هایفوتراپی بهتر است یا پروفایلو

تزریق ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : مقالات هایفوتراپی

حفظ جوانی و شادابی پوست یکی از دغدغه‌هایی است که با افزایش سن برای افراد ایجاد می‌شود. از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست و به دنبال آن ایجاد چین و چروک‌ها بر روی صورت باعث پیری پوست می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد به ویژه بانوان در تلاش هستند تا با استفاده از محصولات آرایشی مختلف پوست خود را جوان و شاداب نگه دارند. اما اثر این محصولات کوتاه مدت بوده و با از بین رفتن مواد آرایشی پوست به حالت اولیه بازمی‌گردد. همچنین برخی از این محصولات کیفیت کافی را برای مراقبت از پوست ندارند و ممکن است آسیب‌های بیشتری در اثر استفاده از آن‌ها به پوست وارد شود.

در حال حاضر روش‌های متعددی برای جوان‌سازی پوست ایجاد شده‌اند. دو روش جدید و موثر هایفوتراپی و تزریق ژل پروفایلو است. ماهیت این روش‌ها با هم متفاوت است اما شباهت‌هایی هم دارند. هر دوی این روش‌ها از شیوه‌های بدون جراحی زیبایی و جوان‌سازی پوست هستند. اما یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای افراد مراجعه‌کننده به کلینیک‌های درمانی وجود دارد این است که کدام یک از این روش‌ها بهتر است؟ برای پاسخ به این سوال تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

هایفو بهتر است یا پروفایلو ؟

هایفوتراپی روشی غیرتهاجمی برای جوان‌سازی پوست است که با استفاده از امواج فراصوت با شدت بالا به جنگ مشکلات پوستی شما می‌رود. در این روش امواج فراصوت یا اولتراسونیک وظیفه ایجاد یک گرمای مرکزی در نقطه تابش را بر عهده دارند. این گرما کلاژن‌های قدیمی را از بین برده و آن‌ها را بازسازی می‌کند. علاوه بر جوان‌سازی پوست از این روش می‌توان برای سفت کردن پوست، لیفت صورت، از بین بردن چین و چروک‌ها و حتی لاغر کردن دیگر اندام‌های بدن نیز استفاده کرد.

تزریق ژل پروفایلو یکی دیگر از روش‌های جوان‌سازی پوست بدون نیاز به جراحی است که برای رفع چین و چروک پوست، بازگرداندن حالت ارتجاعی به آن و حفظ رطوبت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماده اصلی این ژل هیالورونیک اسید است که به طور طبیعی نیز در بدن وجود دارد. به همین دلیل عوارض زیادی برای بدن ایجاد نکرده و نتیجه نهایی کاملا طبیعی است. ژل پروفایلو می‌تواند به طور موثری تولید کلاژن پوست را رونق بخشیده و در نتیجه آن ساختار پوست را بازسازی کند.

لیفت صورت

کاندید مناسب

پزشکان متخصص استفاده از این دو روش برای جوان‌سازی پوست را به افراد بالای ۳۰ سال توصیه می‌کنند. در تزریق ژل پروفایلو معمولا حد بالای سنی مشخص نمی‌شود و افراد مسن‌تر نیز می‌توانند این روش را برای برطرف کردن چین و چروک‌های پوست خود امتحان کنند. اما در روش هایفو معمولا توصیه می‌شود که افراد بالای ۷۰ سال از شیوه دیگری برای درمان چین و چروک پوست خود استفاده کنند. تحقیقات نشان داده است که اثرگذاری روش هایفو برای افراد جوان‌تر بیشتر و موثرتر است. در حالی که تزریق ژل پروفایلو برای افراد مسن‌تر با چین و چروک‌های عمیق تاثیر بیشتری دارد.

افراد زیر ۳۰ سال نیز می‌توانند از تزریق ژل پروفایلو استفاده کنند. اما نه به‌عنوان روشی برای جلوگیری از پیری پوست. این افراد می‌توانند برای برجسته‌سازی گونه‌ها و لیفت صورت از پروفایلو استفاده کنند. در مورد روش هایفو نیز افراد بالای ۲۵ سال می‌توانند برای جلوگیری از پیری پوست از آن استفاده کنند.

توجه کنید که هایفو برای برطرف کردن چین و چروک‌های عمیق و افتادگی‌ها و شل شدگی‌های شدید مناسب نیست. این روش بیشتر برای افرادی استفاده می‌شود که قصد دارند روند پیری را کندتر کنند یا شل شدگی‌های خفیف یا متوسطی در نواحی مختلف صورت و گردن خود دارند. در مقابل تزریق ژل پروفایلو مناسب کسانی است که چین و چروک‌های عمیق‌تری داشته و پوستی شل و انعطاف‌ناپذیر دارند. این روش مناسب کسانی است که به دلیل افزایش سن یا بیماری، هیالورونیک اسید پوست خود را از دست داده‌اند و قصد ترمیم آن را دارند.

همچنین افرادی که تمایل دارند غبغب خود را از بین ببرند و یا سیاهی و گودی زیر چشم را ترمیم کنند، می‌توانند از روش هایفوتراپی استفاده کنند. افراد دارای پوست‌های خشک نیز می‌توانند برای بهبود آب‌رسانی به پوست از ژل پروفایلو استفاده کنند. با این حال پیش از انتخاب هریک از این دو روش بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید تا با توجه به شرایط شما بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهد.

پروفایلو

مقایسه مزایا

هر دو روش بدون نیاز به جراحی و بیهوشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات شما را برطرف می‌کنند. اگر برای انجام هایفوتراپی یا تزریق ژل پروفایلو به کلینیک مراجعه کنید، نهایتا یک ساعت برای عمل معطل خواهید شد. پس از آن می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود ادامه داده و بدون اینکه عوارض ناشی از جراحی یا بیهوشی را به جان بخرید از زیباتر شدن پوست خود لذت ببرید. البته در مواردی بنا به تشخیص پزشک هر یک از روش‌ها ممکن است ممکن است به بیش از یک جلسه برای درمان نیاز داشته باشد.

از آنجایی که هایفوتراپی از امواج فراصوت برای درمان مشکلات پوستی استفاده می‌کند، هیچ‌گونه خونریزی و دردی پس از عمل احساس نخواهید کرد. بنابراین برای کسانی که از آمپول و تزریق می‌ترسند، این عمل مناسب‌تر از تزریق ژل پروفایلو است. اما توجه داشته باشید تزریق ژل پروفایلو نیز با درد و خون‌ریزی همراه نیست. تنها ممکن است برای افرادی که ترس از تزریق دارند کمی استرس‌زا باشد.

امواج فراصوت همان امواجی هستند که در سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای بدن ضرری ندارند. بنابراین هایفوتراپی نیز شیوه‌ای کاملا ایمن و بی‌خطر است که حساسیتی در شما ایجاد نخواهد کرد. ژل پروفایلو نیز از ترکیبات کاملا سازگار با پوست ساخته شده و بنابراین مواد موجود در آن حساسیت‌زا نیستند. پس این روش را نیز می‌توان یکی از روش‌های کم‌خطر و ایمن برای زیباسازی پوست دانست.

نتایج تزریق ژل پروفایلو بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است. البته اگر چند روزی صبر کنید تا عوارض به طور کامل برطرف شوند، نتیجه بهتری از تزریق ژل خواهید گرفت. در مقابل بروز نتایج هایفو کمی طولانی‌تر از تزریق ژل پروفایلو است. برای آن که نتایج این روش خود را به طور کامل نشان دهند حدود ۳ ماه زمان لازم است. بنابراین افرادی که برای نتیجه گرفتن عجله دارند بهتر است به تزریق ژل پروفایلو فکر کنند.

هایفوتراپی صورت

مقایسه عوارض

به طور کلی هر دو روش را می‌توان از روش‌های کم عارضه زیبایی دانست. عوارض هایفوتراپی پس از انجام فقط به کمی قرمزی و تورم پوست ختم می‌شود که معمولا چند ساعت پس از انجام عمل برطرف خواهد شد. در تزریق ژل پروفایلو علاوه بر قرمزی و تورم ممکن است عوارض دیگری نیز ایجاد شود. این عوارض معمولا احساس بی‌حسی در ناحیه تزریق، کمی کبودی و خون‌مردگی و سوزش در محل‌های تزریق است که نهایتا تا ۴۸ ساعت پس از تزریق ژل برطرف خواهد شد.

اگر قصد دارید هایفو یا تزریق ژل پروفایلو را برای زیباسازی و جوان‌سازی پوست خود انتخاب کنید، نیازی نیست نگران عوارض پس از عمل باشید. چرا که همه عوارض ایجاد شده کوتاه مدت بوده و چند ساعت یا چند روز پس از تزریق برطرف می‌شوند.

مقایسه کاربردها

امواج فراصوت در هایفوتراپی بر روی کلاژن‌های پوست اثر گذاشته و با تحریک آن‌ها باعث سفت‌تر شدن و منعطف‌تر شدن پوست می‌شوند. در پروفایلو نیز هیالورونیک اسید موجود در ژل به بافت‌های پوستی نفوذ کرده و باعث جلوگیری از شل شدگی و شادابی پوست می‌شود. در جدول زیر کاربردهای این دو روش را با هم مقایسه کرده‌ایم تا تصمیم‌گیری برای شما راحت‌تر شود.

هایفوتراپی پروفایلو
  • کاهش چین و چروک پوست
  • تجزیه رسوبات چربی و لاغری موضعی
  • بهبود خط چانه
  • لیفت گردن و  دکلته
  • ترمیم خط لبخند
  • لیفت صورت، ابرو، پلک و گونه
  • افزایش استحکام و سفتی پوست
  • جلوگیری از افتادگی و شل شدگی پوست
  • افزایش سطح آب‌رسانی پوست و شاداب‌تر شدن آن
  • لیفت طبیعی گونه‌ها
  • از بین بردن چین و چروک عمیق پوست
  • بهبود خاصیت کشسانی و انعطاف‌پذیری پوست و جلوگیری از شل شدگی

 

محل کاربرد

اینکه روش انتخابی شما برای زیباسازی چه محل‌هایی از بدن استفاده می‌شود تاثیر زیادی در تصمیم‌گیری نهایی شما دارد. تزریق ژل پروفایلو در صورت معمولا در نواحی گونه، پایه بینی، کنار لاله گوش (ناحیه تراگوس)، چانه و زاویه ماندیبولار انجام می‌شود. بسته به اینکه میزان چین و چروک یا افتادگی پوست چگونه باشد پزشک تصمیم می‌گیرد که تزریق را در کدام نواحی انجام دهد. علاوه بر این‌ها از پروفایلو می‌توان برای برطرف کردن شل شدگی، افتادگی و چین و چروک ناحیه گردن، سینه و دکلته، بازو و دست نیز استفاده کرد.

هایفوتراپی اگر به‌عنوان روشی برای جوان‌سازی و نه لاغری استفاده شود معمولا در صورت و گردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. لیفت کامل صورت و ابرو با استفاده از این روش شامل پیشانی، اطراف ابروها و پلک‌ها، ناحیه بالایی لب و نواحی کناری چانه و خود آن می‌شود. در لیفت نواحی پایین صورت و غبغب معمولا فقط قسمت بالای لب و چانه و نواحی اطراف چانه تحت درمان قرار می‌گیرند. در لیفت گردن و دکلته نیز ناحیه جلویی گردن در معرض امواج فراصوت قرار می‌گیرد.

بنابراین اگر قصد دارید شل شدگی پوست خود را در نواحی مختلف بدن درمان کنید از تزریق ژل پروفایلو استفاده کنید. همچنین برای برجسته‌تر کردن گونه‌ها نیز پروفایلو انتخاب مناسبی است. اما برای درمان ناحیه گردن بهتر است از روش هایفو استفاده کنید. چرا که گردن ناحیه حساسی است و تزریق در آن نیازمند مهارت و تجربه کافی است. در حالی که هایفو تزریق ندارد و بنابراین خطرات ناشی از مهارت کم پزشک در تزریق نیز در آن وجود نخواهد داشت. برای لیفت صورت نیز هر دو روش مناسب است و می‌توانید با توجه به معیارهای دیگر یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

پروفایلو

ماندگاری نتایج و مراقبت ها

در هر دو روش ماندگاری نتایج وابسته به سن، نوع پوست، میزان آسیب، سبک زندگی و ژنتیک افراد است. با این که نتایج تزریق ژل پروفایلو در مدت بسیار کوتاه‌تری نسبت به هایفو آشکار می‌شوند اما زمان ماندگاری هایفو طولانی‌تر است. نتایج تزریق ژل پروفایلو بلافاصله پس از تزریق قابل تشخیص بوده و نهایتا ظرف دو یا سه روز به پایداری می‌رسند. در حالی که در روش هایفو باید منتظر بازسازی کلاژن‌های پوستی ماند. بنابراین اثرات نهایی این روش دو تا سه ماه پس از انجام عمل خود را نشان می‌دهند.

مدت زمان نسبتا طولانی اثرگذاری هایفو نباید شما را نگران کند. چرا که نتایج آن بین یک تا دو سال ماندگار خواهند بود. بنابراین به این زودی‌ها نیاز به تمدید آن نخواهید داشت. در مقابل نتایج تزریق ژل پروفایلو بین ۶ تا ۹ ماه ماندگار است. بنابراین تقریبا سالی دو بار باید برای تمدید آن مراجعه کنید

مراقبت‌های قبل پروفایلو مراقبت‌های قبل هایفو
  • یک شبانه‌روز پیش از تزریق از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.
  • چند روز پیش از تزریق مصرف داروهای غیراستروئیدی مانند آسپیرین متوقف شود.
  • در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید پزشک خود را مطلع کنید.
  • از مصرف داروهای مخصوص فشار خون و نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.
  • تا دو هفته پیش از انجام عمل نباید کارهایی مانند بوتاکس یا تزریق دیگر ژل‌ها را انجام داده باشید.
  • انجام دادن فعالیت‌های لیزری نیز از دو هفته پیش از انجام هایفو ممنوع است.
مراقبت‌های بعد پروفایلو مراقبت‌های بعد هایفو
  •  پس از تزریق از مواد آرایشی استفاده نشود.
  • تا مدتی پس از تزریق باید از حضور در باشگاه، سونا یا استخر خودداری کنید.
  • از کمپرس آب سرد استفاده کنید.
  • به هیچ وجه نباید جای تزریق را با دست لمس کنید.
  • مراقب باشید که محل‌هایی گه در معرض تشعشع امواج بوده‌اند در معرض سرما یا گرما قرار نگیرند.
  • با استفاده از کرم ضد آفتاب از این محل‌ها مراقبت کنید.
  • بهتر است تا 24 ساعت پس از انجام هایفو از مواد آرایشی استفاده نکنید.

مقایسه هزینه

هزینه انجام هریک از خدمات زیبایی به میزان دستمزد پزشک، تعداد جلسات موردنیاز و… وابسته است. در مورد ژل پروفایلو مواردی نظیر مقدار آن نیز در هزینه‌ها موثر خواهد بود. به طور کلی هزینه انجام هایفوتراپی کمتر از هزینه تزریق ژل پروفایلو است. اگر تصمیم به انجام خدمات زیبایی خود در کلینیک پارسا را دارید، با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما می توانید از تخفیفات فصلی و لحظه ای ما با خبر شده و با قیمت بسیار پایین خدمات زیبایی خود را انجام دهید.

  • هزینه هایفوتراپی در کلینیک پارسا حدود ۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.
  • هزینه تزریق پروفایلو بین ۹ تا ۱۱ میلیون تومان می‌باشد.
تاریخ انتشار : 1401-10-15
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • مژده
    1401-04-05

    چقدر عالی جامع و کامل توضیح دادید، متشکرم

  • ناشناس
    1401-02-08

    سپاسگزارم برای توضیحات کامل و عالی. یک سوال دارم آیا امکانش هست ک اول هایفوتراپی انجام بدیم و بعد از گذشت ۲ هفته یا ۱ ماه پروفایلو رو انجام بدیم ؟

    • پارسا
      1401-02-08

      سلام و وقت بخیر

      اگر پزشک تشخیص بدن به این دو عمل همزمان نیاز دارید بله امکانش هست.

+مشاهده بیشتر