کاشت ابرو روی تاتو

چرا کاشت ابرو روی تاتو معجزه می کند ؟

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه کاشت ابرو

برای افزایش تراکم ابروهای خود چه روشی را انتخاب کنیم؟ یکی از سؤالاتی که ذهن بسیاری از مراجعان را به خود مشغول می‌کند، تفاوت بین کاشت ابرو و تاتو ابرو است، اما بهتر است بدانید برای افزایش تراکم ابروها، کاشت ابرو روی تاتو نیز گزینه مناسبی است. دنیای امروز بر خلاف چیزی که در گذشته می‌دیدیم، طرفدار سادگی و چهره‌های طبیعی شده است، یعنی هرچه ابروهای پهن و پرپشت‌تری داشته باشید، زیباتر خواهید بود. اما عوامل مختلفی ممکن است باعث ریزش ابروها و نازک‌تر شدن آن‌ها شوند. به عنوان مثال افزایش سن، بیماری و عوامل ارثی تأثیر فراوانی در حجم ابروها دارند.

اگر قصد دارید ابروهایی پرپشت و زیبا داشته باشید در ادامه همراه کلینیک پارسا باشید. ما اطلاعات جامعی را در رابطه با امکان کاشت و ترمیم ابرو روی تاتو در اختیارتان قرار می‌دهیم.

تفاوت کاشت ابرو با تاتو و میکروبلیدینگ چیست ؟

با افزایش سن، ابروها شروع به ریزش می‌کنند و نازک‌تر می‌شوند و این اتفاق ممکن است ما را پیرتر نشان دهد. در مقابل ابروهای پرپشت‌تر ما را جوان، شاداب و زیبا نشان می‌دهند. راه‌های زیادی برای دستیابی به ابروهای حجیم و زیبا وجود دارد؛ اما کدام روش مناسب است؟ انتخاب از میان روش‌های موجود بستگی به این دارد که به دنبال نتایج بلند مدت هستید یا نتایج کوتاه مدت. انتخاب هریک از روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، باید پس از انجام آزمایشات لازم و مشورت با پزشک متخصص صورت گیرد.

به یاد داشته باشید که در دنیای امروز داشتن ابروهای طبیعی و پرپشت طرفداران زیادی دارد و کاشت ابرو روی تاتو گزینه‌ای ایده‌آل است؛ اما برای آن‌که متوجه شوید کاشت ابرو، تاتو و میکروبلیدینگ چه تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند، در ادامه شرح مختصری را از هر یک بیان می‌کنیم.

کاشت ابرو چیست ؟

یکی از روش‌های مناسب که نتایج دائمی به دنبال داشته و دوره نقاهت کوتاهی دارد، پیوند و کاشت ابرو طبیعی است. به کمک کاشت ابرو این امکان را دارید به هر اندازه که دوست دارید، تراکم و حجم ابروهای خود را افزایش دهید. برای انجام کاشت ابرو به جراحی باتجربه و ماهر نیاز دارید. در ترمیم ابرو به 250 الی 400 تار مو نیاز خواهید داشت که اغلب از بانک موی پشت سر یا پشت‌گوش برداشته می‌شوند. پس از برداشت گرافت‌ها، موها یکی‌یکی در ناحیه ابروها قرار می‌گیرند. این فرآیند بین 2 الی 3 ساعت زمان می‌برد.

توجه داشته باشید که در کاشت ابرو از بی‌حسی موضعی کمک گرفته می‌شود که میزان درد و ناراحتی در حین جراحی کاهش یابد، اما پس از جراحی و ازبین‌رفتن اثر بی‌حسی امکان وجود دارد بیماران کمی قرمزی، تورم، درد و پوسته‌پوسته شدن را در ناحیه جراحی تجربه کنند. به‌طورکلی برای دستیابی به نتیجه نهایی باید بین 6 ماه الی 1 سال منتظر بمانید. در این دوره شاهد ریزش موها و رشد مجدد آن‌ها خواهید بود.

کاشت ابروی طبیعی

تاتو ابرو چیست؟

تاتوی ابرو یکی از روش‌های قدیمی برای نشان دادن تراکم ابروهاست. در این روش که نوعی خال‌کوبی محسوب می‌شود، رنگ‌دانه‌ها به زیر پوست تزریق می‌شوند. این اتفاق باعث پررنگ نشان‌دادن ابرو می‌شود؛ به همین دلیل دیگر فضاهای خالی از تار مو به چشم نمی‌خورد و ابروهای پهن‌تری را خواهید داشت. ناگفته نماند که به‌دلیل تیرگی و یکدستی که در ابروها به‌دلیل تاتو به وجود می‌آید، کاشت ابرو روی تاتو تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد؛ زیرا اگر برخی از فولیکول‌های مو بریزند، دیگر جای خالی آن‌ها به چشم نمی‌خورد.

میکروبلیدینگ چیست ؟

یکی از انواع روش‌های تاتو که در آن از رنگ‌دانه‌های بهتری استفاده می‌شود، میکروبلیدینگ است. در این روش به‌جای استفاده از دستگاه خال‌کوبی، با دست تاتو صورت می‌گیرد. به این منظور به کمک سوزن‌های مخصوصی خطوط ریزی شبیه به موهای طبیعی بین ابروهای فرد کشیده می‌شود. همچنین در این روش از بی‌حسی موضعی استفاده خواهد شد.

میکروبلیدینگ تکنیک تخصصی نیست و اغلب در سالن‌های زیبایی انجام می‌شود. در این روش کمی تورم و قرمزی در ابروها و بالای چشم دیده می‌شود، اما در طول یک هفته این علائم کاهش پیدا می‌کنند. میکروبلیدینگ زمان کمتری می‌برد و هزینه کمتری نسبت به کاشت ابرو دارد، اما به‌اندازه خال‌کوبی یا همان تاتوهای سنتی ماندگار نیست و به مرور به میزان 40 درصد رنگ‌دانه‌ها محو خواهند شد. شاید این روش ارزان‌تر باشد، اما هر 1 الی 3 سال باید تمدید شود.

میکروبلدینگ ابرو

فواید و مزایای تاتو ابرو و میکروبلیدینگ

تاتو و میکروبلیدینگ دو روش پرطرفدار بین خانم‌هایی است که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند؛ در واقع این دو روش نوعی آرایش نیمه دائمی محسوب می‌شوند. در زیر برخی از مزایای این روش‌های حجیم کردن ابروها را نام می‌بریم:

  • عدم نیاز به آرایش روزانه ابروها به‌دلیل نیمه دائمی بودن روش‌ها؛
  • داشتن ظاهری زیبا و آراسته؛
  • مرتب بودن ابروها در طول روز؛
  • صرفه‌جویی در وقت و هزینه.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به آرایش علاقه‌ای ندارید، اما به‌دلیل کم‌حجم شدن ابروها مجبور به استفاده از لوازم آرایشی هستید، به کمک این دو روش قادر خواهید بود همواره ابروهای مرتبی داشته باشید.

معایب تاتو ابرو و میکروبلیدینگ

بسیاری از زنان تصور می‌کنند که تاتو یا میکروبلیدینگ ابروهایی با ظاهر طبیعی برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد، اما واقعیت این است که این دو روش نه‌تنها ظاهری طبیعی ندارند، بلکه معایبی نیز دارند. در این دو روش وجود رنگ‌دانه‌های شیمیایی در ابروها باعث ریزش موهای باقی‌مانده می‌شود. همچنین مدل ابرو در حالت محدود و ثابتی باقی می‌ماند.

لازم به ذکر است که تاتو و میکروبلیدینگ ریسک‌هایی همچون درد، عفونت و واکنش‌های آلرژیک را به همراه دارند. توجه داشته باشید که در این دو روش قادر به اصلاح ابروهای خود نخواهید بود؛ در واقع این امکان را ندارید که شکل جدیدی را به ابروهای خود بدهید. با این حساب بهتر است پیش از انتخاب هر روشی به‌طور کامل درباره آن‌ها تحقیق کنید.

آیا کاشت ابرو روی تاتو امکان‌پذیر است؟

اکنون که با انواع روش‌های حجیم کردن ابروها آشنا شدیم، باید بدانید که کاشت ابرو روی تاتو نیز به راحتی امکان‌پذیر است. در واقع نه‌تنها قادر به انجام کاشت و پیوند ابرو روی تاتو هستید، بلکه بسیاری از متخصصان این حوزه توصیه می‌کنند، پیش از انجام کاشت ابرو، اقدام به هاشور زدن ابروها، میکروبلیدینگ یا تاتو کنید. در واقع به کمک تاتو فواصل خالی بین ابروها به‌طور کامل پر و پوشیده می‌شوند. از طرفی در عمل کاشت ابرو امکان دارد که فواصلی بین تارهای مو به‌دلیل ازبین‌رفتن برخی از فولیکول‌ها به وجود آید که با انجام تاتو پیش از کاشت دیگر شاهد این اتفاق نخواهید بود.

آیا برای کاشت ابرو باید تاتو را پاک کنیم؟

اگر از فرم ابروهای خود پس از تاتو راضی باشید، کاشت ابرو روی تاتو صورت می‌گیرد، در غیر این صورت ابتدا تاتو ابرو پاک شده و سپس مراحل کاشت انجام می‌شود. اغلب متخصصان با استفاده از لیزر کیوسوئیچ اقدام به پاک‌کردن تاتو می‌کنند، اما توصیه می‌کنیم پیش از این کار نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • انجام تاتو ابرو باعث آسیب‌دیدن بافت پوست می‌شود. در مقابل لیزر یا ریموو آن نیز مجددا به پوست آسیب می‌رساند و خون‌رسانی را در بافت ابرو کاهش می‌دهد؛
  • تاتو باعث تیره شدن ابروها می‌شود که این مزیتی برای کاشت ابرو به شمار می‌رود؛ زیرا تاتو پس‌زمینه ابروها را تیره‌تر نشان می‌دهد و نتیجه کاشت ابرو بهتر خواهد بود؛
  • اغلب پس از گذشت 3 الی 4 ماه از کاشت ابرو، موها دچار ریزش می‌شوند. به همین دلیل وجود تاتو باعث می‌شود که ظاهر ابروها مطلوب باشد.

به‌طورکلی بهتر است ابتدا کاشت ابرو را به حالتی که دوست دارید، انجام دهید. پس از ترمیم و گذشت زمان به کمک لیزر قسمت‌هایی از تاتو که بیرون از کادر ابرو هستند را پاک کنید. پیشنهاد می‌دهیم برای تصمیم‌گیری بهتر با کلینیک و پزشکی معتبر مشورت کنید.

نمونه کاشت ابرو روی تاتو

آیا کاشت ابرو روی تاتو باعث ریزش ابروها می‌شود؟

کاشت ابرو منجر به ریزش و از دست رفتن تار موی ابروها نمی‌شود، اما نتیجه این موضوع روی تاتو کمی متفاوت است. همان‌طور که بیان کردیم در تاتو به کمک سوزن‌هایی روی ابروها زخم‌هایی ایجاد شده و جوهر یا رنگ به زیر پوست تزریق می‌شود. این اتفاق پوست را از حالت طبیعی خود خارج می‌کند؛ به‌طوری که حتی پس از گذشت چندین سال بعد از تاتو همچنان پوست دارای اسکار است.

در پوست‌های آسیب‌دیده خون‌رسانی سطحی و عروقی دیگر شبیه به پوست‌های سالم نیست. به همین دلیل نتایج نهایی کاشت ابرو روی تاتو و رسیدن به تراکم دلخواه کمی متفاوت خواهد بود. در واقع ممکن است برخی از فولیکول‌ها از بین بروند، اما بدون شک همچنان تراکم ابروی خوبی پس از کاشت روی ابرو خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های موجود در سایت کلینیک پارسا تماس بگیرید. با دریافت مشاوره از متخصصان این مجموعه دغدغه‌های خود برطرف کنید.

کاشت ابرو روی تاتو در کلینیک پارسا

انتخاب کلینیکی معتبر برای انجام هر یک از تکنیک‌های زیبایی تأثیر فراوانی در نتیجه نهایی دارد. کلینیک پارسا با بهره‌گیری از روش‌های جدید و دستگاه‌های پیشرفته در خدمت مراجعان محترم است. این مجموعه با بهره‌مندی از پزشکان و متخصصان معتبر قادر است بدون کوچکترین آسیبی اقدام به کاشت ابرو روی تاتو کند. همچنین این مجموعه می‌تواند تاتوهای نامناسب را بدون هیچ‌گونه آسیبی به بافت پوست پاک کند و متناسب با چهره شما کاشت ابرو صورت بگیرد. پیشنهاد می‌دهیم با گرفتن وقت مشاوره از متخصصان این مجموعه بهترین تصمیم را بگیرید.

تاریخ انتشار : 1400-09-26
سوالات متداول
  • چه مدت بعد از تاتو، کاشت ابرو صورت می‌گیرد؟

    پس از انجام تاتو یا میکروبلیدینگ پوست زخم است و شاهد التهاباتی روی آن خواهید بود. از این رو به زمانی برای بازسازی پوست و ترمیم آن نیاز خواهید داشت. اگر بلافاصله پس از تاتو اقدام به کاشت ابرو روی تاتو کنید، نتیجه دلخواه را نخواهید گرفت. زیرا پوست در حال بازسازی خود است و خون‌رسانی به فولیکول‌های جدید صورت نخواهد گرفت. با این اوصاف اگر التهاب کم باشد، پس از گذشت دوهفته قادر به کاشت ابرو هستید. در صورتی که التهاب و قرمزی زیاد باشد، حداقل به یک ماه زمان برای ترمیم پوست نیاز دارید.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام