کاندید مناسب کاشت ابرو

آیا برای کاشت ابرو کاندید مناسبی هستم ؟

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه کاشت ابرو

تردیدی وجود ندارد که اعضای صورت یک فرد، مهمترین معیار قضاوت در مورد زیبایی اوست. همین دلیلی است که سالانه مبالغ زیادی صرف جراحی های زیبایی صورت می شود. در این مطلب قصد داریم تا در مورد یکی از این جراحی ها یعنی کاشت طبیعی ابرو و ضرورت انجام آن برای بعضی افراد صحبت کنیم. شما در پایان این مقاله خواهید دانست که آیا کاندید مناسبی برای انجام عمل کاشت ابرو هستید یا نه.

ضمن آنکه اگر تصمیم به کاشت ابرو گرفتید، موضوعاتی که در این مطلب آماده شده است، هرگونه ابهام و نگرانی در مورد فرآیند کاشت ابرو و اتفاقات قبل و بعد از آن را از بین خواهد برد.

کاشت ابروی طبیعی چیست ؟

کاشت طبیعی ابرو، روشی برای اصلاح و ترمیم ابروها به کمک موهای خود فرد است. این روش در زیر شاخه کاشت مو قرار می گیرد که به کمک روش های نوین و با استفاده از تکنولوژی های امروزی به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. این روش یکی از راحت ترین و مفیدترین جراحی های زیبایی حال حاضر در ایران و جهان می باشد و افراد زیادی به کمک آن زیبایی بیشتری به چهره خود داده اند.

حتی افرادی که به دلایلی مانند سوختگی و تصادف موی ابروی خود را از دست داده اند، به کمک کاشت ابرو توانسته اند این یادگاری ناخوشایند را از چهره خود محو کنند. در روش کاشت طبیعی ابرو علاوه بر موهای فرد، ارگان حیاتی در رشد مو یعنی فولیکول هم به ابرو منتقل می شود که موجب رفتار طبیعی ابرو بعد از کاشت می گردد.

دلایل از بین رفتن ابروها

دلایل مختلفی وجود دارد که بر اساس آن یک فرد ممکن است ابروی خود را از دست بدهد، دچار ریزش مو در ناحیه ابرو شده و نیازمند ترمیم بخشی از ابروی خود و یا کاشت کامل آن شود. این عوامل عبارتند از:

  • سوختگی، جراحت، برخورد مواد شیمیایی، تصادف و ….
  • عوامل ژنتیکی و مادرزادی،
  • شیمی درمانی، پرتو درمانی،
  • عوارض ناشی از مصرف بعضی داروهای شیمیایی قوی،
  • بیماری های پوست و مو و یا عوارض بعضی بیماری های دیگر،
  • افزایش سن،
  • اصلاح زیاد و نامناسب ابرو به کمک موچین، تیغ و قیچی،
  • چاقی زیاد.

ریزش ابروها

روش های کاشت ابرو

با گذشت زمان و روی کار آمدن روش‌های مختلف نهایتا علم پزشکی و جراحی زیبایی به دو روش کلی کاشت ابروی طبیعی دست یافت که نتایج درخشانی داشت. این دو روش عبارت از FUT و FUE هستند. خوشبختانه هر دوی این روش ها امروزه در کشور ما به کار گرفته می شوند و نتایج خوبی نیز از استفاده از این دو روش حاصل شده است.

کاشت ابروی غیر جراحی (FUE)

کاشت ابرو به روش FUE با تکنیک خارج کردن گرافت های مو به صورت تکی انجام می شود. گرافت ها از پشت سر و یا اطراف گوش گرفته شده و جهت کاشت به قسمت ابرو منتقل می شود. زاویه کاشت در ابرو بسیار مهم است و با توجه به اینکه در این روش گرافت ها بصورت دانه ای انتخاب می‌شوند مهارت جراح در انجام این مهم بسیار اهمییت دارد. جهت رسیدن به یک ابروی زیبا، قبل از انجام کاشت، طبق نظر بیمار، یک طرح ابرو در نظر گرفته می شود که پزشک بر اساس آن زاویه مناسب را اعمال می کند.

استفاده از این روش مزایایی را با خود به همراه دارد:

  • سرعت بهبود: با استفاده از این روش بیمار در عرض چند روز بهبود پیدا می کند.
  • روشی بدون زخم: این روش زخمی را به جای نمی گذارد. علت آن هم این است که در این روش از چاقوی جراحی استفاده نمی شود و موها بصورت تکی از سر جدا می شوند.
  • کاملا شبیه به ابروی طبیعی: از آنجایی که در این روش زاویه گذاری هم راستا با رشته موهای اطراف می باشد، تشخیص موهای طبیعی و کاشته شده تقریبا غیر ممکن است.
  • درد بسیار کم: در این روش از بی حسی موضعی برای بیمار استفاده می شود و بیمار به واسطه این بی حسی معمولا درد کمی را متوجه می شود. ضمن آنکه مصرف مسکن نیز می تواند به بیمار کمک کند.
  • مقاومت بالا: موهای انتقالی، بخصوص در ناحیه پشت گوش در مقابل مسائل ژنتیکی بسیار مقاوم هستند.

امروزه از این روش بیشتر برای ترمیم کاشت ابرو و نه کاشت ابروی اولیه استفاده می شود.

کاشت ابرو به روش FUT

در کاشت ابرو به روش FUT یک نوار از پوست پشت سر و یا پشت گوش برداشته می شود و از آن در قسمت ابرو استفاده می شود. از آنجایی که موهای ابرو نازک هستند، استفاده از بخش پشت گوش می تواند گزینه بهتری باشد.

استفاده از این روش نیز مزایایی دارد:

  • کیفیت و ماندگاری بهتر: گرافت های جدا شده از پوست در این روش به هیچ وجه آسیب دیده نیستند و دارای لایه محافظتی می باشند. به همین دلیل این روش احتمال موفقیت بالایی دارد.
  • پرپشتی ابرو: در کاشت ابرو به روش FUT تعداد بیشتری گرافت مو به ابروی منتقل می شود. از این رو در این روش نتیجه کار موجب ایجاد ابروی پرپشت تری خواهد شد.
  • رشد طبیعی ابرو: در این روش نیز موهای ابرو بعد از گذشت یک دوره ریزش، کاملا به شکل طبیعی رشد خواهند کرد.

کاشت ابروی طبیعی

استفاده از روش های غیر طبیعی

دو روشی که ذکر شد روش های کاشت ابروی طبیعی است. روش کاشت غیر طبیعی و یا استفاده از مداد آرایشی به هیچ‎وجه نمی تواند گزینه خوبی باشد. زیرا نه تنها در ظاهر کاملا مشخص هستند، بلکه زیبایی چهره شما را می گیرند و موجب می شوند پیرتر به نظر بیایید.

روش هایی مانند تاتو کردن نیز همین وضعیت را دارند، در تاتو کردن علاوه بر اینکه فرد در معرض بیماریهایی مانند هپاتیت قرار می گیرد، رنگ تاتو بعد از مدت کوتاهی کم رنگ و بی روح می شود و شما نیاز به مراجعه های پی در پی دارید که هزینه آن اصلا مقرون به صرفه نیست. البته اگر قبلا تاتو کرده باشید، خبر خوب این است که کاشت ابرو بر روی تاتو نتایج فوق العاده ای دارد و موجب طبیعی تر شدن و طرح بهتره ابرو می شود.

آیا برای کاشت ابرو کاندید مناسبی هستم؟

حالا که اطلاعات کافی در مورد کاشت ابرو پیدا کردیم، وقت آن رسیده است که ببینیم آیا ما نیز گزینه مناسبی برای کاشت ابرو هستیم. موارد مختلفی وجود دارد که شما را می تواند به یک کاندید مناسب کاشت ابرو بدل کند. اما قبل از ذکر آنها اول از همه، باید دید که چه عاملی موجب ریزش ابروی شما و کم پشت بودن آن شده است. مثلا اگر شما به دلیل مصرف یک داروی قوی دچار این مشکل شده اید، بعد از کاشت ابرو نیز احتمالا دیر یا زود دوباره ابروی شما به حالت قبل بر خواهد گشت. پس قبل از اینکه هزینه ای را جهت درمان ابروی خود متحمل شوید، بهتر است ابتدا علت مشکل را در صورت امکان از پیش روی بردارید.

به صورت کلی شما با داشتن شرایط زیر می توانید اقدام به کاشت ابروی طبیعی نمایید:

  • باید بانک موی خوبی داشته باشید. ترجیحا در ناحیه پشت سر و پشت گوش.
  • اگر به صورت مادرزادی یا به دلیل ژنتیکی مشکل کم پشتی ابرو دارید، به کمک این روش می توانید صاحب ابروهای طبیعی و زیبا شوید.
  • اگر از حالت و فرم ابروی خود راضی نیستید و یا احساس می کنید که قرینگی لازم را ندارند.
  • نباید به بیهوشی موضعی حساسیت داشته باشید.
  • افرادی که به علت جراحت ناشی از تصادف یا سوختگی ابروی خود را از دست داده اند، کاندید مناسبی برای کاشت ابروی طبیعی هستند.

کاشت ابروی نچرال

ضرورت جراحی زیبایی

از نقطه نظر ما و بسیاری از پزشکان و جراحان زیبایی که رسالت کار خود را صداقت با مراجعه کننده می دانند، جراحی زیبایی در هر نوع آن نمی تواند برای همه مناسب باشد. بسیاری از افراد به دلیل وسواس زیاد که در نوع حاد آن می تواند یک بیماری روانی منظور شود، دست به جراحی های متوالی می زنند. در حالی که از نظر هیچ منطق پزشکی و زیبایی شناسی ضرورتی بر انجام آن جراحی وجود ندارد و یا اینکه نسبت نیاز فرد مراجعه کننده نسبت به ریسک عمل به هیچ‌وجه منطقی نیست. به همین دلیل است که اکثریت قریب به اتفاق جراحان زیبایی قبل از انجام عمل زیبایی، جلسه یا جلسات مشاوره را ترتیب می دهند.

اگر هنوز هم با وجود موارد فوق در مورد اینکه کاشت ابرو می تواند به شما کمک کند یا نه، مطمئن نبودید، به شما توصیه می کنیم که قبل از هرگونه اقدامی با یک پزشک و جراح زیبایی مشورت کنید.

آیا بعد از کاشت، موهای ابرو رشد خواهند کرد؟

معمولا بین 10 روز تا 2 هفته بعد از کاشت، شما شاهد ریزش مجدد موهای ابرو هستید. اما جای نگرانی نیست، این اتفاق کاملا طبیعی است و این موهای ریخته شده مربوط به ریشه موی شما نمی شوند. ابروی شما با گذشت دوره کوتاهی، جوانه زده و بصورت طبیعی و پر پشت رشد خواهند کرد. البته توصیه می شود نسبت به موهای معمولی مراقبت بیشتری از ابروهای کاشته شده داشته باشید. حال که روش های کاشت طبیعی ابرو را شناختیم و در مورد اینکه بتوانیم از این روش ها استفاده کنیم یا نه اطلاعات کافی گرفتیم، لازم است تا در مورد مراقبت های بعد ار عمل کاشت ابرو نیز نکاتی را در نظر بگیریم.

از شما دعوت می کنیم تا مطلبی که به همین منظور و تحت عنوان “مراقبت های مهم بعد از کاشت ابرو“، برای شما آماده کرده ایم را مطالعه بفرمایید.

تاریخ انتشار : 1402-08-07
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام