ریزش مو

ریزش مو | علائم، عوامل، جلوگیری و درمان

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه ریزش مو

بدون شک «موها» ارتباط مستقیمی با زیبایی، حالات روحی و همچنین سلامت بدن دارند. اصلا نمی‌توان به سادگی از کنار ریزش مو گذشت، زیرا از هر نظر که به آن نگاه کنید، در حال ارائه اطلاعات یا اعلام خطر به شماست! اصطلاح از دست دادن مو یا ریزش مو نه فقط به موی سر بلکه به موی هر بخش از بدن انسان اطلاق می‌شود که می‌تواند کچلی یا کم شدن حجم مو را به دنبال داشته باشد. البته ریزش‌های طبیعی که به صورت روزانه انجام می‌گیرد را نباید در این دسته قرار داد.

رشد طبیعی مو از یک چرخه پیروی می‌کند. ما در طول زندگی، روزانه بین 50 الی 100 تار مو را از دست می‌دهیم. شاید عدد زیادی به نظر آید، اما اگر نگاهی به این چرخه طبیعی کنید، می‌بینید که یکی از نرمال‌ترینِ اتفاقات است! اجازه دهید بطور مفصل درخصوص این چرخه طبیعی توضیح دهیم.

چرخه طبیعی رشد مو

برای اینکه بدانید چطور با از دست دادن تعداد زیادی تار مو آن هم بطور روزانه، دچار کچلی نشده و حتی به آن ریزش مو نمی‌گویند، باید در ابتدا چرخه طبیعی رشد را بشناسید. چرخه رشد مو به ۳ فاز آناژن، کاتاژن و تلوژن، تقسیم بندی می‌شود :

۱- آناژن : این مرحله از رشد را رشد فعال فولیکول‌های مو می‌دانند که از 2 تا 7 سال برای موهای پوست سر و بطور معمول چند ماه برای ابروها، صورت و بدن طول می‌کشد. درواقع با توجه به ژنتیک افراد، این زمان متغیر است. عواملی هم مانند رژیم غذایی، استرس و برخی بیماری‌ها می‌تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد.

۲- کاتاژن : این فاز از رشد، کوتاه مدت بوده و تقریبا 2 الی 3 هفته را به خود اختصاص می‌دهد. در این مرحله فولیکول‌ها چیزی حدود یک سوم از طول طبیعی خود را رشد می‌کنند، آن هم بدون اینکه به موهای قبلی آسیب زده و منجر به ریزش آن‌ها شوند.

۳- تلوژن : این فاز، مرحله استراحت فولیکول‌هاست. در این مرحله موهای قدیمی دچار ریزش شده و انسان چیزی حدود 50 الی 100 تار مو را از دست می‌دهد تا فولیکول‌های جدید و نو جایگزین آن‌ها شده و موهایی درخشان‌تر و بلندتر داشته باشید.

چرخه رشد مو

دلایل ریزش مو چیست ؟

ریزش موی معمول و روزانه امری عادی‌ست. اما آن ریزش مویی که به سرعت انجام می‌گیرد را نمی‌توان اتفاقی عادی دانست و باید به سراغ علت آن رفت. دلایل زیادی را می‌توان، علت ریزش موی شدید یا غیر طبیعی دانست که در این بخش به مهمترین آن‌ها می‌پردازیم.

ریزش موی ارثی

ریزش موی آندروژنیک یکی از شایع‌ترین دلایلی‌ست که افراد را با مشکل مواجه می‌کند. از این نوع ریزش تحت عنوان «الگوی طاسی مردانه/زنانه» هم نام برده می‌شوند که از یک یا هر دو والد به فرزند میرسد. (در ادامه توضیحات مفصل تری را شرح می‌دهیم.)

بیماری و داروهای مصرفی

به هیچ عنوان از نقش و تاثیر بیماری‌ها و داروهای مصرفی غافل نشوید. مثلا بیماری‌هایی مثل کم کاری و پرکاری تیروئید، برخی عفونت‌ها، سرطان و روش‌های درمان آن مانند شیمی درمانی و غیره میتواند منجر به ریزش مو شود.

آسیب‌های روانی و فیزیکی

حالات روحی و اختلالاتی که از بابت کمبود ویتامین یا کم خونی و حتی بیماری‌های مزمن در بدن ایجاد می‌شود، می‌تواند بر ریزش مو تاثیر بگذارد.

آسیب رساندن به مو

بسیاری از افراد، هر رفتاری که می‌خواهند با موهایشان دارند. در صورتی که باید همچون پوست بدن با آنها رفتار کرد. مثلا حرارت دادن‌های مکرر به موها یا استفاده بیش از اندازه از مواد شیمیایی می‌تواند به مو آسیب زده و منجر به ریزش آنها شود. چه بسا حتی کشیدن مو به دلیل حالت دادن آنها، مثلا کشیده شدن مو به خاطر مدل دم اسبی یا انواع مدل بافت مو، می‌تواند ریزش مو را به دنبال داشته باشد.

بالا رفتن سن

هر چقدر که سن بالاتر می‌رود، موها نازک‌تر و شکننده‌تر می‌شوند و این مسئله به ریزش مو سرعت می‌بخشد. حال تقریبا تمام علت‌های ریزش مو را می‌دانید. با در نظر گرفتن تمامی آنها، هر زمان که دچار ریزش مو شدید، اهمیت بیشتری برای آنان قائل شده و به دنبال کشف علت اصلی بروید تا درمانی نتیجه بخش را در پیش بگیرید.

ریزش مو

انواع الگوی طاسی

هیچ اهمیتی ندارد که مرد هستید یا زن، کودک هستید یا مسن، در هر صورت الگوی طاسی و ریزش مو می‌تواند، زیبایی ظاهری شما را تحت تاثیر قرار دهد. الگوی طاسی که از آن تحت عنوان آلوپسی آندروژنیک نام برده می‌شود از جمله رایج‌ترین نوع ریزش مو در مردان و زنان است که منجر به از بین رفتن تدریجی موی سر می‌شود.

الگوی طاسی مردانه

ریزش مو در مردان اغلب به دلیل ژن یا داشتن سابقه خانوادگی رخ می‌دهد. هورمون مردانه آندروژن که تاثیری مستقیم بر رشد مو دارد را نیز باید در این ریزش دخیل بدانید. درواقع طاسی مردانه زمانی اتفاق می‌افتد که فولیکول‌های مو به مرور، کوچک شده و کوتاه و ریزتر از قبل به حیات خود ادامه می‌دهند. یعنی با وجود زنده بودن، هیچگونه فعالیت و رشدی ندارند! البته می‌توان با مراجعه به پزشکی متخصص و بهره گیری از درمان‌های مناسب به رشد آنها امیدوار بود.

الگوی طاسی زنانه

آمار نشان می‌دهد چیزی حدود 40 درصد از زنان بالای 50 سال با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنند. الگوی طاسی در آنها هم اغلب با کاهش حجم مو و سپس ریزش نمایان می‌شود. در ابتدای مسیر این نازک شدن تارهای مو و کم شدن قسمت‌هایی از سر است که به آنها هشدار می‌دهد که طاسی به سراغشان آمده و باید به فکر راهی برای درمان باشند.

هیچ‌گاه الگوی طاسی مردانه و زنانه را مشابه یکدیگر ندانید. مردان اغلب با عقب رفتن مو از خط رویش یا قسمت بالای سر طاسی را تجربه می‌کنند. این درحالی‌ست که زنان با نازک شدن تارهای مو و سپس ریزش موهایشان به صورت پراکنده، متوجه طاسی می‌شوند. مگر در شرایط متفاوت که بدنشان آندروژن بیشتری تولید کند.

الگوی طاسی کودکان

ریزش مو در کودکان به هیچ عنوان عادی نبوده و در صورت مشاهده باید به سراغ کشف علت و سپس درمان رفت. کودکان نیز می‌توانند تجربه‌ای مشابه مردان و زنان در سنین بالاتر داشته باشند. اینکه قسمتی از موهایشان را از دست دهند. یا به دلیل کمبود مواد غذایی و مسائل دیگر، ریزش مو را تجربه نمایند. پس حتما در صورت مشاهده به پزشکی متخصص و باتجربه مراجعه کنید تا با بررسی‌های درست، درمان مناسبی انتخاب شود.

ریزش موی کودکان

انواع ریزش مو

ریزش مو می‌تواند به صورت تدریجی و ناگهانی رخ دهد. برخی هم این وضعیت را به صورت موقت و برخی دیگر به صورت دائمی تجربه می‌کنند. انواع مختلفی از ریزش موی سر وجود دارد که هرکدام از علت‌های متفاوت نشات می‌گیرند که در ادامه توضیحاتی را درخصوص هریک شرح می‌دهیم:

ریزش موی آندروژنیک

این نوع از ریزش مو به دلیل اختلالات ارثی رخ می‌دهد وبرای درمان آن باید از دارو یا روش‌های مختلف جراحی استفاده نمود.

ریزش موی سکه ای

ریزش موی سکه ای نوعی بیماری است که افراد را با ریزش موهای لکه‌ای روبرو می‌کند. اغلب این اختلال در قسمت ابرو یا ریش نمایان می‌شود و در صورت عدم پیگیری به موهای سر نیز انتقال پیدا می‌کند. در چنین شرایطی مردان خارش‌های شدید یا دردهای موقتی را تجربه می‌کنند.

تلوژن افلوویوم

در این نوع از ریزش مو، فولیکول‌ها بطور همزمان وارد مرحله استراحت می‌شوند. تا اینجا اتفاقی عادی‌ست. اما طاسی و ریزش مو زمانی آغاز می‌شود که موهای قبلی از بین رفته و فولیکول‌ها مرحله بعدی یعنی رشد را آغاز نمی‌کنند.

در این مرحله فرد موهای زیادی را از ناحیه سر و شقیقه از دست می‌دهد و در عوض مویی جایگزین نمی‌شود. معمولا این اتفاق به دلیل اختلال در عملکرد تیروئید، جراحی، کمبود برخی ویتامین‌ها و حتی زایمان رخ می‌دهد.

طاسی منطقه ای

طاسی منطقه‌ای در راستای یک عارضه خودایمنی رخ می‌دهد. درواقع سلول‌ها به فولیکول‌های مو حمله کرده و ریزش موی شدید را پدید می آورند. البته ابروها و مژه ها هم درگیر می‌شوند. این نوع ریزش حتی در کودکان هم مشاهده شده و خیلی ناگهانی بروز پیدا می‌کند. در این نوع از ریزش مو هیچ‌گونه دردی به سراغ افراد نمی‌رود و برای درمان حتما باید به متخصصی باتجربه مراجعه نمائید.

کچلی سر

این نوع از انواع ریزش مو را کرم حلقوی پوست سر هم می‌گویند. اختلالی که به واسطه عفونت قارچی سر به وجود می‌آید و اغلب کودکان را با ریزش مو مواجه می‌کند. اولین نشانه‌های آن هم احساس خارش، التهاب، قرمزی و پوسته پوسته شدن سر است. البته اگر نادیده گرفته شود به تاول‌های چرکین و زخم تبدیل خواهد شد. حتما در صورت مشاهده اولین نشانه‌ها به پزشک مراجعه کنید.

ریزش موی شدید

علائم ریزش مو

همه‌ی ما در هر شبانه روز به طور متوسط ۵۰ تا ۱۰۰ تار از موهای سرمان را از دست می‌دهیم. موهای ریخته شده در حالت عادی با تارهای موی جدید جایگزین شده و تراکم مو ثابت می‌ماند. در صورتی که تعادل بین رشد و ریزش مو به هم بخورد، یعنی ریزش موها بیشتر شود یا رشد موها توقف یابد، به طور کلی گفته می‌شود که فرد دچار ریزش مو شده است. پس موی همه ما می‌ریزد ولی ریزش مو به شرایطی اطلاق می‌شود که تراکم موها کاهش یابد.

بیشتر اوقات ریزش مو به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد و تا زمانی که تراکم موهای سر تا حد قابل توجهی کم نشود، متوجه آن نمی‌شویم. در جلوگیری از ریزش مو (و تقریباً تمام مشکلات سلامتی) زمان شروع درمان اهمیت زیادی دارد. یعنی هرچه زودتر برای درمان ریزش موی خود اقدام کنید، احتمال موثر بودن درمان بیشتر می‌شود.

شایع‌ترین نشانه‌ها و علائمی ریزش مو عبارتند از:

  • کنده شدن راحت موها به هنگام کشیدنشان،
  • تجمع مقدار زیادی مو در موگیر چاه بعد از استحمام،
  • جدا شدن مقدار زیادی مو هنگام بستن یا شانه‌ کردن موها،
  • ریختن تعداد زیادی مو بر روی بالشت بعد از خواب شبانه.

در این شرایط مراجعه به پزشک جهت بررسی‌های بیشتر لازم است. چون گاهی ریزش مو نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای است.

چرا جلوگیری از ریزش مو مهم است ؟

اول از همه باید بدانید که ریزش مو پدیده‌ی شایعی است و در هر سنی، از نوزادی تا سالمندی ممکن است رخ دهد. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، ریزش مو فقط در آقایان اتفاق نمی‌افتد و خانم‌ها نیز از این مشکل در امان نیستند.

اهمیت جلوگیری از ریزش مو را می‌توان از دو جنبه بررسی کرد:

جنبه‌ی زیبایی : در برخی از کشورها، موی سر به عنوان تاج جوانی شناخته می‌شود. موهای پرپشت علاوه بر اینکه نشانه‌ای جوانی و شادابی است، باعث دوچندان شدن زیبایی شما می‌شود. در صورتی که هر مشکلی برای مو به وجود بیاید، مثلا اگر ریزش مو اتفاق بیفتد، زیبای ظاهری بسیاری از افراد هم افت می‌کند.

جنبه‌ی روحی روانی : به دنبال ریزش مو و تاثیر این مسئله بر زیبایی ظاهری، فردی ممکن است به دلیل خجالت یا ناراحتی از وضع ظاهری خود، از حضور در بسیاری از موقعیت‌های شغلی، تحصیلی، تفریحی یا اجتماعی اجتناب کند. این موضوع در سنین پایین و در جوانان، دارای اهمیت ویژه‌ای است. چرا که این گروه سنی پذیرش کمتری برای این موضوع و اعتماد به نفس آسیب‌پذیرتری دارند. مثلا یک کودک دبستانی که دچار ریزش مو شده باشد، ممکن است تا زمان برطرف شدن این موضوع به مدرسه نرود.

برخی با سر طاس شبیه هنرپیشه‌های هالیوودی می‌شوند. آن‌ها از این قاعده مستثنا هستند. ولی بیشتر ما با از دست دادن موهای سر، احساس ناخوشایندی نسبت به ظاهرمان پیدا کرده و اعتماد به نفسمان کاهش می‌یابد. پس جلوگیری از ریزش مو بسیار مهم است.

راهکارهای جلوگیری از ریزش مو

وضعیت سلامت موهای یک فرد تا حدودی وضع تغذیه‌ی او را منعکس می‌کند.  یعنی تغذیه مطلوب بر جنس، میزان ریزش، حالت و مقاومت‌ موهای شما موثر است. برای جلوگیری از ریزش مو و حفظ سلامت آن، باید مقادیر کافی از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی در رژیم غذایی وجود داشته باشد.

رژیم‌ های غذایی

اگر می‌خواهید رژیم لاغری بگیرید، حتماً با متخصص تغذیه در مورد مواد غذایی ضروری یا مکمل‌های غذایی مورد نیاز برای تامین ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها مشورت کنید. از رژیم‌های غذایی غیر اصولی دوری کنید؛ چرا که می‌توانند نتایج فاجعه‌باری برای سلامت عمومی شما داشته باشند.

در رژیم‌های غذایی علاوه بر مواد مغذی، میزان کالری مصرفی هم مهم است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که کاهش ناگهانی و افراطی کالری مصرفی روزانه باعث ریزش مو می‌شوند. البته ریزش موی ناشی از رژیم‌های غیراصولی بعد از بازگشت به یک برنامه‌ی غذایی سالم، درمان شده و رشد موها از سر گرفته می‌شود. ولی یادتان باشد که رشد موها بسیار آهسته است و شاید یک سال طول بکشد که دوباره سری پرمو داشته باشید.

اگر قصد دارید که رژیم گیاهخواری را امتحان کنید، با متخصصان تغذیه در مورد مکمل های مورد نیاز مشورت کنید تا اقدامات لازم برای جلوگیری از ریزش مو را یاد بگیرید. چرا که برخی از مواد مورد نیاز برای سلامت مو فقط در منابع حیوانی وجود دارند. به طور مثال بیشتر کسانی که رژیم‌های گیاهخواری پیروی می‌کنند، با کمبود ویتامین D مواجه هستند.

تغذیه مناسب رشد مو

مواد مغذی مهم برای مو

تارهای مو از جنس پروتئین هستند؛ بنابراین کمبود پروتئین در رژیم غذایی باعث ایجاد مشکلاتی در روند ساخت مو می‌شود. مصرف مقادیر کافی پروتئین برای جلوگیری از ریزش مو اهمیت ویژه‌ای دارد. ماهی، مرغ و گوشت قرمز، تخم مرغ و حبوبات مهم‌ترین منابع پروتئین در رژیم غذایی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. وجود کلسیم و منیزیم به مقدار مناسب در رژیم غذایی برای سلامت مو مهم است. بنابراین مصرف روزانه‌ی لبنیات را در برنامه‌ی غذایی خود داشته باشید.

کمبود آهن علاوه بر ایجاد کم‌خونی و خستگی، می‌تواند موجب ریزش مو نیز بشود. مصرف مقادیر کافی آهن برای خانم‌های در سن قاعدگی اهمیت ویژه‌ای دارد. در صورتی که مقادیر آهن رژیم غذایی کافی نباشد، مصرف مکمل‌ها‌ی آهن توصیه می‌شود.

کمبود برخی ویتامین‌ها میتواند خود را به صورت ریزش مو نمایان سازد. ویتامین های گروه ب، به خصوص بیوتین، در سلامت موها و جلوگیری از ریزش مو نقش مهمی دارند. به طوری که در ترکیب بسیاری از مواد آرایشی بهداشتی که برای مو ساخته می‌شود، ویتامین ب۶ و بیوتین وجود دارد. منابع غذایی غنی از بیوتین شامل جگر، جوانه‌ی گندم و تخم مرغ و منابع غنی از نظر ویتامین ب۶ شامل جگر، ماهی، جوانه‌ی گندم و زرده‌ی تخم مرغ است.

در برخی از رژیم‌های غیراصولی، مصرف روغن به طور کلی ترک می‌شود. این در حالی است که مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ در حفظ سلامت موها اثرگذار است. اسیدهای چرب امگا ۳ در روغن سویا، روغن کانولا و روغن ماهی و اسید چرب امگا ۶ در روغن ذرت، روغن آفتابگردان و روغن کانولا به مقادیر زیاد وجود دارد. مصرف به‌اندازه‌ی این روغن‌ها را در نظر داشته باشید.

مطالعات مختلفی نقش مثبت آنتی‌اکسیدان‌ها بر استحکام تارهای مو را نشان داده‌اند. این مواد با اثر بر فولیکول‌های مو، استحکام تارهای موی تازه ساخته شده را افزایش می‌دهند. آنتی‌اکسیدان‌های معروف شامل ویتامین E، ویتامین C و عنصر سلنیم هستند. این مواد به مقادیر فراوانی در میوه‌جات و سبزیجات وجود دارند.

تغذیه مناسب

کاهش استرس

یکی از محل‌های نمایانگر استرس، موهای شما هستند. اگر در زندگی خود حجم زیادی از استرس را تجربه می‌کنید، بدانید که سلامت موهای شما در خطر است. در این شرایط شکنندگی موهای شما افزایش خواهد یافت، تارهای موی شما نازک خواهد شد و فعالیت فولیکول‌های مو برای ساخت تارهای موی جدید دچار اختلالاتی خواهد شد. پس مدیریت استرس در جلوگیری از ریزش مو نقش مهمی دارد. برای کاهش استرس‌های خود می‌توانید از دوستان، خانواده، مشاوران روانشناس یا کلاس‌های آموزشی مدیریت استرس استفاده کنید.

یکی از بیماریهای روانپزشکی که می‌تواند باعث ریزش موها شود، تریکوتیلومانیا یا اختلال وسواسی موکنی است. در این بیماری فرد به طور غیرارادی اقدام به کندن موهای سر و صورت خود می‌کند. استرس یکی از مهمترین عوامل تشدید و حتی ایجاد این بیماری است.

با موهای خود به لطافت برخورد کنید !

گاهی ریزش مو در اثر آسیب دیدن پیاز مو یا فولیکول مو است، گاهی هم ساقه‌ی مو آسیب دیده باعث کنده شدن تار مو از پوست سر می‌شود. در حالت اول که در آلوپسی آندروژنی شاهدش هستیم، طاسی دائمی ایجاد می‌شود. در حالت دوم طاسی موقف بوده و دوباره موها رشد می‌کنند.

برای جلوگیری از ریزش مو مهم است که علاوه بر مراقبت از ارگان‌های موساز، مراقب خود تار مو هم باشید. ساقه‌ یا شفت مو بخشی از تار مو است که با چشم مشاهده می‌شود، پیاز و فولیکول مو هم ارگان‌های کوچکی هستند که درون پوست قرار دارند و مو می‌سازند.

مواردی که می‌توانند باعث آسیب دیدن ساقه‌ی مو و ریزش مو شوند؛ عبارت‌اند از:

  • ریزش موی کششی به علت سفت بستن، بافتن یا کشیده شدن موها،
  • آسیب حرارتی ناشی از سشوار، اتو مو، ابزار حرارتی فر کردن،
  • استفاده‌ی بیش از حد از رنگ‌های مو، ژل‌های حالت دهنده، تافت، صاف کننده‌های و لخت کننده‌های مو،
  • استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی کم کیفیت.

مراقبت از مو

 شانه کردن روزانه را فراموش نکنید.

اگر هر روز موهای خود را با لطافت شانه کنید، این کار موجب افزایش خون‌رسانی به فولیکول‌های مو می‌شود. فولیکول‌های مو وظیفه‌ی ساخت و نگهداری تارهای مو را دارند. بنابراین با شانه کردن روزانه، سلامت موهای خود را حفظ خواهید کرد.

بهترین شامپوها و ماسک ها را انتخاب کنید

همانطور که کمی بالاتر گفتیم، گاهی ریزش مو به دلیل آسیب دیدن ساقه‌ی مو است. یعنی فرد از نظر تولید مو مشکلی ندارد ولی به دلیل مراقبت‌ ضعیف از موهای سر، دچار ریزش مو شده است. در این حالات برای جلوگیری از ریزش مو استفاده از شامپوی مناسب توصیه می‌شود. مثلاً اگر موهای خشک و وزی دارید، باید از شامپوهای نرم کننده استفاده کنید تا موهایتان بیش از حد خشک و شکننده نشوند. همچنین سعی کنید از شامپوهای باکیفیت و برندهای معتبر استفاده کنید.

مهم ترین هدف از مصرف بهترین شامپوها و ماسک مو، تمیز کردن موها از آلودگی و چربی اضافه‌ست. اما برخی از این وسایل بسیار قوی بوده و اسیدهای چرب که وظیفه لطیف کردن مو را برعهده دارند از بین میبرند. از همین رو باید به سراغ خرید محصولاتی بروید که از مواد طبیعی ساخته شده باشند و در صورت مشاهده ریزش، به سرعت تعویضشان کنید.

مزایای ماسک مو

موهایتان را رنگ نکنید!

استفاده از مواد شیمیایی خصوصا برای رنگ کردن، آسیبی مستقیم بر فولیکول‌های مو می‌گذارد. اگر نگران ریزش موهایتان هستید، باید دور رنگ مو و رنگ بازی را خط بکشید.

روغن تراپی کنید

روغن‌ها یکی از محصولاتی هستند که فولیکول‌های مو را به صورت عمیق نرم کرده و از آنها در برابر شکنندگی و خشکی محافظت می‌کنند. با کمک انواع روغن مثلا روغن نارگیل میتوانید پروتئین‌های مو را تامین کرده و حالت شکنندگی موجود در آنها را از بین ببرید.

بگذارید موها خودش خشک شود!

موهای خیس، در آسیب‌پذیرترین شکل خود قرار دارند. به همین دلیل بسیاری از متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند که اجازه دهیم موها به طور طبیعی خشک شوند و از سشوار یا دیگر وسایل استفاده نکنیم. اگر از سشوار استفاده می‌کنید، مراقب باشید که تا حد امکان، حرارت کمی به موها وارد شود. آسیب حرارتی یکی از شایع‌ترین علل آسیب دیدن ساقه‌ی مو و طاسی‌های موقت است.

آسیب‌های کششی همیشه موقت نیستند.

ریزش موی کششی (Traction alopecia) از جمله علل ریزش مو در خانم‌ها و آقایانی است که موهای خود را سفت می‌بندند یا می‌بافتند. این شکل ریزش مو بیشتر در خانم‌های مشاهده می‌شود که دم اسبی‌های سفتی در بالای سر می‌بندند یا موهای خود را به سبک بافت آفریقایی می‌بافند.

در این حالات فشار زیادی به ساقه‌ی مو وارد شده و موها از سر جدا می‌شوند. گاهی این کشش به حدی شدید است که موجب زخم شدن پوست سر و تشکیل اسکار می‌شود که می‌تواند به طاسی دائمی منجر شود. پس برای جلوگیری از ریزش مو از این دست مدل‌های مو (حداقل برای طولانی مدت) پرهیز کنید.

ریزش موی کششی

از حوله و کلاه شخصی خود استفاده کنید !

همان طور که می‌دانید، موها به دلیل تماس زیاد با محیط اطراف، یکی از آسیب‌پذیرترین اعضای بدن ما هستند. یکی از این آسیب‌ها، مواجهه با عفونت‌های مختلف است. پس رعایت بهداشت شخصی برای جلوگیری از ریزش مو مهم است.

شایع‌ترین عفونتی که موها را درگیر می‌کند، عفونت‌های قارچی است که در علم پزشکی به آن “تینه‌آ کاپیتیس” ( Tinea Capitis ) گفته می‌شود. عامل این بیماری، گروهی از قارچ‌ها به نام درماتوفیت‌ها هستند. محیط مساعد برای رشد این قارچ‌ها، محیط‌های گرم و مرطوب است. این بیماری به شدت مسری است و می تواند به راحتی از یک شخص به شخص دیگری منتقل شود.

استفاده از حوله، کلاه، بالشت و شانه‌ی آلوده به این قارچ‌ها از راه‌های ابتلا به این بیماری است. شایع‌ترین علامت ابتلا به عفونت قارچی هم ریزش مو است که معمولا در مناطق مختلف به شکل دایره‌های مشخص یا سکه‌ای دیده می‌شوند. ناحیه‌ی دچار ریزش مو می‌تواند دردناک باشد. تب خفیف و بزرگ شدن غدد لنفاوی سر و صورت از دیگر علائم این بیماری است.

تشخیص این بیماری عمدتا بالینی و به کمک معاینه‌ است. گاهی نمونه برداری از پوست سر برای انجام آزمایش قارچ شناسی نیاز است. درمان این عفونت با داروهای ضد قارچ مثل گریزئوفولوین، تربینافین یا فلوکونازول به مدت ۴ تا ۶ هفته است. برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، سعی کنید از کلاه، شانه، حوله و بالشت شخصی خود استفاده کنید.

لیست داروهای خود را بررسی کنید.

ریزش مو می‌تواند یک عارضه‌ی دارویی باشد. داروهای ضد سرطان یا همان داروهای شیمی درمانی از معرو‌ف‌ترین داروهایی هستند که باعث ریزش مو می‌شوند. این داروها سلول‌های سریع‌التقسیم را مهار می‌کنند که شامل سلول‌های سرطانی و همچنین سلول‌های فولیکول مو می‌شود. بعد از قطع مصرف این داروها، ریزش مو متوقف شده و موهای شما دوباره رشد می‌کنند. روش درمانی دیگری که در سرطان استفاده می‌شود و می‌تواند موجب ریزش موها شود، روش پرتودرمانی است که ریزش موی ناشی از آن هم موقتی است.

به جز داروهای شیمی درمانی، تعداد زیادی از داروهای دیگر هم می‌توانند باعث ریزش مو شوند. پس برای جلوگیری از ریزش مو باید نگاهی به لیست داروهای مصرفی خود بیندازید. همانند داروهای شیمی‌درمانی، ریزش موی ناشی از داروهای دیگر هم موقتی است و بعد از قطع مصرف دارو برطرف می‌شود. توجه داشته باشید که عوارض جانبی داروها در افراد مختلف متفاوت است. یعنی ممکن است دارویی در شما باعث ریزش مو شود ولی در افراد دیگر چنین تاثیری نداشته باشد.

داروهای ضدبارداری یکی از دسته‌های دارویی پرمصرف هستند که ریزش مو می‌تواند یکی از عوارض آن‌ها باشد. تعادلی که در حالت عادی بین انواع مختلف هورمون‌های جنسی در بدن وجود دارد، در چرخه‌ی رشد مو اهمیت زیادی دارد. داروهای ضدبارداری با بر هم زدن این تعادل، می‌توانند باعث ریزش مو شوند.

لیست داروهایی که می‌توانند باعث ریزش مو شوند، بسیار طولانی است و نام بسیاری از داروهای رایج و پرکاربرد در آن دیده می‌شود. بنابراین اگر به تازگی مصرف دارویی را شروع کرده‌اید و پس از مدتی ریزش موهای شما افزایش پیدا کرده است، به پزشک معالج خود مراجعه کنید و این موضوع را مطرح کنید. در بسیاری از موارد برای جلوگیری از ریزش مو می‌توان با نظر پزشک مصرف داروی مشکوک را قطع و یک داروی دیگر جایگزین آن کرد.

دارو

بیماری های زمینه ای را درمان کنید

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که ریزش مو می‌تواند یکی از علائم ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها باشد. بنابراین در صورتی که پس از مراجعه به پزشک و انجام بررسی‌های لازم، تشخیص بیماری خاصی برای شما داده شد، به دنبال شروع درمان باشید.

برخی از بیماری‌هایی که با ریزش مو در ارتباط هستند، عبارت‌اند از:

کم کاری غده‌ی تیروئید

کم‌ کاری تیروئید به بیماری گفته می‌شود که در آن ساخت هورمون‌های تیروئید توسط غده‌ی تیروئید کاهش می‌یابد. علائم شایع‌ این بیماری عبارت‌اند از:

  • ضعف و خستگی
  • چاقی
  • پف کردن صورت
  • کند شدن حرکات و رفلکس‌ها
  • خشک شدن پوست
  • ریزش مو

برای افراد مبتلا به این بیماری داروهای جایگزین هورمون تیروئید مانند لووتیروکسین تجویز می‌شود که در جلوگیری از ریزش مو ناشی از کم کاری تیروئید هم بسیار موثر است. ریزش موی ناشی از این بیماری موقتی است و در فاصله‌ی چند ماه پس از شروع درمان، بهبود می‌یابد. برای تشخیص بیماری معمولاً از آزمایش‌های خونی استفاده می‌شود

سندرم تخمدان پلی‌کیستیک یا پیکوز (PCOS)

این بیماری در خانم‌ها و پس از سن بلوغ مشاهده می‌شود و در آن به دلیل افزایش ترشح برخی از هورمون‌های جنسی مانند هورمون‌های آندروژنی، تعادل بین هورمون‌های جنسی به هم می‌خورد. معروف‌ترین هورمون‌های آندروژنی، هورمون تستسترون و دی‌هیدروتستسترون هستند که به هورمون‌های جنسی مردانه معروف‌اند. این‌ هورمون‌ها در آقایان بیشتر ترشح می‌شوند ولی در خانم‌ها هم وجود دارند.

برهم خوردن تعادل میان هورمون‌های جنسی باعث ایجاد علائم مختلفی می‌شود که شامل اختلال در چرخه‌ی قاعدگی، آلوپسی آندروژنی، پرمویی بدن، چاقی و آکنه است. پیکوز عمدتاً باعث پرمویی شده ولی در برخی افراد هم موجب ریزش مو با الگویی مشابه آلوپسی آندروژنی می‌شود. متاسفانه درمان مشخصی برای این بیماری وجود ندارد ولی با استفاده از راه‌های جلوگیری از ریزش مو ممکن است.

روش‌های درمان ریزش مو

امروزه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که برای رفع هر مشکلی با انواع راهکار مواجه می شویم و گاها انتخاب از بین آن‌ها نیازمند دریافت مشورت های دقیق و حساب شده است. این مسئله خصوصا درباره ریزش مو بیش از آن چیزی که فکرش را می‌کنید اهمیت دارد. زیرا روش های درمان ریزش مو در ابتدا باید به کشف علت مربوط می‌شود.

تا زمانی که علت ریزش مو را پیدا نکرده‌اید؛ بهره گیری از روشی خاص تضمین کننده درمان کامل نیست! چه بسا که منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع هم شود. از همین‌رو حتما قبل از هرگونه تصمیم گیری با پزشکی متخصص و باتجربه مشورت نمائید.

در ادامه برخی از بهترین روش‌های پزشکی درمان ریزش مو را معرفی می‌کنیم.

مزوتراپی مو

منظور از مزوتراپی، تزریق طیف بسیار وسیعی از داروهای تقویتی‌ست که حداقل‌ترین تهاجم را دارند. داروهایی که از عصاره گیاهان، انواع ویتامین‌ها، هورمون‌ها، آنزیم‌ها و فاکتورهای رشد گرفته شده و به درمان ریزش مو و برطرف کردن انواع مدل طاسی سر می‌پردازد. این داروها سرشار از هیالورونیک اسید بوده و به ساختارهای فولیکول مو نفوذ کرده و با تحریک آن، به تارهای مو قدرت رشد و فعالیت دوباره میدهد.

اگر ریزش موی شما ناشی از استرس باشد یا ریزش موی ناشی از بیماری ها مانند ریزش مو بعد از کرونا را تجربه می‌کنید و حتی شاهد کاهش سرعت رشد آن‌ها هستید، می‌توانید به سراغ مزوتراپی مو بروید.

مزوتراپی مو

فیلر مو (HAIR FILLER)

هیر فیلر را باید یک ژل بدانید که سرشار از مواد مغذی‎ست. موادی اعم از هیالورونیک اسید، آنزیم‌ها، انواع ویتامین ها و مواد معدنی که به تقویت ریشه مو کمک کرده و انواع ریزش مو به جز موارد ژنتیکی را درمان می‌کند. حتی افراد با موهای نازک و کم پشت هم می‌توانند برای داشتن موهایی زیباتر به سراغ این روش درمانی بروند. البته قبل از آن باید حتی مشورت‌هایی را با پزشک متخصص صورت دهند.

درواقع فیلر مو یک لایه محافظ در اطراف فولیکول‌های مو به وجود می‌آورد و از آنها در برابر آلودگی‌های محیطی، نور خورشید و غیره محافظت می‌کند. این ژل به زیر پوست تزریق شده و به آرامی راه خود را به سمت ریشه مو پیدا کرده و وظیفه‌اش را پیاده سازی می‌کند.

مزونیدلینگ

مزونیدلینگ را باید جزء روشی مشابه مزوتراپی بدانید. روشی کاملا غیرتهاجمی و بدون درد که منجر به درمان ریزش مو می‌شود. در این روش به صورت سطحی، مواد معدنی، ویتامین‌ها وآمینواسیدهای لازم به ناحیه سر تزریق میشود تا استحکام فولیکول‌ها افزایش پیدا کند. حتی جریان خونرسانی در پوست سر نیز بهبود می‌یابد که همگی نقشی مهم در درمان ریزش مو و رشد موها ایفا می‌کنند.

کاشت مو

کاشت مو یکی از پرطرفدارترین روش‌هایی‌ست که افراد برای درمان ریزش مو استفاده می‌کنند. در این روش متخصصان فولیکول‌های مورد نظرشان را از بانک موی افراد که در قسمت پشت سر قرار دارد، برداشته و در ناحیه مورد نظر می‌کارند. این کار اغلب دوران نقاهت طولانی مدت تری دارد. اما نسبت به سایر روش‌های درمانی نتیجه بخش تر است.

برای استفاده از این روش باید آزمایشات متعددی را پشت سر بگذارید و از همه مهم‌تر باید از سلامت فولیکول‌های موی خود مطمئن شوید.

عکس کاشت مو

روش‌ های خانگی درمان ریزش مو

تقریبا با اطمینان می‌توان گفت؛ هر فردی در زمان مواجهه با یک مشکل، انواع و اقسام روش‌های خانگی را برای درمان انتخاب می‌کنند. ما هم میخواهیم برخی از این درمان‌ها را معرفی کنیم :

  • استفاده از تخم مرغ،
  • اسفناج،
  • آب پیاز،
  • حنا،
  • لیمو،
  • سرکه سیب،
  • آلوئه ورا،
  • آب برنج.

استفاده از این روش های خانگی شاید نتیجه بخش باشد، اما برای مدت زمان زیادی را باید صرف رسیدن به خواسته‌تان و توقف ریزش مو کنید.

تاریخ انتشار : 1401-09-24
سوالات متداول
  • ریزش موی پس از زایمان تا چه مدت ادامه دارد؟

    عموما ریزش موی بعد از زایمان، دو تا چهار ماه بعد از زایمان شروع می شود و می تواند تا شش ماه ادامه یابد. خوشبختانه یک تا دو سال بعد به مرور موها به تراکم اولیه خود باز می گردند. با درمان های مناسب می توان مدت زمان و حجم ریزش مو را کاهش داد تا موها سریع تر به حجم اولیه خود برگردند.

  • چرا با آغاز سی سالگی یا بعد از زایمان ریزش مو بیشتر می شود؟

    عموما هر استرس شدیدی که به بدن وارد می شود می تواند باعث ریزش مو شود. معمولا دو یا سه ماه بعد از استرسی که به بدن وارد شده ریزش مو شروع می شود و ممکن است تا شش ماه ادامه یابد. به این حالت Telogen Effluvium یا ریزش موی ناشی از استرس گفته می شود. در حاملگی علاوه بر ریزش ناشی از استرس، بعد از سقط یا بعد از زایمان، تغییرات هورمونی شدیدی که در بدن به وجود می آید می تواند باعث ریزش مو شود.

    با توجه به اینکه فرد شیردهی دارد یا خیر و همچنین مدت زمانی که از سقط یا زایمان گذشته است، با درمان مناسب می توان از آن جلوگیری کرد. معمولا پزشک ترکیبی از داروهای هورمونی، محلول های تقویتی، آمپول های بیوتین بپانتن را تجویز می کند.

  • آیا موی افرادی که به دلیل شیمی درمانی ریزش کرده، دوباره رشد خواهد کرد؟

    همان طور که می دانید ریزش مو بخشی از عوارض شیمی درمانی است. بسته به رژیم شیمی درمانی و مدت زمان و دفعاتی که فرد تحت شیمی درمانی قرار گرفته است، آسیب ناشی از آن می تواند برگشت ناپذیر باشد. بر اساس نوع داروی شیمی درمانی، درمان های موضعی، تزریق، PRP، مزوتراپی مو و تریپل تراپی می توانند تا حدی از این آسیب جلوگیری کنند.

    نمی توان گفت موهای از دست رفته به طور قطع بر می گردند چون میزان اثرگذاری این روش ها به نوع داروی شیمی درمانی، نوع سرطان، رژیم و مدت شیمی درمانی و حتی نوع داروهایی که به عنوان نگهدارنده بعد از پایان شیمی درمانی مصرف می شود، بستگی دارد. برای مثال تاموکسیفن و داروهای مشابه آن که در درمان سرطان سینه استفاده می شود، بر ریزش موها اثر نامطلوب دارند.

    به طور دقیق نمی توان گفت چه مقدار از موهای ریخته دوباره رشد خواهند کرد. اقدامات درمانی لازم باید حدود یک تا دو سال بعد از اتمام شیمی درمانی ادامه یابد و بعد از آن با بررسی شرایط می توان تصمیم گرفت که نیاز به کاشت موی مجدد هست یا خیر.

  • انگل دمودکس چه میزان بر ریزش مو تاثیرگذار است؟

    انگل دمودکس به طور طبیعی بر سطح پوست و کف سر بیشتر افراد وجود دارد. افزایش تعداد این انگل ها روی پوست صورت ضایعاتی شبیه روزاسه و همچنین التهاب پوستی ایجاد کند. دمودکس روی پوست سر باعث تغییراتی مانند پوسته ریزی و التهاب می شود. انگل دمودکس معمولا به طور مستقیم بر ریزش مو تاثیر ندارد اما تحمل (Compliance) بدن را در برابر محلول ها و داروهای موضعی کاهش می دهد. این حالت منجر به پوسته ریزی، التهاب و خارش پوست سر می شود که برای فرد مبتلا بسیار آزاردهنده است.

  • آیا مصرف ماینوکسیدیل برای افراد باردار توصیه می شود؟

    مصرف ماینوکسیدیل در دوران بارداری ممنوع است و حتی بهتر است از یک ماه قبل از بارداری مصرف آن متوقف شود.

  • آیا ممکن است موهایی که در اثر بیست سال ابتلا به بیماری تریکوتیلومانیا دچار ریزش شده اند، دوباره رشد کنند؟

    بیماری تریکوتیلومانیا یا کندن موی وسواسی می تواند باعث تخریب دائمی ریشه مو شود و برخی از موهای کنده شده قابل برگشت نیستند. عموما شش ماه تا یک سال پس از درمان این اختلال، اقدامات تقویتی، PRP ، درمان های محرک رشد مو، تزریق های استروئید با دوز پایین در کنار مزوتراپی، محلول های ماینوکسیدیل و داروهای هورمونی می تواند مفید باشد.

  • آیا با درمان سندروم پلی کیستیک تخمدان موها مجددا رشد خواهند کرد؟

    بله. با درمان مناسب و طولانی مدت و ترکیبی از داروهای هورمونی، محلول های موضعی حاوی هورمون، محلول ماینوکسیدیل و تزریق های تحریک کننده رشد مو می توان زمینه بهبود رشد و تراکم مو را فراهم کرد. شاید صد در صد موها مجدد رشد نکنند اما این درمان در کاهش ریزش و افزایش حجم مو موثر خواهد بود.

    معمولا سندروم تخمدان پلی کیستیک به طور متوسط از پنج تا ده سال در فرد تشخیص داده نمی شود. بنابراین این که چند درصد از موها دوباره رشد کنند، به مدت زمانی که فرد مبتلا به سندروم بوده است بستگی دارد.

  • آیا درماتیت سبوروئیک و چربی کف سر باعث ریزش مو می شود؟

    درماتیت سبورئیک با خارش، سوزش، پوسته ریزی سر نمایان می شود، اما عامل مستقل ریزش مو نیست. نکته قابل توجه این است که افرادی که مبتلا به درماتیت سبورئیک هستند، در مقایسه با افراد دیگر، تحمل کمتری نسبت به درمان های موضعی نشان می دهند. برای مثال مصرف محلول ماینوکسیدیل که یکی از درمان های اصلی ریزش مو است را به سختی تحمل می کنند، چون این دارو باعث خارش و سوزش پوست سر می شود.

    اکثر داروها و محلول های تقویت کننده مو، پایه الکلی دارند که پوست سر را تحریک و تشدید درماتیت سبورئیک می شوند. در نتیجه اگزمای سبورئیک به خودی خود باعث ریزش مو نمی شود.

  • آیا سطح بالای هورمون پرولاکتین می تواند باعث ریزش موی سر و ابرو شود؟

    بله. تغییرات هورمونی مثل افزایش پرولاکتین، عدم توازن هورمون های FSH و LH و افزایش تستوسترون همگی می توانند باعث ریزش مو شوند و نیاز به درمان مناسب خود دارند.

  • مصرف چند دوره آمپول بیوتین مجاز است؟

    آمپول های بیوتین و بپانتن در گروه ویتامین های B قرار دارند.این ترکیبات محلول در آب هستند و به همین دلیل مصرف بیش از حد آن ها مسمومیت ایجاد نمی کند. بنابراین حتی اگر بیش از حد هم تزریق شوند، از طریق ادرار دفع خواهند شد. نکته قابل توجه این است که مصرف ویتامین تا وقتی که بدن با کمبود آن مواجه است اثرگذار است.

    هنگامی که کمبود آن برطرف شد، مصرف بیشتر آن کمکی نخواهد کرد و اضافی آن دفع خواهد شد. بنابراین تزریق طولانی مدت آن توصیه نمی شود. برای مثال یک دوره شش تایی آمپول بیوتین تجویز می شود، سپس سه تا شش ماه بعد بر اساس نیاز بدن دوره بعدی توصیه خواهد شد. به طور کلی مصرف بیش از اندازه و مداوم آن اثر مطلوبی نخواهد داشت.

  • آیا موهایی که در اثر پایین بودن سطح هموگلوبین خون دچار ریزش شده اند، دوباره رشد می کنند یا خیر؟

    اگر ریزش مو به دلیل کمبود ذخیره آهن بدن باشد و فرد سابقه اختلالات هورمونی و ریزش موی خانوادگی نداشته باشد، با درمان های موضعی و جبران فقر آهن قابل بازگشت است.

  • عواملی مثل استرس یا مصرف استروئید می تواند باعث ریزش موی کاشته شده شود؟

    موهای کاشته شده عموما به ریزش مقاومند. اما تغییرات هورمونی و اضطرابی می توانند بر رشد مو و نتیجه نهایی کاشت مو اثر نامطلوب بگذارند. محلول های موضعی و درمان های کمکی مثل PRP ،تریپل تراپی، مزوتراپی و در صورت نیاز داروهای هورمونی می توانند از ریزش جلوگیری کنند.

  • چه توصیه ای برای ریزش موی ناشی از قطع مصرف قرص ضد بارداری وجود دارد؟

    اگر فرد سابقه بیماری هورمونی داشته باشد، باید داروی های گیاهی شبه هورمونی مثل سائوپالمتو و داروهای کاهش وزن را جایگزین داروهای هورمونی خود کند و برای درمان کیست تخمدان به ورزش منظم بپردازد. اما اگر فرد به منظور پیشگیری از بارداری از قرص های ضد بارداری استفاده می کرده و اکنون با قطع آن دچار ریزش مو شده، می توان از ویتامین های گروه B ، آمپول بیوتین بپانتن، محلول های ضد ریزش استفاده کرد. در ریزش موهای شدیدتر، محلول های هورمونی موضعی مثل پروژسترون و استرادیول می توانند اثر گذار باشند.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • علی
    1401-11-10

    اقا من هربار دست رو مو هام‌میشکم ۱۰ تار میاد دستم چی کار کنم لطفا یه راه حل بیگد

  • Mohamad
    1401-09-28

    سلام ۱۹ سال هستم چند ماهیه یهویی شدیدا موهام دچار ریزش شده و اگه بخوام بکشمشون راحت کنده میشن ودیگه کم پشت شدن واقعا . شامپو و تغذیه هم اوکیه پدر و مادرم هم همچین مشکلی نداشتن . اینم بگم موهام چرب هست وبلند هم شده جدیدا ایا کوتاه کنم درست میشه ؟ اینم بگم پسرم . ممنون

    • Seti
      1401-11-14

      سلام موهای منم مثل تو میریزه اینم بگم من دخترم موهامو کوتاه کردم گفتم شاید ریزشش قطع بشه ولی اینجوری نیست تازه بیشتر هم شده ربط ب کوتاهی مو یا بلندی نداره برو دکتر حتما ی دارو بهت میده

  • بهنام
    1401-09-22

    چ راهکاری برای ریزش مو دارید؟؟

    • خدام
      1402-02-02

      عبادت عبادت عبادت . غضه نخور بیشتر میشه

  • بهنام
    1401-09-22

    سلام آیا کسی از فیناستراید و ماینوکسیدل استفاده کرده و جواب گرفته؟؟؟
    .
    لطفا مدت زمان مشخص شدن نتایج استفاده از این دو دارو هم بنویسید چقدر طول کشیده؟؟؟

    • ناشناس
      1402-03-31

      سلام.نه والا ماینوکسیدیل اتفاقا کچلم کرد.چرا پزشکا هنوزم نمیفهمن نباید تجویز کنن.هیچکس ازش راضی نیست

  • Alireza
    1401-09-19

    من ۱۹ سالمه و از ۱۹ سالگی موهام کم پشت شده و احساس میکنم داره ریزش میکنه هر وقت که خودمو تو آینه میبینم احساس خجالت میکنم و دور پیشانیم کمی خالی شده و موهام هم کم پشت و نازک شده پدرم هم موهاش کمی تاس هست و برادرم هم کمی تاس شده نمیدونم چیکار کنم درمانی براش وجود داره؟ یا نمیشه کاریش کرد.

  • ناشناس
    1401-09-06

    صابون 8 عصاره ان جی رو امتحان کنید خیلی خوبه جلد قرمز داره از شامپو خیلی بهتره با این شونه کف دستیا اروم بشورید سرتون رو یکمم کف رو سر بمونه مواد گیاهی مفید داره مثل کتیرا و… من 12 ساله دارم مصرف میکنم

  • بهرامی
    1401-08-08

    سلامم من 14سالمه حس میکنم جلوی موهام خالی شده فکر میکنم بخاطر وسواسم هستش وقتی حمام میرم موهامو خیلی میشوم چیکار کنم

  • Mohammad
    1401-07-12

    سلام دوستان ، تجربه خودم بهتون بگم به نظرم کمبود ویتامین دی با ریزش مو ارتباط داره من چند وقتی مرتب ویتامین دی مصرف میکنم ریزش مو کمتر شده. زمان مصرف اون هم بعد از ناهار یا شام بخورین که قدرت جذبش توسط بدن بالاتر بره

    • ناشناس
      1401-07-15

      هر روز مصرف میکنی؟

  • Amir
    1401-07-10

    سلام خسته نباشید23سالمه ریزش مو شدید دارم نمیدونم
    چه کارکنم خیلی رفتم دکتر برای من چنتا دارو و شامپو نوشت اما چاریی نکرد و هنوز که هنوزه ریزش داره

  • شادی
    1401-07-10

    من بعد از آخرین جراحیم موهام بدجوری میریزه.ممکنه از کراتین مو باشه؟چون موهام رو کراتین هم کرده بودم

  • فاطی
    1401-07-05

    موهام شددت میریزه چند وقت شده میرم حموم و شونه میکنم شدید دکتر رفتم خوب نشد

  • امیر
    1401-07-04

    سلام اگه موهایمان را حد اقل در سال یک بار کل کنیم میتونیم جلوی رشد مجدد مو و ریزش رو بگیریم کل که میگم یعنی تیغ بکشیم نا کوتاه کنیم؟؟؟؟؟
    لطفا جواب بدید

    • فرهاد
      1401-07-25

      نخیر دکتران میگن کل کردن هیچ نتیجه ندارند

  • راپونزل
    1401-06-15

    سلام
    من ی دختر ۱۴ ساله هستم ک موهام از کمرم ها گذشته
    خیلی ب موهام اهمنیت میدم و تا دوربر ۱ سالی میشه ک موهام میریزه
    قبلنا موهای خیلی پرپشت داشتم یعنی کش جا نمیشد الان تا ی بند انگشتم مو مونده
    از شربت مستیرزینک و روغن‌زیتون و بادام استفاده میکنم
    روزی ۴۰ تار مو ازم کم میشه
    خیلی ناراحتم میکنه این مشکل
    اگ راه حلی میدونین برام بگین
    ممنون

  • Sta
    1401-05-20

    سلام من دخترم ۱۶ سالمه
    من موهای خیلی پر پشتی داشتم در حدی که یه بار آرایشگاه رفتم که یکم از حجمش برام کم کنه اما الان دچار ریزش شده قشنگ حس میکنم نصف شده و دیگه پر پشت نیست از هیچ وسیله حرارتی استفاده نمیکنم و هربار که به موهام دست میزنم حداقل چند تا مو میاد تو دستم به نظرتون چیکار کنم؟ ایا پیش پزشک برم؟

  • ناشناس
    1401-05-01

    من چند سال که ریزش مو دارم و الان دیگه موهام به قدری ریختن که کف سرم معلوم شده ولی تا حالا به خاطرش دکتر نرفتم چون علتشو به خوبی میدونم ریزش موی ارثی دایی ها کچل ،عمو ها کچل کاریشم نمیشه کرد بعید میدونم کمتر کسی باشه که به سالمی منم زندگی کرده باشه تا دلتون بخواد ریش و پشم دارم ولی کلم داره تاس میشه خواستم تهش اینو بگم که کچلی خجالت نداره از ثروتمندترین مردان دنیا مثل جف بزوس بگیر تا خیلی از بازیگران مشهور مثل راک و… که همگی با کچلیشون حسابی حال میکنن انقدر هم پول دارن که اگه بخوان مویی روی سرشون درست می کنن که اصلا نشه شانش بزنی ولی راحت قبولش کردند ازش خجالت نمیکشن ازش لذت هم میبرن زیاد سخت نگیرید بقیش خود به خود حل میشه به خاطر مو با مصرف داروهایی مثل فیناستراید خودتون رو بیچاره نکنید این دارو ها شاید ریزش مو ها تون رو به صورت موقت کم کنه ولی درگیر عوارضی میشید که ممکنه سلامت شما رو به خطر بندازه پس بیخیالش بشید به هر حال کمتر ادمی هست که تا اخر عمر موهاش روی سرش بمونن و اول و اخر قراره تاس بشیم پس ست نگیرید

    • ناشناس
      1401-05-29

      دوست عزیز،جوش شیرین رو داخل شامپو بچه بریزید.۵دقیقه داخل حمام،کف روی سرتون باشه.
      بعدش آبکشی کنید.

      قبل از بیرون آمدن از حمام سرتان را با ۱۰سی سی سرکه سیب ماساژ بدید.

      میبینید که چربی سرتون به مدت ۲۴ساعت از بین میره و حتی شوره هم نمیده سرتون.

    • Alirezs
      1401-07-20

      باسلام من ۱۸ سالمه موهام به طور شدید میریزه نمیدونم چرا اندازه ۱۰بار شامپو اوز کدگرد دکتر رفتم درس نشد تار موهام خیلی زیف شدن

    • فرید
      1401-08-07

      ??????ای دمت گرم

    • ناشناس
      1401-09-11

      حرفات بهم ارامش داد دمت گرم

    • ناشناس
      1401-09-11

      ما دخترا چیکار کنیم ??

    • خدام
      1402-02-02

      # حق

  • فاطمه
    1401-04-20

    سلام خسته نباشید..موهای من جنس خوبی دارد و کمی چرب هست و نرم…اصلا گره نمی خورد و موهایم رو با کش مو سفت نمی بندم..از شامپوی بچه بخاطر کم بودن مواد شیمیایی استفاده میکنم…دارویی استفاده نمی کنم..۱۵ سالم هست ولی حدود چند ماه میشود که ریزش مو زیادی پیدا کردم ولی نمیدونم چرا و باید چیکار کنم

    • ناشناس
      1401-07-10

      سلام خسته نباشید 23سالمه ریزش مو شدیددارم نمیدونم چه کار کنم

    • متین
      1401-08-22

      سنی که شما داری حساسه تو اوج تولید هورمون های رشد و جنسی هستین و شن بلوغ پس میریزه هورمونیه ریزشش نگران نباشید موقتیه ریزشش

  • محمد
    1401-04-11

    سلام ایا قرص های چربی سوز باعث ریزش مو میشود

    • یاکوب
      1401-11-10

      سلام من خیلی ریزش موهام زیاده چکار کنم

  • زهرا قاسمی
    1401-03-28

    من خیلی ریزش مو دارم چی کار کنم

    • مختار
      1401-08-30

      من خیلی ریزش مو دارم چی کار کنم
      و مو ها همیشه چربی و بخار دارد

  • بهار بهرامی
    1401-03-24

    سلام من و دخترم بهمن ماه موهامون رو کراتین کردیم که موهامون خیلی وز شد مجدداً رفتیم همونجا و یه مواد دیگه زدن به موهای ما که کمی صافتر شد الان هردوی ما ریزش موی بسسسیار شدیدی گرفتیم لطفاً بگید چیکار کنیم ما افسردگی گرفتیم حالمون خیلی بد هست

  • محقق
    1401-02-05

    اگه تستسترون در ریزش مو تاثیر داره ، پس چرا مردها و پسرهایی که در بسیاری از موارد به علت تستسترون کم موی صورت و بدن کمی دارند یا اصلا خواجه های دربار قدیم که کلا قید داستان را زده بودند ، کچل نبودن ؟

    • مهدی اسرافیلی
      1401-04-05

      سلام
      موهای سر من درحال ریزش هستن و کف سرم هم قرمز می شود وقتی می شورم و میکشم خیلی مو میاد کف دستم میشه راهنمایی کنین ۲۲ سال هم سن دارم

    • حسین
      1401-07-24

      اون شکل از تستسترون که باعث ریزش مو می شه اسمشDHTهست که ی جور تستسترون فرآوری شده به کمک آنزیم هست و بااون تستسترونی که شما فکر می کنید فرق داره.

  • M
    1401-01-27

    سلام من ۱۵ سالمه و موهای خشک دارم
    دوسالی میشه که موهام شروع سفید شدن و ریزش شدید کرده
    لطفا اگه راه حل دارید بگیر

    • دکتر ملیکا زارعی
      1401-05-24

      برای سفیدی موهاتون هلیله سیاه خیلی خوب هست هر شب تازه تازه بکوبید و استفاده کنید و ریزیشش هم باید چکاب بدید تا مشکل پیدا بشع

    • ناشناس
      1401-07-10

      ترانه شو نگفتی

  • امیر
    1401-01-18

    سلام، من 15سالمه، من یک سالی هست که ریزش مو دارم، وقتی موهام خشکه حدود 10تا تار مو میریزه تو یک روز، ولی وقتی میرم حموم و موهام خیس میشه، حدود 50تا 60تار مو میریزه و بعد از ریختن ریزشش قطع میشه و دیگه نمیریزه، اما موهام کم پشت نیست، بنظرتون این ریزش اشکال نداره؟

    • ا
      1401-08-20

      ن هیچیت نی من 18سالمه همین طوری خشک روزی200تا میریزه من برم حموم میشه 400تا

  • زهرابهرامی
    1400-12-09

    چعزیزم بخاطر کروناست

  • یوسف هاشمی
    1400-12-02

    سلام من ریزش مو دارم و موهام خیلی زیف است من تاز 22سال اس چیکار باید کرد

    • احمد
      1400-12-14

      سلام من پسر۱۳ساله دارم که خیلی با موهاش بازی می کنه که باعث ریزش قسمتی ازموهاش شده چه کار باید کنم که موهاش به حالت اول برگرده

    • مریم
      1401-02-29

      جوشنده گزنه و رزماری اب برنج اب پیاز بهترین گزینس واقعا جولب میده

    • علیرضا
      1401-02-29

      سلام
      یک راه حل خیلی مفید و بدون هیچ هزینه ای برای قطع ریزش مو هست ک خود من شخصا اینکارو انجام دادم و جدا نتیجه هم گرفتم،تو اون دوران ۳ ماه ک اینکارو انجام دادم ریزش مویی ب هیچ عنوان نداشتم حتی با دست موهامو میکشیدم،اتو مو و سشوار هم انجام میدادم و هیچ ریزشی نداشتم

  • ناشناس
    1400-11-15

    سلام به همه من چندساله مشکل ریزش مو دارم و به هر دکتری مراجعه میکنم میگن راه درمان برای شما غیر ممکنه،چون دیر به دکتر مراجعه کردید.نظر شما چیه؟ایا درمان بر من اثر داره یا نه؟
    من سارا علی پور هستم ۱۸ ساله از تهران

    • ناشناس
      1401-01-23

      عزیزم من میتونم کمکتون کنم اگه دوست داشته باشید

    • علب
      1401-05-16

      چیه راه حل

    • ستارخان
      1401-07-27

      سلام میشه کمک کنید برای درمان ریزش مو

  • عباس
    1400-11-03

    سلام ۲۲ سالم است آلان ۳ سالی میشه ریزش مو و موها چرپ دارم راه درمان شون چیست؟

    • ناشناس
      1400-12-11

      مخلوط اب پیاز ونمک دریا به کم شدن ریزش وچربی مو کمک میکنه.تجویز پزشکا ماینوکسیدیل هست.با مصرفش بازو وکتف وصورت مو زاید درمیاره، پس خونرسانی نمیکنه، هورمونیه.خودشون هم مکانیزم دقیق این دارو رو نمیدن. دوستان لن استفاده نکنید.روند کچلی رو سرعت میده..بالای 18سال هم تجویز باید بشه، ولی دکتر ماهوتی تو رشت تو16سالگی برامون تجویز کرد درعرض 3سال جلوی سر کچل شد، پشت سر هم درحال کم شدنه فقط پول تو الویته.

  • مهسا
    1400-10-27

    سلام وقتتون بخیر من چند وقتیه که رژیم که نه ولی کلا کم غذا شدم چیزی نمیخورم
    از یک طرف الان وقتای امتحاناس و من این مدت بسیار استرس داشتم
    از طرف دیگم من سه چهار ماه پیش کرونا گرفته بودم
    یکی دو روزه تازه متوجه شدم ریزش مو تقریبا شدیدی دارم
    میخواستم ببینم این ریزش موم بخاطر غذا نخوردنه؟
    یا استرس
    یا کلا ربطی به این دوتا نداره و علائم بعد کروناس که تازه خودشو نشون داده؟

    • شیما
      1400-11-29

      سلام من خیلی وقته موهام میریزه نمی دونم چیکارکنم لطفا راهی به من بدید ممنون

    • ناشناس
      1400-12-12

      بیوتین خیلی ریزش رو کم میکنه. شامپو هم گل ختمی از عطاری بگیرین. ریزش طبیعی میشه. خودم استفاده کردم ونتیجه گرفتم

    • ناشناس
      1401-01-25

      سلام من هم ۱۶ سالم ریزش مو دارم چی کارکنم

    • رستا
      1401-02-01

      سلام من موهام چرب هستن ریزش موی زیادی هم دارم حالا باید چه دارویی یا شامپویی استفاده کنم

  • علی
    1400-10-02

    سلام وقت بخیر
    من موهای چربی دارم و موهام همیشه میخاره مثلاً وقتی از همون در می شم حدود یکی دو ساعت بعدش موهام شروع میکنه به خارش و جلوی موهام داره میریزه قبلاً حدود سه ماه از نرم کننده استفاده کردم من نرم کننده رو به ریشه مو میزدم و بعدش موخوره گرفت موهام و بعدش کچل کردم و بعد از کچلی سه چهار بار از نرم‌کننده استفاده کردم و بعد تو اینترنت زدم و متوجه شدم که نرم کننده را نباید به ریشه مو بزنی و الان دو ماهی میشه که استفاده نکردم موهام هم بلند شده اما تازگی ها متوجه شدم که جلوی موهام داره میریزه و بیشتر میشه و مهمتر از همه اینکه میخاره و کم پشت شده لطفاً بگید که چیکار کنم ۱۶ سالمه لطفاً کمکم کنید
    موهام هم خیلی بدحالته و اصلا شانه نمیشه وقتی صبح ها میخوام شانه کنم انگاری از ریشه میخوان کنده بشن و درد میگیره

    تروخدا کمکم کنید

    • ناشناس
      1400-12-12

      ریزش مو بیشتر درونیه، ودکترا تشخیص 99درصد بیماریها روارثی یا اعصاب تسخیص میدن، کبد چرب با غذاهای هورمونی که مصرف میکنیم بعید نیست داشته باشیم.

    • بنیامین
      1401-01-31

      یه مدتی به چشمه های آب گرم و یه خونه یا ویلا که داخلش حوضچه اب گرم اون منطقه رو داره مدت دو هفته اجاره کن و حداقل روزی دو ساعت داخل اب برو بعد ببین وضعیت بهتر میشه یا. نه

    • ناشناس
      1401-02-30

      شما هم مشکل من رو دارید اگرراهکاری پیدا کردید به ماهم مراجعه کنید تشکر

    • فرشاد
      1401-07-07

      سلام ..یه راه حل قویی ..و جا افتاده …بدون هزینه ….حتما انجام بدهید …بعد دعام میکنید …گل سر شور بخرید از عطاری استفاده کنید .با حنا …..و قرص زینگ خارجی بخرین استفاده کنید

  • علی
    1400-09-17

    سلام و ارادت
    من حدودن سه ماهه ریزشه مو گرفتم.این ریزش از ده روز قبل از درگیری کرونام شروع شد تا الان روزانه کلی مو از دست میدم کرونامم خیلی خفیف بود.چکاپ خون و هورمون و سونوگرافی انجام دادم همه چیز عالی بود پیشه متخصص رفتم فینستراید دادن یه ماهه مصرف میکنم مزوتراپی انجام میدم انواعه مکمله دارویی مصرف میکنم دریغ از یک زره بهبودی لطفا کمکم کنید شدید افسرده شدم همش اشک تو چشمامه وقتی دست توی موهام میکنم

    • لاله
      1401-02-07

      الهی بگردم غصه نخور من ازتو بدترم بخدا

  • ....
    1400-09-04

    سلام من ۱۶ سالمه چند وقتیه ریزش موی خیلی شدید دارم تقریبا توی این یک سال دو بار کراتین مو داشتم میتونه به این دلیل باشه ؟

    • ناشناس
      1401-06-15

      بعله حتما هست

  • داود
    1400-08-16

    سلام. وقت بخیر.
    بنده 45 سال سن دارم. از سن 35 سالگی موهای من کم کم کاهش پیدا کرد…. و معمولا کف سر ریخته و کناره های سر هم بصورت سکه ای و قطعه ای ریزش کرده.
    یک بار برای مشاوره کاشت مو رفتم گفت چون شما موهاتون غیر طبیعی ریخته امکان کاشت مو وجود ندارد بلکه باید بررسی شود علت ریزش چه بوده است؟
    در ضمن بنده هیچ متوجه ریزش مو در حمام یا بالش یا روی لباسها نبودم. بلکه فقط متوجه شدم موها در حال کم شدنه. حالا این موها کجا رفتند بماند…. !!!! با تشکر

    • زن
      1400-12-18

      اب سیر و پیاز بریز توی شامپوت بزن به سرت بگذار یه ربع روی موهات بمونه بعد آبکشی کن موهات رو.درست میشه.بعدش هم به جون من دعا کن

  • حسین عزیزنیا
    1400-07-17

    سلام وقت بخیر
    من چند وقته از داروبوم قرص هیرویت گرفتم. چند جا خوندم که این محصول کیفیت سابق رو نداره. میخام بدونم الان برای جلوگیری از ریزش موهام چیکار کنم؟

    • ناشناس
      1400-11-13

      سلام ،مشاور محصولات تخصصی پوست ومو هستم ،میتونم کمکتون کنم

    • ناشناس
      1400-12-22

      خودم خوردم جواب نگرفتم

    • ناشناس
      1401-09-23

      من از این داروها و امپول بیوتین انواع زینک و قرصها برا جلوگیری از ریزش مو استفاده کردم جواب نمیده

  • ابولفضل
    1400-07-05

    سلام و خسته نباشین لطفا جواب بدین خواهشا>
    من 16 سالمه هر 3یا4 روز حموم میرم بین 15تا25 مو جمع میشه روی زمین زمانی که کامل موهامو میشورم.
    توی روز هم که هروقت موهام رو کشیدم یکی یا دوتا میاد تو دستم میاد میتونم بگم تو روز 25 تار مو شاید بشه.
    موهای خوبی دارم و به موهام روغن رازیانه…الوورا……سیر…….حنا…..و بعضی وقت ها تخم مرغ وشیر میزنم..
    موهام به شدت بد شانه میشه و حتی اگه دستم رو توی موهام بکنم گیر میکنه و اگه سریع بکشم یک صدایی نازکی میاد صدای چی هست؟؟؟
    یک مشکل دیگه.. مثلا گوشه سرم میخواره و وقتی دست میکشم میبنم یک دونه مو هست بیشتر وقت ها همینطوره طبیعی؟
    ممنون میشم جوابم بدین که موهام طبیعی است؟؟؟؟

    • اس ان سی گاد
      1400-07-28

      ماسک مو های شوندرو امتحان کن موهارو شانه پذیر میکنه

    • شیما
      1400-11-29

      سلام ببخشیدمن مدتی میشه موهام خیلی میریزه نمی دونم چیار کنم قرس هم مصرف می کنم اما جواب نمی ده قبلا موهام این توری نبود الان انقدر میریزه واقعا اعتماد بنفسم اومده پاین نمی دونم چیکار کنم هروقت شونش میکنم یاحموم می کنم خیلی خیلی مواهام میریزه لطفا کمکم کنید از این مشکل نجات پیدا کنم واقعا حسته شدم ازشامپوهم استفاده کردم اما خوب نمیشه

    • ریحان
      1401-01-12

      این یه چیزه طبیعی اصلا نگران نباش
      موهات فقط کمی نازکه که با ماسکای مناسب مثل تخم مرغ درمان میشه

  • شایان
    1400-06-23

    سلام من ۱۹ سالمه از ۱۶ سالگی ریزش موی نسبتا شدید گرفتم قبلش هم خیلی موهای پرپشتی داشتم و این موضوع خیلی باعث افسردگی و ناراحتیم شد. این ریزش مو همینجوری ادامه داره تا الان و الان شدید تر هم شده بارها به پزشک مراجعه کردم و دارو های مختلف رو امتحان کردم ولی جوابی نداد پدرم هم کچل نیست ولی از ۴۵ سالگی وسط موهاش کم پشت شد عمو هام هم موهاشون کم پشته ولی پسر عمو هام هیچ کدوم اینجوری نیستن.
    تروخدا کمکم کنید وسط سرم خیلی خالی شده دیگه حتی اعتماد به نفس از خونه بیرون رفتن رو هم ندارم!

    • شایان
      1400-06-23

      البته رفتم ازمایش دادم میزان چربی کبد و تیروئیدم زیاد بود وزنمم ۹۰ کیلو

    • نیلوفر
      1400-11-13

      سلام من ریزش موی شدیددارم دکتر رفتم و بمن هیرویت و اسپیرونولاکتون دادن و یک محلول DHT blocker و یک شامپو و امپول بیوتین هفته ای یکبار و هر دوماه پی ارپی ریزشم خوب شده بود اما تقریبا یکماه ول کردم الان ریزشش بیشترشده داروهامو میخورم اما همچنان ریزش شدید داره چیکارکنم

  • امیر
    1400-06-10

    سلام من گوشه پیشانیم داره میریزه لطفا کمکم کنید درمانش چیه؟
    ۴۱ سالمه

  • محمد جواد
    1400-05-13

    سلام من پسرم و ۱۸ سالمه و یه سالی هست ریزش موی شدید پیدا کردم به طوری که حجم موهام یک سوم شده . اینم بگم که پدرم کچله. ، این همه ریزش مو می‌تونه عادی باشه ؟ چیکار کنم ؟

    • محمد
      1401-02-20

      سلام من موهام فر کردم وهدالان خیلی ریزش دارم

    • ناشناس
      1401-02-30

      خب فر نمیکردی

  • Mohamad
    1400-04-24

    سلام به شما دوستان عزیز من ۱۴سالمه ریزش موی بسیار شدیدی دارم وقتی میرم حموم حدود۴۰یا۵۰تا تار مو از دست می دم خیلی می ترسم به پدر مادرمم که میگم اهمیت نمیدن منو ببرن دکتر ،تغریبا یه فرق باز شده توی سرم خیلی می ترسم و نگرانم لطفاً کمکم کنید .

    • normal
      1400-04-30

      داداش بیخیال پدر و مادرت شو و یک وقت دکتر پوست و مو بگیر برو دکتر یک ازمایش بده و راه حلشو پیدا و درمان کن به فکر خودت باش

    • حسین
      1400-10-16

      زود تر به خودت برس تا دیر نشده
      من چربی کبد داشتم و نمیدونستم
      موهام خیلی میریزه

    • طاها
      1400-10-25

      سلام من کناره های موهام خالی شد یکمش ریخته خلوت شد بک تیکه کوچیک برای همین من خیلی استرس دارم لا گوشیم بازی می کنم میتون واسه بازی از گوشی یا استرس باشه

    • Mohamad878990p
      1400-12-15

      الان خوب شدی

    • ناشناس
      1401-01-10

      اگه الان اقدام کنی درمان میشه ۱ سال دگ کاریش نمیشه کرد

    • ناشناس
      1401-02-13

      سلام دوست عزیز باید از الان جلوشو بگیرید ممکنه کلا همه موهاتون بریزه چندسال دیگه

  • مینا
    1400-04-20

    من ریزش موی نسبتا شدید داشتم و از طرفی هم کلا با دارو و مواد شیمیایی سرو کار نداشتم و نمیتونستم مصرف کنم تا حدود یکسال همینجوری ریزش موهام ادامه داشت تا اینکه یه روغن طبیعی آشنا شدم و استفاده کردم به مدت ۴ ماه الان موهام عالیه و داره رشد می‌کنه و یه عالمه تو موهام بچه مو دارم که دارن بزرگ میشن اسم روغن رو پیجشو می‌نویسم اگه کسی مشکل داشت استفاده کنه shafi_scorpian_oil

    • محسن محمدی
      1400-07-26

      الکی؟

    • ناشناس
      1400-11-03

      جدی میگین یا این ی تبلیغه؟

    • ن
      1400-12-01

      اسم روغن چیه؟

    • ناشناس
      1401-01-21

      میشه اسمش رو بگی

    • ناشناس
      1401-08-22

      واقعا تاثیر داشت

    • ناشناس
      1401-08-27

      سلام وقت تون بخیر خانم موهام زیاد ریزش داره میشه لطف کنین بهم بگین

  • محمد مظفری
    1400-04-09

    سلام وقت بخیر خدمت ادمین محترم پارسا ! امیدوارم حالتون خوب باشه !
    بنده پسری 19ساله هستم و تقریبا دوسال پیش دچار ریزش مو شده و به تشخیص دکتر دچار کمبود ویتامین بودم !
    بعد از کرونا دچار استرس شدید و انواع حملات عصبی شدم و تا حدودی کلا غذا نخوردم ! بعد از آبان ماه موهام به شدت شروع به ریزش کرد و به اجبار موهام رو کوتاه کردم و متوجه کم پشتی موهام شدم ، الان روزی تقریبا 40 الی 50 تارمو ریزش دارم و به چند تا متخصص پوست و مو مراجعه کردم که فقط معاینه فیزیکی انجام دادن و گفتن چیز خاصی نیستو چند تا قرص تجویز کردن درحالی که کم پشتی رو میبینم ! الان وقتی موهای ریخته شده رو نگاه میکنم در اکثر موها ریشه سفید مو رو مشاهده نمیکنیم ولی در برخی ریشه سفید هست ! بنظرتون موهام برگشت پذیر هست !؟
    سپاس از شما ، زنده باشید

    • اعظم
      1402-01-12

      سلام وخسته نباشید سال نو راتبریک میگم من ریزش مو دارم موهام خیلی پرپشت نیستن و حالت وز وزی دارن تابحال ازچند تاشامپو استفاده کردم ولی نتیجه ای ندیدم نمیدونم دیگه چیکار کنم میخام موهام پرپشت ونرم بشن وریزش مو نداشته باشم ممنونم یه روش بهم بگیدتا بتونم نتیجه خیلی خوبی بدست بیارم

  • محمودی
    1400-04-01

    با سلام و احترام
    باتشکر از راهنمایی شما در مورد آمپول بیوتین و دکسپانتول برای ریزش مو، لطفا بفرمایید بیوتین و دکسپانتول هردو یک آمپول هستند و یا دو نوع هستند. ضمنا چند عدد استفاده شود.
    با تشکر

    • نازبانو
      1400-10-13

      سلام .دو تا امپول هستن ک اگه باهم ترکیب نشن و تزریق بشن بهتره.دوره مصرفش شش عدد.یعنی شش تا بیوتین و شش تا دکسپانتنول.هفته ای یه دونه بیوتین و یه دونه دکسپانتنول عضلانی باید بزنی.دوره درمان شش هفته ست

    • ناشناس
      1400-12-02

      دو تا امپل متفاوت هستنزکه مکمل هم دیگه می باشن مدت ۶ هفته استفاده میشه

    • محمد
      1401-07-02

      سلام من ۲ماه پیش آمپول تستسترون زدم برای بدنسازی الان موهام به شدت میریزن و کم رشت شدن باید چی کار کنم قبلا خود ارضایی داشتم ؟؟

  • محمد
    1400-03-23

    سلام خسته نباشید
    من ۱۵ سالمه و دچار ریزش مو شدید شدم از جلوی سر اول اینکه من قبل رژیمم مو های خیلی پر پشتی داشتم و اینکه رژیمم رو ن برنامه گرفتم ن پیش دکتر رفتم خلاصه دو ماه بعد رژیمم ریزش مو شدید دارم .
    من یه یک سال دچار خودارضایی شدم .
    آیا ریزش مو هام از خود ارضاییه یا از رژیمم ؟؟

    من فعلا یک ماه هستش ک قرص هرویت میندازم
    آیا موثره یا ن ؟؟؟؟

    • زن
      1400-12-18

      از خود ارضاییه ترکش کن چون تمام مواد مغذی بدنت خارج میشه و خالی میشی.

    • ناشناس
      1401-01-04

      ریزش مو یا بدلیل رژیم نامناسب غیر پروتیئننی یا ارثی ، ارتباطی به خودارضایی نداره، خودارضایی مشکلات روحی ببار میاره و جسم. و ضعیف می‌کنه ، سعی من بعداز خودارضایی از ویتامین E استفاده کن ، این ویتامین آب کمر زیاد می‌کنه ، هفته ای دوبار آمپول b5 و b6 , بزن ، داروخانه میفروشه برای ریزش موی

  • مرتضی
    1400-03-22

    عالی

    • محمد
      1400-03-31

      سلام من دوساله قرص B2 زیرزبانی مصرف میکنم والانم ریزش مو دارم ممکن هست ربطی داشته باشه

    • راضیه
      1400-11-13

      بنظر من کلا ریزش موت دلیلش یچی دیگس
      و راه در مانش قرص ویتامین Bنیس

  • ALIREZA
    1400-03-18

    سلام خسته نباشید من 14 سالمه و از 12 سالگی متوجه شدم خط پیشونیم به شکل M در اومده موهام هم لَختِ و برای چربی خون از قرص روپیکسون 5 استفاده میکنم و دایی ها و عمو و پدرم و پدربزرگم همه کچل هستند آیا میتونم امیدی داشته باشم به اینکه موهام نریزه؟ از موهام هم خوب نگه داری میکنم و خیلی کم پیش میاد که از سشوار استفاده کنم از ژل هم برای حالت دادن موهام استفاده نمیکنم ممنون میشم جواب بدید

    • پارسا
      1400-02-10

      با سلام و وقت بخیر

      میزان ریزش موی شما طبیعی است و جای نگرانی ندارد. اگر حس کردین موهای شما در حال کم پشت شدن می باشد حتما به پزشک مراجعه کنید.

    • اس ان سی گاد
      1400-07-28

      دو قاشق غذا خوری روغن زیتون و اب دوتا پیاز رو بگیر با هم مخلوط کن و برای دو تا پنج دقیقه روی کف سر و موها ماساژ بده و بعد بزار برای ۲۰ الی ۴۰ دقیقه روی سر بمونه بعد با اب سرد و شامپو بشور (ترجیعا قبل استفاده سر خودتو با اب ولرم یا یزره گرم بشور تا بهتر جذب پوست سر و مهات بشن)

    • ناشناس
      1400-12-07

      ب فنا رفتی دیگه داداش

    • حسن
      1401-02-12

      سلام من ۱۶ سالمه و گاهی اوقات یک تار مو ریزش دارم

  • ali
    1400-03-13

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من پارسال طی یک استرس شدید بعد 3 ماه دچار ریزش شدم و ریزش ب طوری بود که شونه به سرم مکشیدم بیشتر از 10 12 تا باهاش کنده میشد
    الان که یه سال گزشته ریزش کمتر شده در حدی که شونه میزنم 4 یا 5 تا باهاش میاد
    ولی با وجود ریزش زیاد بازم احساس میکنم موی سرم زیاد فرق نکرده و زیاد کم پشت نشده
    بیشتر ترس من این هستش که پدرم کچل هست ولی پدر بزرگم و عموم کچل نیستند و پسر عمو هامم کچل نیستند
    ممگنه من به ریزش ارٍثی دچار بشم؟

    • مشاور
      1400-02-29

      اگر روی سرتون هنوز موهای ریز و پرز مانند هست بله امکانش هست

      • ????????
        1400-05-29

        مردمو ناامید نکن ?

  • مشاور
    1400-02-29

    سلام. دوستان اصلا نگران ریزش موهاتون نباشین
    ولی هر چه سریعتر بهش رسیدگی کنین بهتر جواب میگیرین
    به راحتی هم ریزش درمان میشه
    هم رویش مجدد موها

    • جواد
      1400-03-07

      من کاشت مو انجام دادم ی قسمت وسط سرم کاشت انجام نشده میشه کاری کرد رشت مرد یا قسمت پشت سرم ریزش پیدا نکنه

      • الهام
        1400-10-23

        سلام ریزش موی شدید دارم نمیدونم باید چکار کنم لطفاً کمک کنید زیادی همخ چاغ هستم ممکنه از تیروئید باشه

    • گیسو
      1400-06-11

      سلام من ریزش موی شدیدی داشتم قبلا الان شدید ترم شده ب صورت سکه ای شده موهام
      موهای خیلی بلندی هم دارم
      واقعا نگرانم لطفا راهنمایی کنید:)

    • Ahoo
      1400-07-10

      چطوری درمان میشه

    • جواد
      1401-02-23

      بایدبدانی کی حمام بری دیگه موهاتون نمی ریزه بعدعرق کردن یک ساعت بعدبه حمام بریدتاعرقتون خشک بشه همون موقع حمام نریدتایک ساعت عرق ازبدنتان خارج میشه فهمیدی عرقت خشک شده حمام بریدبعد۱۲ ساعت عرق خشک شده موهای سرهوانمی کشه باعث ریزش مومیشه عمل زناشویی هم باید عادت کنی عرق بدنت خشک بشه بد بری حمام بیشترمردم از زودرفتن به حمام کچل میشند

    • Amin
      1401-03-19

      سلام من از کوچیکی تا حالا موهام کم پشت بوده یعنی خیلی کم رشد میکنه. فک کنم کچل بشه من 17سالمه ایا درمان راه حلی برای این کار وجود داره حتی سرم هیچ وقت شکل نگرفته امسال متوجه شدم که دارن کمتر میشن هروز ایا می تونه از خود ارضای هم باشه؟

  • سیاح
    1400-02-27

    سلام وقت بخیر دوستانی ک ریزش مو در حال معمولی و بعد از کرونا دارن نگران نباشن چون بعد از ٦ الی ٩ ماه برطرف میشه ولی حتما باید روش های مراقبتی رو درست پیگیری کنن.

  • AZI
    1400-02-19

    سلام من ۴ ماه هست که عمل اسلیو معده کردم و به شدت به صورت وحشتناکی موهام داره میریزه جوری که کنار سرم خالی شده چطوری می تونم جلوش رو بگیرم؟
    قرص هرویت و بیوتین میخورم آمپول نروبین هم میزنم

    • خان
      1400-01-29

      سلام خسته نباشید..من سی و چند ساله هستم از بچکی دچار ریزش پو بودم و گاهی هم به صورت سکه ای سرم خالی میشد و با دارو هایی برخی از انها بر میگشت..اما الان به طو خیلی شدید ریزش موی من ادامه پیدا کرده و الان ب شدت کم پشت مو شدم ..در ازمایش خونم التهاب بدنم و پروتئین فعال سی من بالا هست یکم دکتر میگوید به دلیل روماتیسم مفصلی هست اما من گاهی شک میکنم ک شاید به دلیل بیماری خود ایمنی و پیاز موی من هست ک این مشکل رو دارم میشه لطفا راهنمایی کنیید؟ الان روش هایی مثل جراحی هم امده تا پیاز موی من رو دستکاری کنند؟..دنبال راه حل هستم ممنون

    • شیما
      1400-11-29

      سلام من مدتی میشه موهام خیلی میریزه نمی دونم چیکار کنم قرس وشامپوهم مصرف کردم نمی دونم چیکار کنم هروقت شونش میکنم یاحموم می کنم موهام خیلی خیلی میریزه من قبلا موهام این توری نبود مدتی میشه این مشکل واسم پیش اومده واقعا خسته شدم لطفا میشه کمکم کنید ازین مشکل نجات پیدا کنم

    • ارغوان
      1401-01-03

      من ریزش مو زیاد دارم

  • علی
    1400-02-09

    سلام وقت بخیر ۱۵ سالمه

    من قبلا موهام زیاد میریخت ولی الان خیلی کمتر شده طوری که روزی ۳ تا ۱۰ تار مو از سرم جدا میشه و بعضی روز ها هم هیچی جدا نمیشه

    فقط از قبلا که موهام زیاد میریخت موهام کمپشت شده
    ایا برم دکتر خوب میشه؟

  • Yasin
    1400-01-25

    سلام
    من ۳۰ سالمه و به دلیل یه سری مشکلات ۱ ماهی شدیدن استرس داشتم. قبلش هم دارو برای پرورش اندام استفاده کرده بودم چندتا تستسترون و نادرلون. سشوار هم برای حالت دادن استفاده میکردم.
    موهای خیلی پری دهشتم اما الان یه مقدار موهام نازک و کم شده. پیشونیم هم کم شده.
    تو ارسمون هم کچلی نبود.
    راهکاری دارید برام. الان ریزش ندارم اصلا اما موهام نازک و کم شده.راهی هست که موهام مثل قبل شه.هزینش هم اصلا مهم نیست.ممنون میشم راهنمایی کنید

  • مهدی
    1400-01-22

    سلام من ۱۵ سالمه و وقتی مو هام رو میشورم تقریبا ۲۰ تار مو می ریزه رو زمین اما وقتی شونه میکنم هیچی نمیریزه و حتی صبح ها که بلند میشم روی بالش هیچ تار مویی نیست
    ولی وقتی از حموم بیرون میام کف سرم معلومه

  • طاها
    1399-12-14

    سلام
    ۱۹ سالمه و موهای بلندی دارم، جدیدا متوجه شدم ریزش مو پیدا کردم
    ازمایشی که دادم کبدم کمی چرب بود
    ایا به همین دلیل ریزش دارم؟
    درمان خاصی هم دارد؟
    ایا کوتاه نگه داشتن مو باعث تقویت آن میشود؟
    و ایا روغن هایی مثل سیاه دانه و زیتون کمک میکند؟
    سپاس

  • وحید کاظمی
    1399-11-24

    با سلام و خسته نباشید
    من سال 87 موهام شروع شد به ریختن و همون سال تحت مراقبت پزشک قرار گرفتم اون موقع 20 سالم بود . بعد از گذشت سه چهار ماه ریزش موهام قطع شد و رویش مو هام را مشاهده کردم تا دو سال که گذشت یهو داروها تحریم شد و همچنین دکتر محلول ماینوکسیدیل 2 درصد را کرد 3 در صد .که بعد موهام شروع شد به ریختن حتی بیشتر از اون موقع که 20 سالم بود ریخت و االان کلا وسط سرم کامل ریخته .
    می خواستم بپرسم ببینم الان که 32 سالمه باز مجددا می تونم برم پیش دکتر یا که نه؟آیا تاثیر می کنه با نه؟ممنئن میشم جوابم رو بدید.

    • رضا
      1400-01-12

      ديگه در نمياد

    • ترانه
      1400-03-25

      سلام..شما از محلول ک استفاده کردید راضی بودید نتیجه میده آیا ؟

    • مهرداد
      1400-09-18

      مو بکار جواب میده

    • زهرا
      1400-12-26

      داداش برو دکتر تو که سنی نداری.. شاید ریزش موهات قطع بشه و دوباره رشد کنه

  • امین
    1399-11-22

    سلام وقت بخیر من اگه موهامون چرب کنیم با وازلین به پرپشت شدنش کمک میکنه آیا؟ چون ی جا درباره خواص وازلین خوندم اینم جزئش بود و اینکه من موهام چربه خودش مشکلی نداره

    (با تشکر)

    • یه نفر
      1400-09-26

      نزن بدتر میشه… وازلین از مواد نفتی درست میشه و باعث درزش بد تر میشه

  • امیر
    1399-11-20

    با سلام وقت بخیر من ۲۰ سالمه جدیدا متوجه شدم موهای جلوی سرم انگار ریخته و کم شدن میخواستم بدونم دلیلش چیه؟ ولی خانواده میگن نه چیزی نریخته تو زیادی حساسی
    بعد میخواستم بگم ممکنه خودارضایی تاثیری در ریختن موهای سر داشته باشه ؟؟؟

    • م
      1400-06-04

      سلام، اگر متن رو خونده باشید متوجه خواهید شد که ارتباط زیادی بین هورمون های جنسی با غدد چربی زیر پوست سر وجود داره و اختلال در هورمون های جنسی مثلا با خودارضایی باعث ریزش مو خواهد شد.

    • مهرداد
      1400-09-18

      احتمالا همین باشه منم نمی‌دونستم ولی موهای منم می‌ریزه فک کنم دلیلش همینه

  • Arai
    1399-11-20

    سلام من پسری ۱۶ ساله هستم یک ماه ریزش مو داشتم اول که ریزش مو داشتم روزی ۴ تا ۵ عدد داشتم بعد سه ماه دیگر ریزش مو ندارم ولی بعد سه ماه شروع شد و روزی ۱۰ یا ۲۰ عدد ریزش مو دارم من عمو هام دایی هام هیچ گونه ریزش مو نداشتن لطفا اگه میشه راهنمایی کنید

    • ناشناس
      1400-12-12

      بخاطر هورمون هاست.. دمتر نرین با داروهای هورمونی ریزش موی ارثی رو فعال میکنن. ورزش وپرهیز از فست فود وغذاهای کنسروی خیلی کمک کنندس. با لوازم بهداشتی وتغذیه ناسالم سن ریزش مو چقدر پایین اومده.قبلنا همچین خبری نبود

  • نیلوفر
    1399-11-19

    سلام خسته نباشید به مدت ۱ماهه که من بعد از حمام موهام ۲۰۰ تا می‌ریزه لطفاً راهنمایی کنید و اینکه من هر روز ۱ساعت ورزش میکنم و۲روز درمیان حمام کامل میکنم آیا به خاطر نشستن سر بعد از ورزش ریزش اتفاق میوفتد؟ ممنون میشم پاسخ بدین

    • پژمان
      1401-01-27

      بله تاثیر داره محیط باشگاه بشدت آلوده س،سعی کن بعد باشگاه حتما دوش بگیرید و موهاتون بشورید

  • مرد چهل ساله
    1399-11-13

    سلام.
    بدلیل سوءتغذیه و سیستم بدنی بسیار ضعیف که با یک باد سرما میخورم، ریزش موی شدیدی پیدا کردم. جدیدا کپسول هرویت مصرف میکنم.
    سوال: بیوتین ۸۰۰ میکرو برای شرایط من کم نیست؟
    دکتر داروخانه گفت بیوتین ۵۰۰۰ مصرف کنم و حتی اگر گیر بیاد دوز ۱۰۰۰۰ (ده هزار میکرو).
    اقا هستم و چهل ساله. ممنون

    • بهار
      1400-08-26

      سلام دوست عزیز شما باید قطره خوراکی گیاهی به نام الن بیوتی مصرف کنید تا هم از ریزش مو جلوگیری کنه و هم سیستم ایمنی بدنتون رو تضمین کنه

  • A
    1399-11-12

    سلام وقت بخیر
    من 17سالمه و جدیدا متوجه شدم موقع شانه زدن مو هام میریزد
    تقریبا تمام مو هام در بدنم نازک شدن
    میخواستم بپرسم آیا درمانی داره یا میتونه علائم بیماری باشه؟

    • پارسا
      1399-11-13

      با سلام و وقت بخیر

      به پزشک متخصص مراجعه فرمایید تا علت ریزش مو مشخص شود.

    • میثم
      1399-11-17

      کرونا نگرفتی؟ چون من گرفتم مثه تو شدم

      • حمید رضا
        1399-11-20

        منم بعد از کرونا موهام نازک شده و ریزش شدیدی پیدا کرده

      • آیدا
        1400-03-02

        منم کرونا گرفته بودم سه ماه پیش الان ریزش مو زیادی دارم

        • بنده خدا
          1400-11-07

          سلام
          اصلا جای نگرانی نیست

  • سپیده
    1399-10-30

    سلام وقتتون بخیر من ریزش مو دارم مخصوصا بعد حمام. ازمایش دادم فقط منیزیم خیلی پایین بود و مشکل دیگه نداشتم یعنی میشه علت ریزش مو این باشه واقعا داره کف سرم دیده میشه

    • محمدامین
      1400-06-28

      سلام من ۱۹سال سن دارم یه یک ماهی هست که ریزش موی شدیدی پیدا کردم کم حجمی موهام معلوم میشه راهکاری چیزی اگه هست بهم بگید انجام بدم ممنون

    • بهار
      1400-08-26

      سلام سپیده عزیز با مشاوره کاملا رایگان بیا راهنماییت کنم

  • م
    1399-10-30

    سلام . حدودا یک ماه و نیم هست دچار ریزش مو شدم .درست وقتیک در تماس با فرد مبتلا ب کرونا بودیم بنده و خواهرم مبتلا نشدیم اما دچار ریرش مو شدیم .
    قرص یونی زینک مصرف میکنم و مولتی ویتامین کامل. اما متوفق نمیشه .لطفا خواهشمندم راهنمابیم کنید.
    ضمنا چکاپ کامل هورمون و سی بی سی و … دادم و مشکلی نبوده.

  • مهدی
    1399-10-24

    سلام. من 19 سالمه و تقریبا 3 ماهی هست که ریزش مو دارم. اخیرا خیلی دچار استرس شدم و موهام خیلی نازک هستن. زمینه ژنتیکی دارم و میزان آهن بدنم نرماله و مشکلات تیروئیدی هم ندارم. لطفا بگید چکار کنم.

  • کوروش
    1399-10-24

    سلام
    ببخشید من چهارده سالمه بعضی از بخش های موهام کم پشت شده ونمیدونم شکسته یا ریخت

    • صادق
      1399-12-29

      استمناء زیادی برادر من

  • محمد
    1399-10-17

    سلام من ۱۵ سال دارم و در موقع استحمام حداقل ۱۰ تار مکو از سرم میریزه.آیا طبیعیه؟البته عرضکنم رشد موهایم بسیا سریعهستند و طی چند روز مو هایم بلند میشوند.اما میریزند

  • ویدا
    1399-10-16

    سلام خسته نباسین، من خانمی 32ساله هستم، سه ماه هست که ریزش موهام از قسمت شقیقه سر شروع شده، هم آزمايش کامل دادم هم سونوگرافی هیچ مشکلی نبود، دکتر برام قرص اکولایف و شامپو و تونیک پرومین سریتا نوشتن، اما من همچنان ریزش مو دارم، بنظرتون میشه جلوی ریزش موهام رو بگیرم.

    • ادیب
      1400-04-28

      تغییرهورمن هست

  • تانیا
    1399-10-16

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من یک سوالی داشتم من چند وقت است وقتی درحال شانه کردن موهایم هستم موهای بسیاری می ریزد با اینکه قبلا خیلی کم بوده یعنی وقتی شانه می کردم به طور معمولی کم می ریخته و با اینکه موهایم بلند است مو های کوتاهی می ریزد و تیکه تیکه می ریزد راید چه کاری انجام دهم تا ریزش مو هایم قطع شود؟

    • بهار
      1400-08-26

      سلام دوست عزیز با مشاوره کاملا رایگان بیا راهنماییت کنم

  • A
    1399-10-06

    سلام دختري ٢٤ساله هستم
    موهاي كم پشت دارم ولي حدود يك سالي هست ك ريزش مو درروز حدود١٠٠تار مو دارم آزمايشات لازم راانجام دادم ولي مشكلي نبودچهار جلسه مزوتراپي انجام دادم ماه هاي اول خوب بود ولي الان ريزشم بيشتر شده وجلوي سرم كمي خالي شده ولي موهاي ريز درسرم رشد كرده ك آن ها نيز كمي دچار ريزش ميشوند
    مجدد به دكتر مراجعه كردم محلول ماينوكسيديل دودرصد تجويز كردند ك هنوز مصرف نكردم
    بنظر شما مصرف راشروع كنم؟نحوه ي قطع كردن دارو به چه روش هست؟درضمن مادرم هم موهاي نازك وكم پشت دارندولي اصلا موهايشان خالي نيست
    و پدرم نيز طاس نيستند
    آياريزش موي ارثي دارم؟براي درمان چه كاربايد بكنم
    ممنونم ميشم راهنماييم كنيد

    • رامین
      1401-08-23

      خیر ارثی نیست
      اگه توجه کرده باشین تا قبل از کرونا و واکسن خیلی کم کسی بود ک ریزش مو داشته باشه.
      ولی بعد واکسن کرونا خیلی ها عوارضی گرفتن ک ریزش مو یکیش هست .ک دکتر رفتن و دارو بی فایده هست. فقط امپول بیوتین و دکسپانتول رو بعضی ها جواب میدع
      واکسن کرونا همش عوارض بود میشه گفت بدبختمون کرد

  • مریم
    1399-10-01

    سلام و احترام
    بنده 22سالمه و قبلا موهای پرپشت و چربی داشتم تقریبا سه ماه هست که موهام هم خشک شدن هم ریزش پیدا کردن و مجبور شدم کوتاهشون کنم . وقتی موهامو کوتاه کردم متوجه شدم جوش های قرمزی روی سرم دراومدن علت این جوشها رو نمیدونم واقعا. لطفا راهنماییم کنید.

  • حامد
    1399-09-27

    با سلام
    من حدود سه ماه پیش کرونا گرفتم الان بعد از خوب شدن موهام به طور وحشتناکی در حال ریختنه.آیا درمانی داره؟ممنونم ازتون پیشاپیش

    • پارسا
      1399-09-29

      با سلام و وقت بخیر

      با تزریق آمپول های بیوتین و دکسپانتنول می توان با تجربه ای که کردیم ریزش موی در اثر کرونا را مهار کرد. اما بهتر است این روش ها حتما با تجویز پزشک و پس از معاینه شما باشد.

      • مرتضی
        1399-11-09

        سلام خسته نباشید. جنس موهای من چرب و لَخت، بعد از تموم کردن خدمت سربازی با هرباری که حموم میرم یا دست تو موهام میکشم ریزش زیادی دارن چه راهی واسه درمانش هست؟

        • پارسا
          1399-11-09

          سلام و وقت بخیر

          مراجعه به پزشک متخصص و با کمک ایشان پیدا کردن علت ریزش مو و شروع درمان.

      • m
        1399-12-06

        سلام من ۱۷ سالمه
        من تقریبا ۶ ماه پیش در قسمت پشت سرم ریزش موی سکه‌ای داشتم به متخصص هم مراجعه کردم و آمپول زدن و ژل دادن منم به مدت یک ماه استفاده کردم و موهای اون قسمتم کمی رشد کرده بود و بعد دیگه از ژل استفاده نکردم بعد اون نه تنها موهای اون قسمت از سرم دوباره ریخت بلکه کلا دچار ریزش مو شدم و موهام خیلی نازک شده،شما میتونید پیشنهادی بهم بدید؟

    • عباس
      1399-12-07

      من کرونا گرفتم بعد از دو ماه ریزش شدید مو پیدا کردم ، رفتم پیش پزشک گفت شامپو بچه رو یک چهارم نمک یددار بریز درست میشه ، بعد از دوهفته خوب شد، پیش متخصص خوب برو ، میتونی این روش رو آزمایش کنی

    • ....
      1399-12-28

      من هم همینطور بودم بعد از مدت ها خودش از بین می ره نترسید

    • ناشناس
      1401-09-01

      سلام وقت تون بخیر من رزیش مو دارم میشه راهنمای کنی

  • علی
    1399-09-19

    با عرض سلام و خسته نباشید من موهام بشدت داره میریزه البته ناگفته نمونه که تیروئید دارم وقارچ پوستی علت ریزش مو من همین بیماری هست دکتر هم چندبار رفتم قرص دارو بهم داده و میگه بر اثر کمبود ویتامین ها هست لطفا کمکم کنید سپاسگزارم

  • amir
    1399-09-18

    سلام وقت بخیر
    من حدود 4 ساله ریزش موم شروع شده و حدود 3 ساله ماینوکسیدل میزنم. حدود یکسالی هست که موهام بشدت ریزشش زیاد شده طوری که خط موم یک بند انشگت عقب رفته.ریزش موم هم از شقیقه ها و از جلوی سره که خالی شده.موهامم بشدت خشک و زبر و وز شده و اصلا صاف نیستن درصورتیکه موهام تا 3 سال پیش اصلا اینجوری نبود.دکتر هم زیاد رفتم و بهترین قرصی که خوردم اکوفن بود که الان موجود نیست در کشور.میخواستم بدونم خشکی موهام و این وز شدید موهام میتونه بخاطر ماینوکسیدل باشه؟ماینوکسیدل 5 درصد پاک دارو هر شب میزنم.و اینکه واسه ریزشم توصیتون چیه؟

    • Fariba
      1400-07-03

      سلام من دوسال دچار ریزش مو شدم دارم کچل میشم توروخدا کمکم کنین

  • محمد طاها
    1399-09-17

    سلام و عرض احترام
    دختر های ۵ ساله دو طرف سرشان در ابتدا پوسته پوسته شد و بعد هم قرمز و در اخر ریزش مو گرفتند .
    احتمال دادیم که دلیل آن بستن مو با کش است .
    دلیل این چیست و چکار کنیم که دوباره مو هایش برگردد؟

    • پارسا
      1399-09-18

      با سلام و وقت بخیر

      این مورد خاص حتما باید بصورت حضوری معاینه شود.

  • علی قاسمی
    1399-09-16

    سلام19سالمه تقریبا2ساله ک ریزش مو دارم ازقبل نداشتم یهو اینطور شد یعنی هربارمیرم حموم20تار مو میریزه حس میکنم ک موهام یکم کم پشت شده خواستم ببینم درمان داره . ممنون

    • پارسا
      1399-09-16

      با سلام و وقت بخیر

      ابتدا باید علت ریزش موی شما مشخص شده و سپس برای درمان اقدام کنید. پس در اولین فرصت به پزشک متخصص مجرب مراجعه فرمایید.

  • مهدی محمدی
    1399-09-15

    سلام خسته نباشید من ۲۰ سالمه ولی ریزش موی شدید دارم جوری که بالای پیشونیم داره کلا خالی میشه
    بنظرتون چیکار باید بکنم اخه من رو موهام خیلی حساسم

  • پوریا
    1399-09-07

    سلام من شوره زیاد به شرم میزد چندوقت اخیر آرایشگرم گفت بیماری پوستی گرفتم و درمان سنتی واسه این داره، به میزانی حنا و واجبی را مخلوط کرد و سر منو باهاش شست و شو داد. شوره سرم خوب نشد به دکتر داروساز مراجعه کردم و محلول شامپو مانند ضد شوره تهیه کردم که باعث شد شوره سرم خوب بشه ولی ریزش فوق العاده شدید پیدا کرده سرم.

  • محمد
    1399-08-28

    سلام
    من ۱۹ سالمه پشت کنکوری بودم و استرس زیادی رو تحمل کردم
    یک بار در طی سال تحصیلی حس کردم که هر وقت مو هام رو دست میکشم موها میریزه روی کتابم
    زیاد طول نکشید و خوب شد الان یک هفته ای هست که حس میکنم دوباره مو هام میریزه طوری که وقتی شامپو میزنم تعداد زیادی مو میاد تو دستم یا صبح که بیدار میشم بالشم مو داره
    البته حدود ۴ ساله که سرم پوسته پوسته میشه وبه دکتر هم مراجعه کردم اما خوب میشه بعد دوباره تشدید میشه
    شامپو کتوکنازول و قطره کلوتریمازول وبتامتازون هم استفاده میکنم
    چیکارکنم نه پوسته پوسته شدن درست میشه الانم که شروع به ریزش کرده.

  • مجید
    1399-08-26

    سلام بهترین راهکار برای سفید نشدن موها

  • علی
    1399-08-25

    برای پزشک متخصص باید به مرکز استان بریم تو شهر نزدیک روستامون ک ۶۹ کیلومتر فاصله داره باهامون متخصص مو نداریم مخصوصا الان که مریضی افتاده تو شهرا و مرکز استانا از روستا بریم بیرون برای همه مردم ضرر داره . راهکار دیگه ایی نیست؟

    • پارسا
      1399-08-25

      با سلام و وقت بخیر مجدد

      خیر متاسفانه باید توسط پزشک معاینه شده و در صورت نیاز با انجام تست های مدنظر ایشان و آزمایشات نسبت به درمان قطعی اقدام کرد.

      • مهدی
        1399-11-14

        سلام خسته نباشید میخواستم مشاوره ای برای ریزش مو داشته باشم ازتون

        • پارسا
          1399-11-14

          با سلام و وقت بخیر

          با شماره های کلینیک در تماس باشید تا وقت مشاوره براتون تعیین کنن.

          • گیسو
            1400-06-11

            سلام خسته نباشید من الان مدتیه ک دست تو موهام میکشم یه دسته زیاد از موهام میریزه قبلانم همش مریخت
            وقتیم ک شونه میکنم تعداد زیادی از موهام کنده میشه
            الانم متوجه شدم ب صورت سکه ای داره میریزه موهام
            موهای خیلی بلندی هم دارم لطفا بگید چی کنگ

  • علی
    1399-08-24

    سلام‌من ۲۰‌سالمه پسرم‌
    تقریبا یک سال و سه ماه پیش بود که یک ریزش عادی داشتم ک‌الان دربارش فکر میکنم خیلی عادی بود و موهام پر پشت بودن ولی همون موقع برادرم رفت دکتر مشهد و دکتر بهش ماینوکسیدیل داد منم دیدم که موهام ریزش داره منم دو هفته مصرف کردم و دوباره مصرف نکردم ولی موهام شدید ریزش پیدا کرد و الان تقریبا دارم کچل میشم ما تو روستا زندگی میکنیم و من درباره این دارو چیزی نمیدونستم فکر میکردم برا ریزش موعه وبعدا ک عوارضشو فهمیدم ۶ ماه پیش دوباره شروع ب مصرفش کردم که گوشه های خط مو تو جلوی سر دوباره تقریبا در اومدن ولی مرکز سر و وسط سرم هر روز داره کچل تر میشه و از اون موهای پر پشت پارسال رسیدم به کچلی که خیلی افسردم هم کرده اگه میتونید لطفا کمکم کنید

    • پارسا
      1399-08-24

      با سلام و وقت بخیر

      بدون مراجعه حضوری و معاینه دقیق امکان تجویز وجود ندارد. مصرف خودسرانه ماینوکسیدیل و قطع آن قطعا موجب ریزش موی شدید می شود. لذا برای درمان بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

  • ارش
    1399-08-18

    با سلام
    من تازه هجده سالم شد و ترس از ریزش مو دارم چون پدرم و برادرم کامل موهاشون ریخته و میترسم مال منم همینطوری بشه تاحالا که فکر میکنم ریزش مو ندارم ولی چنتایی میبینم که ریخته میترسم که ارثی باشه باید چیکار کن لطفا کمک کنید ؟؟؟؟؟

  • حسن
    1399-08-18

    سلام من موهام یه ماه پیش تو تصادف کنده شده میخواستم ببینم آیا درمیاد؟

    • پارسا
      1399-11-13

      با سلام و وقت بخیر

      این مورد باید بصورت حضوری بررسی شود اما اگر به پوست سر و ریشه موها آسیب وارد شده باشد خیر. می توانید با کاشت مو موهای آن ناحیه را ترمیم کنید.

  • علی
    1399-08-17

    سلام خسته نباشین
    من 23 سالمه و پسر هستم ریزش مو دارم بیشتر ریزش موی من کنار گوش هام هست از طرفی خارش و شوره سر هم دارم ممنون میشم راهنمایی بکنید.

  • سعید
    1399-08-15

    سلام . من دوماهه که جلو و وسط سرم کاشت مو انجام دادم.الآن تقریبا یک ماهی هست که سرم رو با دست میشورم و کف سرم احساس زبری میکنم.ای زبری ها شبیه دلمه هستن ولی میدونم که دلمه نیست و وقتی هم که از کف سرم کنده میشن این زبری ها، داخلشون مو هست. ته این موها هم سفیده. میخاستم بدونم این ریشه مو هستش که رنگش سفیده؟اگر باشه،دیگه اون قسمت موی کاشته شده رشد نمیکنه؟و سئوال آخر اینکه موهای کاشته شده بعضی از نواحی جلوی سرم ریخته،ممکنه در اثر شست و شوی نامناسب و کشیدگی در طول این یک ماه ریخته باشه یا اینکه طبیعیه؟ممنون از پاسخگوییتون.

    • پارسا
      1399-08-17

      عرض ادب و احترام

      برای دریافت پاسخ پرسش های عوارض بعد از کاشت مو از دسته بندی مراقبت های بعد از کاشت موی سایت مقاله با عنوان مد نظر خود را پیدا کنید یا اگر جستجوگر زنده سایت کمک بگیرید.

  • نسرین
    1399-08-13

    سلام
    من سالهاست به خاطر بیماری cml تحت درمان با تاسیگنا هستم
    البته قبلا آمیتنیپ استفاده میکردم ولی حدود دو سال هست نیلوتنیپ تاسیگنا میخورم و دوز دارو بالا رفته موهای بلند و پرپشت و سالمی داشتم ولی
    الان حدود یک سال هست ریزش شدید پیدا کرده و وست سرم کاملا دیده میشه چکار کنم که دوباره رشد کنن ؟

    • پارسا
      1399-08-19

      با سلام و احترام

      با توجه به نوع بیماری که دارید باید داروهای آنرا مصرف کنید. در این رابطه با ویزیت حضوری شاید بتوان وضعیت را بهتر کرد.

    • زهره
      1399-08-21

      با سلام ،خانمی هستم ۵۶ ساله، مدت یک ماهه که ریزش مو شدید پیدا کردم ، با توجه به اینکه به دلیل گرفتن کرونا در سه ماه پیش قرص سودوواک و آمپول رمدسیویر تزریق کردم ، ضمنا بعلت کم کاری تیرویید تحت درمان هستم و تیروکسین میخورم، الان مدت یک هفته نیز قرص هیرویت شروع کردم ولی تاثیر چندانی ندارد و ریزش مو همچنان ادامه دارد، چه باید کرد

      • پارسا
        1399-09-29

        با سلام و وقت بخیر

        نزد پزشک متخصص رفته و با نظر ایشان شاید بتوان با تزریق آمپول های بیوتین و دکسپانتنول با تجربه ای که کردیم ریزش موی در اثر کرونا را مهار کرد.

      • ناشناس
        1400-05-04

        من 16 سالمه شقیقه هام به طور ارثی یه طرفش ریخته بود رفتم دکتر قرص هیرویت با شامپو ایروکس برام تجوز کرد الان گوشه سرم رویش دوباره انجام شده ریزش مو هم متوقف شده جلو سرم کاملا رشد کرده به حالت اولش برگشته

  • دانیال
    1399-08-11

    من ۱۶ سالمه ریزش مو پیدا کردم از زمانی که رژیم گرفتم حال باید چه کار کنم

  • دددد
    1399-08-09

    سلام من دو ماه پیش به خاطر شتشوی زیاد قسمتش کم پشت شد به دکتر مراجهه کردم بهم دارو تجویز کرد وگفت یکی دو ماه موهات میریزه بهد دو ماه ودوباره شروع به رشد کردن میکنه والان که دارومصرف میکنم موهام میریزه ومیترسم دوباره در نیاد به نظر شما دارو قطع کنم یا مصرف کنم لطفا جواب بدین

    • پارسا
      1399-08-19

      با سلام و وقت بخیر

      الگوی ریزش شما و نوع داروی مصرفی در پاسخ ما تاثیر گذار است. بدون دانش کافی نمی توان تجویز یا توصیه ای کرد.

  • محمد
    1399-07-26

    سلام خسته نباشید من ۱۶ سالمه و شروع کردم ب خوردن قرص های آ کنوترن ۲۰ الان حدود ۳ هفته بیش تر است ک میخورم و جعبه اول رو تمام کردم و موهام ضعیف شده و میریزه ازمایش کبد را داده بودم و دکتر گف مشکلی نیس و این دارو رو تجویز کرد این دارو بر روی چه چیزی تاثیر گذاشته ک موهای من شروع ب ریزش کرده و چه کنم ک بهتر شه هرجا خوندم نوشته بود قرص ویتامین آ و آب زیاد بخورید راه کاری نیست یا کلا باید این دارو را قطع کرد و اگر قطع کنم بازهم موهایم میریزد و در کل این قرص باعث طاسی سر میشود

    • پارسا
      1399-08-19

      با سلام و وقت بخیر

      در اثر مصرف ایزوترتینویین امکان دارد که موها مقدار بیشتری ریزش کند ولی پس از قطع مصرف طبق مستندات علمی دوباره موها در می آید با پزشکی که که برایتان دارو را نوشته صحبت کنید.

  • Asra
    1399-07-25

    سلام من بیماری پیکوز دارم و 16 سالم هستم از موقع شروع این بیماری ریزش مو زیاد داشتم طوری مه موهام نسبت به قبلا نصف شده تقریبا هیچ راهکاریم چن ساله پیدا نکردم برای مشکلم

  • یاسر
    1399-07-23

    سلام
    ی سوال دارم
    ماسک مخلوط حنا وزرده تخم مرغ محلی باعث جلوگیری ازریزش مو میشه یانه؟؟؟

  • محمد ع.ا
    1399-07-18

    این آلوده کردن فضا نیست
    حالا میتونی رد بشی اینو نخونی
    بعدم فضای مجازی اینجا جایی برای بقیه پیام ها کم نشده
    حالا این دوستمون خواسته از این فضا استفاده کنه و یه مطلب دینی هم بذاره
    مطلب دینی چرندیات نیست
    مزخرف نیست
    چرتیات نیست
    همه زندگی دینه
    دین برنامه زندگیه
    هرچی که بخوای دین در موردش راهنمایی و هدایت داره .
    تو همین بحث پزشکی دین حرف داره
    از مسائل سطحیش تا تخصصیش
    مثلا زمانی که سونوگرافی نبوده و حتی چگونگی انعقاد نطفه رو کسی نمیدونست قرآن کریم توضیح داده که خلقت چجوری صورت میگیره و نطفه چه مراحلی رو طی میکنه تا تبدیل به انسان کامل بشه و بعد از به دنیا اومدن هم راهنمایی میکنه که باید چیکار واسش بکنی
    و همین دینه که عمل به دستور پزشک رو واجب میکنه و بهتره بدونید تو این شرایط کرونا متدینین بیشتر از همه به پروتکل هدی بهداشتی عمل کردن
    رهبر ما برای مصداق کافیه تا هیئات و مساجد و تکایا
    خواهشا دین رو دست کم نگیرید
    بشر چون که فقط به پیامبر درون(عقل) اکتفا کرد این همه انحرافات رو به وجود آورد.
    ما نیازمند ارشاد پیامبر بیرون هم هستیم

    • افق نگاه
      1399-08-06

      برای نمونه از تصدیق آیات قرآن می توان به آیه ۴۱سوره عنکبوت اشاره کرد«مَثَلُ الَّذِینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِیاءَ کَمَثَلِ الْعَنْکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ لَوْ کانُوا یَعْلَمُونَ»که همانطور پیداست برای عنکبوت فعل اتخذت( فعل مونث) بکار برده شده است که نشان دهنده مونث(ماده) بودن عنکبوت سازنده لانه است هزاران سال بعد دانشمندان ثابت کردند که فقط عنکبوت ماده میتواند از تار لانه بسازد، در حالیکه عنکبوت مذکر (نر) از تارهای خود فقط برای جابجایی بین اماکن استفاده میکند و از تار های ترشح شده اش نمی تواند اقدام به لانه سازی کند در مطلب بعدی در آیه بالا، خانه عنکبوت از سست ترین خانه ها شمرده شده است نکته جالب اینجاست که گفته نشده سست ترین تار ها بلکه عنوان شده «اوهن البیوت» سست ترین خانه ها زیرا تار عنکبوت ۲۰ برابر فولاد هم مقدار خود استحکام دارد ولی به خاطر نازک بودن(یک چهارم مو انسان)، ساختار سست و شکننده ای به لانه عنکبوت می دهد، که سستی خانه عنکبوت علاوه بر تارهای نازک آن علت دیگری هم دارد: عنکبوت ماده (بیوه سیاه) بعد از به دنیا آوردن فرزندان، عنکبوت نر را میکشد و میخورد و فرزندان هم بعد از اینکه به بلوغ رسیدند، مادر خود را میکشند و به خارج از خانه میاندازند!! و آن یک نمونه بارز از خانه از هم پاشیده و سست به تعبیر و نگاه از جهت دیگر است.

      • ati
        1400-01-03

        سلام من وضعیتم دقیقم عین شماست من پنج ماهه پیش کراتینه کردم تاقبلش اصلاریزش نداشتم ولی ازوقتی کراتین کردم موهام شروکردب ریختن خیلی زیادمیریزه دارم کلافه میشم دکتررفتم قرص خوردم ماینوکسیدل زدم مزون تراپی هم رفتم جواب ندادتوروخداراهنماییم کنیدریزشتون برطرف شده شما؟اگه شده چجوری o

  • ساناز
    1399-07-13

    سلام من حدود یکسال پیش کراتین انجام دادم و ریزش مو نداشتم الان حدود 4 ماهه که بشدت موهام داره میریزه نمیدونم چه ویتامینی استفاده کنم؟و اینکه شامپو مخصوص کراتین میزنم

  • .
    1399-07-06

    سلام؛ من ۱۶ سالمه و تا حدود یه هفته پیش موهای بسیار پر پشت تا حدی که میخواستم از پر پشتیشون کم کنم ولی یه هفتس موهام ریزش گرفته و احساس میکنم تراکمش داره کم میشه من خیلی از پروتئین کم استفاده میکنم و البته چند بار برای بار اول موهام اتو مو کشیدم چی دلیلش میتونه باشه؟لطفا جواب بدید خیلی نگرانم

  • کسری
    1399-06-20

    سلام و خسته نباشید من 25سالمه چند سالی میشه ریزش موهام بیش از حد از فیناید از اکوفن از ماینوکسیدیل همه چه زیر نظر پزشک استفاده کرم ولی جواب نگرفتم و هنوز هم ریزش موهام بیش از حد یه ماه میشهprpانجام دادم با این روشم هیچ علایم بهبودی ندیدم به نظرتون prpدر چه مدت زمان و دوره جواب گو هست یا ایا اصلا تأثیر دارد

  • Now
    1399-06-16

    سلام من یه پسر ۱۷ ساله هستم و چند روزی هستم فک می کنم ریزش مو دارم وقتی مو هامو با شونه مرتب میکنم اصلا یه تار مو هم توی شونه دیده نمی شه ولی وقتی با دستم موهامو مرتب میکنم شاید شاید دوبار که توی سرم دیت می کشم یه تار مو از سرم جدا میشه و هر باری این کارو می کنم شاید در روز ۲۰ تار مو جدا کنم

  • انالی
    1399-06-16

    سلام من انالی هستم 13 سالمه موهام وحشتناکککککککککک میریزه دارم دیونه میشم موهام که شونه میکنم نصف موهام کلا میره تو شونه تروخداا کمکم کنید همش ریزش داره کمککککککککک لطفا لطفا لطفا

    • Erfan
      1399-08-11

      قرص . زینگ پلاس . و قرص heirbrushعالی هستن.

    • ارسلان عظیمی
      1400-12-07

      کچل کن

  • Now
    1399-06-16

    سلام
    من تقریبا یه پسر ۱۷ سالم الان یه چند وقتیه که احساس می کنم ریزش مو دارم
    وقتی صبحا از خواب پامیشم روی بالشت هیچ مویی نمی بینم که از سر افتاده باشه و اینکه برای شونه میکمم شاید حداقل یکی یا دوتا از نار موهای سرن کنده بشع ولی وقتی روزانه با دست موهامو مرتب میکنم مثلا اگه ۳ بار توی سرم دست بکشم شاید یه تار مو کنده بشه و این عملو هی تکرار میکنم شاید روزی ۲۰ از تار موی سرم کنده بشه
    حالا می خواستم بدونم اینکه با دست موهامو مرتب بکنم اشتباس یا کلا موی سرم نازک شده و به راحتی جدا میشه ؟؟؟؟
    و بعضی از موهای سرم شکسته شدن مثلا نازک و شکسته البته خیلی تعداد اندکی
    اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

  • مهمان
    1399-06-13

    سلام خسته نباشید.
    یه مرد 37 ساله هستم . پس سر من مقدار کمی ریزش پیدا کرده ایا ممکنه ریزش شدید بشه؟برای جلوگیری از ریزش بیشتر چه پیشنهادی دارین؟

    • پارسا
      1399-06-14

      با سلام و وقت بخیر

      مهم پیدا کردن علت ریزش موی شماست. با توجه به سن شما اگر قبلا ریزش مو نداشته اید بعید است ریزش ارثی باشد. علت را با مشورت پزشک پیدا کرده و نسبت به درمان اقدام کنید.

    • علی
      1399-07-22

      حتما به پزشک مراجعه کن

    • سارا
      1399-09-06

      سلام من دخترم و ۱۹ سالمه ریزش موی من دو ساله شروع شده و اخیرا خیلی شدت پیدا کرده طوری که زمین خونه پر موهای منه کامل کوتاشون کردم ریزش کم نشد حتی الان یه سری از موهام به دو سانت نرسیده میریزنن و یه سری دیگه خیلی نازک شدن تو قسمت پیشونی سمت چپ و راست تقریبا خالی شده پدرم ارثی کچلی داره با اینکه دخترم ممکنه مشکلاتی از این قبیل پیدا کنم لطفا راهنماییم کنید با تشکر

      • پارسا
        1399-09-06

        عرض ادب و احترام

        آیا تا بحال جهت درمان به پزشک مراجعه کردید ؟

    • سعید
      1399-09-16

      سلام من 16سالمه راستش چندماهی میشه وقتی موهامو شونه میزنم کنده میشن راستش از اولش موهای پر پشتی نداشتم ولی موقع شونه زدن کنده نمیشدالان این خیلی نگرانم کرده

  • ریزش
    1399-06-10

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من 18سالمه و موهام از 3ماه پیش شروع کرده به ریزش
    جلو سرم داره مو میریزه و فقط از سمت راست سرم احساس میکنم یکم موهام بلنده سمت چپو نگاه میکنم ریزش مو دارم ولی کمه
    ولی سمت راستم قشنگ کم پشت شده پوست سرم قشنگ معلومه و دونه دونه شده سمت راستم نمیدونم برای چیه
    تو نزدیکایه سال تازه هم یه افسردگی شدید به مدت چند هفته ای داشتم حالا نمیدونم بخاطر اونه یانه
    قبل اون هم سرمو زیاد سشوار میکردم
    ممنون میشم راهنماییم کنین

  • محمد
    1399-06-08

    سلام من ماینو کسیدیل استفاده میکنم اما نمیدونم چه شامپویی باید بزنم از صابون استفاده میکنم چه شماپویی باید استفاده کنم ؟
    ایا صابون خودش باعث ریزش میشود

    • پارسا
      1399-08-19

      با سلام و وقت بخیر

      شامپو یا صابون باعث ریزش مو نمیشود به متخصص مراجعه کنید با توجه به موی شما شامپو تجویز کند.

  • امیر
    1399-05-22

    سلام من یه پسر ۱۷ساله هستم که موهای وسط وجلوسرم داره کم میشه وموهام کم پشت شده موهام هم چرب هستش.

  • مهدی
    1399-05-22

    رسیدن به خدا نماز هزار “قل هو الله” نمی خواهد!

    ?آیت الله فاطمی نیا

    ?من خسته شدم بس که تکرار کردم که این دین، دین کیفیت است نه کمیّت! خدا و شما را شاهد میگیرم که مقصود من این نیست که ما مستحبات انجام ندهیم، نمازهای طولانی نخوانیم، اینها به جای خودش هست اما بعد از همه اینها بدانید که رسیدن به خدا نماز هزار “قل هو الله” نمی خواهد!

    ?عمدتاً باید با باطن خود به خدا برسید ! اگر هزار “قل هو الله” هم خواندی خودت میدانی، من فضولی نمی کنم! اما امامان ما فرمودند با باطن خود زودتر به خدا می رسید.

    ?هنوز باطن را اصلاح نکرده نماز هزار قل هو الله می خواند، چه فایده ای دارد؟ باطن را اصلاح نکرده مرتب دعای کمیل می رود! چه فایده ای دارد؟
    باطن را اصلاح نکرده و هنوز بلد نیست که در منزل با همسر و فرزندان خودش چطور رفتار کند اما هر سال به عمره می رود ! دین ما مسخره که نیست!

    ?آقای بهجت شانزده ساله بود که پدر ایشان پیغام داده بود که راضی نیستم هیچ مستحبی را به جای آوری! چرا گفته بود؟ چون می ترسید ایشان از دین زده شود. حتی نماز ایشان در آن سن نمازی عاری از مستحبات بود به خاطر امر پدر اما در همین شانزده سالگی صاحب کرامت شد ! به خاطر عمل به وظیفه، اطاعت امر خدا! 

    ?امام صادق (ع) می فرماید عمل به وظیفه باعث حصول معرفت است. این دین ، دین بزرگی است!.

    ? حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید.

    #معنوی

    • الهام
      1399-06-04

      سلام ادمین عزیز ، الان که داری میخونی که approve کنی کامنت و یا نه ولی خواهشن بکن تا این جواب به این دوست رو دلم نمونه. آقا مهدی یکی دیگر از چیزهای قشنگ دینت اینه که هر جا مردمو دیدی چرت نگی و چرت ننویسی. ملت واسه نوشتن این مطالب و گردوندن سایت جون میکنن اونوقت تو میای با اراجیفت که ربطی هم نداره به موضوع فضا رو آلوده میکنی؟

    • امیر
      1399-06-14

      سلام خسته نباشی .آیا در کلینیک شما فقط کاشته مو انجام میشه یا prp. یا میزیترابی ویا …. ام انجام میشه

      • پارسا
        1399-06-14

        عرض ادب و احترام

        کلیه درمان های مرتبط ریزش مو در کلینیک پارسا انجام می شود.

  • مهدی
    1399-05-22

    سلام. ببخشید من ۱۶سالمه .۵ ماه موهامو رو یکم بلند کردم . از سه ماه پیش ریزش مو دارم . به طوری که هر‌وقت دست تو مو هام میکنم حداقل یه تار مو تو دستم میاد . سه ماه پیش حنا هم زدم به مو هام . یک سال هم هست که موهام چربه . مثلا اگر امروز برم هموم دو رور بعد کامل چرب میشه . متاسفانه سه سال هم هست که درگیر خود ارضایی هستم . می خواستم بدونم ریزش موهام به خاطر بلندیه مو هست یا چرب بودنش یا خود ارضایی یا حنا ؟. پسر هستم . ممنون

  • مهدی
    1399-05-22

    بیزحمت راه حلی هم داره؟

    • پارسا
      1399-05-22

      وقتتون بخیر

      چی راه حل داره ؟ ریزش مو ؟

    • امین
      1399-07-24

      موهام یهویی ریزش کرد نکنه از کروناست؟ من یک ماه پیش کرونا گرفتم

  • مهدی
    1399-05-22

    سلام . من ۱۶سالمه . الان دو ماهه هر وقت دست میکنم تو موهام حد اقل یه تار مو تو دستام میاد . الان یک سالی هم هست که موهام چربه . به طوری که وقتی میرم حموم یه روز و نیم بعد یا دو روز بعد چرب میشه . متا سفانه نزدیک به سه سال هم هست که خود ارضایی میکنم . میخواستم بدونم چرب بودن و ریزش موهام به خاطر خود ارضاییه؟!؟

  • نیما
    1399-05-18

    سلام
    من ۲۰ سالمه
    وقتی موهام کوتاه بود اصلا ریزش مو نداشتم
    اما یکساله موهامو بلند کردم (موهام فره)

    و جدیدا ریزش موی شدید پیدا کردم
    طوری که با تکون دادن سرم هم چندین تار میریزه
    و خیلی غیر طبیعی داره میریزه بالای ۱۰۰/۱۵۰ تار در روز
    شامپو های مختلف رو امتحان کردم
    اما تاثیری نداشته احساس میکنم داره کم پشت میشه
    میشه راهنمایی کنین مرسی

    • پارسا
      1399-05-20

      با سلام و وقت بخیر

      حتما با پزشک متخصص مشورت کنید و درمان خود را سریع تر آغاز کنید.

    • امیر رضا
      1399-08-10

      سلام من ۱۶ سالم است و مقدار کمی ریزش دارم که با هر بار شانه کردن موهام ۴ تا تار مو میریزه . میترسم که شدت بیشتر بشه . اخه مادر و خواهر من هم این مشکل را دارند که برای آنها شدید تر است . برای خواهر من با یک دست کشیدن ۱۰ تا تار مو میریزه . میترسم که برای من هم اینطور بشه. پدر من هم حدود ۴۰ سال دارند که او هم دارای ریزش سر شده که ناحیه بالای سرش مقداری به صورت یک دایره خالی شده که خیلی بزرگ نیست . اگر ره حلی دارید میشه بگید . من کمبود ویتامین دی و آ دارم . ممکنه مشکل از این باشه؟

  • یگا
    1399-05-18

    سلام من برای درمان موخوره چ کار کنم .همه میگن باید از موهات سبک کنی اما واقعا این روش نمیپسندم اگ درمان ک اسیبی ب موهام نمیزنه رو پیشنهاد بدین ممنون میشم
    و برای درمان ریزش مو چ راهکاری رو ارائه میدین …؟

    • پارسا
      1399-05-20

      با سلام و وقت بخیر

      مقاله سایت در مورد موخوره را مطالعه فرمایید.

    • سامان
      1399-08-16

      سلام
      وقتتون بخیر
      من ۲۸ سالمه و مدت کمتر از سه ماه هستش که موهام به صورت ناگهانی و بشدت شروع به ریزش کرده و زمینه وراثتی در این مورد ندارم ، آزمایشات زیادیم دادم اما مشکل خاصی نداشتم و در طی این مدت هم به متخصصین زیادیم مراجعه کردم که متاسفانه تشخیص و نتیجه مثبتی از مصرف داروهای تجویزی، دریافت نکرد
      خواستم اگه لطف کنید پیشنهاد شمارم جویا بشم

      • پارسا
        1399-08-17

        با سلام و وقت بخیر

        دوست عزیز بدون مشاهده نتایج آزمایشات و معاینه دقیق امکان پاسخ وجود ندارد. بهتر است با مراجعه به کلینیک و همراه داشتن نتایج آزمایشات راه میانبر درمان را طی کنید.

  • Gh
    1399-05-16

    سلام ممنونم خیلی متن خوبی بود من ۱۴ سالمه و وقتی میرم حمام موهایم را با شامپو میشورم کمی از موهایم میریزد یا وقتی که موهایم را شانه میکنم بازهم همینطور است آیا شوره نقشی در ریزش مو دارد؟ گاهی وقت هاهم وقتی به موهایم دست میگیرم یکم از موهایم میریزد

  • آرمیتا
    1399-05-15

    سلام
    من موهامو فر ۶ ماهه کردم بعد از فر ریزشش خیلی زیاد شده . تا قبل از فر ریزشش طبیعی بود .
    الان سه ماهه از فر میگذره و باوجود اسفاده از قرص ویتامین ریزشش کم نشده ممنون میشم راهنماییم کنید

    • پارسا
      1399-05-20

      با سلام و وقت بخیر

      از مزوتراپی مو کمک بگیرید.

    • رضا
      1399-06-15

      به نام خدا
      سلام من ریزش مو داشتم اما تونستم جلوشو بگیرم با تغذیه صحیح و استفاده از چند دارو برای مو مثل ترکیل روغن کدو و مورد و بنفشه با پایه زیتون که ۳ تا باید اصل باشن !۳ ساعت قبل حمام موهام رو کامل با این ترکیب چرب میکنم بعد با شامپو بدون سولفات و پاربن و فاقد مواد شیمیایی می شورمش که خیلی خوب جواب داده .تقریبا ماهی ۲ باریه ماسک با ترکیب حنا و روغن زیتون یا نارگیل به سرم میزنم و میزارم ۲ ساعت بمونه تا چربی اضافی پوستم رو بگیره والبته بگم که موهام از قبل پر پشت تر شده و این نظر خانوادمه پس شما هم استفاده کنید از این ترکییبات و لذت ببرید ضمنا بگم که اسم شامپوم: (استم سل) است.

  • علیرضا
    1399-05-02

    سلام، ببخشید کرکی شدن موها آیا میتونه دلیلی بر ریزش موی ارثی باشد؟
    خانواده مادریم موهای پرپشتی دارن ولی پدرم طاس هست

  • ارشیا
    1399-04-24

    سلام وقت بخیر
    من پسرم و ۲۰ سالمه
    حدودا یک ساله ک حس میکنم ریزش مو زیادی دارم مثلا وقتی به مو هام دست میکشم کلی مو میریزه یا وقتی شونه میکشم توو شونه کلی مو میشه
    در ضمن موهامم خیلی چربه و بعضیا میگن بخاطر همینه
    ی مشکل ریزش پوست سرم دارم که رفتم دکتر گفت شوره نیست و بیشتر از استرسه و درمانی نداره فقط میشه کنترلش کردو کاهشش داد.
    ولی خیلی شبیه شوره سر هست.
    لطفا کمکم کنین

    • پارسا
      1399-04-25

      سلام و وقت بخیر

      نه چربی سر و نه شوره موجب ریزش موی شدید نیست. برای کنترل چربی پوست و درمان شوره به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه فرمایید. جهت تشخیص علت ریزش مو باید مدل ریزش موی شما بررسی شود. پس چاره ای نیست جز مراجعه به پزشک متخصص.

    • معصومه
      1399-05-12

      سلام من داروی ازارام می خورم ریزش موی شدید در جد کچلی دارم.

    • سید محمد گواد حسنی
      1399-07-15

      سلام من شانزده سالمه موقع حموم کردن بیس تا سی تا تار مو از سرم میریزه.وبعد حموم هم که شانه و سشوار میزنم سی تا چهل تا تار مو ریزش میکنه به غیر از این در. حالت عادی پنجاه تار میریزه.
      میخوام بدونم این عادیه یا چندی بعد ریزش خیلی بیشتر میشه؟؟

  • Mahdifasihi
    1399-04-22

    سلام ببخشید پسری ۱۹ ساله هستم از چند روز پیش تا الان ریزش موی بی سابقه ای پیدا کردم .تا الان اینجوری نشده بودم.پدرم از ۴۵ سالگی موهاش شروع به ریزش کرد و تقریبا ارث کچلی ندارم و موهام تقریبا پر پشته ولی این چند روز خیلی ریزش موهام شدید بود.

  • Nazila
    1399-04-21

    سلام
    من قبلا موهای بلند و پرپشتی داشتم اما حس میکنم به دلیل استرس هایی که بهم وارد شده توی دوره راهنمایی ریزش موی غیر عادی رو دارم تجربه میکنم . از شامپو هایی که برای این نوع مشکل هم وجود داره استفاده میکنم ولی نتیجه ای تا به حال نداشته تا چند ماه پیشم این موضوعو زیاد جدی نمیگرفتم ولی الآن واقعا نگرانم.من باید چیکار کنم؟؟ممنون میشم کمی منو راهنمایی کنین

    • پارسا
      1399-04-24

      با سلام و وقت بخیر

      بهتر است با مراجعه به پزشک متخصص علت اصلی ریزش موی خود را پیدا کرده و سپس نسبت به درمان اقدام کنید. اگر ریزش موی ارثی نبود با تکمیل دوره مزوتراپی مو درمان را آغاز کنید.

  • مهدی
    1399-04-20

    سلام
    وقتتون بخیر
    من موهامو کراتینه کردم ولی حدودا بعد از 2هفته ریزش موهام شروع شد از شامپو باریستا هم استفاده میکنم به نظرتون باید چیکار کنیم
    بخاطر کراتینه کردن موهام میریزه؟ یا بخاطر شامپو جدید؟

    • پارسا
      1399-11-02

      با سلام و وقت بخیر

      شامپوها به ندرت عامل ریزش مو می باشند هرچند رد احتمال کامل عامل شامپو هم درست نیست.
      کراتینه در طولانی مدت باعث شکنندگی و ریزش موی شماست.

      برای پیدا کردن عامل اصلی ریزش موی خود به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

  • Sajjad
    1399-04-18

    سلام من یه پسر پانزده ساله هستم .من شمال زندگی میکنم ولی بیست روزه اومدم قم . من شبا میخوام صبح رو بالشتم بیست سی تا تار مو میبینم . وقتیم دست میزنم به موهام یا شونه میزنم موهام میریزه . میخواستم بدونم دلیلش چیه ؟ به تغییر اب و هوا هم ربط داره؟ درست میشه؟

  • فرشته
    1399-04-17

    سلام جناب دکتر
    من ریزش شدید مو دارم‌. خصوصا وقتی از حمام میام موهام خیسه شدیدتر میشه ریزش موهام
    حدود ۴ ماه گذشته ریباندینگ انجام دادم از همون زمان ریزش مو دارم
    ضمن اینکه ارثی نیست و مشکل تیروئید کم کار دارم البته دارو استفاده میکنم و از این نظر مشکلی نیست. مشکل هورمونی هم ندارم. البته استرس هم بگیرم ریزش موهام بیشتر میشه
    میشه لطفا منو راهنمایی کنید واسه ریزش موهام چیکار کنم؟
    ممنون میشم از راهنماییتون

    • پارسا
      1399-09-16

      با سلام و وقت بخیر

      اگر ریزش موی شما ارثی نیست می توانید از مزوتراپی مو و با دستور پزشک از داروهای ضد ریزش و تقویتی مو استفاده کنید.

  • مهدی
    1399-04-17

    سلام من 21 سالمه و حدود2 سال قبل به خاطر داروهایی ک مصرف کردم کمی ریزش مو پیدا کردم در حد 100 تار مو در طول روز و همون موقع ب دکتر مراجعه کردم و بهم ماینوکسیدل تجویز کردن ک کلا حالت موهامو بهم ریخت و روزی بیشتر از 400 500 تار مو میریخت راحت بعد حدود 2 ماه استفاده استفاده نکردم و بعد مدل های مختلفی از محلول هارو زدم ک فقط ریزش رو بیشتر میکردن همشون بعدهم ک 4 ماهی فیناستراید مصرف کردم تاثیری نداشت تا حالا هم ریزش مو دارم تو کل کف سرم البته با این ریزش بازم جلو ی سرم موهای ریزی در میادو زیاد کم پشت نیست خواستم بدونم مزوتراپی تاثیری داره برای من؟

    • پارسا
      1399-11-02

      با سلام و وقت بخیر

      برای مشخص شدن عامل ریزش مو و انجام دوره های مزوتراپی مو حتما باید به پزشک متخصص مراجعه فرمایید. بدون انجام آزمایش و معاینات پزشکی امکان بررسی عامل ریزش مو وجود ندارد.

  • m.reza
    1399-04-13

    با سلام نوزده سالمه چند ماهی هست که روزانه حدود بیست الی سی تار از موهام میریزه حموم که میرم این تعداد به بیش از پنجاه تا میرسه به طوری که سال های قبل حتی انگشت شمار از موهام نمیریخت حتی موقع استحمام،،، روز درمیون هم موهامو با شامپو سیر پرژک میشورم الان احساس میکنم موهام از وسط یکم خالی شده و نازک شدن چیکار کنم طبیعیه یا نه؟ دوست دارم موهام مثل قبل بشه

  • عرفان
    1399-04-13

    سلام خسته نباشین . الان یه 9 ماهی میشه که موهام ریزش دارن . اولا خیلی نازک شده بودن و بیشتر از ناحیه فرق سر ریزش داشتم واسه قسمت جلویی موهام ریزش آنچنانی ندارم . بعد مصرف فیناستراید موهام یکم ضخیم شدن الان یه 6 ماهی میشه که از فیناستراید استفاده میکنم . الان یکم ریزش کمتر شده . به نظرتون ادامه مصرف باعث بازگشت موها تو ناحیه فرق سر میشن ؟ یا مصرق قرصو قطع کنم ؟

  • Amir
    1399-04-12

    سلام وعرض خسته نباشید خدمت شما
    خواستم بدونم ک مو میتونه بر اثر قارچ های سر بریزه؟
    و اینکه راهی هست تا از ریزش ارثی مو جلوگیری بشه؟

  • Reyhane
    1399-04-12

    سلام خسته نباشید
    من 15 سالمه و موهای پرپشتی داشتم ولی الان حس میکنم به شدت کم پشت شده و ریزش داره
    همیشه هم از شامپو بچه هم برای شستشوی موهام استفاده کردم.
    شوره دارم و گاهی زخم های قرمز هم روی پوست سرم ایجاد میشه
    چیکار کنم ریزش موهام برطرف شه
    لطفا جواب بدین
    ممنونم

  • tina
    1399-04-11

    سلام من ۱۳ سالمه و نه از رنگ مو استفاده میکنم نه مو هام رو میبندم بقیه موارد رعایت میکنم ولی به محض اینکه مو هام بلند میشه ریزش مو پیدا میکنم واقعا باید چیکار کنم به هر حال هر دختری دوست داره مو هاش بلند باشه

  • عارفه
    1399-04-09

    سلام. من دخترم و 16 سالمه. موهای پرپشتی داشتم ولی حدودا دوسال میشه که موهام شروع به ریزش کردن. به دکتر مراجعه کردم ولی بعد از استفاده از دارو ها ریزش موهام بیشتر شد. الان وقتی موهام رو شونه می‌کنم شونه پر از مو میشه و هروقت که موهام رو می‌شورم، کف دستم هم پر از مو میشه. قسمت جلوی سرم کاملا خالی شده. خانواده هم موهای کم پشتی دارن ولی موهای من ریزش خیلی شدیدی داره. آیا راهی برای درمان هست؟!

    • پارسا
      1399-04-24

      با سلام و وقت بخیر

      بله و بهترین کار مراجعه به پزشک متخصص و مجرب برای تعیین دقیق علت ریزش مو و شروع درمان است.

  • امیر
    1399-04-08

    سلام وقتتون بخیر
    من 17سالمه از تابستون دوسال پیش موهام شروع به ریزش کرد که بعد ی مدت خداروشکر خوب شد .
    توی این چند ماه موهام رو بلند کردم و یهویی ریزشش زیاد شد مجبور شدم بزنمشون الان ی هفته ای میشه که میگذره الان ریزش دوباره شروع شده موهام نازک شده دست میکشم میریزه.سری قبل از زینک و شامپو مخصوصی استفاده کردم اگه الان از همون هاااا دوباره استفاده کنم جواب میده یا نه حتما باید تجویز پزشک باشه

  • ماکان
    1399-03-26

    سلام. من چند سالی هست که ریزش مو دارم، اوایل خیلی کم بود و همه میگفتن چیزی نیست،
    اما بعد از گذشت 4 سال افزایش ریزش مو رو حس می کنم بیشتر در ناحیه جلوی موی سرم داره کم کم خالی میشه

    و الآن واقعاً ریزش بیشتر شده پشت کامپیوتر که می شینم یکی دو روز بگذره … روی سرامیک کلی ریزش کرده دیده میشه، یعنی من بخواطر خاک نباید سرامیک رو تمیز کنم بخواطر مو هایی که روی زمین میشینن باید تمیزش کنم، پسرم و 25 سال سن دارم موهام هم چرب و هم خشک
    مو های پرپشتی دارم رشدشون خوبه اما این ریزش مو داره ازش جلو میزنه

    • پارسا
      1399-03-26

      با سلام و احترام

      به احتمال زیاد ریزش موی شما ارثی است. برای جلوگیری از ریزش موی زیاد بهتر است به پزشک متخصص پوست و مو برای آغاز درمان و کنترل ریزش مو مراجعه فرمایید.

    • پرمو
      1399-04-21

      بخاطر

    • علی
      1399-08-25

      دقیقا مشکل منو‌گفتی.امیدوارم یه روزی حل بشه.بدجوری اذیتم‌میکنه

  • Kawa
    1399-03-26

    سلام
    من ۲۰ سالمه ریزش مو دارم و وقتی به پزشک مراجعه کردم مونیکسیدول را پیشنهاد کرد تقریبا ۷ ماه استفاده کردم نتیجه موثر نداشت حالا استفاده نمیکنم من شوره سر دارم و یکماه میشه که سرم خارش داره و هر روز موهام رو میشویم اگر این کارو نکنم ماهان خیلی خارش پیدا میکنه اگه میشه یه راهنمایی کنید و یا علت خارش را اگه میتوانید بگوئید ممنون

    • پارسا
      1399-04-06

      با سلام و وقت بخیر

      خارش قرمزی و شوره از علایم درماتیت سبورویه است که در حقیقت ربطی به ریزش مو ندارد و با استفاده ار شامپوهای طبی مثل کتوکونازول 2%قابل کنترل می شود.

  • زهرا
    1399-03-25

    سلام من ۱۹ سالمه تا الان ریزش مو نداشتم ولی الان چن وقته بعد از حمام که موهامو شونه میکنم حدود ۳۰۰ تا تار مو میریزه.بنظرتون ریزش مو گرفتم؟

  • erfan
    1399-03-24

    سلام
    نویی که بر اثر شوره میریزه دوباره رشد میکنه؟؟؟
    لطفا جواب بدین
    ۱۷سالمه

    • پارسا
      1399-03-26

      با سلام و وقت بخیر

      ریزش مو به دلیل شوره سر استناد علمی ندارد. دلیل ریزش موی شما چیز دیگری است.

    • میلاد مولودی
      1399-04-21

      سلام ببخشید من یک سال از شامپو های برند سریتا استفاده میکردم حالا موی سرم ریزش پیدا کرده و کم پشت شده میخواستم شامپویم را عوض کنم اما نمیدانم چه شامپویی بخرم من ۱۹ سال سن دارم و موی سرم بعد دو روز کاملا چرب میشود و مقداری هم نازک و کم پشت هستش ممنون میشم یک شامپو معرفی بکنید

      • پارسا
        1399-08-19

        با سلام و وقت بخیر

        معرفی شامپو بدون معاینه حضوری و تبلیغ برند خاصی در وب سایت امکان پذیر نیست.

  • حسین
    1399-03-20

    سلام .۲۱ سالمه تقریبا از ۲۰ سالگی ریز مو دارم و موهام کمتر شده .پدرم کامل طاس است ولی داییام موهاشون خوبن .موهای سرم خیلی خشکن و بعد از شستن و خشک شدنشون کاملا حالت عادی خودشونو از دست میدن و حالت خشکی و شکستگی پیدا میکنن .وقتی هم دست میزنم بینشون حدود ۳ یا ۴ تار مو میریزه ریزششون در حمام بیشتر است .ایا ارثیه ؟ راه حلی واسه نرمی موها و صاف شدن و پر پشت بودنشون هست؟ اگه هست لطفا بگید خیلی ممنون

  • اریا محمدی
    1399-03-20

    سلام خسته نباشید
    من ۱۶ سال سن دارم و احساس میکنم موهای سرم به تدریج داره کم میشه و با هر دستی که به سرم می کشم تعداد متوسطی از اونها کنده میشه قبلا پرپشتی موهام خیلی عالی لطفا راهنمایی کنید

    • Mohammad
      1399-08-01

      سلام وقت بخیر . بنده مشاور ارشد رشته پوست و مو هستم . ما محصولاتی داریم (هم شامپو و هم روغن)از شرکت کاملا گیاهی ، ارگانیک و تاثیر گذاری بالا حتی برای کسایی که ریزش مو ارثی دارن جوابگو صددرصد هست .

  • سعید
    1399-03-20

    عرض سلام پسری 19 ساله هستم چند ماهی میشه ریزش مو دارم و اینکه خارش سر هم دارم چند نوع شامپو هم استفاده کردم اما جواب ندادن میشه راهنمای کنید

  • دارکو
    1399-03-17

    سلام خسته نیاشید جوانی ۲۰ ساله هستم که تقریبا از پارسال ریزش موی سرم شروع شد و از جلو عقب رفته و از فرق سر خیلی کم شده رفتم دکتر گفت با مزوتراپی خوب میشه ولی به دلیل کرونا دیگه نرفتم،
    پدرم کچل هست و دایی هام موی کم پشتی دارن به نظر شما خوب میشه.

    • پارسا
      1399-03-17

      با سلام و وقت بخیر

      اگر ریزش موی هورمونی باشد مزوتراپی مو تاثیر چندانی ندارد.

  • فرزاد
    1399-03-02

    سلام در رابطه با پاسخی ک تو کامنت قبلی بهم دادید.

    اون موقعی ک تازه دارو رو زده بودم همون قسمت هایی بود ک دارو رو زدم یکم از فرق سر جلوتر وسط سر و جلو سر وقتی اون دارو رو میزدم یه حالتی پیدا میکرد موهام ک وقتی ژل میزنی پیدا میکنه حالا کاری به اونش ندارم ولی واقعا از اون موقع به بعد موهام خیلی جنس بد شده دارو نبود لعنتی ابزار شکنجه بود و هست ?‍♂️
    حالا ب جز اون روی پلاسمای غنی از پلاکت یا قرص فیناستراید چ نظری دارید؟؟!

    • پارسا
      1399-03-02

      عرض ادب مجدد

      اگر ریزش مو دلایل ارثی نداشته باشد، (که ظاهرا ریزش موی شما هورمونی یا ارثی است) میتوان از مزوتراپی مو یا PRP برای بازگشت موهای از دست رفته استفاده کرد. در مورد مدل ریزش موی هورمونی محلول مایندوکسیدیل و قرض فیناستراید فقط با تشخیص و تجویز پزشک متخصص می تواند موثر باشد.

  • فرزاد
    1399-03-02

    سلام من هفده سالمه پارسال ماه اخر تابستون رفتم دکتر پوست مو این خانم اومد یچیزی برام نوشت گفت اینو بدید داروخونه براتون درست کنه آقا ما رفتیم دارو خونه یه چهل چهلو پنج دقیقه بخاطر همین درست کردنش الاف شدیم و بلاخره این محلولو گرفتیم اومدیم خونه یه یکی دو هفته ای ب موهام زدم بعد این مدت کم کم دقت کردم ریزش موهام که مثلا روزی بیستام نمیشد یدفعه ای اونقدی زیاد شد ک من رفتم موهامو از ترس ماشین کردم حالا بد جوری کف سرم معلوم بود یعنی چقد بگم خودمو لعنت میکردم کمه بیشتر اون دکتره رو بی وجدانو بعد چند وقت رفتیم دوباره پیش اون این اومد گفت این مثل یه بادیه ک میاد موهای ضعیف میریزونه بعد موهای قوی تری در میاد. بگذریم ما بعد یه مدت ک این موهای من دراومد من رفتم موهامو کلا تیغ زدم یکم بهتر شد نسبت به اون موقع ولی یه مشکلی ک تازه فهمیدم به وجود اومده اینه ک یه لایه چربی بگم پوست مرده بگم هرچی اسمشو میذارید رو پوست سرمه ک من یکم ناخنومو میکشم روش یه عالمه جمع میشه سر ناخونم دوباره موهام در اومد هنوزم این مشکل بود و ریزش موهام بیشتر شد رفتم موهامو ماشین کردم تو این طوری هم میریزه در ضمن پوست پوستم میشه ناجور البته الان ک ماشبن کردم کمتر شده اینش ولی هنوز هم موهامو میریزه هنوزم این چیزی ک گفتم زیر ناخونم جمع میشه ببخشید زیاد گفتم ولی واقعا اعصابم خورد از اون موقعی ک اون محلول لعنتیو زدم اینطوری شد حدودا یکسال گذشته دیگه یه راهکاری چیزی هست مث قبل بشه یا درست بشه آقا غلط کردم ?‍♂️

    • پارسا
      1399-03-02

      با سلام و وقت بخیر

      مدل ریزش موی شما بصورت هست ؟ کدام قسمت موها ریزش بیشتری داشته است ؟

    • دشتی
      1399-03-10

      سلام محلول بسیار چرب بوده و باعث چربی بیشتر پوست شما شده باید از شامپویه مخصوص موهای چرب استفاده کنید

    • آریا
      1399-03-11

      ببخشید من یه سوال از شما داشتم محلول به چه شکل بود چه محلولی بود در واقعه چون به منم دادن

    • شیوا
      1399-07-17

      ای جون چقد عصبانی هستی

  • Shima
    1399-02-31

    سلام.من تاقبل از ماه رمضان ریزش مو نداشتم ولی یک هفته که روزه گرفتم موهام یدفعه‌ای اومدن طوری که به ساقه موهام دست میکشم چنتا تار مو تو دستم هست.چکار کنم؟!

    • پارسا
      1399-02-31

      با سلام و وقت بخیر

      اگر در ماه رمضان روزه میگیرید شاید به دلیل تغییر عادت غذایی خود و تغییر سطح ویتامین ها در بدن شما کمی ریزش مو دچار شده باشید. که اگر به این دلیل باشد بعد از ماه رمضان مشکل حل می شود. اگر حس میکنید به دلیل دیگری است حتما با پزشک متخصص مسئله را مطرح کنید.

  • Fatam
    1399-02-19

    سلام من دختری ۱۸ ساله هستم قبلا موهای پرپشتی داشتم یه مدت این ریزش متوقف شد اما الان باز شروع شده و خیلی شدیده به طوری که کف سرم خالی شده به شدت ناراحت و نگران هستم ایا درمانی برای توقف ریزش و رشد مجدد وجود داره ؟

    • پارسا
      1399-02-24

      با سلام و وقت بخیر

      به طور قطع نمی توان نظر داد. اطلاعات ارسالی شما تکمیل نیست. اما در هر صورت بهتر است با مراجعه به پزشک متخصص و معاینه و انجام آزمایش نسبت به درمان اقدام کنید.

      پیروز باشید

  • مهدی
    1399-02-19

    سلام. من مشکل ریزش ریش و شوره ریش دارم. وقتی ریش هامو بلند میکنم بعضی وقتا که دست میزنم بهش چند تا تارش میریزه تو دستم و واقعا اعصابمو بهم میریزه. استرس و اینا هم ندارم. تغذیه ام هم خوبه. دلیلش چی میتونه باشه؟

    • پارسا
      1399-02-20

      با سلام و وقت بخیر

      ریزش ریش هم مانند ریزش مو طبیعی است. وقتی ریش بلندی دارید ریزش آنرا بیشتر مشاهده میکنید. بهداشت ریش در مواقعی که بلند هستند بسیار بیشتر از زمانی که کوتاه هست باید باشد. با رعایت موارد بهداشتی و شستشوی مناسب ریزش غیر طبیعی نخواهید داشت.

    • کیا
      1399-03-18

      سلام من ۱۸ سالمه و پسرم هستم ، من ۱ ساله که موهام رو گذاشتم که بلند شده و رشد خوبی هم داشته اما کف سرم نزدیک به ۵ ساله که خشک و پوسته پوسته میشه و از سرم پوست سرم جدا میشه اما هر دکتری رفتم همهی راهکارا موقتی بوده ، الان حدود دو سه ماه میشه که ریزش موهام خیلی شدید شده و بیشتر کف سرم میریزه اما از اطراف سرمم ریزش دارم و شقیقه هام تو این دو سه ماه خیلی عقب تر رفته من قبلا مشکلم فقط خشکی بود اما الان ریزشش به شکلیه که جرئت ندارم موهامو شونه بکشم یا تو حموم موهامو بشورم چون کف دستم همش میشه موهام باید چیکار کنم؟ بلند شدن موهام ربطی به تراکم و ریزش موهام داره؟

      • پارسا
        1399-04-06

        با سلام و وقت بخیر

        مدلی که شما اعلام کردین جهت ریزش مو به نظر هورمونی می باشد. بهتر است برای درمان و کنترل ریزش مو به پزشک متخصص پوست و مو مجرب مراجعه فرمایید.

  • سارا
    1399-02-19

    سلام و وقت بخیر..من در ناحیه بالای سرم، دقیقا کاسه ی سر ،موهام خیلی ضعیف و نازک رشد میکنه و ریزش بیشتری داره .و جنسش نسبت ب قسمتهای دیگر موی سرم کاملا متفاوته ک همین باعث کم پشتی اون قسمت موهام میشه .چند باری کوتاه کردم.ولی همچنان ضعیفه ..جوریکه انگار آسیب دیدست.علت چیه؟و چکار میشه کرد؟!

    • پارسا
      1399-02-19

      با سلام و وقت بخیر

      اگر مدل ریزش ارثی نباشد می توان از طریق مزوتراپی، موهای آن ناحیه را تقویت کرد. در هر صورت بهتر است بصورت حضوری مشاوره شوید. با شماره ۰۲۱۲۲۱۲۲۸۲۲ در تماس باشید.

  • سپهر
    1399-02-18

    سلام پسری ۱۷ساله هستم چند ماهی هست که ریزش مو دارم شقیقه هام هم چن سانتی رفته عقب ….راهی برای جلوگیری هست

    • پارسا
      1399-02-18

      با سلام و وقت بخیر

      بله هست. مراجعه به پزشک برای تشخیص و درمان.

  • A...
    1399-02-12

    سلام من موهای ریزو کوچیک سرم ک احتمالا تازه درمیان میریزن
    البته بقیه موهمم میریزن
    واگه ارثی باشه ریزش مودرمانی نداره؟
    ومیخاستم بدونم اینایی ک میگن روغن کرچک یا آلوئه ورا و…واسه ریزش مو خوبه درسته یا ن؟
    ممنون میشم اگه جوابمو بدید

    • پارسا
      1399-02-12

      با سلام و وقت بخیر

      درمان خاصی برای ریزش موی ارثی وجود ندارپ. چه درمان کلینیک چه خانگی. جهت تشخیص نوع ریزش مو باید اطلاعات بیشتری ارائه دهید یا به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

    • محمد
      1399-04-12

      سلام وقتتون بخیر??
      ۱۸ سالمه و راستش نمیدونم ریزش موی من طبیعیه یا بیش از حد ،،، فقط حس میکنم جلو سرم(بالای پیشونی) یکم نسبت به قبل خالی شده??‍♂️
      میشه بگید ریزش موی غیر طبیعی به چه صورتیه؟؟?
      سپاس❤??

      • پارسا
        1399-11-02

        با سلام و وقت بخیر

        ریزش موی غیرطبیعی حالتی است که موها بعد از ریزش جایگزین نمی شوند. در این صورت کم پشتی در موها مشاهده می شود. در صورت مشاهده این حالت در اسرع وقت باید با پزشک متخصص و مجرب مشورت کنید و راهکارهای درمانی مد نظر ایشان را انجام دهید.

  • کسری
    1399-02-12

    سلام 16 سالمه موهای پرپشتی دارم یک برادر دوقلو هم دارم مدتی که دقت میکنم ریزش مو در زیر دوش دارم روی بالشتم هی تک و توک مو پیدا میکنم پدرم موهای پرپشتی دارد و 45 ساله است همچنین عمو هایی موهای پرپشتی دارد از شامپو هلث نوشن استفاده میکنم تغذیه ام خوبه بیماری هم نداشتم موهام زود چرب میشه دست تو موهام میکنم دو تا سه تار مو می اید علت چیست ایا زمینه ارثی دارم
    اگه میشه نظرم در همینجا ارسال شود

    • پارسا
      1399-02-12

      با سلام و عرض ادب

      پیدا کردن چند تار مو روی بالشت دلیل ریزش مو نیست. ریزش موی طبیعی و سیکل طبیعی جایگزینی موها با موی جوان تر می باشد.

  • مسیح
    1399-02-11

    سلام پسری 16 ساله هستم
    من هنگام شستن موهایم ریزش دارم جنس موهایم صاف است پدرم 45 ساله است و موهای پرپشتی دارد خودم یک روز در میان حمام میروم مصرف مواد غذاییم خوبه از شامپو هلث نوشن استفاده میکنم چند وقتی هست سشوار به ندرت استفاده میکنم و از لوازم ارایشی قبل از قرنطینه از تافت استفاده میکردم اما سه ماهی میشه که استفاده از تافت نمیکنم قرص امکا 3 هم یک دو هفته ای هست مصرف میکنم موهایم هم دوروز یکبار چرب میشود راهنمایی میکنید علت ریزش مو هنگام شستن بیماری هم ندارم

  • مهدی
    1399-02-11

    سلام من 16 سالمه پسر هستم
    پدرم موهای پرپشتی دارد
    و از شامپو هلث نوشن استفاده میکنم
    قبل از قرنطینه مراقبت از موهام پایین بود اما از وقتی قرنطینه شروع شده هر روز مراقبت میکنم
    اما هنگام شامپو زدن موهایم میریزند علت چیست

    • پارسا
      1399-02-13

      با سلام و وقت بخیر

      بهداشت مو را رعایت کنید. مشکلی نیست.

  • امیر
    1399-02-09

    با سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه تا پارسال خیلی موهایه پرپشت داشتم الان یک سالی میشه مو هام میریزه شقیقه هام یه ۴ سانتی رفته عقب پیشونیم یکم بلند تر شده ارثی نه از پدر نه از دایی کسی دارم موهام داره زیاد میریزه به نظرتون باید چکار کنم

    • پارسا
      1399-02-12

      سلام و وقت بخیر

      اینکه فکر کنیم چون پدر یا دایی ما موی پرپشتی داره پس ارثی نیست تصور غلطی هست. ممکن است هورمون ارثی در بدن شما فعال شده باشد.

  • علی
    1399-02-08

    با عرض سلام وخدا قوت آیا شوره وپوسته ی سر می تواند عامل ریزش باشد؟ با تشکر

    • پارسا
      1399-02-10

      عرض ادب و احترام

      خیر شوره و پوسته سر دلیل ریزش موی نیست.

  • بيتا
    1399-02-07

    با سلام و وقت بخير ، دختري ٢٢ ساله هستم در روز هاي عادي مقدار ٦٠-٧٠ تا ريزش مو دارم ولي زمانيكه حموم ميرم اين ريزش ممكنه به ١٦٠-١٧٠ تا هم برسه ميخواستم بدونم طبيعي هست يا دچار ريزش مو هستم ؟ ممنون

    • پارسا
      1399-02-08

      با سلام و احترام

      مقدار ریزشی که اعلام کردین طبیعی است. با این حال بهتر است برای بررسی بهتر و بیشتر به متخصص پوست و مو مراجعه فرمایید.

  • azi
    1399-02-04

    سلام و وقت بخیر
    من سندروم پلی کستیک دارم به همراه جوش زدن مدتی هست مه با ریزش شدید مو مواجه شدم که واقعا وحشتناکه و وقتی دست میکشم توی موهام میریزه و تهش یه نقطه سفیده .دکترم برام قرص های بیوتین نوشته ولی حس میکنم فایده ای نداره . چیکار کنم من ؟ کم مسئله دارم برای افسردگی اینم اضافه شده جوش از یکطرف مو از طرف دیگه .

    • پارسا
      1399-02-16

      با سلام و وقت بخیر

      دوره درمان ریزش مو کمی احتیاج به صبر و حوصله داره. درمان را ادامه بدین و همزمان با پزشک متخصص در ارتباط باشین. از استرس دوری کنید چون درمان را کم اثر می کند.

  • حسام
    1399-02-04

    سلام
    ببخشید تراشیدن مو برای جلوگیری ازریزش موثر است؟
    با تشکر

    • پارسا
      1399-02-10

      عرض ادب و احترام

      رعایت بهداشت مو بله ولی صرفا تراشیدن مو خیر تاثیری ندارد.

  • علی
    1399-01-31

    سلام و خسته نباشید
    من از وقتی که مصرف داروی راکوتان داشتم موهام ریزش پیدا کرده به طوری که وسط سرم خالی شده
    تار های موهام خیلی نازک شده و ریزشش شدید شده

  • Habib
    1399-01-31

    سلام پسری ۲۳ ساله هستم .پوست سرم چرب هست و حالت جوش صورت روی پوست سرم دارم. موی سرم چند سالی هست که میریزه و سرم خیلی شوره میزنه به طوری که حتی ابرو ها و ریشم‌ هم شوره میزنه . میخواستم درمانش رو بپرسم؟

    • پارسا
      1399-02-18

      با سلام و وقت بخیر

      ابتدا باید از طریق آزمایش نسبت به درمان و کنترل چربی سر اقدام کنید. سپس با شامپوهای کنترل کننده چربی سر و ضد شوره درمان را آغاز کنید.

  • پارسا
    1399-01-28

    عرض ادب و احترام

    بهترین راهکار مراجعه به پزشک متخصص می باشد.

  • پارسا
    1399-01-28

    با سلام و احترام

    بهتر است با موهای خود با ملایمت بیشتری برخورد کنید. از استرس دوری کنید و روی ریزش موی خود حساس نباشید. مقدار ۱۰۰ تار مو ممکن است در طول روز ریزش مو داشته باشید.

    • Mohamad
      1399-04-03

      سلام وقتتون بخیر …درمورد اینکه میگید روزی ۱۰۰ الی‌…طبیعی هستش میخاستم بدونم اینطوری که موهامون تموم میشه…بعدش هم من خودم روزی حدود ۱۵ تار مو ریزش دارم ولی از چند نفری ک پرسیدم گفتن که ریزش مو دارم چون اون مویی که ب طور طبیعی میریزه رو ما نباید ببینیم…من خیلی به موهام و تعداد ریزشش دقت میکنم شاید بخاطر اون باشه…انتهای موهام هم حالت سفید داره ولی بعید میدونم ریشه باشه چون با ساقه دقیقا یک دست هستش و تنها تو نور مشخص میشه…شاید داره سفید میشه موهام…۱۶ سالمه موهای پرپشتی دارم تقریبا…با توجه ب مدل موهام این تعداد مویی که میریزه از بالای سر هستش ن از اطراف‌‌‌…ممنون میشم کمکم کنید نگران هستم

      • پارسا
        1399-04-03

        با سلام

        ریزش طبیعی مو نگران کننده نیست چون به ازای هر تار مویی که دچار ریزش می شود موی جدید و جوان تر رشد می کند. زمانی ریزش مو نگران کننده است که به جای تار موی ریخته شده موی جدید رشد نکند.
        اگر حس میکنید ریزش موی شما غیر طبیعی است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

  • پارسا
    1399-01-28

    با سلام و احترام

    هیچ شامپویی درمان ریزش موی ارثی نیست. به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

  • پارسا
    1399-01-28

    با سلام و احترام

    ریزش موی شما ارثی است . جهت کنترل و کند کردن روند ریزش به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

    • حواجعفری
      1399-02-22

      سلام من دختری ۱۹ هستم
      تقریبا ۴ماهه ریزش شدید مو از ریشه گرفتم دکتر رفتم و ازمایش دادم گفتن مشکل خاصی نیست و کمی کمبود اهن و ویتامین دارم که قرص بهم دادن من نزدیک به ۳ماهه دارم از قرص ها استفاده میکنم ولی هیچ تاثیری نداشته و این مسئله شدید داره منو اذیت میکنه ولی از چند وقتی هست موهای جدیدی داره جایگزین موهام میشه ولی ریزش موهای من خیلی شدیده طوری که حتی اگه ۳بار پشت سرهم شانه بکنم دفعه چهارم بازم چند تاری میریزه و درضمن در اقوام ما کسی کم پشتی مو نداره

      • پارسا
        1399-02-24

        با سلام و وقت بخیر

        یکی از دلایل ریزش مو مسائل عاطفی و روحی است. اگر استرس و نگرانی دارید میتونه دلیل ریزش موی شما باشد. اگر خیر به پزشک متخصص و مجرب مراجعه فرمایید و دلیل اصلی ریزش مو را یافته و نسبت به درمان اقدام کنید.

  • پارسا
    1399-01-28

    عرض ادب و احترام

    به پزشک متخصص مراجعه فرمایید تا دلیل ریزش موی شما مشخص شود.

  • مریم
    1399-01-19

    سلام خسته نباشید دخترم 2 سال و 11 ماهشه تقریبا یک ماه پیش تو سرش تخم شپش دیدم که فورا به داروخانه رفتم وبا پزشک مشورت کردم گفت سرکه بزن و یک شامپو دادن که دو روزه کلا تموم شد و هیچ اثری نبود تا اینکه الان حدودا چهار روزه هر وقت موهاش رو شانه میزنم موهاش میریزه به خاطر کرونا دکتر نرفتم داروخانه رفتم و شربت مولتی ویتامین مینرال داد ولی هنوز ربزش داره بعنی باید دورش طی بشه؟ این شربت رو چند بار و چقدر باید بدم بهش یعنی دلیل این ریزش چیه مبتونه از سرکه باشه خیلی نگرانم در ضمن دخترم خیلی موهاش پرپشت هشت

    • پارسا
      1399-01-25

      عرض ادب و احترام

      متاسفانه میتواند از سرکه باشد.
      مصرف سر که فقط به ساقه مو باید باشد و نه کف سر.
      حدود سه ماه شربت را روزی یکبار بدهید و بعد از کرونا حضورا به یک متخصص نشان دهید.

  • حسین
    1399-01-14

    امکانش هست موهایی که‌کاملا ریخته شده درست بشه؟؟؟

    • پارسا
      1399-01-17

      عرض ادب و احترام

      موهای که دچار ریزش موی کامل شده اند خیر، به هیچ وجه قابل بازگشت نیستند.

  • طناز
    1399-01-05

    سلام وقت بخیر ریزش مو شدید دارم به حدی ک با هر بار شانه یا استحمام موهام از حد مجاز ریزش داره واقعا نمیدونم چیکار کنم؟؟؟

    • پارسا
      1399-01-05

      عرض ادب و احترام

      برای کشف علت ریزش موی شما، باید توسط پزشک معاینه شوید و سپس نسبت به درمان اقدام کرد. الان از طریق اینترنت من چه کمکی می تونم به شما بکنم‌؟

  • Javad
    1399-01-01

    سلام من ی پسر تقریبا۱۷ساله هستم چن ماهیی هس ک دچار ریزش مو شدم روزانه هم تقریبا بین ۵۰ تا ۱۰۰ مو بیشتر کنده نمیشع ولی خب موهام نسبت ب چن ماه پیش خیلییی کم پشت تر شده با اینک خیلی هم مراقبم و فقط بعد حمام چن ثانیع با سشوار خشک میکنمشون هزینه های زیادی هم کردم دکتر زیاد رفتم دارو دادن اما فایده ای ندارع استرس زیادی دارم فک کنم همین استرس بیشتر میکنه این ریزشو داروهاشم ی شامپو پرو_مین و ی قرص المان و ی اسپری سریتا هس اما همونطوری میریزع بعضی وقتا هم بیشتر میشع ریزشش میخاستم ببینم راهی داره ک متوقفش کرد و دوبارع مثل قبل پر پشت تر شع ؟ ؟

    • پارسا
      1399-01-27

      با سلام و احترام

      ریزش موی شما ارثی است و تقریبا به جز کاشت مو درمانی ندارد.

      • Ali
        1399-02-13

        سلام من۱۹ سالمه الان تقریبا ۳ساله ک ریزش مو دارم از ۱۶ سالگی شروع شد تا الان و اوایل زیاد بود درحد ۱۵۰ تا اینا که اونم تو حمام میریخت ولی الان کم تر شده درحد ۸۰ تا اینا دکترم نرفتم موهام به نظرم کم پشت شده ولی پدر مادرم میگن که فرقی نکرده.پدر بزرگ طرف مادر موهاش ریخته طاس بانک موش هم ضعیفه اما طرف پدری عمو ها و حتی پدر بزرگم۷۵سال داره موهاش مونده.ریزش موی من ارثی ایا؟یا مشکل هورمونی؟

        • پارسا
          1399-02-16

          با سلام و وقت بخیر

          تعدادی که اعلام کردین ریزش طبیعی موهاست. برای تشخیص ریزش موی هورمونی باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

  • mohammadgharaei
    1398-12-28

    سلام.من از وقتی ک موهام خیلی بلند شدند شروع ب ریزش کرده اند.من موهام فر هستند و وقتی از حمام بیرون میام فقط با سشوار ب مدت کم خشک میکنم و ن شونه میکنم و نه هیچ…دلیل ریزش موی من ب نظ شما چیست؟؟

    • پارسا
      1398-12-28

      عرض ادب و احترام

      ریزش ۱۰۰ تا ۲۰۰ تار مو در روز کاملا عادی است، اگر مو دچار ریزش شود و جایگزین نگردد جای نگرانی است.

  • رزا
    1398-12-20

    سلام من یه دختر 16 ساله هستم و الان نزدیک به هشتماهی مشه که قسمت جلویه سرم هر روز چهار تا پنج تا کنده میشن و جلویه موهام خیلی کم شده قبل این خیلی موهایه پرپشت و بلندی داشتم چند باری موهامو کوتاه کردم پیش دکترهایه زیادی هم رفتم و الان از محلول ماینکسیدیل 5درصد دست ساز خود دکتر استفاده میکنم و قرص سوپررابیون

    • پارسا
      1398-12-20

      عرض ادب و احترام

      پاسخ شما با شماره تیکت ۶۵۲۴ ارسال گردید

  • روزبهانی
    1398-12-18

    سلام
    وقتتون بخیر
    تقریبا ۴ سالی میشه ریزش مو دارم..
    تو این یکسال که گذشت خیلی خیلی بیشتر شده
    دکترم خیلی زیاد رفتم
    دارو هم زیاد مصرف کردم
    ولی بی فایده بود
    موهام خیلی کم پشت شده..
    راهی هست که دوباره رشد بکنه ؟؟میخوام بدونم اصن میشه؟شدنیه؟؟
    یه چیز دیگه هم اینکه من مشکل اعصاب دارم.استرس خیلی
    و به شدت بیخواب..
    با همه اینا امکانش هست دوباره موهام دربیاد؟!خیلی ناراحتم

    • پارسا
      1399-01-28

      عرض ادب و احترام

      ریزش موی شما ارثی است و درمانی ندارد.
      موهای از دست رفته قابل بازگشت نیست.

  • عباس
    1398-12-18

    با سلام.۲۸ سالمه.یکماه پیش کف سرم قرمز میشد و خارش شدید داشت.الان ۱۰ روزی هست که خارش و قرمزی سرم ازبین رفته ولی به شدت ریزش مو دارم یعنی وقتی دستم رو به موهایم می کشم، به صورت دسته ای و زیاد میریزه و روسری ام پر از موهست که از سرم ریخته .سابقه بیماری خاص یا استرس شدید هم نداشتم.ناگهانی وشدید دچار ریزش مو شدم.علتش چی میتونه باشه؟چیکار باید بکنم ؟

    • پارسا
      1399-01-27

      با سلام و احترام

      هر موردی ممن است وجود داشته باشد. بهتر است با پزشک متخصص پوست و مو بصورت حضوری مشورت کنید.

  • امیر خالدیان
    1398-12-05

    سلام خسته نباشید ممنون از مطالب مفیدتون.
    خواستم بدونم استرس کاری وشب کاری و آلودگی محیط کاری مثل لاستک سازی در ریزش مو چقدر تاسیر داره و با تغییر شغل می تونم رشد دوباره موهامو به دست بیارم؟؟

    • پارسا
      1399-01-28

      عرض ادب و احترام

      تمام عواملی که گفتین در ریزش مو تاثیر گذار با تغییر شغل فقط ریزش بیشتر را جلوگیری میکنید. موهای از دست رفته قابل بازگشت نیست.

  • علی
    1398-11-28

    درود.ریزش موی ارثی قابل بر گشت نیست.دادمه دکترم گفت شما الگوی ارثی نداری هر چی هست زیر داروهاته.که با قطع دارو اروم اروم بر میگرده.اگه من ریزش مو ارثی داشتم تا الان خود کشی میکردم

  • ناصری
    1398-11-03

    سلام خسته نباشید من ۱۷ دیماه مو کاشته ام و شنیدم ماینوکسیدیل بعد از قطع کردن باعث ریزش مو میشود بنابراین از تونیک مو لافارل استفاده میکنم میخواستم بدانم ماینوکسیدیل بهتر هست یا تونیک و تا چه زمان باید استفاده کنم ممنون از راهنمایی .

    • پارسا
      1399-01-28

      با سلام و احترام

      ماینوکسیدیل ۵٪ را در سه ماه اول صبح ‌و شب استفاده کنید و از اول ماه چهارم شبی یکبار استفاده کنید ولی هر موقعی قطع کنید سرعت ریزش موهای خودتان بیشتر می‌شود. روی موهای کاشته شده اثر منفی ندارد حداقل یکسال مصرف کنید.

  • امین
    1398-11-02

    سلام
    من پسر هستم ۲۱ ساله
    ۲ سالی هست موهام رو بلند کردم و تا رو شونه هام میاد
    ریزش مو داشتم از وقتی بلند کردم ولی ۳ ماهه خیلی شدید شده دائم رو بالشم مو میریزه و هر بار دست میکنم تو موهام کلی مو جمع میشه
    شامپو ضد ریزش هم گرفتم یک هفته خوب بود بعد مثل قبل شد
    موهام خیلی هم خشک شد در ضمن چه بورس چ دستم ب زور میر لا موهام و ب سختی میشه بورس کشید
    شامپو نرم کننده از طرفی برا خشکی مو لازمه از طرفی خود نرم کننده باعث ریزش میشه
    چکار کنم؟

    • پارسا
      1399-01-28

      عرض ادب و احترام

      بهترین کار برای تشخیص علت مراجعه به پزشک متخصص می باشد.

  • mehdi
    1398-10-26

    سلام اگ امکان داره ی شامپو واس ریزش مو بگید

    • پارسا
      1399-01-27

      با سلام و احترام

      هیچ شامپویی به تنهایی از ریزش مو جلوگیری نمی کند.

  • علیرضا صفری
    1398-10-26

    سلام خسته نباشید. در سن ۲۰ سالگی علت ریزش مو چیه ک انگار پوست سر معلوم بشی و موها کم پشت و خالی بشن لطفا راهنمایی کنید برای درمان

    • پارسا
      1399-01-28

      با سلام و احترام

      احتمال ریزش موی ارثی است.

    • ناشناس
      1400-12-04

      سلام

  • F.H
    1398-10-18

    سلام من طی استفاده ازقرص اتیسترون ریزش موی نسبتاشدید گرفتم حتی بعد قطعش این ریزش خیلی بیشتر شده چیکارباید بکنم؟

    • پارسا
      1398-10-20

      عرض ادب

      از عوارض مستقیم این قرص ریزش مو ذکر نشده اما ممکن است از عوارض غیرمستقیم آن باشد. در هر صورت با پزشکی که این قرص را برای شما تجویز کرده تماس بگیرید.

      پیروز باشید

  • فرش سجاده ای
    1398-10-18

    بسیار عالی بود. ممنونم از مطالب مفیدتون

    • پارسا
      1398-10-18

      پیروز یاشید

  • محمد طاها
    1398-10-12

    سلام من 22سالمه و موهام بیشتر از قسمت جلو یعنی پیشانی شروع به عقب نشینی کرده ولی از فرق سر ریزش نداشتم چه دارهایی مصرف کنم تا ریزش متوقف بشه تا به سن کاشت برسم ؟

    • پارسا
      1398-12-14

      عرض ادب و احترام

      برای تشخیص علت و نحوه درمان حتما باید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه فرمایید. تجویز دارو و نحوه درمان بصورت اینترنتی و خود درمانی صحیح بدون دانستن علت اصلی ریزش مو صحیح نمی باشد.

      پیروز باشید

  • Maha
    1398-10-05

    سلام وقت بخیر منی مدتیه ریزش موی شدیدی گرفتم خیلللللی شدید وقتی میگم شدید ینی واقن شدید نمیدونم چکار کنم حتی گفتن اگ کوتاه کنید بهتر میشن ولی نشدن راهمنماییم کنید واقن نیازمند راهنماییم

    • پارسا
      1398-10-05

      عرض ادب و احترام

      بهترین کار مشاوره گرفتن از یک پزشک مجرب و متخصص پوست و مو هست، بعد از انجام آزمایشات و مشخص شدن دلیل اصلی ریزش موی شما نسبت به درمان آن اقدام کنید.

      پیروز باشید

  • فاطمه
    1398-08-22

    سلام بعد از پرتو درمانی تکه ای از موهای سدم ریخته، چه کار کنم که دوباره بیرون بیاد و رشد بکنه ؟

    • پارسا
      1398-10-01

      عرض ادب و احترام

      در این مورد ماینوکسیدیل ۵٪ دو بار بهترین جواب را می‌دهد.

      پیروز باشید

  • aram feizi
    1398-08-22

    سلام وقت بخیر من پارسال چن کیلو وزنم بالا رفت بعد از اون تا حالا ریزش مو شدید دارم به صورتی که موی سرم کم پشت شده.ازمایش مربوط به کم خونی و هورمون و ویتامین د و تیروئید و کلا چکاب کامل دادم هیچ مشکلی ندارم از قرص بیوتین به مدت چند ماه استفاده کردم تاثیری نداشت.فقط موی سرم چرب به صورتی که سرم رو میشورم بعد دو روز کاملا چرب میشه شامپو موی چرب هم چند دوره استفاده کردم تاثیری نداشت و الانم دو هفتس شامپو ساپو کتوکونازول و الاستین الجی مخصوص موی چرب استفاده میکنم.در ضمن برای بحث ارثی بودن پدرم کچله.این ریزش خیلی رویه روحیم تاثیر گذاشته خواهشا راهنماییم کنید چیکار کنم این مشکلم رفع بشه.

    • پارسا
      1398-10-01

      عرض ادب و احترام

      اگر ریزش موی ارثی داشته باشید با توجه به سن شما می‌توان تصمیم گرفت که چه کاری می‌شود کرد. بهتر است با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا بهترین تصمیم برای شما گرفته شود.

      پیروز باشید

      • محمد
        1399-02-13

        با سلام.. من یک پسر 21 ساله هستم تقریبا از 18 سالگی ریزش مو هام شروع شد..البته اون موقع گفته میشد که به خاطر استرس کنکور هستش..اما علی رغم این که کنکور تموم شد و الانم هیچ استرسی ندارم موهام روز به روز نازک تر میشن..آهن در گردشم تو آزمایش ها حدود 40 هستش که برای مو کم هستش ولی با وجود مصرف مکمل آهن، مقدارش بالا نمیاد..از طرفی گاه گاه رشد مو هام خوب میشه..نمی دونم چ اتفاقی می افته که دوباره شروع به ریزش شدید می کنه..زمینه ژنتیکی دارم اما مشکلات تیروئیدی یا عفونت پوست سر رو ندارم…در ضمن پوست سرم هم حساسه و وختی بهش دست میزنم گرمه و درد می کنه…ممنون میشم راهنماییم کنید

        • پارسا
          1399-02-16

          با سلام و وقت بخیر

          برای شما به شرطی که پشتکار لازم را داشته باشید می توان ماینوکسیدیل را با توجه به نوع و الگو ی ریزش تجویز کرد. اما متخصص باید شما را ویزیت کند و اندیکاسیون را تعیین کند.

  • الهه ح
    1398-08-17

    سلام و عرض خسته نباشید.
    بنده۳۷سال سن دارم و قبلاً به دکتر مراجعه کردم و گفتند ریش موی من طرح ریش موی مردانه داره .میخواستم بدونم شما در کلینیک از روش sutهم استفاده میکنید برای کاشت چون در اکثر روشهای کاشت گفته شده این روش پر تراکم تر هست.مو های سر من در قسمت جلوی سر و کارها کم پشت هست و تارهای موی نازکی دارم. (ببخشید در ادامه باید عرض کنم خانم هستم و ریزش موی من مدل ریزش موی مردانه داره)؟

    • پارسا
      1398-10-04

      عرض ادب و احترام

      تشخیص مناسب بودن روش کاشت مو به عهده پزشک می باشد، کلیه روش های SUT, SUPER FUE, Micro FIT توسط متخصصین و جراحان پر تجربه کلینیک پارسا انجام می شود.

      پیروز باشید

  • مهسا م
    1398-08-15

    سلام خسته نباشید من ۲۱ سالمه موهای خیلی خوبی داشتم و بلند نگهشون میدارم اما یهو موهام خیلی ظعیف شد ک حتی با دست کشیدن داخل موهام موهام کنده میشه یا شونه زدم موهای نازک کوچیک کوچیک میومد تو دستم لطفا راهنمایم کنید.

    • پارسا
      1398-10-04

      عرض ادب و احترام

      جهت تشخیص علت حتما باید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنین و بعد از انجام آزمایشات لازم نسبت به درمان اقدام فرمایید.

      پیروز باشید

    • شاهین
      1400-03-18

      سلام وقت بخیر،
      اگر فکر میکنید علت ریزش موتون میتونه از کمبود ویتامین باشه میتونید زینک پلاس شروع کنید یک دوره 3 ماه مصرف کنید البته بعد از یک ماه هم خودشو نشون میده، الانم داروخانه آنلاین داروکده و باهمانه و مثبت سبز اینا زینکای خارجی خوبی دارند میتونید یه سر بهشون بزنید. امیدوارم مثمر ثمر واقع بشه.

      • ناشناس
        1400-02-29

        سلام من یه دخترم ۱۵ سالمه و و ریزش موی خیلی شدید دارم یعنی هربار میرم حموم نزدیک به ۲۰۰ تار مو یا شایدم بیشتر میریزه
        رفتم ازمایش دادم گفتن کمبود ویتامین دی دارم یک سری داروی قرص آهن و زینک و ویتامین بی و دی مصرف کردم
        ولی همچنان مثل قبلا میریزه
        ممنون میشم کمک کنید

  • سمیه م
    1398-08-14

    سلام
    حقیقتش من موهای خیلی پرپشتی داشتم ولی متاسفانه تو‌دوره راهنمایی که سن رشدم بوده رژیم گرفتم و یه سری چیزای ضروری رو حذف کردم و دچار‌ریزش شدید شدم و اون موقع وقتی گفتم خانوادم پیگیری نکردن تا اینکه چند سال بعد و بعد از چند بار کوتاه کردن موهام با ماشین بالاخره دکتر رفتم و از اسپری استفاده کردم ولی جوابی نگرفتم دوباره مدتی بعد یه دکتر دیگه رفتم و‌فقط قرص مصرف کردم بازم خیلی تاثیری نداشت دوباره همین چند وقت پیش کلینیک رفتم و مزوتراپی و کربوکسی انجام دادم و الان حس میکنم موهای ریز کف سرمو‌ ولی بازم خیلی نگرانم و دلمم نمیخواد موهامو کوتاه کنم داشتم. دنبال روشی بدون کوتاه کردن مو میگشتم که سایت شما رو دیدم و‌روش جدیدتونو و‌ اینکه فک نکنم الان بتونم انجامش بدم ولی اگه بازم خوب نشدم میخوام انجام بدم و‌میخوام از الان بدونم هزینشو که بتونم پس انداز کنم براش اگه قرار باشه انجامش بدم.
    و‌اینکه من قبلا موهام واااقعا پر پشت بوده و الان حتی نصف اونموقع هم‌نیست بنظرتون امکان برگشتش هست‌با روش شما؟!
    ممنون

    • پارسا
      1398-09-27

      با سلام و احترام

      ای کاش سوال خودتون رو زیر مطلب کاشت مو به روش میکرو اف آی تی پرسیده بودین. اما در کل برای تشخیص اینکه کاشت مو مناسب شما هست یا خیر حتما باید عکس ارسال بفرمایید تا توسط پزشک متخصص کلینیک بررسی شده و نتیجه خدمت شما ارسال گردد. برای ارسال عکس با شماره ۰۲۱۲۲۱۲۲۸۲۲ در ارتباط باشید.

      پیروز باشید

      • Amir
        1400-05-24

        سلام خدمات همه
        من چند ماهی هست که در ناحیه جلوی سرم انگار‌ ریزش مو دارم.۱۴ سالمه
        لطفا بگید چکار کنم لطفا کمکم کنید???

    • امیر حسین
      1400-05-11

      با سلام من ۱۳ سالمه و ریزش مو دارم دو سال قبل ریزش مو نداشتم ولی الان دارم در ضمن مو هایم زیاد خشک شدند چگونه میتوانم این مشکل را حل کنم

+مشاهده بیشتر