هزینه بلفاروپلاستی

هزینه بلفاروپلاستی در سال 1403 چقدر است ؟

پزشک : دکتر کامران کیان فوق تخصص جراحی پلاستیک دسته بندی : دانشنامه بلفاروپلاستی

هزینه عمل بلفاروپلاستی به عوامل مختلفی همچون مهارت جراح و نوع عمل بستگی دارد. هرچه مهارت جراح و تجهیزات مورد استفاده در عمل بیشتر باشد نتیجه عمل با کیفیت بالاتری همراه است، در نتیجه هزینه بیشتری هم باید پرداخت کرد. هزینه عمل جراحی پلک در سال ۱۴۰۳ به طور تقریبی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان می باشد.

از مهمترین مواردی که قبل از اقدام برای جراحی زیبایی باید در نظر بگیرید این نکته است که هزینه هیچ‌کدام از این تکنیک ها توسط بیمه پرداخت نمی شود و کل هزینه به عهده بیمار است. ما در این مطلب سعی کرده‌ایم تمامی نکات مربوط به عوامل موثر بر هزینه بلفاروپلاستی را شرح داده تا شما عزیزان با آگاهی بیشتر و کامل تر نسبت به انجام این عمل زیبایی اقدام کنید. ما را تا پایان مطلب همراهی کنید.

عوامل موثر بر هزینه بلفاروپلاستی

چندین فاکتور موثر در هزینه جراحی پلک وجود دارد. از نوع تکنیک و نوع جراحی گرفته تا هزینه های بعد از انجام عمل، همه عوامل تعیین کننده در برآورد هزینه جراحی هستند. برای مثال یکی از عوامل مهم، نوع جراحی بلفاروپلاستی است. به این معنی که جراحی روی پلک بالا انجام می گیرد یا روی پلک پایین. در ادامه به چند مورد از مهم ترین عواملی که بر هزینه های این جراحی تاثیر گذار هستند می پردازیم.

نوع جراحی

بلفاروپلاستی انواع متفاوتی دارد و بسته به ناحیه مورد عمل یعنی پلک بالا یا پایین، هزینه متفاوتی را در پی خواهد داشت. همچنین بسته به هر فرد نیز نوع عمل متفاوت خواهد بود. برای مثال در یک فرد نیاز به اصلاحات اضافی دیگری در حین عمل، یا خارج کردن مقدار بافت چربی یا پوست بیشتری است که خود این مورد، جراحی را سنگین تر و سخت تر خواهد کرد.

انواع بلفاروپلاستی شامل جراحی پلک فوقانی، جراحی پلک تحتانی و یا جراحی هر دو با هم است که اهداف و دلایل مختلفی از جمله اصلاح افتادگی پلک، رفع پف پلک، اصلاح فرم چشم و یا دلایل زیبایی شناسانه دارد. به طور معمول هزینه جراحی پلک پایین بیشتر از هزینه جراحی پلک بالا برآورد می شود.

جراحی پلک

دستمزد جراح

دستمزد یک جراح پلاستیک ممکن است بسته به مهارت، تجربه و شناخت او در زمینه عمل جراحی پلک متفاوت باشد. انتخاب یک جراح با تجربه احتمالا مهمترین تصمیمی است که در طول این فرآیند می گیرید. یک جراح ماهر می تواند سلامت و پیشروی شما را در مسیر زیبایی تضمین کند. یک پزشک با تجربه و مسلط به روند درمان، احتمال ایجاد آسیب و ناراحتی به ناحیه ی تحت عمل را به حداقل می رساند که این خود بهبودی سریع تر و التهاب و ناراحتی کم تر بعد از عمل را به همراه دارد.

بنابراین همواره توصیه می شود كه بهترین جراحان را برای عمل های خود انتخاب كنید و در تصمیم گیری، دستمزد جراح را تنها به عنوان یك عامل ثانویه در نظر بگیرید و نه عامل محدود کننده چرا که در نهایت سلامتی شما از همه چیز مهم تر خواهد بود.

هزینه‌ مرکز جراحی یا بیمارستان

جراحی پلک معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام نمی شود. اما در صورتی که جراح شما دستور بیهوشی بدهد که احتمالا مربوط به زمانی خواهد بود که چند عمل زیبایی را باهم انجام می دهید، هزینه بیهوشی نیز به سایر هزینه ها اضافه خواهد شد. در غیر این صورت تنها بیحسی موضعی برای جراحی پلک انجام می شود. اتاق عمل بیمارستان، کلینیک یا درمانگاه نیز بسته به فناوری و تجهیزات، مهارت و تخصص کارکنان و خدمات شخصی ارائه شده در یک مرکز جراحی متفاوت است. ناحیه ای از پلک ها که تحت عمل جراحی قرار می گیرند، نسبتا از فرد به فرد متفاوت خواهد بود که می تواند هزینه عمل را تحت تاثیر قرار دهد.

دامنه عمل نیز در هر شخص، بسته به هدف متفاوت است. علاوه بر این، در برخی از افراد دستکاری مستقیم بافت های زیرین و تغییرات در قسمت های حساس تر پلک ها اتفاق می افتدکه ریسک عمل را بالاتر می برد.

بلفاروپلاستی پلک بالا

هزینه‌های جانبی

هنگام برآورد هزینه بلفاروپلاستی، باید هزینه های جانبی مانند آزمایش های پزشکی، داروهای تجویز شده، لوازم جانبی جراحی و ویزیت های بعد از عمل و مراجعه به مطب پزشک جراح را نیز در نظر گرفت. این ملاحظات مالی به ظاهر جزئی ممکن است در نهایت مبلغ قابل توجهی باشد و بهتر است از ابتدا ارزیابی شوند.

راهکارهای کاهش هزینه

به دلیل اینکه انجام جراحی های متعدد هزینه و ریسک بیشتری دارد، بسیاری از افراد برای کاهش هزینه های کلی تصمیم می گیرند که هم زمان چندین عمل زیبایی را انجام دهند و به این ترتیب در برخی موارد با مشورت پزشک می توان در یک جراحی چند هدف را دنبال کرد. برای مثال در برخی افراد همراه با جراحی پلک، جراحی لیفت ابرو یا صورت نیز انجام می شود.

این مورد برای فرد متقاضی عمل بسیار به صرفه است. چرا که با یک بار پرداخت هزینه اتاق عمل، هزینه های مربوط به بستری و غیره چند عمل زیبایی را با هم انجام می دهد. این مورد اگرچه ممکن است دوره نقاهت بعد از عمل را طولانی کند اما به جای آن که فرد بعد از هر جراحی، جداگانه این دوره را پشت سر بگذارد، تنها یک بار دوره ی بهبودی بعد از جراحی زیبایی را سپری می کند.

برطرف کردن پف زیر چشم

اهمیت انتخاب بهترین مرکز و پزشک جراحی پلک

مهمترین موردی که در یک جراحی به آن توجه می شود اطمینان از بیمارستان، کلینیک یا مرکز جراحی مورد نظر و پزشک جراح است. تشخیص و انتخاب مرکز استاندارد با کادر درمانی حرفه ای بسیار مهم است. بلفاروپلاستی اگرچه جراحی بسیار زمان بری نیست، اما در ناحیه ای بسیار حساس انجام می شود و نیازمند رعایت دقیق مراقبت های بعد از جراحی پلک است. بنابراین جراحی خود را به دست کسانی بسپارید که از تجربه و مهارت کافی برخوردار باشند. جراحی پلک عمل نسبتا ارزانی نیست و در صورتی که در انتخاب مرکز جراحی اشتباه کنید و یا به سراغ کلینیک های غیرتخصصی و غیر استاندارد بروید عوارض خطرناک و گاه جبران ناپذیری خواهد داشت.

پیشنهاد می شود همواره قبل از انتخاب مرکز جراحی و پزشک مجرب با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید، تصاویر قبل و بعد از بلفاروپلاستی جراح منتخب خود را مشاهده کنید و بعد با اطمینان خاطر به سراغ جراحی زیبایی پلک بروید.

تاریخ انتشار : 1402-08-07
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام