تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن | مزایا، ماندگاری، عوارض و هزینه

پزشک : دکتر کامران کیان فوق تخصص جراحی پلاستیک دسته بندی : مقالات تزریق چربی

به دنبال افزایش سن، باسن فرم خود را از دست می‌دهد و حالتی افتاده به خود می‌گیرد. گاهی نیز به دلیل تخت بودن باسن لازم است تا آن را توپر و حجیم کرد. یکی از راه و روش‌های مؤثر در فرم دادن و افزایش سایز باسن، تزریق چربی است که به لیفت باسن برزیلی هم معروف است. این روش به‌نوعی می‌تواند فرورفتگی‌ها را از بین ببرد و باسن را خوش فرم کند و در نهایت یک اندام بی‌عیب‌ونقص، طبیعی و جوان به فرد هدیه دهد.

در ادامه با صفر تا صد تزریق چربی به باسن، هزینه، عوارض و مزایای آن آشنا می‌شویم.

تزریق چربی به باسن چیست ؟

تزریق چربی به باسن یکی از روش‌های نوین و مدرن جهت بهبود فرم باسن است که بدون استفاده از پروتز انجام می‌شود. در این عمل جراحی از چربی بدن خود بیمار برای تزریق به قسمت‌های دیگر استفاده می‌شود، درنتیجه سازگاری آن با بدن بسیار بالا است. پس از تزریق چربی معمولاً حدود 30 درصد چربی ها، جذب بدن می‌شود، بنابراین نیاز است تا پزشک کمی بیش از حد لازم به ناحیه موردنظر چربی تزریق کند تا فرم و برجستگی باسن حفظ شود. پزشک معمولاً بر اساس میزان چربی تزریق شده و شرایط متقاضی از انواع بی‌حسی موضعی و بی‌هوشی عمومی استفاده می‌کند.

مدت‌زمان تزریق چربی نیز بر اساس میزان چربی انتقالی معمولاً بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت تخمین زده می‌شود. در تزریق چربی شما می‌توانید بعد از گذشت دو الی سه روز بسته به نظر پزشک به فعالیت‌های روزمره خود بازگردید. این جراحی به بستری نیازی ندارد و فقط باید به‌اندازه کافی استراحت داشته باشید. تزریق چربی باید توسط بهترین پزشکان انجام شود، در این صورت روند درمان بدون هیچ عارضه و مشکلی انجام می‌شود.

چربی بدن دوام بالایی دارد، لذا می‌توان گفت ماندگاری این روش بسیار بالا است. تزریق چربی در حال حاضر طرفداران فراوانی دارد. در این روش به کمک لیپوساکشن و کانولا، چربی از اطراف شکم یا قسمت‌های دیگر جدا شده و استخراج می‌شود و بعد از خالص‌سازی به قسمت موردنظر تزریق می‌شود. میزان چربی برداشت شده معمولاً سه برابر مقداری است که قرار است به باسن تزریق شود.

نتایج تزریق چربی به باسن از همان لحظه اول مشخص است، اما برای دیدن بهترین نتیجه شما باید حدود شش ماه صبر کنید. به دلیل آنکه پس از تزریق مقداری از چربی جذب بدن می‌شود، به‌مرور مقداری از برجستگی باسن کم خواهد شد. اما در کل بین 60 تا 80 درصد چربی تزریق شده در محل باقی می‌ماند.

تزریق چربی به باسن و سینه

بررسی نحوه تزریق چربی به باسن

تزریق چربی در حال حاضر یکی از روش‌های جدید تغییر اندازه و فرم باسن است که نیاز به پروتز ندارد. به‌منظور بزرگ کردن باسن و فرم دهی آن با روش تزریق چربی، پزشک معمولاً در سه مرحله کار را پیش می‌برد:

  • در قدم اول چربی به کمک لیپوساکشن از قسمت‌هایی از بدن نظیر شکم، پهلو، ران و… استخراج می‌شود.
  • در مرحله بعدی لازم است تا چربی برداشت شده صاف و خالص (تصفیه) شود تا برای انتقال مشکلی نداشته باشد.
  • در مرحله سوم برای انتقال و تزریق چربی و انجام جراحی، پزشک روی برخی از نقاط خاص باسن برش کوچکی ایجاد می‌کند. این برش‌ها بعد از جراحی به‌سرعت بهبود خواهند یافت و قابل‌مشاهده نخواهند بود.

در این روش جراحی نیازی به بستری یا بیهوشی مراجعه‌کننده نیست ولی بسته به شرایط تزریق گاهی اوقات از بی هوشی عمومی استفاده می‌شود.

کاندید مناسب تزریق چربی به باسن

بزرگ کردن و فرم‌دهی به باسن با استفاده از تزریق چربی امروزه یکی از بهترین روش‌های شکل‌دهی بدن است. پزشکان متخصص معمولاً برای آن دسته از افرادی که تمایلی به استفاده از پروتزهای باسن ندارند، تزریق چربی را پیشنهاد می‌دهند. در ادامه کاندیدای مناسب تزریق چربی به باسن را باهم بررسی می‌کنیم:

  • افرادی که دارای اضافه‌وزن هستند و از بد فرمی بدن خود رنج می‌برند به دلیل داشتن ذخیره چربی مناسب، گزینه مناسبی برای لیپوساکشن و انتقال چربی به باسن هستند.
  • افراد باید چربی لازم برای تزریق به نواحی دیگر را در بدن خود داشته باشند.
  • افرادی که پوست باسنشان کاملاً سالم و ارتجاعی است می‌توانند از این روش استفاده کنند.
  • افراد بین سنین 25 تا 60 سال می‌توانند از این روش زیبایی و درمانی استفاده کنند.

در این روش افراد نمی‌توانند تا چند هفته روی باسن خود بنشینند، این موضوع برای بعضی افراد غیرقابل‌تحمل است پس باید به آن دقت شود. همچنین نباید قبل و بعد از تزریق چربی دخانیات و مشروبات الکلی مصرف کنید. بیماران دیابتی، قلبی، کبدی و کسانی که دچار افسردگی شدید هستند، بهتر است برای انجام این عمل حتماً با پزشک مشورت کنند.

باسن خوش فرم

مزایای تزریق چربی به باسن

فرم و شکل باسن ژنتیکی است و به ساختار اسکلتی، رژیم غذایی سالم، ورزش و نحوه ذخیره چربی در بدن بستگی دارد. امروزه تمایل به داشتن باسن برجسته و خوش فرم در دنیا بسیار زیاد شده است، افراد می‌توانند با استفاده از تزریق چربی به‌عنوان یک روش مؤثر شکل باسن خود را بهتر از قبل کنند.

تزریق چربی مزیت‌های زیادی دارد، از جمله این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در تزریق چربی به باسن جای برش قابل دیدن نیست و به‌سرعت بهبود می‌یابد.
  • عدم بروز حساسیت در طول تزریق یکی دیگر از مزیت‌های این روش است.
  • تزریق چربی بسیار راحت و ایمن است و در زمان کوتاهی نتیجه بخش خواهد بود.
  • بهبودی پس از تزریق بسیار سریع به دست می‌آید.
  • نتایج به‌دست‌آمده از تزریق چربی برخلاف پروتز بسیار طبیعی و ماندگار است.
  • انجام این روش زیبایی به همراه سایر عمل‌های زیبایی اقتصادی خواهد بود.
  • به کمک تزریق چربی می‌توان قسمت‌های منحنی بدن را فرم داد و در کل شکل بدن را جذاب‌تر کرد.
  • تزریق چربی سبب رفع افتادگی باسن شده و به بهبود تعادل بالا و پایین بدن کمک می‌کند.
  • ریسک انجام این روش بسیار پایین است و خطر ابتلا به عفونت و پس زدن چربی توسط بدن در آن تقریباً صفر است.
  • به کمک این روش می‌توانید بدون نیاز به بستری پس از جراحی از چربی‌های اضافی بدن خلاص شوید و به وزن سالم دست پیدا کنید.
  • این جراحی اگر به کمک یک جراح ماهر انجام شود، کاملاً ایمن و مطمئن انجام خواهد شد. عوارض این روش زیبایی به نسبت سایر روش‌ها بسیار کمتر است.
  • تزریق چربی به نسبت روش پروتز، عوارض و آسیب‌های بسیار کمتری دارد.
  • پس از انجام تزریق چربی تقریباً 35 درصد از چربی‌ها جذب بدن می‌شوند؛ در این صورت اگر جراح شما به‌اندازه کافی مهارت داشته باشد باید با درنظرگرفتن این نکته جراحی را انجام ‌دهد تا سایز باسن را تغییر کند.
  • نتیجه این جراحی بسیار طبیعی بوده و همین باعث رضایت‌مندی بسیاری از افراد است.

ماندگاری چربی تزریق شده به باسن

بر اساس تحقیقات انجام شده و نظر مراجعه‌کنندگان، تزریق چربی ماندگاری بسیار بهتری نسبت به تزریق ژل به باسن دارد. همان‌طور که گفته شد در این روش از سلول‌های چربی خود فرد استفاده می‌شود، این سلول‌ها قادرند برای مدت طولانی زنده بمانند و نتیجه‌بخش باشند. توجه کنید که نوسانات فراوان وزنی، نتایج این جراحی را از بین می‌برد. بر اساس بررسی‌های دکتر استیون بیتس، نتایج تزریق چربی اگر به‌درستی انجام شود، گاهی تا سال‌ها ماندگار است. اما ماندگاری چربی در همه افراد یکسان نیست و به فاکتورهایی نظیر محل استخراج چربی، نوع چربی، شیوه فراوری چربی، تکنیک پزشک، محل دقیق تزریق، سبک زندگی، رعایت توصیه‌های پزشک بعد از تزریق تا 6 ماه، ویژگی‌های بدنی افراد و عوامل محیطی بستگی دارد.

در کلینیک تخصصی پارسا، کادر مجرب و حرفه‌ای مجموعه می‌کوشند تا به کمک تجهیزات مدرن و تکنیک‌های مختلف تزریق چربی، بهترین نتایج ماندگار را برای مراجعه‌کننده ایجاد کنند.

معمولا ماندگاری تزریق چربی بین ۳ تا ۵ سال می باشد.

مراقبت های بعد از تزریق چربی

به‌منظور رسیدن به یک نتیجه مطلوب و موفقیت‌آمیز در تزریق چربی، لازم است تا بعد از انجام تزریق یک سری نکات و توصیه‌های مهم را رعایت کنید. انتخاب پزشک مناسب و کلینیک معتبر نیز در نتیجه نهایی مؤثر خواهد بود. در ادامه چند نکته مهم مراقبت پس از تزریق چربی به باسن را به شما خواهیم گفت:

  • بعد از تزریق چربی به باسن ممکن است کمی درد داشته باشید، در این مواقع تحت نظارت پزشک خود می‌توانید از داروهای مسکن و آنتی‌بیوتیک به‌صورت منظم استفاده کنید.
  • بهتر از دو تا ده روز بعد از تزریق چربی در منزل استراحت کنید و از فعالیت‌های سنگین و ورزشی بپرهیزید.
  • تا 14 روز روی باسن خود ننشینید و برای استراحت به پهلو و شکم بخوابید، این دوره درمانی شاید از جانب پزشک شما کمی طولانی تر شود.
  • بهبود مراجعه‌کننده معمولاً بعد از 6 هفته آشکار خواهد شد.
  • حداقل سه ماه زمان لازم است تا نتایج تزریق چربی به باسن به طور کامل مشاهده شود؛ بنابراین در این دوران مراقبت‌ها و توصیه‌های مهم را رعایت فرمایید.
  • بر اساس توصیه پزشک می‌توانید از ماساژ لنفاوی هم استفاده کنید.
  • استفاده از بالش‌های دوناتی شکل می‌تواند فشار وارد شده به باسن را در اطراف پخش کند و نشستن را برای شما راحت‌تر نماید.
  • یکی از مهم‌ترین مراقبت‌هایی که در بلندمدت باید انجام دهید، کنترل وزن و جلوگیری از چاقی موضعی است. در مواقعی کاهش ناگهانی وزن، تأثیرات خوبی در ماندگاری و اثربخشی نتایج عمل نخواهد داشت.
  • در صورت بروز هرگونه عارضه غیرعادی و آزاردهنده مشکل را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • از مراجعه به مراکز نامعتبر و غیرحرفه‌ای با قیمت ارزان خودداری کنید تا تزریق چربی با کمترین عوارض انجام شود.

عوارض تزریق چربی

به دلیل استفاده از چربی های طبیعی بدن فرد، تزریق چربی از جمله جراحی های با عوارض بسیار پایین و کم خطر می باشد. اما چنانچه تزریق چربی توسط افراد با مهارت پایین انجام شود، خطرات و عوارض فراوانی را برای مراجعه‌کننده به دنبال خواهد داشت. محل تزریق و مقدار چربی که باید به باسن تزریق شود، همگی توسط پزشک تعیین می‌شود، بنابراین اگر پزشک تجربه و تخصص کافی در این زمینه نداشته باشد، علاوه بد فرمی باسن احتمال خطراتی مثل آمبولی در قلب و ریه نیز وجود دارد. از مهمترین عوارض تزریق چربی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نامتقارن بودن فرم باسن،
  • کبودی، سلولیت و ترک‌خوردگی پوست در ناحیه باسن،
  • تورم و درد،
  • عفونت و خونریزی،
  • نکروز چربی در پوست.

قبل و بعد از تزریق چربی به باسن

هزینه تزریق چربی چقدر است ؟

هزینه تزریق چربی به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و به‌هیچ‌عنوان تحت پوشش بیمه نخواهد بود؛ بنابراین تمامی هزینه‌های این جراحی باید توسط خود فرد پرداخت شود. هزینه تزریق چربی بر اساس مقدار چربی که از بدن خارج می‌شود، اعتبار کلینیک انتخابی، دستمزد پزشک و تکنیک‌های به‌کاررفته در تزریق چربی افزایش می‌یابد. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این هزینه‌ها از یک جلسه مشاوره پزشکی رایگان کلینیک پارسا بهره‌مند شوید.

تزریق چربی به باسن از عمل‌های جراحی رایج زیبایی است که حتماً باید به کمک متخصصان حرفه‌ای و مجرب انجام شود. برداشت چربی از بدن و تزریق آن به نواحی دیگر به مهارت، تجربه و علم کافی نیازمند است. پس اگر قصد انجام این عمل زیبایی را دارید، بهتر است یک جراح ماهر و متخصص انتخاب کنید. معمولاً جراحان حاذق عکسی از قبل و بعد از جراحی مراجعه‌کننده تهیه می‌کنند تا نتیجه بهتر مشخص باشد. می‌توانید برای انتخاب بهترین جراح زیبایی از تجربیات اطرافیان خود استفاده کنید.

تاریخ انتشار : 1401-05-26
سوالات متداول
  • تا چه اندازه می‌توان سایز باسن را با تزریق چربی افزایش داد ؟

    به‌منظور کنترل عوارض و خطرات معمولاً پزشکان توصیه می‌کنند تا برای هر سمت از باسن تنها 500 الی 750 میلی‌لیتر چربی تزریق شود. این مقدار می‌تواند بیشتر هم باشد، بر اساس تحقیقاتی که در سال 2014 تا 2016 انجام‌گرفته است، به طور میانگین 1300 میلی‌لیتر چربی می‌توان در هر طرف از باسن خود دریافت کرد، اما در این صورت عوارض و ریسک عمل جراحی بالا می‌رود.

    شرایط بدنی مراجعه‌کننده و سبک زندگی او هم در افزایش سایز باسن بی‌تأثیر نیست. بهتر است حجم چربی تزریقی بر اساس نظر پزشک مشخص شود و  به تجربه و دانش او اعتماد شود.

  • علت ترک خوردن پوست بعد از تزریق چربی چیست؟

    پوست بدن انسان دارای خاصیت ارتجاعی و کشسانی است، این ویژگی یک مزیت محسوب می‌شود و بسته به سن، جنس پوست، میزان کلاژن‌سازی و ژنتیک در هر فرد متفاوت است. حتماً تاکنون مشاهده کرده‌اید که برخی افراد در نقاط مختلف بدن خود دارای ترک پوستی یا استرچ مارک هستند. در واقع این ترک‌ها در اثر کشیدگی پوست و عدم قابلیت کشسانی آن به وجود می‌آیند.

    یکی از علل رایج ترک خوردن پوست چاقی و یا لاغری ناگهانی بدن است؛ بنابراین ترک‌ پوست بعد از تزریق چربی کاملاً طبیعی است. در این عمل جراحی، پوست در اثر تزریق کشیده می‌شود و ترک می‌گیرد. یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از ترک گرفتن پوست بعد از تزریق استفاده از انواع روغن‌های گیاهی نظیر آرگان، بادام و… و کرم‌های مخصوص ویتامینه است.

  • آیا تزریق چربی به باسن به‌عنوان یک روش علمی مؤثر است؟

    مقالات علمی و معتبر فراوانی در حوزه ماندگاری چربی، مقدار مناسب تزریق آن، شیوه استاندارد تزریق، ویژگی‌های چربی تزریقی و … در جهان وجود دارد.

    هر تکنیک جراحی که توسط پزشکان فوق‌تخصصی زیبایی انجام شود، در مجامع علمی تأیید شده است. تزریق چربی به باسن هم به‌عنوان یک روش کاملاً استاندارد، علمی و مؤثر مورد تأیید جراحان پلاستیک سراسر دنیا است و تاکنون توانسته نتایج ماندگار، کم عارضه و خوبی برای افراد به همراه داشته باشد. باتوجه‌به موارد گفته شده در حال حاضر می‌توان با اطمینان خاطر کاملی برای تزریق چربی به جراح فوق‌تخصص زیبایی مراجعه کرد و به اندام دلخواه خود رسید.

  • چه مدت بعد از تزریق چربی می توان به کارهای روزمره پرداخت ؟

    معمولاً تزریق چربی دوره نقاهت کوتاهی دارد، پزشکان توصیه می‌کنند تا ده روز در منزل استراحت داشته باشید.

  • چرا بعد از تزریق چربی، فرم باسن نامتقارن به نظر می رسد ؟

    بدن انسان در بخش‌هایی نامتقارن است، اما این نامتقارن بودن اندک است. افراد با کمک چربی تزریق شده به باسن می‌توانند این تقان را به نحو احسنت ایجاد نمایند. معمولاً در این روش زیبایی نباید هیچ اختلاف حجمی در باسن راست و چپ دیده شود.

    اصلی‌ترین علت عدم تقارن هنگام تزریق چربی سپردن کار به افراد ناآگاهی و غیرمتخصص است. یکی دیگر از عوامل عدم تقارن باسن پس از تزریق چربی بی‌توجهی به نکات مراقبتی  است. چربی‌های تزریق شده به باسن تا حداقل یک ماه بعد از تزریق باید تحت مراقبت باشند.

  • بعد از آنکه چربی به باسن تزریق شد، تا چه زمانی نباید روی محل تزریق نشست؟

    متخصصان و پزشکان بعد از تزریق چربی به باسن توصیه می‌کنند تا فرد حداقل دو هفته از نشستن بر روی باسن خودداری کند و بعد از آن نیز از بالش‌های دوناتی شکل استفاده نماید. خوابیدن بر روی باسن می‌تواند منجر به بد فرم شدن باسن شود.

    استراحت کامل بر روی شکم یا پهلو از جمله موارد مهمی است که مراجعه‌کننده در روزهای اول نباید از آن غافل شود. شدت مراقبت در هفته‌های اول بسیار بیشتر خواهد بود و این روند به‌تدریج بهتر می‌شود.

  • آیا بعد از تزریق چربی جای بخیه‌ها مشخص است؟

    خیر، بخیه ها به نحوی زده می شود که بعد از مدتی اثر آن ها محو می گردد.

  • چند درصد از چربی تزریق شده در بدن جذب می شود؟

    پس از انجام تزریق چربی تقریباً 35 درصد از چربی‌ها جذب بدن می‌شوند؛ در این صورت اگر جراح شما به‌اندازه کافی مهارت داشته باشد باید با درنظرگرفتن این نکته جراحی را انجام دهد. اما در کل بین 60 تا 80 درصد چربی تزریق شده در محل باقی می‌ماند.

  • مدت‌زمان عمل جراحی تزریق چربی چقدر است؟

    این موضوع بسته به ناحیه تزریق چربی و مقدار چربی متفاوت است. در برداشت چربی، آماده‌سازی آن و تزریق چربی به باسن معمولاً پزشک این کار را بین 1 الی 2 ساعت انجام می‌دهد. هرچه میزان تزریق کم باشد، زمان کمتری هم برای تزریق نیاز است.

  • تزریق چربی به باسن بهتر است یا پروتز ؟

    تزریق چربی روش امن‌تر و نتیجه‌بخش‌تری است. ازآنجاکه چربی از بدن خود فرد خارج می‌شود، سازگاری آن در بدن بالا است و عوارض بسیار کمی به دنبال خواهد داشت، در نتیجه نیازی به پروتزهای گران‌قیمت نخواهد بود.

    اما اگر مراجعه‌کننده چربی کافی در بدن خود نداشته باشد و بسیار لاغر و استخوانی باشد، پزشک به او توصیه می‌کند تا به کمک پروتزها باسن خود را فرم دهد. توجه داشته باشید که پروتزهای باسن عوارض بیشتری دارند و خطر ابتلا به عفونت و انقباض در آن ها زیاد است، بنابراین برای استفاده از آنها حتماً باید تحت‌نظر متخصص باشید.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام