میزان ماندگاری ژل تزریق شده

میزان ماندگاری ژل چقدر است ؟ | راهکارهای افزایش ماندگاری

پزشک : دکتر نادیا رضایی متخصص پوست و مو دسته بندی : مقالات تزریق ژل

افزایش سن موجب کاهش تولید کلاژن و در نتیجه خشکی پوست می‌شود. کلاژن مسئول آبرسانی به منافذ پوستی بوده تا از بروز خشکی و چین و چروک جلوگیری کند. البته، عوامل دیگری نیز در ایجاد چین و چروک پوست موثرند که جوانان را مانند افراد مسن در معرض خشکی پوست قرار می‌دهد. تزریق ژل به صورت موجب از بین رفتن مقطعی چین و چروک‌های پوستی و خشکی صورت می‌شود. انجام این روش، کمی نیاز به دقت و ظرافت دارد که تنها یک پزشک حرفه‌ای و باتجربه از پس آن برمی‌آید. از این رو، زمانی تزریق ژل موفقیت‌آمیز خواهد بود که در یک کلینیک مجهز و توسط یک پزشک باتجربه انجام شود.

اگر می‌خواهید برای رفع چین و چروک صورت خود اقدام کنید با ما همراه باشید تا شما را با انواع ژل تزریقی و میزان ماندگاری آن‌ها آشنا کنیم.

میزان ماندگاری ژل ها چقدر است ؟

از زمانی روش تزریق ژل به عنوان یک روش کلینیکال موثر برای رفع چین و چروک معرفی شد، بسیاری از محققان با تولید انواع مختلف ژل‌های تزریقی به پزشکان کمک کردند تا با دستی باز این ژل‌ها را انتخاب کنند. هر کدام از این ژل‌ها دارای مزایا و میزان ماندگاری متفاوتی هستند. در ادامه شما را با چند ژل موثر و میزان ماندگاری آن‌ها آشنا می‌کنیم.

ژل‌های رستیلن

ژل‌های رستیلن توسط یک شرکت معروف به نام گالدرما تولید و عرضه شده که دارای انواع مختلفی می‌باشند. این نوع ژل حاوی اسید هیالورونیک که مسئول آبرسانی به منافذ پوستی‌ است، می‌باشد. به گونه‌ای که نتایج این ژل پس از تزریق بسیار فوری است.

# نوع ژل میزان ماندگاری
۱ رستیلن L ۶ تا ۹ ماه
۲ رستیلن ریفاین ۶ تا ۹ ماه
۳ رستیلن لیفت ۶ ماه
۴ رستیلن دیفاین ۶ ماه
۵ رستیلن سیلک ۱۲ ماه

فیلرهای ژوویدرم

ژل‌های ژوویدرم نیز مانند رستیلن‌ها حاوی اسید هیالورونیک بوده و به جوانسازی پوست کمک شایانی می‌کنند. این روش از عوارض بسیار کمی برخوردار است و نتایج آن بسیار فوری است.

# نوع ژل میزان ماندگاری
۱ ژوویدرم وولبلا ۹ تا ۱۲ ماه
۲ ژوویدرم اولترا ایکس‌سی ۱۲ ماه
۳ ژوویدرم اولترا پلاس ایکس‌سی ۹ تا ۱۲ ماه
۴ ژوویدرم ولوما ۱۸ تا ۲۴ ماه
۵ ژوویدرم ولور ۱۲ تا ۱۸ ماه

ژل رادیس

ژل رادیس از یک ماده طبیعی به نام کلسیم هیدروکسی تولید شده و یکی از موثرترین روش‌های درمانی برای رفع چین و چروک‌های نواحی پایین صورت و همچنین پوست دست است. برخلاف ژل‌های رستیلن و ژوویدرم، نتایج این فیلر تدریجی بوده و پس از اینکه نتایج نهایی خود را گذاشت، بین 18 الی 24 ماه ماندگاری خواهد داشت. این فیلر با تحریک کلاژن بدن باعث تولید مجدد آن‌ها شده و به صورت طبیعی به پوست آبرسانی می‌کنند. برای نتیجه‌گیری بهتر، باید پس از یکسال مجددا آن را تکرار کنیم.

ژل اسکالپترا

یکی از بهترین ژل‌های تزریقی برای از بین بردن خطوط عمیق اطراف دهان، بینی و چانه، فیلر اسکالپترا می‌باشد. این فیلر حاوی پلی‌ال لاکتیک اسید بوده و تقریبا 2 سال ماندگاری دارد. نتایج تزریق ژل به این روش نیز مانند رادیس تدریجی بوده و پس از مدت کوتاهی آثار آن پدیدار می‌شود.

ژل بلوترو

ژل بلوترو دارای 6 ماه ماندگاری بوده و برای از بین بردن چین و چروک اطراف دهان و چانه بسیار موثر است. بهتر است برای نتیجه‌گیری بهتر، پس از 6 ماه مجددا این روش را تکرار کنید.

ماندگاری فیلرها

روش‌های موثر برای افزایش ماندگاری تزریق ژل

بسیاری از افرادی که از روش‌های تزریق ژل استفاده می‌کنند، نگران ماندگاری آن هستند. برای بیشتر کردن مدت ماندگاری این روش باید به چند نکته مهم توجه کرد.

مراقبت از پوست

مهمترین فاکتور برای افزایش ماندگاری ژل‌های تزریقی محافظت از پوست و استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده است. اسیدهای هیالورونیک معمولا به سرعت جذب بدن شده و ماندگاری خود را از دست می‌دهند. از این رو، با آشامیدن آب سرعت جذب آن را کاهش و در نتیجه ماندگاری آن را افزایش دهید.

حفاظت پوست در برابر نور خورشید

یکی دیگر از روش‌های افزایش ماندگاری ژل، حفاظت پوست در برابر نور خورشید است. به همین خاطر هنگام بیرون رفتن حتما از کرم‌های ضدآفتاب مرغوب استفاده کنید. در غیر این صورت اشعات نور خورشید موجب تخریب بافت پوست و در نتیجه از بین رفتن اثر ژل‌ها می‌شوند.

مصرف ویتامین‌های مناسب

بهتر است برای ماندگاری ژل‌های تزریقی از غذاهایی استفاده کنید حاوی ویتامین‌های مختلف بویژه زینک (روی) باشند. مصرف زینک باعث می‌شود تا عملکرد پوست بهتر و در نتیجه ماندگاری ژل‌های تزریقی بیشتر شود. در ضمن از خوردن غذاهایی مضر مانند کنسرو و مواد غذایی فرآوری شده جدا خودداری کنید. همچنین مصرف مواد قندی نظیر نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های گازدار را کاهش دهید.

تاریخ انتشار : 1401-04-21
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام