علت ریزش مو در جوانان

علت ریزش مو در جوانان | راهکارهای درمان فوری

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که وقوع آن در مردان معمول‌تر بوده و معمولا از ابتدای میان‌سالی آغاز می‌شود اما می‌توان آن را در خانم‌ها نیز مشاهده کرد. ریزش مو در زنان عموما با نازک و کم‌پشت شدن موها آغاز شده و سپس با ریختن بخشی از آن‌ها ادامه پیدا می‌کند.

برای افرادی که پا به سن گذاشته‌اند و منتظر بازنشستگی هستند، ریزش مو امری طبیعی است اما زمانی که هنوز جوان باشید و جویای نام، ریختن حتی یک تار مو نیز می‌تواند برای شما نگران‌کننده باشد. پس اگر جوان هستید و امروز حین شانه زدن، متوجه وجود این مشکل شده و به دنبال علت آن هستید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ریزش مو چیست ؟

ریزش مو یک مسئله‌ی شایع است که بسیاری از افراد در طول زندگی خود با آن مواجه می‌شوند. موها بخشی بسیار مهم از ظاهر و جذابیت شخصیت ما هستند و هرگونه تغییر و آسیب به آن‌ها می‌تواند بر روی اعتماد به نفس و روانشناسی ما تأثیر بگذارد.  ریزش مو می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد که شامل عوامل ژنتیکی، محیطی و سلامت عمومی بدن می‌شوند. به طور معمول، فرآیند ریزش مو یک قسمت طبیعی از چرخه‌ی رشد و نمو موهاست. اما وقتی این فرآیند از حدی فراتر می‌رود و موجب کاهش نسبی و قابل مشاهده‌ در تعداد موها می‌شود، به عنوان ریزش مو شناخته می‌شود.

تأثیرات ریزش مو می‌تواند جسمانی و روانی باشد. از یک جانب، ریزش مو می‌تواند منجر به نازک شدن و ضعیف شدن موها شود که بر ظاهر و جذابیت ظاهری فرد تأثیر منفی می‌گذارد. از سوی دیگر، افراد ممکن است به عنوان نمادی از پیری، بیماری یا عدم سلامتی شناسایی شوند که می‌تواند تأثیرات روانی و اجتماعی را نیز داشته باشد.

برای پیشگیری و مدیریت ریزش مو، می‌توان از راهکارهای متنوعی استفاده کرد. این شامل تغذیه سالم و متعادل، مراقبت مناسب از مو، استفاده از محصولات طبیعی و مواد ضد ریزش، کاهش استرس و مدیریت آن، و در صورت لزوم مشاوره با متخصصین در زمینه روش‌های درمانی مختلف است.

ریزش مو در زنان جوان

علت های اصلی ریزش مو در جوانان

ریزش مو یکی از مشکلات شایعی است که به ویژه در جوانان ممکن است رخ دهد. موهای ضعیف و نازک، کاهش حجم موها و ریزش غیرطبیعی موها می‌تواند در جوانان تاثیر منفی گذاشته و بر روی روحیه و اعتماد به نفس آن‌ها تأثیر بگذارد. در این مطلب، به بررسی علل احتمالی ریزش مو در جوانان می‌پردازیم و راهکارهایی را برای کنترل و پیشگیری از این مشکل معرفی می‌کنیم.

جوانی یک دوره از زندگی است که تغییرات بسیار زیادی در بدن و هورمون‌ها رخ می‌دهد. این تغییرات می‌توانند به شکل موقتی یا مداوم روی موها تأثیر بگذارند. عوامل زیادی ممکن است در ریزش مو در جوانان نقش داشته باشند، که در ادامه با آنها آشنا می شوید.

مشکلات هورمونی

به دلیل اینکه زنان بیشتر از مردان در معرض تغییرات هورمونی ناشی از بارداری، قاعدگی، استفاده از داروهای ضد بارداری، یائسگی و… هستند، ریزش مو ناشی از مشکلات هورمونی در آن‌ها شایع‌تر است. البته در برخی از این شرایط ریزش مو برای خانم‌ها کاملا طبیعی بوده و اصلا نگران‌کننده نیست. به‌عنوان‌ مثال اگر در حین بارداری یا مدتی پس از زایمان دچار ریزش مو شده‌اید جای نگرانی نیست اما اگر این مشکل تا مدت‌ها پس از زایمان با شما همراه بود باید برای حل مشکل به پزشک مراجعه کنید.

اضطراب و استرس

ریزش مو در اثر استرس مرد و زن و سن و سال نمی‌شناسد. در هر سنی و با هر شرایطی بدنی که باشید، در صورتی که تحت فشار شدید استرس قرار بگیرید موهایتان را از دست خواهید داد. در شرایطی که استرس شدیدی دارید، هورمون‌های مختلف در بدن شما برای عادی‌سازی شرایط ترشح می‌شوند و این امر باعث به هم ریختن تعادل هورمونی بدنتان می‌شود.

اگر شرایط استرس‌زا طولانی شود یا به طور مداوم در آن قرار بگیرید، موها شروع به نازک‌تر شدن کرده و ریزش آن‌ها آغاز می‌شود. البته این مشکل معمولا بعد از عادی شدن شرایط برطرف می‌شود اما برای جوانانی که مدام در معرض استرس ناشی از تحصیل و شغل و شرایط خانوادگی هستند می‌تواند ادامه‌دار باشد.

استرس

رژیم‌های خودسرانه

مواد غذایی که مصرف می‌کنید، منبع اصلی تامین ویتامین‌ها و پروتئین‌های موردنیاز برای رشد و استحکام موها هستند. در صورتی که قصد لاغر شدن یا چاق شدن را دارید، بهتر است از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. متخصص به شما کمک می‌کند که غذاهای مفید برای بدنتان را در حجم مناسبی مصرف کنید تا به اندام دلخواهتان برسید.

در صورتی که مدام در حال گرفتن رژیم‌های زجرآور و بی‌فایده هستید، باید خیلی زودتر از سنین میان‌سالی منتظر ریزش موها باشید. پس بهتر است همان اندازه که به فکر آب کردن چربی‌ها هستید، به فکر نگه داشتن موها روی سر خود نیز باشید.

سیگار و قلیان

بهتر است بین تفریحات ناسالم، دوستان نادرست و موهایتان یکی را انتخاب کنید! در صورتی که هر روز صبح تعداد موهای موجود در برس موهایتان را می‌شمارید، دور سیگار و قلیان را خط بکشید. چرا که به طور قطع با ادامه روند استفاده از نیکوتین خیلی زودتر از آنکه فکرش را بکنید دیگر نیازی به برس نخواهید داشت.

سابقه ارثی

پیش از آنکه برای مشکل ریزش مو در جوانی به پزشک مراجعه کنید، نگاهی به اطرافیانتان بیندازید. در صورتی که پدر، برادران، عموها یا دایی‌هایتان صاحب موهایی کم‌پشت بوده یا به طور کامل کچل هستند، احتمالا خودتان متوجه علت مشکل خواهید شد. البته این به این معنا نیست که در صورت وجود ژن کچلی در خانواده، شما هم حتما کچل خواهید شد اما معمولا یکی از دلایل ریزش مو در جوانی وجود ژن کچلی در شما است.

ریزش موی ارثی

مصرف داروها

متاسفانه بخش زیادی از داروهایی که برای درمان بیماری‌های مختلف تجویز می‌شوند ریزش مو را ایجاد می‌کنند. از جمله این داروها می‌توان به داروهای شیمی‌درمانی، فشار خون، ضد افسردگی و… اشاره کرد. در چنین موردی شما چاره دیگری به جز کنار آمدن با این مشکل ندارید. چرا که نمی‌توانید سلامتی خود را به زیبایی‌تان بفروشید.

بیماری‌ها

در بسیاری از موارد یکی از دلایل ریزش مو در جوانی وجود بیماری است که شما از آن آگاه نیستید. به عنوان مثال تیروئید، کم‌خونی، مشکلات سیستم گوارشی، قارچ‌های پوستی و… همگی می‌توانند از دلایل پنهانی ریزش مو باشند. در صورتی که موهایتان به صورت غیرعادی می‌ریزد یا به طور ناگهانی زیاد شده است برای تست این بیماری‌ها به پزشک مراجعه کنید.

البته بیماری‌هایی که منجر به ریزش مو می‌شوند لزوما پنهان نیستند. در بسیاری از موارد بیماری‌های خود ایمنی نظیر MS، لوپوس یا دیگر بیماری‌ها مثل دیابت، کبد چرب و… می‌تواند علت ریزش مو در جوانان شود.

مراقبت نادرست از موها

خیلی از اوقات ریزش مو در جوانی بلایی است که خودتان بر سر خودتان آورده‌اید. اگر دوست دارید حداقل تا رسیدن به میان‌سالی موهای پرپشتی داشته باشید، باید از موهایتان به درستی مراقبت کنید. استفاده از شامپوهای نامناسب، تعویض مرتب شامپو، عدم شست و شوی صحیح موها، شانه نزدن درست و مداوم و… همگی از مواردی هستند که می‌توانند به موهای شما آسیب برسانند. در صورتی که در رسیدگی نکردن به موهایتان اصرار داشته باشید، خیلی زود با مشکلاتی بزرگ‌تر از ریزش موها نظیر بروز قارچ‌های پوستی مواجه خواهید شد.

توجه کنید که منظور ما از مراقبت نادرست از موها تنها شست و شوی نامناسب آن‌ها نیست. در صورتی که به طور مرتب از رنگ‌های شیمیایی یا دکلره استفاده می‌کنید، با موهای خیس می‌خوابید، هرروز صبح موهایتان را سشوار کرده یا اتو می‌کشید یا هنگام بستن آن‌ها را محکم می‌کشید باید منتظر ریزش مو در جوانی باشید.

فراموش نکنید که این مشکل تنها به وسیله خود شما قابل حل است و کس دیگری نمی‌تواند شما را وادار به مراقبت از موهایتان بکند.

مشکلات عصبی

در برخی موارد ممکن است که یک شوک عصبی باعث شروع فرایند ریزش موهای شما شود. این شوک می‌تواند یک شوک بسیار بزرگ مانند غم ناشی از مرگ یکی از عزیزان باشد یا در اثر استرس زیاد ایجاد شود. به طور عمده مشکلات عصبی که منجر به ایجاد افسردگی یا بی‌قراری در فرد می‌شوند، با ریزش مو همراه هستند.

توجه کنید که ریزش مو به دلیل وجود این مشکلات موقتی است و پس از برطرف شدن مشکل موها به حالت عادی خود برمی‌گردند. اما اگر دوره مشکل عصبی طولانی شود ممکن دیگر موهایتان مثل روز اول نشود.

مواد آرایشی

یکی از شایع‌ترین دلایل ریزش مو در جوانی استفاده فراوان از ژل‌ها، ماسک‌ها و روغن‌های مو است. این مواد برای اینکه به موهای شما حالت دهند تقریبا آن‌ها را نابود خواهند کرد. ترکیبات موجود در این مواد اغلب شیمیایی بوده و برای ساقه و ریشه موها مناسب نیست.

مشکل استفاده از این مواد زمانی زیاد می‌شود که بدون پاک کردن آن‌ها از روی موهایتان به رختخواب بروید و فردا صبح مجددا از آن‌ها استفاده کنید. در چنین مواردی باید در سنین جوانی فاتحه موهای زیبای خود را بخوانید.

ریزش موی زنان

راهکارهای درمان

حال که با دلایل ریزش مو در جوانی آشنا شدید، سوال اینجاست که راه چاره چیست؟ خوشبختانه راه‌های زیادی برای جلوگیری از ریزش مو و یا کنار آمدن با آن وجود دارد. در ادامه این بخش برخی از موثرترین راه‌های کاهش ریزش مو را بررسی می‌کنیم.

سبک زندگی خود تغییر دهید

منظور ما از سبک زندگی شیوه مراقبت از موها، تعداد دفعات شست و شوی آن‌ها، نوع شامپو یا نرم‌کننده مورد استفاده و… است. در صورتی که از نظر ژنتیکی مشکلی ندارید و وضعیت هورمون‌ها و دیگر اعضای بدنتان مرتب است، باید روش دیگری را برای مراقبت از موها انتخاب کنید.

اگر هر روز موهای خود را می‌شویید، بهتر است از شامپو استفاده نکنید. چرا که استفاده زیاد از شامپو باعث خشک شدن موها شده و ریزش آن‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین استفاده مداوم از ژل، ماسک مو، سشوار، اتوی مو و… باعث ایجاد آسیب در موها شده و شما را به کچلی نزدیک‌تر می‌کند.

رژیم غذایی سالم و مناسب داشته باشید

بهتر است استفاده از غذاهای ناسالم را پایان دهید. استفاده مداوم از فست فودها و دیگر خوراکی‌های با ارزش غذایی پایین شما را به کچلی در جوانی نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند. به همان اندازه که پرخوری می‌تواند باعث ریزش مو در جوانی شود، کم‌خوراک بودن نیز می‌تواند مشکل‌ساز شود. چرا که بدن شما ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و دیگر مواد معدنی موردنیاز خود را دریافت نمی‌کند و اولین جایی که از کمبود این مواد ضربه می‌خورد موهایتان است. چرا که از نظر بدن شما اهمیت موها بسیار کمتر از دیگر بخش‌های بدن است.

امگا ۳

جنس موهایتان را بشناسید.

استفاده از شامپوهای مناسب مو بسیار مهم است. اگر موهای خشکی دارید و از شامپوی مناسب موهای چرب یا معمولی استفاده می‌کنید، منتظر ریزش مو در جوانی باشید. علاوه بر آن بهتر است همواره از یک شامپوی مشخص که بیشترین سازگاری را با موهای شما دارد استفاده کنید. توجه کنید که شامپوی ثابت موهای شما نباید حتما گران‌قیمت باشد. ممکن است موهای شما با شامپوهای ارزان‌تر بیشتر کنار بیایند.

مشکلات هورمونی و عصبی را درمان کنید.

در صورتی که با یکی از مشکلات هورمونی یا عصبی دست و پنجه نرم می‌کنید، پیش از آنکه تک‌تک موهای سرتان بریزد به پزشک مراجعه کنید. این مشکلات نه تنها می‌توانند به موهای شما آسیب برسانند بلکه در صورت طولانی شدن همه اعضای بدن را درگیر کرده و مشکل را از آنچه ست پیچیده‌تر خواهند کرد.

از موقعیت‌های پراسترس دوری کنید.

حتی‌الامکان از استرس دوری کنید اما اگر شغل شما به گونه‌ای است که همواره در معرض موقعیت‌های پراسترس قرار دارید، بهتر است روش‌های کنترل استرس را بیاموزید. دانستن این روش‌ها هم در مدیریت فعالیت‌هایتان به کمکتان می‌آید و هم موهایتان را روی سرتان نگه می‌دارد.

از روش‌های درمان ریزش مو استفاده کنید.

در صورتی که هیچ یک از راه‌حل‌های گفته شده چاره ریزش موهای شما نبود، به سراغ یک پزشک متخصص پوست و مو بروید و از او کمک بخواهید. خوشبختانه در حال حاضر روش‌های زیادی برای درمان ریزش مو در جوانی وجود دارد. بسته به نوع ریزش موها و مقدار آن پزشک به شما درمان با داروهای شیمیایی یا استفاده از داروهای تقویت‌کننده مو را پیشنهاد می‌دهد. همچنین ممکن است برخی پزشکان از روش‌های سنتی برای درمان استفاده کنند و داروهای شیمیایی را کنار بگذارند.

به یک مرکز کاشت مو سر بزنید.

اگر تا به حال نتیجه‌ای نگرفته‌اید، بهتر است از یک مرکز کاشت مو وقت بگیرید. فقط پیش از آن مبلغ لازم برای کاشت موهایتان را تهیه کنید تا در ادامه مسیر به مشکل برنخورید.

فراموش نکنید که کاشت مو با پایان عمل به پایان نمی‌رسد. بلکه پس از آن این شما هستید که باید وظیفه مراقبت از موهایتان را بر عهده بگیرید. پس از انجام عمل کاشت مو باید استفاده از سیگار و قلیان را کنار بگذارید، از شامپوهای مخصوص استفاده کنید و استرس و فشار کاری را کمتر کنید و دیگر مراقبت‌های گفته شده توسط متخصص کاشت مو را با دقت انجام دهید.

کاشت موی زنان

مزوتراپی مو را امتحان کنید.

مزوتراپی مو یکی از روش‌های درمانی نسبتاً جدید (البته با بیشینه‌‌ای قدیمی) است که می‌تواند همراه با دیگر درمان‌های ریزش مو یا به تنهایی استفاده شده و تاثیرات بسیار خوبی داشته باشد.

از مزوتراپی می‌توان به عنوان درمان پیشتیبان یا مکمل، همزمان با سایر روش‌های درمانی ریزش مو استفاده کرد. بیشتر متقاضیان مزوتراپی افرادی هستند که از دو داروی مهم ریزش مو، یعنی ماینوکسیدیل و قرص فیناستراید استفاده می‌کنند و می‌خواهند نتایج بهتری بگیرند. البته مزوتراپی مو به تنهایی هم می‌تواند نقش موثری در جلوگیری از ریزش مو و بهبود کیفیت مو داشته باشد.

بهتر است پیش از آنکه حجم موهایتان آن‌قدر کم شود که پوست سرتان مشخص شود چاره‌ای بیندیشید. چرا که پس از آن درمان آن خیلی سخت‌تر و طولانی‌تر خواهد شد.

تاریخ انتشار : 1401-08-26
سوالات متداول
  • چه زمانی باید نگران ریزش موها باشیم؟

    ریزش موها در همه افراد یک امر طبیعی است. به طور کلی در صورتی که در طول روز 50 تا 100 تار از موهای خود را از دست می‌دهید؛ یعنی حجم موهای ریخته شده آن‌قدر نیست که شما را شگفت‌زده کند، جای نگرانی نیست. اما اگر هر بار که در موهای خود دست می‌کشید بخشی از موهایتان می‌ریزد، موهایتان کم‌پشت یا نازک شده یا پوست سرتان مشخص شده است باید برای درمان ریزش مو اقدام کنید.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • فلانی
    1402-12-09

    من ۱۹ سالمه موهام دارن از جلوی سر کم پشت میشن مخصوصا از قسمت فرق سر واقعا کلافه شدم خانواده پدریم هم ارث کچلی داریم حموم هم خیلی نمیرم یه روز در میون میرم قبلا خیلی سشوار میزدم ولی الان کمترش کردم ولی تاثیری نداشته بلکه ریزش هی داره بیشتر میشه لطفااا کمک کنین

  • محسن سعادتی
    1402-06-10

    سلام ۱۸ سالمه و تقریبا ۳ هفته یا ۱ ماهی میشه ی ریزش مو شدیدی گرفتم تا قبلش موهام خیلی خوب بود جوری ک زیر نور اصلا کف سرم پیدا نمیشد
    اما الان معلومه و هر سری ک میرم حموم میام حدود ۷۰ ۸۰ تا از مو هام میریزه از لحاظ ارثی هم ادم طاس تو فامیل نداریم کم پشت داریم اما پر پشتم داریم
    و یجورایی خیلی ناگهانی و با ی حجم خیلی زیادی داره میریزه
    کسی بتونه راهنماییم کنه ممنون میشم

  • محمدرضا
    1401-02-08

    سلام من ۱۵ سالنه و در روز دست بکشم ۳ تار مو کنده گیشه و من حدود یک سال که موهام از ته کوتاه نکردم ممکنه بخاطر ضعیف شدن مو باشه چون قبلا همیشه به قول گفتنی از ته میزدم

    و خیلی نگرانم و کم پشت شده موهام و رشدش کم شده قبلا رشدش زیاد بود

    اگه میشه بگین چیکار کنم موهام نریزه همین ۳ تا ۴ دونش

    دلم میخواد برگرده به دوماه پیش چه موی پرپشپتی داشتم

    راستی از حالت دهنده مو که استفاده کردم روزا اول خیلی میریخت نگم براتون خیلی الان کم شده به ۳ تار مو

    خیلی حالم گرفتس استرس هم دارم در حد کم برا مدارس و مشغله زندگی اگه خوندین هرکی نظری داشت بگه

    • روح اله کرمی
      1401-02-25

      سلام بله دلیل اصلیش کوتاه نکردن طولانی موی سر است

    • آرتین
      1401-03-06

      سلام
      من شامپو head and shoulder میزدم بعد موهام شروع به ریزش کرد بعد صابون روغن زیتون زدم عالیه

    • پدرام
      1401-08-19

      25سالمه موهام میرزه فقط چرب میشه هر روز باید بشورم نشورم از خارش سر دیونه میشم انگار روغن رو ریختی سرم

    • متین
      1401-08-29

      داداش منم همینم ۱۸ سالمه

  • ناشناس
    1401-01-11

    الوووو

    • ناشناس
      1402-02-17

      منم دقیقا همسن توعم و این مشکلو دارممم نمیدونم چکار کنم????????

  • یا علی
    1401-01-09

    من روزی ۴۰ تا ۵۰ تار موم میریزه جای نگرانی داره

    • ناشناس
      1401-02-21

      داش شمردی دونه ب دونه

  • ....
    1400-12-28

    سلام
    من ۱۶سالمه تقریبا طی ۱۱ماه ریزش مو داشتم اول موهام خیلی پرپشت بود ولی الان پوست سرم دیده میشه هر دفعه هم سرمو شانه میزنم چن تار مو میریزه این طبیعیه؟ و موهام دوباره مثل قبل میشه؟؟
    لطفاا جواب بددییید

    • ناشناس
      1401-05-30

      به مرکز دکتر کاشت مو برو

    • Amini
      1402-06-20

      ریزش مو هام زیاد شده رهنمایی میخوام

  • Taha
    1400-12-24

    سلام من هیفده سالمه نه استرس دارم نه چیزی ولی این روزا سرم خیلیشلوغه وزیاد کار دارم موهام طی چهار پنج روز چرب میشن وهرچندبار که به سرم دست میکشم یکی دو دونه میاد وپوست سرم دیده میشه چیکار باید کنم ممنون میشم جواب دهید??؟؟؟

    • Aty
      1401-01-25

      داش درمانشو پیدا کردی من الان دقیقنننن ۱۷ سالمه و همین مشکلو دارم

    • حامد
      1401-12-07

      منم دقیقا همینجورم
      سرویس شدم

  • ناشناس
    1400-12-23

    سلام من ۱۳ سالمه موهام وقتی صبح ها بیدار میشم ۱۰ تا ۲۰ تا میریزه از فاميل های پدری کسی این مشکل رو نداره و فاميل های مادری یه داییم چی کار کنم طبیعیه یا نه

    • ناشناس
      1401-11-22

      سلام من ۱۵ سالمه هر روز شاید ۱۰ تا مو می ریزه جای نگرانی داره اگه

  • ناشناس
    1400-12-11

    سلام
    من 15سالمه و وقتی داخل حمام از شامپو استفاده میکنم و دست داخل موهایم میکشم حداقل5تا7تار موهام میریزه آیا طبیعیه؟ لطفا پاسخ دهید

  • کیانی
    1400-12-07

    سلام پسرم۱۳سالشه وبه بلوغ رسیده وریزش مو داره وسابقه خانوادگی طاسی داریم میخواستم ببینم باید چکار کنم در کل خودش موهای نازک وکمی داره ،نگرانم نکنه کامل بریزن ،لطفا راهنمایی کنین ،ممنون

    • ناشناس
      1400-12-09

      لطفا دکتر نبرید که شرایط بدتر میشه. باز با طب هومیوپاتی وسنتی ودرمان دارن

    • حسین رجایی
      1401-03-17

      سلام من۱۵سالمه روزی عبارت ۵۰تا۱۰۰میریزه قبلاً پرپوشت بوده آلان موهام کمتر شده باید چیکار کنم هیچ مشکلی ندارم استرس ندارم فقط یکم دیر دیر میرم حمام هفته یک بار شایدم ده روز

  • گربه نره و روباه مکار
    1400-12-07

    سلام
    من پسر هستم و ۱۴ سالمه
    سمت راست موهام خیییییییلی کم شده و پوست سرم پیدا داره میشه
    خییییییلی خجالت میکشم جلو بقیه
    لطفا کمک کنید باید چکار کنم

    • خادم حسین
      1401-05-08

      سلام منم مث توام ولی دیگه چه میشه کرد

  • ناشناس
    1400-11-30

    سلام وقت بخیر تورو خدا کمکم کنین بخدا روزی بالای سیصد تار موهام میریزه هربار دست بزنم موهام پر دستم میریزه ازش بنظرتون چکار کنم اصلا نه بلند میشه نه رشد مجدد داره

    • ناشناس
      1400-12-25

      شاید قارچ گرفته شامپوی ضده قارچ بگیر کتوکونزول

  • ناشناس
    1400-11-27

    سلام من ۱۲سالمه و خیلی موهام میریزه میشع بگید برای چیه ؟؟؟?

    • ناشناس
      1402-01-14

      سلام من ۱۵ سالمه خیلی موهام میریزه بیش از حد موهامو ک شونه میکنم نصف موهام درمیاد دارم افسرده میشم یه چن وقتیه اینجوریه چیکار کنم راستی تو خونوادمون هم مشکل ریزش مو هست اما من نمیخوام موهام بریزه مثه قبل نیس موها حداقل اینایی ک موندن نریزن توروخدا یه راهی نشونم بدین

  • Hadi
    1400-11-13

    سلام من صورتم جو شپیزد رفتم دکتر بهم یه عالنه کرمو قرس داد استفاده کردم بعد جوشام کم شد بعد رفتم دکتر متخصص بهم قرس داد جوشام تموم شد الان الانم ۶۰ روزه ک ورزش افزایش قد میکنم خیلی عرق میزنم هر روز میرم حموم تو حموم ۱۲ تا ۱۰ تا ۱۳ اینقد میریزه وقتی شامپو میزنم اسم شامپومم هد اند شولدرز است بعد واکسن دومم زدم یعنی ورزش کردنو قرس خوردنو اینا باعث ریختن موهام میشن یه قرسم اسمش اسپیرنوولاکتیون هست این قرسم برا کاهش جوشه متخصص نوشته برام الانم استفاده میکنم ویتامین ب ۱۲ هم استفاده میکنم

  • علی
    1400-11-13

    سلام ترو خدا جواب بدید دارم افسرده میشم مو های چربی دارم وه روزی بین ۲۰ تا ۴۰ تار مو رو از میدم همه میگن طبیعیه ولی کف سرم داره کم کم معلوم میشه و فقط تو فصل سرما ایجوریم

    • پارسا
      1400-11-13

      سلام و وقت بخیر

      به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا از نگرانی های شما کاسته شود.

    • ناشناس
      1400-11-16

      سلام من ۱۷ ساله هستم اگر میرم حمام یا موهم میکشم. ۸ تا ۱۰ مو به دستم میاد..چکاره کنم

  • یلی
    1400-11-07

    ویییی☹️حاجی 16 سالمه اولش موهام موخره داشت تا کمرم بود بعد مصری کوتاهش کردم بعد پسرونه زدم بعد دو بار ب فاصله ی هفته از ته زدم چون خلی مریخت الن موهام تا گردنمه خلی میریزه و ریشه سفید مو کنده میشه ☹️ گریَم میایه خلی موهام این چند روز ریزشش زیاد شده مث قبل پرپشت میشه ینی؟ ?

    • ناشناس
      1400-12-16

      نه

    • کدوقل قلی
      1401-02-20

      مایونیکسیدیل ۵درصد بخر روزانه مصرف کن

  • فرشید
    1400-10-28

    من29سالمه بعد از تزریق دوز دوم واکسن موهام هم کم پشت شد هم ریزش مو دارم

  • نادری
    1400-10-25

    سلام وقت بخیر من پسرم ۱۵ سالمه
    ببخشید من ریزش مو دارم و موهام در شقیقه ریخته و به شکل M در اومده.خانواده ‌ی پدرم همشون طاسن‌.آیا من هم طاس می شوم؟

    • مجید
      1401-05-20

      متاسفانه این m کم کم تبدیل میشه ب Uبرعکس چاره ای نیس?

    • ناشناس
      1401-06-01

      ن نمی ریزه فقط موقتی است

    • آریان
      1402-02-05

      بله حتما نگران نباش

  • نگار
    1400-10-24

    سلام
    من ۱۷ سالمه و دخترم
    حدودا دو هفته میشه که شدیدا موهای سرم میریزه جوری که تو حموم اندازه کف دستم گوله مو جم میشه
    البته از یه ماسک موهم استفاده میکنم که برای کراتین هستش و دوسالی هست استفاده میکنم و مشکی نداشتم و فک نمیکنم از اون باشه
    میتونید کمکم کنید لطفا

  • ساسان
    1400-09-27

    سلام بنده پانزده سالم هست بنده احساس میکنم که خیلی کم نسبت به قبل موهای جلوی سرم کمتر شده خب فشار درس هم دارم وزن ام هم جدیدا یکم کم شده و البته تو سن رشد هم هستم خیلی هم کمه در حدی که مادرم میگه دیونه شدی موهات کاملا طبیعیه و هیچ مشکلی نیست ولی من خودم این احساسو دارم پیشانی بنده از وسط دو ابرو تا بخشی که موهای پیشانی بنده شروع شده ۳ سانتی متر فاصله است آقای طبیعی است؟؟؟؟؟؟؟

  • علی
    1400-09-24

    سلام ..خسته نباشید
    پسر ۱۹ ساله هستم ک از ۱۴ سالگی موهام شروع ب ریزش کرده و الان تغریبا مشهود هست ک تراکم موهام کم شده ..واقعا برام دردناکه این مسعله …ب نظرتون با مراجعه ب پزشک میتونم درمانش کنم یا باید برم موهای ریخته رو با کاشت جبران کنم؟؟

  • محمد
    1400-08-30

    با سلام و احترام
    من پسری شانزده ساله هستم
    میانگینن روزانه بین 25 تا 50 تار مو از سرم میرزه
    زندگی پر استرابی ندارم ولی خیلی کار سرم ریخته
    الان سوال من اینه:
    آیا این امر طبیعیه؟
    اگر جواب دهید متشکر میشوم .

    • پارسا
      1400-09-01

      سلام و وقت بخیر

      این میزان ریزش مو کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

    • ناشناس
      1400-11-16

      سلام وقت بخیر من ۱۷ سال.هستم من در هر روز اگر حمام میرم یا میکشم مو به دستم
      میاد

  • Amin
    1400-08-25

    اینجا که اومدم خواستم بگم ده سال از کنکورم گذشته،اگر بخواهین توی هر کار یمیتونین خوب و پولدار و موفق باشین پس بیخود خودتونو داغون برای کنکور نکنین،نمیگم درس بده ،اونیکه میخواد پزشک بشه یا مهندس یا هرچی باید خوب درسشو بخونه ولی بی استرس،او بدونین پولداری و زندکی خوب و حلالو از خدا بخواهین و تلاش کنین never give up

  • الینا
    1400-08-01

    من همیشه ریزش مو داشتم ولی موهام خیلی پرپشت بود ولی از وقتی رفتم دبیرستان و استرسم برای درسام شروع شد ریزش موهام بدتر شد و الانم ک وحشتناکه…ممنون برای مطالبتون.

  • ناشناس
    1400-07-27

    من پسرم 18 سالمه و موهام بلنده و از پشت میبندم ریزش نداشتم تا وقتی که شروع به خوندن برای کنکور کردم و استرس واقعا زیادی دارم در حدی که دانه های صورتم به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده و ریزش خیلی شدید مو گرفتم در حدی که وقتی موهامو در مشت میگیرم حداقل ده تا تار مو تو دستم میاد! آیا امکانش هست از استرس باشه؟ و راهکار واسه کم کردن استرس چی پیشنهاد میدید؟ من ریزش مو نداشتم اصلا و از زمانی شروع شد که شروع کردم برای خوندن کنکور

    • آرین
      1400-07-28

      دقیقا ماله منم از یه سالی میشه داشتم واسه تیزهوشان میخوندم شروع شد ولی واقعا ریزش موی عجیبی دارم جالبه استرسی هم نیستم اخرش هم قبول شدم ولی از اون موقع کلا اخلاقم فرق کرده خیلی استرسی شدم

    • سینا
      1400-10-21

      سلام ۱۷ سالمه موهام بعد از دو روز چرب میشود و ریزش مو هر وقت دست میکشم تو موهام ۳ یا ۴ تا می‌ریزه اگر میشود پاسخ دهید

      • پارسا
        1400-10-21

        سلام و وقت بخیر

        ریزش موی طبیعی است نگران نباشید. برای درمان چربی پوست سر به پزشک متخصص و مجرب مراجعه کنید.

  • Reza
    1400-07-25

    مفید و عالی بود??

  • محمد پرویزی
    1400-05-25

    سلام دکتر وقت بخیر
    من ریزش مو دارم موهام ضعیف شده
    شب کار هم هستم
    تا حدودی هم استرس دارم
    لطفا راهنمایی کنید تشکر

  • محمد
    1400-05-08

    سلام من از داروی سرترالین استفاده کرد بمدت تقریبا یکماه بعد دیدم که ریزش موهام زیاد شد و قطعش کردم و دیدم همینطور ریزش موهام ادامه داره تا جایی که پوست جلوی سرم وقتی موهام رو به سمت بالا حالت میدم مشخصه رفتم دکتر و تمام آزمایشات تیروئید و خون رو انجام دادم و نرمال بودم و ۶جلسه مزوتراپی کردم و یمقدار موهای ریز در آوردم ولی مشکلم حل نشد متاسفانه موندم که چیکار کنم… لطفا اگه راهی هست به بنده بگین ممنون

+مشاهده بیشتر