مدل های ژل لب

آشنایی با انواع مدل‌های ژل لب

پزشک : دکتر نادیا رضایی متخصص پوست و مو دسته بندی : مقالات تزریق ژل

ژل لب یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین درمان‌های زیبایی است. از فیلرهای پوستی در لب می‌توان برای بازگرداندن حجم از دست رفته در لب افراد مسن و همچنین به منظور افزایش حجم و بهبود نسبت‌ها در لب مشتریان جوان استفاده کرد. روش‌های اساسی و شناخته شده مختلفی وجود دارد که از تزریق فیلرهای پوستی برای مدل سازی خطوط صورت و حجم دادن و پر کردن چین و چروک‌های مختلف استفاده می‌شود. اهداف ژل لب بر اساس ویژگی‌های طبیعی لب‌های هر شخص متفاوت خواهد بود.

پزشک با تجربه‌ای را که دید هنری نسبت به این کار دارد انتخاب کنید که نسبت‌ها، شکل‌ها و روندهای ایده‌آل لب را درک کند و با او همکاری کنید تا طرح مناسبی را برای شما بسازد. با اینکه عکس‌ها مفید هستند، اما در طول فرآیند یک ذهن باز و انتظارات واقع بینانه داشته باشید تا به نتایج زیبا و طبیعی دست پیدا کنید.

ژل لب چیست ؟

ژل لب نوع خالصی از اسید هیالورونیک (HA) است. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن یافت می‌شود. مزیت استفاده از اسید هیالورونیک این است که باعث جذب آب بسیار بیشتری نسبت به وزن خود می‌شود و در نتیجه ظاهر طبیعی‌تری ایجاد می‌کند. با افزایش سن، اسید هیالورونیک طبیعی به تدریج کاهش می‌یابد و در نتیجه توانایی اتصال آن با آب نیز کم می‌شود. به همین دلیل لب‌های ما با افزایش سن نازک‌تر به نظر می‌رسند.

با این حال، این روزها از ژل لب فقط برای معالجه لب‌های سالخورده استفاده نمی‌شود بلکه اغلب توسط نسل جوان مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌خواهند لب‌های بسیار پر و برجسته‌تری داشته باشند یا حتی به دنبال تنظیم شکل لب‌های خود هستند.

انتخاب بهترین مدل ژل لب

ژل لب بسته به محل و نحوه تزریق، اشکال مختلفی در لب ایجاد می‌کند. ژل لب می‌تواند یک لبخند طبیعی ایجاد کند و احساس نرم‌تر و صاف‌تری به لب و صورت شما بدهد. انواع مختلفی از محصولات پر کننده لب وجود دارد. نوع محصول مورد استفاده عمدتاً تحت تأثیر نوع سبک لب مورد نظر شما قرار می‌گیرد. در جلسه مشاوره درباره محصول پر کننده لب و همچنین شکل لب دلخواه خود با پزشکتان صحبت می‌کنید. با تزریق بیشتر ژل در لب پایین، لب‌های کاملاً پر شبیه به لب‌های آنجلینا جولی ایجاد می‌شود و با برجسته کردن لب بالا، ظاهر چشمگیرتری به سبک هالیوودی خواهید داشت.

تصمیم‌گیری در مورد شکل لب شما باید عمدتاً بر این اساس باشد که چه سبکی برای لب‌های شما مناسب‌تر است. بسیاری از مراجعان با عکسی از شکل لب‌های مورد نظرشان به مرکز مورد نظر مراجعه می کنند. اما لب افراد با یکدیگر متفاوت است، بنابراین دستیابی به یک ماکت دقیق از شکل لب شخص دیگر بسیار دشوار است. اگر از کوچکترین نکته‌ای مطمئن نیستید و نمی‌دانید چه چیزی برای شما مناسب‌تر است، یک وقت مشاوره بگیرید و با پزشکتان صحبت کنید. پزشک می‌تواند در مورد اینکه چه شکل و سبکی برای شما مناسب‌تر است با شما صحبت کند.

انواع مدل ژل لب

برخی از مدل های تزریق ژل لب

مراجعین جوانی که لب‌های نازک‌تری دارند، ترجیح می‌دهند حجم لب‌های خود را بیشتر کنند یا نسبت لب بالا و پایین را با یکدیگر برابر کنند. افراد مسن‌تر با توجه به مرز لب‌هایی که با افزایش سن از بین می‌روند، ظاهر طبیعی و جوان را ترجیح می‌دهند. نیازی نیست قبل از معالجه خود دقیقاً بدانید که به دنبال چه چیزی هستید. می‌توانید در روز مشاوره درباره تکنیک‌های مختلف و نتیجه مورد نظر خود با پزشک گفتگو کنید.

همانطور که هیچ صورتی شبیه صورت دیگر نیست، هیچ لبی هم شبیه لب دیگر نیست. پزشکان برای دستیابی به نتیجه‌ای زیبا و ایده‌آل، مدل مناسبی را بر اساس نیازهای شما و ساختار صورت شما توصیه می‌کنند.

تکنیک قلبی

پزشکان برای دستیابی به نتیجه‌ای جذاب و کامل‌تر از تکنیک قلبی استفاده می‌کنند. لب‌های قلبی شکل بسیار زیبا و زنانه هستند و در بین افراد طرفداران بسیاری دارند. این تکنیک شکل خاص‌تری نسبت به سایر روش های معمولی تزریق ژل لب ایجاد می‌کند. زیرا تکنیک تزریق ژل در این روش بسیار حرفه‌ای‌تر است و در نتیجه باعث برجسته شدن و خوش فرم شدن لب‌ها می‌شود.

 روش بزرگ کردن لب با استفاده از ژل لب به همراه لیدوکائین، شکل طبیعی قلبی لب‌ها را بدون جراحی بازسازی می‌کند. این درمان ویژه خانم‌های جوانی است که صورت آن‌ها بیضی شکل است، زیرا ظاهری طبیعی و زیبا و لبخندی زنانه در آن‌ها ایجاد می‌کند.

تکنیک روسی

این تکنیک خاص لب‌ها را به شکل قلب ظریف و با حجم بیشتر در نزدیکی مرکز لب، دقیقاً شبیه عروسک روسی شکل می‌دهد. این روش بجای اضافه کردن حجم بیش از حد به لب، ان‌ها را بالا می‌برد. بنابراین برای افرادی که به دنبال ظاهر طبیعی هستند بسیار ایده‌آل است. همچنین در مدل ژل لب روسی لب‌های شما ظاهر صاف‌تری دارند و به اندازه مدل قلبی برجسته نیستند (اگرچه این همان چیزی است که شما می‌خواهید!) این تکنیک نیاز به یک هنرمند دارد، بنابراین پیدا کردن یک انژکتور قابل اعتماد مهم‌تر از هرچیز دیگری است.

بر خلاف پرکننده‌های متداول لب، انژکتوری که از تکنیک روسی لب استفاده می‌کند، تزریق این محصول را به طور عمودی از پایه لب شروع کرده و محصول را به سمت خارج به سمت حاشیه لب تزریق می‌کند. انژکتور به جای اینکه تزریق را از حاشیه لب شروع کند و به سمت داخل برود، ژل را از داخل به بیرون تزریق می‌کند. تکنیک لب روسی 30-45 دقیقه طول می‌کشد که این مدت شامل زمان آمادگی نیز می‌شود. ماندگاری فیلر لب هیالورونیک اسید شما به طور معمول 12-18 ماه طول می‌کشد و هر 6-9 ماه یک درمان ترمیمی مورد نیاز است.

ژل لب روسی

تکنیک عروسکی

همان طور که از اسم مدل ژل لب عروسکی مشخص است، قرار است یک لب عروسکی و جذاب داشته باشید. در این مدل لب پایین شما حجیم تر و از لب بالا می‌شود. لب پایین بیشترین فرم را می‌گیرد و مانند یک باربی جذاب و منحصر به فرد می‌شود. قسمت V شکل لب بالا تقویت می‌شود. در این مدل تزریق، ظاهر چهره شما جذاب و عروسکی و شاداب می‌شود و هم‌چنین جوان‌تر از قبل به نظر می‌رسید. همه‌ی این موارد نشان می‌دهد که تزریق ژل لب مدل عروسکی به زیبایی کلی چهره شما اثر گذاشته است.

ژل لب عروسکی

۳ نکته مهم قبل از تزریق ژل لب

برای به دست آوردن زیبایی مورد نظر، باید در طول مشاوره بتوانید اهداف خود را برای پزشکتان توضیح دهید. این سه نکته به شما در درک صریح‌تر اهداف خود و نحوه توصیف آن‌ها به پزشک کمک می‌کند.

۱- بدانید که کدام نواحی لب خود را می‌خواهید تغییر دهید ؟

قبل از ملاقات با پزشک، کمی در مورد آناتومی لب خود بیاموزید تا به شما در توصیف قسمت های خاص لب خود که می‌خواهید تغییر دهید، کمک کند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد آرزو می کنند کمان کوپید خود را برجسته کنند. کمان کوپید همان قوس مضاعف لب فوقانی شما است که به کمان کوپید، خدای عشق رومی، شباهت دارد. در موارد دیگر، تقویت فیلترال ستون‌های بالای لب فوقانی شما می‌تواند به ایجاد ظاهری جوان‌تر کمک کند.

این مرحله نه تنها شرایط مناسبی را برای توصیف آنچه می‌خواهید به پزشک خود ارائه دهید فراهم می‌کند، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تصمیم دقیق‌تری درباره شکل لب خود بگیرید.

۲- عکس‌های خود را همراه خود داشته باشید

اگر هدف شما این است که مانند دوران جوانی خود به نظر برسید، عکسی از جوانی خود را با خودتان بیاورید. به عنوان مثال، اگر 50 ساله هستید، عکسی از 20 سالگی خود بیاورید تا به پزشک خود در مورد “نواحی مشکل‌ساز” لب خود بگویید. با افزایش سن، لب‌های ما لاغرتر می‌شود و این به معنای آن است که شکل لب شما دقیقاً مطابق با گذشته نخواهد بود. پزشک با مراجعه به عکس جوانی شما می‌تواند مشکلاتی را که باید برطرف شوند به شما توضیح دهد.

اگر هدف شما تغییر شکل لب، اندازه یا متناسب کردن آن برای داشتن ظاهری ایده‌آل است، سعی کنید تصاویری را از مجله یا اینترنت پیدا کنید تا به پزشک خود نشان دهید.

۳- اهداف واقع بینانه داشته باشید

عکس‌ها می‌توانند بسیار مفید باشند، مادامی که بدانید ژل لب چه کاری می‌تواند برای لب‌های شما انجام دهند. هدف این است که ساختار لب طبیعی خود را بزرگ‌تر کنید، نه اینکه آن را به طور کامل تغییر دهید. با پزشک خود در مورد نسبت‌های ایده‌آل لب صحبت کنید تا از آنچه به عنوان “نسبت طلایی” شناخته می‌شود پیروی کنید. قبل از تزریق ژل لب، مهم است که برای صحبت در مورد اهداف و نتیجه مورد انتظار خود با پزشک معالجتان صحبت کنید. به خاطر داشته باشید که اگر هنوز حجم بیشتری می‌خواهید، می‌توانید بعداً دوباره ژل بیشتری تزریق کنید، اما حذف محصول پس از تزریق بسته به نوع فیلر سخت و گاهی غیرممکن است.

تزریق ژل لب

انتخاب فیلر مناسب مهم است

فیلرهای اسید هیالورونیک حاوی غلظت‌های مختلفی از اسید هیالورونیک هستند. معنی این برای انتخاب محصول چیست؟ انتخاب محصول یک گام بسیار مهم برای دستیابی به نتیجه مطلوب است. اگر محصولی با غلظت بالای اسید هیالورونیک به لب تزریق شود، آب زیادی را به سمت خود می‌کشد و یک “رج سفید” غیرجذاب در بالای لب ایجاد می‌کند. هرگز به انژکتور اجازه ندهید که نوع دیگری از فیلر را به غیر از فیلرهای اسید هیالورونیک به لب‌های شما تزریق کند. فیلرهای اسید هیالورونیک قابل برگشت هستند و تنها نوع پرکننده‌های پوستی هستند که برای تزریق لب تعیین شده‌اند.

در نهایت، انتخاب محصولی با خاصیت ارتجاعی کافی یا G Prime بسیار مهم است. دهان و لب‌های ما بسیار حرکت می‌کنند، بنابراین باید اطمینان حاصل کنیم که فیلرهایی که به آن‌ها تزریق می‌کنیم، با آن‌ها حرکت کنند!

اسید هیالورونیک یک قند است. ما آن را به طور طبیعی در بدن خودمان می‌سازیم. احتمالا درباره وجود این ماده در کرم‌های مخصوص صورت شنیده‌اید و دلیل آن این است که اسید هیالورونیک یک هومکتانت است. هدف این است که آب را به سمت خود بکشیم. هنگامی که فیلر در ابتدا به لب یا هر جای صورت تزریق می‌شود، طبیعی است که اگر بخواهید، می‌توانید آن را حس کنید (البته نباید ظاهر برآمده یا توده مانند داشته باشد).

معمولاً 2-4 هفته پس از تزریق، اسید هیالورونیک موجود در فیلر آب را از بدن شما خارج کرده و آن را به سمت خود می‌کشد. این ماده فیلر را نرم و حل می‌کند و به همین دلیل پزشکان معمولاً به مشتری می‌گویند حداقل 2 هفته پس از تزریق منتظر دیدن نتایج مطلوب باشند.

تاریخ انتشار : 1401-06-17
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • Sodabeh
    1399-07-08

    سلام علت عفونت ژل لب در برخی افراد چی هست؟

    • دکتر شریفی
      1399-07-08

      با سلام و وقت بخیر

      دلایل بسیاری میتونه داشته باشه، از غیر بهداشتی بودن مواد و وسایل تا عدم رعایت توصیه های بعد از تزریق یا حتی استفاده از ژل غیر استاندارد یا تاریخ مصرف گذشته.

+مشاهده بیشتر