دستگاه های جوانسازی پوست

بهترین دستگاه جوانسازی پوست چیست ؟

پزشک : دکتر نادیا رضایی متخصص پوست و مو دسته بندی : مقالات جوانسازی پوست

برای انتخاب بهترین دستگاه جوانسازی پوست هیچ مولفه خاصی وجود ندارد. تمام روش‌ها می‌توانند بهترین باشند؛ به گونه‌ای اگر با تجویز پزشک و مطابق با جنس پوست مناسب انتخاب شوند، می‌توانند بهترین نتایج را رقم زنند. کلینیک پارسا با داشتن کادر پزشکی حاذق شما را در جوانسازی پوست کمک کرده و با ارائه خدمات بی‌نظیر بهترین نتایج را رقم می‌زنند. بهتر است قبل از انتخاب روش‌های کلینیکال از پوست خود نمونه‌برداری کرده تا از جنس آن مطلع شوید. جنس پوست مهمترین مولفه در انتخاب روش‌های درمانی بوده و حتما باید به کمک پزشک انجام شود.

در ادامه برخی از بهترین و مدرن‌ترین دستگاه‌های جوانسازی پوست را معرفی کرده‌ایم.

آشنایی با بهترین دستگاه جوانسازی پوست

پیری پوست ممکن است در هر سنی رخ دهد که این امر می‌تواند اعتماد بنفس را از افراد بگیرد. معمولا، این بانوان هستند که بسیار نگران پوست خود بوده و به دنبال راهکارهایی برای جوانسازی و حفظ طراوت پوست خود می‌باشند. روش‌های زیادی برای حفظ شادابی و سلامت پوست وجود دارد که بیشتر آن‌ها خانگی و سنتی می‌باشند.

اما برای جوانسازی و رفع پیری باید از بهترین دستگاه جوانسازی پوست بهره برد تا نتایج ایده‌آلی کسب کرد؛ در غیر اینصورت هیچ روش خانگی و سنتی نمی‌تواند تاثیر روش‌های کلینیکال را داشته باشد. البته، نمی‌توان گفت که کدام روش کلینیکال بهترین است؛ چراکه هر پوستی نیاز به یک روش خاص داشته و این پزشک است که بهترین روش را مطابق با جنس پوست بیمار تجویز می‌کند.

از این رو، هرگز سرخودانه اقدام به انتخاب روش‌های کلینیکی نکنید و حتما با پزشک خود در این رابطه مشورت کنید. لازم به ذکر است، برای انتخاب روش مناسب، بهتر است از پوست خود نمونه‌برداری کنید تا پزشک به راحتی بتواند موثرترین روش را برای جوانسازی انتخاب کند.

روش‌های کلینیکال به دلیل آنکه طبق استانداردهای روز پزشکی انجام می‌شود، تاثیر بسیار زیادی بر جوانسازی پوست دارند و جایگزین مناسبی برای روش‌های قدیمی و خانگی هستند. کلینیک پارسا با ارائه بهترین خدمات و مجهز بودن به تجهیزات مدرن پزشکی شما را در جوانسازی پوست خود کمک می‌کند.

جوانسازی پوست به روش کلینیکال

روش کلینیکال به روشی گفته می‌شود که پزشک به کمک تجهیزات مدرن نظر لیزر، امواج رادیوی، تزریق ژل و غیره با اعمال تغییراتی بر روی بافت‌های پوست اقدام به جوانسازی آن می‌کند. این روش‌ها باید با بهترین دستگاه جوانسازی پوست انجام شوند تا نتایج مثبتی از خود بر جای بگذارند.

در غیر اینصورت ممکن است پوست دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری شود. برای یافتن بهترین روش‌های جوانسازی پوست، باید با پزشک خود مشورت کنید تا با تجویز او مناسب‌ترین روش اتخاذ شود. برخی‌ها تصور می‌کنند تمامی روش‌ها برای آن‌ها مناسب بوده و نیازی به تجویز پزشک و نمونه‌برداری از پوست آن‌ها نیست. اما، این تصور کاملا غلط بوده و هر دستگاهی مناسب یک جنس پوست بوده و حتما باید طبق تجویز پزشک صورت گیرد.

همانطور که گفتیم تمامی روش‌های کلینیکال زمانی بهترین هستند که متناسب با جنس پوست انتخاب شوند. از این رو، نمی‌توان به یک دستگاه خاص لقب بهترین را داد. شاید یک دستگاه برای برخی از افراد بهترین نتایج را رقم بزند و برعکس؛ ممکن است برای عده‌ای بدترین نتایج را داشته باشد. بنابراین، این پزشک است که مناسب‌ترین دستگاه را مطابق با جنس پوست و میزان خشکی پوست انتخاب می‌کند. در ادامه شما را با چند دستگاه جوانسازی پرکاربرد آشنا می‌کنیم.

دستگاه هایفوتراپی (HIFU Therpay)

دستگاه هایفوتراپی (HIFU) یکی از دستگاه‌هایی است که کاربرد فراوانی در جوانسازی پوست دارد. این دستگاه با امواج متمرکز رادیویی و با شدت بسیار بالا کار می‌کند. این امواج مشابه امواجی است که در سونوگرافی استفاده می‌شود و تنها فرقی که با آن دارد این است که کمی متمرکزتر بوده و به تحریک پوست جهت تولید کلاژن کمک می‌کند. در این روش بیمار سرپا بوده و تحت بیهوشی قرار نمی‌گیرد. از این رو، روش هایفوتراپی جزو روش‌های غیرتهاجمی محسوب شده و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

بسیاری از افراد هایفو را بهترین دستگاه جوانسازی پوست می‌دانند و برای این ادعای خود مدرک محکمی دارند. به گونه‌ای که غیرتهاجمی بودن این دستگاه را یک مزیت بزرگ برای آن بشمار می‌آورند. از مزایای دیگر این دستگاه می‌توان به عدم برش پوست اشاره کرد که نیازی به بخیه نداشته و بیمار هیچ دردی را حین عمل احساس نخواهد کرد.

معمولا، از روش هایفوتراپی برای بهبود وضعیت خط چانه، از بین بردن چین و چروک، کاهش افتادگی غبغب و اصلاح طرح نامناسب لبخند استفاده می‌شود. به طور کلی 1 الی 3 جلسه برای درمان پوست با این روش تجویز می‌شود.

دستگاه هایفو

کربوکسی تراپی (Carboxytherapy)

دستگاه کربوکسی جزو موثرترین دستگاه‌های جوانسازی پوست بوده و با گاز کربن دی اکسید عمل می‌کند. این روش یکی از زیرشاخه‌های مزوتراپی بوده و از آن برای درمان سیاهی دور چشم، کاهش چین و چروک، کاهش سلولیت و چربی‌های موضعی، بهبود افتادگی و شلی پوست استفاده می‌شود.

روش کربوکسی‌ تراپی یکی از ایمن‌ترین روش‌های جوانسازی پوست بشمار می‌آید؛ چراکه سالیان سال است هیچ عوارضی از خود بر جای نگذاشته و جزو روش‌های کم‌تهاجمی محسوب می‌شود. برای دریافت نتایج موثر نیاز به انجام کربوکسی‌تراپی طی 7 الی 10 جلسه است و این تعداد جلسات را پزشک تعیین می‌کند.

پزشک با استفاده از دستگاه کربوکسی، گاز دی اکسید کربن را وارد سلول‌های زیرین پوست کرده و اقدام به از بین بردن سلول‌های مرده می‌کند تا مکانیسم‌های جبرانی پوست برای تولید کلاژن تحریک شوند. این کار باعث می‌شود تا میزان خون‌رسانی به پوست افزایش یابد و چربی‌های اضافی جای خود را به سلول‌های تازه بدهند. برخی‌ها کربوکسی را جزو بهترین دستگاه جوانسازی پوست می‌دانند.

دستگاه کربوکسی تراپی

دستگاه اندولیفت (Endolift)

جوانسازی صورت با روش اندولیفت جزو درمان‌های کم‌تهاجمی بوده و بسیاری آن را موثرترین روش می‌دانند. در این روش، پزشک با تابش پرتوهای لیزر به بافت پوست، اجزای صورت را بالا می‌کشد. این کار باعث می‌شود تا چین و چروک صورت کشیده شده و کاملا محو شوند. کشیدن اجزای صورت با لیزر بسیار ایمن بوده و برخلاف تصور خیلی‌ها، پرتو لیزر هرگز بیش از 200 الی 300 میکرون (به اندازه ضخامت یک تار مو) به زیر پوست نفوذ نمی‌کند. این کار باعث می‌شود تا بافت پوست تجزیه شده و برای بالاکشیدن آماده شوند.

بسیاری از افراد اندولیفت را بهترین دستگاه جوانسازی پوست عنوان می‌کنند؛ اما، همانطور که گفتیم تمام دستگاه‌ها تنها زمانی بهترین هستند که متناسب با جنس پوست انتخاب شده و نتایج موثری از خود برجای بگذارند. روش اندولیفت جزو روشهای مقرون‌به‌صرفه بوده و تنها نیاز به 1 جلسه درمانی دارد. از مزایای این روش می‌توان به از بین رفتن افتادگی پوست، افزایش تولید کلاژن، دقت بسیار بالا و بهبود در زمان کم اشاره کرد.

دستگاه اندولیفت

دستگاه لیزر دی اکسید کربن (Fractional CO2)

لیزر فرکشنال CO2 همانطور که از نامش پیداست با دی اکسید کربن عمل کرده و با تابش پرتو لیزر به بافت پوست موجب از بین رفتن خطوط و چین و چروک آن می‌شود. این دستگاه تمامی لکه‌ها و خال‌هایی که بر اثر تابش نور خورشید بر روی پوست ایجاد شده‌اند را از بین می‌برد. کاهش این ضایعات پوستی باعث شفافیت و شادابی پوست می‌شود. معمولا، از لیزر فرکشنال زمانی استفاده می‌شود که پوست بیمار دچار افتادگی شدید شده و با روش‌های کلینیکال دیگر قابل درمان نیست. این لیزر می‌تواند جای زخم ناشی از آکنه‌ها و جوش‌های صورت را نیز از بین ببرد.

فرکشنال را می‌توان جزو بهترین دستگاه جوانسازی پوست و از بین بردن ضایعات پوستی دانست. روش فرکشنال به دو صورت مختلف انجام می‌شود که بیشتر پزشکان روش بدون لایه‌برداری را توصیه می‌کنند. چراکه در روش لایه‌برداری ممکن است دوره نقاهت بیمار کمی طول بکشد. البته، هیچ‌کدام از این روش‌ها عوارض جانبی زیادی ندارند و اگر به دست پزشکان حاذق انجام شوند حتی بدون عوارض هم می‌باشند.

CO2 فرکشنال

دستگاه آر اف فرکشنال (Fractional RF)

دستگاه آر اف فرکشنال جزو روش‌های کم‌تهاجمی بوده و با امواج رادیویی ایمن عمل می‌کند. این امواج با نفوذ به لایه پوست به تحریک و تولید کلاژن کمک می‌کنند. این امواج فیبروپلازی بدن را نیز فعال کرده و به تولید بیشتر کلاژن و تنظیم آن کمک می‌کند.

از کاربرد این دستگاه می‌توان به بهبود منافذ پوستی، از بین بردن جای زخم، سفت کردن بافت‌های پوست و تنظیم کلاژن اشاره کرد. از مزایای این دستگاه نیز می‌توان به درمان آکنه‌های کیستی، یهبود ترک پوست، از بین بردن چین و چروگ پوست و کاهش ضایعات پوستی اشاره کرد.

دستگاه RF فرکشنال

تاریخ انتشار : 1401-12-15
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • Omid
    1400-11-17

    برای مشاوره یا حضوری راهنمایی کنید ممنون

+مشاهده بیشتر