعد قطع مصرف مثل ماینوکسیدیل باعث افزایش ریزش مو میشود؟؟ بسیار ممنون از پاسخگویتون

    • دکتر شریفی
      1399-04-29

      با سلام و وقت بخیر

      اطلاعاتی خاصی در مورد این محلول نداریم. بهتر است از همان ماینوکسیدیل استفاده گردد.

  • حسام
    1399-04-26

    خسته نباشین حدود 5 ماه از کاشتم میگذره و تا 2 ماهو نیم بد کاشت از هرویت و بیوتین بپانتن استفاده کردم و تا الان دیگه دارو مصرف نکردم الان هم نسبت ب قبل کاشتم خیلی موهام کم حجم شده.

  • آرمین
    1399-04-21

    سلام
    ببخشید آیا مصرف قرصهای hair vit و زینک پلاس باید تا همیشه ادامه پیدا کنه؟ اگر قطع شه مصرفش موهام میریزه؟
    آیا مزوترافی رو باید تا همیشه دو ماه یکبار ادامه بدم؟

    • دکتر شریفی
      1399-08-28

      با سلام و وقت بخیر

      خیر با قطع مصرف موها نمیریزه.
      معمولا دو ماه مصرف و دوماه استراحت.
      مزوتراپی هر شش ماه یا هر ۹ ماه یا هر سال یک دوره ۶ تایی با پروتکل های متفاوت.

  • صالح
    1399-04-16

    با درود و سپاس از حوصله ای که برای پاسخگویی به خرج میدین
    من 40 روزه کاشت مو کردم.قبل از کاشت حدودا پنجاه درصد موهامو در قسمت کاشت از قبل داشتم.سوالم اینه که آیا با اون سرعتی که تکنسین برای ایجاد شکافها تیغ میزنه دقت لازم میشه تا شکافها فقط بین موهای موجود ایجاد بشه و به ریشه موهای قبلی آسیبی نرسه؟

    • دکتر شریفی
      1399-04-16

      با سلام و وقت بخیر

      دقیقا همین طور هست که شما فرمودین.

    • علی
      1399-04-23

      واسه منم مثل شما بود و استرسشو داشتم.یک‌ماه گذشته تا ببینیم چی میشه.بخشیش دراومده فعلا.

  • محمد
    1399-04-15

    با سلام.من الان نزدیک یکماهه عمل کاشت انجام دادم الان چهارروز هست از تونیک گیاهی تقویت موالیکس که براشرکت پنبه ریز است استفاده میکنم هربارکه میزنم روقسمت کاشت شده وماساژ,میدم موهای کاشته شده باماساژ ارام سرم,از ساقه ریزش میکنن وروی انگشتم میریزن میخواستم بدونم مشکل نداره واینکه قرص اکوفان برا تقویت کاشت مو خوبه یانه

  • رضا
    1399-04-14

    با سلام و وقت بخیر
    من با تجویز متخصص پوست و مو به دلیل ریزش مویی که داشتم به مدت چهار ماه فیناستراید و مکمل پرفکتیل مصرف کردم ولی همچنان ریزش دارم، مصرفشان هیچ اثری نخواهد داشت؟

    • دکتر شریفی
      1399-08-28

      عرض ادب و احترام

      اگر تا بحال اثر نکرده احتمالا کاری نخواهد کرد هرچند ممکن است تا شش ماه طول بکشد تا اثر مثبتی بگذارد.

    • جواد
      1400-12-23

      سلام و وقت بخیر
      بیست روز مو کاشتم
      تجویز من از روز چهاردهم
      استفاده یک ماه زینک پلاس موقع ناهار و استفاده شش ماه از hair vit هنگام صبحانه و استفاده یکساله پروستاباریج هر شب و همچنین استفاده یکبار در شب ماینوکسیدیل به صورت مادم المعر می باشد
      و از ماه دوم پنج تا شش جلسه مزوتراپی به صورت ماهانه
      ۱.تجویز درست وخوبی است؟
      ۲.به علت بانک مو ضعیف و تراکم کم دکتر تاکید بر استفاده از محلول داشتن ولی مصرف طولانی مدت سخت می باشد آیا میشه محلول رو استفاده نکرد؟

  • بهداد
    1399-04-13

    باسلام و تشکر از سایت خوبتون
    ۸۰ روز از کاشت مو میگذره هنوز جلوی سرم قرمز هست ۴تا دکتر رفتم نظراتشون متفاوت هست آیا ممکنه بخاطر این باشه که تیغ را محکم زده باشه و راهی هست خوب بشه و با توجه به اینکه قرمز هست و پوست سرم چرب و جوش میزنه چه زمانی از ماینوکسیدیل استفاده کنم
    سوال دوم کاش به روش fitانجام دادم الان میخام به روش fueانجام بدهم قسمتهای خالی وسط سرم را چه مدت باید بگذره از کاشت و نوبتهای کیلینیک شما از چند ماه قبل باید رزرو کرد .

    • دکتر شریفی
      1399-08-28

      عرض ادب و احترام

      به متخصص مراجعه کنید باید التهاب پوست سر را کنترل کرد احتمالا نیاز به تزریق دارد اگر این وضعیت به درازا بکشد موهای کاشته شده از بین میرود.
      پاسخ سوال دوم اینکه اولا روش FIT همون روش FUE هست فقط در اروپا روش FIT با نام FUE شناخته می شود.
      در طور کلی حداقل ۱۲ ماه باید از کاشت اول گذشته باشد تا برای بار دوم اقدام به کاشت نمود.

  • مهدی
    1399-04-10

    باسلام سوال اینکه بعداز کاشت مو دکتردستور روزی یک عددزینک پلاس را برام دادند ولی به دلیل اینکه 2بسته قرص هیرویت ازقبل داشتم رادارم استفاده می کنم آیا هیرویت راادامه دهم یااینکه زینک پلاس تهیه کنم فعلاپانزده عدد قرص هیرویت استفاده کرده ام باتشکر

    • دکتر شریفی
      1399-10-02

      با سلام و وقت بخیر

      همان هیرویت کافی می باشد.

  • احسان
    1399-04-09

    سلام، وقتتون بخیر
    ۲۰ روز هست که کاشت مو انجام دادم و به من علاوه بر دارو ها، محلول ضد ریزش مو دادن. سوالم اینه که محلول رو فقط به مناطق کاشت شده بزنم؟ آیا اگه بعد از ۶ ماه استفاده محلول رو قطع کنم
    برای مو های کاشت شده مشکل ریزش به وجود نمیاد؟

    • دکتر شریفی
      1399-08-27

      با سلام و وقت بخیر

      محلول ضد ریزش مو چیست ؟ ترکیبات این محلول چیست ؟ برند تجاری است یا دست ساز ؟

  • رضا
    1399-04-09

    سلام مجدد
    دو هفتس کاشت رو انجام دادم
    وفقط یک شامپو eviderm رو دادن که روزی یه بار کف گذاری کنم
    و بعد از ۲۰ روز گفتن تماس بگیرم نسخه جدید بدن
    نیازی نبوده تو این مدت ۲۰ روز چیزی استفاده کنم؟

    • دکتر شریفی
      1399-06-05

      با سلام و وقت بخیر

      داروهای مسکن اگر دردی داشته باشید و برخی داروها در صورت وجود عفونت تجویز می شود. بعد از آن داروهای تقویتی استفاده می شود و قرص زینک پلاس.

  • مهدی
    1399-04-08

    با سلام و عرض ادب
    ایا بعداز کاشت موی مرد این واقعیت داره که نمیتونن بچه دار شن تا یک سال؟
    واگر واقعیت داره براثر مصرف چه دارویی هست این موضوع؟
    باسپاس فراوان از پاسخدهی شما بزرگواران

    • دکتر شریفی
      1399-06-05

      با سلام و وقت بخیر

      خیر صحت ندارد، هیچ کدام از داروهای بعد از کاشت مو و حتی پروسه کاشت مو کاری انجام نمی دهند و عوارضی بابت بچه دار شدن شما ندارند.

  • رضا
    1399-04-08

    سلام
    و ممنون که به همه سالا جواب میدید کاش زودتر با سایت شما اسنا میشدم و کاشتم رو تو کلینیک شما انجام میدادم
    من‌دو هفتس جلوی موهام رو کاشتم ولی فقط شقیقه ها کمی کم پشت بود و بین شقیقه ها بدک نبود ولی گفتن بین اونها هم‌میشه کاشت وخلاصه شقیقه ها و بین شقیقه ها کاشت کردن
    ولی موهای قبلی موجود تو بین شقیقه ها و بین شقیقه ها هم گویا شوک وارد شده و نیستن
    سوال اولم اینه این موهای قبلی خودم در میاد دیگه؟
    سوال دومم اینکه شامپوی eviderm دادن که تا ۲۰ روز فقط کف گذاری کنم ۱۵ دقیقه و بعد اب بکشم.همین کفایته؟
    سوال سوم اینکه الان میتونم مثلا قرص امگا ۳ و زینک و قرص اهن استفاده کنم
    و هر توصیه دیکه ای هست ممنون‌میشم بگید چون تو انتخاب کلنیکم کمی اشتباه کردم و دیر با این سایت اشنا شدم

    • دکتر شریفی
      1399-04-10

      با سلام و وقت بخیر

      موهای قبلی هم همراه با موی کاشته شده دچار ریزش می شوند و مشکلی نیست. باز هماهنگ با هم رشد می کنند.
      در مورد شستشو هم ایرادی وجود نداره به دستورات پزشک خودتون اعتماد کنید. داروهای بعد از کاشت هم که کامل توضیح داده شده و در مورد داروهای تجویزی پزشک شما هم مشکلی نیست.
      تمام مراقبت های بعد از کاشت مو در وب سایت توضیح داده شده با کمی جستجو و حوصله همه را مطالعه کنید.

      پیروز باشید.

  • امید
    1399-04-06

    سلام خسته نباشید
    ممنون که وقت میذارید و جواب همه سوالها رو میدید
    خدا خیرتون بده
    سوالم این بود که من حدود 1 سال و3 ماه هست مو کاشتم
    تو این مدت هم تا 1 سال ماینوکسیدیل5درصد و فینستراید و زینک رو مرتب استفاده کردم و بعدش هر از مدتی، میخواستم بدونم برای اینکه موهام ریزش نداشته باشه و تقویت بشه چی باید الان مصرف کنم
    ممنون میشم جواب بدین
    باتشکر

    • دکتر شریفی
      1399-04-07

      با سلام و وقت بخیر

      شما می توانید هر شش ماه یک دوره دو ماهه مولتی ویتامین مخصوص مو (Hair vit) استفاده کنید و از قطع و وصل کردن ماینوکسیدیل و فیناستراید خودداری کنید. چون ریزش موی شما را سرعت می بخشد اگر خواستید اینها را مصرف کنید دیگه نباید قطع کنید.

    • مجتبی
      1399-05-17

      سلام.
      من حدود یک هفته کاشت مو انجام دادم.
      دکتر برام یک هفته آنتی بیوتیک و مسکن نوشته بود که تموم شد و فقط قرص های زینک مونده برای حدود یکماه و یک فوم رافایل که موقع شستشو میزنم که کم مونده تموم بشه.
      میخواستم بپرسم که چون هیچ دارویی یا اسپری برای ادامه تجویز نکرده آیا مشکلی داره یا نمیخواد چیزی مصرف کنم؟

  • سعید
    1399-04-05

    سلام خدا قوت
    هشت ماه کاشت مو انجام داده بودم به پیشنهاد یکی از دوستان برای یک دست شدن موها تیغ زدم حالا بعد از تقریبا سه ماه احساس می کنم موهای کاشته شده صدمه خورده اند نظر شما چیست

    • دکتر شریفی
      1399-04-06

      با سلام و وقت بخیر

      حداقل ۹ تا ۱۴ ماه طول میکشه تا موهای کاشته شده به حداکثر بازدهی خود برسند. بدین ترتیب انجام اموری از قبیل تراشیدن مو اصلا کار درستی نیست و ممکن است باعث ایجاد مشکل در رشد موها شود.

    • ناشناس
      1401-06-25

      با ماشین میشد صفر زد چرا با تیغ؟؟؟

  • ایمان
    1399-04-05

    سلام خسته نباشید.
    من سه ماهه جلوی سرمو به طور یو مانند کاشت کردم, وقبل از کاشت از محلول ماینوکسیدیل استفاده میکردم, الان وسط سرم (کاکول) در حال ریزش هستن وضعیف شدن اما مشاور کلینیک به من اجازه استفاده از محلول رو نمیده و میگه باعث ریزش موهای کتشته شده میشه.
    لطفا به من بگید چیکار کنم؟؟

    • دکتر شریفی
      1399-04-07

      با سلام و وقت بخیر

      خیر ماینوکسیدیل موجب ریزش موی کاشته شده نمی شود. اتفاقا موجب تقویت آن ها نیز می شود.

    • عادل
      1399-04-26

      سللم وقتتون پر از خیر
      من حدود ۵۰ روز هست که کاشت مو انجام دادم
      ۱_تکنسین تجویز کرده به مدت ۶ ماه هر روز صبح هیرویت و هر روز ظهر بعد از نهار زینک پلاس مصرف کنم و هر شب فینستراید
      سوالم این هست ایا مصرف ندام هر روز هیروت و زینک پلاس صحیح هست
      یا اینکه الان بعد از ۵۰ روز از هر کدام یک روز دررمیان استفاده کنم ؟
      ۲_محلولی که برای مالیدن به مو برای من تجویز کرده بود هیرتونیک از شرکت ایروکس هس که تا ب الان هر شب استفاده میکردم ایا این رو شما تایید میکنید؟
      ۳_قبلا چند سال ماینوکسدیل استفاده میکردم و طبق فرمایش شما درسته نباید قطع بشه و در زماح قطع شدن ریزش مو مجددا شروع میشه
      میخواستم بدونم ایا میتونم جایگزین هیر تونیک الان مانوکسدیل استفاده کنم یا اینکه محلول دیگیری رو معرفی میکنید ؟
      در اخر میخواستم بدونم استفاده طولانی مدت ماینوکسیدیل باعث عادت کردن مو ب این محلول هست ک بعد از قطع استفاده ب دلیل عادت کردن مو ب ماینو باعث ریزش میشهو رهکار چیه
      چون واقعا استفاده طولانی مدت از این محلول امکان پذیر نیست
      مخصوص وقتی موها کمی بلند میشه
      بسیار ممنونم از اینکه وقت میذارید و سوال ها رو جواب میدید
      ی

      • دکتر شریفی
        1399-04-29

        با سلام و وقت بخیر

        مصرف فیناستراید ضروری نیست.
        اگر شروع بع مصرف ماینوکسیدیل کردید در مورد قطع مصرف محتاط عمل کنید. ماینوکسیدیل جایگزینی ندارد.

  • بهروز
    1399-03-25

    سلام و وقت بخیر
    دکتر بنده 40 سال دارم و تقریبا حدود 10 ساله که ماینوکسیدیل مصرف میکنم و خوشبختانه تونستم بخش اعظم موهام رو حفظ کنم، اما متاسفانه در طول این دو سه اخیر احساس میکنم این محلول (تقریبا اکثر برندهای ایرانی) کیفیت خودشونو از دست دادند و باعث خارش شدید روی پوست سر میشن، نظر جنابعالی در این خصوص چیست؟ آیا برند جایگزین مناسبی رو پیشنهاد میکنین؟

    • دکتر شریفی
      1399-06-05

      با سلام و وقت بخیر

      از نظر کیفیت نظر شما متین است. متاسفانه جایگزینی برای ماینوکسیدیل وجود ندارد.

  • امیر
    1399-03-21

    سلام وقت شما بخیر
    بنده ٢٠ روز هست که مو کاشتم. و طبق دستور پزشکم بعد از بیستمین روز قرار شده دارو هام که شامل قرص مولتی و زینک و همچنین فیناستراید هست را شروع کنم. با خانمم تصمیم به بچه دار شدن گرفتیم برای همین میخواستم ببینم اگه مصرف قرص فیناستراید را به خاطر عوارضش ‌برای جنین حدود ٢٠ به تاخیر بندازم اشکالی دارد؟

    • دکتر شریفی
      1399-04-10

      با سلام و وقت بخیر

      تجویز فیناستراید برای بعد از کاشت توصیه علمی ندارد. لذا می توانید با نظر پزشک زمان را تغییر دهید.

    • Farnam
      1399-04-26

      سلام وقت بخیر من نزدیک نه ماه هست کاشت انجام دادم موهام خیلی ضعیفه کلینیک میگه فیناستراید و ماینوکسیدل مصرف کن میخوام بدونم بعد از مصرف‌و قطع این داروها موها ریزش پیدا نمیکنه و چه محصول یا مکملی برای قوی تر شدن موها پیشنهاد میدین؟

      • دکتر شریفی
        1399-04-26

        با سلام و وقت بخیر

        بهتر است از مزوتراپی مو برای تقویت موها استفاده کنید. مصرف مایندوکسیدیل هم موثر است ولی برای مصرف قرص فیناستراید با احتیاط عمل کنید.

  • حسین
    1399-03-08

    سلام من بعد از کاشت مو قرص فیناستراید برام تجویز کردم خواستم ببینم نخوردن این قرص اشکال داره؟

    • دکتر شریفی
      1399-03-08

      با سلام و وقت بخیر

      خیر اشکالی ندارد.

    • محمد رضا
      1399-03-12

      سلام . بنده 59 سالم است . الان 4 ماه هست کاشت مو انحام دادم . قرص های مکمل که برام تجویز شده بود ( زینک پلاس ، اهن ، هیبرید و فیناستراید) بود که متاسفانه بعد از 40 روز عوارضی مانند التهاب گلو و زبان مشاهده کردم و کلا تمامی قرص ها را دیگر مصرف نکردم . سوالم این است که رشد موهایم نسبتا خوب است ، ابا استفاده نکردن از مکملها ایرادی نداره؟ البته تکنسین کاشت هر از گاهی تماس میگیره که رشد مو کاشته شده را پیگیری کند از بابت عدم مصرف مکملها خیلی من را میترسونه و اعتقادی به عوارض اون نداره . لطفا راهنمایی فرمایید .سپاسگذار از دقت نظر و پیگیری شما .

      • دکتر شریفی
        1399-03-13

        با سلام و وقت بخیر

        مصرف مکمل ها دو تا چهار ماه بعد از کاشت توصیه شده است ولی تعیین کننده نیست یعنی رشد یا عدم رشد موهای کاشته شده بستگی به خوردن مکمل ها ندارد. مکمل ها فقط نقش ساپورتیو برای موهای کاشته شده دارند.

  • abbas
    1399-03-07

    با سلام بنده بعد از یکماه از کلاه کاسکت استفاده میکنم بعد از استفاده دستم را روی سر که میکشم کلی موها میریزه آیا بخاطر کلاه هست یا عادیه کلاه کاسکت تا چند مدت نباید استفاده کرد آخه دوباری جریمه شدم
    سوال دوم شامپو کتوکونازول هم وقتی میزنم خیلی ریزش بیشتر میشه با توجه به اینکه هنوز جلوی سرم قرمز هست آیا استفاده منعی ندارد

    • دکتر شریفی
      1399-04-06

      با سلام و وقت بخیر

      قاعدتا تا دو ماه ولی اگر باید استفاده کنید ابتدا یا دستمال یا کلاه نخی ریز بافت بگذارید و سپس کلاه ایمنی را بر سر بگذارید.
      در مورد تاثیر شامپو بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

    • حسن طاهری
      1399-04-09

      سلام خسته نباشید، من الان دقیقا یکساله کاشت انجام دادم، شامپو ضد ریزش، آمپول ویتامین ب، هیرویت و زینک پلاس مرتب استفاده کردم. اما ریزشم اصلا قطع نشد، الان روز به روز موهام داره کم پشت میشه، و خودم میدونم موهای کاشتی هست که داره میریزه، نمیدونم چیکار کنم، خیلی داره رو روحیم تاثیر منفی میذاره نمیدونم چیکار کنم، لطفا راهنماییم کنید.

      • دکتر شریفی
        1399-06-05

        با سلام و وقت بخیر

        متاسفانه بدون معاینه حضوری و دقیق نمی توان نظر قطعی داد. بهتر است با پزشک خود در تماس باشید.

  • مهدی
    1399-03-02

    سلام.خسته نباشید میخواستم از وقتی که برای پاسخ دادن به مخاطبان میزارید تشکرکنم.ممنون پیروز وپاینده باشید.

    • دکتر شریفی
      1399-03-02

      با سلام و وقت بخیر
      نظر لطف و محبت شماست .
      وظیفه پزشک متعهد و پرسنل کلینیک دکتر شریفی پاسخگویی به مخاطبان عزیز وب سایت و مراجعین محترم کلینیک هست. همچنین شما هم موفق و پیروز باشید.

  • مهران
    1399-02-26

    سلام
    بنده هفت روزه که به روش sut عمل کردم و پشت سرم هنوز احساس درد ناشی از سوزن سر کننده دارم و هنوز سری ناحیه پشت سرم بر طرف نشده، برای خواب شب میتونم از دیازپام استفاده کنم؟
    سپاس

    • دکتر شریفی
      1399-02-30

      با سلام و وقت بخیر

      بلی ولی دیازپام زیادتر از نیاز شماست بخصوص که این وضعیت شاید تا شش ماه ادامه داشته باشد.

    • Nasser
      1399-05-20

      سلام خسته نباشید ببخشید موهای کاشته شده پس از چند ماه شروع به رویش می کنند؟با تشکر از لطف شما

      • دکتر شریفی
        1399-05-20

        با سلام و وقت بخیر

        مو از همان روز اول شروع به رشد می کند اما تا ماه ششم ممکن است دچار ریزش موی کاشته شده شوید. بهترین حالت رشد موها از ماه ششم به بعد است.

  • هادی
    1399-02-22

    سلام
    برای من بعد از کاشت دوتا شامپو dermalist و ketoconazole تجویز کرده که یکروز درمیان موهارو شستشو بدم و دارو هم کپسول زینک و بیوتین و قرصای زرد رنگ ویتامین Eبه اسم ezavit 400 . میخواستم بدونم معمولا همینا تجویز میشن یا چیز اضافه ای هم هست ؟

    • دکتر شریفی
      1399-02-22

      با سلام و وقت بخیر

      نظر هر پزشک متفاوت است. داروهای تجویزی شما مشکلی ندارد.

    • عباس
      1399-03-06

      باسلام
      من ۵ ماه هست که کاشت انجام دادم و به مدت سه ماه قرص ساپلاس مصرف کردم و دوماه هستش که قرص هیرویت مصرف می کنم تقریبا موهام در حال رشد هستند ولی در بعضی از قسمتها مانند وسط سر با کندی رشد میکنن .آیا صرفا قرص هیرویت کافیه یا اینکه باید مکمل دیگه ای هم مصرف کنم . طبق دستور پزشک که فرمودند تا شش ماه پس از کاشت کافی هست
      با تشکر

      • دکتر شریفی
        1399-03-08

        با سلام و وقت بخیر

        خیر نیاز به استفاده از مکمل دیگه ای نیست. همان هیرویت کافی است. همچنین تا ماه ۱۰ و ۱۲ برای دیدن نتایج کاشت مو صبور باشید.

  • ali
    1399-02-20

    سلام من با تجویز پزشک یک ماهه فیناستراید مصرف میکنم ولی ریزش موهام بیشتر شده دلیلش چی میتونه باشه؟

    • دکتر شریفی
      1399-02-22

      با سلام و وقت بخیر

      پروسه درمان باید حداقل ۳ ماه ادامه داشته باشه تا نتایج اولیه مشخص بشه. با مصرف یکماهه نمیشه تصمیم در مورد تاثیر دارو گرفت.

  • مهران
    1399-02-19

    سلام . من ۱۰ روز هستش کاشت مو به روش فیت انجام دادم . ورم صورتم کاملا خوابیده و تقریبا قرمزی پوست هم نداشتم . از قبل کاشت خودم مولتی ویتامین خارجی استفاده میکردم الانم قطعش نکردم . میخواستم بدونم : ۱ – آیا هیر ویت رو جایگزین مولتی ویتامینم کنم یا هر دوش و با هم میتونم استفاده کتم ؟ و اینکه الان تصمیم گرفتم زینک پلاس و فیناستراید هم استفاده کنم . ۲ – میخوام بدونم الان که ۱۰ روز گذشته میتونم شروع به استفاده کنم ؟ و ۳ – اینکه ماینوکسیدیل از روز چندم میشه بزنم ؟ ۴ – در آخر هم اینکه آیا مصرف همه اینها با هم اشکالی نداره ؟ چون اگه مشکل نداره میخوام تا اونجایی که بتونم موهام رو تقویت کنم . ___ ببخشید هم متنم طولانی شد و هم سوالام زیاد شدن . از حوصله ای که برای جواب دادن‌ میزارین واقعا ممنونم . ___

    • دکتر شریفی
      1399-02-20

      با سلام و وقت بخیر

      ۱- میتونین جایگزین کنین. ولی فقط یکی از آن ها کافیست.
      ۲- بله میتونین شروع کنین.
      ۳- از ابتدای هفته چهارم یا شروع ماه دوم.
      ۴- ضرر ندارد ولی نفعی هم ندارد با زیاد کردن تقویتی موها بیشتر نمی شود.

    • محرم خانی
      1399-04-12

      سلام ،میخواستم نام ویال آمپولی که با لیدوکائین تزریقی ترکیب میشه برای قبل از کاشت مو چیه ؟ کار بردش چیه ؟آیا عوارضی نداره؟

  • هومان
    1399-02-16

    با سلام و احترام
    بسیار سپاسگزارم که پاسخ من را دادید. اما خواهشمندم این سوال را نیز پاسخ دهید.
    من پرسیدم که نرخ پرت شدن برداشت از پشت سر چقدر است. و شما پاسخ دادید کمتر از ۵ درصد.
    اما منظور من از پرت شدن از بین رفتن پیاز مو نبود بلکه کات شدن ساقه مو هنگام برداشت از پشت سر بود. اینطور که تکنیسینه به من گفت، هنگام برداشت از پشت سر از هر ۱۰۰۰ هولدر حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ تای آن قابل برداشت نیست. بطور واضح گفت که هنگام برداشت ساقه مو کات میشه و ما رهایش میکنیم. سوال من این است که اولا آیا این نرخ نرمال است؟ دوما آیا این هولدرها باعث آسیب به پیاز مو نمیشه؟
    با سپاس فرآوان

    • دکتر شریفی
      1399-02-16

      با سلام و وقت بخیر

      ساقه مو که ارزشی نداره که پرت بشه یا نشه. ساقه مو به هر حال بعد از مدتی دچار ریزش میشه و این ریزش تا ماه ششم ادامه داره. پس درگیر قضیه ریزش و پرتی ساقه مو نباشید. مهم پیاز مو هست که اگر جراح و تکنسین حرفه ای باشند پرتی نخواهد داشت.

    • سعید
      1399-03-26

      سلام من کاشت مو انجام دادم و بهم استفاده ماینوکسیدین تا ماه ششم توصیه شده اما از عوارضش ریزش بیشتر مو بعد از قطع استفاده از ماینوکسیدین هستش. آیا برای موهای کاشته شده استفاده کنم ؟ استفاده مادام العمر که محال ولی پزشکم میگه کم کم استفادشو قطع کنم آیا امکان پذیر هست ؟

      • دکتر شریفی
        1399-06-05

        با سلام و وقت بخیر

        استفاده از ماینوکسیدیل برای موهای کاشته شده موجب تقویت و رشد بهتر آن ها می شود. اما عدم استفاده از آن هم ضرری ایجاد نمی کند. قطع مصرف به هر نحو ریزش مو را شدیدتر می کند.

  • سعید
    1399-02-16

    سلام اقای دکتر خیلی ماهی ک جواب همرو دادی،
    من 3ماه کاشت مو انجام دادم
    از پزشکم پرسیدم ماینوکسیدل استفاده کنم گفت خیر اصلا چون بعدش ریزش میاره خوب نیست،فقط بیوتین بپاتین 6تا زدم با زینک دیگه هیچی استفاده نکردم ،فیناسترایدم ممنوع کرد،اما همجا نوشته استفاده کنید چیکارکنیم خدایی دیونه شدیم

    • دکتر شریفی
      1399-02-16

      با سلام و وقت بخیر

      نظر پزشک ممکن است با بقیه پزشک ها فرق داشته باشه. اما در کل مصرف ماینوکسیدیل باعث بهبود رشد موهای کاشته شده و جلوگیری از ریزش سایر موها می شود. مصرف الزامی نیست اما اصولا تجویز می شود.

  • هومان
    1399-02-15

    با سلام
    از چند روز پس از کاشت مو میتوان فعالیت جنسی داشت؟ آیا دوری از رابطه جنسی برای طولانی مدت به رویش بهتر موها و امکان گرفتن موهای کاشته شده کمک میکند؟
    تشکر

    • دکتر شریفی
      1399-02-15

      با سلام و وقت بخیر

      رابطه جنسی در صورتی که آسیبی به موهای کاشته شده وارد نکند مانعی ندارد. اما ترجیحا تا ۲ هفته بعد از کاشت رابطه جنسی نداشته باشید.
      خیر تاثیری ندارد.

  • هومان
    1399-02-15

    با سلام و احترام
    من به تازگی به روش fit کاشت مو انجام داده‌ام.
    تکنیسینی که برداشت را انجام میداد گفت از ۱۰۰۰ تا هولدری که پشت سر میزنه حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ تا پِرت میشود و نمی‌تواند برداشت انجام دهد.
    میخواستم بپرسم این نرخ نسبت به نرمال چقدر بالاتر است؟
    آیا بانک موی من در قسمت‌هایی که پِرت شده‌اند از بین رفته است یا ترمیم میشود؟
    با تشکر

    • دکتر شریفی
      1399-02-16

      با سلام و وقت بخیر

      در کار تکنیسین های ماهر کمتر از 5% پرت می شود. رقم 30 تا40% خیلی زیاد است و حتی آموزشی ها و بی تجربه ها بهتر هستند .
      متاسفانه 70 تا85% از پرتی ها جایگزین نمی شوند.

  • یونس
    1399-02-12

    سلام من 4 ماهه کاشت انجام دادم مصرف قلیون واسش ضرر نداره؟باعث ریزش موهام نمیشه؟

    • دکتر شریفی
      1399-02-13

      با سلام و وقت بخیر

      مصرف دخانیات درصد رشد موهای کاشته شده و موفقیت آن ها را کاهش می دهد.

    • محمدجواد
      1401-06-25

      بنده شش ماه از کاشتم گذشت. اما جز خط رویش موهای دیگه رشد نکرده اگر هم رشد کرده خیلی کمه.
      موهامو با ماشین موزر تراشیدم که اگه رشد کردن یه دست باشه.
      مشکلی نیست؟؟

      • پارسا
        1401-06-29

        سلام و وقت بخیر

        خیر بعد از ماه ششم تراشیدن موها اشکالی ندارد.

  • عباس
    1399-02-06

    سلام بنده ۴ روز پیش کاشت مو انجام دادم موهای سرم قبل از کاشت همیشه پوسته و شوره میزد ضمن اینکه موهای برداشت هم نازک شده بود آیا لازم است بعد از کاشت مو داروی خاصی استفاده کنم

    • دکتر شریفی
      1399-02-10

      با سلام و وقت بخیر

      بلافاصله بعد از کاشت خیر، ولی بعدا حدود چهار هفته دیگر از شامپوهای آنتی سبوروییک مثل کتوکونازول می توان استفاده کرد.

    • علیرضا
      1399-02-12

      با عرض سلام و خداقوت خدمت شما
      قبل از هر چیزی بگم من کل دیدگاه ها رو خوندم و دیدم که با حوصله جواب همه رو دادی حتی سوالای تکراری از همین بابت خیلی مچکرم و خدا خیرتون بده ایشالله
      سوالم این بود که من از قرص های unizinc و hair vit و فیناستراید هرشب ساعت 8قبل شام استفاده میکنم بنظر شما بهترین زمان استفاده از این داروها کی هست؟
      متشکرم

      • دکتر شریفی
        1399-02-13

        با سلام و وقت بخیر

        وظیفه کلینیک و پزشکان پاسخگویی به نیاز مردم می باشد. مخصوصا در ایام کنونی و با شیوع بیماری کرونا وظیفه جدی تری هم داریم. نظر لطف شماست و امیدواریم شما هم در همه مراحل زندگی موفق باشید.
        پاسخ سوال شما :
        دستور مصرف مولتی ویتامین و مکمل ها صبح می باشد. قرص فیناستراید هر شب است.

  • محمدرضا
    1399-02-02

    سلام
    وقت بخیر
    من چهار ماه از کاشتم میگذره طبق تجویز پزشکم یک دوره دوماه هیرویت و زینک پلاس مصرف کردم ولی غیر از این دو قرص ، قرص فینستراید هم تجویز کردند که به مدت هشت ماه مصرف کنم اما مشکلات جنسی شدیدی برام به وجود آورد که مصرف این قرص را قطع کردم حالا سوال اینجاست که به جای قرص فینستراید چی میتونم مصرف کنم که حالت تقویت کننده داشته باشه؟؟؟ ممنون

    • دکتر شریفی
      1399-02-06

      با سلام و احترام

      فیناستراید جایگزینی ندارد.

  • محمد
    1399-02-01

    با سلام و عرض ادب
    من حدود ۲ هفته هستش که اقدام به کاشت مو کردم و پزشک محلول ماینوکسیدیل را تجویز کرده و گفته تا ۱ سال هر شب قبل خواب بر روی موهای کاشته شده مالیده بشه. سوال من اینه که من قبلا از هیچ دارو و محلولی استفاده نمیکردم الان که اقدام به مالیدن ماینوکسیدل رو پوست میکنم امکان داره بعد از قطع این دارو موهایی که وجود داره هم بریزه
    چون اینجا چند تا مطلب خوندم که بعد از قطع دارو موها به شدت ریزش پیدا میکنن

    • دکتر شریفی
      1399-02-03

      عرض ادب و احترام

      مصرف ماینوکسیدیل هم برای موهای کاشته شده مفید است و هم موهای قبلی خودتان. اگر بعد از یکسال مصرف آن را قطع کنید به احتمال زیاد از سمت موی خودتان دچار ریزش مو خواهید شد. بهتر است به مصرف مداوم آن در صورت نداشتن عوارض و تاثیر مثبت ادامه دهید.

  • سامان
    1399-01-31

    سلام
    ۴۰روز بعد از کاشت آیا لمس خیلی آرام بدون وارد کردن فشار به نواحی کاشت برای این ناحیه مشکل سازه؟
    با توجه به اینکه قرص مولتی ویتامین Perfectil Platinum مصرف میکنم ،مصرف زینک رو توصیه میکنید یا زینک پلاس؟
    لطفا دوز مصرف زینک یا زینک پلاس رو بفرمایید همچنین مدت زمان مصرف؟
    و در آخر گفته میشه مصرف طولانی مدت زینک باعث عدم جذب مس در بدن میشه آیا واقعیت داره؟
    تشکر

    • دکتر شریفی
      1399-02-06

      با سلام و وقت بخیر

      خیر.
      محصولی که مصرف می کنید خودش زینک دارد نیازی به اضافه کردنش نیست.
      یک عدد زینک قرص هر صبح برای دو تا چهار ماه.
      بلی مصرف زینک مانع جذب مس در روده می شود از مصرف طولانی مدت با دوز بالا اجتناب کنید.

    • بهزاد
      1399-02-20

      باسلام و تشکر از سایت خوبتون
      میکرو اسکالپ روی ناحیه برداشت ۲ هفته بعد از کاشت مو آیا مشکلی نداره و روی قسمتهای کاشته شده از چه موقع میتوانم اسکالپ انجام بدم چون باید موهای کاشته شده را با تیغ کوتاه کرد

      • دکتر شریفی
        1399-02-21

        با سلام و وقت بخیر

        بعد از ماه ششم مجاز هستید.

    • بهزاد
      1399-03-04

      سلام بنده کاشت مو انجام دادم و به اشتباه قطره ماینوکسیدل بیشتر استفاده کردم و الان موهای کاشته شده ام خیلی ریزش کرده ایا مشکلی واسه کاشتم پیش میاد یا مجددا رشد میکنن
      ایا دوباره از قطره استفاده کنم ؟

      • دکتر شریفی
        1399-03-08

        با سلام و وقت بخیر

        خیر برای موی کاشته شده مشکلی بوجود نیامده است. ریزش مو بعد از کاشت مو طبیعی است. استفاده از ماینوکسیدیل را طبق تجویز پزشک انجام دهید.

  • Alireza
    1399-01-31

    سلام و عرض ادب ،بنده الان ۱۸ماه هست کاشت مو انجام دادم ،کار بسیار عالی انجام شد ،من ۶ماه از محلول استفاده کردم ،قرص هربست فیناید و زینک تا یک سال ،و الانم یک ماه در میان زینک و فیناید میخورم،

    الان دو ماهی هست که ریزش شدید از موهای خودم و گاهأ از کاشت شده ها دارم،سن من هم ۳۶ساله،
    عاجزانه درخواست کمک دارم….،متشکر و ممنون میشم

  • سما
    1399-01-29

    با سلام من ۷ ماهه که ابروهامو کاشت زدم . ابروهام کامل ریختن و مجددا رویش کردن ولی حدود ۵۰ درصدش رویش کردن توی این مدت هم خیلی مراقبت کردم و مدام زینک پلاس و آمپول بیوتین و هیرویت خوردم . ممکنه ابروهام بیشتر از این رویش نکنند ؟ خیلی نگرانم و سوال بعدیم اینه که میتونم ابروهامو رنگ کنم ؟ ممنون میشم جوابمو بدین

    • دکتر شریفی
      1399-01-30

      با سلام و وقت بخیر

      بعد از شش ماه می توانید رنگ کنید و حدودا تا ده ماه امکان بیشتر شدن دارد.

    • محمد
      1400-11-17

      ببیند هر مویی به سر هرکسی نمیشه فقط مویه خود آدم چون خون و آزمایش داره بچه بازی نیست با این کار دوزدی کردن این آقا هردوتا سر عفونت شدید میکنه اصلا موفق نمیشد کار خطرناکی اون پرستاراینکارو نمیکنه چون خیلی خطرناکه

  • سامان
    1399-01-29

    با سلام
    من حدود ۵۰ روز از کاشتم به روش FIT میگذره تمامی دستورالعمل پزشک رو هم با دقت انجام دادم من در دو قسمت جلوی سر و گردی پشت سر کاشت انجام دادم قرمزی و التهاب قسمت های کاشت کم شده اما هنوز این دو قسمت نسبتا بی حسه و قسمت اهدا هم جوش داره هم خارش
    دکتر برای من قرص مولتی ویتامین Perfectil Platinum(روزی یک عدد) و قرص زینک(یک روز در میان) تجویز کرد بعد از این ۵۰ روز مصرف متوجه شدم قسمت وسط سر که کاشتی نداشته موهای زیری در حال بیرون اومدن هستن و بعد از چند روز متوجه شدم در تمامی قسمت ها غیر از قسمت های کاشت این موها شروع به رشد کردن هرچند این موها ضعیف هستن اما به نظر میرسه همون موهایی هستن که قبلا از دست دادم یه جورایی امید رو بهمن برگردوند میخواستم بدونم آیا میشه این موهارو حفظ کرد در صورت مثبت بودن چطور میتونم کمک کنم این موها ضخیم بشن
    البته یک هفته ای میشه شبی یک قرص ویتامین E مصرف میکنم و از شامپوی کافئین دار استفاده میکنم و روزانه سرمو شستشو میدم به دلیل اینکه پوست چربی دارم.
    بابت طولانی شدن عذر میخوام

    • دکتر شریفی
      1399-01-29

      با سلام و احترام

      با مصرف ماینوکسیدیل میتونین از ریز موها جلوگیری کنین. اما توجه داشته باشین هیچ موی از دست رفته ای دوباره امکان بازگشت ندارد.
      تمامی مواردی که ذکر کردید روند طبیعی کاشت مو می باشد.
      ممکن است تمامی موهای ناحیه کاشته شده تا ماه ششم دچار ریزش شوند و نگران نباشید.

      پیروز باشید

      • سامان
        1399-01-29

        سلام
        عذر میخوام اما من متوجه رشد موهای زیادی در ناحیه غیر کاشت شدم که قبلا این موها وجود نداشته سوال من اینه آیا این موها رو میشه نگه داشت؟
        مصرف چه داروهایی باعث زخامت مو میشه

  • شایان
    1399-01-25

    سلام.وقت بخیر بنده ۳ماه است که کاشت کردم و دوستم ۴ ماه. ولی ایشان موهای بسیار عالی و پر پشتی در آوردن و من هیچ تغییری توی سر خود نمی بینم. طوری که انقدر دوستان ما رو مقایسه میکنند من از کاشت مویی که کردم پشیمان شدم.لطفا راهنمایی کنید.تشکر

    • دکتر شریفی
      1399-01-29

      با سلام و احترام

      همه موهای کاشته شده ممکن است تا باتدای ماه ششم دچار ریزش شده و موقتی هستند.
      موهای اصلی و دایمی از ابتدای ماه شمم شروع به رشد می کنند.
      پس بیشتر صبوری کنید. ضمن اینکه مهارت جراح کاشت مو، روش کاشت مو و جنس موی افراد متفاوت است و نتیجه متفاوتی از کاشت مو رقم می زند.

  • سعید
    1399-01-25

    سلام میخواستم بدونم اگه بانک مو ضعیف باشه از موی ریش میشه استفاده کرد؟بعد موای ریش هم مث موی خود سر ماندگاره؟بعد چندسال دچار ریزش نمیشن؟ممنون میشم جواب بدید

    • دکتر شریفی
      1399-03-17

      با سلام و وقت بخیر

      بله میتوان از موهای ریش و سینه نیز جهت ایجاد تراکم بیشتر استفاده کرد. ماندگاری موهای ریش و سینه از بانک موی پشت سر کمتر است.

  • کمالی
    1399-01-22

    سلام .. بنده ۸۵ روز پیش تهران کاشت مو انجام دادم و برگشتم افغانستان.. دکتر بنده برای مه نه ماینوکسیدیل و اکوفان هیچکدام را توصیه نکرد فقط همون قرص های آنتی بیوتیک و آستامینوفن داد.. الان هم هیچ نشانه ای از رویش مو نیست به همون دلیل بنده خیلی نگرانم.. میشه یک راهنمایی بکنید

    • دکتر شریفی
      1399-01-23

      عرض ادب و احترام

      ماینوکسیدیل و اکوفان از داروهای ضروری نیست و به تشخیص پزشک شما بستگی دارد ولی استفاده از آن ضرری ندارد. برای رشد مجدد مو تا ابتدای ماه ششم صبور باشید.

  • مهدی
    1399-01-22

    سلاو و عرض ادب،من حدود ۴ ماهی میشه کاشت کردم و به علت عوارض بعد قطع کردن ماینوکسیدل استفاده نکردم،ولی روزانه مولتی ویتامینhair vitمیخورم،آیا استفاده از ماینوکسیدل الزامی و ضروری هست،ممنونم ازتون

    • دکتر شریفی
      1399-01-30

      با سلام و وقت بخیر

      خیر ضروری نیست.

    • عماد سهیلی
      1399-05-08

      سلام و خسته نباشید خدمت شما ، خدا خیرتون بده که تو این دوره زمونه بی منت دارین جواب همه رو میدین.
      من ۲۶ سالم هست و سوال من این بود که من الان ۴۰ روز هست که کاشت انجام دادم ، دو بار برای رابطه جنسی از قرص ترامادول و ویزارسین استفاده کردم ،البته بعد از ۱۵ روز و با فاصله ده روز بوده این دوبار ، این قرصا مشکل ساز میشن برا کاشت من ؟ یعنی گرافت ها رو از بین‌ بردن ؟؟

      • دکتر شریفی
        1399-05-09

        با سلام و وقت بخیر

        خیر مشکلی بوجود نمی آید نگران نباشید.

  • آیدین
    1399-01-20

    سلام آقای دکتر من الان یک ماه و نیم هست کاشت انجام دادم
    خواستم بدونم الان اگر شروع کنم به زدن ماینوکسیدیل بعد از قطعش ریزش نخواهم داشت،چون در حالتی که قبل از کاشت مو داشتم چند سال ماینو زدم و به محض قطع کردن طی یکسال ریزش شدید داشتم

    • دکتر شریفی
      1399-01-28

      با سلام و احترام

      ماینوکسیدیل ۵٪ را در سه ماه اول صبح ‌و شب استفاده کنید و از اول ماه چهارم شبی یکبار استفاده کنید ولی هر موقعی قطع کنید سرعت ریزش موهای خودتان بیشتر می‌شود. روی موهای کاشته شده اثر منفی ندارد حداقل یکسال مصرف کنید.

  • محمد
    1399-01-15

    سلام.وقت بخیر.معمولا چه تعداد آمپول زمان کاشت مو برای بی حسی تزریق میشه؟؟جلو که قراره مو کاشته بشه و پشت سر که قراره مو ازش برداشته بشه

    • دکتر شریفی
      1399-02-13

      با سلام و وقت بخیر

      بستگی به مساحت برداشت و کاشت دارد و تا حالا کسی حساب نکرده و اصولا کار درستی هم نیست.

  • احسان
    1399-01-08

    باسلام وعرض ادب، 40روزارکاشت موی من میگذره اماپوست سرم (بیشتر قسمت رویش مو) قرمزه به همین خاطرمی ترسم ازماینوکسیدیل استفاده کنم، لطفابفرمایید که علت قرمزی چیه ومیتونم ماینوکسیدیل استفاده کنم درضمن من فقط قرص زینک پلاس می خورم آیانیازبه استفاده ازقرص دیگری هست؟ ازهمکاری شماسپاسگزارم

    • دکتر شریفی
      1399-01-28

      با سلام و احترام

      تا دو ماه می تواند قرمز باشد یعنی هنوز پوست سر موها را قبول نکرده است. بهتر است فعلا ماینوکسیدیل مصرف نکنید و کارهایی که باعث تحریک پوست سرتان می شود نکنید و با شامپو بچه بشورید.

  • حمید زیوری
    1398-12-29

    سلام عرض ادب
    من کاشت مو انجام دادم بعد از شستشو پماد فقط روی بخیه بمالم یا قسمت کاشت هم بمالم؟ ؟

    • دکتر شریفی
      1399-01-28

      با سلام و احترام

      خیر فقط روی بخیه باید پماد تجویز شده را بمالید.

  • سجاد
    1398-12-29

    سلام آقای دکتر وقت بخیر .
    با توجه به توصیه هایی که این روز ها برای تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با کرونا میشه ، میخواستم ببینم آیا دارو هایی که بعد از عمل کاشت مو تجویز میشه سیستم ایمنی رو ضعیف میکنه و توصیه نمیشن ؟

    • دکتر شریفی
      1399-01-25

      عرض ادب و احترام

      فقط پردنیزولون (Prednisolone) که تجویز ۳ روز اول بود میتونست مشکل ساز باشه که الان تجویز نمیشه، ولی سایر داروها اثری در کاهش سطح ایمنی بدن شما ندارند.

  • رسول
    1398-12-17

    سلام ببخشید بعد از کاشت میشه از داروهای ترک اعتیاد مثل ب دو یا متادون استفاده کرد؟

    • دکتر شریفی
      1398-12-20

      سلام و وقت بخیر

      بله مشکلی نیست

  • منصور
    1398-12-09

    سلام ، چند روز بعد از عمل كاشت مو ميتوانيم از ماينوكسيديل استفاده نمايم .

    • دکتر شریفی
      1398-12-11

      عرض ادب و احترام

      بعد از بیست روز می توانید از ماینوکسیدیل استفاده کنین.

      پیروز باشید

  • حمید
    1398-12-03

    سلام من حدوداً یک ماهه که مو کاشتم.
    اما پزشک من فعلا فقط استفاده از قرص هیرویت رو تجویز کرده و داروی دیگری استفاده نمی کنم.
    احتیاج به مصرف ماینوکسیدیل یا ……. نیستش؟

    • دکتر شریفی
      1399-01-27

      با سلام و احترام

      قطعا داروهای دیگری نیز باید تجویز می شد . بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

  • m. k
    1398-12-01

    سلام
    من قبل از کاشت از داروی ameela استفاده میکردم خیلی خوب بود حالا دکتر گفته از ماینکسیدین استفاده کنم میتونم بجاش از همون ameela استفاده کنم

    • دکتر شریفی
      1399-02-12

      با سلام و وقت بخیر

      داروی Ameela از داروهای تایید شده درمان ریزش مو نمی باشد.

    • ناشناس
      1402-01-08

      بعد این که سفیدا خشک میشن مثل این عکس میشه
      ممنون میشم راهنماییم کنید
      خواهشا اینرو جواب بدید

  • نیما
    1398-11-24

    عمل کاشت مو را انجام دادم اما دکتر من تنها قرص cystin b6+zinc را نوشته که روزی یک بار استفاده میشود آیا خودم شروع به استفاده از ویتامین eو ماینوکسدیل کنم یا خیر لازم به ذکر است دکتر برای تمام مراجعان همین دارو را تجویز می کردند با تشکر از شما

    • دکتر شریفی
      1398-11-28

      عرض ادب و احترام

      ویتامین E نیازی نیست توصیه علمی برای مولتی ویتامین مخصوص مو و ماینوکسیدیل وجود دارد.

  • arash
    1398-11-20

    سلام خسته نباشید من ۱۰ماهه کاشت مو انجام دادم یکم کم پشته ماینوکسیدیل باز مصرف کردم ی مفدار از موهای ریز در حال ریزشه آیا ادامه بدم یا قطع کنم و آیا با ادامه ماینوکسیدیل دوباره موها در میان؟!

    • دکتر شریفی
      1399-01-28

      با سلام و احترام

      بلی می‌توانید ماینوکسیدیل ۵٪ را در سه ماه اول صبح ‌و شب استفاده کنید و از اول ماه چهارم شبی یکبار استفاده کنید. ولی هر موقعی قطع کنید سرعت ریزش موهای خودتان بیشتر می‌شود روی موهای کاشته شده اثر منفی ندارد حداقل یکسال مصرف کنید.

  • هومن
    1398-11-18

    سلام ببخشید بعد از کاشت مو میشه ار قرص های سیلد نافیل استفاده کرد

    • دکتر شریفی
      1398-11-23

      عرض ادب و احترام

      بلی از قرص های محرک جنسی مثل ویاگرا می‌توانید استفاده کنید.

  • رسول
    1398-11-10

    با سلام
    به جای داروی فیناستراید از چه دارویی می توان استفاده کرد که عوارض ان را نداشته باشد؟

    • دکتر شریفی
      1399-01-28

      با سلام و وقت بخیر

      دارویی با مکانیسم فیناستراید برای جایگزینی وجود ندارد.

  • ایوب سلمانی
    1398-11-08

    باسلام و خسته نباشید
    من ۴۰ روزه که کاشت کردم دکترم اسپره مایندوکسیدیل رو بهم گفت ولی وقتی تو اینترنت میبینم که تا هر وقت استفاده کنی خوب جواب میده ولی وقتی قطعش میکنی از قبل هم بیشتر شروع به ریزش میکنه تو روخدا راهنماییم کنید موندم استفاده کنم یا نکنم محلول مایندوکسیدیل روهم خریدم ولی بازش کردم

    • دکتر شریفی
      1399-02-13

      با سلام و وقت بخیر

      بلی مصرف کنید چون شانس گرفتن موهای کاشته شده را بیشتر می کند و بعد از قطع با موهای کاشته شده کاری ندارد و باعث ریزش آن ها نمی شود.

  • حسین
    1398-11-07

    از ماینوکسیدیل بعد از دوماه استفاده میکنم که برای جذبش باید قسمت هایی که محلولو میزنم با نوک انگشت ماساژ داد این ماساژ به موهای کاشت شده آسیب نمیزنه؟ممنون میشم از پاسخگوییتون.

    • دکتر شریفی
      1399-01-28

      با سلام و وقت بخیر

      خیر در این زمان مشکلی برای موهای کاشته شده بوجود نمی آید.

  • حسین
    1398-11-07

    با سلام استفاده از محلول ماینوکسیدیل رو قسمت های کاشت شده با ماساژ آروم مشکلی
    واسه گرافت ها ایجاد نمیکنه؟

    • دکتر شریفی
      1399-01-28

      عرض ادب و احترام

      خیر مشکلی نیست.

  • امیر
    1398-11-04

    سلام خسته نباشید من نزدیک 4ماه کاشت مو انجام دادم ولی هنوز هیچ موی در نیود دلیل در نیومد مو چیه اثار وعلائم در امدن مو پس از کاشت مو چیه این موضوع بدجوری رو فکر و اعصاب من رفته نگرانم این موضوع هستم

    • دکتر شریفی
      1398-11-06

      عرض ادب و احترام

      موهای کاشته شده حداکثر تا آخر ماه پنجم امکان ریزش و رویش مجدد دارند پس از اول ماه ششم موها دائمی هستند.

      پیروز باشید

    • ارش
      1399-02-27

      سلام
      من اذر کاشت مو داشتم پنج ماه تموم شده و تو ماه ششم هستم ، موهای در امده تنک هستن و وقتی دست رو موهام میکشم ریزش دارن و چندتایی کنده شده رو انگشت میمونن
      قرص هم فقط زینک سولفات دادن روزی یکی
      این ریزش طبیعیه و تا کی ممکنه ادامه داشته باشه
      زینک سولفات بهتره برای تقویت یا زینک پلاس
      برای تقویت چه یرصی پیشنهاد میدین
      ممنونم بابت وقت گذاشتن و پاسخگوییتون

      • دکتر شریفی
        1399-02-30

        با سلام و وقت بخیر

        احتمالا موهای خودتان است که هنوز ریزش دارد موهای کاشته شده از ماه ششم به بعد نمی ریزد و تا ماه دهم و دوازدهم مرتبا زیاد می شود.
        بزای زینک پلاس اویدنس بیشتری وجود دارد.

  • Mrad
    1398-10-25

    عرض ادب و احترام
    ایا مصرف قرصهای تاخیری بعداز گذشت ۲ ماه از کاشت ایراد دارد ؟؟

    • دکتر شریفی
      1398-12-23

      عرض ادب و احترام

      خیر مشکلی ندارد

      • مسلم
        1400-01-04

        سلام وقت بخیر
        کسی که دو ماهه کاشت مو انجام داره روزه گرفتن برای رشد موهای او ضرر دارد یا خیر ؟

        • پارسا
          1400-01-07

          با سلام و وقت بخیر

          خیر مشکلی ندارد.

  • ااا
    1398-10-24

    سلام خسته نباشید من تازه عمل کردم.دکتر فقط قرص سیپروفلوکساسین.مترونیدازول وپماد بتامتازون داده.وتجویز برای ۵روز شستشو پشت سر باشامپو بچه.وچیز دیگری تجویز نکرده

    • دکتر شریفی
      1399-01-28

      عرض ادب و احترام

      تشخیص پزشک شما قابل احترام است و باید طبق دستورات ایشون عمل کنید.

  • محسن
    1398-10-20

    سلام دکتر من بعد از 21 کاشت کف سرم التهاب قرمز رنگ شده محل کاشت، کاشتم هم ترکیبی بود fit فوت بنظرتون چیکار کنم؟

    • دکتر شریفی
      1399-01-17

      عرض ادب و احترام

      تا دو ماه میتواند التهاب و قرمزی داشته باشد این در حقیقت زمانیست که پوست سر موها را قبول می کند. طبق دستورات پزشک خود عمل کنید و جای نگرانی خاصی نیست.

      پیروز باشید

  • حامد
    1398-10-19

    سلام عرض ادب
    اقای دکتر من سه ماه هست کاشت مو انجام دادم آیا میتونم یک دوره ماینوکسیدیل و قرص اکوفان استفاده کنم .
    در طول این ۳ماه امپول بیوتین و یک دوره یک ماهه اکوفان استفاده کردم
    همچنین قرص فیتاستراید هم در حال استفاده هستم

    • دکتر شریفی
      1398-12-26

      سلام و وقت بخیر

      بلی میتوانید
      ماینوکسیدیل دوره ندارد اگر عوارض ندارد و نتیجه خوب دارد همیشه باید استفاده کنید.

  • حامی
    1398-10-16

    سلام .من از ماینو اکسیدل استفاده میکنم .و الان میخوام از روش مزو تراپی استفاده کنم .میشه همزمان هر دو رو انجام داد ؟قطع و شروع درمان جدید ریزش مو رو بیشتر نمیکنه ؟ متشکرم

    • دکتر شریفی
      1398-10-18

      عرض ادب و احترام

      بله میتونین همزمان استفاده کنین. مشکلی بوجود نخواهد آمد.

      پیروز باشید

  • امیر
    1398-10-11

    سلام دکتر من گفت بعد از 14 روز شروع به خوردن ویتامین کنم به نظرتون دیر نیست؟

    • دکتر شریفی
      1398-10-17

      عرض ادب و احترام

      خیر ، معمولا بعد از ۱۰ روز تجویز میشه.

      پیروز باشید

  • حامدی
    1398-10-09

    سلام بدلیل عوارض فیناستراید و حساسیت به ماینوکسیدیل امکان دارد بعد کاشت از این دو استفاده نکنیم ؟ با تشکر

    • دکتر شریفی
      1398-10-09

      عرض ادب و احترام

      استفاده از مایندوکسیدیل و فیناستراید بعد از کاشت مو فقط به تشخیص پزشک متخصص انجام میشه و بله میتونین استفاده نکنین.

      پیروز باشید

      • حمید
        1398-12-16

        با عرض سلام خواستم ببینم بعد از کاشت مو پماد موضعی محل بانک مو را تا چند روز باید استفاده کرد؟

        • دکتر شریفی
          1398-12-20

          سلام و وقت بخیر

          پماد رو باید تا ۳ روز در محل بمالید.

          پیروز باشید

  • رسول
    1398-09-29

    سلام و وقت بخیر،آیا با توجه به مکانیسم داروی ماینوکسیدیل،پس از قطع مصرف اون،موهای کاشته شده،نمیریزه؟

    • دکتر شریفی
      1398-10-01

      عرض ادب و احترام

      خیر، چون موهای کاشته شده گیرنده هورمون DHT ندارند.

      پیروز باشید

      • جواد
        1399-01-30

        سلام خسته نباشید من حدود۱۰۰ روز میشه کاشت مو انجام دادم به روش ترکیبی تو ماه دوم کل موهای کاشت شده ریخت حالا توماه سوم موهام رشد خیلی خوبی کرده به نظر شما بازم ریزش مو خواهم داشت چون شما گفتید از ماه ششم موها رشد میکنه فقط هم قرص پرفکتیل مصرف میکنم ماینوکسیدیل۵برام تجویز کردن ولی استفاده نکردم

        • دکتر شریفی
          1399-02-13

          با سلام و وقت بخیر

          تا ابتدای ماه ششم احتمال ریزش موهای کاشته شده وجود دارد.

          • Mk
            1400-03-29

            سلام خسته نباشید من الان ۲ماه و ۲۱روز هست که کاشت مو انجام دادم طبق دستور پزشک قرص یونی زینگ و هرویت یک روز درمیون تا ۴ماه گفته استفاده کنم موها الان رشد کرده ولی کم پشت هست که گفته پر پشت میشه ولی موهام نازک هست من طاسی کامل داشتم اما دکتر نگفتن که از ماینوکسدیل استفاده کنم ایا به نظر شما برا تقویت موها استفاده کنم؟ ممنون لطفا جواب بدین

    • شهروز
      1399-05-14

      سلام و عرض ادب
      بنده 9 روزه که کاشت انجام دادم
      قبل از کاشت حدود 8 سال از ماینوکسیدیل استفاده کردم
      خاستم بدونم الان میتونم از ماینوکسیدیل برای موهای قبلی ک داشتم استفاده کنم؟
      و اینکه مصرف فینستراید از کی میتونم شروع کنم
      با سپاس فراوان از شما بزرگوار

      • دکتر شریفی
        1399-05-14

        با سلام و وقت بخیر

        بله استفاده از ماینوکسیدیل اشکالی ندارد. مصرف فیناستراید توصیه نمی شود با این حال با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

    • میلاد
      1400-10-25

      سلام خسته نباشین من دوماه کاشت انجام دادم بیوتین و زینک و فینستراید استفاده میکنم از دوهفت بعد کاشت بعد اسپری تقویت موو هم میزنم میخاسم بپرسم من ماینوکسیدل بزنم ب موهای خودم و موهای کاشت شد ضخیم تر میشن موهام یا ن و تا اهر عمر باید ادامه بدم؟؟

+مشاهده بیشتر