ریزش موی موقتی

کدام مدل ریزش مو موقتی و برگشت پذیر است ؟

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه ریزش مو

عارضه ناراحت کننده ریزش مو همیشه و در طول همه زمان ها انسان ها را درگیر کرده و می کند، هیچ کس چهره ای با موهای کم پشت را نمی پسندد چرا که یکی از مهم ترین عوامل در زیبایی بویژه در خانم ها موها می باشند. موهای ما روزانه به طور طبیعی دارای ریزش و رویش هستند، یعنی هرروز تعدادی از موهای ما می ریزند و به همان مقدار دوباره جایگزین آن ها می شود.

به طور کلی دو نشانه برای ریزش موی غیر طبیعی وجود دارد، یکی ریزش روزانه بیش از 80 تا 100 تار مو و دیگری اینکه فرد احساس کند موهایش به صورت منطقه ای یا کلی کم پشت یا خالی شده است. اگر فرد ریزش موی چندانی را مشاهده نکند ولی احساس کند موهای جلوی سرش نسبت به قبل کمتر شده نیز دچار ریزش موی غیر طبیعی است، حتی اگر ریزش مو کمتر از روزانه 50 تار مو باشد.

ریزش موقتی موها

به طور کلی ممکن است ریزش موها به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد، ریزش موها ممکن است موقتی و یا غیر موقتی باشد و همچنین ممکن است برخی ریزش ها قابل برگشت و برخی غیر قابل برگشت باشند.

استرس و اضطراب

استرس و اضطراب یکی از عوامل مهم در ریزش مو است، به طور کلی ریزش روزانه بیش از 100 تار مو می تواند در شرایطی باشد که فرد دارای استرس و اضطراب و تنش باشد، ولی خوشبختانه در اغلب موارد این نوع ریزش مو قابل برگشت می باشد. استرس های ناگهانی مانند شنیدن ناگهانی یک خبر بد یا حادثه ناگهانی می تواند موجب ریزش موقتی موها شود، یا استرس های ناشی از ایجاد یک بیماری نیز می تواند موجب ریزش موی موقتی شود مثلا بعد از چند هفته سرماخوردگی شدید فرد دچار ریزش برگشت پذیر می شود.

استرس

کمبود آهن

فقر آهن یا اختلالات هورمونی نیز می تواند از عوامل مهم در ریزش موها محسوب شود، کمبود آهن به ویژه در خانم ها می تواند باعث ریزش موی برگشت پذیر شود که با مصرف قرص آهن درمان می شود. البته این موضوع در مردان خیلی شایع نیست و به ندرت ریزش موی مردان به این دلیل اتفاق می افتد.

ریزش موی ناشی از داروها

ریزش موها می تواند به دنبال استفاده از داروها نیز اتفاق بیفتد که بعد از قطع دارو ریزش موها نیز قطع می شود. در خانم ها تا مدتی بعد از زایمان دچار ریزش مو می شوند که حداکثر شش ماه طول می کشد و ریزش مو برگشت پذیر است. اختلال در غده هیپوفیز، غده تیروئید نیز می تواند باعث اختلالات هورمونی و ریزش موی موقت شود، در ریزش موی موقتی کار اصلی که باید انجام شود انتظار است تا اتفاقی که منجر به ریزش موها شده است پایان یابد.

رسیدگی بیش از حد به موها

ریزش موها می تواند به دلیل بیش از حد فرم دادن و مدل دادن به مو نیز اتفاق بیفتد. حالت دادن و تحث فشار قرار دادن مو می تواند به گرافت مو آسیب وارد کند و باعث ریزش آن ها شود. علاوه بر اجتناب از فرم دادن بیش از حد به موهای خود پس از هر بار شست و شو سعی کنید موهای خود را با سشوار خشک نکنید و از تحت فشار گذاشتن آن ها پرهیز کنید.

عوارض کراتینه مو

بیماری های پوستی سر

از جمله عوامل ریزش موها می توان به بیماری پوست سر نیز اشاره کرد. پوست سر ناسالم می تواند با ایجاد التهاب در روند رشد موها اختلال ایجاد کند. برای تشخیص بیماری های پوستی سر و همچنین درمان آن ها نیاز به مراجعه پزشک دکتر نوروزیان و انجام آزمایشات لازم است.

کاهش وزن و رژیم غذایی غیر اصولی

کاهش وزن و رژیم غذایی غیر اصولی می تواند از عوامل مهم و تاثیر گذار بر ریزش موها باشد. کاهش وزن ممکن است تاثیر مطلوبی بر بدنتان داشته باشد ولی باید این نکته را در نظر گرفت که کاهش وزن باعث کمبود ویتامین های مورد نیاز برای رشد مو در بدن نشود.

کاهش سریع وزن باعث غافلگیر شدن سیستم بدن می شود و به مدت 6 ماه دچار ریزش مو می شوید سپس بر طرف می شود.

عدم توقف ریزش موها

بسیاری از افراد نگران ریزش موهای غیر موقتی خود هستند، اما نکته جالی اینجاست که برخی از این نوع ریزش مو نیز برگشت پذیر است. ریزش موی سکه ای، ریزش موی ارثی و ریزش موی اسکار گذار، یعنی ریزش مویی که هم قسمتی از سر خالی شود و هم پوست سر دچار تغییر شود در دسته بندی ریزش های غیر موقتی مو قرار می گیرند. البته ریزش موی سکه ای که در آن یک یا چند منطقه از سر دچار ریزش مو می شود برگشت پذیر است. هر چند در مواردی این برگشت با درمان دارویی و در مواردی به صورت طبیعی درمان می شود.

ریزش موهای ارثی اگر پیشرفته نباشد نیز قابل برگشت می باشد، ولی باید این نکته را در نظر گرفت که درمان این نوع ریزش مو ممکن است طولانی باشد و زمان زیادی را برا درمان صرف کنید و یا حتی ممکن است این درمان را تا آخر عمر ادامه دهید.

همچنین این نکته نیز مد نظر است که ریزش موی ارثی یا الگوس طاسی مردانه از شایع ترین موارد ریزش مو است به صورتی که 80 درصد از آقایان و 50 درصد از خانم ها دچار این نوع ریزش مو می شوند. مهم ترین نشانه ریزش موی ارثی در مردان و زنان به الگو دار بود آن بر می گردد، یعنی جلوی سر خالی می شود ولی پشت سر باقی می ماند.

ریزش مو زنان

باورهای نادرست در مورد ریزش مو

چند تصور خطا در بین عموم جامعه در مورد ریزش مو وجود دارد که اطلاع از این تصورات می تواند کمک کند تا روند درمان به راه اشتباه نرود. معمولا در موارد شایعی از ریزش مو مکمل روی تجویز می شود، اما معمولا نه افرادی که دچار ریزش مو هستند کمبود روی دارند و نه روی در روند رزش مو تاثیری دارد. اغلب موارد ریزش مو به کمبود مواد معدنی مانند کلسیم ارتباطی ندارد و هنوز ثابت نشده که مصرف مکمل های ویتامینی و معدنی می تواند روند ریزش مو را قطع کند.

شامپو ها، نرم کننده ها و رنگ موها تقریبا هیچ اثری بر کاهش یا افزایش ریزش مو ندارند. همچنین این مورد درباره فرآورده های گیاهی نیز مطرح است. بهتر است برای استفاده از این نوع محصولات حتما با پزشک مشورت شود.

تاریخ انتشار : 1398-12-20
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • رضا
    1402-03-06

    استفاده بیش حد از موبایل هم از دلیل های ریزش موست

  • Mmd
    1401-06-20

    کسی راحل به نتیجه ای رسیده با ما به اشتراک بگذارید

    • ناشناس
      1401-09-20

      هر15روز یکبار آمپول نوروبیون بزنید شامپوی بدون سولفات مصرف کنید و روغنهای بادام تلخ،سیاه‌دانه،رزماری،کُندوش،بخرید باهم قاطی کنید 3روزیکبار بعداز 5دقیقه ماساژ سر بزنید شب تاصبح رو موهاتون بمونه بعد بشورید.
      ضمانتی سرِ کچل رو کاملا پرپشت میکنه این کار حتما جوابه

    • Ghalin
      1402-02-19

      سلام اگر موهاتون چربی از شامپوی مناسب موی چرب مرد نه استفاده کنید

  • سروش
    1401-05-10

    خود ارضایی باعث ریزش میشه ایا اسیب َهرمونی ب همراه دارد؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس
      1401-09-24

      سلام ممنونم از مطالب
      آیااستفاده از دارو های گیاهی مانند روغن فندق برای ریزش مو یا نارگیل برای پوست سر مناسبه؟
      کارهایی مثل شستن مو اگر محکم مو هارو بشور باعث ریزش میشود

      • پارسا
        1401-09-25

        سلام و وقت بخیر

        داروهای گیاهی و روغن ها برای تقویت مو مناسب می باشند. اما موجب جلوگیری از ریزش مو نمی شوند.
        شستن موها باید با ملایمت باشد. آسیب به پوست سر و ریشه موها نباید وارد شود.

  • سروش پاپی
    1401-05-10

    سلام . امید وارم حالتون خوب باشه .
    ببینید من حدود ۱۴ سالم بود که فهمیدم خودارضایی چیست و از اواسط 14 سالگی شروع به خود ارضایی کردم و وقتی ب سن ۱۵ سال رسیدم متوجه شدم فقط نواحی وسط سرم موهاش کم شده میخواستم ترکش کنم ولی نمیتونستم کار دشواری بود من حال نمیدونم ک بر چ عصری ریزش مو گرفتم اصلا خیلی هم کم میدیدم موهای سرم بریزه هیچ جای سرم کم نبود فقط ناحیه وسط سر و جلوی سر موهاش کم شده بود هر بار خود ارضایی موها کمتر میشُدن خیلی کم میدیدم ک مویی بریزه برا همین شک کردم که شاید چون با هربار خود ارضایی ویتامین بدن کم میشه موها شرایط رشت کمتری دارم و نازک تر میشن و حجمشون کمتر میشه ایا این صحبت درسته؟؟؟

    اگه هم مویی میدیدم کم میشه با ریشه سفید یا ته سفید بیرون میومد بعضی وقتا ها هم نداشت .
    رفتم پیش دکتر دروز پیش سوزن برا مو بهم داد هفته ای یبار باید استفادع کنم یکی چپ یکی راست .
    تا میخوام بزنم ایا پارسا بنزرتون این کم بود مو مال خود ارضایی است حال 15 سالمه لطفا جوابی کامل بدید خودارضایی باعث مشکل هرمونی میشود؟؟؟؟؟ دکتر فقط همینارو گفت .
    لطفا جوابی عالی و دلگرم کننده بدی لطفا لطفا؟؟؟؟؟؟
    جواب بدی؟؟؟؟؟ مهم*

    • امیر
      1401-06-20

      آیا به نتیجه ای رسیدی

    • ناشناس
      1401-07-06

      اره خود ارضایی تاثیر شدیدی روی ریزش داره ترک کن

    • فافا
      1401-08-09

      دلیل ریزش موی شما روحی هست به روان شناس مراجعه کنید درست میشه

    • هادی
      1401-10-06

      یکی از علت اساسی ریزش مو شهوت هستش خصوصا اونایی که نیروی جنسی زیادی دارن به دلیل بالا بودن میزان هورمون تستسترون باعث از دادن موهاشون میشن ریزش مو سه علت اساسی غیر از ژنتیک داره .اول نیروی جنسی زیاد دوم مشکلات کبد وبالا رفتن آنزیمهای کبد وختلالات هورمون مثل تیرویید ..درود برشما

  • محمد عبدالله
    1400-12-18

    سلام وقت بخیر
    بنده 15سال دارم
    قبل از اینکه کرونا بگیریم موهای خوبی داشتم پرپشتی داشتم
    وقتی که کرونا گرفتم بعد کرونا دیدم موهام مثل چی میریزن کم شدن
    رفتم زینک شامپو ضد ریزش سبغ گرفتم شامپو زیاد تأثيره آنچه نانی نداشت الانم مدام زینک میخورم الان که دیدم موهای جلو سرمم دارن کمکم میریزن دیگه نمیدونم چیکار کنم لطفا یه راهکاری بم بگین
    باتشکر

    • علی جوشقانی
      1401-01-26

      منم اینطوری شدم،موهام را قبلا میبستم الان دارند میریزند?

    • بدشانس
      1401-04-10

      داداش موی سرت درست شد؟یا بازم داره میریزه؟

    • کامرانم
      1401-06-20

      سلام منم دقیقا همینجوریم!۱.۵سال از کرونام میگذره ولی هنوز ریزش قطع نشده!راه حلی کسی داره؟

    • ناشناس
      1401-11-20

      فقط برو دکتر

  • صادق
    1400-12-18

    موهای من در اثر زدن گلت ریخته جیکار کنم بیرون بیاد خیلی ریز بیرون میاد ولی بزرک نمیشه

    • محمد اسدی
      1401-03-17

      حاجی از منم همینطور شده اگه میدونی چطور خوبش کنیم یا خداقل بدونیم درمیاد بم بگید

    • محمد
      1401-04-17

      سلام من هم همین مشکل رو دارم

    • ابوا
      1401-09-23

      با تیغ بزن

    • ناشناس
      1402-01-06

      منم همین مشکل دارم بایددچیکار کنم حالم بد شده اصلا

    • ناشناس
      1402-03-04

      ی بار تیغ بزن

  • فاطمه پورخماری
    1400-12-04

    سلام خسته نباشید من مدتی بود که رژیم گرفته بودم و موهای ابروم دچار ریزش شده و خیلی از جاهاش خالی شده من خیلی نگرانم که دیگه رشد نکنه ۱۵ سالمه سوالم اینه که دوباره رشد میکنه

    • S
      1401-04-29

      نمیدونم?

    • ناشناس
      1401-09-08

      موهایی که براثر رژیم رفته به راحتی برمیگردند

  • Razi
    1400-12-04

    سلام خسته نباشید دختری ۲۲ سالمه ام از بچگی موهای پرپشتی داشتم ولی پنج شیش ماهی هست دچار ریزش موی شدید شدم طوریکه دوست ندارم حموم برم یا موهامو شونه کنم
    دکتر رفتم ازمایشم نگاه کرد گفت ویتامین Dات ۱۳۱ هست و از حد طبیعی بیشتره برام قرص و امپول نوشت مصرف میکنم ولی اصلا فایده نداره
    خیلی نگرانم
    ایا ریزش مو بر اثر ویتامینdزیادی که دارم قابل برگشته ؟؟؟؟؟

    • امیرحسین اسدی
      1401-04-13

      الان چی چیکار کردی؟

    • امیر
      1401-06-20

      موهای منم اینجوری شده ربطی نداره

    • Sahar
      1401-10-03

      واای منم دقیقا مثل توام، موهام خیلی پرپشت وخوب بود ولی چندماهی میشه به شدت داره میریزه خیلی ناراحتم??

  • ناشناس
    1400-12-03

    سلام وقت بخیر دختری ۲۲ ساله هستم که از بچگی موهام خیلی پرپشت بود ولی امسال پنج شیش ماهی هست که دچار ریزش موی شدید شدم طوریکه حس میکنم هر لحظه ممکنه کچل بشم
    پیش دکتر رفتم ازمایش دادم ویتامینDام ۲۷ بود دارو داد مصرف کردم یه مدت خوب شد .دوباره ماه پیش رفتم پیش دکتر ازمایش دادم ویتامینDشده بود ۱۳۱
    دکتر گفت ریزش موهات بخاطر ویتامین Dکه زیاد مصرف کردی و از حد طبیعی خیلی بیشتره
    خیلی نگرانم موهام خیلی کم پشت شده روحیه ام رو از دست دادم
    ریزش مویی که دلیلش ویتامین Dزیاد باشه قابل بازگشته؟

    • کیان
      1401-02-31

      شما در یکسال گذشته کرونا نگرفته بودین؟ریزش موی موقت شش تا نه ماه از عوارض کرونا هست که تلوژن افلوویوم نام دارد.

    • امیر حسین
      1401-07-22

      این ریزش مو همون تلوژن افلویوم هست موهات تموم نمیشن نترس احتمالا یا کرونا گرفتی متوجه نشدی یا شوک استرسی بهت وارد شده به مرور کم میشه

    • ناشناس
      1401-12-28

      عزیزم خود ارضایی تاثیر خیلی کم داره اصلش ژنتیک بعدش کم خوابی اینا باعث ریزش مو میشود

  • فاطمه
    1400-11-14

    سلام من دختری ۱۹ ساله ام تقریبا یک ساله کنار شقیقه هام از هر دوطرف خالی شده و بعد از کرونا که حدود سه ماه پیش بود گرفتم نزدیک سه هفته ای میشه که دچار ریزش وحشت ناک مو شدم ایا موهای ریخته شده قابل برگشت هست و ریزش قطع میشه جوابمو بدید ممنون میشم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • محبوبه
      1401-05-31

      سلام شما ریزش موهاتون قطع شد یک سال پیش اینجا کامنت گذاشتی منم الان مدتیه ریزش مو شدید دارم تو رو خدا اگه خوب شده به من بگو چکار کردی ممنون

  • سپیده
    1400-11-11

    سلام کن دختری ۲۷ ساله هستم. ریژش‌موی تیپ مردانه دارم از ۱۸ سالگی که ارثی هست. ریزش دارم که کمتر شده اما رویش‌ندارم اصلا….خیلی دکتر رفتم یا فیناستراید میدن یا اسپیرونوااکتون….چیکار کنم رویش‌مجدد داشته باشم؟

    • مسعود
      1402-01-06

      فیناستراید برا دخترا؟ این دیگه چه دکتر اوسکولی بوده!!

  • حامد
    1400-10-30

    سلام خسته نباشید من پسری 17 ساله هستم ریزش مو پیدا کردم 3ماه میشه فکر کنم از وقتی ک واکسن زدم دوز دوم اینجوری شدمم ایا قابل برگشته خواهش میکنم از پارسا پاسخ گو باشید مرسی از وقتی ک میزارین

    • علی جوشقانی
      1401-01-26

      منم همینطور اثرات کروناست

    • بدشانس
      1401-04-10

      بهتر نشدید شما..ریزش قطع نشد؟

    • ناشناس
      1401-09-04

      وای نگو منم دقیقا همینطور شدم بهداروند. پس دارم دق میکنم

    • ناشناس
      1402-01-19

      الان چی درست شده یا ریزش داره هنوز

  • سامی
    1400-10-13

    سلام اسم من سامی اس من 16 سالمه چند وقته موهای وسط سرم کم شده من کچل کردم ولی هیچ تاثیری نداشت لطفا میشه نوع درمانش بگین

  • علی
    1400-10-01

    سلام من موهام داره میریزه جلوی. موهام اندازه یک سکه 500 ریخته م9 ماه هست گذاشتم بلند شه و خوب رشد کرد من تا 1 ماه پیش کش مو میزدم و موهای من حالت عادیش کنار سورتم هست و وقتی از حمام می‌آمدم سشوار میکشیدم وکش سر میزدم اگه میشه جواب بدهید پسر هستم 14 سالم هست الان باید موهام رو کوتاه کنم؟ اگه روشی هست بگید (موقت هست یا همیشه گی)

    • Sakar
      1401-01-11

      سلام خوبی ماساژ بده وهر روز روز چهار بار حدقل ماساژ بده درست میشه..

  • اهورا مزدا
    1400-09-30

    سلام
    ببخشید من الان پشت کنکوری هستم و استرس اینا کمو بیش هی بهم دست میده عامل وراثتی هم ندارم توی خانوادم طاسی و کچلی نداریم میخواستم بدونم این مو هايي ک از پسر سرم ریخته شده برگشت پذیر هست یا نه
    زینک اینا ام میخورم شامپوی مخصوص هم وارم متوقف شده ولی میخوام بدونم برمیگرده یا ن

    • میرا
      1401-07-16

      میشه لطفا ب منم بگین چی استفاده کردین?

  • Setareh
    1400-09-26

    سلام من از اول موهای کم پشتی داشتم و یکم ریزششون بیشتر از حد نرمال بود ولی نسبت به موهام حس بدی نداشتم و کم پشت نبودن اونقدرا
    مشکل تیروئید و کمبود اهن هم دارم و داشتم
    بخاطر میگرنم داروی دپاکین و رهاکین مصرف میکردم
    ولی مشکلی نداشتم تا چند ماه مصرفشون
    ولی یهو موهام شروع به ریزش کردن به طرز وحشتناکی
    و توی این یه ماه موهام نصف شدن
    به شدت روی روحیه ام اثر میزاره و استرسمو بیشتر میکنه چون سال کنکورمه
    داروهامو قطع کردم
    میشه بگید موهام برمیگردن یا نه؟
    چیکار کنم که برگردن؟دارم دیوونه میشم واقعا..

    • ناشناس
      1401-03-03

      سلام حنا بزن شب بزن به سرت صبح بشور همراه روغن نارگیل و زیتون
      موهاتو برو یه تست هورمون بده بخاطر تیروئیده حتما هورمونهای تیروئیدت بالا و پایین شده

  • بنده خدا
    1400-09-25

    عزیزان شایع ترین دلیل ریزش مو خود ارضایی است که باعث از بین رفتن تعادل هورمونی در بدن مشع ۱ ماه بعد ترک هود ارضایی هورمون های بدن کم کم به سطح تعادل مرسند و ریزش مو هم قط مشع

    • یه بنده خدا
      1400-10-22

      دقیقا درست میگید

    • علی
      1401-12-08

      موهایی که ریخته چی، برمیگرده؟

  • مهدی
    1400-08-22

    سلام.
    آیا موهایی که در اثر خود ارضایی ریزش کرده اند،باز میگردند؟

    • ali
      1400-09-07

      آره
      اینکار رو که انجامش ندی،بعد از چنماه میبینی که موهای سرت پرپشت شده

    • .
      1401-02-16

      امتحان کردی؟

  • MAHDI
    1400-08-05

    سلام پارسا
    16سالمه
    من یک مدتی موهامو با دستم می چرخوندم مثل تیک شده بود برام بعد دیدم کم کم موهام ریزش داره.بعد ترک کردم 2هفته ریزش نداشت بعد 2هفته کم کم دیدم باز شروع به ریزش داره از اونوقت موهام قشنگ ریزش داره و وقتی که موهام رو میشورم هر دفعه انگار 10درصد موهام به دستم میاد و هنوز به دکتر نرفتم چون پدرم میگه دست نزن طبیعی ?

    پارسا لطفا راهنماییم کن?
    باتشکر

    • یه بنده خدا
      1401-07-04

      نه طبیعی نیست باید بری کلینیک پوست مو الان من طاس شودم

    • میرا
      1401-07-16

      میشه لطفا ب منم بگین چی استفاده کردین?

    • ناشناس
      1401-08-14

      حتما برو دکتر

  • سحر
    1400-07-29

    سلام من حدود ده ماه پیش هم بیماری لنفافی باکتریایی گرفتم و همزمان کراتینه هم کردم که بعد بیست روز ریزش عجیب و وحشتناک گرفتم جوری که مجبور شدم سرمو تراشیدیم..و موهایی که میریخت هیچ ریشه ای نداشت و انگار ته مو خورده شده بود و حتی انتهای موهام نازک نازک شده مثل موی صورت ….قبل از این اتفاق هیچ ریزش مویی نداشتم و موهای خیلی پر و بلندی داشتم الان نزدیک یکسال شده که موهام پنج سانت هست ولی بازم ریشه نازک و ریزش دارم …سونو و آزمایش خون دادم مشکل هورمونی نداشتم ولی یکم کم خونی دارم ولی اخه چرا قبل این موضوع ریزش نداشتم و چرا موهایی که ریخته درنمیاد؟؟ شاید بیشتر از ده تا دکتر رفتم و همه مدل آزمایش دادم آخرم متوجه نشدم دلیل اصلی ریزش موهام چی هست..لطفا راهنماییم کنید

    • زینب
      1400-10-24

      واکسن کرونا زدید

    • پردیس
      1401-05-24

      بخاطر کراتین مو هست ک اینطور شدی منم همین مشکلو الان دارم موهام نصف شده

  • علی
    1400-07-26

    سلام
    من موهای چربی دارم که شوره میزنه خوانوادم میگن هر روز موهاتو بشور
    ولی وقتی میرم حموم شورش بدتر میشه
    موهام نسبت به قبل کم پشت شده و از همه قسمت ها کم یا زیاد ریزش داره لطفا اگه چیزی میدونید جواب بدید

    • مهدی
      1400-11-26

      سلام با اب داغ موهاتو نشور
      هم زیاد حموم‌رفتن و هم رعایت نکردن بهداشت باعث شوره سر میشه
      موهارو زیاد سشوار کنی شوره میزنه
      موها رو زود به زود رنگ کنی شوره میزنه
      کمبود ویتامین AوE باعث شوره سر میشه
      تغییرات هورمونی باعث شوره سر میشه
      برا درمانش کاملش هم خواستی با این شماره تماس بگیر

    • ناشناس
      1401-01-11

      سلام ماساژ هم بده با انکشتان دست.. خیلی خوب است..

    • ناشناس
      1401-01-17

      سلام خسته نباشی شامپو از داروخانه بگیر کتوکانازول بیار ی چند باری استفاده کن میره

  • reza
    1400-07-15

    سلام خاهش میکنم کمکم کنین
    پسر ۲۸ ساله هستم الان یک هفتست ریزش شدید و ناگهانی مو پیدا کردم و تو همین یه هفته پوست سرمو میتونم ببینم
    ایا این ریزش ناگهانی قابل بازگشت هست؟؟؟لطفا بهم بگین چه کار کنم

    • مهدی
      1400-08-10

      خوبه تو ۲۸ سالته من ۱۶ سالمه داره موهام میریزه من باید چی بگم

    • سوسک ماداگاسکاری
      1402-01-10

      یکم پودر خارشتر هندیرو بجوشون بعد دوتا پاهای عقب سوسک رو با چنتا دم مالمالی کمشچه ای نیم کوب کن و بزار روی سرت یعنی محشره

  • minmin
    1400-06-16

    سلام عزیزم اونکه انتخاب کوهانه تخم نیست گلم اون چربیه پوست سرشته و مو تخم ندارم فولیکول داره که فولیکول مو ریزش خارج نمیشه

    • امیرحسین
      1400-11-23

      جدی

    • ناشناس
      1400-12-23

      سلام من چن ماه ریزش مو دارم ازمایش دادم میگن بخاطر تنبلی تخمدانه ایاممکن بازم مو هام بیاد

  • احمدرضا
    1400-05-19

    سلام من18سالمه احساس میکنم ریزش دارم، وقتی میخوابم و بیدار میشم تار های مو خودم ریخته رو بالشت و میگن و شامپومو عوض کرده بودم میخوام ببینم دلیلش چیه؟

    • مهدی
      1400-11-12

      سلام ۲۷سالمه ریزش موی هورمونی گرفتم والان قرص سیپروترون استات مصرف میکنم ایاموهایی ک ریخته دوباره برمیگرده

  • احمد
    1400-05-08

    سلام من ۱۸سالمه تا جایی که یادم میاد از ۱۴ سالگی خط موم عقب رفته بود،من اصلا ریزش ندارم
    ولی خط موم حدود ۳،۵سانت در سمت چپ و ۲،۵سانت در سمت راست عقب رفته
    این طبیعی است؟ممکنه الگوی طاسی مردانه باشه؟و اینکه آیا عقب تر میره یا نه؟
    آزمایش دادم هیچ کمبودی هم نداشتم
    خواهشا جواب بدید

  • محمد
    1400-04-24

    باسلام خسته نباشید من موهای جلوی سرم خیلی کم شدن بعد ریش صورتم انگار یک چیزی داره راه میرن و میخوره مثلا یک روز از کنار گوشم شروع می‌کنه میاد تا کنار لبم الان زیر چونه ام مثل سکه خالی خالی کرده تازگی مژه هام لابلاش یک مو تقریبا. زرد میزنه بیرون بعد این لاخ مو بزرگ میشه به طوری که از موهای موجم رد میکنه بعد یک ساعت بعدش میبینی کوتاه شده ولی سفید بعد دست که میزنی حالت که جوش میزنه صورت ادم فشار میدی میاد بیرون ولی قشنگ حس میکنم رو صورتم که یک چیزی راه میره مثال از پیشانی میاد تا جای ریش صورتم حتی وقتی هم میکنه میفهم بعد نگاه میکنم میبینم از کنار گوشم صاف میکنه تا بالا با تشکر

    • نیلوفر
      1400-08-02

      یا خدا چه موجودیه؟!؟

    • دریا
      1400-11-28

      شپش

  • ماهرخ
    1400-04-21

    سلام به خاطر خدا
    فقط میخوام بدونم موهام بر میگرده یا نه
    من رژیم گرفتم و همه ی موهام ریخته
    فقط امید میخوام
    کسی بوده موهاش بعد رژیم در بیاد؟

    • ناشناس
      1400-04-22

      آره بابا دوباره رشد میکنه
      اگه میتونی موهاتو با روغن نارگیل ماساژ بده
      البته کف سرت یعنی به ریشه موهات برسه

    • فاطمه
      1400-08-13

      ای بابا فک نکنم منم مثل تو رژیم گرفتم هرروز کلی ازسرم کم میشه استرس آدم دوبرابرمیشه

    • رضا
      1400-09-24

      اره برمیگرده موها وقتی رژیم میگیری یعنی بدنت انرژی وکالری کمی میگیره .بدن کالری کمی بگیره باید به همه اعضاش به نسبت مهم بودنشون در بدن انرژی برسونه .واس همین بعضی قسمت های غیر ضروری بدن از جمله موها رو حذف میکنه وانرژی خیلی کمی صرف موهات میکنه ومیریزن .یکم بخودت وغذات برسی برمیگردن مطمئن باش

    • ناشناس
      1400-11-15

      منم همین طوری شدم یه دکتر نفهم گفت با زمان درست میشه نشد الان حدود ۶ماهه دارو مصرف می کنم انچنان تاثیر نداشته

    • ناشناس
      1400-11-17

      بله در میاد نگران نباش

    • لیلا
      1400-11-22

      بله برمیگرده

    • ناشناس
      1400-12-09

      خدا بزرگه امیدتوازدست نده

    • ناشناس
      1402-01-09

      سلام اره مثل قبل میشن

    • فانوس
      1402-01-29

      سلام منم مشکل شمارو دارم رژیم سخت گرفتم وبخاطرش موهام خیلی شدید ریختن اوایلش خیلی کم بود ولی بعدا شدیدترشد ریزش موهام بطوریکه الان حجمشون خیلی کم شده که کف سرم مشخصه بااینکه روغن درمانی کردم ولی نتیجه نگرفتم شما اگه روشی پیدا کردین که موهاتون برگشت ممنون میشم جواب بدین

  • alireza
    1400-04-14

    سلام من جوانی 19ساله هستم چند سال هست که پوست سرم جوش زده دکتر هم رفتم ولی موقتی جوش ها برطرف میشدند وهنوز هم در سرم وجود دارد کمبود شدید ویتامین B12 هم دارم و اضافه وزنی حدود 50 کیلو گرم
    موهای من خیلی پر پشت بود اما موهای سرم خیلی کم شده ولی اصلا من متوجه ریزش مو نشدم حتی وقتی با دست در موهایم میکنم مویی کنده نمی شود لطفا راهنمایی کنید

    • بی نام
      1401-12-07

      سلام منم ریزش موی دارم البته فیلا خب شده ولی موهام رفته یکم دوباره بر میگرده یا خیر

  • سجاد
    1400-04-06

    سلام خسته نباشید
    من جواننی ۲۳ ساله هستج ک سه ساله ریزش مو دارم و سه ماهه شدید شده جوری ک همه اطرافیانم متوجه شدن مخصوصا قسمت جلو سر.و استفاده زیاد از سشوار داشتم.و استرس .خواستم بدونم مو ریخته شده بر اثر سشوار قابل برگشت هست یا نه؟موهام خودشون ب هیچ عنوان ریزش ندارن مگر اینکه با دست آروم بکنی توی موها حدود ده الی پونزده عدد میریزه

  • سینا
    1400-04-05

    سلام وقت بخیر من پسرم و ۲۱ سالمه حدود ۴ ماه میشه ریزش و کم پشتی پیدا کردم عقب رفتگی مو اصلاندارم قبل ریزش هم مبتلا به کرونا شدم بااینکه تست ندادم اما تب شدید داشتم تازگیا به دکتر مراجعه کردم گفت که موقتی هست و فقط یه قرص hair vit نوشت ایا این ریزش ها بر میگیردد و دوباره پرپشت میشود و اینکه منظور از موقتی حدودا چند ماه است با تشکر

  • حسین هاشمیان
    1400-03-28

    سلام پسر 18 ساله هستم که از تابستان پارسال یعنی از سن17 سالگی دچار ریز مو شدم نشانه مانند حمام میرم دستام و گردنم و روی زمین تعدادی مو پیدا میکنم و خارش سر دارم و کلا مو ها و پوست سرم چرب هستش ولی فکر نکنم قارچ داشته هنگامی که هم سرمو دستی می کشم یا می خارونم یک یا دو سه تا مو به دستم میچسبه پدر یا مادر هم کچل یا طاس نیستن حتی بردار بزرگم هم طاس یا کچل نیست ولی عموم ، وفقط دایی ناتینم کچل وطاس هستن الانم تراکم مو هام کم شده و ریز مو دارم البته در زمستان ریز مو ام کم هستش

    • Mori
      1401-05-10

      سلام دقیقا منم همین شرایط رو دارم دکتر رفتم و ویتامین و شامپوی واسم نوشت تاثیر نداشت،میخواستم بپرسم بینم ریزش موت متوقف شده یا نه ، ممکنه از نوع تلوژن افلوویم باشه که برگشت پذیره!؟؟
      ممنون میشم جواب بدین

    • علی
      1402-03-21

      اگزمای سبوره داری برو دکتر

  • Fateme
    1400-03-16

    سلام من ۱۷ سالمه و موهای پری داشتم ولی چند ماهی هست که ریزش موی شدیدی دارم و اینکه مشکل کیست ریز تخمدان هم دارم یعنی به خاطر همونه؟ خواهش میکنم بگید چیکار کنم

  • ریحانه
    1400-03-01

    ببخشید واسه ازمایش خون چه هورمونایی باید آزمایش بشن؟کسی ک تنبلی تخمدان داره و حجم موهاش کم شده دیگه با رسیدگی و مزوتراپی برنمیگرده؟

  • فرهاد
    1400-02-27

    سلام خسته نباشید
    من پسر ۲۰ ساله م تقریبا از وقتی یادم میاد همیشه استرس داشتم و اعصابم خورد بوده ادم افسرده ایم هستم و کلاهمش با خودم درگیرم چند ماهیه احساس میکنم ریزش مو شدید دارم رو تختم خیلی پیدا میشن و موقع حمام یا خارش سر هم تو دستم میاد از یه طرف اگه یه روز در میون حموم نرم سرم خارش میگیره و احساس میکنم بو میگیره و وقتی میخارم یه چیزا سفید رنگی میاد فک کنم قارچ باشه درسته؟ خیلی میترسم کچل شم همین طوریشم اعتماد به نفس ندارم امکان برگشتش هس نمی دونم استرس و اعصاب خوردی همیشگیمم درست میشه یا نه

    • پارسا
      1400-02-27

      با سلام و وقت بخیر

      بهتر است جهت درمان بجای جستجو در اینترنت و شبکه های مجازی به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

    • روح الله
      1400-12-27

      من موهام تو دعوا کنده شده آیا در میاد؟؟؟

  • محمد
    1400-02-22

    من 22 سالمه حدود دو سال پیش تا یکماه قبل به طور مداوم ریزش مو داشتم و هر دکتر متخصص می رفتم می گفتن ارثیه و تو این دو سال حدود 2میلیون محلول و دارو خریدم و نتیجه ای نداشت، تا اینکه پیش یه دکتر دیگه رفتم و تا بررسی کرد گفت احتمالا کمبود ویتامین داری و منو فرستاد آزمایش خون و متوجه شدم ویتامین d3 از حد نرمالش خیلی پایین تره و پس از مصرف دارو و جبران کمبود آن ویتامین ریزش به طور نسبتا کامل متوقف شد و در حال حاضر چون موی سر من فره فقط در شستشو میریزه که اونم هر دو روز یکبار در حال شستشو متوجه میشم، اونم بخاطر ریزش طبیعی هر دو روز یکبار حدود 40 الی 60 تار میریزه.
    از من به شما نصیحت اول برای هر بیماری که دارید آزمایش بدید تا از هزینه های بیخودی جلوگیری کنید.پیشگیری بهتر از درمانه.
    دکتری که منو ویزیت کرد ونتیجه ی درستی داشت خانم دکتر ماه رخساره ناظریان هم مطب داره و هم در درمانگاه های تامین اجتماعی شهر اصفهان حضور داره

    • ناشناس
      1400-12-09

      سلام چه دارویی استفاده کردین

    • مبین
      1401-01-20

      سلام من هم ریزش شدید مو دارم آزمایش دادم کمبود ویتامین d بود ینی میشه دلیلش این باشه؟

  • محمدرضا
    1400-02-22

    سلام من ۱۶ سال سن دارم
    یک رژیم سخت گرفتن ۱۰ کیلو گرم وزن کم کردم الان دارم زینک و بیوتین و… میخورم کی این موهام برمی گرده
    به دکتر هم مراجعه کردم این یک ماهی هست اما تا حالا من موهای جدیدی ندیدم یک ماده ترکیبی هم برام نوشت. کی موهام برمیگرده ؟ لطفا جواب بدید

  • ماهرخ
    1400-02-15

    سلام من از مهر رژیم گرفتم و الان نیمه ی اردبیهشت هست ریزش موهم قطع نمیشه
    پوست سرم درد میکنه موی جدیدم خیلی کم در میاد
    هنوز دکتر نرفتم چند مدت وقت دارم تا قبل از اینکه غیر قابل بازگشت بشه؟

  • ملیکا
    1400-02-14

    سلام من سرم خیلی میخارید ودوسال پیش شپش از طریق دوستم بهم داده شد با شامپو فکر کردم رفع شده اما سرم دوساله خیلی میخاره و نیمی از موهامو ازدست دادم ح نگاه کرد کردم دیدم یه ذره شپش توی موهام هست و هیجکدوم از این دکترا که رفتم ندیدن وفقط قرصهای ویتامین و اینها دادن که خوب نشد البته کیست هم داشتم انا خب میخواستم ببینم امکان داره ریزش موم برای شپش باشه ؟ واگر برای شپش باشه بر میگرده ؟ شرم به شدت میخاره جوری که میخام پوست سرمو تیکه تیکه کنم …

    • همون دانشجو
      1400-11-17

      شامپوی سلنیوم سولفاید خیلی برا من جواب بود خارش زخم پوسته سر شوره همش رفت

    • فلطمه
      1401-02-12

      عشقم از اینستا دستگاه شپش گیر برقی بخر در عرض دوساعت سرت به کلی تمیزه تمیز میشه دعام میکنی بعدش

  • reza azizpour
    1400-01-22

    سلام وقت بخیر
    من 18 سالمه ریزش مو خیلی کمی دارم یعنی روزانه تا 10 تار مو ولی نگاه کردم دیدم انتهای موهایی که در میاد سفیده امکان بازگشتشون هست یا نه؟

    • ناشناس
      1401-12-29

      اره بابا همشون سفید هست

  • سحر
    1400-01-17

    سلام من حدود چهار ماه پیش یک بیماری باکتریایی گرفتم ک توام غدد لنفافیم درگیر شده بود و موهام شروع به ریزش عجیب کرد ک دکتر پوست گفت سیستم ایمنی هست ودقیقا همون قسمت سرم درد میکنه و شدت ریزش بیشتره …با توجه به اینکه الان چهار ماهه این ریزش بند نیومده و حتی بنظر میاد کاملا تاس شه …این ممکنه دیگه درنیاد ،،؟؟؟من اصلا ریزش نداشتم اولین باره همچین اتفاقی افتاد

  • Adina
    1400-01-12

    سلام ،من دختر بیست ساله هستم.موهای جلوم داره میریزه و کم پشت شده تا حدی که میشه جای خالی شو رو پیشونیم حس کرد.موهام وقتی میریزه تو انتهاش یه چیز سفید رنگ هست.که به گفته بقیه تخم مو هست.آیا واقعا این همان تخم های مواست؟؟و اگر بلی پس امکان برگشت مو تو این قسمت ها وجود دارد یا خیر؟
    ممنون میشوم اگر پاسخ دهید.

  • روهام جوکار
    1399-12-25

    سلام خدمت پارسا،خسته نباشید ادمین محترم
    پسر ۱۹ساله هستم،من تقریبا از سال قبل آذرماه ریزش مو پیدا کردم که بعد از مراجعه به متخصص و انجام آزمایش فرمودن کمبود ویتامین دارین و از سال قبل تا الان ریزش شدیدی پیدا کردم به خصوص بعد از ابتلا به کرونا در ماه آبان ماه امسال ریزشم شدید تر شد ! خیلی خیلی نگران موهام هستم چون تقریبا وسط سرم کم کم داره معلوم میشه ! میخواستم بدونم موهام برگشت پذیر هست!؟
    ممنون بابت وقتی که میزارید،امیدوارم همیشه سلامت باشید

    • پارسا
      1399-12-26

      با سلام و وقت بخیر

      موهایی که بر اثر بیماری یا کمبود ویتامین از دست رفته بازگشت پذیر است. اما با توجه به اینکه در سنی هستین که احتمال ریزش ارثی نیز وجود دارد بهتر است علت اصلی ریزش مو مشخص شود.

  • Saeed
    1399-12-22

    سلام . خسته نباشید
    بنده نوجوانی موهای لخت و پر پشتی داشتم چن سال ک ورزش حرفه ای رو شروع کردم الان خیلی خشک و وز شده و ریزش سکه ای هم دارم . ناگفته نماند ک ریزش ارثی نداریم کلا و دارو و …هم استفاده نمیکنم و تازه هم چکاب دادم هیچ مشکل خاصی نداشتم تغذیه هم عالیه . خودم احساس میکنم از تعریق بیش از حده . خیلی زیاد عرق میکنم و فعالیت بدنیم زیاده . میخواستم بدونم ریزش سکه ای قابل برگشته یا ن و اینکه مزوتراپی ج میده ؟

  • Ali
    1399-12-20

    سلام من یه سالی درگیر ریزش موهام بودم به پزشک هم مراجعه کردم با تزریق بیوتین و قرص اهن و زینک ریزشم کمتر شد الان حدودا دو ماه میشه ریزش موهام خیلی کمتر شده ایا دوباره امکان رویش مو وجود داره و تراکم موهام به حالت قبل برمیگرده؟در ضمن موهای ریزی هم در جلوی پیشانیم در اومدن

    • ناشناس
      1402-03-04

      اره انشاالله بر میگرده نگران نباش داش

  • مهدی
    1399-12-20

    سلام
    ۲۹ سالمه
    من در دوره بدنسازی استرویید مصرف کردم و ریزش مو پیدا کردم و دارو هارو قطع کردم
    به دکتر مراجعه کردم و برام بیوتین و بپانتین و ایکس فاکتور و فورکاپیل و شامپو ترمیم لیزاپ نوشتن
    الان ۲۵ روز گذشته ولی هنوز ریزش دارم !
    آیا این ریزش برگشت پذیره ؟

    • امیر
      1400-02-14

      داداش هرمون زدی دیگه با موهات خدافظی کن

    • ناشناس
      1402-02-15

      منم عین تو

  • محمد
    1399-12-19

    سلام من پسری هستم ١٨ساله .من هروقت به حمام میروم و موهای خود را میشویم حداقل ٢٠ تار مو کف دستم میبینم کلا .وقتی سرم را میشویم کف سرم را میبینم و احساس میکنم موهایم یکم کم پشت شدن و یکم خط سمت راست سرم موهایم عقب رفتن میخواستم بدونم امکان بازگشت وجود دارد؟لطفا جواب بدهید خیلی نگرانم

    • ناشناس
      1401-01-24

      ب قطع دلیلش خود ارضایی ک اگر قطع کنیش برگشت پذیر خواهد بود

  • رضا فریدونی
    1399-12-17

    سلام و وقت بخیر

    ببخشید من 20 سالمه و موهامو به مدت یه سال دم اسبی میبستم یا همون گوجه ای با گش

    الان موهام کم تر شده میخواستم بدونم که برمیگرده موهام به حالت اولش؟

  • پرهام
    1399-12-17

    سلام آیا مشکل گوارشی مثل زخم روده باعث ریزش مو می‌شود و اگر بله آیا قابل برگشت است؟

    • رامین
      1400-07-17

      سلام دکتر جان من۲۳سالمه موهای َشغیقه م نازک شدن وپشت سرم۳ماهه که میریز ازهرکی میپرسم میگه ریزش موهات هورمونی هست آیا باید آزمایش بدم تامعلوم بشه

  • فرشته
    1399-12-16

    سلام من شونزده سالمه و موهام وقتی میریزه انتهای سفید داره و ریزشش زیاده این خطرناکه؟‌باید به پزشک مراجعه کنم؟

    • رض
      1400-03-31

      اگه سفیده تهش در میاد من ریزش سکه ای داشتم اینجوری بود دراومد

  • سحر
    1399-12-16

    سلام
    ۳۰ سالمه ریزش موی شدید دارم ،دکتر رفتم کلی ویتامین ها و شامپو های مختلف استفاده کردم،موهام خیلی زود چرب میشه،دکترمشکل هورمونی تشخیص دادن،می خوام بدونم موهام بر می گرده؟

    • پارسا
      1399-12-16

      با سلام و وقت بخیر

      خیر ریزش موی هورمونی برگشت پذیر نیست.

    • آرمان
      1400-05-18

      ببین حتماااااااا برو آزمایش DHT بده حتما حتما من 2 سال ریزش داشتم هر چقد التماس کردم واسم آزمایش بنویسید هیچ دکتری ننوشت میگفتن ارثی هستش تا خودم رفتم پیش یه متخصص گفتم هر آزمایشی مربوط به ریزش مو هست واسم بنویس آزمایش دادم و مشخص شد ریزشم اصلا ارثی نبوده و کاملا تشخیص ها اشتباه بوده حتما آزمایش بده

  • بهروز
    1399-12-11

    سلام من چند وقتی است حس می کنم موهام کم شده همه میگن نه وقتی موهام میزنم بالا پوست سرم میبینم ریزش هم دارم اما فک نکنم از ریزش باشه موهام داره از داخل کم می شن فکر کنم موهام دارن نازک میشن من چه کار کنم شامپو خاص نمی زنم بیشتر اوقات پوست سرم میبینم وقتی نور به موهام میخوره به خاطر کرونا نمیتونم برم دکتر چه کار کنم از جلو موهام انگار کم شده لطفا راهی هست بگید

    • پارسا
      1399-12-11

      با سلام و وقت بخیر

      متاسفانه راهکاری جز مراجعه به پزشک متخصص نیست. در ضمن هیچ مشکلی در زمان کرونا برای مراجعه به پزشک متخصص وجود ندارد.

  • مهدی
    1399-12-10

    سلام
    ۲۹ سالمه
    دوره استروییدی بدنسازی برداشتم و بعد از ۸ هفته ریزش مو گرفتم و داروها رو قطع کردم
    به دکتر مراجعه کردم و برام شامپو لیزاپ و قطره فورکاپیل و قطره ایکس فاکتور و بیوتین و بپانتین تجویز کرد .
    الان ۱۷ روزه استفاده میکنم ولی ریزش هنوز ادامه داره و روی سرم داره خالی میشه، آیا درست میشه با این روش ؟ یا برگشت پذیر هستن ؟

  • amir
    1399-12-01

    ایا اگه بعد از ریزش مو زایده ی سفید رنگ در انتهای مو دیده بشه یعنی ریزش برگشت ناپذیره؟

    • پارسا
      1399-12-02

      خیر چنین ادعایی صحت ندارد.

      • amir
        1399-12-04

        آخه شنیدم اون ریشه ی مو هست
        و سوال دیگه اگه استرس مقطعی باشه مصلا کنکور و مو ریخته بشه آیا بعد کنکور شانس برگشتن مو ها هست؟
        و آیا محلول مونوکسیدل باعص رویش موهای جدید تو سن 18 سالگی میشه ؟؟

    • Bardi
      1399-12-24

      سلام خسته نباشی من ریزش مو نداشتم یهویی ی بار دستم بردم داخل موهام دیدم دوتا مو اومد دستم موهام شوره هم میزد قبلا بعد ب مرور ریزش موم بیشتر شدم موهامم کم پشت شدن از اولی ک بود این طبیعیه یا ن

  • Arai
    1399-11-20

    سلام من پسری ۱۶ ساله هستم یک ماه ریزش مو داشتم اول که ریزش مو داشتم روزی ۴ تا ۵ عدد داشتم بعد سه ماه دیگر ریزش مو ندارم ولی بعد سه ماه شروع شد و روزی ۱۰ یا ۲۰ عدد ریزش مو دارم من عمو هام دایی هام هیچ گونه ریزش مو نداشتن لطفا اگه میشه راهنمایی کنید

  • Arai
    1399-11-20

    سلام من پسری ۱۶ ساله هستم یک ماه ریزش مو داشتم اول که ریزش مو داشتم روزی ۴ تا ۵ عدد داشتم بعد سه ماه دیگر ریزش مو ندارم ولی بعد سه ماه شروع شد و روزی ۱۰ یا ۲۰ عدد ریزش مو دارم من عمو هام دایم هیچ گونه ریزش مو نداشتن لطفا اگه میشه راهنمایی کنید

    • آرمان
      1400-05-18

      بین 50 تا 100 تار مو در طول یک روز طبیعی هستش ریزش اون موهایی که میرزن بعد از چند روز دوباره نوک میزنن و در میان منتها شما فقط ریزش رو میبینید و نگران میشید

  • ایمان
    1399-11-15

    سلام،من ۲۶ سالمه و حس می کنم طی چند ماه اخیر جلو موهام کم پشت و تا حدی خالی شده.چند ماهی نمک می ریخم توی شامپو،ولی یه ۱.۵ ماهی هست که دیگه نمی زنم و از شامپو تقویت کننده مو فولیکا و شامپو کافئین سریتا استفاده می کنم،آیا دلیل ریزش همین نمک هست؟واینکه آیا برگشت پذیر است؟

  • nfise
    1399-11-13

    سلام وقت بخیر
    من نزدیک به دوماهه که ریزش موی شدیدی دارم، دکتر پوست و مو هم رفتم بهم گفتن یکی از علل ریزش مو به خاطر رژیمی بوده که ۴ ماه پیش داشتم چون تو دوماه وزن زیادی کم کردم
    خواستم بپرسم آیا موهای ریخته شده برگشت پذیر هستند؟

    • ناشناس
      1401-05-02

      موهاتون در اومد؟

  • پرویز
    1399-11-06

    با سلام من بیست و دو سالمه قبلا انقد موهام پر پشت بودن شانه داخلشون نمیرفت بخاطر مصرف قرص های اشتباهی الان دو یه ساله موهام انقد میریزه کف سرم معلومه گفتم ببینم موهایی که ریخته قابل برگشت هستند و یا موها بخاطر غلظت خون ریخته میشن.

  • جلال شهروزی
    1399-10-28

    سلام خسته نباشید من الان یک هفته است که موهایم خیلی چرب میشوند البته اینم بگم خیلی از قرص چاقی فت فکت و پودر گین اپ استفاده کردم برای چاقی خیلی کم هم ریزش داشتم الان دارو هارو دو روزی میشه قطع کردم یگم استرس دارم لطفا بگید چیکار کنم

  • علی
    1399-10-10

    با سلام.من پسری 20 ساله هستم که بر اثر زدن شامپو های خاص مو هایم ریخته…
    آیا امکان رویش مجدد موها هست؟
    لطفا پاسخ بدهید.

    • پارسا
      1399-10-11

      با سلام و وقت بخیر

      منظور شما از شامپوهای خاص چیست ؟

  • بنيامين
    1399-10-08

    سلام من 16 سالمه به جلويه سرم ضربه خورد يه زره از موهام دارن ميريزن آيا اون موهايي كه ريختن دوباره جاشون در مياد؟؟

  • مجید
    1399-10-01

    سلام خسته نباشید.بنده ۲۸ سالمه و قبلا موهای پرپشتی داشتم ولی حدود ۳ ماه به خاطر رژیمم تقریبا مصرف برنج و نان رو کم کردم الان موهام کم پشت شده .سوالم اینه که الان که رژیم رو قطع کردم آیا برگشت پذیر است .مزو تراپی جواب میده؟

    • پارسا
      1399-10-02

      با سلام و وقت بخیر

      اگر ریزش موی به دلیل تغییر رژیم غذایی باشد برگشت پذیر است و مزوتراپی مو می تواند راه برگشت و تفویت موها را هموار تر کند.

      • سینا
        1400-04-05

        سلام وقت بخیر من پسرم و ۲۱ سالمه حدود ۴ ماه میشه ریزش و کم پشتی پیدا کردم عقب رفتگی مو اصلاندارم قبل ریزش هم مبتلا به کرونا شدم بااینکه تست ندادم اما تب شدید داشتم تازگیا به دکتر مراجعه کردم گفت که موقتی هست و فقط یه قرص hair vit نوشت ایا این ریزش ها بر میگیردد و دوباره پرپشت میشود و اینکه منظور از موقتی حدودا چند ماه است با تشکر

  • محمدامین
    1399-10-01

    سلام من 25 ساله ام و از دوسال پیش ریزش مو دارم و از ماینوکسیدیل و فینااستراید استفاده میکنم ولی باز ریزش خوب نشد برایم ویتامین های مثل لینک و بیوتین و…. تجویز شد امابه طور موقت دوماه خوب شدم الان بازهم شدیدا ریزش دارم چه کار کنم؟

  • سعیده
    1399-09-30

    سلام من خانموی ۲۳ ساله هستم که اخیرا متوجه شدم موهاهم کم پشت شده (هم پشت وهم جلو) واینکه همه موهایی که از شونی جمع میکنم یا عادی میریزه انتهای خیلی ریز سفید رنگ داره البته همیشه اینطوری بوده وفقط الان موهام کم پشت شده آیا اینا ریشه موهستند واگه آره آیا دوباره جاشون مو درمیاد

  • محمد
    1399-09-28

    سلام خسته نباشین من پسری هستم بیست ساله خط رویش موهام یکم عقب نشینی داشته باید چیکار کنم که برگزده؟

    • پارسا
      1399-09-29

      با سلام و وقت بخیر

      ابتدا باید علت ریزش موی شما مشخص شده و سپس نسبت به درمان اقدام کنید.

    • زهرا
      1399-10-05

      سلام
      مدتی هشت که ریزش موهام با ریشه سفید رنگ بزرگی درمیاد.دلیلش چی هست؟ریزش موهام طبیعی هستش.ولی یه مدتی هست که پوسترسرپ چرب شده و از اون موقع بااین ریشه سفید بیرون میاد.تا سه هفته پیش پوست سرم معمولی بود ولی سه هفت س چرب شده و ریزش موهام با ریشه سفید رنگش هست.البته بعضی از موهام نه همشون.پیشه راهنمایی کنید؟
      البته من ده سال هستش که تنبلی تخمدان دارم اسپیرونولاگتون و دارو ضد بارداری استفادا میکنم.اما دوماه استفاده نکردم و چوم ریزش شروع شد مجبور به استفاده دوباره شدم.پوست سرم چرب شده .این موهایی که با ریشه سفید رنگ بیرون میاد آیا دوباره رشد میکنه؟

  • امین
    1399-09-25

    سلام خسته نباشید.
    من پسری 18 ساله هستم یه چند وقتیه دچار اگزما پوست سر شدم و موهام هم ریزش پیدا کرده و جلوی سرم نسبت به یه سال پیش خیلی خیلی کم پشت شده. به دکتر هم مراجعه کردم و چند تا دارو و محلول تجویز کرده آیا ممکنه که موهای ریخوه شده دوباره رشد کنند؟

    • پارسا
      1399-12-23

      با سلام و وقت بخیر

      اگر ریزش مو ناشی از مسائل ارثی یا هورمونی نباشد با استفاده از مزوتراپی مو و راهکارهای مکمل می توانید موی از دست رفته را تا حدودی بازگردانید.

  • النا
    1399-09-24

    سلام
    من من موهام الان پسرونس ولی بخاطر مصرف داروی کارمابازپین ریزشم زیاد شده و خب میخاستم بدونم ک بعد از دوره درمانم و قطع دارو موهام برمیگرده؟

    • پارسا
      1399-09-24

      با سلام و وقت بخیر

      ریزش موی ناشی از مصرف دارو برگشت پذیر است. می توان با دوره های تقویت مو مانند استفاده از مزوتراپی مو بعد از دوره درمان کنونی شما به رشد بهتر موی شما در صورت صلاحدید پزشک متخصص کمک کرد.

    • Amgh
      1402-12-04

      خواهرم هم به علت مصرف همین قرص و قرص های ضد تشنج دچار ریزش شده ؛مکمل فیتو و قرص آهن در عرض ۶ماه پر پر شده.

  • مجید
    1399-09-23

    سلام من سه ماه پیش به عات شتشوی زیاد موهام کم پشت شد به دکتر مراجهه کردم هم دارو تجویز کرد وقتی دارو هارومصرف میکردم موهام میریخت ولی قطع کردم مصرف دارو رو دیگه نریخت دلیلش چی میتونه باشه وشامپوی سریتا نجویز کرد وقتی شامپو رو میزنم جای ریخته شده خشک میشه طوری که مثل قالب میشه ه نطر شما از چه شامپوی استفاده کنم

    • پارسا
      1399-12-23

      با سلام و وقت بخیر

      بهتر است با پزشک متخصص و مجرب تری مشورت کرده و شامپو مناسب و راهکار مناسب را پیگیر شوید.

  • زهرا
    1399-09-18

    سلام ممنون از مطلب مفیدتون. ببخشید من الان ده ساله دارم قرص ال دی و اسپیرونولاکتون میخورم چون پریودم نامنظمه. البته دو سال پیش سونوگرافی دادم و گفت تخمدان پلی کیستیک نیست منم اشتباه کردم و بدون اطلاع پزشکم کل داروهامو قطع کردم از اون به بعد موهام شدید ریخت. الان یه ساله باز دوباره دکتر دارو نوشته و دارم میخورم ولی بازم موهام میریزه.(البته یه چندبار شده یادم رفته بخورم یا سر ساعت نخوردم)

  • م
    1399-09-15

    باسلام دختری ۲۳ ساله هستم و ۳ ماهه ک ریزش مو دارم دکتر ک رفتم ازمایشم کمی کم کاری تیروئید نشون داد الان لووتروکسین۵۰ استفاده میکنم حجم موهام خیلی کم شده آیا قابل باز گشت هست؟

    • پارسا
      1399-12-23

      سلام و وقت بخیر

      ریزش موی ناشی از استرس و بیماری قابل بازگشت است.

  • علیرضا
    1399-09-11

    مزوتراپی رو تست کنید

    • احسان
      1399-10-21

      سلام من ١٦ تا سال سن دارم موهام ریزش شدید داره
      مریضی خواصی ندارم فقط ساعت خوابم متغیر هس

  • نیلی
    1399-09-06

    سلام من دختری 21ساله هستم 2ساله ریزش مو دارم موهام خیلی کم پشت شدن دکتر که رفتم یا بیوتین وزینک مینویسه یا شامپو ولی هیچ وقت درمان نشده کف سرم دیده میشه چطوری میتونم از این ریزش خلاص شم واینکه موهای ریخته شده قابل برگشته؟

    • پارسا
      1399-09-06

      با سلام و وقت بخیر

      آیا با مراجعه به پزشک علت ریزش موی شما مشخص شد ؟

    • علیرضا
      1399-09-11

      مزوتراپی رو تست کنید

  • ملودی
    1399-08-29

    سلام من دختری بیستو یک ساله هستم با موهای فر ؛ اخیرا ریزش موی زیادی داشتم به حدی که در فرق سرم کاملا این کم پشت شدن مشهود است آزمایش خون دادم و متوجه شدم که هورمون Dhea so4 از حد طبیعی بیشتر است و از آنجا که تخمدان پلی کیستیک نداشتم پزشک تشخیص دادند که مربوط به غده ی آدرنال است و قرص اسپیرنولاکتون و ضد بارداری تجویز کردن میخواستم بدونم آیا موهای ریخته شده قابل برگشت هستند؟ و اینکه آیا مس از قطع مصرف قرص ها بازم موهایم شروع به ریزش میکنند؟

    • پارسا
      1399-09-01

      با سلام و وقت بخیر

      داروهای آنتی اندروژن تا زمانی که مصرف شوند می توانند در رشد موها موثر باشند.

  • مهلا
    1399-08-16

    سلام خسته نباشید
    ۲۱ سالمه موهای بلندی دارم چندروزه ک وقتی دست میکشم به موهای جلوی سرم ۱_۲تار مو از سرم جدا میشه و بیشتر موهای در حال رشد سرم میریزه … ولی ریزش موی بیشتر از ۱۰۰ رو در روز ندارم و بیشتر نگران موهای قسمت جلوی سرم هستم…
    این ریزش مو طبیعیه؟?

    • پارسا
      1399-12-23

      با سلام و وقت بخیر

      اگر کمی پشتی احساس نمی کنید طبیعی است.

  • رضا
    1399-08-15

    سلام
    خسته نباشید
    ببخشید شما مشاوره پوست و مو هستید؟
    شماره شمارو تو اینترنت در آوردم
    من یه ۲یا۳ماهی شده ک ریزش مو دارم
    این ریزش مو ارثی نیس
    من چند وقت پیش که ژل میزدم به موهام نمیشستم
    الان جلوی موهام یکم خالی خالی شده
    فقط این قسمتی کا خالی شده از موهام دوباره رشد میکنه

  • ماری
    1399-08-12

    سلام
    من خانمی پنجاه و دو ساله هستم ، از سه ماه پیش دچار ریزش موی نسبتا شدیدی شدم تا حدی که کف سر من کم مو شده است .نتیجه آزمایش خون من نشان می دهد که دچار کم کاری غده تیروئید هستم ولی کم کاری تیروئید من در حدی نیست که دکتر به من دارو بدهد و نظر دکتر این است که ریزش مو من ربطی به کم کاری تیروئید ندارد.دکتر به من پیشنهاد کرده که ویتامین B12 مصرف کنم که مصرف آن تا حالا هیچ تاثیری نداشته. من خودم فکر می کنم ریزش موی من هم تحت تاثیر کم کاری تیروئید و هم به دوره یائسگی مربوط است.سئوال من این است که آیا مو های ریزشی مربوط به این دو مورد ذکر شده قابل رویش دوباره است یا نه ؟

  • یلدا
    1399-08-07

    سلام من حدود هفت سالی هست که موهام شروع به ریزش کرد و الان حجمشون یک سوم شده و هیچ وقت دکتر نرفتم و الان دکتر رفتم و گفت که علت شوره سر هست و برام شامپو و قطره نوشت.البته من مو هام دیگه ریزش نداره ولی به شدت مو خوره داره و شوره و همچنین زبر شدن .به نظرتون امکان داره که موهام بعد از این همه سال دوباره پر پشت بشن و یا فقط جلوی ریزش مو گرفته میشه و شوره سر درمان میشه؟در کل احتمال هست کسی که چند ساله بر اثر شوره و یا مو خوره ریزش مو داره موهاش دوباره پر پشت بشه؟ خیلی ممنون و خواهش میکنم منو راهنمایی کنید.

  • حمزه
    1399-07-01

    سلام ، من اطراف شقیقه هام خالی شده و جلو سرم کم پشت ، آزمایش ک دادم کم خونی داستم ، موهامو اکثرا کوتاه نگه میدارم و پوست کف سرم داره معلوم میشه با مصرف قرص آهن میتونم پرپشتش کنم

  • علی
    1399-06-24

    سلام خوبین خسته نباشید
    من مدتی ریزش مو سر دارم البته استرس هم گرفتم و همش بهش فکر میکنم عکس قبلا خودم رو هم که میبینم کم پشتی نمیبینم و همین مدل هست با وجود این ریزش کم پشتی به وجود نیومده و موی سرم که می‌ریزه انتهای سفید داره بنظرتون مشکل چیه؟؟؟

    • پارسا
      1399-12-23

      با سلام و وقت بخیر

      ریزش موی روزانه طبیعی است نگران نباشید.

  • حسن
    1399-06-10

    سلام من موهام قبلنا ریزشش کم بود ولی بعد اینکه به یک آرایشگاه رفتم ریزشش کمی بیشتر شده و باهربار دست به سر کشیدن ۸تارمو و هربار سربربالش میزارم میریزه سرم شوره داره و خارشش زیاده جنس موهامم سیخ اما این ریزش کمتر از حد طبیعیه نهایتا ۷۰تامیریزه به نظرتون چه باید کرد؟؟؟؟؟

  • Taha
    1399-06-06

    سلام .
    من موهام گلت کردم و قبل اون ریزش خاصی نداشت موهام اما الان وقتی دستم رو به سرم میزنم به عالمه مو میاد تو دستم و سوال من اینه که :
    ۱-این ریزش دائمی یا نه کاری هست که بتونم قطع کنمش؟
    ۲-ایا این ریزش باعث کچلی من میشه و باید هر چه زودتر به پزشک
    مراجعه کنم ؟
    من نگران شدم سر این جریان ممنون میشم پاسخ بدید

    • Taha
      1399-06-06

      حدودا ۱۰ تا مو میریزه وقتی دست میزنم

  • محمد
    1399-05-24

    با سلام و خسته نباشید.
    میخواستم بدونم ریزش مویی که در اثر قارچ پوست سر ایجاد شده باشد قابل برگشت است؟؟
    یه مدت از شامپو کلییر استفاده کردم و ریزش مو خیلی شدید تر و بدتر از قبل شد و وقتی شامپو رو قطع کردم ، ریزش هم قطع شد.
    موهایی که در اثر شامپو ریخته شده باشند هم قابل برگشت است؟
    با تشکر.

    • پارسا
      1399-05-24

      با سلام و وقت بخیر

      شامپو کلییر از غیراستانداردترین شامپوهای موجود در بازار هست. ممکن است با درمان قارچ سر و بعد مزوتراپی مو شاهد رشد مجدد موهای خود باشید.

      • فاطمه
        1399-12-22

        با سلام و خسته نباشید
        من ۲۲ سالمه ، حدود یک سال پیش ریزش شدید مو پیدا کردم ، رفتم دکتر بهم ویتامین های مختلف دادن ، آزمایش هورمونی ، تیرویید و ویتامین ها رو هم دادم و خداروشکر هیچکدوم مشکلی نداشتن . الان بعد یه سال موهام خیلی خالی شده ، چند روز پیش رفتم پیش دکتر زنان و برام سونو تخمدان نوشت ، من دوتا کیست داشتم به ابعاد کوچیک یکی در تخمدان چپم یکی هم در تخمدان راستم
        میخواستم بدونم اگه مشکل کیستم حل بشه ، ریزش موهام قطع میشه و دوباره به حالت اول برمیگرده؟

  • محمد
    1399-05-18

    سلام خسته نباشید من موهام ریزش پیدا کرده قبلاست نمیریزتا یکباره چند ماه پیش از بیست و پنج سالگی شروع به ریختن کرد آزمایش دادم خیلی کم خون بودم بخاطر این که سربازم و تغذم خوب نیست و استرس زیادی دارم آیا بخاطر کم خونی هستند و آیا دوباره موهای ریخته درمیات؟با تشکر

    • پارسا
      1399-05-20

      با سلام و وقت بخیر

      همه مواردی که فرمودین در ریزش مو موثر است. بهتر است با پزشک متخصص در ارتباط باشید تا درمان شما آغاز شود.

    • ریبوار مقدمی
      1399-10-17

      سلام من پسری ۱۸ ساله هستم موهای من چربه و ریزش مو دارم بعضی از موهام که می‌ریزه انتهاش سفیده و میگن این مشکلی ندارد چون مو مرده و بعضی از ماه که انتهاش سفید نیست می‌ریزه و از این موضوع خیلی ترسیدم چاره چیه؟؟شامپو؟؟تغذیه؟؟قرص؟؟ورزش؟؟

  • ماسال
    1399-04-14

    سلام من 22سالمه من موهای خیلی پری داشتم اما بعد از یه اتفاق که استرس و اظطراب شدیدی پیدا کردم موهام شروع به ریختن کرد طوری که 2/3 موهام ریخت این موها باز قابل رشدن؟
    البته من یکم هورمون مردانه هم دارم به خاطر کیستم

  • عاطفه
    1399-04-13

    سلام
    همسر من بر اثر مصرف قرص هیدروکسی کلروکین سولفات به مدت ۱۰ روز رنگ موهاش که اولیه بور بود به سفید تغییر کرده، ایا برگشت پذیر است این سفیدی مو؟؟!!

    • لیلا
      1402-02-06

      سلام میبخشید همسرتون به دکتر گفتن قرص دیگه ای جایگزین هیدروکسیکلروکین نکردن میشه اسم قرص و به منم بگین
      اخه منم هیدروکسی کلروکین میخورم موهام شدید میریزه وسفید میشه

  • 82
    1399-04-10

    سلام من ۱۷ سالمه و یه ۲-۳ ماهی هست که ریزش مو با انتهای سفید دارم آیا ریزش مو با انتهای سفید قابل برگشت هست !؟

  • زهرا
    1399-03-24

    اگر درمان تزریقی ریزش مو به مدت یک سالو نیم عقب بیفتد و با دارو های خوراکی پیش بریم ایا اگه این درمان را در اینده نزدیک شروع کنیم ایا دوباره موهای از دست رفته را بدست خواهیم اورد؟

    • پارسا
      1399-05-11

      با سلام و وقت بخیر

      اگر ریزش موی ارثی یا هورمونی باشد خیر. اما اگر بر اثر بیماری یا عواملی غیر از تاثیر هورمون ها باشد با مزوتراپی مو می توان امیدوار بود بخشی از موها باز رشد کنند.

  • دیانا
    1399-01-10

    سلام خسته نباشید من خانوم ۳۴ ساله هستم سالهاست وه ریزش مو دارم ولی رویش هم داشتم ولی الان دو ماهه ریزش موی شدیدی رو تجربه میکنم کع باعث استرسم شده روزی ۵۰۰ به بالا مو از سرم میریزه و طی دوفته سرم داره رو به طاسی میره پوست سرم درد ناک هستش و ریشه موهام درد داره طوریکه شب خواب راحتی ندارم انگار ریشه موها مثل سوزن فرو میره تو سرم .سالهاست ماینوکسیدین ۲درصد استفاده میکردم ولی جدیدا هیچ تاثیری برام نداره به دستور پزشک آنلاین الان حدود یکماهه فوم ماینوکسیدین ۵ درصد و قرص آهن وشامپوی کتوکونازول و سلنیوم سولفاید رو یک روز درمیون استفاده میکنم ولی وضعیتم بدتر شده که بهتر نه اگه ممکنه راهنماییم کنید چطور میشه جلوی این ریزش شدید رو گرفت ؟

    • پارسا
      1399-01-28

      با سلام و احترام

      نهایتا اگر مقاوم به درمان است باید بیوپسی شود که شاید علت آن بیماری پوستی باشد. با ایت حال بهتر با مراجعه حضوری و معاینه دقیق درمان بهتری را شروع کنید.

      • حمید
        1399-12-07

        سلام لطفا اگه راهی پیداکردین لطف کنیدراهنمایی کنید مشکل منم مثه شماست افسردگی گرفتم

      • رضا
        1399-12-16

        سلام من 3 سال ریزش مو گرفتم با انتها ریشه سفید روزی 30تا بعضی اوقات 10 تا بود
        الان قطع نشده تو این سه سال احساس کم مویی هم نمیکنم پیگیری و دکتر هم نرفتم

      • وحید
        1399-12-22

        سلام وقت بخیر پسری هستم ۲۶ ساله حدوداً ۲ماه پیش کراتینه انجام دادم بعد از شستشو اول شاهد ریزش مو شدم و این اتفاق ادامه داره به متخصص مراجعه کردم زینک و بیوتین و قرص المان و شامپو و لوسیون کاپیدرما تجویز کردند.
        میخواستم ببینم این ریزش موقتی است یا نه ؟

    • #
      1401-09-01

      سلام الان وضع موهاتون چطور شده؟
      منم مشکل شمارو دارم

    • ارش
      1401-10-06

      سلام من حدود سه ماه پیش کراتینه کردم و کم کم موهام خیلی کم پشت شد آیا موهام می دونه رشد مجدد داشته باشه چیکار کنم دوباره موهام رشد کنه آیا موهام قابل برگشت هست

+مشاهده بیشتر