نتایج کاشت ابرو

ماندگاری کاشت ابرو چقدر است ؟

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه کاشت ابرو

در برخی از افراد به دلایلی از قبیل افزایش سن، اصلاح بیش از حد ابروها یا بسیاری از دلایل دیگر، ابروها دچار ریزش می شوند. این افراد برای جبران ریزش ابروها از کاشت ابرو استفاده می کنند. با کاشت ابرو، فرد جذاب تر و زیباتر به نظر می رسد؛ زیرا ابروها تأثیر زیادی در چهره افراد دارند. یکی از دغدغه های افرادی که اقدام به کاشت ابرو می کنند، ماندگاری کاشت ابرو است.

نظر شما چیست؟ به نظر شما ماندگاری کاشت ابرو چقدر است؟ آیا فردی که اقدام به کاشت ابرو کرده است، پس از مدتی مجددا برای حفظ زیبایی ابروهای خود باید ابرو بکارد؟ ما در این نوشتار به موضوع ماندگاری کاشت ابرو پرداخته ایم. در صورتی که علاقه مند به دانستن پاسخ این سؤالات هستید، لطفا با ما همراه باشید.

عوامل موثر در ماندگاری کاشت ابرو

معمولا فولیکول های موهایی که در ابرو کاشته می شوند، از اسکالپ یا پوست سر می گیرند. این موها بعد از کاشت به رشد طبیعی خود ادامه می دهند. هنگام کاشت ابرو سعی می کنند، فولیکول ها را از مناطقی از سر انتخاب کنند که در برابر ریزش مقاوم هستند. اتفاقا یکی از مشکلاتی که افراد پس از کاشت ابرو دارند این است که موهای کاشته شده نسبت به موهای ابروی طبیعی، رشد بیشتری دارند. فرد برای جبران این عدم هماهنگی در ابروها، باید به طور مداوم ابروها را اصلاح کند؛ بنابراین ابروهای کاشته شده مثل سایر موها رشد طبیعی دارند. به عبارت دیگر ابروهایی دائمی هستند.

نتیجه کاشت ابرو در همه افراد یکسان نیست.  افراد مختلف نتایح متفاوتی از کاشت ابرو می گیرند. عوامل مختلفی بر میزان ماندگاری کاشت ابرو تأثیر دارد. ممکن است فرد در جلسه اول از کاشت ابرو رضایت داشته باشد و ابروهای کاشته شده در او نیز زیبایی و پرپشتی مطلوب را داشته باشند؛ اما بعد از مدتی به دلیل تغییرات هورمونی یا بیماری خاص، ابروهای او دچار ریزش شوند. بنابراین ماندگاری کاشت ابرو به فاکتورهای داخلی در هر فرد بستگی دارد.

قوی بودن فولیکول های کاشته شده

ماندگاری کاشت ابرو تا حد زیادی به قوی بودن فولیکول های موهای فرد بستگی دارد. همان طور که گفته شده، فولیکول هایی که برای کاشت ابرو انتخاب می شوند، معمولا از مناطقی گرفته می شوند که در برابر ریزش مو مقاوم هستند. انتخاب محل اهدا بستگی به نظر پزشک متخصص دارد. او با توجه به هنر و تجربه ای که دارد، مناسب ترین منطقه را انتخاب می کند؛ اما در افراد مختلف تفاوت هایی در این زمینه وجود دارد. به عبارت دیگر قدرت فولیکول های مو و مقاومت آن ها در برابر ریزش در افراد مختلف متفاوت است.

مقاومت فولیکول ها در برابر ریزش از عوامل مؤثر بر ماندگاری کاشت ابرو است. با توجه به تفاوت در مقاومت فولیکول ها در برابر ریزش، نتیجه کاشت ابرو در افراد مختلف، متفاوت است.

کاشت ابروی طبیعی

تکنیک های مورد استفاده در کاشت ابرو

تکنیک هایی که پزشک برای کاشت ابرو به کار می برد، در ماندگاری کاشت ابرو و رضایت شما از نتیجه کاشت بسیار مؤثر است. انتخاب منطقه مناسب اهدا، کاشت فولیکول ها در جهت مناسب و بسیاری از نکات دیگر به نظر پزشک و تجربه او بستگی دارد. بنابراین نتایج حاصل از کاشت ابرو از جمله ماندگاری آن به پزشک و تکنیک هایی که او برای کاشت استفاده می کند، بستگی دارد.

 با توجه به این موضوع، پزشک و کلینیکی که شما برای کاشت ابرو انتخاب می کنید، بسیار مهم است. در این مرحله دقت کافی داشته باشید و زمان کافی به این موضوع اختصاص دهید؛ چراکه رضایت شما از کاشت ابرو و ماندگاری کاشت ابرو به این موضوع نیز بستگی دارد.

رسیدگی و مراقبت از ابروها

ابروهای کاشته شده نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند. رسیدگی و مراقبت ها بعد از کاشت ابرو، تاثیر زیادی در ماندگاری کاشت ابرو دارد. روز بعد از کاشت ابرو، لازم است که فرد به پزشک مراجعه کند. پزشک در این جلسه پانسمان را باز می کند و معاینات لازم را انجام می دهد. دستورالعمل های ارائه شده توسط پزشک در این جلسات بسیار مهم است. برای اینکه نتایج بهتری حاصل شود، لازم است که فرد به توصیه های پزشک برای مراقبت از ابروهای کاشته شده توجه کافی داشته باشد.

شستشوی ابروها در زمان های مناسب و با روش های مناسب، از جمله نکات مهم در مراقبت از ابروهای کاشته شده است که تاثیر زیادی در ماندگاری ابروها دارد. علاوه بر این اصلاح بیش از حد ابروهای کاشته شده، باعث می شود که به فولیکول ها امکان رشد دوباره داده نشود. در این افراد ریزش ابروها بیشتر اتفاق می افتد.

انجام ورزش و فعالیت های پرتحرک

انجام ورزش و فعالیت های پرتحرک در زمان کوتاهی پس از کاشت ابرو، سبب ریزش ابروهای کاشته شده می شود. لازم است که فرد از انجام هرگونه ورزش و فعالیت پرتحرک بلافاصله پس از کاشت ابرو خودداری کند. ۷ روز بعد از کاشت ابرو، انجام ورزش های سبک مانعی ندارد. معمولا بعد از ۱۴ روز فرد قادر به انجام تمام فعالیت های عادی خود است. در این زمان انجام ورزش های سنگین نیز تاثیری در ریزش موهای کاشته شده ندارد.

بنابراین رسیدگی و مراقبت از ابروهای کاشته شده بسیار مهم است. گاهی افراد به دلیل بی توجهی به توصیه های پزشک یا عدم آگاهی، به فولیکول های کاشته شده آسیب می زنند و سبب می شوند که نتیجه مطلوب حاصل نشود.

نمونه کاشت ابرو روی تاتو

جنس ابروها

جنس ابروهای فرد نیز از دیگر عواملی است که بر ماندگاری کاشت ابرو بسیار مؤثر است. ابروها و جنس آن ها در افراد مختلف متفاوت هستند. نتایج کاشت ابرو در افراد مختلف از این فاکتور تاثیر می پذیرد. این موضوع یکی دیگر از دلایل تفاوت ماندگاری کاشت ابرو در افراد مختلف است.

توقف استعمال دخانیات

بیان مضرات استعمال دخانیات، سخنی تکراری و کلیشه ای است. کسی نیست که از مضرات و اثرات زیانبار استعمال دخانیات نشنیده باشد. امروزه با توجه به تبلیغات بسیار گسترده در این زمینه، تمام افراد از آسیب های جبران ناپذیر استعمال دخانیات و سیگار آگاه هستند. استعمال دخانیات بر کاشت ابرو ها نیز تاثیر گذار است. گفته می شود که اشخاص کاندیدای کاشت ابرو، بهتر است حداقل دو هفته بعد از کاشت ابرو از استعمال دخانیات و سیگار کشیدن خودداری کنند.

شاید توقف ترک سیگار و دخانیات در این مدت، فرصتی طلایی برای ترک همیشگی آن باشد. زیبایی ابروها و مراقبت از ابروهای کاشته شده در این زمان، انگیزه ای قوی برای ترک همیشگی سیگار است. بهتر است از فرصتی که در اختیار دارید، بهترین بهره را ببرید.

رژیم غذایی و استفاده از مواد غذایی تقویت کننده ابرو

از دیگر عواملی موثر بر نتیجه کاشت ابرو، رژیم غذایی فرد و استفاده از مواد غذایی تقویت کننده مو است. به طور کلی رژیم غذایی بر سلامتی فرد بسیار موثر است. سلامتی تمام قسمت های بدن از جمله قلب و معده و سایر ارگان ها تحت تاثیر رژیم غذایی است. از جمله عوامل موثر بر سلامتی و رشد مناسب موها، رژیم غذایی است. اهمیت رژیم غذایی بعد از کاشت ابرو یا مو بیشتر می شود. موهای تازه کاشته شده نیاز به توجه بیشتری دارند. لازم است که مواد غذایی مورد نیاز برای رشد مطلوب موها، از طریق رژین غذایی فرد تامین شود.

اگر عمل کاشت ابرو را انجام داده اید یا تصمیم به کاشت ابرو دارید، در جلسات مشاوره قبل و بعد از کاشت، حتما از پزشک در رابطه با تغذیه بپرسید و تمامی توصیه های ارائه شده توسط پزشک را رعایت کنید.

تغذیه مفید بعد از کاشت ابرو

نگران ریزش موقت ابروها نباشید!

معمولا مدت کوتاهی بعد ازکاشت ابرو، ابروها به طور موقت دچار ریزش می شوند. این دوره معروف به دوره شوک یا دوره تلوژن است. دوره تلوژن در همه افرادی که عمل کاشت ابرو را انجام می دهند، اتفاق می افتد. افراد در این زمان فکر می کنند که تمام زحمت و هزینه ای که برای کاشت ابرو متقبل شده اند، هدر رفته است و نتیجه ای مطلوب از کاشت ابرو نگرفته اند. در صورتی که این دوره ریزش موقت است و به زودی رشد ابرو به حالت اول و طبیعی بر می گردد.

تاریخ انتشار : 1402-06-16
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • سمیه صدر
    1400-12-09

    باسلام
    من سه روزه ک کاشت ابرو انجام دادم
    امروز رفتم‌حمام
    قبل ازاینک برم حمام ابروهام خوب بود
    ولی بعد از حمام متوجه شدم زیر تاج ابروهام خالیه
    ب نظرشمادلیلش چیه
    میگن ریزش طبیعیه ولی آخه کلا ۳روزه ک کاشت کردم

+مشاهده بیشتر