علل نازک شدن موها

12 راهکار موثر جهت جلوگیری از نازک شدن موها

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه ریزش مو

نازک شدن مو به ریزش خفیف تا متوسط موها اشاره دارد. بر خلاف ریزش موی گسترده، نازک شدن مو لزوما باعث طاسی نمی شود، اما ظاهر موهای کم پشت تر روی سر شما ایجاد می کند. نازک شدن مو به تدریج اتفاق می افتد، به این معنی که شما وقت دارید که علل آن را دقیق مشخص کنید و بهترین روش های درمان را بیابید.

عوامل موثر بر نازک شدن موها

نازک شدن مو ممکن است ناشی از عادت های روزمره زدگی، ژنتیک یا هر دو آن ها باشد. برخی از شرایط پزشکی خاص نیز ممکن است منجر به نازک شدن مو شود. بر اساس تحقیقات آکادمی پوست و مو آمریکا (AAD)، از دست دادن روزانه 50 تا 100 مو، طبیعی است. بیشتر از این مقدار، به این معنی است که شما بیشتر از آنچه که باید ریزش دارید.

عادت های زندگی یک عامل کلیدی برای نازک شدن مو است. این ها عبارتند از:

  • رسیدگی بیش از حد به موها. این شامل رنگ کردن، فر چند ماهه، حالت دهنده ها و موارد دیگر است.
  • استفاده از محصولات موی نامناسب، مانند اسپری های مو و ژل های نگهدارنده. رنگ موقت نیز می تواند برای موهای شما مضر باشد.
  • محکم بستن موهایتان. این که شما موهای خود را بالا می بندید یا برای ورزش کردن، دم‌اسبی می بندید، می تواند موهای شما را بکشد و آن را از فولیکول ها خارج ساخته و در طول زمان باعث ایجاد تارموهای نازک شود.
  • دریافت ناکافی آهن، اسید فولیک و دیگر مواد معدنی در رژیم غذایی. این مواد معدنی کمک می کنند فولیکول های مو به طور طبیعی تولید شوند.
  • استرس موجب افزایش ترشح هورمون هایی مانند کورتیزول می شود. مقدار بیش از حد هورمون های استرس ممکن است موهای جدید در حال تلاش برای رشد از فولیکول های مو را از بین ببرد.

ریزش مو در زنان مسن

سایر عوامل موثر بر نازکی موها

موهای نازک ممکن است ارثی نیز باشند. برخی از شرایط پزشکی خاص نیز می تواند به این وضعیت منجر شود. ممکن است موهای نازک داشته باشید اگر:

  • به تازگی بچه دار شده باشید.
  • مصرف قرص های ضدبارداری را متوقف کرده باشید.
  • درحال تجربه تغییرات هورمونی باشید.
  • در زمان کوتاهی بیش از 20 پوند وزن از دست داده باشید.
  • برای یک بیماری خود ایمنی، تحت درمان باشید.
  • نقص در سیستم ایمنی بدن داشته باشید.
  • اختلال یا عفونت پوستی داشته باشید.
  • کشیدن موهای خود.
  • اختلالات تغذیه.
  • تب بالا باشد.

نازک شدن مو گاهی اوقات با طاسی، که ریزش موی گسترده است، اشتباه گرفته می شود. در حالی که نازک شدن مو می تواند در نهایت منجر به ریزش مو شود، این دو مقوله لزوما یکسان نیستند.

نازک شدن مو

راهکارهای جلوگیری و درمان

اغلب موارد ریزش مو در خانه قابل درمان است. ۱۲ گزینه زیر را در نظر بگیرید و قبل از مصرف هر نوع مکمل، با پزشک خود صحبت کنید.

ماساژ پوستی

شاید ارزانترین روش داشتن موهای ضخیم تر ماساژ پوستی است. این کار هیچ هزینه و عوارضی ندارد. هنگامی که موهای خود را می شویید، به آرامی با نوک انگشتان خود اطراف پوست خود را فشار دهید تا جریان خون بیشتر را تشویق کنید. برای فواید حتی بیشتر، میتوانید یک ماساژور پوست دستی را نیز آزمایش کنید تا سلول های مرده پوست را نیز حذف کند.

لیزر درمانی خانگی

لیزر درمانی معمولا توسط متخصصین پوست استفاده می شود. در حال حاضر، FDA راه را برای مصرف برخی از محصولات در خانه باز کرده است. لیزر درمانی در خانه برای مو برای کمک به رشد دوباره موهای شما و افزایش ضخامت آنها در نظر گرفته شده است. نتایج ممکن است چند ماه طول بکشد تا دیده شوند. بزرگترین معایب لیزر درمانی در خانه هزینه آن است. برخی از دستگاه ها، صدها دلار فروخته می شوند و ممکن است کار نکنند. پیش از چنین سرمایه گذاری بزرگی، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

لیزر درمانی خانگی

روغن های ضروری

روغن های ضروری مایعاتی هستند که از گیاهان خاصی استخراج می شوند و عمدتا در پزشکی سنتی استفاده می شوند. روغن اسطوخودوس با موفقیت در برخی از افرادی که دچار نازکی مو شده اند مورد استفاده قرار گرفته است.

انواع دیگر روغن ها مانند روغن های ساخته شده از رزماری و آویشن نیز مفید می باشند. با این حال، شواهد کافی وجود ندارد که روغن های گیاهی نامبرده بتوانند طاسی یا ریزش مو را درمان کنند. اگر تصمیم گرفتید که این نوع درمان را امتحان کنید، ابتدا مقدار کمی روغن را بر روی بازو تست کرده و 24 ساعت صبر کنید تا ببیند آیا واکنشی نشان می دهد یا خیر. قرمزی و کهیر می تواند یک واکنش حساسیت زا را نشان دهد.

اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶

اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 اسیدهای چرب ضروری نامیده می شوند، به این دلیل که آن ها توسط بدن انسان ساخته نمی شوند. امگا 3 به مبارزه بدن شما در برابر التهاب کمک می کند، که علت بیماری های متعددی است.

ریزش موی زودرس ممکن است به التهاب مربوط باشد. از سوی دیگر، امگا 6 برای سلامتی کلی پوست مهم است که ممکن است برای پوست سر مفید باشد. روغن های بر پایه گیاهی، منبع اولیه امگا 6 هستند، در حالی که اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی یافت می شوند. اگر به طور معمول این غذاها را مصرف نمی کنید، برای مصرف مکمل با پزشک خود صحبت کنید.

مولتی ویتامین ها

موهای سالم به سلامت کلی شما بستگی دارد. در موارد سوء تغذیه یا اختلالات خاص تغذیه، ممکن است موهای جدیدی از فولیکول ها تولید نشوند. یک آزمایش خون می تواند به تعیین این امر کمک کند که آیا کمبود مواد مغذی دارید یا خیر. اگر در چندین حوزه کلیدی کمبود داشته باشید، پزشک متخصص شما ممکن است یک مولتی ویتامین روزانه را توصیه کند. موهای سالم نیاز به آهن، اسید فولیک و روی برای رشد به طور ضخیم و قوی دارند.

با این حال توصیه می شود که اگر در حال حاضر، مواد مغذی مورد نیاز را دریافت می کنید، از مصرف هرگونه ویتامین اضافی بپرهیزید. چراکه دریافت بیش از حد مواد مغذی خاص ممکن است در واقع ضرر بیشتری نسبت به سود آن داشته باشد.

هیر فولیک

مکمل اسید فولیک

اسید فولیک نوعی ویتامین B است که برای تولید سلول های جدید مهم است. از لحاظ نازک شدن مو، این باور وجود دارد که اسید فولیک به فولیکول ها کمک می کند تا موهای جدید در مناطق طاسی تولید شود. با این حال، همانند مولتی ویتامین ها، شواهد کافی وجود ندارد که تضمین کند اسید فولیک به ضخیم تر شدن موهای شما کمک کند. لذا مصرف دارو فقط با توصیه پزشک انجام شود.

بیوتین

بیوتین یا ویتامین B-7، ماده مغذی محلول در آب است که به طور طبیعی در مواد غذایی مانند آجیل ها، عدس و جگر یافت می شود. اگر شما یک رژیم متعادل داشته باشید، بعید است که کمبود بیوتین داشته باشید. با این حال، فرم های مکمل بیوتین در سال های اخیر افزایش یافته است، که بخشی از آن بخاطر این است که بازاریابان وعده انرژی و رشد موی بیشتر با چنین محصولاتی را می دهند.

با این که بیوتین به تجزیه آنزیم ها در بدن شما کمک می کند، شواهد کمی وجود دارد که می تواند به درمان نازک شدن مو کمک کند. در صورت مصرف مکمل های ویتامین B-5 نباید بیوتین مصرف کنید، در صورتی که با هم مصرف شوند، می توانند اثر بخشی یکدیگر را کاهش دهند.

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل، یک درمان ریزش موی شدید است که توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شده و بدون نسخه پزشک در دسترس است. هنگامی که دو بار در روز به طور مستقیم بر روی پوست سر اعمال شود، ممکن است به تدریج موهای ضخیم تری را مشاهده کنید.

این محصول بسته به انتخاب شما به صورت مایع یا بصورت کف در دسترس است و تا 16 هفته طول می کشد تا اثر کامل خود را بگذارد. شما باید از محصول به طور پیوسته استفاده کنید تا اثرات آن مشاهده شود، هرچند ممکن است روی برخی افراد پاسخی نداده یا پاسخ کاملا برعکس دهد. سوزش پوست سر و رشد مو ناخواسته در صورت و گردن برخی از عوارض جانبی احتمالی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ماینوکسیدیل

اسپیرونولاکتون

اسپیرونولاکتون (آلداکتون) برای افرادی تجویز می شود که ریزش موی مرتبط با تولید آندروژن دارند. با این که آلدکتون از لحاظ فنی یک قرص آب است، یک ضد آندروژن نیز هست. در زنان، این دارو ممکن است به درمان نازک شدن و ریزش مو در ارتباط با نوسانات هورمونی کمک کند. برای گرفتن این تصمیم، ابتدا آزمایش خون لازم است و سپس مراجعه به پزشک برای تشخیص مصرف یا عدم مصرف دارو.

فیناستراید

فیناستراید (پروپشیا) یک داروی ریزش مو است. این دارو فقط برای مردان است. بر خلاف درمان های موضعی مانند ماینوکسیدیل، پروپشیا به شکل یک قرص روزانه است که مردان برای ریزش مو مصرف می کنند. به علت عوارض جانبی جدی، زنان باید از این داروها اجتناب کنند، مخصوصا اگر باردار یا شیرده باشند.

کورتیکواستروئیدها

کورتیکواستروئیدها درمان های تجویزی هستند که برای بیماری های مرتبط با التهاب زمینه ای استفاده می شوند. گاهی اوقات، بیماری های التهابی می تواند علائم مختلفی از قبیل ریزش مو را ایجاد کنند.

تاریخ انتشار : 1402-03-28
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • اسماعیل
    1401-08-19

    سلام آیا مکمل هرتامین ایرانی برای ریزش مو به تنهایی کافی هست .با تشکر

  • ناشناس
    1401-06-05

    دوستان سبوس برج یا گندم بخورید خیلی خوبه

  • مرتضی
    1401-02-20

    سلام من از ۱۵ سالگی وقتی به سرم آب میزنم و شونه میکشم راحت پوست سرم دیده میشه یا بعد از ۲یا۳روز که حموم نمیرم چرب میشه ولی بعد از حموم خیلی پر میاد و وقتی هم که میدم بالا و حالت میدم مشکلی پیش نمیاد میخواستم ببینم که الان وضعیت من چطوره الان ۱۸سالمه و از اون موقع موهام فرقی نکرده

  • فاطمه
    1401-01-06

    باسلام دخترمن ۴سالشه تارموهاش خیلی نازک وکم پشت یه بارکچل هم کردیم ولی بازم همون طوره واینکه موهاش میریزه ممنون میشم کمکم کنید

    • ناشناس
      1401-05-07

      دختر نم موهاش کم پشت بود شربت زینک خارجی دکتر داد بعداز یه مدت خوب شد

    • عرفان
      1401-05-08

      سلام یک آزمایش گاه خوب بریم آزمایش بدین ببیند کدام ویتامین بدن کنه معلوم میشه

    • ناشناس
      1401-08-23

      خوبه زیباست

    • یسنا زارعی
      1402-06-15

      سلام موهای دختر منم نازک بود؛پوست سبز گردو رو بکوب با یه تخم مرغ قاطی کن بزار یک ساعت روی سرش بمونه بعد بشور؛چند بار واسش تکرار کن

  • زهرا
    1400-11-28

    سلام من موهام تازگیا ریزش پیدا کرده و کناره سرم کمشت شده کلا موهام یهویی خیلی کم پشت شده 23سالمه تروخدا راهنمایی کنین خیییییلی نگرانم

    • ناشناس
      1401-08-24

      نگران نباش

    • ناشناس
      1401-09-21

      گچل میشی

  • پژمان
    1400-03-26

    سلام من موهام چند ساله می‌ریزه باقی مونده نازک و کم پشت شده و بسیار رو فکرم تاثیر گذاشته بیشتر دارو هارو استفاده کردم جواب نمی‌گیرم فقد تو دو هفته اول خوب هستش.چکار باید کنم برای جلو گیری. تب بدنمم گرمه

    • منا حدادی
      1401-01-15

      سلام
      موهای من خیلی نازک شده
      ۵۰ سال سن دارم
      و همه اعضای خانواده این مشکل براشون پیش آمده،
      قرص های مکمل رو هم چند دوره استفاده کردم.
      ریزش مو ندارم فقط به شدت تار مو هام نازک شده اند.
      لطفا راهنمایی کنید

    • ناشناس
      1401-01-16

      فقط مدیتیشن و زیاذم ور نرو با موهات

    • ناشناس
      1401-08-12

      موهای مه زیاد میره

  • عباس
    1400-03-07

    سلام.ببخشید میشه بگین قرص فیناستراید تا چه مدت مصرف بشه جواب میده ؟

  • mehrab
    1400-01-30

    سلام ببخشید من قبلا که سشوار میکشیدم موهام قشنگ حالت دار میموند ولی الان نزدیک 6 یا 7 ماهه که بعد چن ساعت کلن میریزه به هم ممنون مبشم اگه دلیلشو بگین

  • yasin
    1400-01-22

    با سلام خسته نباشید خدمت شما
    من پسری ۱۷ ساله هستم که دچار ریزش مو شدم از حجم موهام خیلی کم شده و قسمت فرق سرم و جلوی موهام هم کمی ریخطه و جلوی موهام عقب رفته سشوار هم بخاطر کم پشت شدنش نمیکشم پدرم موهاش کم پشته ولی مادرم نه
    خودمم موهام خیلی پر پشت بود تقریبا یک ساله اینجوری شده میشه لطفا راهنمایی کنین خیلی ممنون

    • مجید جمشیدی
      1400-02-21

      منم دقیقا مشکل شمارو دارم دقیق باید چیکار کنم؟

      • Mohammad
        1400-04-17

        من چند سالی کلیر مصرف کردم و همیشه پوسته داشت موهام ولی ریزش قابل توجهی نداشت با علت ورود به دوران کنکور و استرس شدیدی که پنهان شده بود و من متوجه اش نبودم موهام دچار ریزش و قارچ شد توصیه من به شما دوستان اینه از شامپو آیروکس ضد قارچ و شوره کودکان استفاده کنید من قارچ و پوسته سرم رو با این شامپو درمان کردم فکر میکنم نمک و سولفات کمی داره خیلی به موهام میسازه و موهام خیلی تمیز میشن اما هنوز ریزش دارم استرس رو کم کردم و ریزش مو هام خیلی کم شده تقریبا داره درمان میشه اولویت شما آرامش و دور کردن خود از محیط استرس زا باید باشه تاثیر محیط بر بیان و فعالسازی ژن طاسی خیلی زیاده اگر استرس رو کنترل کنید خیلی دیر تر و در سنین بالا دچار طاسی میشید این خیلی مهم تر هست از بحران سازی برای خودتون و استرس همیشگی

    • Mahshid
      1400-02-30

      آب پیاز رو بگیر بزن به موهات

    • مهندس اسماعیلی
      1400-04-08

      پسر خوب سریع برو دکتر پوست و مو تا طاس نشدی تو سن کم درمان خوب جواب میده، هرشب ماینوکسیدل 5درصد بزن، اما بهتر سریعتری بری دکتر تا روحیه خودتا از دست ندی

    • مهتاب
      1400-12-23

      شما نباید از مواد شیمیایی استفاده کنید و هیچ وقت موهای خود را با سشوار خشک نکنید_استرس زیاد نداشت باشید چون استرس باعث کم پشت شدن مو است؛دقت نمایید که موهای خود را محکم با حوله خشک نکید.و از شامپوی شیمیای استفاده نکنید مثلا یک شامپوی معمولی که شیمیای نباشد مثل شامپوی شبنم”(دقت نمایید اگر شما از مواد شیمیای استفاده نکنید و موهاتو را بعد حموم با حوله خشک نکنید موهای شما دیگر موهای شما نمیریزه!این نکات را همیشه انجام بده.

    • عرفان
      1401-06-21

      منم همین مشکلو دارم راه حلی پیدا کردین؟

  • امیرصالح پوریان
    1399-11-26

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما ، من پسری ۱۶ ساله هستم ، و مو های پری دارم ، تقریبا ۳ یا ۴ ماه میشه که وقتی بعد از ۵ یا ۶ روز میرم حمام هنگام شامپو کردن متوجه ریزش مو میشم و در راه آب حمام حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ تار مو جمع میشه . از حجم موهام کم نشده و ریزش منطقه ای هم ندارم روی بالش و در حالت عادی هم ریزش ندارم فقط هنگام حمام هست . اگه میشه راهنمایی کنید

    • محمد
      1400-03-13

      سلام. من متخصص این زمینه نیستم ولی ظاهرا ریزش ها از حمام شروع میشه. یعنی اولین باری که متوجه میشی از اونجاست. برای من و دوستم همینطوری بود. اگه یه حرکتی زده باشی که باعث ریزش شده باشه، باید زود پیگیری بشه و دیگه انجامش ندی. مثلا برنج نخوردن به شدت ضرر میزنه. یا استرس زیاد. معمولا اکثر آقایون ریزش مو مردانه و ارثی میگیرن تا درجه خاصی. اگه ارثی باشه ممکنه باز شدیدتر هم بشه و روی بالش و روی لباس هم بعدا ببینی.
      اول عوامل احتمالی ایجاد کننده این اتفاق رو از بین ببر. بعدش چندتا کار میشه انجام داد. فینستراید و ماینوکسیدیل قوی تریناشونن. ولی فینستراید قرصه و عوارض خاص خودشو داره. ماینوکسیدیل هم روزی دوبار تا آخر باید بزنی و هر زمان قطعش کنی موهات دوباره میریزه. بقیه ی کارا، استفاده از شامپوهای ضد ریزش، استفاده از تونیک ضد ریزش و استفاده از مولتی ویتامین یا قرص هایی مثل درموبلا است. اینا اونقدر قطعی نیستن ولی موثرن.

    • Sajad
      1400-03-15

      اگه ارثی نداشته باشید تو خونواده مشکلی نیست فقط یه مقدار تغذیه ات را بهتر کن و از منابع روی مصرف کن

    • مادر
      1400-04-08

      پسر جوان حتما به پزشک مراجعه کن تا برایت آزمایش بنویسد یا محلول ماینوکسیدل 5درصد بدهد تا در سنین کم درمان شوی و مشکل هادی برایت پیش نیایید، از مشکلات خود عادی عبور نکنید بسیاری از بیماری ها در سنین پایین قابل حل است ولی در سنین بالای 30اصلا

    • علی
      1400-07-22

      شوکم از اینهمه نافهمی و گزافه هایی ک گفتن بت
      اولن ریزشه 150 تاره مو بعد از شیش روز داخله حمام عادیه و حتی کمتر از حده طبیعی و همون مقداری هم ک ازت میریزه واسه چرب شدنه پوسته سرته ک باید حداقل دو روز یه بار بشوری.مو ک بلند باشه طبیعتن وقتی میریزه روی بالش و پیراهن قابله مشاهدس نگرانیش فقط وقتی باشه ک بیشتر از حده نرمال باشه. ریزشه طبیعی معمولن از همین سن شروع میشه پیشه متخصص نری ک فینستراید و ماینوکسیدیل بهت میده و اینده ی سلامته زندگیتو تو اوجه بالا پایین شدن هورمونات به خطر میندازی منم شیش ساله پیش مشکله تو رو داشتم پیشه هر دکتری رفتم گفت تا سره سال مویی ندارم نمیدونم چرا متخصصای مو بی برو برگشت واسه همه ماینوکسیدیل و فینستراید مینویسن اما الان شیش سال گذشته و خداروشکر موهام بهتراز قبله پس خیالت راحت تنها کاری ک باید انجام بدی شستشوی زودتره پوستته

    • ناشناس
      1400-12-15

      علتش دیر حمام رفتنه

    • ناشناس
      1400-12-16

      سلام. چون دیر حمام میکنید پوست سرتون به شدت چرب میشه و ریشه سست میشه موقع شامپو زدن اول با ملایمت بشورید چنگ نزنید و زودتر حمام برید که چربی زیاد باعث این موضوع نشه

  • بنیامین
    1399-11-24

    سلام احوال شما من حدود ۱۰ سالی است که به دلیل گلت کردن موم باعث شد که موهام نازک بشه تا جایی که مثل پشم شده و این علت باعث حتی اختلال افسردگی بشه و حدود ۱۰ سال از داروهای ضد افسردگی میخورم از شما میخواستم بدونم روش درمانی برای من وجود دارد؟

    • Raha
      1400-09-03

      من تازه متوجه شدم تار موهام نازک شده موهام خوب پر هستن اما خیلی نازک شدن تازه زایمان کردم

    • زهرا
      1400-12-27

      مدتی هس ک موهای سست شده با به اشاره کمونیست

    • ناشناس
      1401-04-01

      درمانش اینه که یه بار موهات و از ته بزنی و دیگه هم گلت نکنی

  • ولی اله روزه
    1399-10-01

    من تا ۳۵سالگی ریزش مونداشتم موهام هم پرپشت بودند اما ازوقتی وارد۳۵سالگی شدم موهام نازک شده وکم پرپشت شده وکف سرم هم دیده میشود.چندروزبیش هم یه چکاب دادم فقط ویتامین دی من کم بودعلت این کم پشتی و نازک شدن موهام چیست؟؟؟؟؟

    • محمود
      1400-12-27

      همون ویتامین دی۳

  • سمیرا
    1399-09-07

    سلام من مرداد ماه کرونا گرفتم و از بعد بهبودیم ریزش شدید مو دارم هم ریزش شدید دارم و هم خیلی موهام نازک و بی جون شده دکتر هم رفتم فقط چند هفته اولی که داروها رو استفاده میکردم خوب بود بعدش دوباره ریزش شدیم شروع شد

    • دکتر شریفی
      1399-09-08

      با سلام و وقت بخیر

      با مزوتراپی مو می توانید نسبت به تقویت موهای خود اقدام کرده و از ریزش بیشتر آن ها جلوگیری کنید. جهت دریافت وقت مشاوره برای مزوتراپی با شماره های کلینیک دکتر شریفی ۰۲۱۲۲۱۲۲۸۲۲ یا ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ در تماس باشید.

    • حکمت
      1400-01-21

      عفونت ریوی داریدهنوز و اول باید شش هایتان را بهبود دهید و بعد موهایتان را تقویت کنید

    • فیروزه
      1402-01-16

      منم دقیقا همین مشکل دارم

  • سپند
    1399-07-26

    خسته نباشین اینکه بد از کاشت کنار موهای طبیعی فرد موهای اصلی دچار ریزش میشن چند درصد احتمال داره ک دیگه رشد نکنن یا چ عواملی باعث از بین رفتن این موها بد ازکاشت میشه؟!

  • محمد
    1399-07-26

    سلام
    مدتی ریزش مو پیدا کرذم و فکرمو مشغول کرده چون اندازه هایی ک موهام میریزه بسیار متفاوته با هر بار شانه زدن از موهای خیلی کوچک تا بلند ریزش دارم و سرم پوست پوست و موهام رو ک حالت یا حتی دست میزنم درد دارن میشه

  • امیر
    1399-03-12

    باسلام من تو سن ۱۵سالگی دچار ریزش مو شدم هم موهام نازک شدن هم خیلی ریزش دارم پدر و مادرم موهای بسیار پر پشتی دارن میخواستم بدونم چیکار کنم تا جلوی ریزش رو بگیرم هیچ ژل و واکسی به موهام نمیزنم

    • ندا
      1401-09-19

      سلام.من قرص دی ویت استفاده کردم خیلی نتیجه گرفتم

  • مهسا
    1398-12-24

    سلام ،لیزر درمانی چگونه است ؟ میکرونیدلینگ هم میشه توضیح بدید برای موهای نازک ؟ کاهش هورمون dht میشه مشکل حل کرد در خانم ها؟

    • دکتر شریفی
      1399-01-27

      با سلام و احترام

      با لیزر کم توان و در طیف قرمز میشه فولیکول های مو را تحریک کرد.
      و میکرونیدلینگ یکی از اپشن های مزوتراپی برای تقویت موهاست.
      هورمون DHT را در خانم های يائسه یا در خانم هایی که در سن باروری هستند ولی مقدار هورمون DHT آن ها بالاست، میتوان با تجویز قرص فیناستراید وضعیت را بهتر کرد.

    • مهتاب
      1399-10-09

      با سلام قرص فیناستراید فقط برای آقایان باید استفاده بشود.

  • سینا
    1397-10-23

    با سلام. آیا برای کاشت مو نیاز هست که حتما فرد بطور کامل تاس باشد و ریزش موهایش متوقف شده باشد ؟ یا امکان کاشت برای افراد کم پشت هم وجود دارد؟ و اینکه آیا تضمینی برای عدم ریزش مجدد وجود دارد؟

    • دکتر شریفی
      1397-10-24

      با سلام و احترام

      برای کاشت مو حتما طاسی کامل شرط انجام نیست، اما بهتر است ریزش شدید موها کنترل شده و سپس اقدام به کاشت مو نمایید. برای افزایش تراکم موها نیز می توانید از کاشت مو استفاده کنید اما با تشخیص پزشک متخصص پوست و مو.
      موهای کاشته شده چون از نواحی برداشت می شوند که امکان ریزش موی ارثی برای آن ها وجود ندارد دچار ریزش نمی شوند. اما ممکن است موهای اطراف موهای کاشته شده دچار ریزش شوند. به همین علت برخی افراد گمان می کنند بعد از کاشت مو موهای کاشته شده دچار ریزش شده اند.

      پیروز باشید

  • سید سجاد کاردان
    1397-10-03

    با سلام و دعای خیر

    کسی که موهایش کم و نازک از لحاظ پزشکی تشخیص داده شده آیا می تواند نسبت به بانک مو کاشت انجام یا ترمیم کند. در این صورت دارو تاثیر می کند برای موهای نازک ؟

    • دکتر شریفی
      1397-12-07

      با سلام و احترام

      برای ضخیم کردن مو می توان از روش های مزوتراپی و PRP استفاده کرد . اما برای موهای نازک کاشت مو پاسخگویی کمتری دارد.

      پیروز باشید

      • حسین
        1398-11-16

        سلام بنده دارم از 18 سالگی علائم ریزش مو میبینم و کم پشت شدن موهام و یه مقدار خیلی کمی عقب رفتن خط موهام قابل ملاحظه هست. ریزش ژنتیکی میتونه اینقدر زود اتفاق بیفته؟ من با کم پشتی مو تو این سن اصلا نمیتونم کنار بیام و باید حتما جلوشو تا جایی که میتونم بگیرم.

        • دکتر شریفی
          1399-01-28

          با سلام و وقت بخیر

          بله ریزش موی شما ممکن است ارثی باشد.

        • مریم
          1399-11-27

          سلام خسته نباشین بنده ۲۲ سالمه چن ماهع موهام شدید ریزش داره خیلی کم پشت شده ب موهام ژل و سشوار و اینا نمیکشم ب علت کم پشت شدنش خانواده موهاشون پرپشته میشه راهنمایی کنین چیکار باید بکنم ؟؟

          • نفس
            1400-04-30

            سلام من موهام ی مدتیه خیلی نازک شده

+مشاهده بیشتر